Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf GTI 2.0 TFSI 147 kW

9.79 Uživatelé

Hodnoceno: 32× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8
Volkswagen Golf, foto 9 Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12 Volkswagen Golf, foto 13 Volkswagen Golf, foto 14 Volkswagen Golf, foto 15 Volkswagen Golf, foto 16 Volkswagen Golf, foto 17 Volkswagen Golf, foto 18 Volkswagen Golf, foto 19 Volkswagen Golf, foto 20 Volkswagen Golf, foto 21 Volkswagen Golf, foto 22 Volkswagen Golf, foto 23 Volkswagen Golf, foto 24
 

Technické info

Přezdívka auta GTI Rok výroby 2005 Koupeno ojeté najeto [km]:134000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1984 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 280 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.2 maximální rychlost [km/h]: 235 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 350 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8

Popis vozu

Vybírání a koupě auta

Dlouho jsem toužil po koupi ostrého hatchbacku, nyní situace dovolila tento kup uskutečnit. Chtěl jsem auto, které mě bez problémů odveze komfortně na delší vzdálenosti, zároveň ale i auto, s kterým si užiji na okreskách, popřípadě i na okruhu dost zábavy. Volil jsem mezi Ford Focus ST a Golfem GTI páté generace. Ku prospěchu "STčka" hovořil vyšší výkon, našel jsem i kusy s poměrně málo kilometry. Nakonec ale zvítězila pověstná německá kvalita, nezávisle jsem se ptal lidí zasvěcených i nezasvěcených a skoro všichni doporučovali Golf. Bylo tedy rozhodnuto, bude to VW. Pátral jsem na internetu, chtěl jsem výhradně verzi s manuální převodovkou a pokud možno s pětidveřovou karoserií. Našel jsem, v ostravském autobazaru Styl právě jedno GTI stálo. V červené barvě, s černými originálními koly a zadními světly s LED diodami. Jel jsem se tedy na něj podívat. Po obhlédnutí "naživo" a po zkušební jízdě jsem se rozhodl. Golfáka budu mít v garáži. Následovalo vyřízení nezbytných formalit a pak již jen cesta zpět v "novém" vytouženém vozítku. Rychle jsem se seznámil s interiérem, opravdu, ergonomii Volkswagenu nemám co vytknout. Vše je na svém místě, pohodlně přístupné, kvalitní materiály, nikde nic nevrže. Můj Golf byl po dvou majitelích, nijak extra se to na vzhledu interiéru nepodepsalo, jen na volantu bylo vidět, že ty kilometry přeci jen má. Vše ostatní bylo ale v naprostém pořádku. Pomalu jsem začínal pronikat do tajů řízení Golfu, pracovalo bezchybně. Řazení nevychozené, spojka zabírala pěkně odspodu, motor se ochotně vytáčel. O jízdních vlastnostech se rozepíšu podrobněji v další kapitole. Po příjezdu domů následovalo přehlášení auta, poté jsem ho hned zavezl na celkovou prohlídku do servisu, diagnostiku, geometrii atd.. Zkrátka, panovala u mě velká spokojenost :-)

První kilometry a dojmy

Hned po veškerých formalitách a kontrolách jsem auto vzal na projížďku. První jsem ale zajel na benzín, dvoulitrové TFSI potřebovalo nakrmit. Tankuji palivo Benzina Verva 100, což je vlastně aditivovaná 98, v techničáku jej mám předepsaný tak ho GTI bude dostávat. Pak už teda samotná jízda. Vzal jsem ho na oblíbené zatáčkovité úseky i s kopcovitými pasážemi abych pořádně vyzkoušel jeho sílu. Co si budem povídat, má jí hodně. Na 1400 kg vážící auto 200 koní a 280 Nm točivého momentu bohatě stačí, tedy aspoň mě :-) Byl jsem unešen, motor zatahoval již od nízkých otáček, s příjemným zvukovým projevem se dral nahoru a všech jeho 280 Nm bylo plně k dispozici až do 5000 otáček. Po přeřazení motor neváhal a dral se opět do otáček výš a výš. I do kopce neztrácel nic ze svého tahu, odezva na plynový pedál okamžitá, jakoby tam snad ani nebyla elektronická vazba :-) V zatáčkách na brzdy, předek se trochu ponořil ale přední kola jela tam, kde jsem chtěl. Auto se nijak nevzpíralo, nedotáčivost prakticky nebyla, spíše neutrální chování. Zkusil jsem i v táhlejších zatáčkách auto více "pohodit" a prudce ubrat plyn pro vyvolání přetáčivosti, zadní náprava sice trošku ucukla, nebylo to ale nic hrozného, auto opravdu sedělo jako přibité. Brzdy měly velmi dobrý nástup, šly pěkně dávkovat. Mám ho teprve chvíli, další dojmy teprve budou přibývat až se s ním více sžiji a seznámím. Zatím mám obrovskou radost, nečekal jsem, ře Golf dokáže být tak zábavné a přitom praktické auto. Zkrátka, radost z jízdy, to je Golf GTI :-)

Vzhled, výbava, interiér

Volkswagen Golf. Snad každý si při tomto slovním spojení vybaví klasiku, lidovost, neotřelý, ač možná trošku usedlejší ale pro některé o to lepší vzhled, preciznost a kvalitu. To platí o všech Golfech, GTI není výjimkou. Pravda, aby šel sportovnější model odlišit, tak přeci jen ten vzhled bylo potřeba trošku přiostřit. Má jinou masku, charakteristický černý přechod mezi spodním nasávacím otvorem a horním vstupem, červenou linku v masce, nezbytné nápisy GTI vzadu i vpředu a vzor včelí plástve ve všech předních otvorech v nárazníku. Pořád je to ale Volkswagen klasika, GTI odhalíte jen při opravdu pečlivém prohlédnutí nebo pokud jste aspoň trošku znalí ve wolfsburgských autech. To ale neplatí o mém kousku. Černý lem na kapotě který přidává masce ještě agresivnější vzhled, vzadu čtyři výfuky od ABT a nárazník s karbonovým vzorem. Není pochyb, že toto GTI zkrátka vyčnívá z davu. Možná jsem i trošku rád, líbí se mi, když je auto svým způsobem originální a tak trošku provokuje. Netvrdím ale, že "obyčejné" GTI bez úprav by se mi nelíbilo, i tohle je dostatečně agresivní a sportovní. Co se ještě týče vzhledu, tak se mi strašně líbí červená barva GTI, která opravdu k tomuto autu sedí a ukazuje, že tohle auto se umí pořádně rozparádit. Černá kola Denver v designu GTI skvěle pasují k již zmíněné černé kapotě. Pomalu se dostávám k výbavě tohoto kousku a zde bohužel nebudu šetřit kritikou. Auto je totiž takříkajíc v „základu“. Nemá digitální klimatizaci, anténa je klasická prutová, nejsou zde vyhřívaná sedadla, palubní počítač je staršího typu s dvěma displeji, kdy horní zobrazuje pouze ikonky (např. palivo, brzdové obložení atd.) a spodní je již klasický displej s pixely zobrazující další údaje. Uvítal bych spíše řešení v podobě jednoho displeje, na kterém jsou všechny informace zároveň. Z výbavy je zde pouze tempomat a dále zadní parkovací senzory, které jsou navíc dodělány dodatečně, nejsou to originály. Líbí se mi ale originální rádio s velkým, modře podsvíceným displejem, reproduktory hrají v autě výborně. Ne, že by mi chybějící výbava nějak extra vadila, ale je to vrcholný model a u něj bych už jaksi ten nadstandard očekával. Teď k samotnému interiéru. Předně, auto má najeto 133000 km, člověk si řekne, to tam bude ale vypadat. Taky jsem byl ze začátku vůči tomuto faktu skeptický ale ukázalo se, že původní majitelé byli velmi poctiví a o vůz se dobře starali. Určitě vděčím také německým výrobcům, protože jejich kvalita sama o sobě zaručuje dlouhou výdrž a zachovalost interiéru. Po usednutí do speciálních GTI sedaček s károvaným vzorem, vyšitým logem GTI na opěradle a s velkými bočnicemi se cítím jako doma. Jakobych v tom autě jezdil už léta, připadám si v něm velice přirozeně, příjemně. To je jedna ze skvělých stránek Golfu, prakticky všichni majitelé co vlastní tyto vozidla říkají víceméně to samé, ergonomie na jedničku. Kilometry se na jeho vzhledu nijak nepodepsaly, sedadla jsou čistá, neprosezená, plasty nezašpiněné, nepoškrábané, jen na kožený volant zapůsobil zub času a jde to na něm vidět. To mi ale nijak extra nevadí, stačí se podívat na nádherné hliníkové dekory, výborně do ruky padnoucí hlavici řadící páky, nerezové pedály s plynem ukotveným na podlahu a zase jsem tam kde jsem byl, v němém úžasu s kvality tohoto Golfu. V autě se mi moc příjemně jezdí, z kabiny je krásný rozhled, zrcátka jsou rozdělená na dvě části pro zabírání mrtvého úhlu, zadní sklo je dostatečně velké, nijak zešikmené, neomezuje vás ve výhledu dozadu. Jen tak ze zvědavosti jsem si zkusil sednout na zadní sedadla a opět jsem nevěřil. Místo, místo a ještě jednou místo! Měřím 180 cm, sedačku řidiče mám kvůli dlouhým nohám posunutou více vzad ale přesto jsem nepostrádal prostor na nohy ani na hlavu. Úplně v pohodě bych si představil cestu na dovolenou v čtyřčlenné rodině, kde by si určitě nikdo nestěžoval na chybějící prostor. Uzavřu to tím, co již píšu na začátku a několikrát se zde o tom zmiňuji; Golf GTI je auto dvou tváří; ostrý hatch ale zároveň úžasně praktický a všestranný dopravní prostředek. To na něm nejvíc miluju :-)

Silné stránky

Auto dvou tváří - ostrý hatch a zároveň pohodlné auto na cesty, to se mi hodně líbí
Výborná čitelnost auta na limitu, spíše neutrální chování
Motor má odspodu pěkný zátah, velmi pružný, prakticky bez turboefektu
Příjemně nastavený podvozek, auto perfektně sedí
Vypínatelná stabilizace
Nepřeposilované řízení
Ostrá spojka
Přesné řazení
Kvalitně zpracovaný vůz, jak v interiéru tak i zvenčí

Další "plusy" určitě přibudou, jak se s autem víc seznámím :-)

Slabé stránky

Ostrá spojka - v jízdě po městě v kolonách se musí opatrně
Chybí digitální klimatizace
Palubní počítač by mohl ukazovat více údajů, v mém modelu je navíc ještě starší typ s dvěma oddělenými displeji

Doufám, že zde moc věcí přibývat nebude :-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Podle servisní knížky bylo auto servisováno ve značkových autoservisech Volkswagen, pouze generální prohlídky, výměny oleje a kapalin, jinak bez závad. Já ho nechal projít kontrolou v autoservisu Best Drive s kterým mám velmi dobré zkušenosti. Plánuji tam jezdit i na výměny oleje a pravidelné prohlídky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

V autobazaru Styl v Ostravě byli velmi ochotní, s autem mě nechali projet, ukázali veškeré doklady, dohodli jsme se na slevě, zařídili i povinné ručení, poměrně levně, oproti cenám na internetu které jsem si zjišťoval jsem ušetřil.

Úpravy na autě

Je namontován výfuk ABT Sportsline se čtyřmi koncovkami, možno vidět na fotkách. Auto má příjemný, dunivý zvuk, při ubrání plynu ve vysokých otáčkách výfuky hrozivě bublají :-)

Dále jsou vzadu světlomety s LED diodami, prvně jsem si říkal, nic moc, originály jsou lepší, nakonec se mě ale lampy velice líbí.

Do budoucna neplánuji motor nijak čipovat, možná jen vyměním vzduchový filtr za nějaký sportovní, aby měl motor lepší přísun vzduchu.

 

Novinky v recenzi

23.9.2012 10:15

Golf prodán

Tak a je to tady. Poslední chvilka s Golfem odbyla, autíčko je už prodáno. Sloužil skvěle, budu na něj v dobrém vzpomínat. :-)

6.9.2012 10:25

Konec GTI

Bohužel, GTI je v prodeji, se statusem havarováno. Stalo se, mokro, velká rychlost v zatáčce, pravé zadní dveře a část střechy dostaly ránu od menšího stromu. Oprava by vyšla draho, proto zkouším prodat.

31.3.2012 12:08

Dolévání oleje

GTI si řeklo o trošku oleje navíc, kontrolka hladiny se rozsvítila a skutečně, olej už byl na spodní hranici. Tak jsem tam dolil půl litru BP 5W40. Prý ty dvoulitrové TFSI docela žerou, no uvidíme, budu sledovat.

25.3.2012 15:18

Další várka fotek

Bylo krásně, využil jsem toho a zajel Golfa pěkně vyfotit.

10.3.2012 11:28

Další dojmy

Rozšířil jsem trošku recenzi o dojmy z celkového vzhledu auta, výbavy a interiéru.

7.3.2012 20:41

Nové fotky

Přidal jsem pár fotek GTI. Na jaře se s ním chystám na brněnský okruh, v květnu by měli být jízdy pro veřejnost, udělám další snímky popř. video.


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Nemám ho ještě tak dlouho, ale po těch 133000 km se mi jeví jako velmi spolehlivé, podle servisní knížky nemělo žádné závady, je i velmi zachovalé.

praktičnost
9

Prakticky Škoda Octavia bez prodlouženého kufru. Jedna z vlastností, která se mi na autu líbí. Odveze mě pohodlně na dovolenou a na druhou stranu si s ním užiji na okreskách spoustu zábavy.

prostornost
9

Nemám výhrad, všude je místa a místa, měřím sice jen kolem 180 cm, nevím jak na tom budou vyšší jedinci, osobně ale s místem nemám sebemenší problém.

jízdní vlastnosti
9

Auto nádherně kontrolovatelné, čitelné na limitu, pružný motor.

jízdní komfort
8

Sem-tam přiletí od podvozku nějaká ta rána od hrbu nebo díry, přisuzuji to ale i nízkoprofilovým gumám. Není to žádná hrůza, je to plně vyváženo sportovním požitkem s jízdy.

provozní náklady
7

Je to přeplňovaný dvoulitr, není problém se s ním dostat i na 14l/100. Pokud chcete motoru dávat to nejlepší, tankujte 98 oktanový benzín, který je ale samozřejmě dražší. I když ruku na srdce, GTI si nekupujeme pro jízdu na spotřebu :-)

náhradní díly
0

Zatím nemám zkušenosti, hodnocení tedy nedávám. Počítám ale, že originální díly na GTI budou dost drahé.

výkon motoru
9

200 koní, 280 Nm, pro mě naprosto dostačující kombinace. I když, 211 koní u nové šestky určitě nebude k zahození :-)

spotřeba
7

Jak jsem psal, přeplňovaný dvoulitr prostě žere. Je to daň za ostré svezení.

hlučnost motoru
8

Po nastartování a chodu na volnoběh mě zvuk připadá trochu jako u dieselu. Některé TFSI tak prý opravdu znějí. Ve vyšších otáčkách motor příjemně duní a zvuk je ostrý.

kvalita sedadel
9

Tradiční GTI sedadla s károvaným vzorem, bočnice výborně drží v zatáčkách, sedí se v nich velmi pohodlně.

brzdy
8

Příjemný nástup brzd, příjemně dávkovatelné, nevím, za jak dlouho se unaví. Napíšu později po zkušební jízdě na okruhu.

zavazadlový prostor
9

350 litrů, sklopné dělené zadní sedačky s otvorem uprostřed, naprosto dostačující.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…