Recenze
Škoda Superb
Technické info
Přezdívka auta Superb Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:170000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 96 kroutící moment [Nm]: 285 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 210 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 400 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Předem podotýkám,že tato recenze vznikla,abych nemusel do diskuze psát před textem ,,manžel Fefe,,(pravidelní návštěvníci MACZ ví, o čem mluvím a Superba již tady viděli).Recenzi zde uvádím aktuální a nezaujatou.Afterovi se předem omlouvám za foto zavazadelníku :-)
PROČ ZROVNA ŠKODA SUPERB?
Po prodeji VW Passat 1,9 TDi,byla volba mezi Škodou Octavia a Superb.Nejspíše rozhodlo to,že jsem v té době ,,ulítával,,na spíše robusnějších autech a navíc interiér Octavie byl pro mě hrůzostrašný (ne že by Superb zevnitř připomínal Lexus).
Abych to shrnul : chtěl jsem velké auto,co moc nežere,dobře vypadá,je ftédéíčku a co nejvíc ,,fplné palbě,,samozřejmě automat-tiptronic + kůže (té jediné se nikdy asi nevzdám,popř.polokůže)
PROČ ZNAČKA ŠKODA?
Abych byl upřímný,tak kromě vlastenectví a uznání jejich prodejních výsledků,mi tato značka vůbec nic neříká.Předem se omlouvám všem jejím majitelům,ale design Škody je,podle mě, většinou k pláči.Příklady : nová Fabie - designer by měl spáchat rituální sebevraždu,facelift Octavia - když jsem viděl v ,,showroomu,, ty gigantické světlomety,nevěděl jsem,jestli se mám smát či brečet,nový Superb : interiér a předek OK,ale...kliky jak z kanclu,anténa na příjem radiových signálů mimozemské civilizace,zadní přechodová partie vypadá ,,naroubovaně,,a pohled zezadu?...zásah zdrogovaného ,,tunera,,.Twin-door bych využil max 3 x ročně.V neposlední řadě zde máme verze RS,které se snaží tvářit sportovně,bohužel marně a mimo slušný zátah nenabízejí řidiči absolutně nic,škoda.
JÍZDA SE ŠKODOU SUPERB
Superba v limitované edici jsem koupil v ,,chrom tuzing packetu,,s nádhernými celochromovými 18´´koly Brock s pláštěm šířky malého dragsteru a výšky rozšlápnuté žížaly.No a od toho se odvíjí téměř vše.Pokud chcete cítit sebemenší nerovnosti,máte dost ,,chechtáků,, na časté výměny homokinetických kloubů a čepů,ale zároveň chcete,aby auto skvěle vypadalo a v zatáčkách,i přes nemalou hmotnost,sedělo jak přibyté (vyzkoušeno v buchlovických kopcích) - zde máte zdarma recept jak na to,v opačném případě volte klasický rozměr 17´´.
Jízda se Superbem je ale jinak velice příjemná,polyká kilometry jak malinu,ve 180-ti km rychlosti jste pocitově tak o 30 km níž,v zatáčkách se ,,sup,, více naklání,ale není to žádná hrůza,brzdy jsou mírně poddimenzované,hluk v kabině uslyšíte jen při vyšších rychlostech a jde spíše od kol (alespoň u mě).Řízení je docela komunikativní i když samozřejmě ne strmé.5-stupňová automatické převodovka s možností manuálního řazení si někdy žije svým vlastním životem (podřadí,když nemusí a naopak,při rozjezdu sem tam cukne)ale vcelku ji nelze moc vytknout (RADA : měnit převodový olej nejlépe po 50 000 km,jinak hrozí spálení lamel,zničení přev.bubnu apod.- vím o čem mluvím).
MOTOR
Co psát o 1,9 TDI?Okamžitý zátah a....... pak už nic.Skvělé přemístňování z bodu A do bodu B bez zážitku z jízdy nebo zvuku motoru,to vše za přijatelnou spotřebu.
INTERÉR
V interiéru naleznete spoustu věcí z VW Passat,vše je přehledné,myslím si i z pohledu ergonomie v pořádku,vyzdvihnout ovšem musím kůži na sedácích,ve srovnání s mým minulým passatem je tvrdší,silnější a o mnoho kvalitnější.Plasty ve dveřích jsou pro změnu náchylné k poškrabání např.od prstýnku.Sedáky dobře drží tělo,ale jsou tuhé,takže při delším cestování už někdy nevím,jak si mám sednout.Palubní přístroje jsou čitelné,jen zelené podsvícení se mi vůbec nelíbí (věc názoru).Volant se příjemně drží,ale je náchylný na ,,ošisování,,.Místa v kokpitu je ,,habakuk,,to klobouk dolů!Odkládacích míst je zde tak akorát,mezi předními sedadly je taková malá schránka ideální na polštářkové žvýkačky,jen prolis na 1,5 l PET láhev chybí- nahradí to ovšem ,,síťový program,, a ten mám - bomba!
TECHNICKÉ INFORMACE,VÝBAVA
Myslím si,že je to nejen zbytečné ale i nežáživné se o tomto rozepisovat (kdo chce,vše na internetu najde,popř.na dotazy rád odpovím - pokud budu vědět).
ZÁVĚR A SNAD I DŮSTOJNÉ ROZLOUČENÍ
Pokud překonáváte delší vzdálenosti,nečekáte nezapomenutelné zážitky při řízení,jste imunní ke kakafonii motoru 1,9 TDi a zvuk atmosferického 6-ti válce vás nechává chladným,Škoda Superb je auto právě pro Vás.Jestli tato recenze působí tak,že je to špatné auto - omyl dámy a pánové!NIKDY bych své auto tak láskyplně neopečovával,pokud by mi bylo lhostejné nebo mi dobře nesloužilo (na oplátku já mu dopřeji maximální až klinicky chorobnou péči).Háček je v tom,že už nepotřebuji ,,limuzínu,,a hledám (už jsem i našel)něco jiného.
Je čas jít dál,při prodeji mi bude nanic,jen v dobrém budu vzpomínat,ale od dieselu si chci odpočinout,promiň......
PRO UŽIVATELE MACZ
Neočekávám 3 x 10 (jsou zde mnohem lepší i hezčí ,,káry,,),takže nechám to na vašich pocitech.Já budu hodnotit pouze tyto auta :
-řídil jsem je
-jel se v nich a ne jednou
-hodně jsem o nich slyšel
-hodně jsem o nich četl
Důvod je nasnadě.Nechci při případné argumentaci vypadat jak naprostej hňup a snad tím předejdu i konfliktům,takže ti co bodovat nebudu se na mě nezlobte.
Silné stránky
*velikost (dodává při jízdě bezpečí)
*ohromný vnitřní prostor,zvláště vzadu (už je to obehrané)
*nemá to přiblblý Twin-door
*dle mě vypadá celkově vizuelně lépe než ,,slepený,,nový Superb
*kůže - velice převelice kvalitní
*vzhled - vypadá trochu odlišně a kombinace černá,fólie,chrom kola a zrcátka poutá poměrně často pozornost kolemjdoucích
*spotřeba (na to,že je to automat i 6,8 l / 100 km)
*ceny ND
*kultura přesunu z A do B (zvláště na 17´´ kolech to musí být prima)
*přehlednost a slícování interiéru
*automat. převodovka (můžete oběma rukama bubnovat do rytmu hudby,bezpečněji telefonovat,nebo se šťourat kde a v čem chcete)
*ozvučení vozu
*cena / velikost / vzhled (někteří ,,blbánci,, si myslí,že když máte Superba,tak jste v ,,žoku,,)
Slabé stránky
*automatická převodovka (dokáže ta mrška překvapit)
*kvalita některých neměkčených plastů
*dešťový senzor někdy při silném dešti stírá rychlostí opilého hlemýždě,naopak při poprchávání stírače lítají jak vyšinuté - není to ale pravidlo (asi záleží na kvalitě padající vody :-))
*skivak - občas drnčí (pravda při maximálně hlasitém poslechu hudby
*zvuk motoru - je o ničem
*chromová kola - týdně vezmou 1,5 hod.vašeho života
*černá barva - je krásná,ale nepraktická a skoro týdně (záleží na období) mi ,,ukradne,,1,5 - 2 hod.života
*trochu tužší sedadla
*málo strmé řízení (dá se pochopit,není to sporťák)
*hmotnost
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Převodovka - 2 x v opravě,poprvé nestardartní závada (vadné čerpadlo v převodovce),podruhé spálené lamely,buben atp. - moje chyba nevěděl jsem,že se musí měnit pravidelně převodový olej.Celkem mě opravy převodovky stály cca 65 000 Kč bez DPH,ale jsem za ty prachy chytřejší a to se vyplatí!(navíc je komplet v záruce a po celkové repasi - za 966 sklenic mojita to přece stojí)
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
1.majitel český diplomat v Belgii,2.majitel(krátkodobý)mladý pán,co se o auto evidentně uměl postarat,3.kupec já,4.potencionální nebude litovat,alespoň v to věřím
SOUND - decibely k částečné hluchotě
Jelikož zvuková kulisa motoru 1,9 TDI je k uzívání a bez poslechu hudby (dřív často dost hlasitě) si jízdu v autě nedovedu,zatím, představit,tak musely proběhnout drobné niance.,,Imitace,, reproduktorů ze dveří šly pryč - nahrazeno kvalitními reprodutory s pololátkovou membránou a větším magnetem firmy VIBE,pak následovalo v rychlém sledu radio Pioneer,1 x 4-kanálový zesilovač (pohání repro + výšky) + 1 x 2-kanálový zesilovač na mou třešničku pomyslného dortu a tím je externí subwoofewer,laděn na dancefloor a zvláště rnb.Poslech hudby je tak kvalitní a vyvážený,až je to k neuvěření a to vše i za velmi,velmi vysoké hlasitosti (upadené vnitřní zrcátko o tom může povídat).Pravdou je,že v poslední době už to tak ,,nedrtím,,jelikož jsem možná trochu ztratil na sluchové vnímavosti a naslouchadla asi nikdy nebudou ,,in,,.
3-2009 Superb je prodán
-----------------------------------------------------------------
Volswagen Scirocco 2,0 TSI
koupeno 4/2009
Z čeho jsem zatím nadšený :
-neuvěřitelně skvělá sedadla
-perfektní volant
-velmi dobré slícování
-velmi krátké a přesné řazení
-dobře poskládané pedály
-barva auta a vzhled
-na pohled bytelné zpracování
-dotykový display
-radio je intuitivní a hodně slušně hraje
Co mi trochu vadí :
-díky sloupku,který je docela vzadu,je horší přístup k pásům
-šrouby,které drží teleskopy otvírání kufru reznou,nejsou antikorozní(vyměním)
- podsvícení ukazatele teploty klimy je modré (zbytek je kombinace červená,bílá (vyměním)
-malinkatá turbodíra
Novinky v recenzi
Chronologicky sraz GrillBall2009
Foto naleznete u Superba - snažil jsem se to nějak chronologicky poskládat
Přidat názorDiskuse: Škoda Superb
zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat
Další vozy Škoda Superb
-
Škoda Superb (2003) Majitel: TurboKluk(smazat hodnoceni)
Přidáno: 10.4.2008 26510 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda Superb (2005) Majitel: blowiik
Přidáno: 19.8.2010 339 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Škoda Superb (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 31.3.2008 809 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Škoda Superb (2003) Majitel: JetMan
Přidáno: 29.7.2013 69 Majitel 9.85 Uživatelé
-
Škoda Superb (2004) Majitel: oco
Přidáno: 5.8.2007 889 Majitel 9.81 Uživatelé