Recenze

9 Majitel

Škoda Superb

9.93 Uživatelé

Hodnoceno: 58× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 11 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20 Škoda Superb, foto 21 Škoda Superb, foto 22 Škoda Superb, foto 23 Škoda Superb, foto 24 Škoda Superb, foto 25 Škoda Superb, foto 27 Škoda Superb, foto 28 Škoda Superb, foto 29 Škoda Superb, foto 30 Škoda Superb, foto 31 Škoda Superb, foto 32 Škoda Superb, foto 33 Škoda Superb, foto 34 Škoda Superb, foto 35 Škoda Superb, foto 36 Škoda Superb, foto 37 Škoda Superb, foto 38 Škoda Superb, foto 39 Škoda Superb, foto 40 Škoda Superb, foto 41 Škoda Superb, foto 42 Škoda Superb, foto 43 Škoda Superb, foto 44 Škoda Superb, foto 45 Škoda Superb, foto 46 Škoda Superb, foto 47 Škoda Superb, foto 48 Škoda Superb, foto 49 Škoda Superb, foto 50 Škoda Superb, foto 51 Škoda Superb, foto 52 Škoda Superb, foto 53 Škoda Superb, foto 54 Škoda Superb, foto 55 Škoda Superb, foto 56 Škoda Superb, foto 57 Škoda Superb, foto 58 Škoda Superb, foto 59 Škoda Superb, foto 60 Škoda Superb, foto 61 Škoda Superb, foto 62 Škoda Superb, foto 63 Škoda Superb, foto 64 Škoda Superb, foto 65 Škoda Superb, foto 66 Škoda Superb, foto 67 Škoda Superb, foto 68 Škoda Superb, foto 69 Škoda Superb, foto 70 Škoda Superb, foto 71 Škoda Superb, foto 72 Škoda Superb, foto 73 Škoda Superb, foto 74 Škoda Superb, foto 75 Škoda Superb, foto 76 Škoda Superb, foto 77 Škoda Superb, foto 78 Škoda Superb, foto 79 Škoda Superb, foto 80 Škoda Superb, foto 81
 

Technické info

Přezdívka auta Superb Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Předem podotýkám,že tato recenze vznikla,abych nemusel do diskuze psát před textem ,,manžel Fefe,,(pravidelní návštěvníci MACZ ví, o čem mluvím a Superba již tady viděli).Recenzi zde uvádím aktuální a nezaujatou.Afterovi se předem omlouvám za foto zavazadelníku :-)

PROČ ZROVNA ŠKODA SUPERB?
Po prodeji VW Passat 1,9 TDi,byla volba mezi Škodou Octavia a Superb.Nejspíše rozhodlo to,že jsem v té době ,,ulítával,,na spíše robusnějších autech a navíc interiér Octavie byl pro mě hrůzostrašný (ne že by Superb zevnitř připomínal Lexus).
Abych to shrnul : chtěl jsem velké auto,co moc nežere,dobře vypadá,je ftédéíčku a co nejvíc ,,fplné palbě,,samozřejmě automat-tiptronic + kůže (té jediné se nikdy asi nevzdám,popř.polokůže)

PROČ ZNAČKA ŠKODA?
Abych byl upřímný,tak kromě vlastenectví a uznání jejich prodejních výsledků,mi tato značka vůbec nic neříká.Předem se omlouvám všem jejím majitelům,ale design Škody je,podle mě, většinou k pláči.Příklady : nová Fabie - designer by měl spáchat rituální sebevraždu,facelift Octavia - když jsem viděl v ,,showroomu,, ty gigantické světlomety,nevěděl jsem,jestli se mám smát či brečet,nový Superb : interiér a předek OK,ale...kliky jak z kanclu,anténa na příjem radiových signálů mimozemské civilizace,zadní přechodová partie vypadá ,,naroubovaně,,a pohled zezadu?...zásah zdrogovaného ,,tunera,,.Twin-door bych využil max 3 x ročně.V neposlední řadě zde máme verze RS,které se snaží tvářit sportovně,bohužel marně a mimo slušný zátah nenabízejí řidiči absolutně nic,škoda.

JÍZDA SE ŠKODOU SUPERB
Superba v limitované edici jsem koupil v ,,chrom tuzing packetu,,s nádhernými celochromovými 18´´koly Brock s pláštěm šířky malého dragsteru a výšky rozšlápnuté žížaly.No a od toho se odvíjí téměř vše.Pokud chcete cítit sebemenší nerovnosti,máte dost ,,chechtáků,, na časté výměny homokinetických kloubů a čepů,ale zároveň chcete,aby auto skvěle vypadalo a v zatáčkách,i přes nemalou hmotnost,sedělo jak přibyté (vyzkoušeno v buchlovických kopcích) - zde máte zdarma recept jak na to,v opačném případě volte klasický rozměr 17´´.
Jízda se Superbem je ale jinak velice příjemná,polyká kilometry jak malinu,ve 180-ti km rychlosti jste pocitově tak o 30 km níž,v zatáčkách se ,,sup,, více naklání,ale není to žádná hrůza,brzdy jsou mírně poddimenzované,hluk v kabině uslyšíte jen při vyšších rychlostech a jde spíše od kol (alespoň u mě).Řízení je docela komunikativní i když samozřejmě ne strmé.5-stupňová automatické převodovka s možností manuálního řazení si někdy žije svým vlastním životem (podřadí,když nemusí a naopak,při rozjezdu sem tam cukne)ale vcelku ji nelze moc vytknout (RADA : měnit převodový olej nejlépe po 50 000 km,jinak hrozí spálení lamel,zničení přev.bubnu apod.- vím o čem mluvím).

MOTOR
Co psát o 1,9 TDI?Okamžitý zátah a....... pak už nic.Skvělé přemístňování z bodu A do bodu B bez zážitku z jízdy nebo zvuku motoru,to vše za přijatelnou spotřebu.

INTERÉR
V interiéru naleznete spoustu věcí z VW Passat,vše je přehledné,myslím si i z pohledu ergonomie v pořádku,vyzdvihnout ovšem musím kůži na sedácích,ve srovnání s mým minulým passatem je tvrdší,silnější a o mnoho kvalitnější.Plasty ve dveřích jsou pro změnu náchylné k poškrabání např.od prstýnku.Sedáky dobře drží tělo,ale jsou tuhé,takže při delším cestování už někdy nevím,jak si mám sednout.Palubní přístroje jsou čitelné,jen zelené podsvícení se mi vůbec nelíbí (věc názoru).Volant se příjemně drží,ale je náchylný na ,,ošisování,,.Místa v kokpitu je ,,habakuk,,to klobouk dolů!Odkládacích míst je zde tak akorát,mezi předními sedadly je taková malá schránka ideální na polštářkové žvýkačky,jen prolis na 1,5 l PET láhev chybí- nahradí to ovšem ,,síťový program,, a ten mám - bomba!

TECHNICKÉ INFORMACE,VÝBAVA
Myslím si,že je to nejen zbytečné ale i nežáživné se o tomto rozepisovat (kdo chce,vše na internetu najde,popř.na dotazy rád odpovím - pokud budu vědět).

ZÁVĚR A SNAD I DŮSTOJNÉ ROZLOUČENÍ
Pokud překonáváte delší vzdálenosti,nečekáte nezapomenutelné zážitky při řízení,jste imunní ke kakafonii motoru 1,9 TDi a zvuk atmosferického 6-ti válce vás nechává chladným,Škoda Superb je auto právě pro Vás.Jestli tato recenze působí tak,že je to špatné auto - omyl dámy a pánové!NIKDY bych své auto tak láskyplně neopečovával,pokud by mi bylo lhostejné nebo mi dobře nesloužilo (na oplátku já mu dopřeji maximální až klinicky chorobnou péči).Háček je v tom,že už nepotřebuji ,,limuzínu,,a hledám (už jsem i našel)něco jiného.
Je čas jít dál,při prodeji mi bude nanic,jen v dobrém budu vzpomínat,ale od dieselu si chci odpočinout,promiň......

PRO UŽIVATELE MACZ
Neočekávám 3 x 10 (jsou zde mnohem lepší i hezčí ,,káry,,),takže nechám to na vašich pocitech.Já budu hodnotit pouze tyto auta :
-řídil jsem je
-jel se v nich a ne jednou
-hodně jsem o nich slyšel
-hodně jsem o nich četl
Důvod je nasnadě.Nechci při případné argumentaci vypadat jak naprostej hňup a snad tím předejdu i konfliktům,takže ti co bodovat nebudu se na mě nezlobte.

Silné stránky

*velikost (dodává při jízdě bezpečí)
*ohromný vnitřní prostor,zvláště vzadu (už je to obehrané)
*nemá to přiblblý Twin-door
*dle mě vypadá celkově vizuelně lépe než ,,slepený,,nový Superb
*kůže - velice převelice kvalitní
*vzhled - vypadá trochu odlišně a kombinace černá,fólie,chrom kola a zrcátka poutá poměrně často pozornost kolemjdoucích
*spotřeba (na to,že je to automat i 6,8 l / 100 km)
*ceny ND
*kultura přesunu z A do B (zvláště na 17´´ kolech to musí být prima)
*přehlednost a slícování interiéru
*automat. převodovka (můžete oběma rukama bubnovat do rytmu hudby,bezpečněji telefonovat,nebo se šťourat kde a v čem chcete)
*ozvučení vozu
*cena / velikost / vzhled (někteří ,,blbánci,, si myslí,že když máte Superba,tak jste v ,,žoku,,)


Slabé stránky

*automatická převodovka (dokáže ta mrška překvapit)
*kvalita některých neměkčených plastů
*dešťový senzor někdy při silném dešti stírá rychlostí opilého hlemýždě,naopak při poprchávání stírače lítají jak vyšinuté - není to ale pravidlo (asi záleží na kvalitě padající vody :-))
*skivak - občas drnčí (pravda při maximálně hlasitém poslechu hudby
*zvuk motoru - je o ničem
*chromová kola - týdně vezmou 1,5 hod.vašeho života
*černá barva - je krásná,ale nepraktická a skoro týdně (záleží na období) mi ,,ukradne,,1,5 - 2 hod.života
*trochu tužší sedadla
*málo strmé řízení (dá se pochopit,není to sporťák)
*hmotnost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Převodovka - 2 x v opravě,poprvé nestardartní závada (vadné čerpadlo v převodovce),podruhé spálené lamely,buben atp. - moje chyba nevěděl jsem,že se musí měnit pravidelně převodový olej.Celkem mě opravy převodovky stály cca 65 000 Kč bez DPH,ale jsem za ty prachy chytřejší a to se vyplatí!(navíc je komplet v záruce a po celkové repasi - za 966 sklenic mojita to přece stojí)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

1.majitel český diplomat v Belgii,2.majitel(krátkodobý)mladý pán,co se o auto evidentně uměl postarat,3.kupec já,4.potencionální nebude litovat,alespoň v to věřím

SOUND - decibely k částečné hluchotě

Jelikož zvuková kulisa motoru 1,9 TDI je k uzívání a bez poslechu hudby (dřív často dost hlasitě) si jízdu v autě nedovedu,zatím, představit,tak musely proběhnout drobné niance.,,Imitace,, reproduktorů ze dveří šly pryč - nahrazeno kvalitními reprodutory s pololátkovou membránou a větším magnetem firmy VIBE,pak následovalo v rychlém sledu radio Pioneer,1 x 4-kanálový zesilovač (pohání repro + výšky) + 1 x 2-kanálový zesilovač na mou třešničku pomyslného dortu a tím je externí subwoofewer,laděn na dancefloor a zvláště rnb.Poslech hudby je tak kvalitní a vyvážený,až je to k neuvěření a to vše i za velmi,velmi vysoké hlasitosti (upadené vnitřní zrcátko o tom může povídat).Pravdou je,že v poslední době už to tak ,,nedrtím,,jelikož jsem možná trochu ztratil na sluchové vnímavosti a naslouchadla asi nikdy nebudou ,,in,,.

3-2009 Superb je prodán
-----------------------------------------------------------------
Volswagen Scirocco 2,0 TSI
koupeno 4/2009
Z čeho jsem zatím nadšený :
-neuvěřitelně skvělá sedadla
-perfektní volant
-velmi dobré slícování
-velmi krátké a přesné řazení
-dobře poskládané pedály
-barva auta a vzhled
-na pohled bytelné zpracování
-dotykový display
-radio je intuitivní a hodně slušně hraje

Co mi trochu vadí :
-díky sloupku,který je docela vzadu,je horší přístup k pásům
-šrouby,které drží teleskopy otvírání kufru reznou,nejsou antikorozní(vyměním)
- podsvícení ukazatele teploty klimy je modré (zbytek je kombinace červená,bílá (vyměním)
-malinkatá turbodíra

 

Novinky v recenzi

1.6.2009 00:50

Chronologicky sraz GrillBall2009

Foto naleznete u Superba - snažil jsem se to nějak chronologicky poskládat


Přidat názorDiskuse: Škoda Superb

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

zatím mě nikde nenechalo ve ,,štychu,,

praktičnost
9

pro mě až moc praktické,9-tka je za kufr (ten ale neřeším)

prostornost
10

zkrátka Superb,na tom má založenou image

jízdní vlastnosti
8

neutrální - nezklame,ale ani nenadchne,v zatáčkách sedí výborně díky ,,kravskému,,obutí a nevhodné velikosti elektronů

jízdní komfort
6

tvrdý,málo komfortní - za to si ale můžu sám

provozní náklady
10

absolutně bez poskvrnky

náhradní díly
8

díly,kde bych předpokládal vyšší cenu - spokojenost,kde zase očekávám nízkou cenu - ,,no jsou normální?,,,ale v globále to člověka nezruinuje (aspoň na ty klouby a čepy by mi mohli dát ti parchanti slevu)

výkon motoru
7

1,9 TDi - o tomto motoru snad něco ví i notorická gambler z Chánova

spotřeba
9

jak jsem již psal - na automat skvělá (s vyjímkou ,,poskakování,, po městě)

hlučnost motoru
9

viz.Výkon motoru o 2 řádky výše

kvalita sedadel
9

kdyby byly sedáky o něco měkčí tak jasná 10 (kvalita kůže - úžasná)

brzdy
9

mírně poddimenzované,ale ve ,,štychu,,vás nenechají,pokud nepojedete s pocitem,že sedíte např.v ,,evu,,

zavazadlový prostor
10

pro mě vyhovující,pro milovníky ,,škodováků v kombíku,,zkličující






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…