Toyota Prius (2008)
20.4.2009Prius je hybrid nabitý technologiemi, které jsou ale před řidičem i pasažéry skryty a všechno to prostě funguje. Je v něm spousta tecnických…
Toyota Prius (JirkaVejrazka)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
- Auto, které přinesl vítr... 21.04.2009 09:52 Poustnik
- spotreba 21.04.2009 11:16
- Nádhera 21.04.2009 20:56 Xylo
- ekologický? 21.04.2009 22:41 Bonkers
- Baterie-cena 21.04.2009 23:12 Camry
- pozdraf 26.04.2009 23:52 maro-01
- Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius 15.07.2009 16:31
- Poruchy 11.08.2009 13:56 pepezima
- Idealni auto 11.08.2009 13:58 pepezima
- spolahlivost / zavady / baterky 19.08.2009 13:16 maro-01
- ta znacka 10.12.2009 17:16 Prase
- Spotřeba 11.04.2010 08:46 hamire
- Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus? 27.05.2010 20:03 FRPE
- 2 elektromotory ? 30.07.2010 18:11 Johnny936
- Super 27.12.2010 20:09 Bud
- Prius v zimě 03.02.2012 11:13 jezek_vlasta
- zimní Prius 10.02.2012 13:26 Dylan McKay
- brzdové kotouče 30.03.2012 18:28 baca42
- Diky 16.08.2012 11:27
- MUJ PRIUS TRIHYBRID:-) 04.09.2012 06:53 bobix
- navratnost a srovnani gen2 gen3 11.09.2012 20:25 bobix
- Bareka! 15.06.2021 14:24 Ozzman
- Že by? :D 10.09.2021 15:00 Ozzman
- predaj 15.12.2021 13:53 Rasto
-
Poustnik 21.04.2009 09:52
Auto, které přinesl vítr...
Máš to pěkně sepsané chlape....Ať slouží a nezlobí! :-) Víš, co se provádí s bateriemi, když doslouží? Dávají se zpátky Toyotě? Hoj!-
JirkaVejrazka 21.04.2009 10:18
« Re: Auto, které přinesl vítr...
Dík :-) Jo, baterky se dají zpátky, součástí manuálu je leták "ekologický závazek Toyoty", který to popisuje. Jinak je na ně 8 let záruka, takže se tam ještě nechystám :-)-
Poustnik 21.04.2009 17:55
« Re: Re: Auto, které přinesl vítr...
A dá se s Priusem jet sportovně? Zkoušel jsi to? Nebo je to tak "zelené" auto, že k tomu vůbec nesvádí? Jaká je pak rekordní spotřeba? Prius jsem často viděl v USA jako druhé auto do rodiny, jako auto do města. Máš to taky tak? Ta rakev na střeše napovídá, že ho používáš univerzálně na všechno, i na dovolenou....?-
JirkaVejrazka 21.04.2009 20:38
« Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...
Mám ho jako primární a jediné auto, ta rakev je focená v Alpách, kam jsem ho odvezl dva týdny po převzetí. Tři lidi na týden v pohodě, ve čtyřech bychom měli problém (ale za to můžou ženský, ve dvou zabraly celej kufr pro sebe ;-)
Sportovně se s tím moc jezdit nedá. To auto je prostě stavěné na "ekologické" ježdění, což ale neznamená pomalé! Ale vzhledem k tomu, že veškeré ESP, TCS, VCS se nedá vypnout (vůbec), tak si s ním zatáčku smykem prostě neprojedeš. Jednou se mi povedlo prohrábnout kola, což vzhledem ke vší té elektronice považuju za osobní úspěch :-)
Upřímně, kupoval jsem to auto s tím, že to nebude na blbnutí. Tak trochu už to mám za sebou, skřípění pneumatik už jsem si v životě vybral (v autě s pravostranným řizením, které jsem měl předtím, na úzkých anglických silničkách mezi živými ploty).
Prostě, na zážitky z řízení to není. Jel jsem s tím sice stovkou po klikaté opuštěné okresce, ale ta všechna elektronika hlídá stabilitu tak, že to člověka fakt nebaví.
Jo a ta spotřeba - osobně jsem to přes sedm litrů nikdy nedostal. Ale určitě by to šlo, TopGear udělal "férový" test, kde ukázali, že tohle auto má o hodně horší spotřebu než běžné BMW :-) -
JirkaVejrazka 21.04.2009 20:48
« Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...
Jo, ještě jedna věc. Tebe by to mohlo zajímat, evropský Prius se od amerického docela liší. Blíž to má k americké Touring Edition (o kterém si myslím, že je dělaný právě podle evropské verze).
Hlavní rozdíly:
- větší kola. Evropa 16 palců, amerika v základu 15
- lepší naladění podvozku. Normální americká verze je prý hrozně měkká (i víc než je v U.S. of A. běžné, což myslím jako popis stačí :-)
- zadní brzdy. Evropa kotouč, Amerika bubny
- evropská verze je naštěstí relativně normální. Spousta věcí na dotykovém displeji se dá ovládat za jízdy, zatímco v americké verzi se za jízdy jenom zobrazuje "pokud tohle čtete pak nekoukáte na silnici a můžete nabourat, za což nepřebíráme žádnou zodpovědnost" (no dobře, to už trochu přeháním). Ale navigace se na starém kontinentu dá ovládat, v U.S. verzi moc ne. A taky ta evropská verze méně pípá (třeba otravné pípání po zapnutí auta naštěstí nemám).
-
JirkaVejrazka 21.04.2009 20:58
« Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...
Koukal jsem na tvoje fotky, moc pěkné :-) Jak tam máš fotku "drsní chlapci" (policie), taky mám jednoho :-)
[odkaz]-
Poustnik 22.04.2009 01:04
« Re: Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...
Fešácký kanadský mrož. :-) Metrem jsem v Torontu nejel, ale na věži jsme taky fotili. Pěkné momentky se zírajícími turisty. On je to fascinující pohled skrz tu skleněnou podlahu. Teď jsem byl na Dachsteinu a tam mají taky takové sklo s pohledem ze skály. Ale je celé popraskané, takže vypadá sakra nebezpečně... 8-s >:D Máš jistě nějaký "povedenější" foťák, nádherně ostré fotky, ta čilská autíčka jsou dobrá chuťovka! Takže pěkné, pěkné, jen tak dál! :-)
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 21.04.2009 11:16
spotreba
spotreba 5,5 litru na dalnici se mi nezda spatna, i u me 1,2 je to o dost vic. Kolik stoji nove baterie?-
-
Dylan McKay 17.08.2012 07:34
« Re: Re: spotreba
Můžu se zeptat na tvé zkušenosti s Priusem? Jezdím totiž 4- 4,5 litru dlouhodobě, a právě po dálnicích většinou.-
mikesh 19.08.2012 11:53
« Re: Re: Re: spotreba
Ono je jezdit po dalnici a jezdit po dalnici. Po dalnici muzes jet i 80kmh a taky 130kmh, coz ale nebude tvuj pripad. Mj. je ale debata o 2.gen., takze ji muzes mit i nejake deci mensi nez 2g (proc zvedli objem motoru v dalsi generaci asi vis...).
Pokud ti pripada spotreba prilis vysoka, je to vysledek mereni na uzavrenem okruhu pri 130kmh (reálných, ne tachometrových), takze odpadaji klasicke vlivy ktere vytvareji ony zazracne spotreby, tj. spotrebu ovlivni x-kilometru nez se vubec dostanes na dalnici, na te nedrzis konstantne realnych 130kmh, nejedes porad po rovine, dale snizujes rychlost za kamiony atd. + x-kilometru po sjezdu z dalnice a hura, zazracna spotreba "jizda po dalnici za 4" je na svete.
Zkus to nekdy rozjet na realnych 130, vynulovat PP, drzet to takhle nekolik kilometru, a totez udelat i v protismeru, pokud budes mit prumernou rychlost na PP 130 koukni na spotrebu, asi budes prekvapeny ze tam nebude 4 ani 4.5, samozrejme koriguj o chybu PP, kterou ma kazde auto.
PS. To mereni neni moje ale Autobildu. Delali to s vice auty, oni i nekteri majitele jinych aut by byli prekvapeni kolik to zere pri 130, prip. jinych rychlostech drzenych konstantne.
-
JirkaVejrazka 17.08.2012 12:02
« Re: Re: spotreba
Jedine, pokud je pritom zaslapnuta rucni brzda ;-)
Pri 130km/h podle GPS to bere neco mezi sesti a sedmi litry, zalezi na podminkach. Ja jezdim cca 120, takze jsem nekde tesne nad peti litry.-
-
JirkaVejrazka 19.08.2012 21:23
« Re: Re: Re: Re: spotreba
Promin, ale stekas na spatny strom. Nic proti mereni Auto Bildu, ale jiste to nemerili na zimnich i letnich gumach, za deste, ve snehove "kasi" apod. Pokud na uzavrenem okruhu namerili rychlost X, tak to neznamena, ze takova spotreba bude pro dane auto platit vzdycky. To jsem myslel tim "zalezi na podminkach".
Mimochodem Prius udava v grafu spotrebu v petiminutovych intervalech (3. generace dokonce v minutovych), takze pokud mi ukazuje petkrat po sobe spotrebu tesne nad pet litru, tak to fakt neni zpusobeno najezdem na dalnici, brzdenim za kamiony apod. (vim, ze jsi tak nereagoval na mne, ale tusim ze tim usetrim Dylanovi odpoved).
-
-
-
-
-
Bonkers 21.04.2009 22:41
ekologický?
když doplníš nějaký fotky tak máš u mě 10-10-10
jenom by mě zajímalo jestli si myslíš že takovýhle auta (hybridy) jsou ekologická výhra nad klasikou. přece jenom výroba baterek a baterky vůbec sou strašná zátěž pro prostředí. prý v dlouhodobém horizontu Prius je víc škodlivej než Land Rover Discovery..... co ty na to?-
JirkaVejrazka 21.04.2009 23:14
« Re: ekologický?
Jestli je ekologicky? Nevim. Videl jsem ruzne nazory a clanky, vetsina z nich byla typu "jedna pani povidala". Ohledne baterek mas pravdu, ale ze je vic skodlivej nez Land Rover Discovery bych opravdu neveril.
Kdyz to rozeberu:
- negativni vec: baterky. Hrubym odhadem je hlavni baterka v Priusu asi 10-15x vetsi nez v beznem aute. To je dost. Ale v kazdem vetsim moderni kancelarske budove jsou ve sklepe baterky, ktere by stacily na desitky az stovky Priusu (kvuli zalohovani pocitacu). Osobne si myslim, ze baterky do Priusu tvori velmi malou cast celkove tezby niklu a ostatnich nutnych kovu.
Taky se hodne mluvi o tom, ze ty kovy se vezou pres celou zemekouli. To je sice pravda, ale je to horsi nez to, ze mam na sobe tricko site zrejme v Hondurasu a kratasy privezene z Ciny? To taky nedava smysl.
(jenom na okraj - byl jsem u jednoho takoveho dolu, videl jsem cim se vozi surovy material. Trochu to cloveku upravi perspektivu, co se tyka aut a jejich ekologicke zateze: [odkaz] , [odkaz] a tomu odpovidajici pneumatiky [odkaz] )
- pozitivni vec: nejnizsi emise ze vsech v soucasnosti jezdicich aut (Novy Prius je jeste vyrazne lepsi). Jde to az do takovych extremu, ze auto prvnich par minut po nastartovani schovava vyfukove plyny do zasobniku, nez se katalyzator zahreje na provozni teplotu (jestli jsem to spravne pochopil).
- dalsim pozitivem je spotreba. Velmi hrubym vypoctem na 100 tisic najetych kilometru spotrebuje Discovery o nejakych 50 hektolitru vic paliva nez Prius (pokud jsem se nespletl). Vyvazi to tu baterku?
Suma sumarum, nevim jestli je Prius ekologicka vyhra. Taky jsem ho kvuli tomu nekupoval, jsem technicky hracicka a ne ekologicky aktivista. Ale vzdycky kdyz si vzpomenu, jak jsem v USA videl zenske prejizdet zenske pri nakupu z jednoho konce parkoviste na druhy k dalsimu obchodu, pricemz jejich petilitrovy automat buracel jako motor z T34, jsem rad ze toho Priuse mam :-)-
Bonkers 26.04.2009 10:50
« Re: Re: ekologický?
ok. s tím Discoverym to je asi přehnaný, ale třeba nějakej obyč diesel (Golf, Fiesta, Jetta a spousta dalších), nebo i novej Jazz v benzínu mají spotřebu stejnou ne-li menší a obejdou se bez baterek. a tvoje argumenty že stejně se už vyrábí hodně baterek není moc fér, to je stejný jako "u silnice je už stejně hodně vyhozených odpadků tak nebude vadit když tam vyhodím pár PETek", nemyslíš? :-) stejně s tou dopravou. tím chci zároveň říct, že tyhle přepravy materiálů a výrobků tam a zpátky by se taky mohlo omezit, ale na to sme tady všichni malí páni :-)
a s tím americkým příkladem máš samozřejmě pravdu, američani to v tomto přehání.-
JirkaVejrazka 27.04.2009 17:11
« Re: Re: Re: ekologický?
Ja se nehadam, vim ze jsou auta ktera maji mensi spotrebu a nic proti nim nemam, klidne bych si je koupil. Nehodlam se hadat do krve, ze Prius je nejlepsi a vsichni by si ho meli koupit :-) To by byl samozrejme nesmysl.
Prius je (podle meho skromneho nazoru) idealni auto pro lidi, kteri denne dojizdeji 30-60 minut do prace, z toho vetsi cast po meste. Kdo jezdi trikrat tydne Praha-Ostrava a zpet, by si ho rozhodne kupovat nemel.
Co se tyka vyroby baterek a jejich dopravy, nechtel jsem to bagatelizovat, mozna jsem uvedl spatny priklad. Proste mi jenom chybi srovnani. Kdyz to vezmu na tom priklade s vyhozenymi PETkami - je pro mne rozdil, jestli vidim vedle silnice dve plastove lahve a tak tam vyhodim dalsi dve, nebo jestli prihodim dve na hromadu kde uz jich je milion. Ta hromada by tam nemela byt, v tom se myslim shodneme. Ale dve lahve navic v milionu uz neni zadny podstatny rozdil, hlavni problem je potreba resit jinde a ne v tech dvou lahvich.
Proste si myslim, ze rict "Prius je spatny, protoze material na baterky cestuje z Kanady pres Evropu a Cinu do Japonska" (jak to udelali treba v TopGearu) nema zadny vyznam, protoze nevime, odkud kam cestuji suroviny a material pro vyrobu jinych aut (a zbytku Priusu), takze nemame porovnani :-)
-
Bonkers 28.04.2009 20:37
« Re: Re: Re: Re: ekologický?
taky se nechcu hádat do krve, když si ho někdo koupí, ať, ale určitě to není můj šálek čaje. to třeba takovej Lexus GS450h je už trochu lepší hybrid, hlavně proto že není jednoznačně zaměřenej na spotřebu. je to prostě obyč kára, která jen tak mimochodem žere míň benzínu. nebo třeba využití hybrid pohonu pro sporťáky pro chvilkový zvýšení výkonu (něco jako KERS). to už zní líp :-)
jinak Top Gear sleduju a více-méně s Jeremym souhlasím :-)-
filko 20.06.2009 22:30
« Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?
Konečně kultivovaná diskuse, v tom balastu tady.
Napiš víc, je to moc zajímavý.
Jestli bych si příl svéz několika auty odsud, tohle by to určitě bylo.
Hybridy se mi líbí hlavně z důvodů: zvýšení výkonu při akceleraci, průjezdu městem nebo jeho speciálními částmi: podzemní garáže, tunely atp. jen na el. pohon a rekuperací energie.
Dáte sem odkaz na zmiňovanou repo z topgearu?-
JirkaVejrazka 21.06.2009 17:11
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?
Jasne, to bude tohle video:
[odkaz]
Je tam nadherne ukazano jak muzu dojit vicemene k libovolnym zaberum vhodnym zvolenim vstupnich podminek :-)
(Vite jak se stat nesmrtelnym? Staci dozit se devadesati. Podle statistiky u nas po devadesatce umira jen nepatrne procento lidi ;-)
EDIT: abych TopGearu nekrivdil - v tom videu Jeremy na zacatku jasne rika ze Prius pojede jak rychle to pujde. Na konci pak zmini, ze Prius mel horsi spotrebu nez BMW M3 pri dane rychlosti. Rozumny clovek pak pochopi, cim je ta "strasna spotreba" v danem pripade zpusobena...
-
-
JirkaVejrazka 03.07.2009 16:10
« Re: Re: Re: Re: ekologický?
Porad mi to vrtalo hlavou, tak jsem si to dnes nasel. V kanadskem Sudbury se od konce 19. stoleti, kdy se tam zacalo tezit, vytezilo cca 20 milionu tun niklu a nejakych 18 milionu tun medi. Podruznejsi kovy jako platina, stribro a zlato nepocitam ;-)
Toyota odtamtud dovazi cca 1000 tun rocne, nevypatral jsem jak velka cast z toho je pouzita na vyrobu Priusu. Kazdopadne si z porovnani tech cisel snad kazdy dokaze odvodit, ze vykriky typu "kvuli hybridum vznika v Kanade mesicni krajina" (ne primo tady, ale videl jsem je jinde) jsou pritazene za vlasy, usi a taky vsechny koncetiny :-)
V Sudbury byla pry nejvetsi ekologicka zatez v 70. letech 20. stoleti, dnes jsou pry doly o 70% ekologictejsi (at uz to znamena cokoli). Pro baterky do hybridu ten nikl tenkrat urcite netezili :-)
-
-
-
-
-
-
Camry 21.04.2009 23:12
Baterie-cena
Cena baterie je kolem 80.000,- dle kurzu.Na baterie zatím nebyla žádná reklamace - celosvětově. Americká verze Priuse se dá odblokovat - myslím to ovládání. Ale nevím jestli tam pojede eropské dvd s navigací. V Camry hybrid z USA se to dá rozchodit, ale jinak ty softwary jsou zpřeházené např. Matrix má soft jako Avensis. Článek pěkný, ať auto jezdí.-
JirkaVejrazka 21.04.2009 23:18
« Re: Baterie-cena
Diky, ono je to s tim odblokovanim tak, ze ve skutecnosti se elektronika Priusu rok od roku vylepsuje. Auto z roku 2004 se dost lisi od auta z roku 2008. Lisi se to jak v tom, co vsechno je za jizdy zablokovane, tak i v jizdnich vlastnostech. Prvni verze Priusu byly pry nepouzitelne pro jizdu na snehu, ale od verze z roku 2006 stiznosti na tohle prakticky zmizely. Predpokladam, ze "odblokovani ovladani" bude vlastne nahrani novejsiho firmware.
-
-
maro-01 26.04.2009 23:52
pozdraf
ahoj, mas to pekne popsane a prajem ti vela zazitkov. Co uz odznelo by som chcel doplnit o par poznamok jakozto uzivatel (zatial 60.000km za 8mesiacov) a aktivny clen fora www.priuschat.com.
- US verzia ma este moznost oproti EU mat xenony co mne extremne chyba co do bezpecnosti, halogeny svietia slabo + doplnene o denne svietenie (rozsvietenim dialkovych na tusim 19W) co ma tiez otravuje stale zapinat svetla
- na dialniciach sa da ist 170 km/h len to tam pomaly zrychluje (jazdim teraz hodne po nemecku a davam 175 na tempomat a da sa)
- prius nema 2 elektromotory ale spalovaci motor + inverter, inverter funguje bude ako generator energie alebo ako elektromotor ktory spusta spalovaci motor cim nahradza starter
- verzia s parkovacim asistentom nema audio system JBL, cize si urobil dobre lebo mas pouzitelnejsiu vec a to kvalitne audio. parkovci asistent je pomaly aj ked v novej verzii uz je pouzitelny- deklaruju to uzivatelia spominaneho webu ktori uz s novym jazdili v ramci predvadzacich akcii Toyoty v Californii.
- ja spotrebu ked si vyratam mam pod 5 (mesto 55, medzimesto 105, dialnica 145). display mi ukazuje viac lebo pouzivam ine pneu s inym priemerom a tym padom aj tacho aj spotreba mi ukazuje mimo reality kusok. co nebude tvoj pripad ak mas origo pneu. kazdopadne tak po 40-50tis km sa mi znizila este o kus spotreba aj ked nechodim "na spotrebu" ale asi som viac pochopil "gliding mode" na ktorom je eko-nomicka a eko-logicka jazda s priusom postavena.
- sedacky - kozenna verzia ma viac tvarovane co do 'ortopedickeho' hladiska. su pohodlnejsie, sirsie, dlhsie a spolu s polstrovanim dveri a laktovej opierky sa tam citim ja osobne prijemne. Podobne nazory panuju u vecsiny uzivatelov. U novej generacie Priusu Toyota potvrdila ze u kozenej verzie bude naviac nastavovanie bedrovej opierky a tato verzia sedadiel je viac "vytunena" na komfort na dlhsie cesty.
Tak nech ti to jazdi a vydrzi. Ja sa uz tesim na novu verziu aj ked ktovie ci sa dostanem k nejakej predvadzacke. V Nemecku uz avizuju predaj od leta 2009, u nas predajcovia nema ziadne info :-( Uz vidim ako budu cakat ze objednam auto bez toho aby som ho len videl.. ;-\-
JirkaVejrazka 27.04.2009 16:48
« Re: pozdraf
Ahoj,
diky za info, hlavne o sedackach a nejvyssi rychlosti, to jsem nevedel.
Co se tyka motoru, obavam se ze michas jablka s hruskami. Inverter tam je samozrejme take, ale to je ta "stribrna" skrinka, kterou vidis kdyz otevres viko motoru. To ale neni motor, stara se o prevody stridaveho a stejnosmerneho proudu, spravne frekvence elektriky a tak. Elektricke motory jsou tam opravdu dva, interne se oznacuji MG1 a MG2. Viz treba tenhle obrazek ( [odkaz] ) - to je balik, kde jsou zleva a zprava elektricke motory, mezi nimi "prevodovka" (oznacovana PSD). Vlevo je soucasny Prius, vpravo nova generace ktera ted jde na trh. Nebo jeste tohle instruktazni video (anglicky) - modre je benzinovy motor, zlute a oranzove elektricke motory, zelene je PSD. Je to sice model pro novy Prius, ale princip je uplne stejny ( [odkaz] ).
Jeste mne napadla jedna vec ohledne US a EU verzi - americka verze nema tlacitko "EV", kterym se Prius prepina do ciste elektrickeho rezimu. Domaci kutilove si ho tam dodelavaji dodatecne :-)
-
-
-
JirkaVejrazka 16.07.2009 15:23
« Re: Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius
Diky, clanek je zajimavy, ale nepopisuje moc podrobne onu planetovou prevodovku, ktera je genialne jednoducha a jednoduse genialni :-)
Simulator te prevodovky (nazyvane PSD - "power split device") je tady: [odkaz]
Da se z toho vykoukat proc Prius nemuze jet ciste na elektriku libovolnou rychlosti, proc muze zaroven elektrikou pohanet kola a dobijet baterky a taky proc ma vubec dva elektricke motory.-
"-- skrytý --" 21.07.2009 15:24
« Re: Re: Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius
- ten simulator je pekny. diky. jsem si pohral.
- clanek tu planetovou prevodovku nechtel popisovat. clanek se chtel pokusit objasnit HSD a co se tyka ty prevodovky to nejpodstatnejsi - rict, ze se jedna o obycejny diferencial jaky je v automobilech od nepameti.
-
-
-
pepezima 11.08.2009 13:56
Poruchy
Chci se zeptat na poruchovost teto technologie. Nerikam, ze to je spatne.. Ale napr. kdybych si koupil auto a po 200000km treba zjistil, ze nefunguje jeden akumulator nebo neco v elektronice, nerad bych pak videl ten ucet za nahradni dily.. Precejenom u klasickych motoru se da improvizovat vic v opravach a dily nejsou tak drahe-
JirkaVejrazka 11.08.2009 18:54
« Re: Poruchy
Na hybridni casti motoru a baterku je zaruka 160 000 km nebo osm let. Co se stane potom, nevim, asi by bylo potreba baterku vymenit. Ale pristich par let mne to neceka, takze to zatim neresim.
Jinak obecne patri Prius mezi nejspolehlivejsi auta vubec. Ruznych studii se da dohledat hodne, namatkou treba [odkaz] , [odkaz] a [odkaz]
Zkusil jsem narychlo najit i info o nespolehlivosti Priusu, ale vsechno co jsem (behem jedne minuty) nasel se vztahovalo k 1. generaci, ktera mela problemy se svetly a brzdami. Druha generace, ktera se ve svete prodava od roku 2004, vypada spolehlive (tuk tuk na drevo :-)
Obecne se da rict, ze 2. generace Priusu ve spolehlivosti nezaostava za jinymi auty nizsi stredni a stredni tridy, spise naopak.
-
-
pepezima 11.08.2009 13:58
Idealni auto
Predstava moderniho Priusu by byla min 180K, na strese solarni strop, elektromotor by zasahoval i ve vyssich rychlostech po dalnici tak, ze spotreba by byla okolo 5l, dale moznost pripojeni LPG-
JirkaVejrazka 11.08.2009 18:58
« Re: Idealni auto
Az takove auto vyrobite, dejte vedet. Pokud bude stat pod dva miliony (realne ceny), zakaznici vam utrhaji ruce.
Dovolim si jeste navrhnout aby to krome benzinu, LPG a elektriky umelo jezdit na drevene uhli, pro snizeni spotreby na dalnici by cestujici na zadnich sedadlech mohli mit slapadla ;-)-
pepezima 14.08.2009 12:32
« Re: Re: Idealni auto
Apropo LPG. Je moznost i u Priusu realne pripojeni LPG? Ty slapadla by nebyly na skodu, vzhledem k tomu ze pri rizeni se sedi. Aspon by byla trochu posilovna :-) . Jinak japonskym autum moc fandim. Moc se mi libi myslenka japoncu, kteri berou vazne otazku ekologie a stale vyviji inovativni technologie, ktere cloveku pomahaji a respektuji i prirodu. Toyota Prius se mi moc libi, ridil jsem ji a byl prijemne prekvapen. Fascinovala me i specialni verze se solarnimi panely. Domnivam se, ze solarni technologie se bude u japoncu vyuzivat vice a vice, hybridni technologie budou dokonalejsi. Nova Prius je tez velmi zajimavym bombonkem-
JirkaVejrazka 14.08.2009 13:56
« Re: Re: Re: Idealni auto
Az doted jsem to nevedel, ale vypada to, ze v Anglii existuje spolecnost delajici konverzi Priusu na LPG. Samozrejme zaruka od Toyoty je fuc.
Co se tyka Japoncu a jejich aut, oni do ekologie proste investovat musi. Koncentrace lidi a aut ve velkych japonskych aglomeracich (cele Tokyo ma oficialne pres 60 milionu lidi) je proste takova, ze se to uz proste neda zvladnout. Snizeni poctu aut je celkem nerealne, takze je potreba snizovat emise. Cilem je samozrejme elektricke auto na jizdy po meste (nebavme se ted o nekterych nevyhodach), ale kazdy mezistupen je taky dobry.
Novy Prius (generace III, ne ten muj) uz ma emise okolo 90g/km a prodava se v Japonsku jako divy (samozrejme nejen kvuli tomu), aktualne vede zebricek prodeju. Bezne auto ma emise nekde mezi 160-250g/km, takze je tam to zlepseni docela znat. Nehlede na to, ze tohle jsou hodnoty z kombinovaneho cyklu. Ve meste jsou na tom hybridy oproti klasickym autum jeste o dost lepe (nebo spis klasicka auta jsou na tom o dost hure), coz je presne ucel jejich existence.
Az se nas tyhle problemy zacnou dotykat taky (zatim jsme na tom diky relativnimu dostatku prostoru o dost lip), tak budeme radi, ze nam japonci proslapali cestu. Asi v te dobe budou existovat jina auta, ale nastup hybridu je proste nutny a logicky mezikrok, bez ktereho by to zrejme neslo. Pro upresneni: v te minule vete slovo "hybridu" ma bych chapano jako "realne prodejne auto ktere ma co nejnizsi emise ve meste a nevyhazuje vsechnu energii do luftu pri kazdem brzdeni na semaforech" ;-)
-
-
-
-
-
maro-01 19.08.2009 13:16
spolahlivost / zavady / baterky
no ja som s mojim Priusom nejake potize mal, diky zaruke vyriesene ale nepotesilo to prilis. Teda az na rozhryzenu hadicu v motorovom priestore od kuny co ma stalo cca 300 EUR - diel, praca, 3hod cakania v servise plus hotel na noc. (nekryje zaruka) Cize moj model nie je zrovna hodnotiaci kus
Minuly tyzden pri prehliadke ma uz presviedcali na novy prius III u predajcu. Podla info z predajne ma klesnut zaruka na baterky na 100.000km. To len pre info. A okrem ineho mali na salone prius II, tento co mame my teraz, za akciovku cca 22.000 EUR s 5km na tacho. -
Prase 10.12.2009 17:16
ta znacka
a jeste nezapomen jit na policajty :-) taky mi jednou ukradli zadni spz celkove jsem nad tim stravil pul dne cistyho casu urcite... :-) -
hamire 11.04.2010 08:46
Spotřeba
Ta spotřeba je vyšší, ale ani já se s Priusem III. nemohu dostat ani náhodou k výrobcem uváděné spotřebě - ta je u 17 palcových kol 4,0 l na sto. Teď mám, při ujetí cca prvních 450 km spotřebu 5,3 na sto. Předpokládám, že to po "zajetí" auta půjde o něco dolů. Přitom jezdím autem a na grafu se ukazuje jen ECO provoz. Ale jak jsem uvedl ve svém komentáři, já jej nekupoval kvůli spotřebě, ale kvůli výbavě a protože se mi líbí. V porovnání s mým dřívějším autem jsem se potřebou v průměru o 3,5 až 4 litry níže. Ať auto dobře jezdí :-)-
JirkaVejrazka 12.04.2010 18:45
« Re: Spotřeba
Diky, napodobne :-)
Ja spotrebu taky nijak zvlast neresim, resp. se v jizde neomezuju. Ale uvadim ji proto, ze predpodkladam ze ctenare bude zajimat.
Ja jsem v lete nemel zadny problem udrzet se pod 4,7 litru na sto. Ale v zime jsem jezdil bud po dalnici, nebo po Praze velmi kratke trasy (do deseti minut) - to se na spotrebe proste projevi :-)
-
-
FRPE 27.05.2010 20:03
Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus?
Docela jsem se pobavil, jaký to máš "měřák" na velikost zavazadlového prostoru ... :yes: -
Johnny936 30.07.2010 18:11
2 elektromotory ?
Promiň, ale píšeš, že Prius má 2 elektromotory, podle mě má jen 1. -
Bud 27.12.2010 20:09
Super
Super auto. Ja hybridům fandím. Je pravda, že hlavně kvůli spotřeby. A Toyota to opravdu umí!! >:D-
hamire 28.12.2010 07:04
« Re: Super
Tak blahopřeji k dosažení půl sta tisíce kilometrů. Velice mne potěšilo, že za celou dobu nebyly žádné problémy a to ještě, když auto parkuje venku. Jám najeto 10x méně a vozidlo garážuji, takže plně doufám, že budu moci po 50 tis. ujetých kilometrů hodnotit auto stejně. Přeji hodně šťastných dalších kilometrů a ať nám to jezdí! :-)
-
-
jezek_vlasta 03.02.2012 11:13
Prius v zimě
Ahoj...a jak se chová teď,v těch třeskutých mrazech ?
Já jsem majitelem necelý rok - /ročník 06 - k dnešku najeto 112000/ a taky bez nějakých problémů....každodenní cesta do zaměstnání /20km/ s několika velkými kopci na Vysočině zvedla spotřebu na 5,7L / kolegové,"benzíni" - 8 až 9 L /-plně obsazené....
Takže by to potřebovalo delší trasu.....Před koncem roku cesta Jihlava - Ostrava . - spotřeba se tam i zpět poslušně vrátila na hodnotu 4,6 L.
-
Dylan McKay 03.02.2012 11:25
« Re: Prius v zimě
Ahoj, taky se nam u Priusu zvedla spotreba- vcera cesta 240 km a spotreba 5,3 l/100km. Na to ze bezi topeni je to furt parada! :yes:-
-
Dylan McKay 03.02.2012 11:50
« Re: Re: Re: Prius v zimě
Opravdu to auto chvalim, samozrejme nejvic za provozni naklady. Po sestici V6 a V8 SUV je to obrovska zmena. Na pohodli si taky nestezuju, mame trochu luxusu v podobe kuze atd. Sila motoru uplne staci, 165 jsem jel nejvic, mozna by dal i vic, ale od toho to auto neni. Na "zavodeni" mam jine auto... -
JirkaVejrazka 10.02.2012 12:11
« Re: Re: Re: Prius v zimě
57kW neni na zavodeni na dalnici, ale na beznou jizdu v pohode staci. Zato je legrace s elektromotorem ve meste - protoze zabira uz od nuly a pri zrychlovani neni zadna "dira" na zarazeni vyssi rychlosti, je Prius neoficialnim kralem startu na semaforu, aspon na prvnich 50 metru ;-)
-
-
-
JirkaVejrazka 10.02.2012 12:08
« Re: Prius v zimě
Ahoj,
na vetsinu od odpovedel Dylan McKay :-) U mne totez, spotreba sla nahoru asi o litr na sto, ale neni to nic tragickeho. Jednou jsem jel v -28 stupnich, auto bez problemu, jenom motor se fakt nezastavil ani na chvili. Nekde na Youtube jsem videl video s Priusem pri -40 stupnich.
Nejvic si cenim toho, ze neni sebemensi problem s nastartovanim. Proste stisknes tlacitko a jedes :-)
Pokud vim, nekteri majitele (hlavne v Kanade a na severu USA) na zimu zacpavaji pruduchy v predni masce rozstrihanou karimatkou nebo necim podobnym - pry to ma dobry vliv na spotrebu. Ale ten litr navic mi za to nestoji ;-) Zaroven je za Atlantikem hodne popularni (nejen pro Prius) predehrivani motoru pred vyjejim, maji na to dokonce "ohrivace motoru" - viz [odkaz] - zase znam jenom z Internetu.
-
-
-
baca42 30.03.2012 18:28
brzdové kotouče
To mě překvapilo, že u hybridu nevydržely kotouče dýl. U Fábie jsem měnil přední po 200tkm a zadní po 390tkm.-
Dylan McKay 30.03.2012 18:54
« Re: brzdové kotouče
Měnil jsem přední kotouče Priuse teď v 94.000 km. Dobrodruh by ale na nich odjezdil ještě dvoje destičky. Prius dostal brzdy Brembo! ;-) -
jloren 08.05.2017 11:57
« Re: brzdové kotouče
To je jediné, co mi ohledně spolehlivosti a bezporuchovosti na mém Priusu vadí: že destičky i kotouče nevydrží dýl. do 175000 km jsem vzadu měnil kotouče dokonce podruhé a i teď se sjíždějí nějak divně - úzkým pruhem a jsou jakoby orezlé. Asi je to tím kombinovaným elektro-hydraulickým bržděním s rekuperací - málokdy si ty brzdy fakt pořádně zabrzdí...
-
-
-
bobix 04.09.2012 06:53
MUJ PRIUS TRIHYBRID:-)
PRIUS TRIHYBRID:
Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID
Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat zabehnute :-)
Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na 5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.
Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka. Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost.
Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.
Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce :-)
Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
LPG: 0.7 CZK
e85: 1.12 CZK
elektrina: 0.4 CZK (to az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID :-)
Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky, elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. :yes:-
Udo 04.09.2012 17:54
« Re: MUJ PRIUS TRIHYBRID:-)
Zdravím skalního fanouška :-) proti gustu žádnej dišputát, pokud tě bastlit a testovat takovýhle řešení baví. Naopak z čistě praktického hlediska - tj. finančního a užitného - opravdu máš pocit, že to má cenu? Za prvé: já momentálně s 1.8 jezdím za 4.0 skutečné spotřeby (3.8 dle PP), čili i při dnešní drahotě 1,50 Kč/km. (nejezdím dravě, ale jako důchodce taky ne). To je sice 2x tolik co s LPG, ale reálně kolik kilometrů s tímhle autem zvládneš najet, že by se to vrátilo? Za druhé, upřímně by mě zajímala ta zástavba... nerudovský problém :-)
-
-
bobix 11.09.2012 20:25
navratnost a srovnani gen2 gen3
cenu to mozna nema pro kazdeho, v mem konkretnim specielnim pripade je vsak navratnost dosavadnich investic vsech uprav k provozu na alternativni paliva v radu nekolika malo mesicu :-) :yes:
Co se tyka budouci prestavby na PHEV, tak ta sice nebude levna ovsem cena noveho Priuse-PHEV se pohybuje okolo 960tis CZK takze tam urcite nejaky prostor jeste zbyde :-))
Naopak z meho pohledu Prius 1.8gen3 vs. 1.5 gen2
GEN3 PLUSY:
+ o neco nizsi spotreba od zakladu nez gen2
+ nizsi hlasitost pri vetsi rychlosti (dane vetsim obsahem/vykonem motoru)
+ nesrovnatelne hezci optika
+ asi jiz priprava na PHEV od vyroby
+ dle recenzi nepatrne lepsi jizdni vlastnosti nez gen2
GEN3 MINUSY:
- nekolikanasobne vyssi porizovaci cena gen3 ve srovnani s gen2 (odhadem gen3 ma 3x az 4x vyssi porizovaci naklady nez zachovala gen2, tzn. realne kolik km s gen3 zvladnes najet nez se ti z ciste praktickeho - tj. financniho a uzitneho hlediska- opravdu mas pocit, ze gen3 ma o tolik vyssi cenu nez gen2 ? )
-nejsou zatim dlohodobe zkusenosti z hlediska spolehlivosti (naopak znalci ji odhaduji o neco nizsi nez gen 2)
- skoro nulova dostupnost pouzitych ND na rozdil od gen2
- udajne trochu jiny koncept HSD nez gen2 na ktery dosud nebyl vymyslen/zprovoznen "hack" pro EV-mode nad 50kmh
--------------------------
Pravda: Nerudovsky problem pri planovane prestavbe na PHEV-Hybrid (tedy Quadrohybrid v pritomnosti 59L-LPG nadrze skutecne mam, protoze ten prostor je uz FUČ.
Lionky muzu pouzit uz jenom v provedeni "sáček", ktere stoji snad o 40% vic nez klasicke Lionky coz mi to cele prodrazi a akumulatory jsou na PHEV to nejdrazsi....
Zatim neni kam spechat... urcite i tady plati: 2x mer jednou rez ...
Pravdepodobne driv nez prestavba na PHEV prijdou na radu dalsi upravy ke snizeni spotreby..
Prvni a naprosto nejlevnejsi je WAI (WARM AIR INTAKE)
Jeste jsem zapomel mam PNEU Michelin ENERGY tlak vsude 3.1bar. POkud se podari zapsat do TP 15" kola vedle 16" tak az ty 16" sjedu poridim 15"disky + pneu 185" coz by melo spotrebu take o neco snizit (a zlepsit jizdni komfort podle zahr. reportu)
Dale prijde na radu bud spec. crackovaci katalyzator na vyuziti odpadniho tepla z vyfukovych plynu (zavedeni do sani) ktery by mel snizit spotrebu o ca. 10-15% (+ minimalni zasahy, relativne jednoducha instalace)
a nebo alternativne HHO-generator rozklad vody elektrolyzou(ocekavane snizeni spotreby o 15-35%) ovsem zde je skutecne problem s mistem a pravdepodobne v motorovem prostoru PRIUSU bohuzel jiz neproveditelne....
;-)
-
Udo 13.09.2012 09:46
« Re: navratnost a srovnani gen2 gen3
Jj.. cena prvních kusů generace 1.5 je proti novým hezká jako ostatně u všech starších ojetin 5+ let/150+ tkm a dá se říct, že si každý dle své situace a nátury vybírá, jestli nacpe dalších 200tis do novějšího auta s vyšší zůstatkovou cenou atd., do úsporné přestavby, jestli je jednoduše projezdí na palivu,...
S těmi udělátky: fascinují mě ty procenta, co by měly přinést jednotlivé úpravy. Když se to sečte, bude to pak ještě napájet sít místo Temelína? :-)
Imho:
- pneu: jasně, funguje to ale něco za něco, nižší odpor za nižší bezpečnost a komfort, nic se nemá přehánět.
- WAI: proč ne, může se to vylepšit a zkazit se asi moc nedá
- crackovací kat.: netuším
- HHO: to fakt někdo myslí vážně? Rád bych se mýlil, ale pokud vím, katalytický efekt ten vodík nemá a tím pádem je to ve výsledné bilanci čistá... samohana.
-
-
Ozzman 15.06.2021 14:24
Bareka!
Cha ! To je už třetí Toyota co znám, které odešla baterka ! Už se vám nějak ta pověstná spolehlivost rozpadá, což? >:D >:-[] -
Ozzman 10.09.2021 15:00
Že by? :D
Mohl bych pak jezdit na Jablonec a spolu s Romanem se cítit povýšeně nad řidiči prémiových SUV a letců v "Supech" .... to by byl život >:D
Ale ne, díky, kdyby to přišlo před rokem, ale zatím si budu užívat nefalšovaný atmosférický motor v Rendolfovi, než nám ten benzín zdraží na dvojnásobek >:D
Prozradíš, co si vybral? Budem konečně kolegové s modrým oválem? -
-
-
-
JirkaVejrazka 15.12.2021 18:31
« Re: Re: Re: predaj
To ses ozval tak o tyden pozde :-( Ale bylo by pekne, kdyby se po letech auto vratilo do Prahy, kde zpocatku par let "bydlelo" :-)
Na bazaru ho nechteli, doslova "auto je ve vybornem stavu, ale na nas je moc stare a uz bychom ho neprodali".
-
-
-