Recenze

Outlander (muž 50 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Mitsubishi Outlander Intense Plus 2.2 DI-D

9.71 Uživatelé

Hodnoceno: 49× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mitsubishi Outlander, foto 110 Mitsubishi Outlander, foto 120 Mitsubishi Outlander, foto 130 Mitsubishi Outlander, foto 140 Mitsubishi Outlander, foto 150 Mitsubishi Outlander, foto 160 Mitsubishi Outlander, foto 200 Mitsubishi Outlander, foto 210
Mitsubishi Outlander, foto 220 Mitsubishi Outlander, foto 230 Mitsubishi Outlander, foto 240 Mitsubishi Outlander, foto 250 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255 Mitsubishi Outlander, foto 255
 

Technické info

Přezdívka auta Mišák Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:36000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 541 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.6

Popis vozu

Když jsem zjistil, že mám na své Jettě za posledních 24 měsíců 110.000 km a že mě poslední garanční prohlídka stála 35 tis. Kč, řekl jsem si, že je čas se poohlídnout po novém autě. S Jettou naprostá spokojenost, nikdy nezklamala, nebyla záludná a měl jsem ji svým způsobem rád, ale o lásce se asi přeci jen mluvit nedalo, navíc to ke konci byla už trochu nuda. A tak jsem si řekl, že by to chtělo pořádnou změnu.

A protože se mi (jako asi všem) líbila už dlouho SUV, začal jsem se dívat po autech do cca 1mio CZK, která by obsahovala nezbytnou nadstandardní výbavu (ESP, tempomat, autoklima), byla dostatečně pohodlná a rychlá na dálnici a přitom zvládla projet i trochu rozbahněnější polní cestu.
Z výběru postupně vypadl:
Honda CR-V: nepřišel jsem na chuť dvoupatrovému kufru a hlavně sice sportovní ale velmi nekomfortní podvozek a 4x4 velmi podobný Haldexu, takže neprošla. Ale jinak velice hezké auto.
Hyundai Santa Fe: podvozek komfortní až až, skoro jsem měl strach s ním jezdit (i když v terénu celkem good) a když jsem ji chtěl trochu protáhnout a dal jsem plnej knedlík, bylo rozhodnuto - tudy opravdu ne. Potřebuju auto co umí trochu máknout.
Ford Galaxy: sice není SUV, takové přerostlé MPV, dostalo mě svým komfortem a velikostí, měl jsem vyhlídnuté auto u EuroDieselu, ale přístup prodejce mě odradil a nové v mnou požadované výbavě bylo hodně přes mega.
No a zůstal tu ten poslední, Cizák (překlad slova Outlander). Outlander prodělal v roce 2007 zásadní facelift, který z něj na rozdíl od předchozí verze udělal plnohodnotné SUV. Auto se zvětšilo a zvýšilo a dnes už nikoho nenechává na pochybách, že má v těle trochu dakarského písku, kterým jsou auta od Mitsubishi snad už i křtěná ;) Když jsem do něj v roce 2007 poprvé sedl, vůbec se mi nelíbil. Ale letos? Láska na první posez a připouštím že i na první pohled. Na jednu stranu SUV se vším všudy, na druhou stranu uhlazený dynamický design s celkem slušnými schopnostmi v terénu. No a když jsem do něj sedl a prohnal zatáčkami kolem Lelekovic se zapnutým 4x4, věděl jsem, že mám vybráno.
Vybral jsem standardní model Intense Plus s motorem 2.2 DI-D od PSA. Ve výbavě jsou základní věci co člověk potřebuje: ESP, tempomat, autoklima, park-pilot, dešťový sensor, xenony, zatmavený boční a zadní okna, ovládání rádia a tempomatu na volantu.

Za prvních 10 dní jsme spolu najeli 10.000 km a musím říct, že se Outlander osvědčil ve všech směrech, které jsem od něj čekal:

Family car
No škoda mluvit, Jetta sice měla královskej kufr, ale najet do ní s kočárem přeci jen nešlo ;) Dobrej výhled, pohodlí a variabilita interiéru rodinka opravdu oceňuje.

Highway car
Trávím hodně času na dálnici a měl jsem trochu obavu z takhle velkýho auta. Ale 2.2 DI-D se 115 kW dovede s autem pěkně zacvičit a tak 200 km/h není zásadní problém (samozřejmě v Německu, jak se v recenzích vždycky píše ;))), i když Jetta by mi asi ujela - to budou ty přebytečný kila (Outlanderu, ne moje :o)

City car
Jo, naštěstí mám svoje podzemní garáže, takže nemusím parkovat v centru Prahy, i když už ho mám celkem v oku. Ale ježdění po městě s takovým autem je opravdu fajn. Jednak už mě tolik neberou kočičí hlavy a hlavně mám perfektní přehled.

Off-road car
Jako off-road na polní cesty a sem-tam nějaký skok je Outlander super auto, doveze vás kam potřebujete a nikdy mě nenechal ve štychu. Připomínky, které mám jsou spíš jakýmisi přáními než nějakou zásadní kritikou:
Systém 4WD LOCK sice zamkne poměr náprav 50:50, ale auto nemá uzávěrku diferenciálu, takže když se auto postaví do kříže, a je potřeba zabrat, jsem nahranej. (Ale to jsem naštěstí věděl předem, takže to není zklamání.) Výrazně by to ale zvýšilo průchodnost auta terénem. Stejně tak jeho světlá výška, kterou DPF snižuje o 2 cm z 20 cm u benzinového motoru na 18 cm u dieselů. No, další daň za ekologii, doufám jen, že DPF někde neurazím.

Dodatek k 4WD:
Pro mě jeden z hlavních argumentů pro Outlander a velký příspěvek bezpečnosti, pokud se jej naučíte používat. 4WD na rozdíl od řady jiných nezačne přidávat výkon na zadní nápravu až v okamžiku prokluzu, ale již dříve, v závislosti na rychlosti, sešlápnutí plynu, úhlu natočení volantu etc. Ve finále tak řidič dostává úžasného pomocníka při projíždění zatáček, stačí se v zatáčkách nebát a držet auto pod plynem.

Celkové hodnocení:
Pro mě Outlander splnil snad všechna očekávání: pohodlné, rychlé rodinné auto s nadstandardní prostupností v mírném terénu, dostatečně svižné na dálnici a velmi zábavné mimo ni.



Silné stránky

4x4 - nesrovnatelný s ostatními pohony, přiřazování zadní nápravy na základě řady jiných kritérií než je jen pouhý prokluz předních kol z něj dělá opravdového pomocníka.

Podvozek - i na 18" kolech je auto dostatečně komfortní, na druhou stranu dostatečně ostré v zatáčkách.

Exterier - připadne mi super kompromis mezi off-roadem a "normálním" autem.

Kufr - velký, snadno přístupný, odklápěcí spodní strana, zatemněná okna

Slabé stránky

Hmm, zatím spotřeba, ale já jsem nikdy neuměl jezdit s lehkou nohou na plynu, když mě auto trochu pošimralo na zadku ;) Spotřeba se pohybuje od 7,9 do 9,5 - bohužel teda spíš v horní polovině. Ale já i s Jettou 2.0 TDI jezdil za 7,2.

Látka sedaček - na sedácích je takovej zvláštní semiš, hrozně se na něm drží chlupy, prach a vůbec je vidět každej borčus.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti super: RentPoint si auto vyzvedne a zase vrátí. Když chci, dostanu náhradní auto, prostě paráda.
Snad jen ta oprava drnčení v přístrojové desce... No, nejdřív se týden zkoumalo co to je, pak se 10 dní čekalo na tyč řízení, pak se zjistilo, že to tyč řízení není, tak se zase zkoumalo co to je až se došlo k tomu, že se neví co to je a že se to nechá na později. Přistoupil jsem na to, po Mišákovi už mi bylo smutno, budeme řešit po 20 tis. km na garančce.

1.3.2009
Někde u Brna nám nevyšla jedna zatáčka a vlítli jsme do škarpy. Urvali jsme při tom mj. vlnovec, na kterej teď už Mišák 3. týden čeká v servisu. To je děsná nevýhoda Mitsubishi.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Tak to je kapitola sama o sobě: já jsem se zařekl, že už si žádný auto nikdy nekoupím, že s mou frekvencí jejich obměny si vezmu buď operativní leasing nebo půjčovnu. Nakonec jsem se rozhodl pro RentPoint z AutoPalace na Spořilově. Kromě toho, že jsem na Outlandera, který v ceníkových cenách stojí těsně pod milion, dostal měsíční cenu 27.000 Kč při půjčení na 2 roky, jsem se získal s na dnešní dobu až neskutečnou vstřícností. Jettu se mi podařilo prodat dřív, okamžitě jsem dostal náhradní auto, Outlandera jsem dostal o týden dřív než měl původně být, no prostě super.

A malá kalkulace pro ty, co nevěří, že autopůjčovna může být výhodnější:
Jetta v ceníkové ceně 850 tis., za 2 roky a 110 tis. km prodána za 375 tis., tj. -475 tis.
36 tis. / rok pojištění, celkem 72 tis.
2x pneu á 16 tis., celkem 32 tis.
2x 5.000 silniční daň celkem 10 tis.
Každých 30 tis. km garančka 3x á 6 tis. celkem 18 tis.
Poslední garančka 35 tis. (výměna rozvodů)
2x dálniční známka á 1 celkem 2 tis.
Půjčovné náhradních aut při garančkách a opravách cca 15 tis.
10 tis. na poplatcích při převodu a ukončení leasingu

CELKEM: 669 tis.
K tomu: 240 tis. Kč po celou dobu leasingu, se kterými jako firma nemůžu disponovat
Cca měsíc práce a otravování se při prodeji auta

Outlander je o dalších 130 tis. dražší a to nemluvím o tom, že je to mnohem větší auto třeba s dražšími pneu ;)
Za 24 měsíců zaplatím 645.600,- Kč
Ještě je tu někdo, kdo pochybuje?

Srovnání s VW Jetta 2.0 TDI DSG

Jetta a Mišák jsou dvě naprosto odlišná auta a proto nechci říkat, které je lepší a které je horší, ale přeci jen se najde hromada věcí, ve kterých se liší. A možná někdo z vás uvažuje o přechodu ze sedanu na SUV, tak se může takové srovnání hodit:

+Mišák
Auto
Já vim, je to obecné, ale Mišák je auto pro radost. Jetta byla hrozně dokonalá, automat, všechno po ruce, nebylo co kritizovat, ale s Mišákem je prostě zábava, nemůžu si pomoct.
Podvozek + 4x4: to je trochu podpásovka pro Jettu, ale 4x4 od Mitsubishi, to je prostě lahůdka. Přesto, jak je Mišák velkej, si s ním můžu dovolit ještě o kousek víc než s Jettou. Tato výhoda se znásobuje třeba na mokru a už se nemůžu dočkat zimy. Podvozek je navíc komfortnější než v Jettě, takže je příjemnější na delší cestování.
Rádio: V Jettě jsem měl standardní rádio, takže Rockford Fosgate je prostě skok kupředu. A subwoofer v autě, to je prostě nářez! Chybí mi snad jen záznam dopravního zpravodajství, které měla Jetta.
Kufr: no co vám budu povídat, otevírací spodní část je super, do kufru zajedu s kočárem téměř bez skládání, věci stačí jen tak házet, místa je dost.
Odkládací prostory v kabině
Jetta měla jedno plus a to schránky pod sedadly, Mišák to má vyřešeno takovou vaničkou, která není nijak uzavřená, ale věci v ní drží (klidně velká PET láhev), ale dá se k ní blbě dostat. Ale jinak mi Mišák víc vyhovuje - větší schránka mezi sedadly a dvojitá schránka před spolujezdcem + schránka nad rádiem je opravdu super.
Ovládání tempomatu na volantu na místo na páčce blinkrů mi připadne logičtější.
Keyless entry & start - boží věc, už ani nevim, kdy jsem naposled viděl klíče od Mišáka. A když mi jednou někdo půjčil auto, dobýval jsem se do něj bez "pípnutí" ;)) Fakt těžkej zvyk
Xenony - nebýt toho, že byly součástí této výbavy, tak bych za ně 30 tis. rozhodně nedal, ale když už jsou, tak jsou super
Sklápěcí zrcátka - i na dálkové ovládání. V Jettě jednak sklopení ubralo z šířky auta tak max 10 cm (5 na každé straně), tady je to nejmíň 20 cm a hlavně - téměř nikdy jsem si nevzpomněl sklopit zrcátka když jsem seděl v autě - tady stačí stisknout tlačítko na dálce a zrcátka jsou sklopená ;)

+Jetta
Palubní počítač
- opravdu mi chybí 3 počitadla kilometrů (sleduji měsíc, nádrž a denní počitadlo, které se automaticky vynulovalo) nebo dvoje sledování spotřeby, Mišák má jen jednu spotřebu, kterou navíc automaticky po 3 hodinách vynuluje :(
- v Jettě byl vždy vidět aktuální počitadlo km + denní km a k tomu další požadovaný údaj - v Mišákovi musím stále překlikávat z obrazovky na obrazovku
- přepínání počítače na volantu je mnohem pohodlnější než tlačítkem na přístrojovce vlevo od budíků
Klimatizace - ani ne tak výkonností jako svojí logikou a hlavně centrální výdech nad rádiem - v Jettě prakticky nikdy na nikoho nefoukalo a přitom tam bylo vždycky velmi příjemně. V Mišákovi jsou výdechy dělané po Asijsku (Asiaté mají prý raději foukání přímo na tělo.) Navíc Jetta 2 zónová, Mišák jen 1, ale jezdím většinou sám, takže to neva.
Hill Hold assist - super věc, úplně jsem se odnaučil používat ruční brzdu a v Mišákovi mi dost chybí.
Samostmívací zrcátko - prima věc, Mišák nenabízí :(



Závěrem seznam "povinné" výbavy do dalšího auta, prostě věci, bez kterých by se mi opravdu těžko žilo a jezdilo:
- ABS&ESP (auto bez těchto systémů jen v nejvyšší nouzi)
- Automatická klima
- Park pilot - pokud možno i vpředu
- Tempomat
- Keyless entry
- Hill hold assist
- Palubní počítač (ale to už snad standard)
- Senzor stěračů
- Samostmívací zrcátko

 

Novinky v recenzi

15.5.2010 23:40

EPILOG

Auto vráceno v březnu 2009 po 10 měsících ježdění a 2 měsících čekání na opravy zpět půjčovně. Závěr: nejlepší auto mýho života, dodnes se mi po něm stýská. Nemám ale odvahu si koupit další, servis Mitsubishi Motors v ČR je opravdu tragedie. S autem potřebuju jezdit a ne čekat na dodání dílu z Japonska.

7.3.2009 23:28

Nehodička

Jen taková menší, naštěstí ani ne plechy: vyletěl jsem ze zatáčky a skončil ve škarpě (pro pražáky: v příkopě). Až jsem se divil, skoro jsme z ní vyjeli, ale po cca 50 metrech, kdy už to vypadalo že jsme venku si Mišák sedl na břicho a že tam zůstane. Tak nás tahal ven nějakej starej Discovery nebo co.
No, v servisu zjistili, že jsme urvali nádobku na aditiva a vlnovec, na kterej už 3. týden čekáme. Zrovna přes tu nejkrásnější zimu. Ale i tak jsme si ji stačili celkem užít. Až jsem se nestačil divit, co všechno Mišák zvládne ;)

11.8.2008 00:00

12000 km. Tento víkend jsme si udělali neskutečnej výlet na Kysucích. Začalo to nenápadnou vyjížďkou na jeden kopec a skončilo kouřící spojkou, odvalováním spadlého kmene a pokusem o brod - ten jsem ale psychicky nevydržel a radši našel most. Zatím asi nejdrsnější výlet po velmi kopcovitých lesních a polních cestách, ale Mišák obstál na výbornou. Až jsem se třeba divil, jak hluboké můžou být koleje v polní cestě, které zvládne bez toho, aby bral spodkem. Na druhou stranu jsem zjistil, že při couvání to bez redukce zase není žádná sláva, trochu jsme přihřáli spojku :o Fotky z první fáze vyjížďky, kdy bylo ještě všechno super jsou v galerii. Ve druhé fázi už jsem neměl na focení náladu, byl jsem rád, že jsme z toho vyvázli se zdravou kůží :o

27.7.2008 00:00

10000 km. Dal jsem Mišáka na prohlídku, jednak jsem ho párkrát někde prohnal po drsnějších cestách, tak jsem chtěl mít klid, že je v pořádku a jednak mi něco drnčelo v přístrojovce. To se nakonec ukázalo jako největší problém, který ani po 3 týdnech a výměně tyče řízení nebyl vyřešen. Jsme domluvení v servisu, že další kolo zkusíme při garančce u 20.000 km. Takže jsem mj. jezdil 3 týdny náhradní Mazdou 6.

26.5.2008 00:00

Tak máme nalítáno 6000 km, dnes byl Mišák v servisu, byla nějaká svolávačka kvůli přehrání sw v řídicí jednotce. Nevim, jestli zároveň s tím i dolili olej nebo to bylo jen tou úpravou sw, ale Mišák výrazně ztichl, opravdu na první poslech.

5.5.2008 00:00

Tak jsem trochu přepsal a doplnil recenzi, máme 3.000 km tak můžu dělat první závěry, pokud by vám něco chybělo, piště do diskuse ;)

2.5.2008 00:00

Tak jste chtěli pořádný fotky, tak je máte. Vyjížďka mezi poli a vinohrady Jižní Moravy. Jak mi vyjde čas, doplním ještě interiér, motor a podvozek.

1.5.2008 00:00

Tak máme nějakých 1.400 km, zatím málo na hodnocení auta, ale alespoň něco:
On-road: spotřeba se drží těsně pod 9 litrů, i když na dnešním rodinném výletu BM - Zlín - BM tam po dálnici na KM zpět přes Buchlov při přísném dodržování rychlostních limitů 7,9. (S Jettou bych měl tak 5,0 při takové jízdě, ale nikdy jsem se neudržel, dlouhodobý průměr byl myslím 7,0 ;)
Jízdní vlastnosti fantastico: upustil jsem kola na předepsaných 2,2PSI na místo původních 2,6 - výrazně se zvýšil komfort a přitom se zásadně nezhoršily jízdní vlastnosti.
Čtyřkolka je úžasná, hlavně je opravdu hodně poznat to, že připojení pohonu zadní nápravy používá trochu normální logiku a ne jen prokluz předních kol. Takže je výrazně poznat třeba v zatáčkách, že jedete se čtyřkolkou a nejen s předokolkou - samozřejmě pod plynem.
Off-road: žádné další zážitky, jen že bláto z úterní vyjížďky ze mě opadává ještě dnes ;)


Další vozy Mitsubishi Outlander



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
0

Zatím nemůžu hodnotit.

praktičnost
8
prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
7

Na jednu stranu super půjčovna, ale ta spotřeba...

náhradní díly
0

Nemůžu hodnotit

výkon motoru
7

Nějakýho koníka navíc by určitě snesl, ale co už ;)

spotřeba
5

No už jsem psal, ale snad se zlepší, zatím je to syrový

hlučnost motoru
9

Jakože fakt super

kvalita sedadel
8

Výborně se na nich sedí, ale je na nich vidět nepořádek

brzdy
9

Jako břitvy

zavazadlový prostor
8

No, místo 6 a 7 sedadla bych uvítal schránku pod podlahou.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…