Recenze

Kolík80 (muž 44 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Jeep Grand Cherokee WH

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 26× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Jeep Grand Cherokee, foto 1 Jeep Grand Cherokee, foto 2 Jeep Grand Cherokee, foto 3 Jeep Grand Cherokee, foto 4 Jeep Grand Cherokee, foto 5 Jeep Grand Cherokee, foto 6 Jeep Grand Cherokee, foto 7 Jeep Grand Cherokee, foto 8
Jeep Grand Cherokee, foto 9 Jeep Grand Cherokee, foto 10 Jeep Grand Cherokee, foto 11 Jeep Grand Cherokee, foto 12 Jeep Grand Cherokee, foto 13 Jeep Grand Cherokee, foto 14 Jeep Grand Cherokee, foto 15 Jeep Grand Cherokee, foto 16 Jeep Grand Cherokee, foto 17 Jeep Grand Cherokee, foto 18 Jeep Grand Cherokee, foto 19 Jeep Grand Cherokee, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Grand Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:143000 palivo: LPG počet válců: 8 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 4701 výkon [kW]: 223 kroutící moment [Nm]: 453 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 216 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 978 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 17

Popis vozu

Stejně jako u předchozího vozu začnu tím proč jsem si vybral právě toto auto, koho to nezajímá ať poskočí přímo k části "Proč Jeep". ;)
Poslední 4 roky jsem strávil v Mitsubishi Otlanderovi se kterým jsem najel přes 150tis. km. Ježdění s tímhle autem me fakt baví, jenže par "ale" se samozřejme našlo. Tím čeho jsem si v poslední době všímal nejvíc byla hladina hluku, která mi začínala dost vadit, nešlo jenom o hluk z motoru, ale také o hluk od kol a aerodinamický hluk. Dál jsem měl výtky k systému pohonu, já jsem zkrátka typ co elektronice neveří, takže bylo jasné že další auto bude mít mezinápravový differenciál a pokud možno uzávěrky místo ESD používajícího brzdy jako náhradu za samosvorné či uzavíratelné differencialy.
Požadavky tedy byli následující, zvýšené auto, které zvládne pohodlně a tiše dlouhé přesuny po dálnici, nebojí se terénu a sněhu a je zábavný v zatáčkách. S tím že by se hodil i nějaký prostor, jenže to je popis ideálního vozu, který neexistuje, takže bylo jasné že někde budu muset slevit.
Dlouho byl jednoznačným favoritem Mercedes GLK, to auto je výborné jak na silnici tak mimo ní(mluvíme o třídě SUV), ale jelikož jsem chtěl 320tku a jejich ceny padají velice pozvolna tak nakonec zase vypadl. Další ideou bylo nové Subaru Outback, auto super, ale řekl bych ze Subaru trochu zaspalo co se týče nastavení elektroniky prokluzu kol, což bylo trochu zklamání. Po té co mě žádné další SUV/zvýšené kombi nezaujalo, tak jsem začal koukat po velkých SUV, tzn. Touareg, Discovery, Grand Cherokee, Commander. Jak jste si urcite všimli, chybý tady premiant třídy BMW, ale podle mě je SUV hlavně o univerzálnosti, takže by to měli být auta, které se budou obstojně pohybovat jak na silnici, tak v terenu a BMW je skvělé na silnici a marný v terénu.
Zkratka jsem všechny projel a ozkoušel, pak jsem dlouho přemýšlel a vyšla z toho dvojice Grand Cherokee, Commander. Každy to auto ma pár vyhod a nevýhod, tak jsem se rozhodl zkrátka hledat obě a to na které narazím dřív v dobrém stavu zkrátka vezmu. Nakonec vyhrál Jeep Grand Cherokee.

Proč Jeep?
Prvni důvod je pohon.
Vůz má pohon Quadra Drive II, což je podle mě to nejlepší co se dneska dá koupit, auto ma permanentni pohon 4x4, takže když je nasmrkáno není potřeba pořád zapínat/vypínat druhou napravu a navíc jako jedno z mála Velkych SUV ma redukci a hlavně uzavíratelné všechny 3 differenciály. Pokud ja vím, pak už to má jen Mercedes G. Neeeee že bych to potřeboval každý den. Ale když to jde proč nesáhnout po tom nejlepším... Navíc jeho ovladání je absolutně jednoduché, jediné co se dá volit je, jestli chci jet s redukcí nebo bez ní. O ostatní se již postará auto samo.
Zatím jsem Granda zkoušel na par mezích kde jsem jezdil i s Outlanderem a tam kde Mišák bezmocně hrabal se Grand rozjede resp. projede bez prohrabnuti kola, ten rozdil je opravdu propastný.

Druhý důvod je pohodlí
Myslim že na naše silnice a dálnice to je ideální vůz. Zkrátka tlumení nerovností mu jde vážně dobře. Dalši v čem je Grand bezchybej je akustická pohoda, při jízdě toci V8 při dálniční 130tce 2300ot/min a v autě panuje naprosté ticho. Neruši ani hluk od kol ani aerodinamicky hluk. Už se těším na první jízdu do německa, pak ještě doplním zkušenosti.

Motor
je druhá generace hojně užívané 4.7čky V8 u které se zvýšil výkon ze 170 na 223KW(někdy se nazívá semi-HEMI), což sice na prvni pohled vypada super, ale trochu to sráží pohotovostní hmotnost 2300kg, předností tohoto motoru je absolutní ticho, které panuje při jízdě. Jelikož jsem na benzín přesedl po osmy letech z dieselu, musim říct že se zatim seznamujeme.

Převodovka
u amerického auta je samozřejmostí automaticka převodovka ta má sice jen 5 stupňů, ale ještě má něco jako eko mode, kdy při ustálené rychlosti klesnou otáčky o dalších cca 500 níže. Grandy používají převodovku od Mercedesu, ta má možnost manuálního nastavení maximální dovolené rychlosti, takže ač se na prni pohled zdá že symboly +- znamenají manuání řazení ve skutečnosti je to jinak pomocí posunu voliče doprava a doleva můžu říct jakou maximální rychlost smí převodovka zařadit, nicméně pokud uzná za vhodné klidně si sama podřadí. Takže pokud na display svítí 4ka převodovka řadí rychlosti 1-4, pokud 3 pak 1-3 atd....

Jizda a ovládání
Musím říct že v přímém porovnání s Passatem vychází Grand trochu uskákaně, ale není to nic hrozného. Zase proti Outlanderovi je komfort ještě o neco lepší. O co je samozřejmě větší pohodlí o to je menší zábava z zatáčkách, ale není to žádná hrůza, protože to auto zkrátka k řezání zatáček ani neprovokuje.
Trochu mi vadí větší pruměr volantu, kdy se mi občas dostávaji ruce do kontaktu se stehny, ale ještě ladím posaz za volantem.
Po několika tis. km musím říct že v rychlostech dosahovaných na okrskach jsem o dost pomalejší než s Outlanderem, odhadl bych to tak na rozdíl cca 20km/hod...


Plyn
Když jsem auto kupoval rozhodoval jsem se mezi dieselem a benzinem, s tím že benzín nechám předělat na plyn, protože při mých 40tis. km ročně dělá úspora nezanedbatelných nekolik desítek tisíc. Nakonec se mi podřilo sehnat auto, které už bylo přestavěné. Teď doufám, že nebude dlouho trvat než autům s LPG brzy povolí vjezd do podzemních garaží.
Jak jsem poznal na svoji kůži, né vždy je zástavba plynu do auta bezproblémová, a jak u mě bývá zvykem i když ve většině americých aut funguje vstřikování plynu bezproblémově ja mam problém s občasným cuknutím při přidání plynu po deceleraci, takže to ještě řeším. Zapomeňte ale na nějaký zapách plynu v kabině, nebo velikou bombu v kufru, dnešní systémy už jsou někde jinde. - Problém je vyřešen!! Teď už nás s Grandem čekaji jenom samá pozitiva a sociální jistoty.



Výbava
Muj Grand je ve výbavě limited, tahle vybava obsahuje spoustu věcí. Auto ma dvoubarevný kožený interiér(jsem zvědavej jak bude vypadat za dva roky, nejsem uplně typický leštič), dvouzónovou klimu, DVD přehrávač,vyhřívání sedaček, radio s HDD, USB, které je schopné přehávat mp3 a wma. Je možné do paměti uložit nastavení pro dva řidiče, které obsahuje nejenom nastavení sedadel ale i např. radia a zrcátek.
Radio je jedna z věcí se kterou se zatím peru, i když to neni premiova hudba od Boston Akustics zvuk neni špatnej a myslim že uspokojí vetšinu lidí, co mě ale štve, že po každém vypnuti motoru se mi následně spustí v mé uloženě konfiguraci, což vadí hlavně pokud posloucham mp3 protože po každém nastartování auta musím znovu vyhledat adresář co mi hrál a přepnout se na pisničku kterou jsem poslouchal než jsem zastavil. Což je otravný hlavně pokud mám pojíždky po městě. Snad to pujde někde přenastavit.

Závěr
Jeep Grand Cherokee je zkrátka auto, které člověk bude buď nenávidí(nechápe) nebo miluje. Na rozdíl od Outlandera, který v podstatě neměl slabinu, je Grand auto, které má spoustu předností a pak několik záporů nad kterými člověk jenom kroutí hlavou.

Silné stránky

Pohon 4x4 - po pár tisících musím říct, že je hodně znát permanentni pohon 4x4, hlavně je to znát při jízdě, kdy jsou na silnici hluboké louže, Outlander hodně tahal za volant při vjetí do louže, Grand se jenom jemně zavlni
Ticho při jízdě, po městě má člověk pocit, že spíš pluje než jede.

Slabé stránky

Na to jaký je to nákladák má auto malý respektivě mělký kufr jehož nakládací hrana je vážne vysoko
Zadní sedadla - jsou umístěna hodně nízko nad podlahou, což znamená že nepodpírají stehna člověk sedi vlastne jenom na konci zadku, vážně bych tam nechtel sedět na cestě Praha-Ostrava. Tenhle problém mají pro mě nepohopitelně i některé ostatní offroady.
Nastupovani do auta zvlaste po zvednuti je akrobaticky vykon, protoze vyska od sedaku k hornimu ramu dveri je prilis mala, takze je potreba dat bradu na prsa, aby se tam clovek protahl.
Ovládání audia mi nepřijde příliš intuitivni, zvuk je sem tam hodně přebasovaný. Nedá se uložit nastavení ekvalizéru.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, pokud někdo víte o dobrém servisu okolo Prahy, který smí dělat garanční prohlídky napište mi do diskuze...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto koupeno u auto Frydrych, jednání korektní. Leasing jsem si vyřizoval sám u leasingovky kde jsem měl i předchozí auto. Musím říct že na rozdíl od Mitsubishi

 

Novinky v recenzi

7.3.2016 09:00

Jeep je prodanej

At verne slouzi novemu majiteli.
Zadne novinky uz tedy nebudou pribivat, pokud se k tomu dokopu, tak zkusim nekdy prepsat recenzi z pohledu cloveka, ktery s autem absolvoval 160tis. km...

25.2.2016 10:39

Test VW Caravelle

Po roce jsem zase zacal uvazovat, jestli neni cas vymenit auto. Mercedesy uz jsem testoval dva pred rokem Vito Tourer 140KW v automatu a ted v lednu vito tourer 100KW v manualu. Mel jsem stesti a auto jsem si prebiral akorad den, kdy ve strednich cechach a Praze snezilo a definitivne se mi potvrdila moje obava, zadni nahon v dodavce je na snehu smrt, takze pokud by to bylo vito nutne to musi byt 4x4, coz zaroven znamena nejsilnejsi motor a aut. prevodovka. Kterou bych u mercedesu bral stejne, protoze mi prislo ze radici paka je daleko a musel jsem se k ni natahovat.

Pak jsem stravil dlouhy cas shanenim VW Caravelle/Multivan, bohuzel zadny autosalon VW nenabizi zapujceni na den, nicmene se nabidla moznost v podobe placene zapujcky. Coz je podle me ok, kdyby auto koupil, tak bychom za to urcite vymysleli nejakou nahradu.
Takze co rict k VW Caravelle T6 110KW s man prevodovkou?? Na zacatek musim rict, ze jsem dostal uplne nove auto, coz pro me nebyla uplne vyhoda.

Skvela poloha za volantem, volant sedadlo, radici paka, vsechno je tam, kde ma byt.
Auto je paradne tiche, takze ani pri rychlostech dalece prekracujicich nas dalnicni limit neni v aute vlastne zadny hluk. Rozhodne jak motor, tak aerodinamicky hluk jsou nizsi nez ve Vitu. S autem se jede hodne prijmne, tlumi prijemne nerovnosti a i na koskach byl v aute klid. O proti Vitu ale pusobi vic dodavkove, rekl bych ze se sedi o neco vis.

Naladeni motoru mi prijde spise vhodne pro osobaky nez dodavky. Prislo mi, ze se neco zacalo dit az od 1800 otacek. Okolo 1500 otacek nepusobi presvedcive a jeste by podle poslechu rekl, ze se mu tam nelibi. Dal ma auto neuveritelne dlouhe prevody, pri 120km toci 6tka 2tis otacek, pod 90 podle me nema cenu radit setku ani na rovine. Navic chod radici paky byl divne gumovy, ale to muze souviset s tim, ze auto bylo uplne nove. Co me jeste zarazilo, auto ma potrebu se po zastaveni porad dochlazovat, ale vetrak je Vazne protivne hlucny.

Co me hodne zaskocilo byla spotreba ve meste se da pohodlne jezdit okolo 8 litru. coz je podle me parada. Karta se ale uplne obraci v momente, kdy vyjedete mimo mesto. Od 110km/hod spotreba rostla doslova raketove. I pri ustalene jizde po rovine auto dle pp spotrebovavalo 9,5l /100km, coz mi prijde vazne moc. Par km v zatackach do kopce znamenalo, ze nahore bylo 10.5l. Vito projelo stejnou trasu podobnymi rychlostmi s o cca 2 litry mensi spotrebou. Motor byl sice syrovy, ale rekl bych ze ani po zajeti nepujde spotreba o 2l dolu. Prijde mi, ze proti predchozimu 2l 103KW se rozhodne spotreba nezlepsila.
Abych to shrnul na charakteristiku motoru a prevodovky bych si zvykl, ale spotreba me desi pokud by jste nekdo mel zkusenosti s timto motorem, ktery uz je zajety, tak budu rad kdyz mi date vedet.
Prodejci jsou schopni dat aktualne na Multivan vice nez zajimave ceny, ale s tou spotrebou nevim...

7.9.2015 09:09

Auto je na prodej, pokud by mel nekdo zajem

Prisla mi zajimava nabidka na dalsi vuz, takze Jeep je na prodej, pokud by jste nekdo mel zajem napiste mi PM.

21.5.2015 10:45

Garancni prohlidka 134tis.

Auto cerstve absolvovalo dalsi servsni prohlidku, Jelikoz jsem trochu odbyl 120tis. prohlidku(nechal jsem jenom vymenit olej). Tak jsem navic nechal vymenit plochy remen a kladku. Dal se menil pravy zadni naboj, protoze zacalo rosit gufero a samotne nejde vymenit, desky a pakny na zadni naprave, oleje v obou diferencialech a samozrejme olej v motoru. Taky jsem koupil nove ventilky s merenim tlaku(cena 1800/kus mimo cenu prohlidky), ktere bylo nutne sparovat s ridici jednotkou.
Dal jsem resil nefunkci razeni redukce, ktere se sem tam u teto rady Jeepu objevuje, memu udjane pomohlo rozhybani servo motorku, pres diagnostiku. Od te doby nekolikrat vyzkouseno a vse je ok. Udajne se to stava kdyz se redukce dlouho nepouziva... Holt Jeep no, potrebuje k zivotu teren :).
Cena prohlidky 31tis. opet v TopServis Holan.

6.5.2015 15:14

Letni gumy

Tak jsem se konecne dostal k prezuti na letni gumy, zimni jsem trochu s tezkym srdcem nechal vyhodit(2 meli jeste 4mm). Ale na zimu bych chtel dat zimni o stejnem rozmeru jako letni, po liftu se zimaky v podbezich ztracely a kdybych zase koupil dve nove, tak to nevyresim nikdy. Cestou domu mi z jednoho kola uletelo zavazi, takze jsem rovnou jel do dalsiho servisu, kde mi prevazili predek... Zjistil jsem ze tece jeden zadni naboj, takze v blizici se servisce ho musim vymenit.
Jinak nakup noveho auta se odklada, tento rok budu resit dodelani a zatepleni baraku.

19.2.2015 17:06

Vybiram krabici

Jelikoz uz nejsem svobodny mlady kluk a hlavne se nam rozrostla rodina. Zacina byt cestovani na dovolenou o neco narocnejsi Jak se da predpokladat, nejnarocnejsi casti je vmestnat do auta vsechny veci, ktere je potreba dopravit na dovolenou. Jelikoz me ale nebavi hrat tetris s taskama kocarkem a psem, tak jsem se rozhodl, ze je cas poridit neco vetsiho, kam se vsechno vejde bez problemu.
Pozadavky jsou pouze 3:
Krabice
4x4
Automaticka klima pro cele auto.

Bohuzel sitem propadly pouze MB Vito/V a VW Multivan/Caravelle.


MB Vito Tourer
Teorie
4x4 - 4matic, tedy 4kolka s mezinapravovym diffem rozdeleni 45:55 bezkonkurecni reseni mezi dodavkami. Motor 2.2 biturbo 140KW 2 zonova klima, vsechna mista osazena komfortnimi sedadly kde ma kazde sedadlo samostatne stelovatelny sklon zadni sedacky. Proti Multivanu vyrazne levnejsi.

Zapisky z testovani - Vito tourer 140KW 4x2
motor - hlucnejsi pri tahu a na volnobeh docela hodne vybruje, jinak vynikajici zatah i v rychlostech 100-150km/h, pri klidne jizde vubec neobtezuje, spotreba cca 8l na dalnici spis 9-10
Auto - hluk zacina rust nad 150km/h, prijemne odpruzeni, nikde nic nemlati ani na kostkach, rizeni trochu preposilovane, docela prijemna pozice za volantem, pro zadni sedadla se daji objednat lyziny, takze lze menit prostor ve prospech cestujicich nebo zavazadel jednou rukou.
Co mi vadilo - sedadla v prvni rade i kdyz jsou nazivana komfortni, tak jsou desiva. Bohuzel se s tim neda nic delat, stejna jsou i ve Vcku. Operadlo je celkem ok, ale sedak je strasne malej, a navic smerem dopredu ztraci bocni vedeni, takze z nej stehna spadavaji. Nepochopitelna chyba MB, cekal bych ze tam bude 100 lidi resit jenom sedadla :). Sedadla v prvni rade nemaji loketni operku u dveri a dvere jsou daleko, takze neni kam si oprit loket,To mi taky hodne vadi.

VW Multivan/Caravelle
teorie
pouze haldex - bod pro MB, vyrazne drazsi - dalsi bod pro MB, 3 zonova automaticka klima, teoreticky ma vsechno co bych chtel a pri testovaci jizde s Caravelle jsem si nevsiml zadneho problemu se sedadly jako v MB. Problem ale je, ze aktualni verzi lze objednat do vyroby pouze jeste asi tyden, pak uz budou poze skladovky. Coz mi hati plany, protoze jsem auto chtel objednat az v lete, abych mo mel koncem tohohle nebo zacatkem pristiho roku. Ocekavam, ze na novy model se budou hur domlouvat slevy...:(

27.10.2014 16:30

Novinky za 20 tis. km

Koukam, ze to tady trochu flakam a uplne jsem sem zapomel dat posledni servisni prohlidku. Ta byla udelana nekdy v lete opet v TopServisu Holan, auto zatim jezdi, tak snad je vsechno ok. Minuly tyden jsem uz prezul na zimni gumy, vim, ze je brzy, ale mel jsem zrnovna cestu do servisu, tak jsem ho nechal prezout. Pri prezouvani, ale praskl jeden ventilek, to jsem jeste nevidel. Je mozny, ze dostal renu nekde v terenu. U dalsich dvou jsme nasli rozpadle prevlecne matky, takze museli take pryc. takze mi aktualne nemeri 3 kola tlak...

Co se tyce novinek s plynem, tak od posledniho ladeni je to celkem ok. Vysledoval jsem, ze system vylozene nesnasi plyn od Flagy, jakmile vyjedu pres pul nadrze zacne sem tam prevodovka kopat pri podrazovani. Po nekolika tankovanich u jinych pump se problem vytrati sam. Co jsem zkusil plyn od Kralupolu, tak to pomerne vyrazne prodlouzi dojezd auta, ale nejlepe se auto chova na plyn od Tomegasu, ktery tankuju v Praze. Sice je porad sem tam citit podrazovani z 3 na 2, ale to uz je v mezi me tolerance. Navic nezridka se stane, ze prijedu do prace a dojde mi ze jsem za celou cestu razeni vubec nevnimal, coz je asi nelepsi vyzitka.
Auto ma aktualne najeto asi 117 tis., jezdi v pohode. Nikde nic nevrze, podvozek i s liftem taky ok. Akorad se mi objevila mala prasklina na sedacce ridice. Rekl bych ze po 100tis. ozil motor, bud vic tlacim na plyn, nebo jsem ho teprve zajel :).

25.3.2014 11:31

Servisni kontrola 96 tisic

Problehla dalsi servisni kontrola, jelikoz jsem nebyl schopny dohnat mechanika, ktery mi auto dela normalne, takze jsem po doporuceni na foru zkusil Topservis Holan. Jednani velice vstricne, prace snad taky ok. Bohuzel aktualne na wk nemaji diagnostiku, konci u WJ. Menil se olej v motoru, olej v rozvodovce, filtry. Cena servsisu 7500kc.
JInak v mezicase se standartne ladil plyn, protoze auto zase zaclo hrube reagovat na pohyby plynu a hrubeji radilo. Po relativne kratkem zkoumani mechanik zjistil, ze upadla nejaka hadicka z podtlaku, po vymene trubicky a uprave plynovych map se auto chova zase celkem ok. Problem se spatnym studenym startovanim na benzin vyresila jak jinak uprava palivovych map plynu, ted zase auto startuje jak ma, motor pri startu vybehne do 1600 otacek a pak pomalu klesa, zadne kolisani otacek ci dokonce vynechavani valcu...
Co se tyce rizeni, tak situace se nemeni, rizeni se nehorsi, tak to zatim nechavam byt, sem tam je sice slyset loupnuti z predni napravy, ale to zatim davam za vinu liftu.

22.11.2013 16:19

Servisni prohlidka 84tis. km

Servisni prohlidka v 84tisich, menil se olej v motoru, silentblok na prednim differencialu, zadni brzdove desky. Pro jistotu jsem nechal vymenit vsech 16 svicek. Dale se ladili nejake sw, protoze jsem nebyl spokojeny s tim jak auto radi. Cena prohlidky nepratelskych 16800 :).
Dle servisaka ma auto vuli v rizeni, nicmene na jizde se to zatim neprojevuje krome toho, ze je trochu tupejsi okolo nulove polohy. Nebyl schopny mi vysvetlit, kde se tam mohla vzit, budu sledovat, jestli se to bude horsit. Vozy pred faceliftem meli problem s zivotnosti rizeni, nicmene po faceliftu by to melo byt ok. Mozna ze se na nem podepsala nehoda z minuleho prosince.
Po vymene svicek auto zacalo spatne startovat a po startu mu vynechavali valce, tentokrat jsem sel na jisto za nastavenim plynu. Prestoze auto startuje studene na benzin, plynova jednotka nejakym zpusobem keca do zivota te benzinove a vypadalo to, ze auto ma chudou smes. Po uprave palivovych map plynu zatim vse vypada ok. Ale je pravda, ze od te doby nebylo pod nulou.
Jinak si sice auto zije svym zivotem, sem tam neco zavrze, sem tam je hlucnejsi vetrak, ale jezdi bez problemu a elektrika funguje bez zavad vyjma jedne brzdove zarovky.

5.8.2013 10:50

Silentbolky

Tak jsme s tchanem zvedli auto a zadna vule v ramenou neni, takze podvozek je zatim i po liftu porad ok...

31.7.2013 11:23

Servisni prohlidka 72.tis.

V ramci prohlidky se menil olej v motoru, filtry a preventivne driv i olej a filtry v prevodovce, plus se resili nejake drobnosti jako drnceni palubovky, ktere zpusobovala uvolnena jednotka hands free parrot. Dal probehla bezna kontrola podvozku a brzd, ktera udajne odhalila horsi stav silentbloku na predni naprave, ale nikde nic neboucha, tak se jeste budu muset presvedcit jaky je skutecny stav veci :).. Jinak prohlidka me vysla na 8tis..

4.2.2013 11:21

Auto je opravene a po servisce + vymenene video

Tak auto je zpatky opravene. Jak se dalo cekat, jelikoz oprava probihala pres vanoce, tak se protahla, navic musim rict, ze je jeste potreba doresit usazeni haubny, Jinak ale vsechno vypada ok, jelikoz auto bylo v servisu pomerne dlouho a cekalo na lakovnu, tak jsem rovnou nechal udelat servisku, abych tam za mesic nemusel znovu. Navic auto dostalo posledni firmware pro motor a prevodovku.
Jeste jseme v posledni dobe resil vymenu ridici jednotky plynu. Po oprave se ale ukazalo, ze problem nebyl v HW ale SW. Jeste ale mam najeto malo abych mohl s klidnym svedomim rict, ze je to konecne stoprocentne ok, tak jako jsem si uz nekolikrat myslel.
Jeste jsem vymenil video za nejake blbnuti na snehu...

21.12.2012 09:07

Crash

Dva tydny zpatky jsem boural. Stalo se to par metru za znackou Slusovic. Cesta cista ledova plocha na ni cca 10-15cm snehu a serpentyny z kopce. V pravotocive zatacce jsem vycestoval, jako kdybych jel na sankach. A oprel jsem to v 6 metrovy mezi o strom.
Auto odjelo po svych, ale nebyl to hezky pohled. :( Koupil to chudak presne mezi svetla, takze maska, celo, naraznik a haubna a chladice na vymenu... Jinak snad vse ok. Akorad diky vanocum se asi oprava natahne. Fotky nejsou neb nejsem masochysta...

26.9.2012 11:21

Servisni prohlidka 45tis.

Auto za sebou ma servisni prohlidku po 45 tis. km, delala se cela prohlidka, plus predni desky. Bohuzel se zjistilo, ze problem s ubyvajici chladici kapalinou, ktery me trapi celou dobu co auto mam, je zpusoben tekoucim chladicem. Takze cekam na novy :(.

14.8.2012 13:56

Chip je fuc

Tak ABC tunning nezklamal, zacal jsem mit problemy s prevodovkou, tak jsem zadal abc tunning o vraceni motoru a prevodovky na puvodni hodnoty(nechtel jsem vratit penize). Razem byl desnej problem s terminama, dokonce nedorazili na domluvenou schuzku, kdyz mi zmenili po 4 termin a jeste mi napsali ze za uvedeni auta do puvodniho stavu chteji najednou dalsich 1000,-Kc, pres to ze to melo byt celou dobu zaruky, tedy 5 let zdarma. Tak jsem se na ne vykaslal a nechal jsem si jak motor tak prevodovku prehrat original SW. Takze jsem se zaradil do dlouhe rady "priznivcu" teto firmy a musim tedy rict vsem PRYC OD NICH!! Mimochodem auto behem provozu s chipem nevykazovalo zadnou usporu paliva, spis bych rekl ze tak o 5-10% stoupla a pres to ze po udajnem preprogramovani se mi auto zdalo zivejsi, tak ted zadnou zmenu k horsimu nepozoruji.
Takze jeste jednou, reknete vsem znamym, ABC tunning nebrat!!! At se podivaji na net po zkusenostech i ostatnich lidi.

10.8.2012 09:35

Denni sviceni

Tak po roce a pul se mi podarilo najit cloveka, ktery byl schopen nastavit denni sviceni. Priznam se, ze nevim, proc s tim vsichni delali takove drahoty, kdyz je to zalezitost prepnuti jedne polozky z off na on... Vypada to ze servisy Fiat proste Jeepy zatim neumi.
Jinak denni sviceni funguje tak, ze svetla se automaticky rozsviti pri presunuti volice z polohy P, pokud neni zatazena rucni brzda.

21.12.2011 15:45

Chip od abctuning

Jeep dostal chip od abctuning, nejsem sice moc zastance tuneni motoru, ale jeep byl v nizkych otackach az nedustojne linej, takze jsem se rozhodl ho zkusit nechat trochu poladit.
Vykon motoru mel udajne vzrust o 32k a tocivy moment o 65Nm. Jelikoz jsem nebyl na mereni ani pred ani po chipu, pisu zde udaje z abctunning, pro me nebyl dulezity maximalni narust vykonu, ale zvyseni tociveho momentu v pasmu 1500-3000 otacek a to se povedlo.
Po instalaci chipu jsem jeste nechal upravit palivove mapy pro plyn. Nyni auto daleko lepe tahne a navic se nemusi tolik nutit k podrazeni. Musim rict, ze ted se mi s grandem jezdi fakt dobre.

Edit: V diskuzi se objevil i negativni nazor, tak jsem prohledal net a je pravda, ze je tam vice negativnich zkusenosti nez pozitivnich, takze jsem postupne budu doplnovat dalsi zkusenosti.

18.11.2011 09:44

Druha garancni prohlidka

31.1.2011 sel Grand na druhou servisni prohlidku v 24tis. km, opet se menil nejaky spotrebak, ale krome toho doslo jeste k zvyseni auta o 9 cm protoze, jestli tohle auto melo nejakou slabinu, tak to byl prechodovy uhel(coz jsem poznal ve vojenskem prosotru) a tenhle problem uz je tedka pryc. ;) Krome toho pribyl mezi chladic a predni napravu kryci plech, protoze po sundani spodni casti narazniku, byli prilis na rane hadice od klimy a alektrika vedena na spodku chladice.
Zvyseni se prekvapive spise pozitivne projevilo na jizdnich vlastnostech. Rekl bych ze je Grand o malinko min uskakanej, co se tyce zatacek a naklonech v nich nepozoruju zadnou zmenu.
Jinak auto jezdi jak ma, takze zadne vyhrady....

8.8.2011 14:32

Prvni garancni prohlidka

Takze auto je po prvni garancni prohlidce. Jelikoz jsem si dovolil do auta nechat namontovat plyn, byla volba servisu celkem problematicka, do Jeepu na Chodove maji auta s plynem uplne zakazany vjezd. Takze ten vypadl hned na zacatku, dolsi moznost byla Jeep v Hradci, ale od znamych mam zpravu, ze se tam taky na lidi splynem koukaji dost blbe. A na to abych tam letel 100km a oni tam jeste meli blby poznamky nejsem zvedavej, kor kdyz u nich chci utratit penize. Nakonec jsem dal na doporuceni Jeep klubu a auto odvezl do Jeep servisu v Modleticich.
Jedna se o malou dilnu, kde se specializuji na Jeepy.
V prvni garancni prohlidce se jenom menil olej a filtr, plus se delala kontrola auta. Bohuzel se jim nepodarilo nastavit ani denni sviceni ani zmenit chovani radia. Snad se to povede priste... Cena prohlidky dle me pohodovych 4500kc.

25.5.2011 21:04

LPG uz funguje!!

Trvalo to skoro 4 mesice a uz to vypadalo, ze se to nepodari, ale prijel technik od vyrobce a auto konecne jede na plyn stejne jako na benzin. Teda abych rekl pravdu mam pocit ze ze pres 180 se mu uz moc nechce, ale kde v CR najizdet auto v tehle rychlostech... Zkratka cukani je pryc, coz je nejdulezitejsi auto jede na plyn stejne sametove jako na benzin. Ted doufam ze pristich 500tis km budu jenom menit olej... :)

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Jeep Grand Cherokee



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Zatim jsem si vetsinu problemu zpusobil sam, resp servisy, ktere delali servis, nebo upravy na aute. Jedina zavada byl tekouci chladic.

praktičnost
6

Prostotu neni v aute mnoho, nakladova hrana kufru je vysoko. Vysoka spotreba a jeste to nejede :). Tohle auto se kupuje srdcem ne rozumem.

prostornost
5

Na to jak je to veliké auto to není s mistem žádná olympiáda. Údaj k velikosti kufru jsem opsal z testu z auto.cz, rozhodně bych řekl, že je to údaj až po střechu. Na zadních sedadlech taky nic moc, ve předu je místa dost.

jízdní vlastnosti
8

Jizdni vlastnosti odpovidaji 2.4t offroadu. Navic ma auto pomerne velky prevod rizeni, coz se hodi v terenu na silnici je potreba vic ruckovat.

jízdní komfort
9

Je to trochu uskakany ale kdyz jedu po kostkach, tak bych nemenil :)

provozní náklady
5

I s plynem dost vysoké :)

náhradní díly
7

Bez problemu dostupne, ale nektere jsou drahe.

výkon motoru
8

Po 72 tis. bych rekl, ze se ten motor k autu nehodi, schazi mu tocivy moment v nizkych otackach, takze se musi hlavne v kopcich hodne slapat na plyn a motor tocit, coz se k tomu autu nehodi.

spotřeba
7

Osciluju mezi 15-20 plynu v benzinu se spotreba pohybuje mezi 12-16l

hlučnost motoru
10

Jeden z nejtissich motoru ktere jsem kdy ridil.

kvalita sedadel
6

Ve předu bych je přirovnal ke kancelářské žídly, boční vedení neexistuje, ale vypadá to, že záda znich naboli ani po delší jízdě. V zadu je to nebojim se říct tregédie, sedadlo je nízko nad zemí, takže nepodpírá stehna.

brzdy
7

Nástup by mohl být ostřejší, ale pokud je potřeba zastavit a člověk se do nich opře zastaví auto jak je potřeba.

zavazadlový prostor
6

Široký ale pod roletkou je hodně nízký. nvic je vysoko nakladaci hrana, cemuz urcite nepomohl ani lift....:)






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…