Recenze

jfrlbc (muž 38 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Volkswagen Golf Golf 1,9 TDI comfortline

9,89 Uživatelé

Hodnoceno: 33× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6 Volkswagen Golf, foto 7 Volkswagen Golf, foto 8 Volkswagen Golf, foto 9
Volkswagen Golf, foto 10 Volkswagen Golf, foto 11 Volkswagen Golf, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta proste moje.auto :-D Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:235000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 77 / 103 * kroutící moment [Nm]: 250 / 315 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,3 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 187 / 210 * počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 17 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,8 / 5,9 *

Popis vozu

Auto jsem koupil jako ojete na jare roku 2009. Vozidlo je nebourane, s kompletni servisni historii. Puvodne jsem vybiral mezi jinymi auty, konkretne jsem pokoukaval po Octavia Combi 4x4, ale nalezt nebourany vuz v dobre kondici s pruhlednou minulosti bylo tezsi, nez si vybehat povoleni a vystoupat na K2ku :) ... Jednoho dne, kdy jsem se vratil z cest po autobazarech, jsem se na doporuceni kamarada vypravil omrknout vuz, s vyssim najezdem km nez bych si pral, jine znacky i modelu, bez 4x4 (takhle bych mohl pokracovat dal a dal), nicmene novejsi koncepce, na kterou jsem diky puvodne urcenemu cenovemu stropu ani nepohlizel. Golfik stal v rohu bazaru, trochu zaprasen, odestaven jinymi vozidly. Nemel jsem moc casu na nejakou detailni prohlidku, nebot jsem mel byt uz davno tou dobou v zamestnani, ale jako by mi neco vnuklo myslenku, dat tomu modrymu golfu prvni a posledni sanci.

Po obhlednuti zevnejsku vozidla jsem nabyl dojmu, ze obcas neni celkovy najezd km zase tak znat, a ze spise zalezi na tom, kde vozidlo jezdilo a jak se o auto kdo staral. Az na par drobnosti je lak bez chyby. Po otevreni vozidla a nalezeni vhodne pozice za volantem (bylo otazkou nekolika malo vterin diky vsemozne nastavitelnosti jak sedacky, tak volantu), zacala tato zdanlive zbytecna prohlidka vozidla nabirati urcity smysl. Diky vybave comfort plus je vozidlo ve skoro maximalni mozne konfiguraci, chybi pouze kozene calouneni (za coz jsem rad), parkovaci asistent (ten casem pribude, nebot vyhled vzad neni nic extra), navigace (aspon chybi nejvetsi lakadlo pro interierove zlodeje),xenony (kupodivu vuz se standardnimi svetlomety sviti dostatecne), a vyssi stupen ozvuceni automobilu (to bude reseno ve spolupraci s autohifi). Vse ostatni je ve vozidle od vyroby k dispozici, vcetne "bonusu", ktery byl objeven az pri placeni vozidla - originalni nezavisle topeni WEBASTO - s DO,konfiguraci skrze maxidot a dvoucestnym rezimem vetrani/topeni. Tenhle prijemny bonus mi alespon vynahradil vyssi investici, nez jsem mel puvodne v planu.

Nyni bych se rad trochu rozepsal o pocitech z auta. Vuz je od vyroby snizen originalnim sportovnim podvozkem VW. Je tedy o cca 5cm nizsi nez seriove verze, a soucasti tohoto paketu jsou i lita kola 17" 7J ET50 s obutim 225/45/17. Kombinace sportovniho podvozku a nizkoprofilovych pneu tvori vyvazeny celek, kdy je svezeni prijemne tuhe, dobre drzi stopu a prinutit k praci standardne dodavane ESP je celkem umeni. Ani na mokre vozovce pri vyuziti potencialu motoru se mi nepodarilo auto privest k momentu, kdy by musela do rizeni zasahnout elektronika. Slabsi strankou teto kombinace vsak budou dily podvozku, ktere na zdejsich silnicich budou trpet o trochu vice, nez na gumach s vyssim profilem a standardnim, mekcim podvozkem. Jeste jsem se nezminil o historii vozidla, to bylo provozovano v nemecku, jednalo se o sluzebni vuz jedne drobne damy, ktera s timto vozem dojizdela za praci denne 70km po dalnici tam, a nasledne zpet. Vozidlu se dostavalo radne pece od autorizovaneho servisu VW a vuz se mi dostal do rukou vcetne kompletni dokumentace, a veskerych servisnich listu, dle kterych lze zjistit i to, kdy byly naposledy meneny listy steracu :))) ... Nejen na podvozku, ale i na interieru je znat, jak s timto autem bylo zachazeno.
Krom velkeho stredoveho vydechu klimatizace, ktery je vyroben trochu nestastne z velmi tvrdeho plastu v kombinaci s zeleznou mrizkou, nikde nic nevrze, ani se neklepe. Za toto zpracovani ma u me golf jednicku s hvezdickou. Mnohem horsi znamku vsak dostava za plasty dvernich madel,kde lze vytvorit viditelne rypnuti pouhym zarytim nehtu. Nejspis si dokazete predstavit takovy plast po stovkach uchopeni damskou ruckou ovesenou prstynky :))) Tato madla jsou jedinym kusem nevhodneho plastu, ktery jsem na aute doposud nasel.

Co se motoru tyce, jedna se o klasicke PD TDI 77kw - oznaceni BKC. Tenhle motor je znam z koncernovych aut. Motor plni EURO IV i bez pouziti filtru pevnych castic a to je duvod, proc je pocitove jakoby trochu priskrcen. Zkusenosti majitelu, kteri podstoupili vice ci mene profesionalni chiptuning jsou veskrze takove, ze i po decentni uprave jde motor mnohem lepe za plynem, aniz by doslo ke snizeni zivotnosti motoru. Ono je to spise o tom, jak se k autu majitel chova, nez o tom, ze ma auto o par PS a NM vice... O rozumnem zvyseni vykonu motoru vazne uvazuji predevsim z pohledu bezpecnosti predjizdeni, kdy s nalozenym vozem nemam 100% jistotu bezpecneho predjeti predevsim mimomestskych oblastech, tedy okolo tech 80-120km/h. Z pohledu potreby jsem spokojen (prumer po cca 5000km je 5,8l - cca 70% mesto), nebot jsem presedaval z benzinoveho motoru bmw, ktery nizkou spotrebou zrovna neoplyval.

Vuz je v klasickem provedeny - 5dv hatchback. Velmi me prekvapila prostornost interieru. Sam merim 193cm a byt auto pusobi velmi kompaktnim dojmem, sednu si zcela pohodlne sam za sebe!!! Dokonce i muj otec, merici presne 2 metry, si dokazal nalezt oprimalni pozici za volantem. O tom by se mi u puvodne zamyslene octavii 1 mohlo jen zdat. Na obranu octavie musim jako nevyhodu golfu zminit velmi maly kufr, ktery je opravdu jen na to nejnutnejsi a je o cca 200l mensi, nez u octavie prvni generace. Pokud nekdo bude potrebovat vice prostoru pro zavazadla, pak se golfu vyhne velkym obloukem. Technologii je vsak vuz zcela jinde a skok o generaci je velkou devizou golfu. V interieru bych rad vyzdvihnul vydechy klimatizace. Sam jsem docela citlivy na klimatizaci v aute a jsem nachylny k ofouknuti, proto me potesilo rozprostreni vydechu tak, ze ani pri intenzivnim vetrani nedochazi k ofouknuti pruvanem studeneho vzduchu a naslednemu neprijemnemu nachlazeni. Toto pricitam hlavne centralnimu bezpruvanovemu "trochu vrzajicimu" vydechu klimy v horni casti palubni desky. Taktez diky stupni vybavy je ve vozidle nekolik chlazenych schranek, jak pred spolujezdcem, tak v lokentni operce, ktera navic disponuje vydechy ventilace, tudiz zasobuje cestujici na zadnich sedadlech davkou cerstveho vzduchu.

Trochu zklamanim pro me bylo ozvuceni automobilu. Zakladni autoradio je v novodobych autech jiz pomerne pouzitelne, o to vic jsem se zalekl zvuku, ktery vychazi z 6repro ve vozidle (v provedeni 2x basy, 2x stredy, 2x vysky v prednich dverich). Jedna se o jeden ze zakladnich setu ozvuceni a vuz je dokonce bez pripravy pro zadni repro. Z tohoto duvodu dojde ke kompletnimu predelani u autohifi, a vysledek snad uz bude z meho pohledu prijatelny. Vzhledem k tomu, ze diky nutnosti natazeni kabelaze bude skoro cely interier rozlozen, dojde k instalaci kabelaze pro pripojeni subwooferu s uzavrenou ozvucnici v zavazadlovem prostoru.

Silné stránky

zpracovani vozidla
rozmisteni ovladacich prvku
intuitivni ovladani
bohata vybava
sportovni podvozek

Slabé stránky

vyssi cena servisnich dilu, predevsim pri porovnani s O2 - stejne dily, 2-3x vyssi ceny

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatim pramale (pouze kompletni prohlidka pri koupi)
nicmene ceka me velky servis na 240tis. tzn. rozvody, kapaliny, filtry atd ...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

individuelni dovoz

 

Novinky v recenzi

8.7.2009 01:41

doping jmenem CAMP PERFORMANCE!!!

amfetamin? HGH? testosteron? ... Nikoliv vazeni, doping, ktery mam na mysli se jmenuje CAMP PERFORMANCE!!! Toto spojeni by mi jeste nedavno nic nereklo a ted vdechlo novej zivot do meho golfika! Probudilo v nem spici selmu, svalnatejsi a ostrejsi, nez jsou uhlazene tvary GOLFA MK5. Mnozi z vas jiste spravne tusi, muj Golf podstoupil operaci s nazvem CHIPTUNING, aneb, hezky česky: „ zvyseni vykonu motoru“ u CAMP PERFORMANCE.

• O zvyseni parametru motoru ze sériových 77kW/250Nm jsem zacal uvazovat ihned po prvnich km stravenych za volantem Golfu V TDI 77kW. Ne ze by vuz nejel dostatecne, ba naopak, nicmene jak vsichni vime, dostatecne je za „4“ a tuhle znamku jsem ja osobne videl velmi nerad. Casto jsem mel za „dobre“, casto „chvalitebne“, obcas i „vyborne“,a presne takove vyjadreni by mohlo pasovat na soucasny stav spolecnosti, firem, zivnostnicku, kdejakych pokoutnich garazmistru, nadsencu apod, na poli chiptuningu v ceské republice. Jako obvykle jsem se jal nastudovat neco malo k tematu, prostudovat reference na webu, zvazit vsechna pro a proti, a 24.6. padlo me rozhodnuti, sverit Golfa do rukou odborniku na tuto problematiku, do spolecnosti CAMP PERFORMANCE v Praze na Zbraslavi.

• Pro tuto spolecnost jsem se rozhodl jak na zaklade referenci v ruznych forech, auto klubech, tak kvuli faktu, ze jako jedna z mala spolecnosti na ceskem chiparskem trhu disponuji valcovou zkusebnou, tudiz dochazi k ladeni vykonu primo na brzde a nikoliv na koleni v garazi s odhadovanym vykonem +-20kW . Dale kvuli dostatku dukazniho materialu na jejich WEBu http://www.mereni-vykonu.cz . Omrknete sami, ktera jina spolecnost se venuje vsem vozum bez rozdilu tovarni znacky, typu motoru apod? Kde jinde mate soucasti zakladni sazby upravy mereni vykonu pred a po uprave? Sam jsem pragmatik a realista, tudiz moznost byti u toho, sledovat krivky motoru vykreslujici se na monitoru, moznost nadiktovat si pozadavky upravy a behem relativne kratke doby videt tyto predstavy promitnute v grafu kW a Nm, tohle vse hralo do karet prave teto spolecnosti. 25.6 jsem si domluvil termin upravy na 1.7.2009 14:00 a tech par dni jsem prolezel na NETu, abych si jeste jednou overil, ze jsem vybral spravne, a netrhal si pak vlasy z nejake nevydarene upravy, pripadne upravy, která by nesplnovala moje predpoklady.


• Nastal den „D“. Vyjel jsem z Liberce, nasadil na tempomat presne 140 tachometrovych (podle GPS 134 km/h), a za chvili jsem byl v CAMP performance se spotrebou 6,1 L/100km. Slusny vykon, vzhledem k tomu, ze jsem celou cestu jel se zapnutou klimou, kvuli teplotam, ktere ten den atakovaly 30stupnu ve stinu :-) ... Chvili prede mnou byl na stolici BMW rady 5 roku 2007, krasavec, coz me jeste jednou ubezpecilo v tom, ze v CAMP PERFORMANCE jsem na spravne adrese. Okamzite se me ujmul pan Fiala, kteremu jsem prednesl svoje prani, vysvetlil jsem mu svuj styl jizdy, a ze chiptuning potrebuju vicemene pro momenty predjizdeni. Zaroven jsem mel pozadavek takovy, aby uprava NEbyla provadena ve velmi nizkych otackach, abych zachoval dostatecny prostor k rozjezdum, s mininalne zvysenym opotrebenim spojkoveho mechanismu apod . Behem teto diskuse panove uchytili golfika na stolici, vse peclive zkontrolovali, skrze pripojeny PC provedli diagnostiku motoru a slo se na vec :)

• Prvni mereni serioveho vykonu me mile prekvapilo: 80kW/270Nm. Na nalitanych 240tis. Km docela slusny vysledek, mozna ovlivneny naftou, kterou tankuji (VERVA DIESEL), a tuto vervu se jeste snazim aditivovat solo aditivem, mozna jen slusne zajety motor, kazdopadne nic vyjimecneho u 77kW motoru VW koncernu. Nasledovalo jeste doupresneni a zopakovani mych pozadavku a pak uz jen cca 30 minutovy prepis dat v ridici jednotce. Po nahrani dat zpet do meho vozu doslo na prvni zmereni vykonu po uprave vykonu, vysledky tohoto prvniho mereni bohuzel nemam k dispozici, nicmene krivka se panum nezdala uplne idealni, proto pristoupili jeste k nasledne uprave, jejimz vysledkem je 103kW a 315 Nm s o mnohem linearnejsim prubehem, nezli v seriove podobne. Nasledovala diagnostika motoru po nachipovani a auto mi bylo predano k projeti se. Bohuzel v okoli, ktere jsem tak uplne neznal, jsem narazil jen na silnice, s omezenou rychlosti na 50 km/h, nekde dokonce na 40 km/h, a tak, abych vubec dokazal objektivne posoudit chovani motoru, byl jsem nucen trochu, ale jen trochu porusovat pravidla silnicniho provozu :))) ...

• Prvni citelnou a velmi prijemnou zmenou k lepsimu bylo neuvadani motoru po vyprchani maxima krouticiho momentu okolo 2500 otacek. Motor nevadne, ba naopak, povedlo se motoru nadelit neco z chovani benzinoveho motoru, zatah je linearni az cca k 3800 otackam, kde zacina vadnout, coz je znameni k prerazeni. Predevsim na druhy a treti rychlostni stupen, tedy v rychlostech od 40-120 km za hodinu je zatah mnohem lepsi, nez bych cekal. Pokud jsem v puvodni recenzi psal,ze je celkem nemozne donutit pneumatiky k prokluzu pouhym plynem, pak toto rceni razem pada. Staci lehce vlhky asfalt, pripadne nejaka necistota na suchem asfaltu, k tomu tezka noha na plynu, a tato kombinace vykouzli blikajici ESP drive nez reknete svec :) ... Po navratu z kratke projizdky jsem byl dotazan, zda vse vyhovuje, jestli mi nekde pocitove vykon nechybi, ba naopak neprebyva, zda je vse ok. Uz nyni, po cca 2000 najezdenych km od upravy musim rici, ze naledeni auta z meho pohledu nema chybu, presne splnuje prvotni zadani, tzn. „zvyseni bezpecnosti pri predjizdeni“ pri zachovani nizke kourivosti. Presne tohoto se panum z CAMP PERFORMANCE podarilo dosahnout. V pripade potreby vykonu je vykon k dispozici, predjeti je realizovano v mnohem kratsim case, na kratsi vzdalenosti, coz velmi prispiva bezpecnosti cestovani. Jedinou stinnou strankou je navykovost takoveho chovani motoru, kdy clovek ziskava velkou chut k vytaceni jinak nizkootackoveho motoru. Castecne toto pricitam prvotnimu nadseni, a doufam, ze me to brzy prejde, prinejhorsim do doby, nez svemu golfu nadelim nove pneu – coz me ceka v nejblizsich dnech :)... Co se tyce spotreby, tak cestou z Prahy zpet se mi pri podobnem zpusobu jizdy podarilo dosahnout spotreby cca 5,5 l/100km. Vim ze nelze tyto 2 trasy srovnavat, nicmene je to prijemna predzvest snizeni spotreby, coz je jeden z argumentu, ktery taktez lze pred upravou slyset. Aktualne mam spotrebu stale okolo 5,8 litru, ale slibuju si urcite snizeni v momente, kdy se stylem jizdy navratim k puvodnim zvyklostem.

• Na zaver bych rad podekoval za skvely pristup, profesionalnost a ochotu panum z CAMP PERFORMANCE. Jejich zpusob prace, pristup k zakaznikovi nemohu jinak, nez pochvalit a vrele doporucit pripadnym zajemcum o zvyseni vykonu.

• P.S. na nasledujicim odkazu naleznete video ze stolice + podrobnosti o uprave meho golfa: http://www.mereni-vykonu.cz/reference/volkswagen-golf-mk5-1.9-tdi-2.html ... Pripadne dotazy rad zodpovim v diskusi

25.6.2009 18:47

ladeni vykonu motoru - CAMP PERFORMANCE

dne 1.7.2009 jsem objednan do CAMP PERFORMANCE (www.mereni-vykonu.cz) ... pozadavek zni: lepsi pruznost motoru,vytvoreni vykonove rezervy napr. pro bezpecnejsi prejizdeni ... Vzhledem k memu stylu jizdy si slibuji tez snizeni spotreby... uz se tesim jak malej Jarda :)

24.6.2009 13:44

svetla sviti, blinkry blikaji, klakson troubi, sterace NESTIRAJI!!! - Už zase stírají :)

nejsem prvni ani posledni, komu se prihodi tahle supr vec ... jedete si takhle vecer/v noci, lehce mrholi, sterace jsou rizeny destovym senzorem, obcas stirnou pomalu, obcas v rychlejsim intervalu a najednou se zastavi nekde na draze a nechteji ani nahoru, ani dolu, ovladaci packou jsem mohl kvedlat nahoru dolu, menit cyklovat, a stejne se ty mrchy ani nehly. Moc fajn pocit, km domu nezbyvalo zrovna malo, dest neustaval, tma jak v prd.... a k tomu auto bez steracu.... Lidi si ani neuvedomuji jak dulezitej bezpecnostni prvek ty sterace jsou ... No abych se nerozepisoval o takove "banalite" sahodlouze, prozatim to vypada na povoleny spoj tahel steracu a motorku steracu nekde na tisicihranu, zitra to jde do servisu tak jsem zvedavej, jak dopadne moje prvni zavada .....

zavada ostranena - problem byl v kabelu, na jednom miste tak zoxidovan, ze sice propoustel meritelny proud i napeti, ale ne dostatek pro hladky chod motorku :) ....

3.5.2009 22:57

akce srna ...

namisto slibovanych focek z tohoto vikendu pridavam par fotek z patecni srazky se srnou ... Ta mrcha se pasla na dalnici u stredovych svodidel .... Vysledek vypada opticky docela dobre, ale pri blizsim ohledani je rozlamanych veci docela kotelne ... Zitra to jde do servisu, tak pak budu moci hodnotit pristup v autorizovanem servisu ...


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
0

zatim nemuzu moc soudit - po 15-20tis. budu vedet vic :)

praktičnost
8

prakticnost se odviji od potreb provozovatele - z meho pohledu se jedna o prakticky vuz - prostorny, bezpecny, s uspornym motorem a vynikajicim jizdnim konfortem a stabilitou

prostornost
9

protor pro 4 cestujici je na danou tridu velkorysy

jízdní vlastnosti
9

diky sportovnimu VW podvozku a 225/45/17 pneu jsou jizdni vlastnosti na predokolku pomerne slusne - nizky presah pred predni napravu, jen zad ma tendenci v nezatizenem stavu trochu odskakovat

jízdní komfort
9

vuz je z meho pohledu vyvazenym kompromisem

provozní náklady
9

z pohledu spotreby je to za 10 - pri dodrzeni servisnich ukonu vsak musim dati za 9

náhradní díly
8

jsou pomerne drahe, spousta veci je oproti konkurencni octavii voce jak 2x drazsi

výkon motoru
7

77kW je proste jen 77kW - zadne hvezdne vykony se ocekavat nedaji, nicmene i techto 77kW staci ke svizne a zaroven ekonomicke jizde .. zprevodovani je dobre, pri dalnicnich 130 toci motor cca 2800 ot.

spotřeba
9

5,8 s cca 70% podilem mesta - tak se mi to libi

hlučnost motoru
9

spousta lidi si stezuje na tvrdy chod motoru - opak je pravdou, motor si krasne seveli, jen za studena je jeho chod vyrazne tvrdsi ... 6tivalec to není, ale z meho pohledu vice nez prijatelne

kvalita sedadel
9

sedadla jsou zakladni, ale i tak velice pohodlna ....

brzdy
8

brzy by mohly byt trochu ostrejsi, predevsim jejich nastup mi prijde velmi pozvolny, ale jde asi o pocit, preci jen predchozi bmw brzdilo ponekud jinak :))))

zavazadlový prostor
8

nic moc, pro me, jakozto svobodneho dostatecny, ale na dovolenou ve 4 to neni :) tedy pokud si clovek neveze jen plavky rucnik a zabky :D






Blesk.cz

Nová Cesta do pravěku míří do kin. Legendární plavba čtyř kluků v nových barvách!

Nová Cesta do pravěku míří do kin. Legendární plavba…

Legendární film Karla Zemana Cesta do pravěku prošel digitálním restaurováním a v nových barvách se po mnoha…

Rodina bombových sebevrahů: Na Srí Lance se odpálili dva bratři i matka s dětmi!

Rodina bombových sebevrahů: Na Srí Lance se odpálili…

Zabili více než 350 lidí a další stovky zranili. Mezi sebevražedné atentátníky, kteří o Velikonocích zaútočili…

 

iSport.cz

Lobbista Rittig: Mohl levně koupit UFC, Vémolovi radil s přestupem

Lobbista Rittig: Mohl levně koupit UFC, Vémolovi…

Už není tajemstvím, že se točí kolem českého MMA. Lobbista Ivo Rittig to v rozhovoru pro INFO.cz, odmítá však,…

Přestřelka trenérů! Pešán vyčinil Vránovi, Varaďa má kompro materiál

Přestřelka trenérů! Pešán vyčinil Vránovi, Varaďa má…

Emoce začínají tryskat. Na ledě mezi hráči, v komunikaci s rozhodčími a lehce i mezi trenéry. Filip Pešán včera…

 

Reflex.cz

Sex na ulici, sadismus a všudypřítomné drogy. New York 80. let ukazuje svá nejtemnější zákoutí

Sex na ulici, sadismus a všudypřítomné drogy. New…

New York nejsou jenom mrakodrapy na Manhattanu, luxusní obchody na 5. Avenue nebo idylické chvíle letních dní…

Američanka šije panenky pro postižené děti. Jsou přesně jako ony: krásné a jedinečné

Američanka šije panenky pro postižené děti. Jsou…

Postižené děti chtějí jediné – být přijímány takové, jaké jsou. V dnešní době posedlé dokonalostí, byť jakoukoli…