Mazda MX-5 (1998)
5.12.2008Můj osobní život si plynul vcelku bezproblémovým jednostopým tempem a nic jinýho než motorky mě nezajímalo. Vždycky jsem se rád svižně svezl dobrým…
Mazda MX-5 (!GAS!)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
"-- skrytý --" 11.01.09 15:07
« Re: :-)
Já si taky koupil MX-5 NB 99 z Německa ale bohužel 1,6. Vážně doporučuju 1,9.První problem který sem řešil byli cívky na zapalování. Musel sem postupně vyměnit obě a věř že sehnat použité je problem. Za original v Mazdě si řekli 13 000kč. :-( Takže při zkušební jízdě doporučuju pořadně projet aby se motor zahřál, zhasnout a po chvili nastartovat. Třeba vyzkoušet i několikrát Pakliže motor naskočí na všechny čtyři válce máš vyhráno. Dále bývá roztržený bok u sedačky řidiče a popraskané lemy na koženkové střeše. S klouby a řízením problem nemám. Holt dobré německé silnice. Motor je taky bez problemů jen musíš, vzlášť při sportovní jízdě, dolévat olej.S korozí potíže nemám. Auto bylo a je garážovavé.Přeju ti hodně ujetých kilometrů bez střechy. :-) -
riderhenry 15.12.08 11:19
« Re: Zdravím
To jsme na tom podobne... Ja uz i parkrat psal ruzne povidky a podobne, matka psala do kulturniho casopisu, ma vystudovanou dramatickou vychovu a pise basnicky, takze ma nejake kontakty a dala nejake me texty literarnimu kritikovi, ktery rekl, ze je to pekne, ale ze bych si mel precist pravidla ceskeho pravopisu... >:D -
!GAS! 15.12.08 08:10
« Re: Re: Zdravím
No, to Ti neporadím, jelikož já se k tomu dostal zcela náhodou. Nikdy jsem po psaní do médií netoužil, ale bylo mi to nabídnuto a já to zkusil. No a světe div se, ono to docela šlo. Jen jsem musel mít svou korektorku pravopisu. :-) Sloh mi takový problémy nedělal, ale gramatika mi nikdy nešla. ;-\ -
!GAS! 12.12.08 08:39
« Re: Re: Zdravím
Ono to s těma mejma smykama to třeba nebude tak horký, ono na papíře to může vypadat jinak než ve skutečnosti. ;-) Víš, čemu se říká literární nadsázka? Třeba ve skutečnosti jezdím jako naprostej důchodce a kýžený efekt smyků nahrazuje pouze moje výkonná fantazie. :-) Kdo ví... -
riderhenry 11.12.08 20:48
« Re: Zdravím
No z tve recenze a i nasledneho povidani usuzuju, ze budes spis vodit ty me! Ja mam pocit, ze to auto vyuzivam tak max. na 30%! A bokem teda nejezdim vpodstate nikde - na silnici jsem mel premieru toto pondeli, ale to zase stalo za to - krasne, dalo by se mozna az rict drifty, pet zatacek po sobe... Taky tam casto byva provoz, hlavne ve vsedni dny kolem spicky a povrch uz i za ty 3 roky doznal jistych "zmen"... :-( Osobne povazuju sestikila obecne za zabavnejsi nez litry. Myslim si, ze komu nestaci vykon sestky, tak je uchyl, protoze uz i sestka je dost tezko vyuzitelna, obzvlast na silnici... >:-[] -
!GAS! 11.12.08 15:56
« Re: Re: Zdravím
Jo, Hannspree je úžasná barevná kombinace. A vůbec CBR600RR je hodně povedená mašina. Zábavnější než litr, řekl bych. Co se týká CECu, jo, nebyla to špatná zkušenost a přiznám se, že to stání na bedně bylo hodně hojivý na moje sebevědomí. ;-) Co se týká trasy na Ochoz, tak se tam od Tebe nechám rád provézt. Nicméně nejdřív vyhodím manželku u známých v těch Bílovicích, bo nevím proč, ale nemá ráda, když se před sebe na cestu díváme bočníma oknama. ;-) -
riderhenry 11.12.08 15:45
« Re: Zdravím
Koukam, ze jsi jezdil i CEC - zavidim! Masiny pekny! Bohuzel tedka nemam penize, jinak bych uz jezdil na CBR 600RR 2008 HannSpree replica (zboznuju tu japonskou Minoltu, ale nevim jak by to bylo s dovozem a jeslti jsou technicky stejne)... Kontakt ti teda posilam mailem. Osobne mam rad silnici z Brnau do Ochoz u Brna a z Kanic (tam bydlim) do Babic - to je hodne kratky usek, asi 5 zatacek, ale vsechyn na dvojku "driftovaci" (do kopce, novy asfalt). Jinak ta silnice Brno - Ochoz je moje cesta ze skoly/prace/zabavy domu, takze uz ji mam alespon trochu najezdenou, za ty tri roky co se snazim neco kocirovat... :-) -
!GAS! 11.12.08 09:24
« Re: Re: Zdravím
No u Bílovic je to na zatáčky docela super, hlavně teda cesta na Křtiny. Tu miluju. Samej vingl a super asfalt. A do Babic od Křtin to taky ujde. Určitě se ozvu, ale jak? Kdyžtak mi na sebe hoď kontakt na muj mail: radek.michna@audiliberec.cz
Jinak já oaosbně jezdím mašiny: BMW R1200GS a Hondu XR600R viz odkaz:
[odkaz] -
riderhenry 11.12.08 07:56
« Re: Zdravím
No jo, tvuj avatar mi je povedomi! :-) Masinu tedka momentalne zadnou nemam, uz to je rok. Mel jsem CBR 600RR 2003 v krasnem provedeni zluta telefonica movistar (takova slatanina, ja to nevymyslel, ale zamiloval jsem si to). Ale jezdil jsem bez papiru a na denni jezdeni i v zime to nebylo uplne ono... Ja bydlim vpodstate v Bilovicich. V okoli je i par dobrych useku silnic, ikdyz kratkych. Rozhodne se nezapomen ozvat az budes mit cestu! ;-) A co za masinu jezdis ty? -
!GAS! 11.12.08 07:14
« Re: Re: Re: Zdravím
Nazdar riderhenry. K těm motorkám a Motoráji, odhalil jsi mě. :-) Jsi dobrej. :yes: Co jezdíš za mašinu? Jinak do Brna jezdím cca 2 - 3x ročně za kamarádem a na jaře tam určitě zajedu i s Miatou, tak jsem pro pokec. Konkrétně jezdívám do Bílovic, nicméně sejít se můžeme kdekoliv, docela se v Brně orientuju (na liberečáka). Jinak se už trochu známe z JDM-meetingu, jenže tam jsem jenom GAS. Svět je hold malej. I ten internetovej. ;-) -
riderhenry 10.12.08 23:09
« Re: Re: Houby
I moje MX-5 uz dostala "co proto" diky zavisti. Opravdu je to smesne - vzdyt to auto stoji min nez nova fabie 1.2 HTP! TT, F errari a podobne jsou opravdu spise modnimi doplnky. 350Z je sice surove auto, ale zatim jsem jej videl ridit jen nagelovane frajirky. Ale tak je to asi se vsemi podobnymi auty... (snad jsem se ted nedotkl feferonky apod.) -
riderhenry 10.12.08 23:05
« Re: Re: Zdravím
V roce 2001 prisel facelift, ktery "pridal" motoru 6 koni diky variabilnimu casovani a jinym vyfukovym svodum - to jsou alespon ty nejpodstatnejsi upravy. Nejcasteji se oznacuje jako 1.8, ale i 1.9 uz jsem nekolikrat videl. Nicmene objem je to idealni z toho duvodu, ze je presne na rozmezi sazeb povinneho ruceni (spada do stejne sazby jako 1.6ka MX-5, ma i podobnou spotrebu, jen vyrazne lip jede).
Jinak co se tyce recenze - smekam! Naprosto dokonala. Auto jsi vystihl a jeste jsem pritom smichy padal ze zidle! Jenom bych doplnil, ze v interieru je jeste ovladac nastavovani vysky svetel a zapinani prednich/zadni mlhovky. >:D Co se tyce brzd, tak mi prijdou spis dobre davkovatelne a "nepreposilovane" - uz nemam serivoe brzdy, ale i ty, dle meho nazoru, brzdily vic nez dobre (jednoducha metematika - tuhe odpruzeni = auto se nepotapi a je stabilni, 4xkotou a 1000kg = dostatecna brzdna sila). Problem osobne vidim v ABS, ktere je extremne precitlivele a uz me malem dostalo parkrat do problemu... Potom ukazatel tlaku oleje - ten je nefunkcni (resp. ON/OFF - schvalne si to vyzkousej, ani se nehne.. ;-) ). Za nejake penize se da koupit sada na "aktivaci" tlakomeru - nechapu ceho chtlei sikmooci soudruzi dosahnout... S korozi mam vesmes stejne zkusenosti - hnili mi prahy ve spojich a viko kufru na tom stejnem miste. Snad se mi blatniky vyhnou - podvozek uz byl dvakrat nastrikat, dutiny se delaly v lete, tak uvidime...
No tak at slouzi, jinak kdykoliv o MX-5 rad pokecam, nebo se projedu, kdyz bude cesta kolem Brna nebo naopak... :-)
PS: I ty motorky mame spolecne - ty jsi redaktor Motoraje? -
!GAS! 09.12.08 12:41
« Re: Re: Re: Re: Re: hahaha...
Porovnat MX-5 třeba s Audinama? No motoricky radši ne. ;-) Ale podvozkově se MX-5 chová čistě předvídavě a má většinou přetáčivé sklony, nicméně jde-li na to člověk hodně hrubě, umí být chvilku i nedotáčivá, to když přední kola mají měnší adhesy než zadní. Ale většinou přechází plynule do lehkého přetáčivého smyku. Tedy pokud je dostatečně rychlý nájezd do zatáčky. Naproti tomu Quattro u Audin (předokolky je zbytečné popisovat) například A5 3,0 TDi quattro je při běžném stylu jízdy dost nedotáčivé i přes fakt že 60% hnací síly jde na zadek a 40% na předek. Nicméně to je normální vlastnost většiny čtyřkolek. 4kolkám je potřeba do vinglu pomoc lehkým rozhoupnutím a následným plynováním. Pak se začnou utrhávat a pokračují přetáčivým smykem. Podotýkám, že poisuju jízdy zatáčkama a ne nějaké gumování na parkovišti, kde není problém roztočit quattro do kolečka podobně jako to bývá vidět u WRCček. ;-) Ale znovu podotýkám, že nejsem žádnej Seb Loeb. ;-) -
Enthusiastic.driver 09.12.08 12:29
« Re: Re: Re: Re: hahaha...
Aha, aha.. No s poslední větou nejde nic jiného než souhlasit - trénink dělá mistry! A o sebevědomí si myslím to samé, člvoěk musí mít soudnost, jinak zkončí špatně. No,říká se, že Miata je ideální auto pro ty, kteří se chtějí naučit řídit, vše se děje předvídatelně, auto v zatáčkách nekouše, ale dává vědět co se s ním bude dít. Takže jsem chtěl nějaké posvěcení těchto slov přímo od majitele. Pokud můžeš ještě srovnat s určitě dostatečnou plejádou výkonných aut od Audi, tím líp. Já zatím krom 2 kratších projížděk nikdy neřídil zadokolku a vzhledem k tomu, že jako své budoucí auto plánuju silnou RWD nebo AWD, zvažuju jestli by nebylo dobré třeba na rok pořídit Miatu a naučit se jezdit. Přece jen, řízení předokolky v zatáčkách je ze všech pohonů nejjednodušší.