Recenze

9 Majitel

Toyota Prius

9.41 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Toyota Prius, foto 1 Toyota Prius, foto 2 Toyota Prius, foto 3 Toyota Prius, foto 4 Toyota Prius, foto 5 Toyota Prius, foto 6 Toyota Prius, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Priusek Rok výroby 2007 Koupeno ojeté najeto [km]:76800 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1497 výkon [kW]: 57 kroutící moment [Nm]: 115 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.9 maximální rychlost [km/h]: 170 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 408 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.3

Popis vozu

Koupeno a provozováno v ČR, plný servis. Vyměněno za stejně starý AURIS 1,4 VTTi s doplatkem. Jakmile cena těchto ojetin spadla na hranici 200 000 Kč za mírně ojetá vozidla, nemělo smysl čekat, spotřebou o 1,5-2 l/100 nižší, než mladší 1,4VTTi motory, svou pořizovací cenu vracejí do 20 000 km.

Pozor však, vozidlo samo o sobě extra spořivé není, jeho hlavní výhodou je, že ten, kdo běžně jezdí "eko rallye", má zde možnost dosáhnout úspor, na které by s vozidlem podobné velikosti a výbavy nedosáhl. S vozidlem se tak dá jezdit při ignoraci šetřivého provozu/"běžně" za 6 litrů, kdo ale chce, nemusí k tomu dělat hodně a jde na 5 litrů, kdo se hodně snaží, jde ke 4,5-4,7 l/100 km. Příští generace nabídla stejnou možnost úspory, avšak v průměru ještě o 0,5 l/100 km v reálu nižší.

Silné stránky

Velmi tichá a plynulá jízda blížící se luxusu čistě bateriových elektromobilů.

Velmi nízká poruchovost dosvědčená statistikami TÜV SÜD i zkušenostmi českých řidičů. STKčka procházíte bez příprav.

Vysoký stupeň základní výbavy a bezpečnosti.

Potenciál dalšího posílení úspory skrze přestavbu a plug-in anebo alespoň ethanol.

Dnešní auta jsou již tak uživatelsky příjemná, že i opatrný řidič se za jízdy nudí. Zde s přehledným panelem informujícím o využívaných pohonech a úsporách je cestování navíc poučné a obohacující.

Velká informační základna nadšených majitelů na internetu umožňuje nadále srážet cenu za případnou údržbu doporučením kompatibilních dílů (autobaterie, atp.)

Slabé stránky

Plytký kufr, který přestože lze v přední části prohloubit odebráním přepážky nad rezervou, je po vložení složeného kočárku prakticky plný. Holt daň za aerodynamiku karoserie.

Relativní hlučnost při požadavku zvýšeného výkonu (předjíždění), kdy zejména akcelerace ze 90-130 km/h, kdy je ve vozidle stále poměrně klid, přes automatickou převodovku vytočený 1,5l benzin probudí i dítě na zadní sedačce.

Nemožnost vypnout airbag spolujezdce, lze až od další generace.

Méně líbivý design přední masky, zejména v porovnání s příští generací.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Toyota tvrdí, že emise umějí natočit kvůli robotizované převodovce jen oni, není to ale pravda, i jejich technici to nakonec zavezou na nejbližší STK.

Jinak žádná poruchovost, měněna jedna parkovací žárovka.

Zajíždíte-li mimo Prahu, doporučuji servisovat v tamních Toyotách tam, jen STK+emise jsou o 800 Kč levnější.

 


Další vozy Toyota Prius



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Data TÜV SÜD hovoří za vše.

praktičnost
6

Prostorný interiér větší než soudobý VW Passat, malý plytký kufr daní za aerodynamiku karoserie.

prostornost
6

Prostorný interiér větší než soudobý VW Passat, malý plytký kufr daní za aerodynamiku karoserie.

jízdní vlastnosti
8

Oproti Aurisu 1,4VTTi o 1,5s vyšší zrychlení, příjemná robotizovaná převodovka, jízda na elektro. Spokojenost, na překračování českých dálničních limitů to stačí.

jízdní komfort
9

Velmi tichá a plynulá jízda, pocit bezpečí podpořený velkou bezpeřčnostní výbavou a pěti hvězdičkami.

provozní náklady
9

Velmi nízké, jedná se o nejspolehlivější vozidla na světě v několika kategoriích, nejsou výjimky 1 000 000 km v taxi službě téměř bezúdržbového provozu.

náhradní díly
9

Malá zkušenost, ale dostupnost bude dobrá, byť cen asi vysoká.

výkon motoru
8

Pro mě dostačující.

spotřeba
9

Kdo jezdí úsporně už v základu, toho toto auto ještě více odmění, s lehkou nohou v létě lze jít v praxi mimo dálnice na 4,7l/100km, ale i v zimě a na dálnici se lze držet do 5,2 l/100 km.

hlučnost motoru
8

Do určitých otáček nízká až běžná, při potřebě okamžitého výkonu vysoká, nemalý vliv na tom má robotizovaná převodovka a poměrně malý objem.

kvalita sedadel
9

Pro mě dobrá, po 250km štrekách jsem bez problému, více jsem zatím v kuse nenajel.

brzdy
9

Dostatečné, v první fázi navíc pedál aktivuje rekuperaci, takže se méně ojíždějí brzdové desky.

zavazadlový prostor
5

Slabý kvůli plytkosti, daň za aerodynamiku karoserie.






Blesk.cz

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s Prachařem: Bolelo to!

Agáta udělala tlustou čáru za manželstvím s…

Přestože ještě před pár dny Agáta Prachařová (35), tedy vlastně už zase Hanychová, mlžila o svém rozvodu, nyní…

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle tituly dojmou, napnou, potěší!

Před podzimním splínem utečte do písmen, tyhle…

Babí léto nás ještě lehce pošťuchuje, ale co naplat – podzim je tady. A jak se zdá, stále ještě budeme spíš…

 

iSport.cz

Superlob kanonýra Alijagiče. Naděje pro útok Slavie skórovala jako mazák

Superlob kanonýra Alijagiče. Naděje pro útok Slavie…

Byl to gól, který byste od sedmnáctiletého holobrádka nečekali. Jenže to by se nesměl jmenovat Denis Alijagič.…

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy přestala proudit krev

Rosa promluvil o kolapsu v živáku: Temno! Do hlavy…

Byl to děsivý pohled. Bývalý fotbalista a v současné době expert televize O2 TV Sport Antonín Rosa (33) před…

 

Reflex.cz

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými meči i kopími. Stříleli i z luků a mušket, říká odborník

Katana je mladá zbraň, samurajové bojovali s jinými…

Pokud hledáte v Česku odborníka na život samurajů, s mistrem Jakubem Zemanem nesáhnete vedle. Vyzná se totiž…

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme zrušit hromadné akce. Prymula: Druhou vlnu jsem podcenil

Hamáček: Situace kvůli covidu je vážná, musíme…

Ministr vnitra Jan Hamáček (ČSSD) míní, že vývoj epidemie koronaviru je tak vážný, že nastal čas maximálně…