Recenze

9 Majitel

Ford F-250 5.4 XLT

9,95 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford F-250, foto 1 Ford F-250, foto 2 Ford F-250, foto 3 Ford F-250, foto 4 Ford F-250, foto 5 Ford F-250, foto 5 Ford F-250, foto 6 Ford F-250, foto 7
Ford F-250, foto 8 Ford F-250, foto 9 Ford F-250, foto 10 Ford F-250, foto 11 Ford F-250, foto 12 Ford F-250, foto 13 Ford F-250, foto 15 Ford F-250, foto 16 Ford F-250, foto 17 Ford F-250, foto 18 Ford F-250, foto 19 Ford F-250, foto 20 Ford F-250, foto 21 Ford F-250, foto 22 Ford F-250, foto 23 Ford F-250, foto 24 Ford F-250, foto 25 Ford F-250, foto 26 Ford F-250, foto 27
 

Technické info

Přezdívka auta Drobek Rok výroby 2010 Koupeno ojeté najeto [km]:310000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 5408 výkon [kW]: 239 kroutící moment [Nm]: 500 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 999999 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 23 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Tak jak začít s novou recenzí... Asi se ze mě stává Kanaďan neboť "potřebuju" vetší a vetší auto. No auto, ono už je to spíš i menší náklaďák:D
Pro ty co nečetli o mém předchozím dítku, tak jsem vyměnil small-size truck (nejmenší truck co vyrábí dodge), aneb dle staré definice 1/4 tunový truck za pořádný 3/4tunový full-size truck od Fordu (nad ním už je pouze 1tunová F350, možno i s dvojtou napravou vzadu), vetší drobky jako F450 a výš už nepočítám, jelikož se berou jako nákladní auta a je potřeba jiný řidičak než „Bčko“.

Tak a teď k věci, Dakota uvezla na korbě nějakých 6-700kg maximum, což bylo pro mě málo. Mám v plánu pořídit obytný camper, který má suchou váhu někde okolo 8-1000kg (záleží na velikosti...) a s náplněma a věcma okolo 1200kg a to nepočítám zbýlý naklad a pasažéry. Bylo potřeba vylepšit vozový park! Dakotu jsem prodal jednomu mladému Finovi, který přijel do Kanady cestovat a potřeboval auto na roadtrip na Alijašku, snad mu dobře slouží...:) v mezičase jsem jezdil s nákupní taškou přítelkyně - Chevrolet Aveo 1.6, maličké prdítko, sotva se do něj vejdu a není z něj vůbec žádný rohled!! :))
Vybírání nového auta nebylo vůbec jednoduché, končilo léto, měl sem omezený rozpočet, ale shodou okolností jsem se chytře před zimou zbavil motokrosové motorky, týden poté co odešla do světa Dakota, najednou bylo víc možností a z čeho vybírat!
Ikdyž je truck pro mě neskutečně univerzální auto a byla to jediná logická volba hlavou, tak přece jenom mi v žilách koluje ještě mladá krev a srdce mluvilo uplně jinak... co odložit truck+camper a radši nějaký sporťák? a nejlíp kabriolet s V8 a manuálem? a tak sem hledal a hledal až jsem se dostal k výběru mezi 2 pěknýma kouskama: Mustang 2003 V8 kabrio v manuálu a nebo Mustang 2006 coupé v manuálu... co teď, hotovost v ruce, hlava horká, už pomalu jednou nohou v autě, domlouvám finální schůzku na kabrio a jen tak naposled, z rutiny, projiždím inzeráty na webu a hned se mi do očí blýskne pro mě nový inzerát na FORD F250 rok 2010 za podezřele nízkou cenu... volám, stále je, žádné mouchy říkají... důvěru ale v kanadské dealery (autobazary) po několika zkušenostech přátel nemám skoro žádnou, jenže cena je lákává. A tak jedu.
Stějne už víte jak to dopadlo, Mustang musí počkat do léta :D:D Tak ho mám, z venku krasavec, zachovalý. Po prvním majiteli, firma z Kelowny, jezdili s tím pouze po dálnici. Od toho se odvíjí vyšší nájezd 300 000km, docela nezvyk na benzín....(ikdyž znám kluky s dieselovýma F350 co mají 2015/16 model a už mají kolem 250tisic Km! blázni! ) Ale s mojim cestováním max 10tisic ročně mě to nějak nevzrušuje. Je můj a je obrovský. Mám pocit, že musim neustále někoho omezovat ve vedlejších pruzích. Naštestí velké dvojité zrcátka dovolují dobrou kontrolu a stále jsem ve svém pruhu, uff. Počáteční nadšení po testovací jízdě mírně opadlo (dali mi klíčky, a řekli at se projedu kam chci ale ať se do 2hod vrátím, žádné papírování, nic, domluva na čestné slovo, docela překvapení oproti ČR) při přidání plynu se ozývalo zvláštní cvakání, podezříval sem ventily či jejich časování, čímž tento motor trpí a nebo netěsnící svody výfuku.
U dealera jsem ukecal slevu cca 15% z ceny a tak jsem přimhouřil oko, jak se nakonec potvrdilo, byl to netěsnící spoj mezi svodem a dílem výfuku, oprava mě stála v přepočtu 200kč, zlaté české ručičky, to jen tak na okraj :)

Teď trošku technické věci a míň keců :))

Je to 2010 FORD F250 SuperCab XLT 5.4l V8. A co to vůbec znamená?

Znamená to, že tenhle 5.9m drobek vážící prázdný 2890kg uveze na korbě bez problému okolo 1400kg. To je to hlavní proč jsem jej pořídíl.
Pohání jej V8 benzín o objemu 5.4litru, davají jej do spoustu Fordů už několik let. Vydoluje ze sebe 300koní a 500NM, není to žádný zázrak na 3tunové auto, ale jede to furt slušně. Horší je však spotřeba, ve městě okolo 29-32l/100km, mimo se dostanu skoro ke 20, ale kombinovanou mám 23-24L/100km, to v ČR živit nechceš :D:D
Na kouli bych měl utáhnout okolo 5.5 tuny (liší se to podle výbavy/modelu).

Pohon je zadokolka. Žádná stabilizace ani protiprokluz. Pouze ABS. Naštěstí si někdo připlatil a můžu přiřadit i přední náhon – volitelná 4x4 případně i redukce. Inženýři ve Fordu dokonce vymysleli i zamykací náboje kol... když je rozdovka rozpojená (pohon pouze zadek), tak by se měl diferencial s kardenem atd v přední náprave normálně otáčet díky předním kolům, ale v nabojích jsou „volnoběžky“ takže ikdyž je auto v pohybu, přední naprava se točit nemusí... má to šetřit komponenty a ušetří to tak 0.2l/100km :D:D naboje se pak zamykají vakuem, které vznikne po přepnutí spínače na 4x4. Hodně se to teda sere, takže naštěstí se dají zamknout i ručně, ale musíte vylézt ven. Taky je na to myslet třeba dopředu... když budete v půl metru bláta, tak se hrabat k nabojům může být chuťovka:)) Jinak differencialy jsou otevřené, žádný samosvor ani uzáverka... to mě trošku mrzí...

Vevnitř je místo pro 6lidi, vpředu si sednou v pohodě 3dospělí, dozadu spíš 3 měnší lidi nejlíp děti... málo místa na kolena. Vše je v elektrice – okna, centrál, a zrcátka – dokáží se vytahovat o cca 8cm do strany pokud chce někdo táhnout přivěs, tak i sklápět, super při parkování kolem sloupů.
Měl sem tam obyčejné rádio na CD, parkování s tím nebyla žádná výhra. Pořidil sem místo něj Pioneer s 6 palcovou dotykovou obrazovkou a dokoupil couvací kameru za 400kč všechno to nějak nadrátoval dohromady a funguje to! Zase spousta ušetřených $$$. V podobném duchu jsem dopředu pořidil LED rampu/světlo do nárazníku, homemade držáky a vypadá to jak od profíka! Přechozí majitel tam měl 2 kulaté světla, podobné má můj děda na traktoru, vypadaly hrozně, tak letěly do koše. Celou korbu sem vystříkal/natřel specialním náteřem, povrch by se dal přirovnat ke šmirgl papíru, nerozškrábe to ruku a nekloužou po tom věci jak po původním obyčejném plechu. Po stranách jsem přilepil LED pásky, takže když po tmě nakladám/vykládám věci, už na to vidim líp. Opět jsem pořídil i svinovací roletu na korbu, skvěle se osvědčila na Dakotě. Taky jsem dal tmavou 5% folii na zadní okno, aby lidi za mnou furt nečuměli na moji plešatou hlavu;))))

Ja vím, furt mluvím o takových detailech... tak co třeba kola?? Koupil sem jej s originalními Ford koly s rozměrem 275/70R18, velká kola, ale na velkém autě. Chtělo to něco víc „cool“ ;))
Rozteč je 8x170mm (kdo to má vždycky všecko povolovat!! ). Narazil sem na jedny docela slušné gumy včetně ráfků od jednoho kanaďana za super peníz. Ráfky byly chromové, ale celé oloupané, zoxidované, poškrabané, hnus. Celé jsem je obrousil a nalakoval na černou matnou. Hned oživly a chystal sem se jej nahodit a byl sem překvapen. Veděl jsem že nové gumy jsou vetší 325/60R18 ( v kanadské řeči původní 33“ a nové 35“). Takže o 5cm větší průměr, ale i o 5cm šiřší... co jsem nedomyslel byl offset, original kola mají +40mm a moje nové -15mm, takže ještě o 55mm čouhají ven...šak vidite na fotce :D
Takže kola koupené, vypadají super, vlezly se dovnitř, ale jakakoliv zatáčka by znamenala poslouchání drhnutí o podběhy. Musel jsem koupit leveling kit. Z továrny je auto „nahrbené“ takže tímto se zvedne jenom předek o 5cm a už bylo hned víc místa. Stejně jsem to musel trochu řezat a pomlátit kladivem aby mi gumy nedrhly ani kousek. Povedlo se.
Další problém byl, že kola čouhly skoro 5-6cm přes blaníky, vypadá to super, ale někteří „pomáhači“ jsou na to alergičtí a pokuza začíná na 109CAD (2000kč) s případnou STK.

Malá vsuvka, STK v britské kolumbii není, takže tu můžete jezdit s čím chcete jak chcete pokud to má BC značky. STK se musí dělat pouze pokud auto doveze z jiné země/provincie a chcete jej přihlásit a nebo pokud vás na ni pošle policajt kvůli nějakému problému.

No a jelikož sem se takovým problémům chtěl vyhnout objednal sem rozšiřující blatníky, jsou matné plastové, ještě uvidim jestli je budu lakovat. Nicméně instalace byla asi za 60min všechny 4kusy a vypadá to podlě mě super:)

Auto mám zatím jenom chvíli a najel sem sotva 5000km, takže další poznatky/upravy a servis bude teprv přibývat. Kdyby byl někdo na nějakou konkrétní věc, napiště, zodpovím. Beztak jsem určitě na spoustu věcí zapomněl...

Silné stránky

Skvělý výhled z kabiny, nic nelze přehlédnout. Nikdo mě neoslňuje světlama jako v nizkém osobáku :))
Silný posilovač, nemá problém i s velkými koly.
Budí respekt na silnici, takže všichni uhýbají do pravého pruhu nebo mě pouští, ale paradoxně v něm vždy jedu piánko a vůbec nemám zapotřebí někam spěchat, jako v menších autech....
Můžu na něj naložit cokoliv a jede furt stejně

Slabé stránky

Spotřeba ve městě
Tvrdý podvozek, přičítám ho tvrdým listovým perům vzadu a pružinám v předu.Člověk si asi nevybere, buď to uveze hromadu písku a nebo to může byt limuzína...obojí jaksi nejde

Jediné co mě momentálně rozčiluje je funkce o stavu nahuštění preumatik. Od nějakého roku 2006-2008?? je v USA povinné a zavedli to i do Kanady a z „bezpečnostních“ důvodu mi to ani dealer nechce vypnout. A jelikož sem koupil kola ze staršího forda nemá v sobě senzory, takže mi to stále ukazuje chybu. Mohl bych senzory přendat ze starých kol, ale jenom přezutí a vyvážení by mě vyšlo v přepočtu tak 3000kč. Dokoupit a instalovat novou sadu senzorů by bylo okolo 8000kč, tak to asi budu trpět dál...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opravil sem netěsnící svod na řidičově straně za pár korun. Jinak musím zaklepat, vše šlape jak hodinky.
Klasický servis přijde co nevidět - zimní směs do chladiče, výměna oleje - motor,převodovka.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Snažili sem ze mě dělat blbce, že na autě nic neklepe ikdyž sem jim to přesně ukázal, přišel jejich mechanik a řekl že je vše ok :D
Ale já o tom věděl, dali slevu, já s tím souhlasil tak ok.
Snažili se mě ještě natlačit do nějaké záruky na pohonné ustrojí za 2000CAD/rok, což byla 1/4 ceny auty, tak sem se jim zasmál, vyskládal hotovost na stůl a odjel. Nejsem žádnej makovec aby mě voholili! Jak by řekl Čtrvrtníček:)

 

Novinky v recenzi

5.1.2017 01:50

Vánoce v Albertě

Drobek mě uspěšně dovezl do zasněžených hor a zpět bez jediného zaváhání. Startoval krásně i v - 23°C, to mě se chtělo mnohem míň, hehe. Najeto skoro 1800km, po cestě tam jsem jel piánko a dostal se na 18.2l/100km realně, měl sem naložený snežný skutr, rampu, nařadí a hromadu věcí na hory, 2osoby a bramborový salát s řízkama :D:D dohromady tak 600kg určitě. V alberte sem si užival jizdu bokem na souvislé vstvě sněhu a i nějaky offroad, takže sem se vrátil se prům. spotřebou 20.9l/100km. Přidal jsem taky pár fotek do galerie. Byly to krásné Vánoce... "vtípek" na závěr... kolik litrů benzínu jste projeli vy, když jste jeli na svátky za rodinou/přáteli?... já 366litrů :D


Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
7
náhradní díly
9
výkon motoru
7
spotřeba
3
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
10

Famozní brzdy vzhledem k váze. Brzdí líp jak malé Aveo či pracovní Dodge Caravan.

zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord F-250
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne zájem. Ubylo tu 4000 lidí

O spoření na důchod se státním příspěvkem slábne…

Na penzi se státním příspěvkem v takzvaném třetím pilíři penzijního systému si na konci prvního čtvrtletí…

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků sexy Dády, o kterou přišel!

Felix Slováček slaví 75! Podívejte se na 75 snímků…

Felix Slováček dnes slaví 75. narozeniny. Za tu dobu toho stihl hodně. V posledních 5 letech se mu ale zhroutilo…

 

iSport.cz

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u mých zápasů nebudeš!

Odveta Kristýny Plíškové: Poškodila jsi sestru, u…

Stačilo. Už dost! Kristýna Plíšková splnila to, o čem před pár dny psala na svém twitterovém účtu. Potom, co…

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým Sparta (ne)počítá

VELKÁ MAPA: 31 hráčů na hostování. Víme, s kým…

To číslo bere dech. 56! Tolik hráčů v dospělé kategorii má aktuálně pod smlouvou fotbalová Sparta. Kdyby nyní…

 

Reflex.cz

Tradiční nedělní španělská snídaně? Tyčinky churros namáčené v čokoládě!

Tradiční nedělní španělská snídaně? Tyčinky churros…

Je to jen mouka s vodou a troškou soli, přesto churros patří mezi ikonická jídla španělské gastronomie. Když se…

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní ministryně obrany Šlechtové

Fenomén Karla: Vzestup a pád extravagantní…

Z vlády Andreje Babiše odcházejí nej­známější tváře. Po Robertu Pelikánovi a Martinovi Stropnickém, kteří až…