Recenze

8 Majitel

Škoda Octavia III Elegance 1.6 TDI 77kW

8.09 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Octavia, foto 1 Škoda Octavia, foto 2 Škoda Octavia, foto 3 Škoda Octavia, foto 4 Škoda Octavia, foto 5 Škoda Octavia, foto 6 Škoda Octavia, foto 7 Škoda Octavia, foto 8
Škoda Octavia, foto 9 Škoda Octavia, foto 10 Škoda Octavia, foto 11 Škoda Octavia, foto 12 Škoda Octavia, foto 14 Škoda Octavia, foto 15 Škoda Octavia, foto 16 Škoda Octavia, foto 17 Škoda Octavia, foto 18 Škoda Octavia, foto 19 Škoda Octavia, foto 20 Škoda Octavia, foto 21 Škoda Octavia, foto 22 Škoda Octavia, foto 23 Škoda Octavia, foto 24 Škoda Octavia, foto 25 Škoda Octavia, foto 26 Škoda Octavia, foto 27 Škoda Octavia, foto 28 Škoda Octavia, foto 29 Škoda Octavia, foto 30 Škoda Octavia, foto 31 Škoda Octavia, foto 32 Škoda Octavia, foto 33 Škoda Octavia, foto 34 Škoda Octavia, foto 35 Škoda Octavia, foto 36 Škoda Octavia, foto 37 Škoda Octavia, foto 38 Škoda Octavia, foto 39 Škoda Octavia, foto 40 Škoda Octavia, foto 41
 

Technické info

Přezdívka auta Octavia Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:16000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 16 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 77 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 194 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 590 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.2 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Výbava:
Elegance+paket Elegance Plus+pár drobností, metalíza šedá platin, ve zkratce:
- Duální automat. klima + vyhřívání předních sedadel s výšk. nastavením
- Barevný displej palubního počítače + tempomat
- Rádio + 8repro , CD+USB+SD+Bluetooth a ovládání na volantu
- Volant + řadička v kůži, el. stahování P+Z oken
- Loketní opěrka vpředu, vzadu + otvor v zadních sedadlech pro přepravu lyží
- ALU kola 225/45 R17
- Bezklíčové odemykání, zamykání a startování
- Parkovací senzory vpředu+vzadu

INTERIÉR:
Interiéru obecně není co vytknout. Místa je dost ve všech směrech – vpředu i vzadu. Auto působí velmi vzdušně. Jakkoli je to možná fráze, tak právě pozitivní pocit vnitřní prostornosti je velmi výrazný. Místa je i reálně hodně, na kolena vzadu nadprůměrně. Pouze nad hlavou na zadních sedadlech je to tak akorát bez rezervy (180cm).
Za dobrý považuji kožený multifunkční volant, se kterým lze pohodlně ovládat palubní přístroje. Vše je přehledné a dobře dostupné. Jedinou výtku směřuji k ovládání intenzity osvětlení palubních přístrojů, kdy se intenzita nenastavuje přes klasické „kolečko“, ale musí se provádět přes menu rádia.
Jako velmi povedený – jak funkčně tak graficky - se mi jeví palubní počítač (MaxiDot), který ukazuje měřené veličiny ve třech režimech- od startu, od načerpání, dlouhodobě. Klasikou je ne zrovna ideální ovládání tempomatu, kdy se občas stane, že místo dočasného vypnutí se ovládací páčka dostane do polohy úplného vypnutí a tím dojte k vymazání uložené rychlosti. Na tempomatu je naopak dobré, že palubní počítač zobrazuje aktuálně nastavenou hodnotu rychlosti.
Jako praktickou oceňuji přední výškově i podélně stavitelnou loketní opěrku stejně jako zadní sklopnou loketní opěrku s průchodem pro převoz lyží.
Bez výhrad hodnotím také objemný a dobře uspořádaný zavazadlový prostor, zejména boční přihrádky, sítě a oka.
Na interiéru mi trochu vadí dveřní výplně, které ani ve verzi elegance nepůsobí moc hodnotným dojmem. Také lícování krytů A-sloupků není zrovna příkladné. Ačkoli je vůz v nejvyšší výbavě, tak ani rádio moc krásy nepobralo, i když hraje solidně.
Ohledně kufru, tak jediná, pro mě spíš teoretická, výtka by směřovala k tomu, že po sklopení opěradel zadních sedadel nevznikne rovná plocha.
Tato malá negativa nepovažuji za významná a celkový dojem z interiéru je velmi pozitivní.

PŘEVODOVKA:
Řazení funguje přesně a hladce. O tom žádná diskuze. Bohužel i do verze 1.6TDI 77kW, která je ve stejné výbavě bezmála o 85 tisíc Kč dražší než základní 1.2TSI 63kW, se montuje pouze 5st. převodovka.

Pátý rychlostní stupeň točí při GPS 130km/h (tacho ~137) cca 2500ot/min.
Čtyřka jede podle při 4000ot/min tachometrových cca 170, trojka 120, dvojka 75km/h.

Takto odstupňované převody jsou dobré pro nízkou spotřebu, ale na úkor dynamiky. Přeskoky mezi stupni jsou velké a šestý stupeň zde prostě schází.
Ačkoli 5st. převodovka není při jízdě limitním problémem, tak považuji absenci šestého stupně u této motorizace za výrazné negativum.

Zajímavé je, že pro benzínový motor je možno si za 6st. převodovku připlatit.

MOTOR:
Na začátek jedno velké plus - velmi dobrá spotřeba. S motorem není problém běžně jezdit s dlouhodobou spotřebou (i v zimě) okolo 5l/100km. Výjimkou nejsou ani výlety pod hranici 4.5l/100km. A ani rychlé dálniční přesuny neznamenají velkou spotřebu. Např. 500km trasu s 90% podílem dálnice (včetně velkého podílu té německé) jsem zajel při celkovém rychlostním průměru 127km/h se spotřebou pod 6l/100. Prostě paráda. Vyšší spotřebu jsem zaznamenal pouze při krátkých městských jízdách za zimního počasí. Jízda po dálnici s tempomatem na tachometrových 130km/h znamená spotřebu lehce nad 5l/100km. Vývoj spotřeby viz ….spritmonitor…
Motor se dá používat od cca 1100ot/min. Nárůst výkonu je samozřejmě až někde nad 1500ot/min, ale pokud se jedná o klidnou jízdu po rovině, tak je možno bez problémů jet na čtyřku tachometrovou padesátkou (cca 1200ot/min). Problém nastává při potřebě akcelerace, kdy motor v nízkých otáčkách (pod cca 1400ot/min) a při zátěži docela duní.
Motor není žádný atlet (max. 194km/h, 0-100 za 10.8s), zrychluje uváženě (i díky dlouhým převodům), ale pro běžnou jízdu ho považuji za plně dostačující a při jízdě po dálnici není problém „letět“ dlouhodobě tachometrovými rychlostmi okolo 160-180km/h.
Dle dlouhodobého sledování palubní počítač ukazuje spotřebu o cca 0,2-0,3l/100km nižší než je spotřeba reálná. Výše uvedené hodnoty jsou hodnotami reálnými, tzn. na palubním počítači jsou k vidění údaje ještě nižší.
Při jízdě motor neobtěžuje hlukem, je dobře odtlumen a ani nepřenáší vibrace do kabiny.
Celkově hodnotím motor velmi dobře.
Kdyby byl doplněn 6st. převodovkou, tak bych tuto kombinaci označil za ideální.
Jenom poznámku na okraj - nízká spotřeba vozu není asi jen záležitost motoru, ale také (zřejmě dobré) aerodynamiky a relativně nízké hmotnosti.

PODVOZEK+ŘÍZENÍ:
Teď zase jednu poznámku na začátek. Osazení letních 17“ pneu (225/45) nebylo dobrou volbou. Auto je s nimi až příliš tvrdé. Přechodem na zimní R16“ pneu se chování znatelně zlepšilo.
Řízení je přesné a je skutečně cítit provázanost mezi volantem a koly. Nejezdím „na krev“, ale na základě najetých víc než 15 000km mohu konstatovat, že se auto chová velmi stabilně, jistě a předvídatelně. Ani vyšší dálniční rychlosti, a to i za mokra, mi nepřivodili dojem nestability.
Bohužel stejně pozitivní ohlasy nemohu mít k podvozku. Podvozek je naladěn tvrději. To není na závadu, působí to sportovně a vcelku se mi to líbí. Při jízdě po normální silnici a dálnici je vše OK a nemám výtky. Bohužel při přejezdech větších příčných nerovností jsou cítit rázy do karoserie, zejména ze zadní části vozu. Také při jízdě po rozbitém úseku (kostkách) se zezadu ozývají rušivé hluky od kol a dunění. Míra diskomfortu není pocitově velká, ale cítím, že to není úplně OK. Naladění podvozku nebylo dotaženo do konce a určitě je zde prostor ke zlepšení.


Silné stránky

Prostorný interiér a velký zavazadlový prostor
Nízká spotřeba
Přesné řízení a stabilní podvozek

Slabé stránky

Pouze 5st. převodovka
Málo komfortní podvozek při jízdě po horších cestách
CENA

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

-

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Čekací doba od zadání do výroby 7 týdnů

 

Novinky v recenzi

9.3.2014 21:33

Update 03/2014

Update 03/2014


Další vozy Škoda Octavia



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
9
prostornost
9
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
5
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
8
zavazadlový prostor
10





Blesk.cz

Ombudsman Blesku pomohl: Padla tučná pokuta za nelegální skládku!

Ombudsman Blesku pomohl: Padla tučná pokuta za…

Pravda vyšla najevo. Díky pomoci Ombudsmana Blesku se spolek, který ve Vedrovicích bojuje proti nelegální…

Přejeďte konkurenci károu a pak s ní najeďte do tornáda. Recenze Destruction AllStars

Přejeďte konkurenci károu a pak s ní najeďte do…

Další z řady multiplayerových online akcí je tu. Tentokrát jde o mix bouraček s vozy a zběsilé hopsačky…

 

iSport.cz

Sparťan Machovský zabral! Už jsem si říkal: Co jsem komu udělal?

Sparťan Machovský zabral! Už jsem si říkal: Co jsem…

Vydržel od první do poslední vteřiny v brance. Pro kvalitního gólmana normál, pro Matěje Machovského během února…

SESTŘIHY: Sparta smetla Motor a je první, Boleslav třetí. Plzeň - Zlín 7:0!

SESTŘIHY: Sparta smetla Motor a je první, Boleslav…

Poslední hrací týden základní části hokejové Tipsport extraligy začal. Sparta v 50. kole rozstřílela 7:2…

 

Reflex.cz

Emočně vyždímaní manželé Babišovi. Mají se hůř než všichni a ještě je chce někdo zničit

Emočně vyždímaní manželé Babišovi. Mají se hůř než…

Naděje, zhroucení a vražda! Víkendová debata s Andrejem Babišem měla tak dramatickou a nervydrásající zápletku,…

Blahuta: Babiš by neměl řídit zemi, očkování vázne kvůli němu. Do všeho se montuje, o všem chce rozhodovat

Blahuta: Babiš by neměl řídit zemi, očkování vázne…

O počtech dávek vakcín proti koronaviru pro jednotlivé regiony rozhodoval sám premiér Andrej Babiš (ANO), a…