Recenze
Škoda Favorit 136L (Kamei)
Technické info
Přezdívka auta Taxík jménem Elegance Rok výroby 1990 Koupeno nové najeto [km]:52384 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1289 výkon [kW]: 46 kroutící moment [Nm]: 100 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14.8 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 240 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Škoda favorit 136L v krásném původním stavu.Vše originál.Po výměně akorát zadní díl výfuku s tlumičem a spojkové lamely.Přední dveře dostaly do tapecu nové repra od Sony Xplod s výkonem 190W/40W RMS,obměnou také prošel středový panel,kde sídlilo staré rádio na kazety vystřídalo ho JVC KD-R302 s výkonem 4x50W.to víte já jako DJ si potrpím na dobré hudbě.S hudbou si v autě nelámu hlavu,jelikož má auto název old school tak mám asi 6hodin opravdových old school-ovek.
Zadní plato v kufru potaženo bílou látkou s Finskou vlajkou.Kufr hozený celý do koberce,nezůstalo žádné takové to levné plechové místečko( byla to fuška ).
Co se týká motoru dospělo akorát změn takových,že je nastříkán na chrom kryt sání se snakem škoda,všechny plechy v motorovém prostoru jsou vyčištěny Trychlorem a naleštěny-aby to na něco vypadalo-dále nové zapalovací kabely ke svíčkám modré barvy(výrobce Tesla Blatná) a nová autobaterie.
Na autě jsou dále přídavné mlhové světlomety,akorát v interiéru na palubce jak pro zadní tak i pro přední mlhová světla jsou stejná tlačítka:-D
Ve středovém tunelu(kolem ředící páky apod.)uvidíte oranžový koberec,to není moje práce,nýbrž mého strejdy v dobách,kdy auto koupil!
Nedávno mi můj taťka donesl domů z Auto Heller škoda magazín,kde shodou okolností je popsán ve zkratce i vývoj favoritu a hlavně člověk,který jej vyvinul-Petr Hrdlička a spol.Jinak jsem se také dočetl,že kdysy dávno,jak se favorit vyráběl,nikdo nechtěl spolupracovat na inovaci tohoto vozu,myslím tím samozžejmě novější masku u vozů vyráběných po roce 1990.Říkal jsem si,že vlastně auto,které mám je tak trošku už historický kousek.V tom Škoda magazínu je fotka Petra Hrdličky stojícícho u Favoritu v muzeu a celkem se tomu mému podobá...Za zachovalý stav jsem vděčný mému strejdovi(kloboučkář)a jeho garáži!
Brouzdám tak různě po internetu,hledám všelijaké věci a najendou mě napadlo,že bych se mohl dozvědět něco víc o Favoritu.Hledal jsem články,které by mi mohli pomoct k rozvedení mých znalostí a narazil jsem na celkem dost vtipný titulek: Kvůli vozům Favorit sye museli měnit zákony..Tento článek mi opravdu nedal a musel jsem si jej přečíst...Je celkem vtipné,že jeden druh Favoritu,tuším 135LS nebo 135LSe,který byl určený pouze pro vývoz,si nakoupila od automobilky i Česká policie,tehdy už ne VB.Jenže proto,že to byly vývozní typy a nějak v něčem se neshodovali s našimi zákony,tak se musely v zákonech udělat změny...Z toho plyne,že nejen dnes Policie nemá rozum >:-D Na druhou stranu majitelé Favoritu Combi tzv. Formanu mohou být policii vděčni,jelikož v roce,kdy se chystala výroba těchto vozů,bývalý sovětský svaz a komunistický režim nechtěl přisoupit k tomuto kroku,aby se vyráběl forman,protože Škodovka oslovila policii a ti vyslovili žádost,že by takovéto auta brala.Tím pádem škodovka mohla začít sériovou výrobu a Forman byl na světě.Po dokončení vývoje Favoritu Petr Hrdlička odkchází ze škodovky.
------------------------------------------------------------------
Tak trošku Historie vývoje
Historie Favoritu se začíná psát něco kolem roku 1983...Kdysy z výrobní linky vyjela Škoda 1000 MB.V tom roce převratný vůz,ale tehdejší společnost,ale i celý český strojírenský průmysl čekal na nějaký průkopnický vynález.Vynález,který se vyrovná,či dokonce předčí některé zahraniční automobilky.
-1983
Tehdejší vývojáři dnešní Škody auto Mladá Boleslav se shodli na jednom.A to,že se musí co nevidět stát něco,čemu se v dnešní době říká tak říkajíc "převrat".automobilka měla návrhy na nový typ vozidla,ale-jak už je zvykem i v dnešní dobe-málo financí.Proto tehdejší pánové vládnoucí naší zemi se rozhodli,že do konce roku 1986 musí vzniknout úplně nový vůz vyhovující modernímu trndu za hranicemi.Vývojáři již měli zpracován koncept,ale to nebylo vše.Na autosalonu v Ženevě roku 1983 se domluvili s italskou společností Stile Bartone,že pro naši novou Škodu vytvoří novou tvář.
Stile Bartone byl přední světový "návrhář" karosérií aut.Jelikož karoserie není jen něco na co často kupující přihlíží,věnoval tomu kupodivu málo času,ale vyplatilo.Vzhled vozidla by samozřejmě měl zaujmout jak auto poprvé uvidíme,tak by mělo být prodávatelné tak do 10-ti let po první představení.
Proto se Stile Bartone,po rozmluvě se zástupci Škodovky dal ihned do práce a to přesněji 1.května 1983...V červnu roku přijel Bartone do škodovky s prvními návrhy karoserie vozidla označených dle abecedy písmeny A,B,C....G,H...U nás se dali hlavy dohromady(svářeči,pracovníci na lisech apod..),vybírali a hodnotili,co realizovatelné.Přední část vozu byla s návrhu H,zadní část vozu byla z návrhu K,ale to však jen vrchní části vozidla.Spodní části byly schváleny z návrhu B.Bertone tedy odjel s požadavky zpět do Itálie a během jednoho měsíce opět k nám,tentokrát již se spracovanými návrhy přesněji a fotografiemi modeli 1:5.Jakmile se naši konstruktéři shodli,začala se vyvíjet sádrová maketa vozu v Itálii.Na podzim roku 1983 začali na maketě první zkoušky v aerodynamickém tunelu a makeca byla "ošlehána"vzduchem.
-1984
Tohoto roku měla vzniknout celá technická a nakreslená dokumentace vozu s továrním označením Škoda 781.Bartone nasnímal pomocí 3D přístroje jednu stranu sádrové makety,v počítači podle ní udělal druhou podelnou půlku a přenesl na průhledný speciální papír,který nakonec poslal do Mladé Boleslavi.Zde si s tím naši vývojáři poradili znamenitě.Nejen že zvládli svůj šibeniční termín,ale dokonce uměli tuto tech, dokumentaci převést do několikati sektorů,které si navzájem pomáhali,aby byl vytvořen první funkční vzorek nové Škodovky.Taky že se stalo.Během asi dvou měsíců byla zpracována dokumentace vozu a mohlo se začít s výrobou prvního funkčního vzorku,aby se mohli odehrát životností zkoušky.Jelikož by to samozřejmě automobilka do oného roku 1986 nestihla,tyto zkoušky,konali se tzv. zkrácené životní zkoušky.Vša vyšlo podle plánu a zkoušky se protáhli do asi poloviny roku 1985.
-1985
Tento rok provázela již zminěné zkrácené životnostní zkoušky vozidla Škoda 781.tento rok byl i vyroben zkušební prototyp Škoda781 BK3,která jezdila s kamufláží po republice aby vykonala a ukončila už tak zkrácené životnostní zkoušky.Povedlo se!!Stile Bartone dodával části karoserie jak bylo ve smlouvě a roku 1986 už byl první opravdový Škoda Favorit na světě.
-1986
Škoda Favorit poprvé představen na strojírenském veletrhu v Brně a bylo to k pokukání.Lidé v jednom pavilonu obdivovali dva Favority otáčející se na podstavcích Škoda a další v jiném pavilonu pod září reflektorů přímo z blízka na pohled.Toho roku bylo vyprodáno nejvíce automobilových časopisů a deníků,kde se někdy jen zmínkou nebo někdy dost podrobně rozebíral automobil s označením Škoda 781.136.Všichni měli zájem o nejvíce informací nejen o vývoji,ale také i technickáých informací o tomto novém prostorném automobilu.
-1988
Začala sériová výroba automobilu Favorit 136L s karburátorovým motorem.
------------------------------------------------------------------
Favorit 136L
Více informací:
+MOTOR
-Vpředu napříč,skloněný o 20° vpřed
-Zážehový čtyřdobý
-Blok motoru a hlava válců z hliníkové slitiny,vložené válce
-Kompresní poměr 7:1
-Rozvod OHV
-Karburátor spádový postupný Pierburg 2E-3
-Podávací čerpadlo Jikov mechanické
-Čistič oleje plnoprůtokový
-Zapalování elekrtické bezdotykové s odstředivou a podtlakovou regulací předstihu zážehu
+PŘEVODNÉ ÚSTROJÍ
-Spojka jednokotoučová suchá s talířovou pružinou,mechanicky ovládaná
-Převodovka pětistupňová s přímým řazením
-Převody rychlostních stupňů:
I---3,308
II---1,913
III---1,267
IV---0,927
V---0,717
Z---2,923
-Kuželový diferenciál
+NÁPRAVY
+Přední náprava
-McPherson s trojúhelníkovými spodními příčnými rameny a tlumičovými vzpěrami
-Pérování vinutými pružinami s uvnitř uloženými přídavnými progresivními pružinami z pěnového polyuretanu
+Zadní náprava
-Kliková náprava s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou působící jako stabilizátor proti naklánění vozu
-Pérování viz PN
+BRZDY
-Přímočinná nožní kapalinová s podtlakovým posilovačem
-2 okrohy s diagonálním zapojením
-Přední brzdy kotoučové s jednopístovými plovoucími třmeny
-Zadní brzdy bubnové dvoučelisťové se samočinným seřizováním vůle a dvojitým statickým regulátorem tlaku
-Parkovací brzda přimočinná ruční mechanická působící na zadní brzdové bubny
Vyráběné verze:
136(carb.)----46 kW / 62 koní při 5000 otáčkách
136(Mono-Motronic)---50 kW / 68 koní při 5500 otáčkách
135(Mono-Motronic)---40 kW / 54 koní při 5000 otáčkách
135(carb.)---43 kW / 58 koní při 5200 otáčkách
115(Mono-Motronic)---37 kW / 50 koní při 5200 otáčkách
135Le/LSe(elektronický carb. a katalyzátor)---??kW
Další varianty:
-Black Line
-Silver Line
-Sport Line
-Comfort Line
Verze označovány:
-Škoda Favorit 135 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; L Praktik
-Škoda Favorit 136 L; LS; LX; GLX; Le; LSe; Li; LSi; L Praktik
------------------------------------------------------------------
Roku 1995 končí výroba Škody Favorit i Forman
Silné stránky
Perfektní stav,dobré jízdní vlastnosti,aby taky nebyly po cca 41 tisících kilometrech.Nestočený tachometr.Koupeno nové!Útulný interiér.Překvapivě výborný zvuk na to že tapec je pouze z nějaké překližky či co to bylo:-).S vozem jsem moc moc moc spokojen,pečuji o něj spíše jako o veterána.S autem jezdím do školy,což je asi 100km denně,takže dostává zabrat,ale jede!Neopravoval jsem,snad kromě jedné,žádnou REZ!Dosud garažováno!
Co dodat k silným stránkám?...Snad jen JE TO SRDCOVÁ ZÁLEŽITOST!!!!
I po tolika letech,co už Favorit na našich silnicích přežil,je opravdu chvályhodné,že pořád pár tisíc kousků ještě jezdí...V různých stavech,ale viděl jsem i pár leštěnek jako je můj Taxi.Pokaždé u srdce zahřeje,když mi auto stojí před domem a lidé procházející kolem nakukujou do auta a ještě se za autem otáčejí.Jednou jsem myl otci auto(Octavii II Facelift) a já měl auto před domem na cestě.Šel kolem starší pár a měli kočárek.Prošli kolem mě,já je ze slušnosti pozdravil a oni pozdravili mě.Prošli kolem mhé Favoritu a paní povídá pánovi:To je ale zachovalé auto co? Pán pouze uznale přikývl a šli dál.Jen jsem se pousmál jak mě to zahřálo!
Slabé stránky
Slabší motor,nevelká barevná stálost karoserie vozu.Jinak je to ideální vozítko na začátek a při jeho stavu i jako možný sběratelský kousek.
Sběratelský kousek....Přemýšlel jsem,otec mi řekl,prodáme Favorita a kdyžtak si koupíš něco jiného...Tomu jsem prostě musel zabránit.Řekl jsem mu,že jiné auto si možná někdy koupím,ale Favorita z ruky nedám,s tím ať ani nepočítá!!! >:-D
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Prozatím žádné,akorát jedna.Při čištění motoru a motorového prostoru Arvou záhadným způsobem vtekla Arva mezi lamely do spojky.Celá tato oprava stála asi 2500,- vč. lamel,takže celkem spokojenost.
Dále jsem jen zatmelil malinkou dírku ve vvýfuku silikonovou pastou na výfuky.
Jednou jsem si trak vyjel za kamarádem do vedlejší obce.Cesta je asi 20m do mírného kopčku,pak 1km rovinka a 20m z mírného kopečka.Tak vám tak jedu do toho kopečka,nějak nejede jsem si řekl,ale měl jsem klidnou hlavu,říkal jsem si, že to je do kopce a uvidíme na rovince.Chyba lávky,na rovince to bylo úplně to stejné,auto prostě nejelo a nepřidávalo.Na rovince,v posledních asi 20m mi přišlo,jako by to byl defekt.Tak jsem si řekl zpomalím,dojedu ke kamarádovi a vyměníme kolo.dojel jsem k němu,kola všechna v pohodě.Jelikož to byl Domes,který má taky Favorita,zajel jsem k němu do dvoru a už jsme věděli na čem jsme..Pravé přední kolo úplně vřelé,jak disk tak poklice.Bylo nám jasnéí,že se kousla brzda a je to celkem problém.Tak jsme sundali kolo,krat na šrouby byl úplně spečený,pak brzdový pístek a destičky.Pístek jsme stáhli,roztáhli,pod těsnící gumičku jsme stříkli brzdovku,pak jsme postup stahování a roztahování opakovali několikrát a vše je opět v naprostém pořádku.K této zkušenosti jen jedno pozitivní..Poprvé jsem favorita zvedal originálním heverem a je to jedna básnička
------------------------------------------------------------------
Nastavení bohatosti směsi a volnoběhu
Na karburátoru,pohledem směrem od pravého boku auta uvidíme pod filtrem táhlo pedálu plynu.Těsně pod ním je šroub bohatosti směsi.
Při vypnutém motoru jsem šroub úplně zašrouboval a poté o 2,5-3 otáčky šroubováku opět vyšrouboval ven,čímž jsem dosáhl jakého si základního nastavení bohatosti.Pak jsem motor zapnul(párkrát protočí a pak chytne).Ze zadu karburátoru je nastavovací šroub volnoběhu,hned pod držákem bovdenu lanka pedálu plynu.Ten jsem začal nastavovat pro optimální volnoběžné otáčky....
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Auto bylo koupeno dříve,než jsem se narodil:-).Dostal jsem ho od svého (pra)strýce,ten mi trochu o koupi říkal.Stali na něj řadu aby se na ně dostalo,výroba vozu cca 5.7.1990,první registrace 27.12.1990 a já se narodil 21.10.1990,takže jsem neměl z toho moc rozum!
V autobazaru auto nebylo a ani nebude,je pro moje autařské srdce nemyslitené!
Zjištění
Včera jsem zjistil,že v mém Taxi mám příplatkovou výbavu..Zjistil jsem,že středový panel byl jako příplatková výbava,tan který tam mám.Jinak taky je zvláštní barva vozu.Barva se stříkala na auta od 1.srpna 1989 do 31.prosince 1989 a moje auto je vyrobeno v květnu roku 1990.
PROVEDENÉ ÚPRAVY(pro Martin_Happy):
+Vypolstrování kufru
+Přidáno centrální zamykání na dálk. ovládání
+Namontovány digitální hodiny Tesla(originál)
+Namontován spoiler pod předním nárazníkem a nálepky "Kamei"
+Koupeny a namontovány Flat stěrače
+Polepy prahů s nápisem "Favorit"
+Instalováno autorádio JVC KD-R302 a nové repro Sony Xplode
+Nastříkán kryt vzduchového filtru
+Nastříkány "plecháče" na stříbrno a nandány černě lakované pokličky
+Namontován cyklovač stěračů
+Signalizace zatažené ruční brzdy na přístrojové desce
+Vyroben polštářek s nápisem "Favorit"
+Nastříkán prah pod dveřmi, na černo
+Polepy "B" sloupků nalepeny, černé
+Elektrické otevírání kufru z místa řidiče(Servomotorek)
+Výměna spojkových lamel
+Vyměněny oleje(Motor,převodovka)
+Vyměněny filtry(Vzduchový,olejový)
+Vyměněn vadný odlučovač bublin
+Výměna nefunkčního "L" zrcátka(nešlo ovládat zevnitř)
+Vyměněny brzné kotouče a desky
Novinky v recenzi
Konec?Zdaleka ne
Nastala obměna,ovšem ne lidstva jak je plánováno na 21.12.2012, nýbrž mého vozového parku.Favoritek je zaparkován v garáži a spinká,k životu se ovšem velice má mé druhé vozítko,viz v nováčcích.
Novinkaaaaa
Po hodně dlouhé době jsem opět zde.Na favoritu mám kompletně vyčištěn karburátor,překolíkovaný rozdělovač,nastavený správný předstih,seřízený velntilový rozvod apod.Auto jede bez chyby na 700 ot./min. a ručička je jako v otcově Octavii II Facelift,ANI SE NEHNE.Zatím
Chyběl
Dlouho jsem tu nebyl,mám před sebou maturu,takže tu skoro nebudu a ani jsem nebyl.Po matuře budud již pravidelným návštěvníkem MACZ!!
Víkend
Je pro mě docela zásadní. Konečně bude vyměněno výfukové potrubí a to jako celek!Takže doufám, že už žádné drnčení, vrzání, prdění apod...Jinak HODNOTIT, hodnotit a hodnotit!!!Zatím
Nové fotky-fotosoutěž
Dnes jsem přidal nové fotky, řekl bych, že je na co se dívat!!!Kukněte, hodnoťte.Dneska jsem ráno taky dostal nápad na soutěžní fotky, takže se těšte
Děkuji všem za hodnocení+oprava
Dnes jsem došel k tomu, že si opravím nefungující čítač kilometrů. Tak jsem rozebral palubovku, vyndal rychloměr a rozebral. Jedno šnekové kolo ze soukolí se vysunovalo silou odporu druhého ozub. kola. Tak jsem vhodným způsobem nainstaloval plech a je vše OK
DĚKUJI GRATULANTŮM
Vzali mě na Slezskou Uvniverzitu v Opavě na obor "Aplikovaná matematika".Jinak klidně zase hodnoťte,mi to vadit nebude >:-D
NEPATRŘÍ TO SEM ALE...
Byl jsem úspěšně přijat na vysokou školu..nechci se chlubit, jen sděluji náladu!:-)Jinak hodnoťte a dívejte se na auta na MACZ..Je co vidět, Mojito, Wii-Jay, Ypsilon,s-mike apod...
Letní pneu
Dnes jsem konečně opět po půl roce optáhl nápisy na letních pneu a zalakoval,ať déle vydrží.Odpoledne doplním fotky,takže tímto vás zvu ke shlédnutí a celkovému shodnocení.Děkuji
POPIS PNEU
Prosím všechny,jestli máte nějaké zkušenosti s popisem pneu a máte nějaké tipy, napište mi SZ díky moc
Přidán seznam úprav+new Fotky
Přidal jsem seznam provedených úprav na Taxi a taky nějaké fotky...Takže přijďte se podívat a hodnoťte.Pokud by jste měli nějakou připomínku či tip,napište do diskuze
Digitální hodiny
Dnes jsem byl na vrakáči a z jednoho Formana jsem si vytáhl dig.hodiny. Display byl zeleně podsvícen a jsou černé číslice(ojedinělejší verze).Tlačítka skratovala, tím pádem to nefungovalo.Tlačítka a celý přední panel na nastavení hodin jsem vyměnil za funkční,který jsem měl dosud v autě a vše je OK...Foto dodám později.
Osram Night Breaker.
Ráno odešla jedna žárovka Osram, kterou jsem měl asi 3/4 roku...Takže než teď na léto kupovat novou(tu samou za 250,-)jen kvůli"zákonu o svícení ve dne",tak namontuju žárovky normální H4 a Night Breakery koupím zase na zimu.Stejně teď nějezdím v noci ani večer.
Nové fotky!!!!
Fotky ze srazu s kamarády v nedaleké obci...Kukněte hodnoťte a dobře se bavte
Sraz v okolí Opavy?
Kdo by měl zájem se sejít z okolí Opavy apod..??Kdyžtak má diskuze.budu rád
Nově stříknuté prahy
Tak jsem dneska si dal brigádku a nastříkal jsem prahy podle rady kamarádů.Výsledek ve fotogalerii.Zatím
Splněný sen o automatizaci auta
Konečně jsem instaloval do auta elektrické otwevírání kufru z místa řidiče.Stačil 1motorek pro centrální zamykání a vypínač(Stýkač).Pak je šikovné české ručičky a je to hotovo.Komfort musím platit dvojnásob
Přidání fotek po dlouhé době......
Zdravímvšechny,dlouho jsem tady nebyl tak doplňuji fotky nově vzniklé.Čekám reakce díky
Auto stále není
Taxi mám stále u kamaráda na výměnu předních brzd(zřejmě kompletně) a ještě nějaké dodělávky,takže snad bude do neděle!
Není
Doma Favorit.Před hcvíli jsem ho odvezl ke kamarádovi na výměnu desek,kotoučů,odlučovače bublin,čepu v brzdách a v neposlední řadě i odvzdušnění.
Konec TOPu
Již jsem druhý a první místo jsem přenechal jinému uživateli.Jen informace pro uživatele---Hodnocením MACZ nikdo nespasí!!!---Jinak díky všem hodnotícím
HDR
Další sadička nových fotek!Kukněte,hodnoťte a mějte se krásně!:-)
Vidím,nejsem slepý
Všímám si,že jsou zde lidi,kteří nechtějí,aby mé auto bylo na prvním místě ať už v kategorii Favorit nebo jinak..I takoví jsou
Opět nové a milé zjištění
Po měření bodu varu na praxi jsme si s kamarádama přístroj půjčili a šli měřit na naše auta..Felicie=120°C má být 155°C,BMW=154°C má být taky 155°C a nakonec mé TAXI=178°C má být minimum 144°C
Přidáno VIDEO
Tímto Vás všechny zvu na shlédnutí videa pod mým Taxi..Auto hodnoťte a pokud se již stalo,pište komentáře!Díky Old School(RSKa)
HDR zimní mytí
HOTOVO...Zímní mytí auta a následné focení hotovo..Fotky upraveny a přadány do galerie..Koukněte..Začíná to od 26 fotky od začátku(je jich 5)
Fotky po dnešním mytí auta
Odpoledne,hned při první příležitosti,upravím fotky do požadovaného vzhledu a vložím zde...Dnes BUDOU
Už
Našel se stý hodnotící uživatel MACZ..Je jím žena a to Bohunka b28(Torrožena),takže jí mockrát děkuji a zvu Vás se podívat na její Toyotu RAV4 D-4D
99x hodnoceno
Za chvíli se bude slavit jubileum,kdo bude 100-ým hodnotícím?Jinak vše,kdo prozatím hodnotil děkuji!!
Pátek na horách
Favoritem jsme se s přítelkyní vydali na hory..Pro mne pokušení jet super autem a pak ještě svah.Nenechal mě vy štychu,vlezly se do něj i dva snowboardy(na zadní sedadla)=praktičnost
Fotos
Přidán jeden pár nových fotek z dnešního parkování...Kukněte,hodnoťte
25.1.2010 série focení dnes
Dnes jsme měli asi 3 hodiny volna,takže Polo rider dojel svým Polem a sešli jsme se..Podívejte se
TOP
Historický okamžit....Objevil jsem se na prvním místě,nevím jak,ale nevadí mi to.Děkuji
Start při nízké teplotě
Dnes jsem zkoušel start Favoritu..Venku bylo -17°C,auto chytlo,sice až na 5x,ale chytlo lépe než VW Bora 1.9TDI které nám stojí taky doma!Chvála autu především
Již očekáváno
Očekávané fotky z dneška jsou na mém profilu auta...Koukněte..Flat stěrače se osvědčili v nejlepším světle
Nové fotky
Odpoledne již budou nové fotky další..Zimní série u školy...Přijďte se podívat
FLAT stěrače
Dnes jsem po dlouhém hledání našel stěrače za velmi rozumnou cenu a dal na auto.Ostříkl jsem sklo,jednou setřel a bylo sucho.Je to fajn
Nové HDR
Přidáno pár nových HDR fotek z prostor školního parkoviště..Věřím,že se budou líbit
Pečování
Během této zimy auto o víkendu,tedy kdy s ním nejezdím,přikrávám čelní a obě boční oka dekami,jadnek nemusí škrábat a jednat odklízet sníh.Praktické..Všichni se smějou,ale vyplatí se to
Nové motto
Kukněte a uvidíte...Hoďte i pár bodíků pokud budete mít čas
Knížka
Včera jsem si koupil knihu "V soukolí okřídleného šípu".Jsou tam různé zajímavosti z vývoje Favoritu.Na příklad,že když Bertone nechal navrhnout karoserii,navrhovatel udělal moc široké "A" sloupky,z Mladé Boleslavi mu napsali,že to nevyhovuje a Bertone návrháře na hodinu vyhodil...
Přidány HDR
Přidal jsem pár fotek s úpravou HDR z dnešního srazu s Polem..Zatím
Polo 0.9 vs. Favorit1.3 + Překopané fotky
Je udělán pořádek s fotkama!!!
Dnes jsem měl čest povozit se a nafotit fotky s Polem r.v. 1981..Krásný kousek,viz. fotogalerie
Výfuk+Olej zjištění
Výfuk zavařen.Vařilo se autogenem,i přes hodně rzi to šlo krásně.Zjištění,že po výměně oleje,auto jede méně hlučněji v rozsahu 2500-3000ot./min.
Zimní HDR
Přidal jsem tři nové zímní HDR fotky...Tak kdyžtak se podívejte
Dnešek dopoledne
Favoritem jsem dnes po bezproblémovém nastartování dopoledne projel asi 20cm vrstvu tvrdého sněhu před mým autem.Kola se protáčela chvíli,pach chytla a byl jsem venku.Překvapení!!!
Polštářek
originál polštářek Favorit..Děkuji za něj holkám doma a taky Ronaultovi(za logo)ze ktérého je nípis na polštářku.Kamarád vyšil na stroji řízeným PC..Viz.Fotogalerie
Lepky
Tak konečně včera mi přišly nálepky,které jsem si objednal a dneska jsem je reálně dal na Taxi....Foto v galerii tak pište a hodnoťte,já budu taky!:-)
Lepky
Tak konečně včera mi přišly nálepky,které jsem si objednal a dneska jsem je reálně dal na Taxi....Foto v galerii tak pište a hodnoťte,já budu taky!:-)
Nastavování karburátoru
Včera jsem ve škole vyčetl z jedné knížky,že jde na karburátoru ovládat bohatost směsi.Tak jsem si šroubky složení směsi a volnoběhu našel na autě.Podrobný popis v recenzi ve"zkušenosti se servisem"
Ještě jednou
Prosím o názory v mé diskuzi,kdo se trochu věnuje Favoritům nebo něco ví o minulosti..Kukněte na mnou řešený problém.Zatím díky
Přeji všem
Do nového roku 2010,aby vykročili tou správnou nohou,nelepila se smůla na paty a mnoho šťastných kilometrů a hodně bodů na MACZ.
Favorit diskuze
Kdo má páru o Favoritu,prosím o názory na jeden mnou řešený problém..Více v diskuzi k autu.díky
Návrat k původnímu osvětlení
Instalace nových origo hodin do favoritu se zeleným podsvícením mě donutila,co se týče estetické stránky,diody na palubce vyměnit opět za žárovečky jako z výroby...do blízké doby nafotím
HDR
Přidal jsem pár nových HDR fotek s lištou pod nárazníkem...
Hodiny
Konečně finish s hodinami Tesla.Soused opravil podsvícení a jsou namontovány nyní v autě.koukněte na fotky!Jsou úžasné
Tesla Hodiny
LIŠTA POD PŘEDNÍM NÁRAZNÍKEM NAFOCENA!!!Na vrakovišti jsem našel se štěstím již druhé hodiny originál Tesla do Favoritu.Na jednych nešel čas,na druhých podsvícení.soused mi řekl,že z nich udělá jedny a plně funkční.Uvidíme,pak určo nafotím
Přední lišta pod spoiler
Dnes jsem konečně měl volnou chvilku tak jsem na mé "Taxi" namontoval lištu pod přední nárazník jako mají verze GLX nebo Formany.Vždycky jsem o tom snil.Pomáhala mi má přítelkyně,která mi čas strávený montáží zkrátila na polovinu,takže nám to zabralo asi hodinku.Liště je upevněna na původní verzi asi 14 plestovými nýtky ale já ji připevnil pouze 8-mi šrouby.Postačila vrtačka,šrouby(+matice+2xpodložka),zvednuté auto v garáži,trochu zručnosti,hudba a dílo bylo hotovo.Fotografie dodám snad zítra,kdy jedu takyna vrakoviště se podívat na elegantní interiérové hodiny do Favoritu.Zatím se mějte a hezký nový rok 2010
Výměna
Během posledních 5 dnů jsem nechal vyměnit olej(motor,převodovka)a olejový filtr.auto jede o poznání lépe,rychlostní stupně jdou řadit přesněji a hlavně rychleji a ne přes zuby!Hezké vánoce
Hezké svátky
Přijemné pohodové svátky a šťastný Nový rok 2010 vám přeju.P.F.-ko přidáno ve fotogalerii
Hezké svátky
Přijemné pohodové svátky a šťastný Nový rok 2010 vám přeju.P.F.-ko přidáno ve fotogalerii
Vrakáč+hodiny
Dnes jsem byl na vrakovišti.Strašně mě vzhledově lákala pořád ta lišta pod předním nárazníkem,tak jsem si zajel na vrakoviště a vzal si ji.V autě byly i stropní dig. hodiny,ty jsem si vzal taky,ale mám s nimi nějaký problém.Dávám sousedovi na opravu.Jinak auto je na výměně všech olejů a brzy příjdu i vzduch filtr.Zatím se mějte!
Vrakáč+hodiny
Dnes jsem byl na vrakovišti.Strašně mě vzhledově lákala pořád ta lišta pod předním nárazníkem,tak jsem si zajel na vrakoviště a vzal si ji.V autě byly i stropní dig. hodiny,ty jsem si vzal taky,ale mám s nimi nějaký problém.Dávám sousedovi na opravu.Jinak auto je na výměně všech olejů a brzy příjdu i vzduch filtr.Zatím se mějte!
OPAVO nastražte uši
Co takhle si dát srázek MACZ v Opavě a hlavně lidí z Opavy a okolí?Třeba po novém roce..Kdyžtak pište mi,bylo by to fajn!Zatím se mějte a hezké svátky
Zimní radovánky
Tak nám nadešla zima a to se neobejde bez pořádných,ale zato bezpečných radovánek!Začal jsem v Taxi poslouchat Prodigy a na sněhu se cítím v autě opravdu bezpečně!Auto je opravdu řízeno pouze řidičem,nikoli žádným systémem!Zatím čus a hezké svátky!
Překvapení
K tomu jsem došel včera,jakmile jsem odjížděl od školy.Zatočil jsem do pravotočivé zatáčky,"ťapl"jsem jen opravdu lehce po plynu,na zadních kolem univerzální pneu,na vozovce uježděný sníh,auto nejen,že chytlo smyk,ale celé auto bez použití ruční brzdy se otočilo jakoby kolem jednoho bodu uprostřed vozidla.Trošku jsem se divil.
Rozšířená Recenze
Dnes jsem zapracoval na recenzi.Koukněte a uvidíte.Hezké svátky přeje Roman
Zdravím všechny
Opět přibyly fotky ze dneška z areálu naší školy a kousek od mého bydliště.Koukněte,hodnoťte,mějte hezké a klidné svátky!
Zdravím všechny kolegy na MACZ
Do profilu svého auta jsem přidal pár nových fotek typu HDR poupravených ve Photoshopu dle předlohy s-mika(RSKa)...Díky Majkle a určo se podívejte
HDR
Další dnešní nával HDR fotografií vás snad osloví a kouknete na můj Taxi...Budu rád za každý bodík..Děkuji Mojito,HDR fotky jsou!
TOP10
Za celou dobu co jsem zde na MACZ jsem se nikdy nedostal ani na první stránku v sekci Favoritů.Dnes můžu slavit post na TOP10 v první desítce.Sice poslední(10.),ale i to se počítá.Za asi poslední týden jsem se sblížil s velkým množstvím uživatelů,kterým jsem vděčný.milí čtenáři děkuji za hodnocení a přispěvky!Moc díky
Pořád přibývají
ano zase jsem na svůj profil auta dal nové HDR fotky z mé PC továrny.Velké díky patří s-mike(RSKa),naučil mě dělat HDR.Zkuste kouknout,hodnoťte a piště komentáře!Díky a hezké svátky všem
HDR
Dávám další várku HDR fotek,uvidíte,jak se budou líbit...Zdají se mi již vydařenější než ty předešlé!Komentujte hodnoťte a já budu hodnotit vás
Nové HDR foto a přidaný popis
Zdravím lidičky...Po požádání s-mika mi udělal jednu HDR fotku,tak vám ji tady dám,tak se podívejte.Jinak po zjistění nekterých věcí doplněna pasáž "Ostatní",tak přečtěte a kdyžtak hodnoťte
HDR
Nová zkouška HDR,ne moc vyvedená,ale asi už na to pomalu přicházím,jenže zatím nevím od kterého konce začít.Jinak hodnoťte,určitě
Zdravím+New fotky
Mám tady další tři nové fotky,tentokrát vyzkoušeny HDR technologií..První vlaškotvky,uvidíme jaký bude ohlas..Komentáře a hodnocení přijímám
Zdravíčko všem
Kdyby náhodou se zde na MACZ někdo nudil,což nepředpokládám,tak se kukněte na mé Taxi...Každým dnem přibývají fotky...Zítra přibudou další dělané technologií HDR(Naučil a poradil s-mike(RSka)a spol.)Poprvé to bude vyzkoušeno v praxi.Takže nezapomeňtě koukat a hodnotit!
Pozvánka
Zdravím všechny,kdyby měl někdo čas,chuť a byl by z okolí Opavy(slezsko),tak se ozvěte a můžeme udělat nějaké fotky hmm?Zatím díkes a šťastným kilometrům zdar
Pozvánka
Zdravím všechny,kdyby měl někdo čas,chuť a byl by z okolí Opavy(slezsko),tak se ozvěte a můžeme udělat nějaké fotky hmm?Zatím díkes a šťastným kilometrům zdar
Nové fotky
Přidal jsem pár fotek z let minulých a to motorsportu tak se podívejte a hodnoťte
Hodnocení
Tak jsem se tak rozhlížel na MACZ a jedno auto je lepší jak to druhé!Dneska jsem jel do školy a musím uznat,že i když byl silný proti vítr,Favorit opravdu jel a podržel i v kopcích!Určitě navštivte moje auto(-.cz)
Tak kde to vázne?
Hodnocení nějak s přibývajícím časem vázne a vůbec se nepohybuje ani nahoru ale ani nahoru...:-)Jukněte na mé Taxi,nafoceno,doplněná recenze a to vše u mého auta!Děkuji
New
Doplněné komentáře u mého hodnocení auta,doplněná recenze,snaha o pořád nové fotky,určitě se podívejte a hodnoťte!
Doplněná recenze+Nové fotos+Nové hodnocení=Nové MACZ
Zdravím příznivce jak starých aut,tak samozřejmě i těch nových.Kukněte na nové fotky mého Taxi a klidně i ohodnoťte,nerad bych,aby hodnocení stálo!Zatím díky
Ještě dodatek
Už kdo hodnotí nebo se jen podívá,můžete klidně nechat i nějaký ten komentář.já si rád přečtu vaše názory na moje auto..Zatím děkuji zúčastněným za hodnocení a prosím jen tak dál..Děkuji >:-D
Zdravíčko lidičkové
Nějak se mi zaseklo hodnocení na MACZ u Favoritu,tak kde to vázne?Určitě se podívejte,myslím si,že Vám to bude stát za to.Snažím se pomaloučku přidávat nové fotky apod.Zatím díky:-)
Podsvícení budíků
Milí čtenáři,dneska jsem zkusil,co udělám cca 30cm-ový LED pásek nad palubkou,tak jsem to napojil na jednu žárovečku na přístrojovce a ostatní zbytené jsem vyjmul.Foto jsem jsem přidal,níže se můžete podívat a ohodnotit nebo přidat nějaký komentář.Díky s pozdravem Old School
Centrální zamykání
Zdravím všechny příznivce Škody Favorit 136L.Dnes časně ráno mi konečně došlo dálkové ovládání centr. zamykání,tak jsem to šel naistalovat.Trvalo mi to asi 20 minut a musel jsem,dost nesmyslně,přehodit dva káblíky.V centr. zamykání byla příprava na "Dálkáč" pomocí dvou drátků,hnědý a bílý.Ty samé barvy byly na káblu z řídící jednotky dálkáče,jakmile jsem zapojil bíly s bílým a hnědý s hnědým,tak jsem na DO dal LOCK a dveře se odemkly a blikala dioda(dost směšné no),tak postačilo pouze drátky z ŘJ dálkového ovládání přehodit a vše je OK.Na to,že ŘJ s anténou mám ve středovém panelu,tj. za motorem a spoustou plechů,funguje dálkové i na 10m,což se úctyhodné.Takže další vylepšení opět sem napíši,zatím hojec!
Nutné
Musím vám říct,dnes jsem předjížděl vozidlo Ford escort staršího ročníku,Bylo to trošku z kopce a dané auto jelo přede mnou celkem pomalu asi 70km/h.Tak jsem dal za 4 a jel jsem,vjel jsem do levého pruhu,začal jsem předjíždět a on pomalu zrychloval také,přemýšlel jsem jestli dát pětku nebo ne,tak jsem si tak v duchu řekl,trochu mému favoritu dát chuť žít.Otáčky šly 2500......3000.....3500...a najednou se to stalo,za hranicí 3500ot./min jako by se něco stalo a rázem motor chytl takové zrychlení,že jsem až sám tomu nechtěl věřit.Escort se nejprve jen pomalu pohyboval za mě,ale jakmile jsem překročil tu hranici 3500ot./min Escort byl fuč zamnou,já si zařadil 5-ku a bylo všechno OK.Můj dnešní poznatek,opět něco nového.Jinak centrální zamykání je super,všem doporučuji!Zatím se mějte!
Centrální zamykání
No dneska cestou ze školy jsem si koupil centrální zamykání univezální asi za 300,-.Neměl jsem v to prv důvěru,ale po konzultaci s mým nej kamarádem,tak mě uklidnil a řekl,že to bude v pohodě.Tak jsem začal.Po odtapecování vše dveří a nápadů jak servo motorky upevnit,tak jsem po třech hodinách zkončil.Strtičil klíče do zámku,otočil a cvak,cvak,cvak a cvak a bylo hotovo.Je to strašně pohodlé a všem vřele doporučuji,kdo centrál už nemá!Zatím ahoj všem a přidávejte komentáře a hodnoťte autíčko.
Ve škole
No dnes jsem poprvé za celé ty dva měsíce jel zase tak daleko s mým Favošem a musím vám říct,že je to pořád lahoda i když to je staré auto..Našeho ředitele,který má Peugeot 406 jsem předjížděl do kopce asi ve 120km/h,takže STARÉ NEZNAMENÁ VŽDY ŠPATNÉ auto.Navíc jsme byli 4 jako osádka vozidla,takže to je dobrý výkon.Denně s tímto plechovým miláčkem jezdím 100km a nevypovědělo zatím nic!Musím to zaklepat na dřevo.
Kabely ke svíčkám
Zdravím všechny,včera mi došly (až z Blatné)kabely ke svíčkám modré barvy(viz. obrázek níže).
Rozbalil jsem je,byl to sice zápach,ale jsou hezké.Vzal jsem je a šel vyměnit za stávající černé.Jeden odřený prst na třech místech ale výsledek se uspokojující si myslím,však posuďte sami.Zatím se mějte a děkuji za hodnocení případně nějaký komentář.:-)
Video
Kdyby náhodou někdo měl zájem o videjko startu motoru,tak se ozvěte prosím,pošlu má asi 4,5MB.Zatím čusek všem
Čištění
Dnes jsem tak ráno vstal,byl jsem ještě na úřadě něco si zařídit a pak,jakmile jsem přijel zpět domů,napadlo mě,to takhle pěkně vyleštit hlavu?!Tak jsem začal,abych řekl pravdu,byla to opravdu fuška(viz. obrázek níže),ale to jsem ještě nevěděl co příjde potom.Zdálo se mi,že kapotu zevnitř mám už dost špinavou tak jsem si tak řekl,co ji zkusit vyčistit.Tak jsem vzal do ruky hadr,technický benzín......chvilku to trvalo....po dvou hodinách a 0,5L tech. benzínu v čudu je kapota skoro opět jako nová:-)
Novinka
Zapomněl jsem v recenzi uvést,že pod SPZ-kama mám ještě původní držáky alá Škoda-Zlín,dálke do interiéru doplněn dlouho hledaný favorit 1:43 od firmy Abrex
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Škoda Favorit 136L (Kamei)
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Favorit
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.8.2009 23429 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1993) Majitel: Ronault.
Přidáno: 12.6.2014 13810 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1994) Majitel: parkoviště
Přidáno: 20.12.2009 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1992) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.11.2008 459 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Favorit (1988) Majitel: Popeye the Marine
Přidáno: 5.7.2009 598 Majitel 9.85 Uživatelé