Diskuse

Toyota Prius (2008)

20.4.2009

Prius je hybrid nabitý technologiemi, které jsou ale před řidičem i pasažéry skryty a všechno to prostě funguje. Je v něm spousta tecnických…

 

Toyota Prius (JirkaVejrazka)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto Poustnik

    Poustnik 21.04.2009  09:52

    Auto, které přinesl vítr...

    Máš to pěkně sepsané chlape....Ať slouží a nezlobí! :-) Víš, co se provádí s bateriemi, když doslouží? Dávají se zpátky Toyotě? Hoj!
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 21.04.2009  10:18

      « Re: Auto, které přinesl vítr...

      Dík :-) Jo, baterky se dají zpátky, součástí manuálu je leták "ekologický závazek Toyoty", který to popisuje. Jinak je na ně 8 let záruka, takže se tam ještě nechystám :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Poustnik

        Poustnik 21.04.2009  17:55

        « Re: Re: Auto, které přinesl vítr...

        A dá se s Priusem jet sportovně? Zkoušel jsi to? Nebo je to tak "zelené" auto, že k tomu vůbec nesvádí? Jaká je pak rekordní spotřeba? Prius jsem často viděl v USA jako druhé auto do rodiny, jako auto do města. Máš to taky tak? Ta rakev na střeše napovídá, že ho používáš univerzálně na všechno, i na dovolenou....?
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 21.04.2009  20:38

          « Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...

          Mám ho jako primární a jediné auto, ta rakev je focená v Alpách, kam jsem ho odvezl dva týdny po převzetí. Tři lidi na týden v pohodě, ve čtyřech bychom měli problém (ale za to můžou ženský, ve dvou zabraly celej kufr pro sebe ;-)

          Sportovně se s tím moc jezdit nedá. To auto je prostě stavěné na "ekologické" ježdění, což ale neznamená pomalé! Ale vzhledem k tomu, že veškeré ESP, TCS, VCS se nedá vypnout (vůbec), tak si s ním zatáčku smykem prostě neprojedeš. Jednou se mi povedlo prohrábnout kola, což vzhledem ke vší té elektronice považuju za osobní úspěch :-)

          Upřímně, kupoval jsem to auto s tím, že to nebude na blbnutí. Tak trochu už to mám za sebou, skřípění pneumatik už jsem si v životě vybral (v autě s pravostranným řizením, které jsem měl předtím, na úzkých anglických silničkách mezi živými ploty).

          Prostě, na zážitky z řízení to není. Jel jsem s tím sice stovkou po klikaté opuštěné okresce, ale ta všechna elektronika hlídá stabilitu tak, že to člověka fakt nebaví.

          Jo a ta spotřeba - osobně jsem to přes sedm litrů nikdy nedostal. Ale určitě by to šlo, TopGear udělal "férový" test, kde ukázali, že tohle auto má o hodně horší spotřebu než běžné BMW :-)
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 21.04.2009  20:48

          « Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...

          Jo, ještě jedna věc. Tebe by to mohlo zajímat, evropský Prius se od amerického docela liší. Blíž to má k americké Touring Edition (o kterém si myslím, že je dělaný právě podle evropské verze).
          Hlavní rozdíly:
          - větší kola. Evropa 16 palců, amerika v základu 15
          - lepší naladění podvozku. Normální americká verze je prý hrozně měkká (i víc než je v U.S. of A. běžné, což myslím jako popis stačí :-)
          - zadní brzdy. Evropa kotouč, Amerika bubny
          - evropská verze je naštěstí relativně normální. Spousta věcí na dotykovém displeji se dá ovládat za jízdy, zatímco v americké verzi se za jízdy jenom zobrazuje "pokud tohle čtete pak nekoukáte na silnici a můžete nabourat, za což nepřebíráme žádnou zodpovědnost" (no dobře, to už trochu přeháním). Ale navigace se na starém kontinentu dá ovládat, v U.S. verzi moc ne. A taky ta evropská verze méně pípá (třeba otravné pípání po zapnutí auta naštěstí nemám).
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 21.04.2009  20:58

          « Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...

          Koukal jsem na tvoje fotky, moc pěkné :-) Jak tam máš fotku "drsní chlapci" (policie), taky mám jednoho :-)

          [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto Poustnik

            Poustnik 22.04.2009  01:04

            « Re: Re: Re: Re: Auto, které přinesl vítr...

            Fešácký kanadský mrož. :-) Metrem jsem v Torontu nejel, ale na věži jsme taky fotili. Pěkné momentky se zírajícími turisty. On je to fascinující pohled skrz tu skleněnou podlahu. Teď jsem byl na Dachsteinu a tam mají taky takové sklo s pohledem ze skály. Ale je celé popraskané, takže vypadá sakra nebezpečně... 8-s >:D Máš jistě nějaký "povedenější" foťák, nádherně ostré fotky, ta čilská autíčka jsou dobrá chuťovka! Takže pěkné, pěkné, jen tak dál! :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.04.2009  11:16

    spotreba

    spotreba 5,5 litru na dalnici se mi nezda spatna, i u me 1,2 je to o dost vic. Kolik stoji nove baterie?
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 21.04.2009  11:21

      « Re: spotreba

      To vis, s timhle autem se clovek na spotrebu diva proste jinak, tady je je 6 litru "hrozne moc" :-)

      Kolik stoji nove baterky neresim, na tyhle jeste zbyva 7 let zaruky... (auto je rok stare)
    • 00 Reagovat !

      foto mikesh

      mikesh 16.08.2012  22:02

      « Re: spotreba

      Tech 5.5 je spíš zbožné přání majitele, reálně to bere při 130kmh přes 8 litrů.
      • 00 Reagovat !

        foto Dylan-McKay

        Dylan McKay 17.08.2012  07:34

        « Re: Re: spotreba

        Můžu se zeptat na tvé zkušenosti s Priusem? Jezdím totiž 4- 4,5 litru dlouhodobě, a právě po dálnicích většinou.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 17.08.2012  12:03

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ty mas ale 3. generaci, ze? Ja se pod pet litru na dalnici s 2. generaci nedostanu. To je ten motor 1.8, je na dalnici uspornejsi.
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 19.08.2012  11:53

          « Re: Re: Re: spotreba

          Ono je jezdit po dalnici a jezdit po dalnici. Po dalnici muzes jet i 80kmh a taky 130kmh, coz ale nebude tvuj pripad. Mj. je ale debata o 2.gen., takze ji muzes mit i nejake deci mensi nez 2g (proc zvedli objem motoru v dalsi generaci asi vis...).
          Pokud ti pripada spotreba prilis vysoka, je to vysledek mereni na uzavrenem okruhu pri 130kmh (reálných, ne tachometrových), takze odpadaji klasicke vlivy ktere vytvareji ony zazracne spotreby, tj. spotrebu ovlivni x-kilometru nez se vubec dostanes na dalnici, na te nedrzis konstantne realnych 130kmh, nejedes porad po rovine, dale snizujes rychlost za kamiony atd. + x-kilometru po sjezdu z dalnice a hura, zazracna spotreba "jizda po dalnici za 4" je na svete.
          Zkus to nekdy rozjet na realnych 130, vynulovat PP, drzet to takhle nekolik kilometru, a totez udelat i v protismeru, pokud budes mit prumernou rychlost na PP 130 koukni na spotrebu, asi budes prekvapeny ze tam nebude 4 ani 4.5, samozrejme koriguj o chybu PP, kterou ma kazde auto.

          PS. To mereni neni moje ale Autobildu. Delali to s vice auty, oni i nekteri majitele jinych aut by byli prekvapeni kolik to zere pri 130, prip. jinych rychlostech drzenych konstantne.
        • 00 Reagovat !

          foto Udo

          Udo 05.09.2012  16:51

          « Re: spotreba

          Na dálnici je to strašně moc o rychlosti. Jestli jezdíváš 100, 130 nebo kolik. Já taky teď v poslední době mám se třetí generací při kombinaci zhruba na třetiny I.třída/město a příměsto/dálnice spotřebu těsně kolem 4.
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 17.08.2012  12:02

        « Re: Re: spotreba

        Jedine, pokud je pritom zaslapnuta rucni brzda ;-)

        Pri 130km/h podle GPS to bere neco mezi sesti a sedmi litry, zalezi na podminkach. Ja jezdim cca 120, takze jsem nekde tesne nad peti litry.
        • 00 Reagovat !

          foto mikesh

          mikesh 19.08.2012  12:13

          « Re: Re: Re: spotreba

          Viz reakce 11:53, uz to ze mas rozkmit od 6 do 7 leccos o presnosti mereni napovida, rucni brzdou to nebude.
          • 00 Reagovat !

            foto JirkaVejrazka

            JirkaVejrazka 19.08.2012  21:23

            « Re: Re: Re: Re: spotreba

            Promin, ale stekas na spatny strom. Nic proti mereni Auto Bildu, ale jiste to nemerili na zimnich i letnich gumach, za deste, ve snehove "kasi" apod. Pokud na uzavrenem okruhu namerili rychlost X, tak to neznamena, ze takova spotreba bude pro dane auto platit vzdycky. To jsem myslel tim "zalezi na podminkach".

            Mimochodem Prius udava v grafu spotrebu v petiminutovych intervalech (3. generace dokonce v minutovych), takze pokud mi ukazuje petkrat po sobe spotrebu tesne nad pet litru, tak to fakt neni zpusobeno najezdem na dalnici, brzdenim za kamiony apod. (vim, ze jsi tak nereagoval na mne, ale tusim ze tim usetrim Dylanovi odpoved).
  • 00 Reagovat !

    foto Xylo

    Xylo 21.04.2009  20:56

    Nádhera

    Tohle auto se mi fakt líbí a jsem rád za praktické informace :-)
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 21.04.2009  20:59

      « Re: Nádhera

      Díky, doplním ještě víc fotek, hned jak se k tomu dostanu...
  • 00 Reagovat !

    foto Bonkers

    Bonkers 21.04.2009  22:41

    ekologický?

    když doplníš nějaký fotky tak máš u mě 10-10-10
    jenom by mě zajímalo jestli si myslíš že takovýhle auta (hybridy) jsou ekologická výhra nad klasikou. přece jenom výroba baterek a baterky vůbec sou strašná zátěž pro prostředí. prý v dlouhodobém horizontu Prius je víc škodlivej než Land Rover Discovery..... co ty na to?
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 21.04.2009  23:14

      « Re: ekologický?

      Jestli je ekologicky? Nevim. Videl jsem ruzne nazory a clanky, vetsina z nich byla typu "jedna pani povidala". Ohledne baterek mas pravdu, ale ze je vic skodlivej nez Land Rover Discovery bych opravdu neveril.

      Kdyz to rozeberu:
      - negativni vec: baterky. Hrubym odhadem je hlavni baterka v Priusu asi 10-15x vetsi nez v beznem aute. To je dost. Ale v kazdem vetsim moderni kancelarske budove jsou ve sklepe baterky, ktere by stacily na desitky az stovky Priusu (kvuli zalohovani pocitacu). Osobne si myslim, ze baterky do Priusu tvori velmi malou cast celkove tezby niklu a ostatnich nutnych kovu.
      Taky se hodne mluvi o tom, ze ty kovy se vezou pres celou zemekouli. To je sice pravda, ale je to horsi nez to, ze mam na sobe tricko site zrejme v Hondurasu a kratasy privezene z Ciny? To taky nedava smysl.
      (jenom na okraj - byl jsem u jednoho takoveho dolu, videl jsem cim se vozi surovy material. Trochu to cloveku upravi perspektivu, co se tyka aut a jejich ekologicke zateze: [odkaz] , [odkaz] a tomu odpovidajici pneumatiky [odkaz] )

      - pozitivni vec: nejnizsi emise ze vsech v soucasnosti jezdicich aut (Novy Prius je jeste vyrazne lepsi). Jde to az do takovych extremu, ze auto prvnich par minut po nastartovani schovava vyfukove plyny do zasobniku, nez se katalyzator zahreje na provozni teplotu (jestli jsem to spravne pochopil).
      - dalsim pozitivem je spotreba. Velmi hrubym vypoctem na 100 tisic najetych kilometru spotrebuje Discovery o nejakych 50 hektolitru vic paliva nez Prius (pokud jsem se nespletl). Vyvazi to tu baterku?

      Suma sumarum, nevim jestli je Prius ekologicka vyhra. Taky jsem ho kvuli tomu nekupoval, jsem technicky hracicka a ne ekologicky aktivista. Ale vzdycky kdyz si vzpomenu, jak jsem v USA videl zenske prejizdet zenske pri nakupu z jednoho konce parkoviste na druhy k dalsimu obchodu, pricemz jejich petilitrovy automat buracel jako motor z T34, jsem rad ze toho Priuse mam :-)
      • 00 Reagovat !

        foto Bonkers

        Bonkers 26.04.2009  10:50

        « Re: Re: ekologický?

        ok. s tím Discoverym to je asi přehnaný, ale třeba nějakej obyč diesel (Golf, Fiesta, Jetta a spousta dalších), nebo i novej Jazz v benzínu mají spotřebu stejnou ne-li menší a obejdou se bez baterek. a tvoje argumenty že stejně se už vyrábí hodně baterek není moc fér, to je stejný jako "u silnice je už stejně hodně vyhozených odpadků tak nebude vadit když tam vyhodím pár PETek", nemyslíš? :-) stejně s tou dopravou. tím chci zároveň říct, že tyhle přepravy materiálů a výrobků tam a zpátky by se taky mohlo omezit, ale na to sme tady všichni malí páni :-)
        a s tím americkým příkladem máš samozřejmě pravdu, američani to v tomto přehání.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 27.04.2009  17:11

          « Re: Re: Re: ekologický?

          Ja se nehadam, vim ze jsou auta ktera maji mensi spotrebu a nic proti nim nemam, klidne bych si je koupil. Nehodlam se hadat do krve, ze Prius je nejlepsi a vsichni by si ho meli koupit :-) To by byl samozrejme nesmysl.

          Prius je (podle meho skromneho nazoru) idealni auto pro lidi, kteri denne dojizdeji 30-60 minut do prace, z toho vetsi cast po meste. Kdo jezdi trikrat tydne Praha-Ostrava a zpet, by si ho rozhodne kupovat nemel.

          Co se tyka vyroby baterek a jejich dopravy, nechtel jsem to bagatelizovat, mozna jsem uvedl spatny priklad. Proste mi jenom chybi srovnani. Kdyz to vezmu na tom priklade s vyhozenymi PETkami - je pro mne rozdil, jestli vidim vedle silnice dve plastove lahve a tak tam vyhodim dalsi dve, nebo jestli prihodim dve na hromadu kde uz jich je milion. Ta hromada by tam nemela byt, v tom se myslim shodneme. Ale dve lahve navic v milionu uz neni zadny podstatny rozdil, hlavni problem je potreba resit jinde a ne v tech dvou lahvich.
          Proste si myslim, ze rict "Prius je spatny, protoze material na baterky cestuje z Kanady pres Evropu a Cinu do Japonska" (jak to udelali treba v TopGearu) nema zadny vyznam, protoze nevime, odkud kam cestuji suroviny a material pro vyrobu jinych aut (a zbytku Priusu), takze nemame porovnani :-)
          • 00 Reagovat !

            foto Bonkers

            Bonkers 28.04.2009  20:37

            « Re: Re: Re: Re: ekologický?

            taky se nechcu hádat do krve, když si ho někdo koupí, ať, ale určitě to není můj šálek čaje. to třeba takovej Lexus GS450h je už trochu lepší hybrid, hlavně proto že není jednoznačně zaměřenej na spotřebu. je to prostě obyč kára, která jen tak mimochodem žere míň benzínu. nebo třeba využití hybrid pohonu pro sporťáky pro chvilkový zvýšení výkonu (něco jako KERS). to už zní líp :-)
            jinak Top Gear sleduju a více-méně s Jeremym souhlasím :-)
            • 00 Reagovat !

              foto JirkaVejrazka

              JirkaVejrazka 29.04.2009  10:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?

              Ja taky TopGear sleduju a rad (od doby co maji na YouTube svuj vlastni kanal). Dneska rano jsem koukal, jak s jednorukym zvukarem zavodi proti nemcum v dvoupatrovych autech, skvela zabava :-)
            • 00 Reagovat !

              foto filko

              filko 20.06.2009  22:30

              « Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?

              Konečně kultivovaná diskuse, v tom balastu tady.

              Napiš víc, je to moc zajímavý.

              Jestli bych si příl svéz několika auty odsud, tohle by to určitě bylo.

              Hybridy se mi líbí hlavně z důvodů: zvýšení výkonu při akceleraci, průjezdu městem nebo jeho speciálními částmi: podzemní garáže, tunely atp. jen na el. pohon a rekuperací energie.

              Dáte sem odkaz na zmiňovanou repo z topgearu?
              • 00 Reagovat !

                foto JirkaVejrazka

                JirkaVejrazka 21.06.2009  17:11

                « Re: Re: Re: Re: Re: Re: ekologický?

                Jasne, to bude tohle video:
                [odkaz]

                Je tam nadherne ukazano jak muzu dojit vicemene k libovolnym zaberum vhodnym zvolenim vstupnich podminek :-)

                (Vite jak se stat nesmrtelnym? Staci dozit se devadesati. Podle statistiky u nas po devadesatce umira jen nepatrne procento lidi ;-)

                EDIT: abych TopGearu nekrivdil - v tom videu Jeremy na zacatku jasne rika ze Prius pojede jak rychle to pujde. Na konci pak zmini, ze Prius mel horsi spotrebu nez BMW M3 pri dane rychlosti. Rozumny clovek pak pochopi, cim je ta "strasna spotreba" v danem pripade zpusobena...
          • 10 Reagovat !

            foto JirkaVejrazka

            JirkaVejrazka 03.07.2009  16:10

            « Re: Re: Re: Re: ekologický?

            Porad mi to vrtalo hlavou, tak jsem si to dnes nasel. V kanadskem Sudbury se od konce 19. stoleti, kdy se tam zacalo tezit, vytezilo cca 20 milionu tun niklu a nejakych 18 milionu tun medi. Podruznejsi kovy jako platina, stribro a zlato nepocitam ;-)

            Toyota odtamtud dovazi cca 1000 tun rocne, nevypatral jsem jak velka cast z toho je pouzita na vyrobu Priusu. Kazdopadne si z porovnani tech cisel snad kazdy dokaze odvodit, ze vykriky typu "kvuli hybridum vznika v Kanade mesicni krajina" (ne primo tady, ale videl jsem je jinde) jsou pritazene za vlasy, usi a taky vsechny koncetiny :-)

            V Sudbury byla pry nejvetsi ekologicka zatez v 70. letech 20. stoleti, dnes jsou pry doly o 70% ekologictejsi (at uz to znamena cokoli). Pro baterky do hybridu ten nikl tenkrat urcite netezili :-)
        • 00 Reagovat !

          foto igi2

          igi2 17.07.2009  15:37

          « Re: Re: Re: ekologický?

          ale prius je o třídu větší auto. takže by se musel srovnávat např. s octavií...

          Myslím že baterky priuse nebudou problém pokud se dostanou tam kam patří. Tzn. k recyklaci. A ne že je nekdo hodí na smeťák, jak se to běžne děje s autobateriema...
  • 00 Reagovat !

    foto Camry

    Camry 21.04.2009  23:12

    Baterie-cena

    Cena baterie je kolem 80.000,- dle kurzu.Na baterie zatím nebyla žádná reklamace - celosvětově. Americká verze Priuse se dá odblokovat - myslím to ovládání. Ale nevím jestli tam pojede eropské dvd s navigací. V Camry hybrid z USA se to dá rozchodit, ale jinak ty softwary jsou zpřeházené např. Matrix má soft jako Avensis. Článek pěkný, ať auto jezdí.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 21.04.2009  23:18

      « Re: Baterie-cena

      Diky, ono je to s tim odblokovanim tak, ze ve skutecnosti se elektronika Priusu rok od roku vylepsuje. Auto z roku 2004 se dost lisi od auta z roku 2008. Lisi se to jak v tom, co vsechno je za jizdy zablokovane, tak i v jizdnich vlastnostech. Prvni verze Priusu byly pry nepouzitelne pro jizdu na snehu, ale od verze z roku 2006 stiznosti na tohle prakticky zmizely. Predpokladam, ze "odblokovani ovladani" bude vlastne nahrani novejsiho firmware.
  • 00 Reagovat !

    foto maro-01

    maro-01 26.04.2009  23:52

    pozdraf

    ahoj, mas to pekne popsane a prajem ti vela zazitkov. Co uz odznelo by som chcel doplnit o par poznamok jakozto uzivatel (zatial 60.000km za 8mesiacov) a aktivny clen fora www.priuschat.com.
    - US verzia ma este moznost oproti EU mat xenony co mne extremne chyba co do bezpecnosti, halogeny svietia slabo + doplnene o denne svietenie (rozsvietenim dialkovych na tusim 19W) co ma tiez otravuje stale zapinat svetla
    - na dialniciach sa da ist 170 km/h len to tam pomaly zrychluje (jazdim teraz hodne po nemecku a davam 175 na tempomat a da sa)
    - prius nema 2 elektromotory ale spalovaci motor + inverter, inverter funguje bude ako generator energie alebo ako elektromotor ktory spusta spalovaci motor cim nahradza starter
    - verzia s parkovacim asistentom nema audio system JBL, cize si urobil dobre lebo mas pouzitelnejsiu vec a to kvalitne audio. parkovci asistent je pomaly aj ked v novej verzii uz je pouzitelny- deklaruju to uzivatelia spominaneho webu ktori uz s novym jazdili v ramci predvadzacich akcii Toyoty v Californii.
    - ja spotrebu ked si vyratam mam pod 5 (mesto 55, medzimesto 105, dialnica 145). display mi ukazuje viac lebo pouzivam ine pneu s inym priemerom a tym padom aj tacho aj spotreba mi ukazuje mimo reality kusok. co nebude tvoj pripad ak mas origo pneu. kazdopadne tak po 40-50tis km sa mi znizila este o kus spotreba aj ked nechodim "na spotrebu" ale asi som viac pochopil "gliding mode" na ktorom je eko-nomicka a eko-logicka jazda s priusom postavena.
    - sedacky - kozenna verzia ma viac tvarovane co do 'ortopedickeho' hladiska. su pohodlnejsie, sirsie, dlhsie a spolu s polstrovanim dveri a laktovej opierky sa tam citim ja osobne prijemne. Podobne nazory panuju u vecsiny uzivatelov. U novej generacie Priusu Toyota potvrdila ze u kozenej verzie bude naviac nastavovanie bedrovej opierky a tato verzia sedadiel je viac "vytunena" na komfort na dlhsie cesty.

    Tak nech ti to jazdi a vydrzi. Ja sa uz tesim na novu verziu aj ked ktovie ci sa dostanem k nejakej predvadzacke. V Nemecku uz avizuju predaj od leta 2009, u nas predajcovia nema ziadne info :-( Uz vidim ako budu cakat ze objednam auto bez toho aby som ho len videl.. ;-\
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 27.04.2009  16:48

      « Re: pozdraf

      Ahoj,

      diky za info, hlavne o sedackach a nejvyssi rychlosti, to jsem nevedel.

      Co se tyka motoru, obavam se ze michas jablka s hruskami. Inverter tam je samozrejme take, ale to je ta "stribrna" skrinka, kterou vidis kdyz otevres viko motoru. To ale neni motor, stara se o prevody stridaveho a stejnosmerneho proudu, spravne frekvence elektriky a tak. Elektricke motory jsou tam opravdu dva, interne se oznacuji MG1 a MG2. Viz treba tenhle obrazek ( [odkaz] ) - to je balik, kde jsou zleva a zprava elektricke motory, mezi nimi "prevodovka" (oznacovana PSD). Vlevo je soucasny Prius, vpravo nova generace ktera ted jde na trh. Nebo jeste tohle instruktazni video (anglicky) - modre je benzinovy motor, zlute a oranzove elektricke motory, zelene je PSD. Je to sice model pro novy Prius, ale princip je uplne stejny ( [odkaz] ).

      Jeste mne napadla jedna vec ohledne US a EU verzi - americka verze nema tlacitko "EV", kterym se Prius prepina do ciste elektrickeho rezimu. Domaci kutilove si ho tam dodelavaji dodatecne :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.07.2009  16:31

    Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 16.07.2009  15:23

      « Re: Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

      Diky, clanek je zajimavy, ale nepopisuje moc podrobne onu planetovou prevodovku, ktera je genialne jednoducha a jednoduse genialni :-)

      Simulator te prevodovky (nazyvane PSD - "power split device") je tady: [odkaz]

      Da se z toho vykoukat proc Prius nemuze jet ciste na elektriku libovolnou rychlosti, proc muze zaroven elektrikou pohanet kola a dobijet baterky a taky proc ma vubec dva elektricke motory.
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.07.2009  15:24

        « Re: Re: Nie je hybrid ako hybrid - ako funguje Toyota Prius

        - ten simulator je pekny. diky. jsem si pohral.
        - clanek tu planetovou prevodovku nechtel popisovat. clanek se chtel pokusit objasnit HSD a co se tyka ty prevodovky to nejpodstatnejsi - rict, ze se jedna o obycejny diferencial jaky je v automobilech od nepameti.
  • 00 Reagovat !

    foto pepezima

    pepezima 11.08.2009  13:56

    Poruchy

    Chci se zeptat na poruchovost teto technologie. Nerikam, ze to je spatne.. Ale napr. kdybych si koupil auto a po 200000km treba zjistil, ze nefunguje jeden akumulator nebo neco v elektronice, nerad bych pak videl ten ucet za nahradni dily.. Precejenom u klasickych motoru se da improvizovat vic v opravach a dily nejsou tak drahe
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 11.08.2009  18:54

      « Re: Poruchy

      Na hybridni casti motoru a baterku je zaruka 160 000 km nebo osm let. Co se stane potom, nevim, asi by bylo potreba baterku vymenit. Ale pristich par let mne to neceka, takze to zatim neresim.

      Jinak obecne patri Prius mezi nejspolehlivejsi auta vubec. Ruznych studii se da dohledat hodne, namatkou treba [odkaz] , [odkaz] a [odkaz]

      Zkusil jsem narychlo najit i info o nespolehlivosti Priusu, ale vsechno co jsem (behem jedne minuty) nasel se vztahovalo k 1. generaci, ktera mela problemy se svetly a brzdami. Druha generace, ktera se ve svete prodava od roku 2004, vypada spolehlive (tuk tuk na drevo :-)

      Obecne se da rict, ze 2. generace Priusu ve spolehlivosti nezaostava za jinymi auty nizsi stredni a stredni tridy, spise naopak.
  • 00 Reagovat !

    foto pepezima

    pepezima 11.08.2009  13:58

    Idealni auto

    Predstava moderniho Priusu by byla min 180K, na strese solarni strop, elektromotor by zasahoval i ve vyssich rychlostech po dalnici tak, ze spotreba by byla okolo 5l, dale moznost pripojeni LPG
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 11.08.2009  18:58

      « Re: Idealni auto

      Az takove auto vyrobite, dejte vedet. Pokud bude stat pod dva miliony (realne ceny), zakaznici vam utrhaji ruce.

      Dovolim si jeste navrhnout aby to krome benzinu, LPG a elektriky umelo jezdit na drevene uhli, pro snizeni spotreby na dalnici by cestujici na zadnich sedadlech mohli mit slapadla ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto pepezima

        pepezima 14.08.2009  12:32

        « Re: Re: Idealni auto

        Apropo LPG. Je moznost i u Priusu realne pripojeni LPG? Ty slapadla by nebyly na skodu, vzhledem k tomu ze pri rizeni se sedi. Aspon by byla trochu posilovna :-) . Jinak japonskym autum moc fandim. Moc se mi libi myslenka japoncu, kteri berou vazne otazku ekologie a stale vyviji inovativni technologie, ktere cloveku pomahaji a respektuji i prirodu. Toyota Prius se mi moc libi, ridil jsem ji a byl prijemne prekvapen. Fascinovala me i specialni verze se solarnimi panely. Domnivam se, ze solarni technologie se bude u japoncu vyuzivat vice a vice, hybridni technologie budou dokonalejsi. Nova Prius je tez velmi zajimavym bombonkem
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 14.08.2009  13:56

          « Re: Re: Re: Idealni auto

          Az doted jsem to nevedel, ale vypada to, ze v Anglii existuje spolecnost delajici konverzi Priusu na LPG. Samozrejme zaruka od Toyoty je fuc.

          Co se tyka Japoncu a jejich aut, oni do ekologie proste investovat musi. Koncentrace lidi a aut ve velkych japonskych aglomeracich (cele Tokyo ma oficialne pres 60 milionu lidi) je proste takova, ze se to uz proste neda zvladnout. Snizeni poctu aut je celkem nerealne, takze je potreba snizovat emise. Cilem je samozrejme elektricke auto na jizdy po meste (nebavme se ted o nekterych nevyhodach), ale kazdy mezistupen je taky dobry.

          Novy Prius (generace III, ne ten muj) uz ma emise okolo 90g/km a prodava se v Japonsku jako divy (samozrejme nejen kvuli tomu), aktualne vede zebricek prodeju. Bezne auto ma emise nekde mezi 160-250g/km, takze je tam to zlepseni docela znat. Nehlede na to, ze tohle jsou hodnoty z kombinovaneho cyklu. Ve meste jsou na tom hybridy oproti klasickym autum jeste o dost lepe (nebo spis klasicka auta jsou na tom o dost hure), coz je presne ucel jejich existence.

          Az se nas tyhle problemy zacnou dotykat taky (zatim jsme na tom diky relativnimu dostatku prostoru o dost lip), tak budeme radi, ze nam japonci proslapali cestu. Asi v te dobe budou existovat jina auta, ale nastup hybridu je proste nutny a logicky mezikrok, bez ktereho by to zrejme neslo. Pro upresneni: v te minule vete slovo "hybridu" ma bych chapano jako "realne prodejne auto ktere ma co nejnizsi emise ve meste a nevyhazuje vsechnu energii do luftu pri kazdem brzdeni na semaforech" ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Johnny-P

        Johnny_P 14.08.2009  12:48

        « Re: Re: Idealni auto

        ty šlapadla nejsou špatnej nápad >:-[]
        stopneš si taxík a řidič ti řekne: "hezky dozadu a šlapat!" >:-[] >:-[]
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 14.08.2009  13:29

          « Re: Re: Re: Idealni auto

          Nech si to patentovat pod názvem "inverzní rikša" :-)

          Jo a taky si uprav motto tady na MACZ, dej tam -200 stupnu misto -300, at to aspon na prvni pohled nevypada jako nesmysl [odkaz] (hledej absolutni nulu) ;-)
          • 00 Reagovat !

            foto Johnny-P

            Johnny_P 14.08.2009  13:40

            « Re: Idealni auto

            -300 je správně, o absolutní nulu(-273) nejde :-)
  • 00 Reagovat !

    foto maro-01

    maro-01 19.08.2009  13:16

    spolahlivost / zavady / baterky

    no ja som s mojim Priusom nejake potize mal, diky zaruke vyriesene ale nepotesilo to prilis. Teda az na rozhryzenu hadicu v motorovom priestore od kuny co ma stalo cca 300 EUR - diel, praca, 3hod cakania v servise plus hotel na noc. (nekryje zaruka) Cize moj model nie je zrovna hodnotiaci kus

    Minuly tyzden pri prehliadke ma uz presviedcali na novy prius III u predajcu. Podla info z predajne ma klesnut zaruka na baterky na 100.000km. To len pre info. A okrem ineho mali na salone prius II, tento co mame my teraz, za akciovku cca 22.000 EUR s 5km na tacho.
  • 00 Reagovat !

    foto Prase

    Prase 10.12.2009  17:16

    ta znacka

    a jeste nezapomen jit na policajty :-) taky mi jednou ukradli zadni spz celkove jsem nad tim stravil pul dne cistyho casu urcite... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 14.12.2009  16:05

      « Re: ta znacka

      Diky, to se nastesti vyresilo primo pri vydavani nove znacky, jenom jsem tam vyplnil oznameni o ztrate stare, ktere tam meli nachystane.
  • 00 Reagovat !

    foto hamire

    hamire 11.04.2010  08:46

    Spotřeba

    Ta spotřeba je vyšší, ale ani já se s Priusem III. nemohu dostat ani náhodou k výrobcem uváděné spotřebě - ta je u 17 palcových kol 4,0 l na sto. Teď mám, při ujetí cca prvních 450 km spotřebu 5,3 na sto. Předpokládám, že to po "zajetí" auta půjde o něco dolů. Přitom jezdím autem a na grafu se ukazuje jen ECO provoz. Ale jak jsem uvedl ve svém komentáři, já jej nekupoval kvůli spotřebě, ale kvůli výbavě a protože se mi líbí. V porovnání s mým dřívějším autem jsem se potřebou v průměru o 3,5 až 4 litry níže. Ať auto dobře jezdí :-)
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 12.04.2010  18:45

      « Re: Spotřeba

      Diky, napodobne :-)

      Ja spotrebu taky nijak zvlast neresim, resp. se v jizde neomezuju. Ale uvadim ji proto, ze predpodkladam ze ctenare bude zajimat.

      Ja jsem v lete nemel zadny problem udrzet se pod 4,7 litru na sto. Ale v zime jsem jezdil bud po dalnici, nebo po Praze velmi kratke trasy (do deseti minut) - to se na spotrebe proste projevi :-)
  • 00 Reagovat !

    foto FRPE

    FRPE 27.05.2010  20:03

    Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus?

    Docela jsem se pobavil, jaký to máš "měřák" na velikost zavazadlového prostoru ... :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto sanaosek-dopravaci-team-

      sanaosek (dopraváci team) 27.05.2010  20:20

      « Re: Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus?

      Ty podle toho frpe auto nekupuješ? děláš chybu >:D >:D >:D
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 28.05.2010  02:54

      « Re: Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus?

      Musim te zklamat, jestli se spravne pamatuju, tak to byl Kozel. S tim je mereni kufru mnohem presnejsi ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Chobot

        Chobot 28.05.2010  10:15

        « Re: Re: Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus?

        Ale ten vrchní, je takovej divnej >:D >:D ;-)
        [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 28.05.2010  12:53

          « Re: Re: Re: Ten měřák na velikost kufru je Gambrinus?

          Jo, ale ta verze v Ceske sode byla vyrazne drsnejsi :-)
  • 00 Reagovat !

    foto Johnny936

    Johnny936 30.07.2010  18:11

    2 elektromotory ?

    Promiň, ale píšeš, že Prius má 2 elektromotory, podle mě má jen 1.
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 03.08.2010  23:55

      « Re: 2 elektromotory ?

      Ma dva, i kdyz se "zvenci" tvari jako jeden. Oznacuji se MG1 a MG2, jejich fungovani je krasne videt tady: [odkaz]

      Viz treba tenhle obrazek: [odkaz] Vlevo MG1, vpravo MG2. Je to fotka z 3. generace, ale druha (a myslim i prvni) vypadaji prakticky stejne.
  • 00 Reagovat !

    foto Bud

    Bud 27.12.2010  20:09

    Super

    Super auto. Ja hybridům fandím. Je pravda, že hlavně kvůli spotřeby. A Toyota to opravdu umí!! >:D
    • 00 Reagovat !

      foto hamire

      hamire 28.12.2010  07:04

      « Re: Super

      Tak blahopřeji k dosažení půl sta tisíce kilometrů. Velice mne potěšilo, že za celou dobu nebyly žádné problémy a to ještě, když auto parkuje venku. Jám najeto 10x méně a vozidlo garážuji, takže plně doufám, že budu moci po 50 tis. ujetých kilometrů hodnotit auto stejně. Přeji hodně šťastných dalších kilometrů a ať nám to jezdí! :-)
      • 00 Reagovat !

        foto JirkaVejrazka

        JirkaVejrazka 28.12.2010  11:40

        « Re: Re: Super

        Diky, napodobne :-) Ted me zpetne trochu mrzi, ze jsem nepockal na 3. generaci, protoze posledni dobou hodne jezdim po dalnici. Ale to moje se mi zase vic libi v interieru :-)
  • 00 Reagovat !

    foto jezek-vlasta

    jezek_vlasta 03.02.2012  11:13

    Prius v zimě

    Ahoj...a jak se chová teď,v těch třeskutých mrazech ?
    Já jsem majitelem necelý rok - /ročník 06 - k dnešku najeto 112000/ a taky bez nějakých problémů....každodenní cesta do zaměstnání /20km/ s několika velkými kopci na Vysočině zvedla spotřebu na 5,7L / kolegové,"benzíni" - 8 až 9 L /-plně obsazené....
    Takže by to potřebovalo delší trasu.....Před koncem roku cesta Jihlava - Ostrava . - spotřeba se tam i zpět poslušně vrátila na hodnotu 4,6 L.
    • 00 Reagovat !

      foto Dylan-McKay

      Dylan McKay 03.02.2012  11:25

      « Re: Prius v zimě

      Ahoj, taky se nam u Priusu zvedla spotreba- vcera cesta 240 km a spotreba 5,3 l/100km. Na to ze bezi topeni je to furt parada! :yes:
      • 00 Reagovat !

        foto Mireon

        Mireon 03.02.2012  11:39

        « Re: Re: Prius v zimě

        Dylane: Jak ty jsi spokojený s Priusem. Nemám vůbec žádnou zkušenost s tímto typem aut. Opravdu jede v pohodě? Koukám na údaj o výkonu a 57KW není mnoho,ale zase je tam ten elektromotor.
        • 00 Reagovat !

          foto Dylan-McKay

          Dylan McKay 03.02.2012  11:50

          « Re: Re: Re: Prius v zimě

          Opravdu to auto chvalim, samozrejme nejvic za provozni naklady. Po sestici V6 a V8 SUV je to obrovska zmena. Na pohodli si taky nestezuju, mame trochu luxusu v podobe kuze atd. Sila motoru uplne staci, 165 jsem jel nejvic, mozna by dal i vic, ale od toho to auto neni. Na "zavodeni" mam jine auto...
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 10.02.2012  12:11

          « Re: Re: Re: Prius v zimě

          57kW neni na zavodeni na dalnici, ale na beznou jizdu v pohode staci. Zato je legrace s elektromotorem ve meste - protoze zabira uz od nuly a pri zrychlovani neni zadna "dira" na zarazeni vyssi rychlosti, je Prius neoficialnim kralem startu na semaforu, aspon na prvnich 50 metru ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 10.02.2012  12:08

      « Re: Prius v zimě

      Ahoj,

      na vetsinu od odpovedel Dylan McKay :-) U mne totez, spotreba sla nahoru asi o litr na sto, ale neni to nic tragickeho. Jednou jsem jel v -28 stupnich, auto bez problemu, jenom motor se fakt nezastavil ani na chvili. Nekde na Youtube jsem videl video s Priusem pri -40 stupnich.

      Nejvic si cenim toho, ze neni sebemensi problem s nastartovanim. Proste stisknes tlacitko a jedes :-)

      Pokud vim, nekteri majitele (hlavne v Kanade a na severu USA) na zimu zacpavaji pruduchy v predni masce rozstrihanou karimatkou nebo necim podobnym - pry to ma dobry vliv na spotrebu. Ale ten litr navic mi za to nestoji ;-) Zaroven je za Atlantikem hodne popularni (nejen pro Prius) predehrivani motoru pred vyjejim, maji na to dokonce "ohrivace motoru" - viz [odkaz] - zase znam jenom z Internetu.
  • 00 Reagovat !

    foto Dylan-McKay

    Dylan McKay 10.02.2012  13:26

    zimní Prius

    Dálnice: [odkaz]
    Okreska: [odkaz]

    Klima pouštím na 20°C, po zahřátí uberu stupeň. Ale znalec co mu kámoš vyprávěl nebo četl Svět motorů ví určitě víc... :-)
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 10.02.2012  21:44

      « Re: zimní Prius

      Nemas ty fotky obracene? Jestli ne, kolik po te dalnici jezdis? Ja se pod pet nedostanu ani v lete. Vetsinou jezdim dalnice tesne nad 5.0, ted v zime okolo 5,5.
  • 00 Reagovat !

    foto baca42

    baca42 30.03.2012  18:28

    brzdové kotouče

    To mě překvapilo, že u hybridu nevydržely kotouče dýl. U Fábie jsem měnil přední po 200tkm a zadní po 390tkm.
    • 00 Reagovat !

      foto Dylan-McKay

      Dylan McKay 30.03.2012  18:54

      « Re: brzdové kotouče

      Měnil jsem přední kotouče Priuse teď v 94.000 km. Dobrodruh by ale na nich odjezdil ještě dvoje destičky. Prius dostal brzdy Brembo! ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto lazybarber

        lazybarber 06.07.2014  19:49

        « Re: Re: brzdové kotouče

        Po najeti 110000km mam vsechny kotouce zatim puvodni. Akorat jedny desticky, kupodivu zadni.
    • 00 Reagovat !

      foto jloren

      jloren 08.05.2017  11:57

      « Re: brzdové kotouče

      To je jediné, co mi ohledně spolehlivosti a bezporuchovosti na mém Priusu vadí: že destičky i kotouče nevydrží dýl. do 175000 km jsem vzadu měnil kotouče dokonce podruhé a i teď se sjíždějí nějak divně - úzkým pruhem a jsou jakoby orezlé. Asi je to tím kombinovaným elektro-hydraulickým bržděním s rekuperací - málokdy si ty brzdy fakt pořádně zabrzdí...
  • 00 Reagovat !

    foto Me-Myself-and-I

    "-- skrytý --" 16.08.2012  11:27

    Diky

    Za skvely clanek. :-)
  • 00 Reagovat !

    foto bobix

    bobix 04.09.2012  06:53

    MUJ PRIUS TRIHYBRID:-)

    PRIUS TRIHYBRID:
    Mam Toyotu Prius 2 gen. tedy r.v. 2005, ktery ma najeto 110tis km (stal mne ca. 185tis. CZK) momentalne v provedeni tzv. TRIHYBRID

    Podle U.S recenzi a zkusenosti tyto auta bez problemu najizdi 500-800tis km coz mne presvedcilo o spolehlivosti a vim ze moje auto je s vyse najetymi km prave tak akorat zabehnute :-)
    Muj TRIHYBRID-Prius je upraveny na pohon na bioethanol-E85 (23.50 CZK /L) pridavnym kitem ceskeho vyrobce jednotek europecon-flex a na LPG (59L nadrz, 14.90 CZK / litr) italskou prestavbou vyrobce ELPIGAZ. Auto ma pri provozu na LPG nastaveny pristrik/´primazavani benzinem resp. E85 pri otackach nad 3100 (pri zatezi je tim padem rovnez vyssi vykon). Spotreba 4.8L/100km pokud nejezdim na dalnici pres 100kmh (jinak vzroste i na 5.5L/100km coz ale porad ujde). Dale jsem pro jistotu pak jeste nechal doplnit k provozu na LPG elektronicky rizene (podle delky vstriku) primazavani sedel coz je tim padem 2-jita pojistka.

    Muj TRIHYBRID-Prius planuju jeste rozsirit na QUADRO-HYBRID resp. PLUGIN-TRIHYBRID:
    Behem ca. 1 roku chci provest rozsireni na PLUGIN-hybrid to jiz bude trosku slozitejsi zvazuji zda si PLUGIN prestavbu koupit hotovou (dovezt z USA) a nebo nechat vyvinout na miru popr. kombinaci, musim si to jeste spocitat jestli a jakou kapacitu 4-10kWH protoze cena baterii je zatim dost vysoka. Rovnez se zde uz bude jednat o vetsi upravy a zasahy do systemu vozidla a to musim dobre zvazit protoze nechci v zadnem pripade zvysit poruchovost.
    Navic to nebude levna sranda, pocitam ze v tom zahucim minimalne KILEM.

    Nicmene jiz ted mam pri spotrebe 4.8 L/100km dojezd pres 2tis km, pokud bych jel opravdu na usporu tak se dostanu i na 4.2L/100km ale to bych pak uz vazne jezdil jak duchodce :-)

    Moje soucasne provozni resp. palivove naklady na 1 km?
    LPG: 0.7 CZK
    e85: 1.12 CZK
    elektrina: 0.4 CZK (to az po rozsireni na PLUGIN-TRIHYBRID :-)
    Bohuzel co se tyka spolehlivosti TDI motoru koncernu VAG tak jsem se v minulosti jiz nekolikrat velmi draze spalil (motory, cerpadla, turba, vstriky, elektronika atd. atd.), po te, co jsem z ropaku presedlal na PRIUSE, jsem max. spokojeny a uz bych vazne nemenil. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto Udo

      Udo 04.09.2012  17:54

      « Re: MUJ PRIUS TRIHYBRID:-)

      Zdravím skalního fanouška :-) proti gustu žádnej dišputát, pokud tě bastlit a testovat takovýhle řešení baví. Naopak z čistě praktického hlediska - tj. finančního a užitného - opravdu máš pocit, že to má cenu? Za prvé: já momentálně s 1.8 jezdím za 4.0 skutečné spotřeby (3.8 dle PP), čili i při dnešní drahotě 1,50 Kč/km. (nejezdím dravě, ale jako důchodce taky ne). To je sice 2x tolik co s LPG, ale reálně kolik kilometrů s tímhle autem zvládneš najet, že by se to vrátilo? Za druhé, upřímně by mě zajímala ta zástavba... nerudovský problém :-)
  • 00 Reagovat !

    foto bobix

    bobix 11.09.2012  20:25

    navratnost a srovnani gen2 gen3

    cenu to mozna nema pro kazdeho, v mem konkretnim specielnim pripade je vsak navratnost dosavadnich investic vsech uprav k provozu na alternativni paliva v radu nekolika malo mesicu :-) :yes:
    Co se tyka budouci prestavby na PHEV, tak ta sice nebude levna ovsem cena noveho Priuse-PHEV se pohybuje okolo 960tis CZK takze tam urcite nejaky prostor jeste zbyde :-))

    Naopak z meho pohledu Prius 1.8gen3 vs. 1.5 gen2

    GEN3 PLUSY:
    + o neco nizsi spotreba od zakladu nez gen2
    + nizsi hlasitost pri vetsi rychlosti (dane vetsim obsahem/vykonem motoru)
    + nesrovnatelne hezci optika
    + asi jiz priprava na PHEV od vyroby
    + dle recenzi nepatrne lepsi jizdni vlastnosti nez gen2
    GEN3 MINUSY:
    - nekolikanasobne vyssi porizovaci cena gen3 ve srovnani s gen2 (odhadem gen3 ma 3x az 4x vyssi porizovaci naklady nez zachovala gen2, tzn. realne kolik km s gen3 zvladnes najet nez se ti z ciste praktickeho - tj. financniho a uzitneho hlediska- opravdu mas pocit, ze gen3 ma o tolik vyssi cenu nez gen2 ? )
    -nejsou zatim dlohodobe zkusenosti z hlediska spolehlivosti (naopak znalci ji odhaduji o neco nizsi nez gen 2)
    - skoro nulova dostupnost pouzitych ND na rozdil od gen2
    - udajne trochu jiny koncept HSD nez gen2 na ktery dosud nebyl vymyslen/zprovoznen "hack" pro EV-mode nad 50kmh

    --------------------------
    Pravda: Nerudovsky problem pri planovane prestavbe na PHEV-Hybrid (tedy Quadrohybrid v pritomnosti 59L-LPG nadrze skutecne mam, protoze ten prostor je uz FUČ.
    Lionky muzu pouzit uz jenom v provedeni "sáček", ktere stoji snad o 40% vic nez klasicke Lionky coz mi to cele prodrazi a akumulatory jsou na PHEV to nejdrazsi....
    Zatim neni kam spechat... urcite i tady plati: 2x mer jednou rez ...

    Pravdepodobne driv nez prestavba na PHEV prijdou na radu dalsi upravy ke snizeni spotreby..
    Prvni a naprosto nejlevnejsi je WAI (WARM AIR INTAKE)
    Jeste jsem zapomel mam PNEU Michelin ENERGY tlak vsude 3.1bar. POkud se podari zapsat do TP 15" kola vedle 16" tak az ty 16" sjedu poridim 15"disky + pneu 185" coz by melo spotrebu take o neco snizit (a zlepsit jizdni komfort podle zahr. reportu)
    Dale prijde na radu bud spec. crackovaci katalyzator na vyuziti odpadniho tepla z vyfukovych plynu (zavedeni do sani) ktery by mel snizit spotrebu o ca. 10-15% (+ minimalni zasahy, relativne jednoducha instalace)
    a nebo alternativne HHO-generator rozklad vody elektrolyzou(ocekavane snizeni spotreby o 15-35%) ovsem zde je skutecne problem s mistem a pravdepodobne v motorovem prostoru PRIUSU bohuzel jiz neproveditelne....

    ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto Udo

      Udo 13.09.2012  09:46

      « Re: navratnost a srovnani gen2 gen3

      Jj.. cena prvních kusů generace 1.5 je proti novým hezká jako ostatně u všech starších ojetin 5+ let/150+ tkm a dá se říct, že si každý dle své situace a nátury vybírá, jestli nacpe dalších 200tis do novějšího auta s vyšší zůstatkovou cenou atd., do úsporné přestavby, jestli je jednoduše projezdí na palivu,...
      S těmi udělátky: fascinují mě ty procenta, co by měly přinést jednotlivé úpravy. Když se to sečte, bude to pak ještě napájet sít místo Temelína? :-)
      Imho:
      - pneu: jasně, funguje to ale něco za něco, nižší odpor za nižší bezpečnost a komfort, nic se nemá přehánět.
      - WAI: proč ne, může se to vylepšit a zkazit se asi moc nedá
      - crackovací kat.: netuším
      - HHO: to fakt někdo myslí vážně? Rád bych se mýlil, ale pokud vím, katalytický efekt ten vodík nemá a tím pádem je to ve výsledné bilanci čistá... samohana.
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 15.06.2021  14:24

    Bareka!

    Cha ! To je už třetí Toyota co znám, které odešla baterka ! Už se vám nějak ta pověstná spolehlivost rozpadá, což? >:D >:-[]
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 15.06.2021  16:01

      « Re: Bareka!

      To vis, to neni jako Ford, u ktereho s nemusi ani po tech 13 letech veku meho auta na baterku sahnout... ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto Ozzman

        Ozzman 15.06.2021  16:03

        « Re: Re: Bareka!

        To je pravda, u Fordu by si měl tak 4. baterii a vůbec by tě to nepřekvapilo :>:D I kdž u těch starších tak 2. co neměli SS systém
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 15.06.2021  19:58

          « Re: Re: Re: Bareka!

          Na ferovku je treba priznat, ze tahle baterka je taky asi treti. Jednou jsem pred lety pujcil auto na tyden rodicum a oni nechali pres dve noci otevrene dvere, baterka to tenkrat taky neprezila.
  • 00 Reagovat !

    foto Ozzman

    Ozzman 10.09.2021  15:00

    Že by? :D

    Mohl bych pak jezdit na Jablonec a spolu s Romanem se cítit povýšeně nad řidiči prémiových SUV a letců v "Supech" .... to by byl život >:D

    Ale ne, díky, kdyby to přišlo před rokem, ale zatím si budu užívat nefalšovaný atmosférický motor v Rendolfovi, než nám ten benzín zdraží na dvojnásobek >:D

    Prozradíš, co si vybral? Budem konečně kolegové s modrým oválem?
    • 10 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 10.09.2021  15:57

      « Re: Že by? :D

      Na modry oval to (velmi) tesne neklaplo. Prozradim az bude doma, snad do dvou tydnu.
    • 00 Reagovat !

      foto Mikesus

      Mikesus 15.12.2021  10:20

      « Re: Že by? :D

      rozhodně by to bylo do prahy lepší než ten kosočtverec >:D
      Nikdo by ti nezáviděl a mohl by ses cítit povýšeně, jako (j)elita
  • 00 Reagovat !

    foto Rasto

    Rasto 15.12.2021  13:53

    predaj

    Kedy sa chystáš predávať a za koľko cca?
    • 00 Reagovat !

      foto JirkaVejrazka

      JirkaVejrazka 15.12.2021  14:03

      « Re: predaj

      Zitra rano ho vezu novemu majiteli, cenu napisu potom.
      • 00 Reagovat !

        foto Rasto

        Rasto 15.12.2021  17:19

        « Re: Re: predaj

        A tak cenu pisat nemusíš, keď už máš zamluveného kupca :-) myslel som, že ide na bazár. Rozmýšľam nad kúpou nejakého otĺkanka pre priateľku a krátke cesty po Prahe.
        • 00 Reagovat !

          foto JirkaVejrazka

          JirkaVejrazka 15.12.2021  18:31

          « Re: Re: Re: predaj

          To ses ozval tak o tyden pozde :-( Ale bylo by pekne, kdyby se po letech auto vratilo do Prahy, kde zpocatku par let "bydlelo" :-)

          Na bazaru ho nechteli, doslova "auto je ve vybornem stavu, ale na nas je moc stare a uz bychom ho neprodali".
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele




Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…