Recenze
Volkswagen Polo 6R
Technické info
Přezdívka auta Wolfík Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:3100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 63 kroutící moment [Nm]: 132 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.1 maximální rychlost [km/h]: 177 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 280 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6.8
Popis vozu
Polo je nástupcem Felicie, se kterou jsem jezdil tři roky a nalítal na ní cca 35000 km. Bylo to dobré auto, které mě nenechalo nikdy ve "štychu". Nyní jej má brácha, tak doufám, že i jemu bude sloužit. Ale nyní zpět k Polu, jen přeci to je recenze k němu :).
Ikdyž s Felicií jsem byl velice spokojen, chtěl jsem již něco co bude bezpečnější, modernější, pohodlnější a komfortnější. Nové auto mělo sloužit pro každodenní dojíždění do práce, za sportovními aktivitami a různými výlety do okolí. Rovněž jsem chtěl něco konzervativního, kvalitně zpracovaného, spolehlivého a žádný sci-fi výstřelek. Polo se mi zalíbilo od prvního seznámení, nejdříve formou internetu, katalogu a následně jsem se na něj šel podívat do autosalonu, kde mě auto pouze utvrdilo v mém rozhodnutí a další návštěva znamenala definitivní objednání.
Výbavu jsem zvolil Comfortline (C), oproti Trendline (T) obsahuje zejména navíc:
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním (C) vs. Centrální zamykání (T)
- Vnější zpětná zrcátka el. nastavitelná a vyhřívaná, u řidiče asférické (C) vs. Vnější zpětná zrcátka zevnitř ručně nastavitelná, u řidiče asferické
- 4 ocelová kola 6 J x 15, pneumatiky 185/60 R 15 (C) vs. 4 ocelová kola 5 J x 14, pneumatiky 175/70 R 14
- Zadní 3místné sedadlo a opěradlo asymetricky dělené a sklopné, dvojitá podlaha zavazadlového prostoru (C) vs. Zadní 3místné sedadlo a opěradlo nedělené, sklopné (T)
- Některé prvky interiéru v matném chromu, přístrojová deska z měkčeného plastu (C)
- Jiná látka potahů, čtecí lampičky, osvětlení, chromovaná lišta masky chladiče, odkládací kapsy
Příplatková výbava se skládala:
- Klimatizace "climatic" s poloautomatickou regulací, přihrádka spolujezdce s možností chlazení, 5 dveří s el. ovládáním oken vzadu
- Alarm
- Defendlock
- Kola z lehké slitiny "Lakeside" 6 J x 15, pojistka proti krádeži, pneumatiky 195/55 R15
- Rezervní kolo
- Metalický lak
- Mlhové světlomety se statickým přisvěcováním do zatáček
- 3ramenný kožený volant s dekorací v matném chromu , hlavice řadicí páky a madlo ruční brzdy v kůži
- Rádio "RCD 310" s CD-MP3 přehrávačem, 4 x 20 W, 6 reproduktorů
Vůz byl objednán na konci prosince a na začátku března jsem si pro něj šel k prodejci. Čekací doba byla tedy něco málo přes dva měsíce. I tak se mi doba zdála neskutečně dlouhá, kdo čeká na nové auto pochopí co jsou to za "muka".
A nyní k samotnému autu a mých dojmech z něj.
Podvozek dobře kopíruje nerovnosti na českých vozovkách ,a že jich není málo :), "neposkakuje", dobře sedí v zatáčkách a to i ve vyšších rychlostech. Podvozek tak poskytuje dostatečný komfort a pohodlí pro řidiče a spolujezdce.
Pod kapotou tluče benzínový 4válec o objemu 1390 cm3 s výkonem 63 kW při 5000 ot./min. (85 koní) a max. kroutícím momentem 132 Nm při 3800 ot./min. Motor je velice dobře odhlučněn a dává o sobě vědět pouze ve vyšších otáčkách. Dech ztrácí v prudších, táhlých kopcích a pro prudší akceleraci, je nutné motor trochu vytočit. Rozmezí otáček, ve kterých motor zabírá, se pohybuje od nějakých 2000 do cca 5000.
Motor na pátý rychlostí stupeň točí při:
- 100 km/hod - 2600 ot./min.,
- 120 km/hod - 3100 ot./min.,
- 130 km/hod - 3500 ot./min.,
- 150 km/hod - 4000 ot./min.
(spotřebu doplním po delším sledování)
Auto je vybaveno pěti-stupňovou manuální převodovkou. Šesti-stupňová převodovka je dodávána k motoru 1.2 TSI. Řazení je lehké, přesné, nicméně někdy mám problém zařadit jedničku, prostě se ji sem tam nechce. Nevím čím to bude ... asi rukama :).
Interiér vozu je jednoduchý, kvalitně, příjemně zpracován, nikde nic nevrže. Na někoho může působit ztísněně. Ve výbavě comfortline je přístrojová deska z měkčeného plastu, bohužel středový panel již ne. Ten je mírně natočen na stranu řidiče, čehož jsem si všiml až když jsem seděl na sedadle spolujezdce. Budíky jsou přehledné, čitelné a snadno pro řidiče "dostupné". Tříramenný volant je výškově i podélně nastavitelný a dobře padne do ruky. Výhled z vozu není špatný a ani silný přední sloupek ve výhledu nijak moc nevadí, bohužel při couvání není výhled nejlepší a člověk toho moc ze zadního okna nevidí. Přední sedadla jsou výškově a podélně nastavitelná s bočním vedením. Ve výbavě comfortline jsou zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, rovněž přední i zadní okna dveří jsou v elektrice a nechybí centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Silné stránky
- Atraktivní designe vozu, který si myslím, že se povedl na jedničku a nové Polo se nemusí vůbec za svůj vzhled stydět
- ESP v základu, bezpečnost, dneska by asi už mělo být všude samozřejmostí
- Spotřeba, zatím co jsem vysledoval, tak se dá jezdit i za něco málo přes 5 litrů, ale také se dá jezdit za 7,5
- Brzdy, které jsou sice hodně citlivé, ale účinné, trošku jsem si musel na jejich účinnost zvykat
- V základu kontrola tlaku v pneumatikách
- V základu asistent rozjezdu do kopce, sice jej nepotřebuji a klidně bych se bez něj obešel, ale někomu může pomoci a usnadnit rozjezdy (zajímavý bonus)
- Kvalita zpracování
- Audio "RCD 310" - 6 repráku (4 - vpředu, 2 - vzadu), zvuk příjemný, čistý, připojení MEDIA-IN (pro propojení s USB flash-diskem)
- Spousta drobností, které zpříjemní jízdu, např. vyhřívané zpětné zrcátka, podélně a výškově nastavitelný volant, výškově nastavitelná sedadla, boční vedení sedadel, volant v kůži, různé odkládací místa ve dveřích, ve středovém panelu, pod sedadlem řidiče a spolujezdce, v palubovce, aero stěrače, ...
Slabé stránky
- Cena vozu v ceníku uvedena pouze pro 3-dvéřové auto, za 5-dvéřové je příplatek (naštěstí "akční" pakety, kdy k pátým dveřím dostanete klimatizaci)
- Za příplatek dokoupené zástěrky, které od země dělí cca 5 cm (škrtá se s nimi o vozovku opravdu lehce např. při přejezdu zvýšeného přechodu apod. - zejména v případě většího naložení auta)
- Zakončení předních dveří, kdy vystupuje hrana ze dveří a při nasedání, či vysedání se může zachytnou část oblečení
- Chybí ochranné boční lišty
- Chybí mi úchytka, nějaký pomocník na pátých dveřích, pomocí kterého bych se při každém zavírání neušpinil
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Zatím žádné a doufám, že jen tak nebudou.I proto jsem kupoval nové auto, abych nebyl v servise každou chvilku.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto kupované u Auto Heller v Ostravě. Člověk je musí trochu přemlouvat, že chce koupit vůz, ale nakonec to jde. Objednávka a prodej pak proběhl celkem solidně. Nicméně, místo lepící sady jsem měl objednané rezervní kolo, které zapomněli dodat. Perlička byla, že neměli nic na skladě a že mi prodejce do čtrnáctí dnů zavolá. Po dvou týdnech jsem volal nakonec já a prý, že kolo mají na skladě a mám si pro něj přijet. Ten den jsem tam ještě dorazil a samozřejmě rezervní kolo na skladě neměli. Už jim to bylo asi blbé, tak vzali kolo z vystaveného Pola a dali ho mě ... no comment.
Novinky v recenzi
První škrábanec :(
Polo po třech měsících bez ťukance a škrábance obdaroval závistiví "dobrák" 15 cm rýhou nad levým předním kolem. Foto jsem vložil do galérie.
Přidat názorDiskuse: Volkswagen Polo 6R
- Za ten skrabanec... 26.08.2010 20:35 Gangrel
- polo 29.07.2010 21:48 Peter 33
- Krásný auto 23.07.2010 09:15 will83
- Re: Re: Re: Re: Škrábanec 06.07.2010 19:49 DzonyM
- Re: Re: Re: Škrábanec 06.07.2010 14:40 MiG-21
- Re: Re: Škrábanec 20.06.2010 08:50 OS
- Re: Re: Škrábanec 19.06.2010 19:31 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Škrábanec 19.06.2010 19:20 DzonyM
- Škrábanec 19.06.2010 18:58 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: farba 19.06.2010 18:50 DzonyM
- farba 19.06.2010 18:28 FauVee
- Re: servisní poloha steračů... 01.06.2010 14:50 DzonyM
- Nadherne auto 31.05.2010 18:20
- Re: servisní poloha steračů... 31.05.2010 18:17 DzonyM
- Re: Re: Otáčky 31.05.2010 17:50
- Re: Otáčky 31.05.2010 17:30 DzonyM
- Řazení jedničky 31.05.2010 14:47
- Re: Re: Otáčky 31.05.2010 14:43
- Re: Otáčky 31.05.2010 14:28 iudex
- Re: Re: Zástěrky 31.05.2010 14:25 iudex
- Pěkné přibližovadlo 31.05.2010 13:20 DrFrank
- servisní poloha steračů... 31.05.2010 13:04 spanel
- Re: Vítej 31.05.2010 09:53 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Re: Re: Re: Zástěrky 31.05.2010 08:56
- Otáčky 30.05.2010 23:52
- Re: Re: Re: Medvěd block, to nemá chybu :-D 30.05.2010 21:04 talio2
- Re: Pohon 30.05.2010 21:01 DzonyM
- Re: Pekny 30.05.2010 21:00 DzonyM
- Pohon 30.05.2010 20:58 chrudoš
- Pekny 30.05.2010 20:55 chrudoš
Další vozy Volkswagen Polo
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Mathes25
Přidáno: 2.11.2010 439 Majitel 9.87 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2010) Majitel: Typhoon
Přidáno: 7.8.2011 8010 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2014) Majitel: GregorZV
Přidáno: 1.9.2014 3810 Majitel 9.80 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2014) Majitel: SuPeCZ
Přidáno: 7.5.2014 5410 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Volkswagen Polo (2009) Majitel: Slimak1
Přidáno: 29.10.2009 129 Majitel 9.77 Uživatelé