Recenze
Mitsubishi Outlander Instyle 2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW/156 k
Technické info
Přezdívka auta Mitsubishi Outlander Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:27000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 115 kroutící moment [Nm]: 380 zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.9 maximální rychlost [km/h]: 200 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 882 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 8.2
Popis vozu
Auto bylo zakoupeno jako nové přímo od dovozce. A to v nejvyšší výbavě Instyle s francouzským motorem 2,2 HDI.
Silné stránky
Auto má svojí osobnost. Zaujme vzhledem i cestovními výkony.
V porovnání s konkurencí má hodně velký kufr s velkou světlou výškou kufru od podlahy po strop a vyklápěcí spodní díl dveří kufru, který velmi často používám jako sedátko. Unese až 200 kg.
Slabé stránky
Zatím mě nezklamalo.
Snad jen že by v kufru po složení zadních sedadel mohla být rovná podlaha a ne schod. I přes to jsem do něj naložil 1,9m vysokou lednici s mrazakem i 2m dlouhou postel. Takže to není až tak špatné.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Auto bylo zatím na první servisní kontrole. Vše OK.
Jedinná závada byla, že odešel startér. Byl to první vadný kus v Evropě. A cestoval sem až z Japonska, protože nebyl nikde v EU ve skladech. Oprava trvala necelé 2 týdny.
Jinak subjektivně mě přijde, že občas rezonuje při akceleraci něco ve dveřích, ale je to slyšet jen v létě na suché silnici když je jinak v autě ticho. Takže žádná tragédie. Asi to bude tím, že to má trošku tvrší plasty.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Velmi slušné a profesionální jednání. Prodejce byl AutoBusch.
Zkušební auto bylo přistaveno ke zkušební jízdě ještě týž den, kdy jsem prodejce kontaktoval a moje auto, které jsem si pak vybral, bylo k dispozici za 2 dny. Prodejce také ochotně zajistil dodatečné úpravy vozu - tažné zařízení, zimní kola atd. A kdybych neměl svou pojišťovnu, tak nabízel i vyřízení kompletního pojištění. Takže maximální spokojenost.
Můj přispěvek
Předem dobrý den,
a jsem rád, že jste koukli na moje auto. Nejsem žádný zažraný fanda té či oné značky a tak nehodlám popisovat v superlativech auto, které jsem si koupil pro to, aby mě dopravilo na místa, kam potřebuji a chci.
SUV, respektive auto Kombi s náhonem 4x4 a vyšší světlou výškou byla volba, kterou jsem chtěl a potřeboval. Volil jsem z několika možných aut. Okukoval jsem Vitaru, Rav4, Tuscona, ale take Subaru atd... výběr trval poměrně dlouho. Před tímto autem jsem jezdil s Peugeotem 306 v provedení kombi. Potřeboval jsem auto, co mě doveze lesní cestou v zimě na chalupu i k rodičům, co se s ním dostanu na horách tam, kam bude třeba, se kterým nezapadnu na svojich dovolených a se který můžu jet do lesa na dřevo. Uvažoval jsem také o variantě opravdových teréňáků (Pajero, LC...) nebo pick-upů (L200, Hilux...), ale nakonec jsem se rozhodl pro SUV. Po několika zkušebních jízdách to vyhrál Outlander.
Vlastnosti tohoto vozu, jeho recenze a spol si jistě každý umíte najít na internetu nebo i zde na auto.cz. Proto o tomto nebudu psát. Pokud by měl někdo přecijen zájem, kontaktujte mě a pohovoříme si.
Auto jsem koupil jako nové v zimě v roce 2008. Mám ho 14 měsíců, najel jsem 27000 km, z toho tak 8000 mimo zpevněné cesty. K tomu, aby vydrželo nápor, který je běžně kladen na auta o třídu výše (Pajero, LC a spol.), byl proveden "tuning" auta v podobě montáže ochranných plechových krytů kompletního podvozku. Ty mě již mnohokrát dobře posloužily.
Dále pak auto dostalo nová kola do terénu - 16" Goodyear Wrangler AT/R. Pro normální ježdění po cestách má originální 18" Bridgestone Dueler HP SPORT a na zimu pak 16" Dunlop Grandtrek SJ-6. Zatím jsem nejvíc najel na těch AT/Rkách - cca 12.000 km. Jsou kapánek hlučnější, ale ani ostrá jízda po šotolině a kamení jim neublížila.
Projel jsem s ním hory v Chorvatsku, ale co je asi zajimavější, tak 3x napříč celý Island. Fotografie z mojich cest naleznete v galerii. Auto zde obstálo nad má očekávání.
Mám řidičák na Éčko a tak už byla několikrát i situace, kdy jsem tahal 2 tuny těžký vlek. A i zde nebyl žádný problém. Auto má na toto dobře dimenzovaný výkon.
Na stream.cz jsem umístil nějaká videa. Odkazy jsou zde:
- http://www.stream.cz/video/7/410457-island-brodeni-ledovcove-reky-nedaleko-chaty-nyidalur-na-silnici-f26
- http://www.stream.cz/video/7/410456-island-silnice-f208-do-kempu-landmannalaugar-v-duhovych-horach
- http://www.stream.cz/video/7/410455-island-brody-na-ceste-f206-smerem-k-sopce-laki
- http://www.stream.cz/video/7/410454-island-necislovana-silnice-od-vodopadu-budarafoss
- http://www.stream.cz/video/7/410453-island-poust-a-ledovce-kolem-silnice-f35
- http://www.stream.cz/video/7/410452-island-tatra-cestovky-adventura-na-vyhlidce-kjolur-u-silnice-f35
- http://www.stream.cz/video/7/410458-island-silnice-f902-mezi-ledovcovou-jeskyni-a-silnici-f910-k-sopce-askja
Novinky v recenzi
Novinky po roce
Dobry den,
tak jsem se po dlouhe dobe dostal opet k napsani nekolika radku informaci. Auto jezdi. To je hlavni. Ale neni to z meho pohledu idealni. Objevilo se nekolik vyrobnich zavad, ktere me vice ci mene trapi. A zpusobily dokonce zmenu meho servisu.
Nyni ma auto najeto cca 50.000 km a ma za sebou 2 garancni prohlidky. Pri nich se mimo dalsiho popsaneho dale, menil olej, filtry, nejaka zarovka, delala geometrie kol a zbezne kontroly a udrzba. Jinak vse ok.
Od prvni garancky, ktera byla ve 20.000 vypadava obcas (tak z 50%) tempomat. Pri garancce se delal upgrade SW pocitace auta a nejspis tam dal vyrobce vice citlivosti na prokluz kol nebo na neco jineho a ma to ten vysledek, ze auto rozjedete plynule na pozadovanou rychlost, zapnete tempomat a auto drzi a jede jak je pozadovano. Pak pribrzdite treba o 8 km/h, zapnete tempomat a auto v pohode zrychli a jede dal. Pokud ale zpomalite treba o 20km/h a opet chcete at tempomat sam zrychli, tak motor najede do otacek, zabere, zatah na aute znatelne citite a pak to vysadi a tempomat vypne. A toto se stane tak z 75% pokusu. Pred garanckou se to nedelo a auto dokazalo bezchybne i pri tomto rozdilu rychlosti samo zrychlit bez slapani na pedaly. U druhe garancky na 40.000 jsem toto reklamoval, bylo to vyzkouseno s technikem, zavada se projevila, ale neexistuje novejsi verze SW a tak neni jak opravit :-(( Coz je hodne mrzute.
Dalsi vyrobni vada je autoradio... pri jizde a prijmu radia z eteru, i kdyz jsou vyple vsechny mozne blbiny pro vyhledavani stanic a dopravni info a podobne, tak se stava, ze vam hraje pisnicka a u ni kolisaji vysky, coz poznam i ja s hudebnim hluchem (pri poslechu z CD nebo mp3 prehravace se toto nedeje). Pokud pri tom nahodou zastavite na krizovatce, tak se dokonce nekdy stane i to, ze radio chvilkove jakoby preskakuje mezi stanicema a preladuje. Udajne to je moc vysokou citlivosti radia... blbost, sem elektrikar a pokud vim, vysoka citlivost na prijem zpusobi to, ze si zarizeni udrzi zvoleny kanal i kdyz je zaruseny. Ani tato zavada, ktera se take projevila u garancky, nebyla odstranena.
No a co cert nechtel, tak v cca 46.000 km se projevila dalsi, vyrazna vyrobni zavada, ktere je plny internet - u motorizace 2,2 HDI odchazi spojka. Proste zacne prokluzovat, na petku, ctyrku, chcete predjizdet, slapnete na to, otacky jdou na horu a auto zpomaluje. Velice neprijemne. Spojka pri tom neni sjeta a znicena uzivanim, ale pouze ztrati pritlak jeji vnitrni pruzina, ktera zajistuje dosed desek pro prenos tociveho momentu. Ani tuto zavad nechtel servis, kam jsem drive jezdil, moc resit, respektive chtel, ale ne jako zarucni reklamaci. Oprava mela stat cca 18.000 Kc + prace cca 2 dny. Na spojku se udajne nevztahuje zaruka !!! U dvouletyho auta !!!
To byla posledni kapka. Zmenil jsem servis. A najednou to slo, spojka vymenena za 2 dny. Vse na naklady Mitsubishi a v ramci zarucni opravy. Bohuzel neni jasne, zda novy dil je jiz po upgrade a vydrzi dele, nez vadny kus, nebo je identicky. Part number toho spojkoveho dilu je stale stejny od doby, kdy to zacali delat. Zavada se projevuje na Outlanderech, Citroenech i Peugeotech s 2.2 HDI motorem. Tak jsem zvedav, co me ceka za dalsich cca 50.000 km. Udajne v servise meli Citroena, kteremu menili tento dil uz podruhe. Kazda oprava celkem cca 30.000,-
Pri dalsi kontrole, ktera me ceka z jara planuji v tomto novem servise znovu otevrit kauzu autoradia a tempomatu. Snad se dockam reseni i u techto komponent.
Ale abych jen nehanil... auto jezdi jak ma, vyhrabal jsem se s nim zatim vsude a to i s vlekem, takze na pohon 4x4 a na jizdni vlastnosti, ktere to ma, nelze rici jedinne spatne slovo.
V soucasne dobe zacinam nabirat zkusenosti s ISOFIX detskou sedackou, skladnosti kocarku a podobne, tak priste snad neco malo o tomto.
Zdravi H.
Přidat názorDiskuse: Mitsubishi Outlander Instyle 2.2 DI-D TC-SST 4WD 115 kW/156 k
- Super fotky z Islandu a dobrá recenze. 22.07.2019 10:46 superkutil
- Re: Kryty vs Zaruka 10.01.2010 17:39 BatoNR
- Re: Re: vylet 10.01.2010 15:57 henry.prta
- Re: Kryty vs Zaruka 10.01.2010 15:40 henry.prta
- Re: Re: Kryty vs Zaruka 10.01.2010 14:37 da_b0mb
- Re: vylet 10.01.2010 10:22 The Stig Driver
- vylet 10.01.2010 09:19 jmurjr (H22A7)
- Re: Goodyear Wrangler AT/R 10.01.2010 00:46 henry.prta
- Re: Recenze trochu na můj vkus kratší ale ... 10.01.2010 00:42 henry.prta
- Re: Kryty vs Zaruka 10.01.2010 00:39 henry.prta
- Goodyear Wrangler AT/R 09.01.2010 17:54 cb
- Recenze trochu na můj vkus kratší ale ... 09.01.2010 02:03 FRPE
- bomba 08.01.2010 22:37
- Parádní 08.01.2010 20:02 positivemind
- Re: Hezké fotky 08.01.2010 19:16 Brandon Walsh
- Kryty vs Zaruka 08.01.2010 19:16 BatoNR
- Kryty 08.01.2010 18:11 štíreček1
- Island 08.01.2010 17:00 za-mirec
- Hezké fotky 08.01.2010 14:38 The Stig Driver
Další vozy Mitsubishi Outlander
-
Mitsubishi Outlander (2007) Majitel: Kolík80
Přidáno: 4.5.2007 3298 Majitel 9.88 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: Outlander
Přidáno: 29.4.2008 229 Majitel 9.71 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2011) Majitel: Sh4dOw
Přidáno: 18.7.2011 310 Majitel 9.00 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2008) Majitel: Ada je zase tady
Přidáno: 31.8.2008 419 Majitel 5.94 Uživatelé
-
Mitsubishi Outlander (2014) Majitel: martinnm
Přidáno: 17.9.2014 4310 Majitel 9.70 Uživatelé