Diskuse

Mazda MX-5 (1998)

5.12.2008

Můj osobní život si plynul vcelku bezproblémovým jednostopým tempem a nic jinýho než motorky mě nezajímalo. Vždycky jsem se rád svižně svezl dobrým…

 

Mazda MX-5 (!GAS!)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz

  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 15.12.08  08:10

    « Re: Re: Zdravím

    No, to Ti neporadím, jelikož já se k tomu dostal zcela náhodou. Nikdy jsem po psaní do médií netoužil, ale bylo mi to nabídnuto a já to zkusil. No a světe div se, ono to docela šlo. Jen jsem musel mít svou korektorku pravopisu. :-) Sloh mi takový problémy nedělal, ale gramatika mi nikdy nešla. ;-\
  • « 00 Reagovat !

    foto riderhenry

    riderhenry 13.12.08  01:53

    « Re: Zdravím

    Aha... >:D Mozna ti zacinam rozumnet! ;-)

    Hele mam tak trochu otazku mimo - da se vubec nejak dostat k novinarine? Strasne rad bych zkusil nekdy psat o autech...
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 12.12.08  08:39

    « Re: Re: Zdravím

    Ono to s těma mejma smykama to třeba nebude tak horký, ono na papíře to může vypadat jinak než ve skutečnosti. ;-) Víš, čemu se říká literární nadsázka? Třeba ve skutečnosti jezdím jako naprostej důchodce a kýžený efekt smyků nahrazuje pouze moje výkonná fantazie. :-) Kdo ví...
  • « 00 Reagovat !

    foto riderhenry

    riderhenry 11.12.08  20:48

    « Re: Zdravím

    No z tve recenze a i nasledneho povidani usuzuju, ze budes spis vodit ty me! Ja mam pocit, ze to auto vyuzivam tak max. na 30%! A bokem teda nejezdim vpodstate nikde - na silnici jsem mel premieru toto pondeli, ale to zase stalo za to - krasne, dalo by se mozna az rict drifty, pet zatacek po sobe... Taky tam casto byva provoz, hlavne ve vsedni dny kolem spicky a povrch uz i za ty 3 roky doznal jistych "zmen"... :-( Osobne povazuju sestikila obecne za zabavnejsi nez litry. Myslim si, ze komu nestaci vykon sestky, tak je uchyl, protoze uz i sestka je dost tezko vyuzitelna, obzvlast na silnici... >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 11.12.08  15:56

    « Re: Re: Zdravím

    Jo, Hannspree je úžasná barevná kombinace. A vůbec CBR600RR je hodně povedená mašina. Zábavnější než litr, řekl bych. Co se týká CECu, jo, nebyla to špatná zkušenost a přiznám se, že to stání na bedně bylo hodně hojivý na moje sebevědomí. ;-) Co se týká trasy na Ochoz, tak se tam od Tebe nechám rád provézt. Nicméně nejdřív vyhodím manželku u známých v těch Bílovicích, bo nevím proč, ale nemá ráda, když se před sebe na cestu díváme bočníma oknama. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto riderhenry

    riderhenry 11.12.08  15:45

    « Re: Zdravím

    Koukam, ze jsi jezdil i CEC - zavidim! Masiny pekny! Bohuzel tedka nemam penize, jinak bych uz jezdil na CBR 600RR 2008 HannSpree replica (zboznuju tu japonskou Minoltu, ale nevim jak by to bylo s dovozem a jeslti jsou technicky stejne)... Kontakt ti teda posilam mailem. Osobne mam rad silnici z Brnau do Ochoz u Brna a z Kanic (tam bydlim) do Babic - to je hodne kratky usek, asi 5 zatacek, ale vsechyn na dvojku "driftovaci" (do kopce, novy asfalt). Jinak ta silnice Brno - Ochoz je moje cesta ze skoly/prace/zabavy domu, takze uz ji mam alespon trochu najezdenou, za ty tri roky co se snazim neco kocirovat... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 11.12.08  09:24

    « Re: Re: Zdravím

    No u Bílovic je to na zatáčky docela super, hlavně teda cesta na Křtiny. Tu miluju. Samej vingl a super asfalt. A do Babic od Křtin to taky ujde. Určitě se ozvu, ale jak? Kdyžtak mi na sebe hoď kontakt na muj mail: radek.michna@audiliberec.cz

    Jinak já oaosbně jezdím mašiny: BMW R1200GS a Hondu XR600R viz odkaz:
    [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto riderhenry

    riderhenry 11.12.08  07:56

    « Re: Zdravím

    No jo, tvuj avatar mi je povedomi! :-) Masinu tedka momentalne zadnou nemam, uz to je rok. Mel jsem CBR 600RR 2003 v krasnem provedeni zluta telefonica movistar (takova slatanina, ja to nevymyslel, ale zamiloval jsem si to). Ale jezdil jsem bez papiru a na denni jezdeni i v zime to nebylo uplne ono... Ja bydlim vpodstate v Bilovicich. V okoli je i par dobrych useku silnic, ikdyz kratkych. Rozhodne se nezapomen ozvat az budes mit cestu! ;-) A co za masinu jezdis ty?
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 11.12.08  07:14

    « Re: Re: Re: Zdravím

    Nazdar riderhenry. K těm motorkám a Motoráji, odhalil jsi mě. :-) Jsi dobrej. :yes: Co jezdíš za mašinu? Jinak do Brna jezdím cca 2 - 3x ročně za kamarádem a na jaře tam určitě zajedu i s Miatou, tak jsem pro pokec. Konkrétně jezdívám do Bílovic, nicméně sejít se můžeme kdekoliv, docela se v Brně orientuju (na liberečáka). Jinak se už trochu známe z JDM-meetingu, jenže tam jsem jenom GAS. Svět je hold malej. I ten internetovej. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto riderhenry

    riderhenry 10.12.08  23:09

    « Re: Re: Houby

    I moje MX-5 uz dostala "co proto" diky zavisti. Opravdu je to smesne - vzdyt to auto stoji min nez nova fabie 1.2 HTP! TT, F errari a podobne jsou opravdu spise modnimi doplnky. 350Z je sice surove auto, ale zatim jsem jej videl ridit jen nagelovane frajirky. Ale tak je to asi se vsemi podobnymi auty... (snad jsem se ted nedotkl feferonky apod.)
  • « 00 Reagovat !

    foto riderhenry

    riderhenry 10.12.08  23:05

    « Re: Re: Zdravím

    V roce 2001 prisel facelift, ktery "pridal" motoru 6 koni diky variabilnimu casovani a jinym vyfukovym svodum - to jsou alespon ty nejpodstatnejsi upravy. Nejcasteji se oznacuje jako 1.8, ale i 1.9 uz jsem nekolikrat videl. Nicmene objem je to idealni z toho duvodu, ze je presne na rozmezi sazeb povinneho ruceni (spada do stejne sazby jako 1.6ka MX-5, ma i podobnou spotrebu, jen vyrazne lip jede).

    Jinak co se tyce recenze - smekam! Naprosto dokonala. Auto jsi vystihl a jeste jsem pritom smichy padal ze zidle! Jenom bych doplnil, ze v interieru je jeste ovladac nastavovani vysky svetel a zapinani prednich/zadni mlhovky. >:D Co se tyce brzd, tak mi prijdou spis dobre davkovatelne a "nepreposilovane" - uz nemam serivoe brzdy, ale i ty, dle meho nazoru, brzdily vic nez dobre (jednoducha metematika - tuhe odpruzeni = auto se nepotapi a je stabilni, 4xkotou a 1000kg = dostatecna brzdna sila). Problem osobne vidim v ABS, ktere je extremne precitlivele a uz me malem dostalo parkrat do problemu... Potom ukazatel tlaku oleje - ten je nefunkcni (resp. ON/OFF - schvalne si to vyzkousej, ani se nehne.. ;-) ). Za nejake penize se da koupit sada na "aktivaci" tlakomeru - nechapu ceho chtlei sikmooci soudruzi dosahnout... S korozi mam vesmes stejne zkusenosti - hnili mi prahy ve spojich a viko kufru na tom stejnem miste. Snad se mi blatniky vyhnou - podvozek uz byl dvakrat nastrikat, dutiny se delaly v lete, tak uvidime...

    No tak at slouzi, jinak kdykoliv o MX-5 rad pokecam, nebo se projedu, kdyz bude cesta kolem Brna nebo naopak... :-)

    PS: I ty motorky mame spolecne - ty jsi redaktor Motoraje?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.12.08  18:48

    « hmm

    Pěkná mazda hned jak sem ji videl tak se mi zalíbila
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 09.12.08  12:41

    « Re: Re: Re: Re: Re: hahaha...

    Porovnat MX-5 třeba s Audinama? No motoricky radši ne. ;-) Ale podvozkově se MX-5 chová čistě předvídavě a má většinou přetáčivé sklony, nicméně jde-li na to člověk hodně hrubě, umí být chvilku i nedotáčivá, to když přední kola mají měnší adhesy než zadní. Ale většinou přechází plynule do lehkého přetáčivého smyku. Tedy pokud je dostatečně rychlý nájezd do zatáčky. Naproti tomu Quattro u Audin (předokolky je zbytečné popisovat) například A5 3,0 TDi quattro je při běžném stylu jízdy dost nedotáčivé i přes fakt že 60% hnací síly jde na zadek a 40% na předek. Nicméně to je normální vlastnost většiny čtyřkolek. 4kolkám je potřeba do vinglu pomoc lehkým rozhoupnutím a následným plynováním. Pak se začnou utrhávat a pokračují přetáčivým smykem. Podotýkám, že poisuju jízdy zatáčkama a ne nějaké gumování na parkovišti, kde není problém roztočit quattro do kolečka podobně jako to bývá vidět u WRCček. ;-) Ale znovu podotýkám, že nejsem žádnej Seb Loeb. ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 09.12.08  12:29

    « Re: Re: Re: Re: hahaha...

    Aha, aha.. No s poslední větou nejde nic jiného než souhlasit - trénink dělá mistry! A o sebevědomí si myslím to samé, člvoěk musí mít soudnost, jinak zkončí špatně. No,říká se, že Miata je ideální auto pro ty, kteří se chtějí naučit řídit, vše se děje předvídatelně, auto v zatáčkách nekouše, ale dává vědět co se s ním bude dít. Takže jsem chtěl nějaké posvěcení těchto slov přímo od majitele. Pokud můžeš ještě srovnat s určitě dostatečnou plejádou výkonných aut od Audi, tím líp. Já zatím krom 2 kratších projížděk nikdy neřídil zadokolku a vzhledem k tomu, že jako své budoucí auto plánuju silnou RWD nebo AWD, zvažuju jestli by nebylo dobré třeba na rok pořídit Miatu a naučit se jezdit. Přece jen, řízení předokolky v zatáčkách je ze všech pohonů nejjednodušší.
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 09.12.08  08:06

    « Re: Re: Re: hahaha...

    Kdy jsem dostal MX-5 do rukou? Inu, zcela upřímně nemám pocit ani dnes, že bych jí měl nějak extra v ruce a možná je to dobře. Ono totiž v okamžiku, kdy si člověk myslí že už mu to jde, přichází z pravidla rána. :o( A co jsem vlastnil před Mazdou? No většinou to byly rodinné auta typu Mondeo II, Octavia aopd., nicméně až na dva roky, ve kterých jsem se živil ježděním na motorkách, prakticky celý život prodávám nová auta. Nákladní, dodávková, ale i osobní… Momentálně kopu za čtyři kruhy ve znaku a pohon quattro. No a v práci přeci jen člověk mívá nejednu příležitost pěkně se povozit… :-)

    A jak říkají závodníci na motorkách: „Chceš bejt dobrej? Tak musíš jezdit a jezdit!“ Praxe je základem všeho… Teda prej.
    ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 08.12.08  17:18

    « Re: Re: hahaha...

    Aha tak to máš velikost - Miata pozitivní. :-) Jaké auta jsi vlastně vlastnil před Mazdou ? Měls nějakou zadokolku ? A jak rychle jsi to dostal do ruky - tím myslím, cit pro přenášení hmotnosti a nějaké ty zatáčky s rozhozenoým zadkem.
  • « 00 Reagovat !

    foto murcix

    murcix 08.12.08  00:19

    « Re: Re: Houby

    Ja som to o tom porsche uz tusim niekde pocul. Ale ved aj nas medialne znamy multimilionar janko novotny sa vozil na starom boxery:D a cudujme sa potom ze porsche odkupil ten podiel vo VW..Ved ich je stale viac. Ked som bol teraz v lete v nemecku nemohol som sa na tych v mojom veku vynadivat. Ani moja frajerka nenosi take obtiahnute nohavice ako vacsina chalanov v DE.

    A neurazte sa to s tym porsche som nemyslel vazne. Neviem ako to moze niekto povedat,jedine co ma napada ze pri pocte tych gayov je to na zapade skor lichotka. Ved najdite este niekoho ktoro robi auta typu RR s boxerom motorom.Myslim ze to je poriadne chlapske susto
  • « 00 Reagovat !

    foto -GAS-

    !GAS! 07.12.08  15:15

    « Re: hahaha...

    Předně díky za pochvcalu slohu. Mám radost, že se to dobře čte a do budoucna určitě přileju víc informací. Text, který je tady v tuto chvíli, jsem vytvořil během polední pauzy v práci a navíc už nezbyl čas a chuť. Ale určitě něco přibude.

    A co se týká Miaťáckýho dotazu, tak moje velikost je přímo ideální pro MX-5, tedy 173cm. A upřesnění pro dámy: Neradujte se, jedná se pouze o velikost mojí postavy, nikoli ehm... ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto Enthusiastic-driver

    Enthusiastic.driver 06.12.08  23:55

    « hahaha...

    Tak to máš 3x za 10b !!! 1. Labužnický výběr auta 2. Recenze sice není vyčerpávající, ale máš úžasně lehký a čtivý sloh a z některých pasáží si člověk takříkajíc cvrnkne do textilu >:D

    Miatu v garáži by mi vůbec nevadila. Eště jsem neměl tu čest v ní sedět, ale na jaře plánuju projít se po bazarech a vyloudit nějakou zkušební projížďku.
    Mimochodem, typický Miatovský dotaz - kolik měříš ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Martin911Turbo

    Martin911Turbo 06.12.08  22:09

    « Re: Houby

    Díky, díky a nápodobně :yes:
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…