Recenze

9 Majitel

Ford F-250 Super Duty

9,78 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford F-250, foto 1 Ford F-250, foto 2 Ford F-250, foto 3 Ford F-250, foto 4 Ford F-250, foto 5 Ford F-250, foto 6 Ford F-250, foto 7 Ford F-250, foto 8
Ford F-250, foto 9 Ford F-250, foto 10 Ford F-250, foto 11 Ford F-250, foto 12 Ford F-250, foto 13 Ford F-250, foto 14 Ford F-250, foto 15 Ford F-250, foto 16 Ford F-250, foto 17 Ford F-250, foto 18 Ford F-250, foto 19 Ford F-250, foto 20
 

Technické info

Přezdívka auta Truck 250 Rok výroby 2010 Koupeno nové najeto [km]:28000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 5407 výkon [kW]: 223 kroutící moment [Nm]: 495 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10 maximální rychlost [km/h]: 150 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 2200 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 18

Popis vozu

Úvodem bych chtěl říci, že recenzi jsem původně rozepsal v roce 2013. Truck jsem v té době používal prakticky každý den po dobu tří let. A dnes už jsou to skoro čtyři roku od doby, kdy jsem jej řídil naposled. Jedná se tedz o takové ohlédnutí.

Takže, jak jsem se k řízení podobné potvory dostal? Inu v roce 2012 jsem se vydal na zkušenou do Kanady a tam jsem ji dostal k dispozici pro plnění pracovních povinností. Pracoval jsem pro společnost vlastnící několik hotelů v jednom horském městečku uvnitř národního parku. V té době jsem se jěště na podobná vozidla koukal skrz prsty, tak jako většina Evropanů. "Velká rozežraná kráva, pro tlusté a líné Američany", říkal jsem si tenkrát. Jediné co jsem ocenil, byla možnost konečně řídit velký osmiválec, ke kterému se člověk v ČR moc často nedostane. Největší motor, který jsem do té doby měl možnost řídit, byla 2.8 V6 v Audi.


Technika

Je to F-250 Super Duty, regular cab. Jedná se o klasickou koncepci, kde karioserie sedí na pevném žebřinovém rámu. V zakladím režimu jsou poháněna zadní kola, ke kteým se mechanicky (transfer case) dají připojit i kola přední. 4x4 je příplatková výbava, základní provedení trucku se prodávají pouze s pohonem kol zadních. U pohonu 4x4 je i možnost redukce (4lo).
Navíc se jednalo o starší systém 4x4 kde člověk pro připojení přední nápravy musí manuálně zamknout náboje v předních kolech.
O odpružení se v předu starají tlumiče s vinutými pery a v zadu pro trucky klasická, listová pera.

Srdcem je motor Triton 5.4l V8 SOHC se třemi ventily na válec. Nevalný výkon 300k a mnohem lépe vypadající točivý moment 495Nm přenáši na zadní kola pětistupňová, automatická převodovka s hydrodynamickým měničem.
Řadící páka je po americku pod volantem a ruční brzda je vlastně nožní a je umístěna u podběhu předního kola.
Truck disponuje i nezávislou brzdou pro příves, kdy si člověk může přibržďovat tažený příves pomocí táhel na palubovce, nezávisle na brzdovém pedálu.

Regular cab věstí krátkou kabinu pouze s jedním párem dveří a lavicí pro tři osoby. Sedadla se dají sklopit a mezi nimi a zadní stěnou kabiny se nachází trocha skladovacího prostoru. Pro vetší věci je potom k dispozici korba, neboli box o délce 8 stop, což je 2,4m. Naše F-250 byla verze pracovní holobyt, sedadla byly z lehce omyvatelné koženky, okna na švihadla a rádio pouze FM/AM. Kupodivu nechyběla klimatizace.
K nadstandardní výbavě patřila nástavba k připojení radlice a příprava pro točnici, pro táhaní velkých návěsů.
Z bezpečnostních systémů pouze ABS.

Technická data:

Výška: 2011mm
Délka: 5765mm
Šířka: 2029mm bez zrcátek, 2529mm se zrcátky
Rozchod: 3479mm
Korba: 2489mm x 1760mm
Světlost: 198mm
Hmotnost: 2741kg
Max. přívěs: 5670kg
Max. nosnost: 1 310kg
Objem nádrže: 115l

Jinak každý asi zná Ford F-150, ale ne už každý ví co to 150 znamená. Číslo zjednodušeně udává nosnost. V USA a Kanadě je zažité staré názvlosloví kdy:

F-150 - 1/2 tuny - half-ton truck
F-250 - 3/4 tuny - three quarter-ton truck
F-350 - 1 tuna - one-ton atd.

Což dnes neplatí a i half-ton uveze přes 3/4 tuny. Ono dnešní full size neuvěřitělně narostly. A full size truck z před třiceti lety, je velikostí na úrovni dnešních mid-size trucků.


První dojmy

Největší dojem na mě udělalo už nastartování a to jemné zhoupnutí, tak typické pro velké osmiválce. Další věc, která mě překvapila byla, jak tuhé jsou tlumiče a jak auto na nerovnostech poskakuje a není vůbec pohodlné, jak jsem čekal od velkého offroad trucku. Ale to je samozřějmě zapříčeňeno tím, že podvozek je stavěn na větší zátěž, takže logicky bude s prázdnou korbou neklidný a tvrdý. Další věc, která mě zaujala, byla velikost zpětných zrcátek a celkově dobrý výhled z vozu. Musím se přiznat, že se skoro 5,8m dlouhým truckem se mi parkovalo líp, než s třídveřovou Fiestou. Člověk má krásný přehled a dobře vidí rohy karoserie a ví kde mu auto končí. Hlavně při couvání, kdy má zadní okno hned za hlavou.


Praktičnost

Samozřejmě největším kladem tohoto vozu je praktičnost a celé spektrum aktivit, ke kterým se dá využít. Hlavně jde o 2,4 metru dlouhou a 1,75m širokou korbu. Dál je to klasická koule a pokud máte velký a těžký návěs, můžete na korbu připevnit točnici podobnou jakou najdete na kamionech.

Co mě osobně překvapilo byla nástavba na radlici ná úklid sněhu. S radlicích jsem si během zim při úklid parkovišť kolem hotelů užil do sytosti. Průměrná spotřeba, při ploužení byla 40l/100km dle palubního počítače.

Další nástavba, kterou jsem znal jen z filmů (a která samozřejmě na našem trucku nebyla) je drezína! Ano železničáři, tady používají jako drezíny, obyčejné trucky. Drážní kola se vysunout z pod trucku, nadzvednout silniční kola a truck si to může svištět po kolejích.

Jinak trucky se dají skvěle využít i v běžném životě, ale o tom možná až v dalších recenzích.


Jízdí vlastnosti

Jedná se o skoro šest metrů dlouhé, dva metry široké a bezmála 3 tuny vážící vozidlo na žebřinovém rámu, vysokých pneumatikách a s vysoko položeným těžištěm.Jízdí vlastnosti tomu beze zbytku odpovídají.
Na kvalitním povrchu to není díky tuhému podvozku úplná bída a zatáčky se dají projíždět i svižněji. Ale to jen do doby, než člověk narazí ať už na příčnou, ale hlavně podélnou nerovost, která umí s autem občas nehezky zacvičit. Pravdou ale je, že truck k nějaké extrémní sportovní jízdě neláká. Bohužel jsem neměl možnost truck protáhnout opravdovým offroadem. Jen po nezpevněných cestách, nebo v zimě na sněhu, kterého jsem si užil opravdu dost.
Jinak v zimě s prázdnou korbou má truck hodně velký problém se rozjet byť do sebemenšího kopce. Holt zadní náhon a žádná váha nad zadní nápravou dělá své. Majitelé BMW vědí své..


Spotřeba

Průměrná spotřeba se v průměru pohzbovala kolem 18l/100km, ale to bylo dáno hlavně tím, že truck byl používám hlavně ke krátkým přesunům uvnitř a kolem malého, horského, pětitisícového městečka.



Na závěr musím říct že trucky mi opravdu učarovali a momentálně vlastním svůj, už druhý pickup. Když bude čas, chuť a zájem přidám recenze i ostatních vozidel, která jsem za velkou louží vlastnil.

Bohužel jsem neměl pořádné foto interiéru, tak jsem musel použít internet

Silné stránky

Zvuk a projev velké V8 a v zimě pohon zadní nápravy se kterým se driftovalo jedna báseň.

Slabé stránky

Asi spotřeba, ale záleží jak se to veme. A potom poloměr otáčení.

 


Další vozy značky Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
10
prostornost
9
jízdní vlastnosti
7
jízdní komfort
6
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
8

S nenaloženým truckem si dělá co chce a výkonu je dostatek. Jediné co ho brzdí v rozletu je mírně letargická automatická převodovka a omezovač ve 150km/h

spotřeba
6

Spotřeba to je ožehavé téma. Optikou Evropy kde se počítá každá desitnka litru nepředstavitelná. Pohledem zdejším kde se ceny bohybují v rozmezí $0.80 - 1.50CAD za litr, už není zas až tak hrozná

hlučnost motoru
10

Hlučnost motoru je opravdu skvělá. Vždy když jedu tak si rád vychutná hluk, zvku, zpěv motoru...

kvalita sedadel
5

Je to pracovní vůz určený spíš na krátké trasy a k tomu patří i nedělená lavice pro 3 osoby.

brzdy
7
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord F-250
Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 





Blesk.cz

Nový webový Skype je tu. Vypadá jako běžná aplikace, nepodporuje ale všechny prohlížeče

Nový webový Skype je tu. Vypadá jako běžná aplikace,…

Microsoft začal testovat novou podobu webového Skypu již v minulém roce. Nyní ji vypustil pro všechny uživatele,…

Chlubení se Kobzanové vymklo! Fanoušci si na fotce všimli nepěkné věci

Chlubení se Kobzanové vymklo! Fanoušci si na fotce…

Dvojnásobná maminka Diana Kobzanová (36) se na svém instagramu pochlubila fotografií, ve které pouze připomíná…

 

iSport.cz

Anglii ohromil Sterlingův gól. Akce na 25 přihrávek, z psance je hrdina

Anglii ohromil Sterlingův gól. Akce na 25 přihrávek,…

Když útočník Raheem Sterling naposledy nastoupil za Anglii v kvalifikaci mistrovství Evropy, vypískali ho…

Bijec Kincl: Muradov je víc než Vémola. Kdybych odešel, XFN mohlo skončit

Bijec Kincl: Muradov je víc než Vémola. Kdybych…

Má za sebou období váhání nad další kariérou. Patrik Kincl nedávno dostal nabídku, aby přestoupil z organizace…

 

Reflex.cz

Papež přijal rezignaci chilského kardinála obviněného z krytí sexuálního zneužívání

Papež přijal rezignaci chilského kardinála…

Papež František přijal rezignaci kardinála, santiagského arcibiskupa a nejvyššího představitele katolické církve…

9 dní po vzniku Slovenského státu do země vtrhli Maďaři. Slováci doplatili na odsun českých důstojníků

9 dní po vzniku Slovenského státu do země vtrhli…

Třebaže Maďarsko jako druhý stát (po Německu) de iure uznalo samostatný Slovenský stát, neznamenalo to, že by na…