Recenze
Mitsubishi Outlander
Technické info
Přezdívka auta Dzipak Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:210000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 310 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10.8 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 589 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 6.5
Popis vozu
Proc prave Outlander??
Uz cca rok pred ukoncenim leasingu Octavie me zacali svrbet prsty a tak jsem se rozhlizel po jejim moznem nastupci. Mym velkym snem byla vzdy 4 kolka a tak jsem se zacal rozhlizet po moznych kandidatech, cena mela byt max nekde okolo 900tis. vc. DPH. Jelikoz jsem veliky fanda Subaru, pomerne dlouho jsem se rozhodoval mezi Foresterem a Outbackem. Ale pritomnost pouze benzinovych motoru a pomerne stisneny prostor jak uvnitr vozu, tak v pripade Forestera maly kufr zpusobili, ze jsem nakonec koupil neco jineho. Do vyberu se tedy dostali i jine vozy od Nissana Navary pres Pathfindera(jak nekdo muze vyrobit tak nepohodlny auto za mega??), X-traila, pres RAV4, CR-V, Freelandera, spoustu korejcu az po meho Outlandera. Chtel jsem pohodlne auto, kam se vejde pet lidi, kus zavazadel a bude to mit v ramci moznosti slusnou spotrebu. Ac se to nezda, prosli pouze CR-V a Outlander. Proti CR-V hovorila absence zaruky mobility a vubec moje neduvera k jejich systemu pohonu(pokud vim tak nove CR-V dokaze prenest na zadni kola jen 30% vykonu motoru, coz sem tam nestaci). Tak jsem vybral Outlanera.
Motor je z produkce VW a ackoliv se zde urcite najde spousta odpurcu VW dieselu, ja proti nemu nemuzu rict ani popel. Motor je pomerne tichy, spotreba se i ve meste da udrzet pod 7 litry a v pripade potreby dokaze autem docela slusne zahybat, nepotrebuji byt prvni u dalsich semaforu, spis ocenim, pruznost motoru pri predjizdeni.
Co se tyce jizdy, auto je pohodlne a pohlti vetsinu nerovnosti, ktere mu nachystaji nase silnice, ale pri tom docela slusne drzi i v zatackach. Co mu nevoni jsou pricne prahy.
Pohon kol neni pevne rozdeleny 50:50 mezi napravy, jako tomu bylo u predchozi verze, protoze vozidlo nepouziva mezinapravovy diferencial . Pohon je mozne volit ovladacem mezi prednimi sedadly. Rezimy jsou 2WD, 4WD a Lock. Ac by se mohlo zdat, ze v pripade rezimu lock je nastaven pomer 50:50 neni tomu tak, podle informaci, ktere se mi podarilo sehnat je to asi 2 nasobek sily, ktera je na zadni kola posilana v rezimu 4WD s tim, ze minimalne je to 20% a max. samozrejme 50%. Zatim jsem zkousel vyjet nekolik kopcu a dostal jsem se vsude, kam jsem si zamanul(viz. video), nekolikrat pri tom utrpelo zadni zavesne zarizeni, ale zatim drzi...
Vnitrniho prostoru je nadbytek ve vsech smerech, vliv na to ma i druha posuvna rada sedacek. Predni sedadla by se spis dala popsat jako kresla, pricemz maji i docela slusne bocni vedeni... Do zadu si sednou tri dospeli lide, bohuzel prostredni nema svoji sedacku, takze sedi pouze na "bidylku" nicmene v urovni ramen je mista dost. Po vyndani DPH prepazky je mozne vyuzivat zase celou kapacitu kufru, ktery ma 541 litru pod roletou, kdyz je zadni rada sedadel v zadni poloze. Pokud ji soupnu dopredu zvedne se prostor na 589 litru pod roletou!! Cimz hrave strci do kapsy celou SUV konkurenci ve sve tride a prekona i par velkych SUV. Pro predstavu i pokud je zadni rada posunuta uplne dopredu porad si za sebou natahnu nohy.
Co se tyce vybavy ma auto vse co potrebuji a jeste neco na vic. Standert je aut. klima, elektrika oken, dalkovy central, tempomat. Jedine co mi chyby ke spokojenosti, je vyhrivani sedacek.
System pohonu funguje pomerne dobre. Co me trochu mrzi je, ze v Mitsubishi lip nenaladili chovani ASC do terenu. Outlander nema nijak presvetcivy najezdovy uhel, coz se da castecne eliminovat sikmym najetim, tady ale prave system zklame, pokud se dve protilehla kola povesi do vzduchu nedokaze system poslat na zbyla dve kola dost sily, aby se auto pohlo dal. Respektive dokaze to, ale zhruba v takovem sklonu kam je auto schopno vyjet kolmo...
Silné stránky
Vnitrni prostor
Kultivovany a usporny motor
Pohodlne sedacky
Obrovsky kufr
Slabé stránky
Absence vyhrivani sedacek
Nemoznost nastavit volant podelne
Tazne zarizeni pomerne hodne snizuje zadni najezdovy uhel...
Uz se mi podarilo dostat pohon do uzkych kdyz jsem auto skrizil na nerovnostech a ASC nedokazalo poslat silu na jedine kolo, ktere melo trakci.
Do terenu prilis dlouha jednicka, motor nabira dech az tak okolo 1800 otacek, coz je sem tam problem...
Palubni deska se docela dost odrazi v celnim skle, nekomu to muze vadit...
Auto ma docela silne vsechny sloupky, coz je sice plus pro bezpecnost, ale minus pro vyhled. Ve spojeni s cernymi skly kvuli prepazce, je doprava dozadu videt fakt mizerne. Clovek si taky musi dat pozor, jak najizdi do prizovatky, za B sloupek se bez problemu schova nekolik aut.
Rychlosti nezaskakuji ciste, tyka se to hlavne 2 a 3 stupne.
Uklizeni cerneho interieru...:o)
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Tak po prvnich velice pozitivnich zkusenostech s asistencni sluzbou a servisem mitsubishi prisla vic nez studena sprcha. Kdyz jsem kupoval nove auto, jedna ze zakladnich podminek byla, existence asistencich sluzeb, ktere v pripade, ze na aute bude nejaka porucha zajisti moji mobilitu po dobu opravy.
Pri koupi jsem byl ujisten, ze Mitsubishi tyto sluzby ma. Bohuzel v praxi se tyto sluzby ukazali jako, hmm jak to rici slusne... Na nic.
Zakaznik ma pravo na nahradni vuz po dobu MAXIMALNE dvou dnu pokud se jeho vuz stane nepojizdnym do 50km od baraku, pokud je to nad 50km razem ma pravo na dnu 5. Pokud prejdu podivnost teto podminky musim upozornit, ze tyto udaje jsou maximalni. Za zminku stoji jeste fakt, ze pokud se nahodou s vozem dokodrcate do servisu, na nahradni vuz narok vubec nemate!! Tady bych rekl, je v zivot uvedeno porekadlo za dobrotu na zebrotu...
Jak tedy vypada reseni problemu v praxi? Mate problem s autem, zavolate na assistenci a ty pokud uznaji, ze je vozidlo nepojizdne Vam poslou odtahovku, ktera Vam priveze nahradni vuz a Vas vuz zaveze do servisu. Zatim vse ok. V servisu problem analyzuji a v pripade uznani reklamace objednani nahradni dily. Jenze ouha, Mitusbishi neni Skodovka a tudiz se na nahradni dily ceka. Pokud si nekdo mysli, ze nedostupnost nahradnich dilu je duvod pro prodlozeni zapujky nahradniho vozu, tak jak jsem si to myslel ja, je na hlubokem omylu. To cim budete jezdit po druhem dni, kdy Vam skonci narok na nahradni vuz NIKOHO nezajima. Jelikoz assistenci pro Mitsubishi dela nasmlouvana firma, zapomente, ze by Vam nekdo vysel vstric. Vsichni si poslechnou Vas pribeh a nasledne Vam asertivne zdeli, ze Vas chapou, ale ze pro Vas nemuzou nic udelat. Pojmem vsichni myslim, zastoupeni Mitsubishi, assistencni sluzbu, prodejce, ktery Vam vuz prodal i servis, ktery provadi zarucni opravu.
Pokud tedy jako ja zijete v domneni, ze pri zakopeni vozu jste ziskali i assistencni sluzby, ktere Vam opravdu pomohou v pripade poruchy, rychle na to zapomente, minimalne pokud mate vuz znacky Mitsubishi. Pro mne to znamena jedine, toto je posledni Mitsubishi, ktere jsem si koupil. Predstava, ze mi odejde napriklad cerpadlo a vuz bude muset byt v servisu nedej boze nekolik tydnu. Znamena, ze mimo pravidlene leasingove splatky si jeste budete muset sami zaplatit nahradni auto. Jeste vtipnejsi to muze byt pokud by se Vam Mitsubishi rozbilo napriklad cestou na tydeni dovolenou na horach, protoze dostanete nahradni auto na 5 dni, to znamena ze ho budete muset vratit ve ctvrtek a pokud Vas vuz nebude opraven?? Muzete si na zada vzit tech x tasek z kufru, lyze, preskace a nedej boze i rakev pokud ji mate a jet domu vlakem... Tomu ja teda rikam pece o zakaznika!!
Na zaver par perlicek:
Kdyz jsem poprve prijel do Mitsubishi na Sporilov neuznali reklamaci a opravu jsem musel zaplatit.
Dnes tento problem resi jako zarucni, na odpoved jak to bude s vracenim penez za opravu, kterou mi neopravne nauctovali pri prvni navsteve mi bylo sdeleno,
ze na to nemam narok.
Jako dalsi perlicku si dovolim uvest vetu zastupce dovozce, se kterym jsem jednal. Ze dela ve styku se zakazniky 13 let a ze mu nemusim vysvetlovat jak se to dela. Co na to rict, pokud se vsemi zakazniky jednaji jako se mnou, je zazrak, ze tady jeste vubec prodavaji nejaka auta.
Naposledy si dovolim citovat z webu Mitsubishi:
"Dulezite upozorneni
Mitsubishi Motors Assistance Package je asistencni program, ktery ziskavate pri servisni prohlidce Vaseho vozidla Mitsubishi v authorizovanem servisu Mitsubishi a ktery je poskytovan zdarma. Abyste zabranili dodatecnym vydajum z Vasi strany, upozornujeme Vas, ze neni nutne uzavirat dalsi smlouvy o poskytovani asistencnich sluzeb jinou organizaci".
Po posledni zkusenosti musim rict, ze na me tato informace pusobi tak trochu tragikomicky.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Koupeno v Autoprofi Pribram. Jsou to sejdiri, kteri nevi jak se chovat k zakaznikovi. Zejmena servis je tragickej a hlavne nepoucitelnej, uz bych od nich v zivote nic nekoupil. A to i co se tyce jinych znacek , ktere zastupuji. Mam kolegy kteri nakupovali jinde a to co je v Pribrami nemyslitelne je prekvapive jinde standard.
Novinky v recenzi
Prodano
Koukam, ze jsem sem k Otlanderovi nedal zadnou novinku, tak tahle bude posledni... Auto jsem cca mesic zpatky prodal, snad bude novemu majiteli delat radost stejne jako ji delal me. Kdyz jsem ho kupoval, nenapadlo by me, ze si ho necham 13 let.
Nova baterie
Outlander dostal novou baterku, puvodni 10let stara sice porad fungovala a dokonce i test na nabijecce se tvaril ze je v poradku, ale zdalo se mi, ze 2 tydny po nabiti se motor pri startovani netocil nejcileji. Nez riskovat ze nekde klekne uplne, tak jsem radeji koupil novou Bannerku.
V lete outlander dostal novy egr ventil, protoze pri jizde obcas pocukaval. Jinak vse ok, auto uz sice pusobi trosku rozhrkanym dojmem, ale jezdi bez problemu.
Koukam, ze jsem k autu dlouho nepridal zadnou novinku. Vlastne neni moc co psat, po investicich, ktere si auto vyzadalo na jare zase funguje bez problemu. Dokonce po vycisteni turba bych rekl, ze se docela vyrazne snizila spotreba. Manzelka je schopna s autem jezdit mimo Prahu za 5.5-6l, ja jezdim vetsinou do 6.5l. Na podzim jsem konecne vyhodil letni gumy, takze ted na jare me bude cekat nakup novych. Dal me ceka vyber servisu, protoze s ofiko servisy jsem nadobrou skoncil. Akorad musim popremyslet, jestli ozelim zaruku mobility, nebo zkusim priplatit za asistencni sluzby v ramci havarijniho pojisteni.
Novinky dalsi neplanovany servis
Tak se mi tohle jaro nejak dari... Pred 14 dny se mi podarilo pri sjezdu z prazskeho okruhu zlomit pero, kdyz jsem auto dal do servisu, tak se jeste zjistilo ze tecou predni tlumice a chladic, tak jsem to rovnou nechal udelat. Cena servisu 15tis. Kc.
Prekonana hranice 200tis. km
Tak auto prekonalo hranici 200 tis km. S touto hranici se objevil prvni "opravdovy" problem. Motor zacal ztracet vykon. Jak uz byva zvykem problem se zacal naplno projevovat pri ceste na hory do italie, takze se muselo jet pianko. Po analyze se ukazalo, ze jsou zatuhle lopatky turba, takze s nimi nedokazala hybat podtlakova regulace jejich naklapeni.
Po vycisteni vse ok, dokonce je pry turbo v dobrem stavu.
Jinak zase prezuto na letni gumy. Stale jezdim na Dunlopech i kdyz jsou desive hlucne. Nicmene tohle uz vypada opravdu na jejich posledni sezonu, vzorek se pomalu blizi zakonemu limitu...
Brzdy resume...
Takze jsem pozbiral vsechny chyby servisu a jelikoz se k tomu dovozce stavel tak nejak vlazne, tak jsem celou zalezitost eskaloval na Mitsubishi Europe. Zavadu na brzdach sice samozrejme zahrali do kouta, nicmene posleze jsem "jako omluvu" obdrzel od sveho servisu nabidku na pristi servisni prohlidku zdarma.
Servisni prohlidka 191tis
Auto v minulem tydnu absolvovalo dalsi servisni prohlidku, ktere predchazel druhy kolaps leveho zadniho brzdice a opetovne neuspesny pokus nechat si pomoct od asistencni sluzby na kterou mam narok. Servis se k tom u vcetne pana majitele postavil opet bokem, takze jsem se s nima nadobro rozesel. Jsem z toho zhnusenej, je videt ze do tyhle branze jeste nedorazila krize, protoze porad prezivaji servisy, kterym pojem pece o zakaznika nic nerika.
Aktualne ma tedy auto komplet vymenene kotouce a desticky valecek na brzdici, Plus se vepredu delal cep. Cena servisu 37tis. doufam ze ted bude nejakou dobu klid.
Technicka
Dneska auto absolvovalo technickou prohlidku. Mam najeto pres 188tis. a na aute jsou vsechny dily originalni, krome jednoho brzdice a zadnich tlumicu. Auto proslo technickou naprosto bez zavad, vsechny cepy a silentbloky jsou ok, motor je snad na pulce povolenych hodnot... Zkratka kdyby v zastoupeni Mitsubishi a u prodejce nedelali jantari mel jsem dneska misto Grand Cherokeeho Pajero a manzelka by se tesila na noveho outlandera. Jejich smula...
Jinak jsem zjistil ze vymeneny zadni brzdic zase trochu pribrzduje, snad se rozchodi... Prikladam to tomu, ze auto ted pomerne malo jezdi a v servisu na cisteni zadnich brzdicu kaslou :(.
Servisni prohlidka 178 000
Jelikoz uz auto pouzivam spise jako zalozni, tak dalsi prohlidka neprisla po obligatnich 15 tis. km, ale po jednom roce a cca 13tis. km.
Menila se klasika, plus zadni desky, pilovy filtr. Cena prohlidky 8900. Zjistilo se ze mam vytekly zadni tlumice, takze je budu menit pri nasledujici navsete servisu aktualne cekam na cenovou nabidku.
Jinak auto funguje jak ma...
Prezuti gum na letni
Tak jsem prezul zpatky na letni a musim rict, ze jsem zdesenej. Schvalne jsem si precetl novinku, kdyz jsem si gumy koupil a nemuzu verit tomu ze jsem chvalil tichost gum. Bud jsem byl shulenej nebo hluchej, popripade se hlucnost gum se snizujicim se vzorkem zvysuje... Dunlop AT2 na ktere jsem prezul ze zimnich Dunlopu, aktualne huceji ze si pripadam, jak kdyz jedu starou Karosou. Takze aktualne premyslim, ze je po sezone vyhodim a koupim neco normalniho...
Servisni prohlidka pri 165tis. km
Na konci zari Absolvoval Outlander dalsi servisni prohlidku v poradi, A menil se prvni vadny dil. A to sice termostat. Auto se pomalu zahrivalo a moc netopilo, ted uz to vypada lip. Cela prohlidka vcetne vymeny termostatu a s tim spojene vymeny chladici kapaliny vysla na necelych 9tis. V serisu me nastvali, protoze nevymenili praskly zarovky v interieru i kdyz jsem si o to rikal a nezalepili pichlou gumu i kdyz taky slibily ze to udelaji, navic mi na konci zari nalili plny ostrikovace letni smesi.
Auto zatim jezdi bez zavad i kdyz mam pocit, ze posledni dobou trochu vic pocukava, navic bych rekl, ze mi trosku klesla spotreba.
Tenhle tyden auto taky dostalo nove zimni backurky. Tenhle rok jsem jak pro Outlandera, tak pro granda koupil Dunlopy Winter Sport 3D. Kdyz jsme je tam nasazovali, tak jsem si vsiml ze behoun he oproti gume daleko uzsi, tak jsem zvedavej jak budou fungovat. Na prvni pohled nejsou moc ostry ,ale minuly rok vyhraly v test v Autotipu 4x4. Tak snad budou dobry.
Asistencni sluzba
Sice to neni primo informace k autu, nicmene myslim, ze par lidi by zajimat mohla, resp by je mohla varovat...
Pred pul rokem meli nasi nehodu, nic velikeho, ale ja byl v te dobe pracovne vytizeny a nemohl jsem to resit, tak jsme svolili, aby nehodu resila asistencni sluzba. Nebudu se tady rozepisovat jak, slozite fungovala komunikace s asistenci, ale vysledek je ten ze mi do dneska nevyplatili celou castku, kterou vyinkasovali od pojistovny, nereaguji na maily, neberou telefony neodpovidaji na SMS, nepomaha snaha se domluvit ani vyhruzky, takze to aktualne resi pravnik. Klika byla, ze jsme ty penize nepotrebovali na nakup dalsiho auta, jinak by nasi do dnes chodili pesky.
Takze pozor na asistenci sluzbu GALLILEO, i kdyz se tvari jako solidni firma, ve skutecnosti je to par lidi, ktere vede peknej haj...
Jenom perlicka... V prubehu reseni nehody si vzali oba dva zamestnanci celozavodni dovolenou a ani se nenamahali me o tom informovat takze jsem musel 14 dni cekat nez se vrati do prace.
Za me asistencni sluzba uz nikdy!!!
Kontrola pri 150tis.
Minuly tyden jsem byl na dalsi servisni kontrole, auto krome predepsanych ukonu nepotrebovalo nic dalsiho. Cena prohlidky byla asi 8200Kc. Prekvapilo me ze jsme jeste nemenili zadni desticky, v tuhle chvili na nich mam najeto vic nez na prvnich.
Jinak vlastne nemam o cem bych psal, protoze auto slape jak ma... Snad jen ze uz se blizi konec leasingu a jelikoz uz me dlouho svby prsty, tak uz se pomalu blizi finalni objednani nasledovnika. Zatim to vypada, ze to bude jeepak2, tentokrat vsak s velkym J, ale dokud neni objednano neni nic jiste...
Praskla potkavaci zarovka HB4
Asi nic zvlastniho, to se obcas stava. Zajimavost prisla az kdyz si v Mitsubishi za tuhle zarovku rekli 1000 korun, ano to neni uklep.
Nebudu popisovat cely nakup. Ale dulezite je ze jsem si odnesl stejnou zarovku v krabicce Mazda za 300,-, Tak by me zajimalo jestli jste ji nikdo nekoupil original, ja bych tu krabicku za 700 docela rad videl... :)
FOrester vs. Outlander
Protoze uz jsem dlouho nic nenapsal, rozhodl jsem se s Vami podelit o zkusenosti z dalsiho testu, ktery jsem udelal...
Jelikoz mesic snezi a snezi, jako kazdy rok jsem, v dobe kdy byl snih i na silnicich, trenoval ovladani auta, driftovani a ruzny vyjezdy vecer v nasi vesnici a okoli.
Jednou se mi podarilo presvedcit i bratrance, ktery ma prvni verzi Forestera, ze obe auta projedeme po sobe, abychom porovnali chovani ve stejnych podminkach.
A k cemu jsme dospeli?? Forestera je problem utrhnout, auto dlouho drzi zvolenou stopu a kdyz uz se utrhne zadek, tak si jenom prechu nadbehne a auto pokracuje dal.
To Outlander je o dost divocejsi, je potreba davat pozor na najezdovou rychlost do zatacky a cas pridani plynu, aby misto driftu neprisel vylet ven popredu, ale kdyz se autu nalozi v zatacce a zadek se utrhne, neni problem auto nekolik metru drzet skoro napric silnici. Navic se utrhava daleko snadneji, ale to muze byt dano i rozdilem ve vykonovych krivkach motoru, preci jenom stary benzinovy dvoulitr v Subaru neni zadny silak a na vykon potrebuje otacky, diesel v outlanderu zatahuje citelneji i v nizkych otackach.
Abych to shrnul v primem porovnani tehle aut je Outlander o dost zabavnejsi, pokud cloveka bavi blbnuti na snehu. O proti tomu Forester je bezpecnejsi a jede vic "po kolejich"...
Kontrola pri 135tis.
Pres jaro a leto jsem se nejak rozohnil a tak uz je na tachometru zase o 15 tis. km vic a prisel cas na dalsi prohlidku. Prohlidka pri 135tis. km zacina druhe kolo prohlidek, tudiz se rovna prohlidce pri 15 tis.. Menil se olej filtry, jinak nebylo potreba delat nic, vypada to ze cele auto je i po tehle kilometrech v vybornem stavu po technicke strance. Co ale hodne utrpelo je lak, nevim co kluci japonsky prihlidli, ale cele auto je desne posekany... Cena prohlidky 6800kc.
Po dobre referenci na lestenku Horsta Fuchse, hlavne na zviseni odolnosti na oderky na kastli, jsem si rekl, ze to zkusim a navstivil jsem WS Shop v Butovicich. Doma jsem pak auto umyl a poprve co ho mam rucne navoskoval. Vyhoda vosku je ze se nelesti. Jenom se setre prebytecny material. Uzasny!! Jako bonus jsem dostal jeste antirain na okna pro lepsi odtekani vody a nejaky dalsi pripravek na plasty. Co se tyce antirainu, tak opravdu funguje, ale je potreba jet alespon 80tkou, aby vitr vytlacil kapky z okna. Postupne budu pridavat informace, jak se temto pripravkum dari a jakou maji zivotnost...
Prohlidka ve 120tis. km
Cas plyne a Outlandere jezdi, az se priblizila 120tis. prohlidka. Ze zacatku jsem se teto prohlidky docela bal, protoze se meli menit rozvody, tak jsem cekal nejakou strasnou slupku. Ovsem podle servisiniho rozpisu mela byt cena prohlidky pouze 14tis. korun coz mi prislo v pohode. Nicmene tyden pred prohlidkou jsem se musel zastavit v servisu kvuli brzdam a tam mi tehcnik sdelil, ze predni kotouce jsou pod limitem a tudiz by jsme je meli behem naplanovane prohlidky taky vymenit, coz znamenalo dalsich 11 tis. korun jenom v materialu k cene prohlidky. Cose da delat... V den prohlidky jsem privezl auto do servisu a vyzvedl jsem si predvadeci Mazdu CX-7, kterou jsem mel na zkousku behem prohlidky. Tak jsem odjel ze servisu do prace a za hodinu mi volal servisni technik. To uz jsem vedel ze je neco spatne. Technik mi rekl, ze Mitsubishi v ramci prohlidky predepisuje pouze vymenu rozovdoveho remene a jelikoz mam motor od VW, tak kontaktovali Skodovku, kde jim rekli, ze mimo remene meni samozrejme jeste kladky a vodni pumpu. Coz znamenalo dalsich 10tis. k prohlidce navic. Navic kladky pry nejsou nikde na sklade a tak jsem musel vymenu rozvodu odlozit o tyden dal. Nebudu to dal protahovat, cena prohlidky byla nakonec strasnych 40tis. po zapocteni slev na material, kery byl v dane dobe v akci. Mimochodem tato sleva mi byla uznana az po te co jsem kontaktoval dovozce Mitsibishi. A v mem pripade to delalo nezajimave 3 tisice.
Jeste posledni vec, pri vraceni Mazdy si dovzce vsiml skrabance, ktery byl podle me pro cloveka ktery o nem nevedel neviditelny. Takze jsem presvedceny ze k poskozeni vozu doslo pred tim nez jsem si ho ja zapujcil a prodejce o tom vedel. Z toho vyplyva, ze priste si pujcovane auto rozhodne nafotim a doporucuji to i Vam vsech ostatnim.
Co napsat zaverem, Mitusbishi opet ukazalo svou temnou tvar a to jak z pohledu dovozce, ktery do servisnich prohlidek nezahrunuje dily, ktere je nutne menit, tak z pohledu prodejce, ktery mi ze zacatku odmitl slevnit dily, ktere byli v akci pres to ze jsem je na tu akci upozornoval.
Ja vazne nevim co delam spatne ze porad musim resit takovy sragory...
Neplanovana navsteva servisu
Tak jsem dneska musel neplanovane do servisu. Nejak se mi nazdali brzdy, ale vsechno vypada v poradku, takze akorad doslo k jejich promazani... Horsi je ze predni kotouce jsou zrale na vymenu, takze pri 120 tisicove prohlidce se budou menit.Jelikoz se budou menit i rozvody, tak asi budu muset rozbit prasatko...
Kdyz uz jsem byl v servisu zjistoval jsme moznosti zapujceni Lancera Rallyeart na zkusebni jizdu a s prekvapenim jsem zjistil, ze na to auto se zatim nikdo neptal, tak jsem z toho takovej rozpolcenej v podstate jedinej konkurent Subaru imprezy WRX a nikoho nezajima, pritom to vypada na hodne povedeny auto...
Cena BMW X1
Tak jsem vcera projizdel ceniky, novych aut, abych si ujasnil co je realne a co ne a zabrousil jsem i k BMW a tam jsem neveril svym ocim cena X1 23d vyskocila z cca 900tis. na 980tis. BMW evidentne krizi nema...
Servisni prohlidka po 105tis.
105tis. km a dalsi prohlidka za nami. CO se tedy stalo za poslednich 15tis km...
Pri predposledni prohlidce jsem si nechal vymenit gumicky na steracich, tak jak jsem to bezne delal u Octavie a vysledek byl necekany, zhorseni stiracich schopnosti asi o 300% proti tem 2 roky starym steracum, navic sterace zacali strasne skripat a mlatit. Protoze jsem nechtel riskovat dalsi utrpeni behem zimy, nechal jsem vymenit cele sterace, cena strasna, ale vysledek skvely. Sterace zase funguji, jako kdyz bylo auto nove, jdou potichu a setrou krasne cele okno na jeden cyklus.
Dal mi ve 102tis. zacalo zlobit rozsveceni svetla v kufru pri otevreni dveri, verdikt servisu je strasny, problem pry je v zamku, jeho cena 6tis. 8-s Jeste se musim rozmyslet co s tim. Navic mam pocit ze odesla zhavicka, protoze auto rano chyta podstatne hur a valce jakoby naskakuji postupne. Tak jsem je chtel nechat zkontrolovat a vymenit, bohuzel u motoru 2.0PD jsou pod vykem motoru, Boze to by me zajimalo na co konstrukteri pri vyvoji toho motoru mysleli... Servis nemel nahradni tesneni tak to nechteli riskovat, ale budu tam muset znovu nechci to resit nejaky nemily prekvapeni az uhodi mrazy...
To nam to po skonceni zaruky pekne zacina. Doufam ze to takhle nebude pokracovat.
Cena prohlidky vcete vsech novych steracu a litru oleje na vymenu byla necelych 10tis...
Shrnuti po 100tis. km
Takze ja bych si to tady z dovolenim shrnul...
Dzipak ma najeto 100tis. km, tak je mozna cas trochu rekapitulovat. Musim rict ze i po dvou a pul letech jsem porad presvedceny ze v dobe koupe se nedalo poridit lepsi/univerzalnejsi SUV. A i ted po tech kilometrech si s autem uzivam kazdy kilometr.
Dlohodoba prumerna spotreba se pohybuje mezi 7-7.5 l/km, podle toho jak mam zrovna tezkou nohu.
Auto az na poruchu zadniho brzdice, ze ktere udelal problem spis servis Mitsubishi, slape bez problemu a jelikoz mi ted skoncila zaruka, tak doufam,ze mu to jeste chvili vydrzi :). Vsiml jsem si akorad dvou asi chronickych problemu. Tesneni okolo dveri, pri vetsim vetru je slyset profukujici vitr, tohle delali vsechny Outlandery ve kterych jsem jel. Druha vec, ktera se projevuje u meho auta, je obcasne cuknuti motoru okolo 2200 otacek. Zatim servis na nic neprisel, ale pri procitani recenze jsem zjistil, ze jsem to tady psal uz pri 45tis. km. Posledni drobnosti je lak, predek vozu je pomerne dost poskozeny od kaminku.
Jinak ale musim rict, ze jsem s autem spokojeny a kdyby se k nam jeste Mitsubishi zacalo chovat jako k zakaznikum, tak by to v podstate nemelo chybu.
DPH prepazka
Je venku, zaplat panbuh za ty dary. Kufr se razem zdvojnasobil...
Prohlidka v 90tis. km
Od zimy ubehl nejaky ten mesic a tak v cervenci putoval Outlander na dalsi servisku. Puvodne jsem myslel, ze zkusim jiny servis, jenze v Praze jsem si nemohl vybrat. Puvodne jsem chtel zkusit servis v Ricanech, ale tam se neslo ani dovolat. A kdyz si za prohlidku na Sporilove rekli o 5 tis. vic, nez v ostatnich servisech rozhodl jsem se ze zustanu v Pribrami.
Pri tehle prohlidce se meni spousta veci, takze jeji cena poskocila na cca 9tis.
Bohuzel po prohlidce jsem vzal na D1 diru, ze jsem si hnul s geometrii, takze hledam nejaky termin, kdy si navstevu zopaknu.
Jinak auto zase slape bez problemu zaplat panbuh. Jediny co jsem si nechal pri prohlidce udelat navic byla vymena gumicek, protoze uz nestirali jako na zacatku, bohuzel nove gumicky vrzou jako prase a jeste stiraji hur nez ty dva roky stary. Takze brzy pujdou zase pryc...
Po cca 5tis. na novych gumach je cas doplnit dalsi zkusenosti. S letnimi pneu. Protoze na mokru se chovaji podobne jako zimni Fuldy, pokud je mokro a dojde k otoceni volantu o cca 3/4 otacky tak maji tendenci klouznout tohle se deje hlavne v mestech pri cca 40km/h. Pokud si clovek rad hraje a vi o tom moc to nevadi, nicmene urcite to neni zravna plus techto gum.
Takze Outlander uz jezdi tyden na letnich gumach. Vybral jsem Dunlop AT2. I kdyz se vzorek na fotkach zda docela hruby, ve skutecnosti vypada pomerne silnicne. Gumy jsou na rozdil od zimnich o hodne tissi a navic uplne zmizely vibrace, ktere se u zimnich gum vice ci mene objevovali v rychlostech od 120km/h vis. Sem tam si sice zapiskaji v zatackach, ale jinak zatim bez problemu.
Ac jsem doufal po posledni navsteve servisu problem s brzdami nebyl vyresen. Diky tomu jsem byl nucen nahlidnout pod poklicku, jak funguje asistence u Mitsubishi a zjisteni je takovy, ze zakaznik nikoho nezajima :(. Vice viz zkusenosti se servisem...
75000 na tachometru a dalsi prohlidka za nami. Nez se ale dostanu k prohlidce samotne, musim zminit prvni vetsi problem, ktery jsem s Outlanderem mel. Zacalo se mi hrat leve zadni kolo a problem se v podstate vyresil az vymenou desticek. Bohuzel se mi to stalo cestou Italie a ja si toho vsiml az kdyz uz na desticce nebylo zadne oblozeni. Takze s sebou malem desticka vzala i kotouc. Vypada to, ze v dobe kdy destickam zbyvaji cca 2-3mm zustavaji brzdy viset. Uvidime, jak se to bude jevit za dalsich 75tis.. V souvislosti s timto, ale musim zminit ochotu Mitsubishi assistance, ktera mi ve vsem vysla vstric.
Ted k prohlidce samotne, menil se samozrejme olej, take nejake filtry a olej v differencialu. Behem prohlidky jsme se domluvili take na tom, ze budou vymeneny predni i zadni desticky, protoze dalsich 15tis. uz by urcite nevydrzeli.
Cena prohlidky vcetne desticek byla necelych 13tis.
Take jsem objednal nove letni gumy, protoze original yokohamy jsou po smrti. Jak je mym zvykem vybral jsem gumy s trochu hrubsim vzorem. Jakmile prijdou, sundam zimaky, pridam fotky a take prvni zkusenosti.
Takze Outlander absolvoval pred vanocemi prvni navstevu servisu mimo servisni prohlidky. Resila se vymena radia a promazani vrzajiciho podvozku. Vse probehlo bez problemu, radio bylo vymeneno za radio s changerem ;) a podvozek byl promazany, takze uz je ticho...
Predminuly tyden v patek, kdyz byly ty silne mrazy mi zamrzla nafta, auto sice jelo, ale vubec netahlo. Po ohrati vse ok. Tento problem s dieselove Octavie neznam, tak jsem zacal uvazovat o predehrevu nafty, nerad bych zustal nekde ne horach stat se zamrzlym autem. U Mitsu za nej chteji asi 4 tisice coz mi prijde docela dost, zase za ten klid to asi stoji. Jeste uvidim.
Po shlednuti posledniho autostylu jsem neodolal a dojel se k Mercedesu presvedcit na vlastni kuzi, jak je to s temi terennimi schopnostmi noveho glk, ktere Libor docela sepsul. Protoze o GLK vazne uvazuji jako o nastupci Outlandera az doplatim leasnig... Podle toho co jsem dosud videl, jsem mel pocit, ze konecne nekoho napadlo naladit male SUV trochu rozumne i do terenu z pohledu trakcnich pomucek. A musim rict ze jsem nebyl zklamanej, zkusili jsme vyjet jednim prednim kolem na muldu a zastavit tak, aby auto zustalo zkrizene s koly ve vzduchu a pak se znovu rozjet, nejdriv v mensim stoupani a pak ve vetsim. V obou pripadech se auto posleze opet dalo do pohybu. Coz jsem nevidel u zadneho jineho maleho SUV(krome Cherokeeho, kde jsem to zatim videl pouze na youtube).
Cislovka 60000 tis. na tachometru, me donutila k navsteve servisu kvuli jiz 4 garancni prohlidce a ta ubrala necelych 10tis. z me penezenky. Tentokrat se menili vsechny filtry a mimo standartniho oleje jeste brzdova a chladici kapalina. Protoze se mi ke konci sjeli letni pneumatiky hodne ke stredu, nechal jsem pro jistotu udelat i geometrii.
Auto uz ma taky zpatky obute zimni Fuldy, ktere po prvni zime maji stale 8, resp. 9mm. Fuldy jsou o poznani, hlucnejsi nez letni Yokohamy. A letni Yokohamy uz jsou po smrti. Vydrzely cca 40tis. coz je podle me docela tragicka hodnota. Uvidime jak dopadnou nove letni pneumatiky pristi rok...
Tak se mi v patek naskytla moznost projet noveho Turbo Forestera. A musim rict, ze z nej mam pomerne rozpacite pocity... Motor neni zadnej tichoslapek, ale jede paradne!! Co k nemu vsak vubec nesedi je naladeni podvozku, ktere je mirne receno mekke. V praxi to znamena, ze svizne projeti zatacky znamena presypani cestujicich v zadu z jedne strany auta na druhou... Podvozek sice drzi pomerne slusne stopu , ale ty naklony jsou fakt neprijemny a to i pro ridice.
Druha vec je naprosto tragicke razeni, kazda rychlost zapada na nekolikatere zaskobrtnuti, nevzpominam si ze bych nekdy mel auto s tak mizernou kulisou. Snad si to casem sedne, vuz mel najete teprve 4 tisice. Suma sumarum musim rict, ze me osobne sladeni motoru a podvozku vubec nesedlo, snad to s dieselem bude lepsi...
Tak jsem zase trochu experimentoval s pohonem a zjistil jsem par zajimavych postrehu.
Nedavno jsem zapadl v bahne(jednou stranou jsem spadl do vyjete koleje). Se zapnutou kontrolou trakce se sice kola tocila, ale auto nehybalo. Max. otacky, ktere povolilo ASC, byli asi 2500ot/min. Bohuzel jsem nemel moznost zkontrolovat jaka kola se toci. Nicmene po vypnuti ASC se prekvapive (alespon pro me) auto dalo do pohybu a po chvili jsem se z te slamastiky vyhrabal.
Druha vec je, ze jsem zkousel experimentovat s jednotlivymi rezimi pohonu na pevne silnici. Vysledkem je ze nyni prakticky nepouzivam jiny rezim nez Lock. Auto je v tomto resimu daleko stabilnejsi v zatackach a na rozdil od rezimu 4x4 ma minimalni tendenci se pri vyjezdu ze zatacky pod plynem vlnit. Navic jsem za tech 1000km, co to zkousim nezaznamenal v podstate zadny rozdil ve spotrebe.
Volal jsem, pro jistotu, do Mitsubishi, jestli lze tento rezim pouzivat celorocne i na suchych silnicich a dozvedel jsem se, ze to neni problem, takze systemu pohonu to nijak neskodi.
Cas a kilometry se naplnily a Outlander absolvoval v poradi jiz 3 garancni prohlidku v Autoprofi. Behem prohlidky se standartne menil olej, pak se menili filtry, dolivaly se vsechny provozni kapaliny a delala se kontrolola karoserie ci co... Cena prohlidky vysla na necelych 7700Kc.
Auto zatim nemelo jedinou zavadu, kvuli ktere by muselo navstivit authorizovany servis mimo dobu garancnich prohlidek. Objevili se pouze dve drobnosti. Prvni je piskani od brzd behem dlouheho popojizdeniv kolonach. Na to servis aplikoval jakousi vazelinu mezi desticky a kotouc... :D Vlastne to bylo to mezi desticky a trmeny ;). Druha vec, kterou jsem resil, je obcasne skubnuti motoru behem jizdy na nizsi prevodovy stupen, typicky to byva dvojka. Diagnostika motoru ale neukazala zadnou chybu a jelikoz se to deje vyjimecne tak na to zatim kaslu.
PP ukazuje dlouhodobou spotrebu behem jara 6.9l/100km. Do motoru bylo potreba od posledni vymeny oleje dolit asi 3/4l oleje, takze to vypada, ze spotreba oleje pomalu klesa...
Vcera jsem absolvoval dalsi garancni prohlidku... V ramci prohlidky se resili i dve svolavaci akce, cena prohlidky vcetne litru oleje na doliti byla 8000 tis.. Jinak auto je podle vyjadreni servisu naprosto v poradku... Doufam ze to nezakriknu, ale zatim auto funguje uplne(a to myslim doslova) bez problemu.
Vcera jsem jel pres Pruhonice, tak mi to nedalo a zajel jsem se do Nissanu podivat na noveho X-traila. Chtel jsem vedet, jak je na tom X-trail vevnitr, tady mate par mych postrehu...
Interier X-trailu je daleko mensi nez interier Outlandera to plati hlavne pro obe rady sedadel. V Outlanderu je mista na rozdavani, v X-trailu je ho tak akorad, kdyz jsem si sedl za ridice, jehoz sedadlo jsem si nastavil podle sebe, tak jsem mel k prednimu operadlu tak 5cm rezervu. V Outlanderu si za sebou natahnu nohy, pokud je sedacka v zadni pozici. Nejvice je to vsak znat na sirku, rozhodne bych nechtel absolvovat delsi cestu jako jeden ze tri cestujicich na zadni sedacce :). Kufr X-trailu je i s prepazkou o dost hlubsi, ale melci, tam jsou si tyto auta podle me zhruba rovny. Bez prepazky by mozna vyhral Outlander.
Sedadla X-trailu jsou mnohem mekci a o neco uzsi, ale sedelo se mi na nich docela pohodlne.
Posaz za volantem je velice prijemny, vubec cely predek na me pusobil utulnejsim dojmem, mozna to je spusobeno prave mensim prostorem. Volant se da nastavit pekne blizko a vysoko, takze o nej clovek pri razeni a brzdeni neskrta kolenama a pri zataceni nemusi zvedat zada z operadla. Radici paka je umistena taky akorad. Co ovsem nevylepsili je predni loketni operka, ktera je prilis nizko/vzadu, takze slouzi pouze jako ulozny prostor, loket se o ni oprit neda.
Abych to shrnul X-trail je velice prijemne auto, ktere se ale vnitrnim prostorem Otlanderu zdaleka nevyrovna. Az budou dny otevrenych dveri, tak ho projedu a pridam jeste hodnoceni jizdnich vlastnosti ;). Doufam ze i z terenu...
Znamy koupil Forestera, tak jsem nevahal a pozval jsem ho na vyjezd kopce, kde jsem se s Outlanderem zasekl.
Popravde jsem nevedel, jestli mu mam prat, aby to vyjel a tim jsem se utvrdil ve sve domence o nadrazenosti Subaru. Nebo mu prat, aby se tam zasekl jako ja, abych vedel, ze jsem si nekoupil takovou lemru, jak jsem si v prvnich chvilich po nezdaru myslel :).
Pro ty co necetli popis meho nezdaru pridam jeste jednou popis mista, kam jsme chteli vysplhat.
Jedna se na prvni pohled o pomerne neskodny vyjezd. Prave predni kolo najede na hromadku pisku, ktera volne prechazi v travnate stoupani. Leve kolo musi, v miste kde je u praveho kola prechod z pisku na hlinu, prekonat asi 15cm schod tvoreny betonovou zidkou. Zadni kola jsou na asfaltu, popripade prave zadni kolo muze stat na hline.
Prvni jsem to znovu zkusil ja s Outlanderem. Kdyz jsem oprel leve predni kolo o zidku a zkusil jsem se rozjet zustalo auto bezmocne stat s krizem se protacejicimi koly. Pak jsem zkusil k zidce prijet, ale nezastavovat, ale naoupak pridanim plynu se prez ni prehoupnout a to se povedlo, takze jsem byl nahore... Po hline nahoru uz to byla sranda. Jel jsem na rezim Lock, se zapnutou stabilizaci...
Co na to Forester?? Pokud dojel jako ja az k zidce a zastavil, tak zustal stat jako ja a kola se mu taktez protace pouze dve krizem. To me privadi k domence, ze zadni diferencial byt samosvorny, neposilal na jedno zadni kolo, ktere melo trakci dostatek sily. Resp sila, kterou na nej posilal nestacila k tomu, aby se kolo zacalo tocit... A to i asi se zarazenou redukci. Pokud s autem houpnul, takse pres ten schod dostal a musim rict, ze na pohled mu to slo snadneji nez me.
Co napsat na zaver?? Vlk se nazral a koza zustala cela... :D Pohon u Forestera se ukazal jako lepsi, ale musim rict, ze zase ne o tolik, jak jsem cekal... Takze pro me stale zustava volba Otlandera jako ta spravna ;).
Tak se Vam musim pochlubit. Vcera jsem se vydal na projizdku po lesnich zasnezenych cestach a narazil jsem na dodavku, jak se bezmocne skrabe do kopce na zledovatelym povrchu. Jen pro predstavu uvedu, ze kazdy pokus o rozjezd skoncil nahlym uhnutim auta do strany do predu se nehlo ani kousek. Kdyz jsem k nemu dojel, tak jsem ani nemohl vystoupit z auta, protoze pri povoleni brzdoveho pedalu se auto okamzite zaclo sunout dolu. Rucni brzda se vubec nechytala.
Zcouvali jsme kousek dolu, kde kopec nebyl tak prudky, auto jsem zaprahl za kouli a uz jsme "mazali" do kopce. Odhadem bych si to tipnul na nejakych 20-25°.
Nechal jsem zaplou stabilizaci cehoz jsem ze zacatku litoval, protoze auto zacalo vyrazne zpomalovat, stiskl jsem plyn az na podlahu a zacal jsem se modlit. Auto zpomalilo odhadem tak na 5km/h, ale sunulo se dal jako tank az na vrchol kopce. Pak nas cekal jeste jeden kratsi, ale prudsi kopec se stejnym zledovatelym povrchem, ale ten jsme zdolali uplne stejnym zpusobem...
Timto bych chtel autu vystrihnout poklonu, protoze to byl heroicky vykon a moje pycha se v te chvili dotykala nebes:), takze jsem dokonce odmitl i nabydnute dve stovky ;).
Zaverem tedy jeste jednou pro majitele Otlanderu. Na kluzkem povchu zatnout zuby, plyn az na podlahu(to je dulezite, jinak auto ve stoupani chcipne)a pokud mate vsechny 4 kola na zemi, tak se vyskrabete na neuveritelna mista ;).
Dneska jsem se konecne dostal naradu v pneuservise a tak doslo na vymenu letnich pneumatik za zimni. Po dlouhem badani jsem si vybral pneumatiky s pomerne ostrym vzorkem(ac se to na fotce mozna nezda ;o)) Fulda Tramp 4x4 Yukon. Tak doufam, ze budou dobre slouzit, na jare napisu kolikrat jsem kde zustal viset. :D
Dale jsem do galerie pridal fotku namontovaneho handsfree...
Takze po pul roce cekani na propojovaci sadu se zadarila instalace Blue Tooth handsfree znacky Parot. Pro projeni lze pouzit kabely pro nove Pajero. Cena handsfree je podle me super cca 2700Kc, strasna je cena propojovacich kabelu 1700Kc, na jine vozy cca 800Kc...
Handsfree funguje naprosto bez problemu a to jak automaticke sparovani, tak vytaceni hlasem... Problem neni ani s vazbenim.
Takze dneska bylo auto na pravidelne servisni prohlidce po 15tis. km. Za celou dobu nebyl s autem jedinny problem. Prumerna spotreba po 15tis. km je dle palubniho PC 6.9l. Co me nepotesilo, je cena servisni prohlidky, ktera je vysponovana diky tomu, ze Mitsubishi pouziva long life olej v motorech VW. U Mitsubishi narozdil od VW je jeho vymena povinna jazdych 15tis. km... Takze suma sumarum me prohlidka vysla na cca 6 300Kc vcetne litru na dolivani...
Takze... Od dovozce jsem dostal informaci, ze auto nedisponuje el uzvarkou, ktera by dostala auto, ze situace, kdy je auto tak zkrizene, ze zaber maji pouze dve protilehla kola... Vice v diskuzi... V pripade, ze auto zustane jednou stranou kol na ledu a druhou stranou na asfaltu, by system mel auto uvest do pohybu... Vyzkousim a dam vedet... Takze celkove hodnoceni zustava na 9ti bodech...
Snizuji celkove hodnoceni vozu na 9, protoze jsem se nekolikrat presvedcil o tom ze ATSC (system stability). Neni schopny prenest tocivy moment na spravna kola v pripade, ze ztrati trakci dve protilehla kola. Napsal jsem dopis dovozci. V pripade, ze dostanu nejake reseni dam vedet...
Po 6 tis. km jsem dolival cca pul litru oleje... Tyhle motory jsou znamy tim, ze jim chutna olej, ale doufam, ze si to trochu sedne...
Druhy pokus o vyjeti toho sameho kopce:
http://video.google.com/videoplay?docid=2323452889842313470&q=2007+mitsubishi+outlander
Tak jsem pridal nove fotky a video, aby jste videli, ze muj Dzipak :o)) neni zadna slecinka...
Video neni nic moc, je z fotaku, ale myslim, ze to hlavni tam videt je...;o))
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander
- Re: Re: Jsem ve stejné situaci 02.12.2019 17:36 superkutil
- Re: Jsem ve stejné situaci 12.04.2014 19:54 Bud
- prerábka na LPG 29.03.2012 16:58 ligi
- Re: Jsem ve stejné situaci 19.09.2011 14:19 Kolík80
- Jsem ve stejné situaci 18.09.2011 21:51 superkutil
- Re: Asistencni sluzba 02.02.2011 16:41 Kolík80
- Re: Asistencni sluzba 01.02.2011 11:46 Poustnik
- Asistencni sluzba 01.02.2011 11:24 Prase
- Re: Cena X1 15.03.2010 10:17 Kolík80
- Cena X1 12.03.2010 23:13 za-mirec
- Re: ahoj 07.12.2009 13:32 Kolík80
- ahoj 04.12.2009 13:47
- Re: Je to jak kdybych to napsal já 03.12.2009 15:14
- Re: Re: Re: Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 10.03.2009 16:29
- Re: Re: Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 10.03.2009 14:02
- Re: Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 03.03.2009 23:04
- Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 23.02.2009 16:46 Kolík80
- Re: Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 18.02.2009 18:27
- Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 09.02.2009 17:54 Kolík80
- Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 07.02.2009 21:35
- Re: Re: Auto s pohonem 4 krát 4, nízkou spotřebou a prostorným interiérem, 06.02.2009 23:37 Poustnik
- Re: Auto s pohonem 4 krát 4, nízkou spotřebou a prostorným interiérem, 06.02.2009 23:31 Kolík80
- Auto s pohonem 4 krát 4, nízkou spotřebou a prostorným interiérem, 06.02.2009 10:36 Poustnik
- Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 02.02.2009 16:47
- GLK 20.01.2009 21:20 talio2
- Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 20.01.2009 16:55 Kolík80
- Re: Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 15.01.2009 17:34 Dylan McKay
- Tak mám nového Outlandera 2,4 automat 15.01.2009 17:09
- Silné stránky??? 20.12.2008 14:55 Dan0044
- Re: Divný zvuk 17.12.2008 10:33 Kolík80
Další vozy Mitsubishi Outlander
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: henry.prta
Přidáno: 5.1.2010 199 Majitel 9.86 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: Outlander
Přidáno: 29.4.2008 229 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2011) Majitel: Sh4dOw
Přidáno: 18.7.2011 310 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: Ada je zase tady
Přidáno: 31.8.2008 419 Majitel 5.94 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2014) Majitel: martinnm
Přidáno: 17.9.2014 4310 Majitel 9.70 Uživatelé