Recenze

10 Majitel

Volkswagen Golf GTI

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 162× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Golf Rok výroby 2007 Koupeno nové najeto [km]:20000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1998 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6.9 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8.1

Popis vozu

Úvodem mé rozsáhlé recenze produktu z Wolfsburgu mi dovolte, abych vás všechny pozval do imaginárního světa aut, kde se nehraje na image, kde se nic nikomu nezávidí, kde se chovají řidiči jako řidiči a ne jako dobytek a kde není místo pro automobilový fanatismus nebo chcete-li závislost na jedné značce. Do tohoto světa postavte Volkswagen Golf GTI, jako auto, jehož vývoj probíhal stovky, možná tisíce hodin a na jehož výrobě se podílelo mnoho lidí, od fandů do aut až po znuděné dělníky. Zkuste na chvíli přivřít oči nad tím, že se jedná o vesměs nenáviděnou značku a soustřeďte se na tento produkt jako na auto. Víme, že dnes je IN kritizovat VW a naopak vyzdvihovat kvality korejských vozů a japonců.

Prozření se muselo konat a zákon přítažlivosti začal fungovat po prvních kilometrech testovací jízdy. Upřímně, nikdy jsem nic podobného neřídil. Chybí mi ještě dospět a otestovat vozy BMW, ale jelikož je to prémiovka na kterou nemám momentálně peníze a jelikož nejsem cvok, abych si hrál v hadrech od Bosse na potenciálního kupce, tak mi BMW stále tak nějak uniká. Zpátky ke Golfu. To auto se chovalo excelentně, mělo božský zvuk a ovládalo se neuvěřitelně příjemně. O rok později po mnoha probdělých nocích a dnech strávených na internetu jsem si ho koupil. Bílá barva byla podmínkou pro mě, pětidveřové provedení zase podmínkou mé ženy. Dlouho jsem váhal, zda si nechat v autě jen jednu spojku nebo si tam nechat „přivařit“ i druhou v podobě automatu DSG. A tady jsme u prvního problému, který možná trápí ostatní konkurenty. Nedokážou vesměs v hot hatchích nabídnout automat. Nakonec vyhrála DSG, nemá cenu to už rozebírat – udělal jsem dobře i špatně. Výhody ale převažují. Takže máme tady nenápadné bílé auto s automatem a hřejivě příjemným ovládáním. Máme tady auto, které na mé tváři pokaždé vykouzlí úsměv a někdy se přistihnu jak mimoděk hladím kůži na jeho volantu. Pokusím se vám ho přiblížit více:

O exteriéru: líbí se mi a to je důležité, ale proč zrovna v levně vypadající bílé? Bílá barva vytváří kontrast s některými prvky. Kolem mřížky chladiče i na B sloupcích najdeme černý piano lak (což by v černé zaniklo). Kolem mřížky chladiče je červená linka, červené jsou třmeny brzd a červená jsou zadní koncová světla (což diskvalifikuje červenou) a stříbrnou variantu jsem vynechal ihned. Pak je tady nabídka laků, které se vůbec na toto auto nehodí. Bílá vyhrála i proto, že přímo odkazuje na první GTI ze sedmdesátých let a já jsem svému autu chtěl na chvíli dopřát auru legendy. Chcete další výhody bílé? Je zdarma :)

O podvozku: trochu mě překvapil. Chová se za všech okolností nezáludně, povoluje řidičské chyby, ale ze začátku mi chyběla hravost a lehkost. Jelikož jsem v zimním období vyjížděl jen zřídka, našel jsem obě zmiňované vlastnosti teprve s prvními teplými dny a vyhřátými silnicemi. K podvozku patří i brzdy a ty jsou podle mého největším zklamáním. Jsou houbovité a mám podezření, že se příliš nemají rády s DSG převodovkou. Ve sportovním režimu při brzdění chce auto jet dále, tak, jak převodovka podřazuje dolů. Přední náhon má své nepopiratelné nevýhody a nemůžu se o nich jen tak nezmínit. Při výjezdu z ostrých zatáček prostě musíte dát pozor na plyn, jinak řečeno, abyste zatáčky vykreslovali jako podle kružítka, nesmíte v závěrečné fázi dát nohu na podlahu, ale jemně přidávat. Ó jak jinak se chová při stejné fintě takový Nissan 350Z.

O osvětlení: vnitřní osvětlení je pro mě pohádka, miluju tuhle modro červenou kombinaci. V noci je to umocněno ještě dvěma tlumenými diodami, které prosvětlují jemným červeným závojem interiér. Není to přeplácané a já to tak mám moc rád. Dokonce, pokud chcete, můžete nechat v noci svítit jen ručičky přístrojů a celé podsvícení zhasnout. Tak co nám tam ještě svítí? Můžete regulovat osvětlení pro nohy a ve stropě je sedm různých lampiček (dvě čtecí a jedno osvětlovací vpředu, dvě lampičky vzadu a dvě u make up zrcátek). Další osvětlení je v úložných prostorách. Vnější světla jsou podle mého názoru velmi dobrá, na xenony nezbyly penízky.

O volantu: volant v GTI si zaslouží kapitolu samu pro sebe. Je obšitý opravdu velmi kvalitní kůží (pro mě je pocitově lepší, než ta v Audi RS4), má ovládání převodovky DSG pomocí krátkých „pádel“, multifunkční tlačítka a hliníkové logo na zploštělém konci. Myslím, že lepší volant neexistuje a pokud ano, tak si nechám určitě poradit a vyzkouším.

O interiéru: pokud nechcete mít problémy s nevrzavějším materiálem na světě – polystyrenem, vyhněte se Renaultu Megane. Pokud na vás působí třeba provedení a čalounění dveří nebo nemáte rádi divný zdvih tlačítek otevírání oken, vyhněte se Focusu. Pokud vás může dožrat imitace hliníku v Octavii RS, zkuste se svézt v GTI. Interiéry prémiových a luxusních aut dýchají samozřejmě ještě větším dostatkem kvalitních materiálů, ale pro segment aut do milionu neznám kromě Audi značku, která by mě v interiéru tak dostala. Design interiéru je subjektivní věc, pojďme se od něj odprostit. Takže přístrojová deska je ergonomicky dobře řešena, až na několik maličkostí. Vadí mi větší tlak, nutný ke spuštění blinkrů (tzv. komfortní blikání to ale částečně smazává) a přiliš předsunutá tlačítka stahování předních oken, takže se mi někdy stane, že otevřu omylem zadní okno. Schránky v interiéru musel vymyslet s prominutím blbec. Nevejde se tam nic, ať už je řeč o prostoru u spolujezdce nebo objemu schránky v příplatové loketní opěrce. Co potěší, je možnost zasadit do dveří 1,5 litrovou PET láhev, ale dnes již vesměs všechny automobilky nabízí obdobné řešení. Řešením vnitřního prostoru a logiky uspořádání všeho, co je při řízení potřeba je dle mého názoru Golf ve své třídě nepřekonatelný. Měřím něco málo přes dva metry a sedačku mám ve ¾ její celé dráhy. Nemusím jít až na doraz a pokud to udělám, můžu si natáhnout nohy (což je v této třídě málo uvěřitelné). Prostor nad hlavou je výborný, šířka je tak akorát. Na zadních sedadlech to tak slavné není, řekl bych, že se v současnosti spíše už jedná o průměr. Z materiálu uvnitř auta se mi líbí kartáčovaný hliník (i když vetší tvarová rozmanitost by neškodila), pogumované plasty, materiál madel dveří a třeba i drobnost, jakou jsou koberečky v úložných kapsách.

O hluku: musím se přiznat, že po zkušenostech z passatu jsem měl trochu strach, že odhlučnění od aerodynamického hluku bude při dálničních rychlostech jen průměrné. Mé obavy se rozplynuly a odhlučnění je, řekl bych, v porovnání s ostatními auty na velmi dobré úrovni. Pokud se motor drží v běžných otáčkách, tak není skoro vůbec slyšet, pokud jdete nad čtyři tisíce je to podstatně horší (tedy jak pro koho :) ). Nad 160 kilometrů za hodinu už musíte mírně zvýšit hlas.

O spotřebě paliva: i když si kupujete takovéto auto, není vám spotřeba lhostejná. Minulý měsíc jsem například utratil za benzin přes 10 000 Kč a to bylo jen na soukromé jízdy a potěšení. V té chvíli jsem si uvědomil, že nemůžu výkon auta rozdávat jak se mi zachce a musím taky trochu přemýšlet ekonomicky. Takže resume zní: pokud jedete nad 4000 otáček a využíváte více než 70% síly motoru, pak spotřeba lehce přesáhne 12 litrů. Pokud se snažíte z auta vyždímat všech 200 koní, tak se můžete smířit i s dvacítkou a připravte si raději dopředu seznam čerpacích stanic. Na druhou stranu naprosto běžná a pohodová jízda je ve znamení spotřeby okolo osmi litrů a pokud jedete druhý extrém, je vám odměnou spotřeba cca 6,5 litru. Vše jsou to údaje z palubního počítače, jsem už přece jen trochu starý na to, abych kolem auta lítal s pistolí a tankoval do poslední kapky.

O DSG: teď se dostáváme ke spornému bodu. To auto by mělo mít dvě nezávislé převodovky. Pak bych smekal pomyslný kloubouk před každým nastartováním. Manuál mi prostě někdy chybí, mám chuť cítit jemný odpor drah, mám chuť zaměstnat levou nohu. Ale k věci. Převodovka DSG je dvojspojková šestistupňová rychlostní skříň, která má za všech okolností zařazeny vždy dva převodové stupňe a přeřazení je tedy otázkou elektronického impulzu. DSG nabízí režim D, S, N, R a P, přičemž první dva slouží pro jízdu vpřed. U „déčka“ se nesmíte divit, že při jemném zacházení s plynem řadí už v 1700 otáčkách a na šestku nechá motor převalovat na 1400 otáčkách při rychlosti cca 65 km/h. Režim S je jiné kafe. Neustále se snaží držet otáčky nad 3500 a točí až do maxima, před tím než přeřadí. Málem bych zapomněl na manuální režim, který zvolíte přesunutím páky z polohy D směrem doprava. Pak už máte na výběr, jestli budete řadit pákou převodovky ťukáním nahoru nebo dolů nebo jestli využijete páčky pod volantem. Ze začátku jsem měl raději dotyk s pákou, ale dneska si užívám jemné cvakání kontaktů páček pod volantem. Uvítal bych, kdyby páčky měly kovový povrch, ale to je detail. Jedna věč je ale výborná. Pokud máte „zasunutý“ volič v poloze D nebo S a chcete rychle podřadit maunálně, stačí se dotknout tlačítek pod volantem a elektronika vám nechá maximální svobodu v řazení. Když „computer“ pozná, že už řadit nechcete, přehodí se do automatického módu a vy spokojeně jedete dál. Stejnou službu vykoná delší podržení páčky +. Kickdown funguje dobře, musím si ale postěžovat na občasné zaváhání při podřazení.

O motoru: motor je dvoulitrový přeplňovaný benzin s maximálním výkonem 200 koní při 5100 otáčkách a maximálním kroutícím momentem 280 n.M při 1800 otáčkách. Krouťák má motor krásně plochý a to v praxi znamená dobrou elasticitu a dynamičnost. Nečekejte výbuch síly jako u staršího motoru 1.8T nebo některých TDI. Vše je strašně jemné a nenásilné, ale neznamená to, že agregát nemá dostatek výbušnosti. Jen si tu výbušnost uvnitř jaksi neuvědomujete. Auto s tímto motorem zrychlí na stoosmdeasáti kilometrovou rychlost asi za 17 vteřin. Líbí se mu, když ho krmíte vyživnou kašičkou s alespoň 98 oktany, ale nepohrdne i klasickým naturalem. Zkoušel jsem to jen jednou, když jsem neměl jinou možnost a vězte, že jsem rozdíl téměř nepocítil. Kdybych byl detailista, tak auto s běžným naturalem se chovalo krapet těžkopádněji. Už v testech jsem se dočetl, že TFSI postrádá výkonnovou špičku. V praxi jsem zjistil, že to není jen nějaká hloupá fráze. Je to takové nemastné, neslané. Nevím, jestli můžu říct, že částečně to kompenzuje perfektní převodovka.

O mně: představil jsem vám Golf GTI a možná by se slušelo říct pár slov na závěr o mně, jako o řidiči. Potkáte-li mě na silnici, budu pravděpodobně působit velmi klidným dojmem. Roky hloupostí už mám zdárně za sebou a tak se snažím si GTI užít, ale zároveň mít maximální respekt k okolnímu provozu a k povaze vozovky. Nejsem žádný superřidič, spíše průměrně zdatný motorista, který dokáže zareagovat na krizovou situaci s ledovým klidem, ale pak si musí odpočinout s bušícím sdcem. Doufám, že až se někdy na silnici spolu potkáme, nebudu pro vás brzdou provozu, ani pirátsky se chovajícím dobytkem.

Nově bych chtěl zařadit malou pozvánku za volant GTI. Vybral jsem jedno víkendové video za slabého provozu. Doufám, že omluvíte trochu vyšší rychlost a hlavně kvalitu videa. Nevěděl jsem, jak zkomprimovat HDV video. Takže můžete stahovat cca 30MB soubor zde: http://www.filefactory.com/file/2fe299/ (malá nápověda, dole je tlačítko "DOWNLOAD", pak stačí zadat jeden kód a pak kliknout na "BEGIN DOWNLOAD".

Silné stránky

- je jich hodně, tak jsem se zeptal na názor ženy. Odpověděla "mrštnost a dobře se s tím parkuje" :o)

Slabé stránky

- odkládací prostory (je jich docela dost, ale jsou málo objemné)
- motor už spapal cca litr oleje
- výška sedadla by mohla být lepší

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

- poruchy žádné, takže nevím

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

- auto jsem kupoval v Ostravě u Hellera. Vše bylo tak, jak jsem si to představoval

 

Novinky v recenzi

1.10.2007 00:00

Mrkněte na youtube pro představu, jak si vede manuál v GTI oproti DSG.

28.9.2007 00:00

Přidán link na video s akcelerací do 210 km/h. V přehrávači: nula sekund = nula km/h. Konec videa ve 24 sekundě = 210 km/h. Z videa je možné si udělat představu o práci DSG převodovky v režimu S a s využitím systému "launch control"

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Golf GTI

zobrazené auto není aktivní, nelze diskutovat

Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
7
prostornost
8
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
8
náhradní díly
9
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
7
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…