Recenze

topesto (muž 48 let) Poslat zprávu
 
10 Majitel

Volkswagen Passat Variant Highline 2,0 TDI BMT 4Motion 7DSG

9,83 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Passat, foto 1 Volkswagen Passat, foto 2 Volkswagen Passat, foto 3 Volkswagen Passat, foto 4 Volkswagen Passat, foto 5 Volkswagen Passat, foto 6 Volkswagen Passat, foto 7 Volkswagen Passat, foto 8
Volkswagen Passat, foto 9 Volkswagen Passat, foto 10 Volkswagen Passat, foto 11 Volkswagen Passat, foto 12 Volkswagen Passat, foto 13 Volkswagen Passat, foto 14 Volkswagen Passat, foto 21 Volkswagen Passat, foto 22 Volkswagen Passat, foto 23 Volkswagen Passat, foto 24 Volkswagen Passat, foto 25 Volkswagen Passat, foto 31 Volkswagen Passat, foto 32 Volkswagen Passat, foto 33 Volkswagen Passat, foto 34 Volkswagen Passat, foto 42 Volkswagen Passat, foto 43 Volkswagen Passat, foto 44 Volkswagen Passat, foto 45 Volkswagen Passat, foto 46 Volkswagen Passat, foto 47 Volkswagen Passat, foto 48
 

Technické info

Přezdívka auta Bestie Rok výroby 2015 Koupeno nové najeto [km]:2100 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1968 výkon [kW]: 176 kroutící moment [Nm]: 500 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 238 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Úvod
Passat se nekupuje, Passat se fasuje. A tak jsem ho nafasoval i já. Konfigurace a objednávka proběhla koncem srpna a pak nezbývalo než čekat a čekat a …. ano čekat. Původní termín dodání v půlce ledna byl ještě prodloužen, ale začátkem února jsem se dočkal. Takže mé dojmy jsou zatím poměrně čerstvé, ale i tak si myslím, že víc reálných zkušeností s tímhle autem v době psaní recenze moc lidí mít nebude.

Design
Přestože nový Passat jasně navazuje na předchozí generace, z důvodu použití nové platformy došlo ke změně v proporcích. Prodloužení rozvoru a zkrácení převisů spolu se snížením výšky jednoznačně prospělo a auto má mnohem dynamičtější vzhled a nejeví se ani tak mohutně jako předchozí verze. Velice hezky taky působí linka na boku začínající logem 4MOTION před předními dveřmi a táhnoucí se v úrovni klik až k pátým dveřím. Co mě ovšem při prvním setkání s Passatem naživo vyděsilo, byla chromová lišta na hraně přední kapoty přesahující přes reflektory. Na černým autě vypadá opravdu brutálně, na bílým nebo stříbrným se to už nechá vydržet. Přední světlomety nemají chromovaný vnitřek a díky kompletnímu použití LED technologie nejsou ani moc velký, takže pokud nesvítí, tak při letmém pohledu někdy vypadají jako by tam ani nebyly, jsou to takové tmavé důlky. Ovšem při rozsvícení LED pásků se situace výrazně mění a vypadají velice luxusně. Stejně tak grafika zadních světel je povedená a jednoduchý nápad s vertikální orientací brzdových světel je prostě geniální. Co se týče kol, tak na zimu tam momentálně jsou 17" Soho, na léto snad přijdou 18" Marseille z titulní fotky.

Interiér
Tady budu jen chválit. Vevnitř je auto prostorný a přitom útulný. Všechno je po ruce, vypadá to skvěle a je to na jedničku zpracovaný. Tam kde jsem do spáry v Superbu moh zatlačit kabel napájení onboard kamery, tady nemám šanci, spára v mezi čalouněním a palubní deskou prakticky neexistuje. A tak je to skoro se vším. Ovládací prvky jdou tak akorát ztuha a mají přesně vymezené polohy. Volant je o něco tenčí, ale do ruky padne přesně. Nastavit se dá ve dvou polohách (tj. výškově a vzdálenost od těla). Sedačky v kombinaci Alcantara/kůže jsou luxusní a maj poměrně výrazné boční vedení jak na sedáku tak na opěradle. Jen nevím, jestli lidem s větším pozadím nebudou trochu úzké :) Z důvodu střídání s kolegou jsem volil sedačky s pamětí, takže jsou komplet v elektrice a to nemá chybu. Paměti jsou sice jen 2, ale to stačí. Místo třetí paměti je tlačítko masáže bederní opěrkou. Do všech dveří jde dát velká PET láhev, schránka na brýle pod střechou je taky větší než v Superbu. Zase schránka před spolujezdcem je o něco menší, část místa tam zabírá CD mechanika s dvěma sloty na SD karty. Zadní sedadla jsou sklopná bez nutnosti zvedat sedák a navíc jdou ovládat páčkami z kufru. Úchyty ISO fixu jsou krásně přístupné (jaký rozdíl od Superbu!). Pak už zmíním jen velice hezké, leč příplatkové, ambientní osvětlení interiéru.

Motor
Nový 240-koňový biturbo diesel je zřejmě nejdiskutovanější částí nového Passatu. A názory sahají od naprostého odsouzení do pekel ("jak dlouho to může vydržet a kolik to bude stát až se to rozsype") až po totální nadšení ("jede jako šestiválec a raketový start mě zatlačil do sedačky tak, že už z ní nevylezu"). Moje osobní dojmy jsou zatím někde mezi a nejvíc mezi převládá pocit, že auto je mnohem menší a lehčí spíš než že by mělo nějak zvlášť nadupaný motor. Ale samozřejmě to spolu souvisí. Předjíždění je pohoda i bez kick-downu a zrychlení na dálnici (německý) ze 140 na 200 provází ten správně příjemný pocit zatlačení do sedačky a člověk ani nemá pocit, že by to auto nějak trápil. Prostě jsou tam velký rezervy a ty se vždycky hoděj. Navíc si na to člověk rychle zvykne a mě už to ani nepřijde, ale je pravda, že když se mnou jede někdo poprvý, tak na něj má to zrychlení jasnej wow efekt. Ani ne tak kvůli tomu, že by to bylo až tak brutální, jako spíš že to člověk od toho auta nečeká. Co se týče výdrže po technický stránce, tak jsou to zatím jen akademický debaty, to ukáže čas. Moje důvěra v německý inženýry je pořád ještě velká a doufám, že se na tom nic v příštích 5 letech nezmění. Ale můžu se plést, to nevylučuju. A spotřeba se zatím drží na 7,5l/100 km, což je samozřejmě dost vzdálený papírovým údajům, ale těm už přece v týhle době nikdo nevěří, že jo? Podle mě je to v pohodě a dle očekávání. Kdo chce jezdit eko-rallye, tak ať se poohlédne po jiným autě nebo aspoň jiný motorizaci. O tom jak si ve VW tohodle motoru považujou svědčí i to, že ho nepustili do novýho Superbu, přestože třeba 206kW benzín jim v něm nevadí.

Technika
Tohle bude takový pelmel o všemožných vymoženostech, který v autě mít sice nemusíte, ale když už je máte, tak se jich nechcete vzdát.
V první řadě to rozhodně platí o automatický převodovce a pohonu všech kol. 7-stupňový DSG automat a Haldex 5. generace je jediný, co s jde s tímhle motorem objednat, takže se nelze divit, že vzájemná odladěnost a souhra je na nejvyšší úrovni. Nechápu, jak na tom může někdo hledat nějaký chyby a zajímalo by mě, jak se to VW ještě v budoucnu podaří vylepšit.
Adaptivní tempomat je ve spojení s automatickou převodovkou nejužitečnější věc na celým autě. Ve městě nebo v provozu na dálnici není potřeba vůbec šlapat ani na brzdu a prakticky skoro ani na plyn. A to má velice pozitivní vliv na spotřebu, o tom nepochybuju.
Už jsem zmínil přední světlomety, které jsou komplet LED, ale je nutno dodat je, že mám i asistent dálkových světel, takže v noci je zapnete jednou a pak už se nestaráte. Prostě svítí tam kam je potřeba, odstíní přijíždějící auta, abyste je neoslňovali a ve městě pod lampama je úplně vypne. Jedním slovem boží.
Další výraznou novinkou je Active Info display, digitální štít, do té doby k vidění v koncernu pouze u Audi TT. Pro hračičky nutnost :) V reálu jsem se chvilku nemoh rozhodnout, jestli to, co je přede mnou, je předzvěst budoucnosti nebo Matějská pouť, ale už bych neměnil. Dohromady s 8" displejem systému Discover Pro má řidič všechny informace k dispozici tam, kde je chce mít. Mimochodem systém Discover Pro je velmi svižný, reakce na dotek okamžitá a má senzor přiblížení, takže teprve když chcete něco ovládat, tak vám zobrazí potřebná tlačítka a popisky.
Parkovací asistent s Area view byla další věc, co jsem moc chtěl a neudělal jsem špatně. Další věc pro hračičky, zapnete se si stranu kterou chcete, vidíte kam pojedete při momentálním natočení volantu a to jak dozadu tak dopředu. Nebo si zapnete širokoúhlou kameru vpředu či vzadu a vidíte vlastně za roh, což se hodí při vyjíždění odkudkoli, když vám něco překáží v přímém výhledu. Pravda ptačí pohled se hodí hlavně na puntičkářské zarovnání s pruhama na parkovišti, ale pak si aspoň nepřijdete jako pako, když stojíte našikmo :)
S čím jsem se začátku trochu bojoval bylo bezklíčové odemykání, ale chyba byla na mé straně. Prostě jsem byl po zamknutí auta zvyklej vzít za kliku a přesvědčit se, že je auto zavřený. Což když tady neuděláte během 2s po zamknutí, tak si ho zase odekmnete . Ale už jsem si zvyk a musím říct, že zamykání auta dotekem na kliku je takové osobnější než jen zmáčknutí čudlíku na dálkáči. Je to takové rozloučení a zároveň slib, že se zase uvidíte :D
Adaptivní podvozek a volba profilu jízdy dává možnost nastavit si nejen tlumiče, ale i řízení, převodovku, tempomat, světla či klimatizaci ve 4 přednastavených režimech (Comfort, Normal, Sport, Eco) a pokud by to někomu nestačilo, tak si může nastavit svůj individuální profil. Já tam třeba mám řízení na Sport a tlumiče na Comfort. A teda profil Eco je dobrej, když si chcete připomenout, jak jezdil tříválec 1.2 HTP :)
Automatická klimatizace je 3-zónová, takže můžem dětem vzadu přitopit a vepředu neusnout u řízení.
Co mě rozhodně potěšilo je elektricky výklopné tažné zařízení, taková blbost, ale když si vzpomenu, jak jsem vždycky bojoval s nasazováním háku u Superba, tak jasná úleva.
Při objednávání připojení k telefonu, k internetu a Car-netu jsme si asi trochu nerozuměli, respektive nikdo moc v tý době nevěděl co a jak. Takže pokud budete chtít navigaci Disocver Pro a k tomu wi-fi hotspot v autě, tak si k tomu musíte objednat telefonní rozhraní Premium, to má na rozdíl od mého Comfortu slot na datovou SIM kartu. Zkusili jsme tento nedostatek dohnat použitím originálního USB modemu VW CarStick, ale ten zase funguje jen s navigací Discover Media. Ale naštěstí je možno nastavit režim Client a připojit auto k internetu třeba přes mobil. A to funguje v pohodě, můžete pak jednak poslat cíle do navigace ze svýho počítače nebo při jízdě používat na mapě zobrazení z Google Earth (při stojícím autě i Street View) a nebo vyhledávat cíle online, např. benzínky včetně aktuálních cen.
Sound systém Dynaudio Confidence má pro mě asi až zbytečnou kvalitu, největší problém je najít odpovídající zdroj hudby, aby to člověk vůbec pořádně využil. Já nejčastěji používám přehrávání přes Bluetooth z ipadu nebo iphonu, protože tak můžu pokračovat v tom, co jsem poslouchal v kanceláři. Ale když ten samej telefon připojíte přes USB, tak je zvuk o poznání lepší. Celej systém má 700W, 10 reproduktorů a sub-woofer v rezervě a při zvýšení hlasitosti na 75% se již dostavuje srdeční arytmie.
Jediná věc, kterou bych si asi odpustil, kdyby to šlo, je Start/Stop systém. Sice se zdá, že to funguje jak má, ale nikdo mě nepřesvědčí, že leckdy jen pár sekund vypnutí motoru nepřináší víc škody než užitku .
Pak už zbývá jen pár drobností jako elektrické ovládání 5.dveří, rozpoznávání značek,auto-hold, vyhřívání čelního skla či dešťový senzor, o kterých asi nemá cenu se moc rozepisovat, každý si představí, co dělají.

Závěr
Spousta lidí řekne, že za cenu tohodle auta už se skoro dá pořídit prémiovka se šestiválcem, ale za mě je tam důležitý právě to slůvko skoro. Než škudlit na výbavě a pak jezdit sice prémiovou, ale holotu, tak to radši zůstanu u lidového vozítka :) Ale to je rozhodnutí, který si každej musí udělat a zdůvodnit sám. Za mě má tohle auto jedničku s hvězdičkou a protože jeden nikdy neví, kdy ho zase odfasuju, tak si ho zatím užívám.

Silné stránky

Skvěle vypadá a ještě líp jezdí.

Slabé stránky

Nemá v zavazadlovém prostoru vyjímatelnou baterku.

 

Novinky v recenzi

22.5.2016 17:40

Bestie na FB Volkswagenu

Tak Bestie to dotáhla až na Facebook českého Volkswagenu a za 1 den tam nasbírala přes 1.000 lajků. Tady má za rok 24 hodnocení, tak si říkám, jestli to tu není trochu mrtvý :)

16.2.2016 18:36

4 dny v servisu

Přestaly fungovat kamery kolem auta, takže to šlo to na reklamaci. Opraveno výměnou řídící jednotky v záruce. Je mě na tom naštvalo, že vinou zoufalé organizace práce a nedostatkem komunikace ze strany servisu se z původně plánovaných 2 dnů staly 4. Takže místo bestií jsem jezdil na hory lyžovat s půjčeným rapidem. Ale jak se říká, zážitek nemusí být hezký, hlavně že je silný :)

1.12.2015 09:09

Spotřeba po 30.000 km

Bestie má najeto něco málo přes 30 tisíc, celková průměrná spotřeba je zatím 7,6l/km. Počítám, že tak už to asi zůstane.

10.11.2015 16:04

Bufík

Dnes došlo na montáž nezávislého topení, které v době objednávání ještě nebylo v konfigurátoru. Takže zima může konečně začít!

26.10.2015 19:01

Nevěsta

O víkendu měla bestie důležitý úkol - dopravit na radnici nevěstu. Vzhledem k tomu, že to stihla včas a ještě u toho skvěle vypadala, tak to považuju za úspěšně splněnou misi :D

2.6.2015 18:20

Návštěva servisu - zobrazení map na displeji

Tak dnes skončil Passat poprvý neplánovaně a nechtěně v servisu. Ucházející pravá zadní penumatika byla prkotina, ale to, že Active Info Display při pokusu o zobrazení mapy neustále hlásil "Zobrazení mapy se načítá", se ukázalo jako tvrdý oříšek. JInak všechno ostatní funguvalo a navigace na rádiu jela ok. Nepomohl ani telefonát do MB, řešilo se to až v Německu, ale nakonec se těsně před koncem pracovní doby podařilo přehrát SW a teď to funguje jak má.

24.5.2015 12:23

Spotřeba po 10.000

Tak mám ujeto prvních 10 tisíc, tudíž je čas na první dlouhodobější vyhodnocení spotřeby. Přesná čísla jsou: najeto 10.200 km, tankováno 785 litrů, tj. průměrná spotřeba 7,7l/100km. To je docela slušný a kdo předpovídal, že tenhle motor bude žrát i trávu kolem silnice, tak se splet.

10.4.2015 22:07

Nové fotky v galerii

Přezuto. Umyto. Nafoceno.

3.3.2015 09:57

Auto roku 2015

Včera byl Passat B8 vyhlášen Autem roku. To už se mi asi těžko někdy podaří, abych jezdil autem dřív než takový ocenění dostane. Dobře já! :D


Další vozy Volkswagen Passat



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluVolkswagen Passat B8 (2014-)
VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát? VW Passat Variant Alltrack 2.0 TDI (176 kW) – Dá se boj s SUV vyhrát?

Volkswagen nabízí oplastované kombi s pořádným…

VW Golf IV VW Golf IV

Už je to tady, představujeme Vám horkou novinku tohoto…

 





Blesk.cz

„Zemře,“ tvrdili doktoři. Michálek (10) díky péči rodiny bojuje, potřebuje ale pomoc

„Zemře,“ tvrdili doktoři. Michálek (10) díky péči…

Je to jeden z těch příběhů, kdy láska, přesvědčení a píle překonají i nejčernější vize lékařů. Když se Andree…

Co dělala Mayová o víkendu? Jako nezvaný host se vloudila na svatbu

Co dělala Mayová o víkendu? Jako nezvaný host se…

Britská premiérka Theresa Mayová si o víkendu užívala krásného počasí a společně se svým manželem Philipem a…

 

iSport.cz

Myšák chce jít Nečasovou cestou. Jak dopadli další mladí hráči v extralize?

Myšák chce jít Nečasovou cestou. Jak dopadli další…

Přes dvacet let platilo, že nejmladším litvínovským nováčkem v nejvyšší soutěži byl Robert Reichel. Od minulého…

SESTŘIHY LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví Barcelona i Inter

SESTŘIHY LM: Liverpool doma porazil PSG. Výhry slaví…

Finalista minulého ročníku Liverpool ztratil dvoubrankový náskok, nakonec ale nad Paris St. Germain vyhrál 3:2…

 

Reflex.cz

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači hříchů a proč jim církev hrozila smrtí?

Morbidní zvyky anglického venkova: Kdo byli pojídači…

Zatímco poslední pomazání bylo součástí široce praktikovaných rituálů většiny křesťanů již od 12. století,…

Vláda schválila rozpočet s rekordními výdaji přes 1,5 bilionu korun. Odborníci a opozice jí vyčítají deficit

Vláda schválila rozpočet s rekordními výdaji přes…

Vláda ve středu za účasti prezidenta Miloše Zemana schválila návrh státního rozpočtu na příští rok se schodkem…