Recenze

DzonyM (muž 43 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Polo 6R

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 54× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Polo, foto 1 Volkswagen Polo, foto 2 Volkswagen Polo, foto 3 Volkswagen Polo, foto 4 Volkswagen Polo, foto 5 Volkswagen Polo, foto 6 Volkswagen Polo, foto 7 Volkswagen Polo, foto 8
Volkswagen Polo, foto 9 Volkswagen Polo, foto 10 Volkswagen Polo, foto 11 Volkswagen Polo, foto 12 Volkswagen Polo, foto 13 Volkswagen Polo, foto 14 Volkswagen Polo, foto 15 Volkswagen Polo, foto 16 Volkswagen Polo, foto 17 Volkswagen Polo, foto 18 Volkswagen Polo, foto 19 Volkswagen Polo, foto 20 Volkswagen Polo, foto 21 Volkswagen Polo, foto 22 Volkswagen Polo, foto 23 Volkswagen Polo, foto 24 Volkswagen Polo, foto 25 Volkswagen Polo, foto 26 Volkswagen Polo, foto 27 Volkswagen Polo, foto 28 Volkswagen Polo, foto 29 Volkswagen Polo, foto 30 Volkswagen Polo, foto 31 Volkswagen Polo, foto 32 Volkswagen Polo, foto 33 Volkswagen Polo, foto 34 Volkswagen Polo, foto 35 Volkswagen Polo, foto 36 Volkswagen Polo, foto 37 Volkswagen Polo, foto 38 Volkswagen Polo, foto 39 Volkswagen Polo, foto 40
 

Technické info

Přezdívka auta Wolfík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:3100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8

Popis vozu

Polo je nástupcem Felicie, se kterou jsem jezdil tři roky a nalítal na ní cca 35000 km. Bylo to dobré auto, které mě nenechalo nikdy ve "štychu". Nyní jej má brácha, tak doufám, že i jemu bude sloužit. Ale nyní zpět k Polu, jen přeci to je recenze k němu :).

Ikdyž s Felicií jsem byl velice spokojen, chtěl jsem již něco co bude bezpečnější, modernější, pohodlnější a komfortnější. Nové auto mělo sloužit pro každodenní dojíždění do práce, za sportovními aktivitami a různými výlety do okolí. Rovněž jsem chtěl něco konzervativního, kvalitně zpracovaného, spolehlivého a žádný sci-fi výstřelek. Polo se mi zalíbilo od prvního seznámení, nejdříve formou internetu, katalogu a následně jsem se na něj šel podívat do autosalonu, kde mě auto pouze utvrdilo v mém rozhodnutí a další návštěva znamenala definitivní objednání.

Výbavu jsem zvolil Comfortline (C), oproti Trendline (T) obsahuje zejména navíc:
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (C) vs. Centrální zamykání (T)
- Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, u řidiče asférické (C) vs. Vnější zpětná zrcátka zevnitř ručně nastavitelná, u řidiče asferické
- 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 185/60 R 15 (C) vs. 4 ocelová kola 5 J x 14, pneumatiky 175/70 R 14
- Zadní 3místné sedadlo a opěradlo asymetricky dělené a sklopné, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru (C) vs. Zadní 3místné sedadlo a opěradlo nedělené, sklopné (T)
- Některé prvky interiéru v matném chromu, přístrojová deska z měkčeného plastu (C)
- Jiná látka potahů, čtecí lampičky, osvětlení, chromovaná lišta masky chladiče, odkládací kapsy

Příplatková výbava se skládala:
- Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, přihrádka spolujezdce s možností chlazení, 5 dveří s el. ovládáním oken vzadu
- Alarm
- Defendlock
- Kola z lehké slitiny "Lakeside" 6 J x 15, pojistka proti krádeži, pneumatiky 195/55 R15
- Rezervní kolo
- Metalický lak
- Mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček
- 3ramenný kožený volant s dekorací v matném chromu , hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži
- Rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktorů

Vůz byl objednán na konci prosince a na začátku března jsem si pro něj šel k prodejci. Čekací doba byla tedy něco málo přes dva měsíce. I tak se mi doba zdála neskutečně dlouhá, kdo čeká na nové auto pochopí co jsou to za "muka".

A nyní k samotnému autu a mých dojmech z něj.

Podvozek dobře kopíruje nerovnosti na českých vozovkách ,a že jich není málo :), "neposkakuje", dobře sedí v zatáčkách a to i ve vyšších rychlostech. Podvozek tak poskytuje dostatečný komfort a pohodlí pro řidiče a spolujezdce.

Pod kapotou tluče benzínový 4válec o objemu 1390 cm3 s výkonem 63 kW při 5000 ot./min. (85 koní) a max. kroutícím momentem 132 Nm při 3800 ot./min. Motor je velice dobře odhlučněn a dává o sobě vědět pouze ve vyšších otáčkách. Dech ztrácí v prudších, táhlých kopcích a pro prudší akceleraci, je nutné motor trochu vytočit. Rozmezí otáček, ve kterých motor zabírá, se pohybuje od nějakých 2000 do cca 5000.

Motor na pátý rychlostí stupeň točí při:
- 100 km/hod - 2600 ot./min.,
- 120 km/hod - 3100 ot./min.,
- 130 km/hod - 3500 ot./min.,
- 150 km/hod - 4000 ot./min.
(spotřebu doplním po delším sledování)

Auto je vybaveno pěti-stupňovou manuální převodovkou. Šesti-stupňová převodovka je dodávána k motoru 1.2 TSI. Řazení je lehké, přesné, nicméně někdy mám problém zařadit jedničku, prostě se ji sem tam nechce. Nevím čím to bude ... asi rukama :).

Interiér vozu je jednoduchý, kvalitně, příjemně zpracován, nikde nic nevrže. Na někoho může působit ztísněně. Ve výbavě comfortline je přístrojová deska z měkčeného plastu, bohužel středový panel již ne. Ten je mírně natočen na stranu řidiče, čehož jsem si všiml až když jsem seděl na sedadle spolujezdce. Budíky jsou přehledné, čitelné a snadno pro řidiče "dostupné". Tříramenný volant je výškově i podélně nastavitelný a dobře padne do ruky. Výhled z vozu není špatný a ani silný přední sloupek ve výhledu nijak moc nevadí, bohužel při couvání není výhled nejlepší a člověk toho moc ze zadního okna nevidí. Přední sedadla jsou výškově a podélně nastavitelná s bočním vedením. Ve výbavě comfortline jsou zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, rovněž přední i zadní okna dveří jsou v elektrice a nechybí centrální zamykání s dálkovým ovládáním.

Silné stránky

- Atraktivní designe vozu, který si myslím, že se povedl na jedničku a nové Polo se nemusí vůbec za svůj vzhled stydět
- ESP v základu, bezpečnost, dneska by asi už mělo být všude samozřejmostí
- Spotřeba, zatím co jsem vysledoval, tak se dá jezdit i za něco málo přes 5 litrů, ale také se dá jezdit za 7,5
- Brzdy, které jsou sice hodně citlivé, ale účinné, trošku jsem si musel na jejich účinnost zvykat
- V základu kontrola tlaku v pneumatikách
- V základu asistent rozjezdu do kopce, sice jej nepotřebuji a klidně bych se bez něj obešel, ale někomu může pomoci a usnadnit rozjezdy (zajímavý bonus)
- Kvalita zpracování
- Audio "RCD 310" - 6 repráku (4 - vpředu, 2 - vzadu), zvuk příjemný, čistý, připojení MEDIA-IN (pro propojení s USB flash-diskem)
- Spousta drobností, které zpříjemní jízdu, např. vyhřívané zpětné zrcátka, podélně a výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sedadla, boční vedení sedadel, volant v kůži, různé odkládací místa ve dveřích, ve středovém panelu, pod sedadlem řidiče a spolujezdce, v palubovce, aero stěrače, ...

Slabé stránky

- Cena vozu v ceníku uvedena pouze pro 3-dvéřové auto, za 5-dvéřové je příplatek (naštěstí "akční" pakety, kdy k pátým dveřím dostanete klimatizaci)
- Za příplatek dokoupené zástěrky, které od země dělí cca 5 cm (škrtá se s nimi o vozovku opravdu lehce např. při přejezdu zvýšeného přechodu apod. - zejména v případě většího naložení auta)
- Zakončení předních dveří, kdy vystupuje hrana ze dveří a při nasedání, či vysedání se může zachytnou část oblečení
- Chybí ochranné boční lišty
- Chybí mi úchytka, nějaký pomocník na pátých dveřích, pomocí kterého bych se při každém zavírání neušpinil

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné a doufám, že jen tak nebudou.I proto jsem kupoval nové auto, abych nebyl v servise každou chvilku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto kupované u Auto Heller v Ostravě. Člověk je musí trochu přemlouvat, že chce koupit vůz, ale nakonec to jde. Objednávka a prodej pak proběhl celkem solidně. Nicméně, místo lepící sady jsem měl objednané rezervní kolo, které zapomněli dodat. Perlička byla, že neměli nic na skladě a že mi prodejce do čtrnáctí dnů zavolá. Po dvou týdnech jsem volal nakonec já a prý, že kolo mají na skladě a mám si pro něj přijet. Ten den jsem tam ještě dorazil a samozřejmě rezervní kolo na skladě neměli. Už jim to bylo asi blbé, tak vzali kolo z vystaveného Pola a dali ho mě ... no comment.

 

Novinky v recenzi

19.6.2010 16:29

První škrábanec :(

Polo po třech měsících bez ťukance a škrábance obdaroval závistiví "dobrák" 15 cm rýhou nad levým předním kolem. Foto jsem vložil do galérie.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 6R

Další vozy Volkswagen Polo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Musí být 10 pro nové auto.

prostornost
9

Pěti dvéřový hatch pro pár či jednotlivce ideální ... pro čtyřčlenou rodinu určitě malé auto.

jízdní komfort
10

Žádné drncání ani poskakování.

provozní náklady
10

Benzín.

výkon motoru
9

Koní není nikdy dost ... a taková 1.2 TSI 77 kW by se mi líbila

spotřeba
10

Zatím spokojenost, čekal jsem větší a počítám, že ještě půjde nepatrně dolů.

hlučnost motoru
10

Dobře odhlučněné, motor dává o sobě slyšet až ve vysokých otáčkách, ale i tak hluk není velký.

kvalita sedadel
10

Trochu tvrdší, ale sedí se v nich dobře. Mě vyhovují. Body dávám i za boční vedení.

brzdy
10

Brzdí velice dobře, až jsem byl překvapen účinností. Určitou měrou přispívají koutouče vzadu.

zavazadlový prostor
9

Squashová raketa se vleze, nákup taky ... po sklopení zadních sedaček i kolo, viz fotky.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…