Recenze

topesto (muž 49 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Škoda Superb Elegance 2.0 TDI 103 kW 4x4 DSG

9,44 Uživatelé

Hodnoceno: 12× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda Superb, foto 1 Škoda Superb, foto 2 Škoda Superb, foto 3 Škoda Superb, foto 4 Škoda Superb, foto 5 Škoda Superb, foto 6 Škoda Superb, foto 7 Škoda Superb, foto 8
Škoda Superb, foto 9 Škoda Superb, foto 10 Škoda Superb, foto 12 Škoda Superb, foto 13 Škoda Superb, foto 14 Škoda Superb, foto 15 Škoda Superb, foto 16 Škoda Superb, foto 17 Škoda Superb, foto 18 Škoda Superb, foto 19 Škoda Superb, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta supejb Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:160000 palivo: nafta počet válců: 4 výkon [kW]: 103 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Po skoro 4 letech a 160.000 km je čas na krátké zhodnocení mého soužití s tímhle běloušem.
Na konci roku 2010 nastal čas vybrat nástupce Scouta a jako na zavolanou zařadila Škoda Auto do ceníku Superba 4x4 v automatu. A nebylo co řešit. Nezastavil mě ani fakt, že s DSG převodovkou se dal v té době vybrat jen slabší 140-koňový motor. Ve 2. týdnu roku 2011 šel do výroby a koncem ledna už jsem v něm seděl. Pojďme si projít jeho hlavní vlastnosti od A do Z.

A - automatická převodovka. Ve chvíli, kdy si přiznáte, že auto potřebujete na to, abyste se dostali z bodu A do bodu B, tak není co řešit. Automat je jasná volba. 6-stupňový DSG řadí hladce, ale přesto má radši lehčí nohu na plynu, jízda je pak krásně komfortní bez cukání. Umí samozřejmě i zabrat a naházet tam kvalty jak vidlema, ale je třeba si zvyknout na kratičkou prodlevu před zabráním. Ale je to o zvyku.
B - brzdy. Auto není z nejlehčích, ale brzdí dostatečně. A když nastoupí ABS, tak je spíš jen slyšet než že by zběsile tlouklo do pedálu.
C - cena. No za vlastní by to byla celkem raketa lehce přes mega.
D - dětské pojistky. Na zadních dveřích. S malejma dětma jistota, ale pak běháte otevírat zvenku i dospělejm.
E - elektrické ovládání víka kufru. Moc příjemná a komfortní vychytávka.
F - fotky. Umytý a vyleštěný umí vypadat dobře skoro každý auto, ale málokdo ho takhle provozuje, že?
G - gufera. A to je jako co?
H - hasicí přístroj. Děsně mi tam za sedačkama furt lítá.
I - iluminace. Osvícení prostoru pro nohy a otevíracích kliček dveří vypadá velice luxusně.
J - jízdní vlastnosti. Prázdný či naložený nebo s karavanem, stále pohodlná a bezpečná jízda. ESP zabírá když je třeba a dá se z větší části vypnout a pak se dá na sněhu, štěrku či bahně i zablbnout.
K - klimatizace. Automatická, dvouzónová, bezproblémová.
L - lůžková úprava. Po sklopení zadních sedaček do skoro ideální roviny se vzadu v klidu vyspím i se zaparkovaným bajkem.
M - místo. Na délku ho má na rozdávání a zejména prostor před zadními sedadly vyzývá k tanci.
N - navigace. Pro cestujícího geeka nutnost, ale jednou mi ji čmajzli. Holt daň za koncernové a nedomyšlené řešení ve formě jedné, lehce odmontovatelné 2-DIN jednotky Columbus.
O - okna. Všechna v elektrice, to by jinak nešlo. Zatmavení foliemi doděláno dodatečně.
P - pohon všech kol. Opravdu je potřeba asi jen párkrát do roka, ale pak ho vážně oceníte, viz. video. Ale jinak vám dává takový obtížně definovatelný pocit jistoty, že nezůstanete někde zbytečně viset nebo že vypochodujete ze zatáčky, když ji podceníte. Prostě když nevíte kudy kam, tak přidáte víc plynu :)
Q - a sakra.
R - rychlost. Na německý dálnici i přes 200, ale dostat se na tuhle rychlost ze 180 už chvilku zabere.
S - sedačky. Sice jsem na začátku dlouho hledal nejvhodnější posez, ale pak jsme si vzájemně sedli. Navíc plně elektricky nastavitelné a s pamětí.
T - tempomat. Další nezbytná pomůcka pro delší jízdy, zejména po dálnici. Příště už ale musí být adaptivní.
U - úložné prostory. Dvojité dno kufru a hlavně prostor, který uvolnila rezerva, poberou spoustu zbytečných věcí, co můžete mít pořád sebou.
V - vyhřívání sedaček. V této výbavě i pro zadní sedačky bez příplatku, to už je vážně rozežranost.
W - wi-fi. Nemáme.
X - xenony. Krásně svítí, po nastartování se rozvičí do stran a nahoru a dolů, efektní a samonivelační.
Y - yes, you can!
Z - zamykání. Automatické po rozjezdu, klasika.

Závěrem snad jen tolik, že to byla třetí škodovka za posledních 10 let a opět nezklamala. Pokud hledáte schopného pomocníka do zemědělství, můžu jen doporučit :D

Silné stránky

4x4, automat, velký kufr, neskutečný prostor na zadních sedačkách

Slabé stránky

je to jezevčík a do kapsy ve dveřích se nedají dát velké PET lahve.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

2 zimy mě trápilo škubání motoru během 1.kilometru po natočení, nakonec se ukázalo, že jde o vadnou sondu v katalyzátoru

 

Video

Přímý odkaz na video.


Další vozy Škoda Superb



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluŠkoda Superb 3T (2008-2015)
Škoda Superb Combi Style 1.5 TSI ACT – Léta na jeho pozici nic nemění Škoda Superb Combi Style 1.5 TSI ACT – Léta na jeho pozici nic nemění

V rámci modelové péče dostala Škoda Superb nové srdce 1.5…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke svačině: Co na to mistr etikety Špaček?

Do divadla chodí „sťatí pod obraz“ i s řízkem ke…

Dokážete si představit, že byste si v hledišti divadla otevřeli láhev piva a při sledování činohry nebo muzikálu…

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec. Zkrátí se pracovní doba a přibude dovolené?

Čech odpracuje za život o 9 let víc než Němec.…

Je to až k nevíře. Češi odpracují až o devět let víc než Němci. Tedy pokud sečteme roční pracovní dobu. Lépe na…

 

iSport.cz

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju ho. Nejančí

Kodýtek drtil Pardubice a učí se od Kováře: Sleduju…

Děsí celou extraligu, stoprocentně. Na to si můžete vsadit. Jan Kovář a Milan Gulaš? Plzeňská atomovka. „Máme…

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po výhře třetí

SESTŘIHY: Plzeň stáhla náskok na Slavii, Baník je po…

Ostravský Baník je opět třetí. Svěřenci Bohumila Páníka se dostali před Jablonec a pražskou Spartu. Rozhodla o…

 

Reflex.cz

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor na splašené koně

Historické dopravní nehody na území Čech aneb Pozor…

Dopravní nehody nemívaly před staletími tolik obětí jako dnes, ale bývaly neméně tragické. I jízda na koni či na…

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme stále frajeři

Sněm ANO: Dva rozpolcení Babišové aneb I tak jsme…

Andrej Babiš byl zvolen předsedou hnutí ANO. Tuto větu píšu zhruba hodinu před jeho zvolením, ale myslím, že se…