Recenze

8 Majitel

Renault Mégane Expression 1.5 dCi 105k

8.22 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Mégane, foto 1 Renault Mégane, foto 2 Renault Mégane, foto 3 Renault Mégane, foto 4 Renault Mégane, foto 5 Renault Mégane, foto 6
 

Technické info

Přezdívka auta Renault Megane III Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:75000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 78 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 405 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Motorizace:
1.5 dCi 78kW (106k), 6-st. převodovka

Výbava:
Expression + dvouzónová automatická klimatizace s dešťovým a světelným senzorem + automatické sklápění zrcátek, dodatečně namontován Audio Connection Box (výstup rádia pro USB).


Spotřeba a dynamika:

ekojízda 3,5-4,0 l/100km - viz "novinky 26.3.2011"
jizda mimo město s dodržováním rychlostních limitů cca 4,5-5l/100
mimo město s občasným využíváním dynamiky motoru cca 5-5,5 l/100km

Naměřená spotřeba na dálnici (měřeno na R10 v úseku Praha-Mladá Boleslav-Praha , celkem tedy cca 80km, za mírného provozu, teplota cca 20°C, bez klimatizace, výsledná hodnota je průměrem za cestu tam a zpět, letmý start/cíl):
1)Tacho 105-110km/h, GPS průměr 102,2 km/h -> spotřeba dle PP 4,6 l/100km
2)Tacho 130-140km/h, GPS průměr 126,1 km/h -> spotřeba dle PP 6,2 l/100km

Přesuny po německé dálnici, při mírném provozu, rychlostí 160+, volné úseky 180-190 = průměr okolo 9 l/100km

plný plyn při 180+ km/h = max.~12,5l/100km ( viz video v "novinkách 2.6.2012")

Zrychlení 0-100 - cca 11sec
Zrychlení 0-160 - cca 30sec - viz video v "novinkách"

Maximum je něco málo přes 200km/hod (dle tachometru), ale nad 190 už to jde hodně pomalu a nad 200 to musí být trochu z kopce.


V zimě (od listopadu do začátku dubna) jezdím na zimních pneu a pořád se střešním boxem (Thule Pacific 500). Na spotřebě se to podepisuje zvýšením o cca 0,5 - 1,5 l/100km v závislosti na okolních podmínkách a stylu jízdy.

Topení v zimě funguje dobře a teplý vzduch je k dispozici téměř ihned po vyjetí. Ohřev motoru na provozní teplotu ale trvá déle a při kratších cestách (do 10km-15km) a nízké okolní teplotě (-10°C) nedojde k ohřátí motoru na provozní teplotu => vyšší spotřeba.

Dlouhodobej průměr po najetí 60 000km mám 5,7l/100 (léto 5,3l/100, zima 6,3l/100, v km poměru 63:37). Mohlo by to bejt i míň, ale "kazí" to jízdy po dálnicích, kde spotřeba zejména v zimě (a zejména v Německu :-D) se střešním boxem letí strmně vzhůru.

Dle dlouhodobého sledování má palubní počítač přesnost lepší než +-0,1 l/100km, takže mu lze při udávání spotřeby docela věřit

Při porovnání s GPS tachometr proměřuje o cca +5km/hod při 150km/hod.


Jízdní vlastnosti
Řekl bych normální/průměrný ve své třídě - porovnávám s OII.
Na dálnici se chová vcelku klidně i při rychlostech okolo 180km/hod.

Na rozumných jízdních vlastnostech se kladně projevujou i pneumatiky, které má auto z výroby - Michelin Energy Saver (druhé místo v testu ADACU pro rok 2009).

V zimě, se střešním boxem (Thule Pacific 500) a zimními pneumatikami (Continental TS 830) se jizdní vlastnosti moc nemění a na dálnici není problém udržovat cestovní rychlost 160-170km/hod. Maximálka se ale sníží o cca 10km/hod.

ESP se na sněhu chová dobře a celkem se mu daří auto ve smyku udržet v požadovaném směru. Přetáčivé smyky vyrovnává perfektně, u nedotáčivých má občas problém (holt fyzika je fyzika). Občas se v zimě hodí i vypínatelná el. uzavěrka diferenciálu, která je součástí ESP.

Závěr po 3 letech užívání a najetí 60 000km:
Celkem spokojenost, zatím plní to, co je od něj vyžadováno (vyjma toho trable s klimatizací, které se ale vyřešilo v rámci záruky).
Auto bych si klidně koupil znova a to i přesto, že je nyní o cca 40kkč levnější než bylo v době kdy jsem ho kupoval.

Silné stránky

Dle mého názoru:
- bezpečnost -> 5 hvězdiček v EuroNCAP (se ziskem maximálního počtu bodu)
- celkem slušnej motor s rozumnouj spotřebou
- rozumná velikost zavazadlového prostoru
- dobrý poměr cena/výkon

Slabé stránky

- přední stěrače by mohly stírat o něco líp (není to tragédie, ale znám lepší)
- kvalita servisních služeb by mohla být lepší (zejména přesná diagnostika závad na první pokus)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Stav tachometru cca 8 000km:
Špatný kontrast displeje palubního počítače při vyšší okolní teplotě - např. když auto stálo delší dobu na prudkém slunci.
Reklamováno - vyřešeno po cca 3-4týdnech nahráním/updatem softwaru řídící jednotky. Závada byla asi už z výroby, ale projevila se až se vzrůstajícími okolními teplotami.

Stav tachometru cca 9 000km:
Svolávací akce Renaultu na možnost špatného sváru na brzdovém pedálu - zkontrolováno - pedál byl OK (řešeno zároveň s displejem palubního počítače)

Stav tachometru 36 000km (1/2011):
Na křižovatce jsme byl zezadu mírně popstrčen blondýnou, která nestihla dobrzdit (nebo se spíš plně nevěnovala řízení). Auto bylo po kolizi pojízdné, nárazník byl v místě střetu naprasklý v délce cca 10cm, světla bez poškození. Vyřešeno výměnou zadního nárazníku na náklady viníka. Objednání dílů+lakování trvalo cca 4dny + 1den na opravu. Po dobu opravy zapůjčeno náhradní vozidlo.

Stav tachometru 41 000km (4/2011):
Klimatizace nefouká studený vzduch.
Reklamováno - vyřešeno přetěsněním a naplněním novým chladivem. Oprava trvala 1den.

Stav tachometru 46 000km (8/2011):
Opětovný problém s malým výkonem klimatizace - po diagnostice zjištěna netěsnost v chladiči klimatizace - vyřešeno výměnou. Auto strávilo v servisu 2dny.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodej OK, čekací doba cca 1,5měsíce. (4/2009)

 

Novinky v recenzi

9.7.2013 20:49

77400km / 4 roky 4 měsíce

Prodáno

16.6.2013 18:07

Emise+STK 4/2013

Absolvování Emisí+STK (bez závad)

2.6.2012 21:24

Spotřeba při jízdě na plný plyn

27.5.2012 16:51

Servisní prohlídka 60 000km

-výměna oleje a filtru (Elf Evolution SXR 5W40)
-kontrola podvozku a karoserie -> opotřebení brzdových destiček cca 50%
-mazání třmenů P+Z brzd
-výměna vzduchového filtru
-výměna filtru topení
-výměna palivového filtru
-kontrola a seřízení geometrie -> bylo mírně rozhozené pravé přední kolo
-vyčištění/dezinfekce klimatizace
-zátěžový test baterie -> OK
(poslední tři položky jsem nechal udělat navíc oproti stand. prohlídce)

1.5.2012 10:29

04/2012 57 600km - Nové letní pneu

Opět Michelin Energy Saver 195/65 R15

12.2.2012 13:55

55 000km - Nové hlášky PP, viz galerie

V letošních mrazech, kdy přes den teplota nestoupala nad -10°C a v noci bylo i přes -20°C, po týdnu velmi krátkých jízd po městě (max. do 3km 2-4x denně), jsem pravděpodobně baterii vybil víc než bývá zvykem a jednoho rána mě Megane odměnil následujícími hláškami. Nutno podotknout, že motor vždy nastartoval na první pokus, nicméně bych čekal míň drastické upozornění, než je hláška o závadě brzd. Nyní k samotným hláškám PP - před nastartováním PP nic nehlásil a start proběhl bez problému, ale po nastartování PP hodil hlášku o závadě brzd (Braking system fault). Po vypnutí motoru, vyndání karty a opětovném nandání karty už PP hlásil „Battery is low to start“ (nebo něco podobného – nestihl jsem to nafotit), ale motor bez problémů nastartoval a místo hlášky o brzdách se objevila hláška o nabíjení baterie (Battery charging). Hláška o nabíjení svítila na PP cca 15min, pak se změnila na klasickou hlášku „No message available“. Další starty jsou zatím OK, bez nových hlášek.

13.11.2011 15:11

11/2011 - 50 000km

- update recenze o zkušenosti po 50 000km
- výměna zimních pneu
Letní pneu (Michelin Energy Saver) mají najeto 37 000km a zbytkovej vzorek je ještě ~2.5mm, na léto pořídím už nový ale stejnou značku a typ

25.8.2011 20:10

45 000km

Výměna oleje - Elf Evolution SXR 5W40
(měním radši po 15 000km i když výrobce předepisuje po 30 000km)

26.3.2011 13:26

40 000km - Test minimální spotřeby

Trasa: Kudowa(Polsko) - Pardubice - viz mapa níže
Obsazení: 2osoby (cca 160kg)
Provoz na silnici: velmi mírný
Jízdní styl: obce max. 50km/hod, mimo obce 70-90km/hod, snaha o maximální plynulost jízdy
Okolní teplota: +7°C
Pneu: Michelin Energy Saver 195/65 R15 (letní)
Naměřené hodnoty dle PP:
Délka trasy - 71.4 km
Průměrná rychlost - 61.5 km/hod
Průměrná spotřeba - 3.6 l/100km

Mapa trasy:

Zvětšit mapu
Záznam z PP po jízdě:

26.3.2011 12:55

08/2010 - servisní prohlídka po 30 000km

- servisní prohlídka
- výměna oleje Elf Evolution SXR 5W40
- seřízení geometrie
- hliníkové disky Dezent F
- žárovky Osram H7 NightBreaker

3.1.2010 14:53

19 500km

- update o zimní zkušenosti / střešní box Thule Pacific 500
- montáž Audio Connection Boxu (výstup pro USB a iPod)

28.10.2009 15:55

Servis 15 000 km

Výměna oleje - Elf Evolution SXR 5W40
Zimní pneu Continental TS 830

Test zrychlení 0-160km/hod

28.8.2009 19:01

Svolávací akce brzdový pedál

Do galerie jsem přidal zvací dopis na svolávací akci.

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Renault Mégane



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…