Recenze

10 Majitel

Dodge Dakota V8 4.7 Magnum

9.10 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Dodge Dakota, foto 1 Dodge Dakota, foto 2 Dodge Dakota, foto 2 Dodge Dakota, foto 3 Dodge Dakota, foto 3 Dodge Dakota, foto 5 Dodge Dakota, foto 6 Dodge Dakota, foto 7
Dodge Dakota, foto 8 Dodge Dakota, foto 9 Dodge Dakota, foto 11 Dodge Dakota, foto 12 Dodge Dakota, foto 13 Dodge Dakota, foto 14 Dodge Dakota, foto 15 Dodge Dakota, foto 16 Dodge Dakota, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Chuck Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:270000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 4701 výkon [kW]: 175 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.9 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 16 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 18 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Tak jsem si pořídil poprvé uplně svoje vlastní auto...místní „zelení“ mě kvůli němu budou nesnášet, ale sny se mají plnit, nejen o Vánocích ;) A co že to vůbec je? Je to pěkná bestie, nicméně na místní poměry vcelku ještě drobeček. Jak jinak než pickup, neboli jak za oceánem říkáme, prostě truck.

Pro ty co zatím nepoznali :)) jedná se o Dodge Dakota 2003 a s přítelkyní mu říkame Chuck.

Vždycky jsme chtěl pořádný truck, ne že bych tahal přívěsy, ale na výlety s kolama je truck jako dělaný. K tomu mé časté výlety do hor na kempování k jezerům, požadavky byly dané ihned:

Pickup se zvýšeným podvozkem

Pohon 4x4

Crew Cab (=4dveře)

Automat

Motory jsou na výběr nejčastěji V6/V8 ale vzhledem k tomu že předpokládám nájezd 10-15tisic za rok maximalně, tak mi to bylo naprosto jedno.

Vybíral sem z aut jako Chevy Silverado, GMC Sierra, Ford F150, Dodge RAM byl už nad moje možnosti, takže nakonec jsem narazil na zachovalý kousek Dodge Dakota, který nehuntovali majitelé po pracích/stavbách jako vetšinu ostatních trucků a bylo jasno. Prohlidka, testovaci jizda, 15min v kancelaři pojištovny a už odjizdím s novýma značkama směrem domů :)

MOTOR:
Dělá mi samou radost. Je to vidlicový osmiválec V8 Magnum o objemu 4701cm3. Je naladěný hodně do pohody, takže hodnoty 175kw/400NM určitě neoslní, spíš je jen tak převaluje... volnoběh cca 550ot/min. Ale pokud mu člověk šlápne po krku, nad 3000ot začíná o sobě dávat krásně najevo a uši zažívají užasný koncert.

Převodovka je 5-ti stupnový automat. Při dodržovaní limitů skoro vždy převodovka drží otáčky mezi 1500-2000ot/min. (při ustálených 90km/h je to nějakých 1500ot/min)

POHON:
Již z továrny 3inch lift kit=7.5cm výš oproti nižší verzi)
Mám celoroční offroad gumy Wrangler, 265/70 R16, asi idealní kompromis pro cestu/terén. Dakota má stálý pohon zadních kol, vzadu je samosvorný differencial. Předek je připojitelný, nastavuje se tlačítkem na palubní desce, taktéž má redukci využitelná pouze v těžkém terénu/sněhu/blátě pro rychlost do 40km/h.
Používat 4x4 se výrazně nedoporučuje na suchém asfaltu. Průchozí výška je cca 28cm. Další zvýšení je zbytečné, ale lift kit stojí jen pár korun... kdyby nahodou, haha.


SPOTŘEBA:
Na spotřebu vůbec nehledím, litr benzinu stojí $1.3/litr, ale protože to bude určtitě všechny stejně zajimat tak vám ji sem napíšu:) Po městě a couračky je kolem 22l/100km,haha.
Ale po pár posledních výletech při ceste 50/50 silnice/dalnice se pohybuju kolem 15litru/100km. Což není vůbec špatné a to si rád poslechnu vytočenou V8 :D Nádrž je 91litrů a tankuju Regular 87oktanu.


CESTOVÁNÍ:
Vpředu jsou nezavislé ramena, vzadu tuhá náprava na listových perech...co k tomu říct... zadek je strašně lehoučký, v hodně ostrých zatáčkách pod plynem dost odskakuje, své asi dělají i celoroční gumy s klasickým drsným „offroad“ vzorem, hehe

Pokud nic na korbě nevezu, je zadek tak lehký, že mi ze začatku parkrát hodně nahral strach, protože je potřeba si dávat pozor na boule/vlny na cestě. Jel sem po dálnici 100km/h , z kopce, mírná pravotočivá a na silnici byli za sebou 3 vlny, zrovna v takových blbých rozestupech, že se auto rozhoupalo a já už přemýšlel jestli půjdu doleva do protisměru nebo doprava ze skály... uff.

Vlivem vysokého podvozku, gumy, a měkké nastavení auto doslova plave... najednu stranu je to neskutečné pohodlné , a to i na polních cestach, kamenech apod. ale na asfaltu je to zvláštní pocit, člověk si zvykne, ale na nějakou rychlou jizdu nejspíš zapomeňte:)

Z auta je skvělý výhled , člověk sedí mnohem výš a má skvělý rozhled, hlavně vzad díky celé prosklenné stěně. S tím souvísí i jednoduché parkování ze strany manevrování, najít místo do kterého se vlezu už je oříšek, Chuck má totiž kolem 5.5m na délku.

VÝBAVA:
je takový obyč na rok 2003. Manuální klimatizace, okna a zrcatka v elektrice, sedadlo řidiče v elektrice, tempomat. Příjemná věc je lampa na osvětlení korby, svíti fakt dost.

_________________________________
DOPLNĚNÍ 13.10.:
Slohovky mi nikdy nešly, tak sem přidávám další info, spíš jen tak pro zajímavost a bodově ;)

S Chuckem jsem najel dalších cca 10tisíc km, skáče to tam rychle, hehe, průměrný výlet o víkendu je totiž okolo 5-700km  Spotřeba se drží okolo 16litrů, ale jezdím spíše dálky. Bohužel se mi již dostavily i první problémy, zaseklo se mi ložisko na kompresoru klimatizace, aby to nebylo málo, tak v takové p*deli, že jediný servis v okolí daleko si samozřejmě učtoval „vysokohorskou přirážku“ , kdyby se mi to stalo blízko domu, opravil bych si to sám za pár korun, takhle jsem vypláznul 1600CAD abych mohl vůbec odjet. V ceně byl nový kompresor s kladkou, řemen, nápln klimatizace a práce...
Dále se ozývaly pozvuky při zatačení na parkovišti a zatáčkách s malým poloměrem. Zjistil sem že mám vůli v tyči řizení, vyměnil jsem, také zadní stabilizátor včetně táhel byl po smrti, vyměněno a nyní jezdím krásně poTICHOUČKu :))))
Několikrát i píchl a prorazil gumu, na vině byly už víc jeté pneu (zbývalo cca 5mm), nicméně na rozbité cesty plné kamení je to furt málo. Takže jsem nakoupil gumy MotoMaster Total Terrain A/T2, ne moc známá značka,ale recenze dobré a poměr cena/výkon ještě lepší, nehučí na asfaltu a v térenu mají lepší trakci než doposud obuté Goodyear Wrangler RT/S. Obouvám rozměr 265/70/R16.

S jídlem roste chuť a jakmile jsem jednou okusil nějaké to divočení v opuštěném lomu, brody řekou, začal jsem hledat výlety více do terénu a mín nepřistupných míst, auto dostává víc na frak. Už mi taky praskla prachovka na přední ose, než sem si toho všiml, projel sem pár brodů alá bahenních lázní a začal drhnout čep. Výměna bude příští týden a s tím rovnou i přední kotouče a destičky. Mezitím jsem vyměnil oleje v differenciálech, dozadu přišlo 2.5litru oleje, včetně adiditiva díky tomu že je to samosvor. V předu je obyčejný otevřený. Taky výměna oleje v motoru proběhla, přijde tam skoro 6litrů, jen tak pro zajimavost ;)

Při všech tě výletech jsem si už parkrát škrábnul břichem o nějaký ten kámen, a ikdyž jsem nahoře psal, že liftkit není potřeba, tak už sem tam jeden nasadil :D Vpředu stačí přítáhnout/napružit torzní tyče (fungují místo pružin), nastavení tyčí je v toleranci 0 - 2cm, ale díky přepákování se zvedne předek auta až o 3palce( 7.5cm), já mám momentálně přední napravu přizvedlou okolo 2.5“.
Zadní náprava takto jednoduše jenom nářadím nejde, ale o moc složitejší to není, stačí pod listové pera šoupnout bloky a je to, momentálně mám 2“ = 5cm.

Při jednom z výletů jsem trefil na polní cestě při 70km/h velkou díru až se mi rozpojil výfuk, ihned za tlumičem. Tlumič drží, ale koncová část spadla na zem a vzpříčila se před nápravou, než sem stihl zastavit, měl sem ji omotanou kolem zadní napravy jak hada, škoda že sem neměl sebou telefon abych to mohl vyfotit, hehe. Jezdím zatím bez koncovky, má to i lepší zvuk :D

Pokud by to někoho zajimalo, já jsem byl hodně překvapený... tak bohužel v Britské Kolumbii je monopol na povinné ručení, tzn. chcete auto, musíte si zaplatit pojištění povinné u statní pojištovny (havarijni, a ruzne doplnkové už můžete i jinde) nemáte totiž na výběr. Od toho se taky odvíjí cena... platím 230CAD (4200Kč), měsíčně!! Neplést si to s ročním :D naštěstí mi ted pojistovna uznala bonusy z ČR, a dostal sem slevu 40%, tak aspoň něco :)

Silné stránky

super motor
prostorný interier
skvělá průchodnost terénem
odvezu naprosto cokoliv co bude potřeba :D

Slabé stránky

trochu utrpení ve mestě na křižovatkách/parkovištích, citím jak posilovač trpí, když se musí prát s předníma gumama...
nemožnost si zamknout naklad (lze to vyřešit nastavbou na korbu, ale to vypadá fakt hnusně :))
dojezd max 500km (často jsou benziky jednou za 80-90km, nedopporučuju jezdit až do rezervy :D )

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

po koupi jsem zjistil, že nefungují okna u spolujezdcu, respektive pouze od řidiče. Na vině špatné dětská pojistka, za 5min spraveno doma na koleně:)
Momentálně řeším nefunkční centrál na zadních dveři řidičovy strany, asi to vypada na cvaklý kábl.
Jinak auto šlape jako hodinky. Behěm 14dní půjde na první servis - oleje, filtry,atd.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno od mladého Kanaďana(19let), jeho otec majitel. Servis dělali poctivě, zatajil mi akorat nefunkční zámek a dětskou pojistku... ale dal mi velkou slevu, tak jsem spokojený. Koupeno skrz inzerát na craiglistu (něco jako Bazoš)

 

Novinky v recenzi

4.8.2016 04:10

Tak a je fuč!

Chuck už mě trochu omrzel a chtělo to změnu. Na příští rok plánuji roadtrip po Kanadě směrem na Alijašku/Yukon a chci použít camper (karavan co se naloží na korbu), který by stejně Dakota neuvezla.... no a tak sem Dodge prodal aaáááá.... koupil 2010 Ford F250 Superduty :D na korbě uveze přes 1.5tuny a na kouli mohu táhnout skoro 6tun přívěs, to už musí stačit. Foto a recenze bude nejspíš během pár týdnu až budu mít co víc napsat :)

25.4.2016 05:17

Příprava na letní výlety

Přidal jsem pár fotek z letošní zimy, o Vánocích jsme byli na hranicích s Albertou, kde sněhu bylo víc než dost = zábava zaručena po celé svátky :D

A na mě přišlo jaro a pořídil sem si módní doplněk k trucku, tak konečně jej využívám na 100% tak jak by se mělo! :)) Je to KTM SX 450 a je pekelný stroj, už se mi i splašil xD

Nezanedbal jsem ani přípravu na sezonu a měnil sem olej v předním diffu (1.8litru), mezinápravová rozvodovka (1.7l) , zadní diff samosvor (2.6l) a taky převodovku(5.5l) a v ní 2 filtry. Jinak vše šlape tak jak má, "ťuk ťuk" :D

14.10.2015 04:37

Zajimavosti a fotky :)

Přidal jsem do recenze nějaké další novinky, informace, zajimavosti a fotky, kdyby někdo veděl vedět něco dalšího, napište konkrétně a já to rozepíšu :))

14.10.2015 04:35

Doplnění zajimavostí a fotek :)

Doplnil sem nějaké drobnosti a zajimavosti za posledních pár tydnů :) Pokud někoho zajímá něco konkrétního, tak klidně napište konkrétně ;)


Další vozy značky Dodge



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
6
jízdní komfort
10
provozní náklady
6
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
4
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
7





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…