Recenze

jloren (muž 69 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Toyota Prius NHW20

9.55 Uživatelé

Hodnoceno: 42× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 7 Toyota Prius, foto 8
Toyota Prius, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Trolejbus Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1497 výkon [kW]: 57 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 175 počet rychlostí: 1 převodovka: automatická pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.5

Popis vozu

Po trochu nudném Avensisu jsem si koupil zajímavější auto hodné 21.století: interier bez tachometru, bez řadící páky, bez ruční brzdy, bez zapalovacího klíčku (čipový "klíček" zůstává v kapse) ... Auto bez startéru, bez volnoběhu, bez spojky, převodovka bez rychlostí (plynule proměnný převod CVT), karoserie bez čumáku a bez kufru (kompaktní tvar bez jasného oddělení přední kapoty-& př. okna, střechy & zádi)... Auto, které se nedá nastartovat - a přece jede. Auto s touch-screenem místo páček atd.

Silné stránky

Přes prošpikování vysokou technikou - se na nic nemusí myslet, všechno (snad) řídí software- "drive by wire", včetně el. brzd, el. posilovače řízení, el. simulovaného ABS, el. klimatizace (která funguje i bez motoru). Automat nepřehazuje žádné rychlosti, protože žádné nemá - jede to spíš jako rychlý trolejbus. Velmi tichá jízda, při dojíždění a popojíždění prakticky neslyšná. Přes slabý benz. motor a nízkou spotřebu má slušný zátah - pod 11 vteřin z 0 na 100. Plynulý zátah třeba z 50 na 90 km/h (bez řazení a hluchých míst) nemá obdoby. Velký rozvor (2700) a opravdu hodně místa vzadu na nohy. Po rovině jede na nízké otáčky, ať jedu 100 nebo 160 km/h. (Do kopce ale ne).
Extrémně nízké emise a dost nízká spotřeba - i když dosáhnout deklarovaných 4,3 l je asketické sebetrýznění. Při rychlé a dynamické jízdě ale "papá" klidně i 5,5 l (kde Avensis bral 8,5l).

Slabé stránky

Nezvyklý fakt, že otáčky benz.motoru nejsou proporcionální k rychlosti. Že vždy, když trochu šlápnu na plyn, zvýší se chvilkově otáčky (bere se to jako přání zvýšit výkon a vyrobit s předstihem víc elektřiny) aniž by se řadilo nebo promáčkla spojka (chybí). Vzniká mylný dojem, že se při šlápnutí na plyn motor někdy chvilku trápí s prokluzující spojkou. Ale na to prý si uživatelé Priusu časem zvyknou - že to je normální. Vadí mi i fakt, že přes své technické VŠ vzdělání nerozumím, jak to planetové CVT a ta souhra dvou elektrických "motorgenerátorů" a benzinové "engine" přesně funguje. Ale to je to vzrušující!

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

U někoho složitost hybridu vzbuzuje nedůvěru. Statistiky ale praví, je Prius nečekaně spolehlivý - a na hlavní baterii, elektro-ústrojí a řídící jednotku je záruka 160000 km a 8 roků.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno nové v autosalonu v Mnichově - vzhledem k tamním cenám a kurzu Eura to vyšlo i s DPH o 130000 Kč levněji, než v Česku (ceny jaro 2008). Problém byl v Česku s přihlášením, protože chtěli, abych prošel STK a emisemi a ty emise neuměl nikdo změřit - auto totiž nejde v klidu nastartovat. Po delších tahanicích se úřad požadavku na emise "se staženým ocasem" vzdal.

Prius a zima + doporučené zimní gumy

Michelin 195/55 R16 M+S Alpin A3, varianta do 190 km/h stačí. - Nejsou nejlevnější ale skoro bezkonkurenční v tichosti a nízké spotřebě (lepší než Dunlop, o málo dražší).
Oproti některým příspěvkům z internetu jsem neměl na sněhu problémy s ESP/ETC, kdy prý prius, nežý by připustil prokluz kol, radši jimi netočí skoro vůbec. Je pravda, že na ledovce do mírného kopečka to jelo asi 3 km/h i s naplno sešlápnutým plynem, ale neklouzalo to do strany.

 

Novinky v recenzi

8.5.2017 11:45

Najel jsem 175000 km - furt jede

Najel jsem 175000 km (auto koupeno nové), za posledních 7 let od minulého zápisu jsem pouze měnil olej a filtr, brzdové destičky a vzadu i jeden brzdič (čelist) - neb kotouč se ojížděl nepravidelně a jen v úzkém pruhu. Problém asi je, že dík rekuperaci při mírném brždění ty z.brzdy doopravdy brzdí málo kdy.

V 90000 se měnily svíčky.

Ve 155000 jsem chtěl nechat vyměnit olej v převodovce (je to spíš rozvodka+planetovka) a chladivo v invertoru ale řekli mi v Toyotě, že náplně jsou "celoživotní" a není nutno je měnit.

Jak stárnu, jezdím asi volněji neb průměrná spotřeba v příměstském provozu (50% dálnice) je 4.9 l/100km

8.5.2017 11:30

Zpětná (couvací) kamera

Auto furt jede, bez poruch. Ale já stárnu a například se mi hůř otáčí krkem při couvání. Tak jsem si nechal namontovat couvací kameru, obraz jde přímo na standardní display Priusu. Originál s monáží by stál hodně přes 10000 Kč, mně to udělali za 5500 Kč v servisu na Zličíně http://www.hybrid-servis.cz/ ... mimochodem je to dílna specializovaná na Priusy, včetně například oprav článků baterií. (neznám ale nikoho komu by už odešla hlavní baterka - vydrží prý daleko dýl než Toyotou slíbených 7 let)

4.8.2010 16:19

jede a jede

Já mám teď (srpen 2010) najeto necelých 40000 km, závada byla zatím jedna - trochu hlučnější spodní silentblok motoru při přejezdu větších nerovností - vyměnili mi a ztichlo to.
Jezdím denně do práce a zpět (asi 45 km denně), spotřebu mám tak 5,2 - když často běží klimatizace. Delší jízdy "naplno" po dálnici spotřebu vyženou skoro k 6 litrům. Trvale jezdit pod 5 litrů by asi bylo sebezapření - jezdit "líně", omezovat klimatizaci atd. - ale šlo by to asi.

Já jsem si Prius koupil nejen kvůli ekologii a spotřebě ale dost kvůli komfortu jízdy "bez převodovky" - resp s jediným přev.stupněm a se dvěma "režimy" - vpřed a vzad, jako třeba trolejbus.

4.8.2010 16:19

Střešní nosič

Ptal jsem se v TOYOTě na základní příčné střešní nosiče na můj Prius II. Našli mi - asi za 8600 Kč !

Tak jsem v internetu našel a koupil za 2890 tyto italská značka GEV:

STŘEŠNÍ NOSIČ VOYAGER 1 BLACK GEV 5600 zamykatelný
pro TOYOTA PRIUS II. rok 2004 - 2009
Pozor: na Prius II. musí mít upevňovací KIT označení "Kit 18"
Není to žádný "rychloupínací" luxus, musí se utahovat příchytky imbusovým klíčem, přes to se nacvaknou zamykatelné kryty, ale za ty peníze to jde ...

Našel jsem i nosič "zadní" na páté dveře - ale je to monstrum, nejdou otvírat 5.dveře a je to velmi drahé - ale asi to má lepší spotřeu benzinu - kola netrčí tolik do vzduchu.


Přidat názorDiskuse: Toyota Prius NHW20

Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…