Recenze

10 Majitel

Audi A3 Audi A3 Sportback

9.88 Uživatelé

Hodnoceno: 31× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Audi A3, foto 1 Audi A3, foto 2 Audi A3, foto 3 Audi A3, foto 4 Audi A3, foto 5 Audi A3, foto 6 Audi A3, foto 7 Audi A3, foto 8
Audi A3, foto 9 Audi A3, foto 10 Audi A3, foto 11 Audi A3, foto 12 Audi A3, foto 13 Audi A3, foto 14 Audi A3, foto 15 Audi A3, foto 16 Audi A3, foto 17 Audi A3, foto 18 Audi A3, foto 19 Audi A3, foto 20 Audi A3, foto 21 Audi A3, foto 22 Audi A3, foto 23 Audi A3, foto 24 Audi A3, foto 25 Audi A3, foto 26 Audi A3, foto 27 Audi A3, foto 28 Audi A3, foto 29 Audi A3, foto 30 Audi A3, foto 31 Audi A3, foto 32 Audi A3, foto 33 Audi A3, foto 34 Audi A3, foto 35 Audi A3, foto 36 Audi A3, foto 37 Audi A3, foto 38 Audi A3, foto 39 Audi A3, foto 40 Audi A3, foto 41 Audi A3, foto 42 Audi A3, foto 43 Audi A3, foto 44 Audi A3, foto 45 Audi A3, foto 46 Audi A3, foto 47 Audi A3, foto 48 Audi A3, foto 49 Audi A3, foto 50 Audi A3, foto 51 Audi A3, foto 52 Audi A3, foto 53 Audi A3, foto 54 Audi A3, foto 55 Audi A3, foto 56 Audi A3, foto 57 Audi A3, foto 58 Audi A3, foto 59 Audi A3, foto 60 Audi A3, foto 61 Audi A3, foto 62 Audi A3, foto 63 Audi A3, foto 64 Audi A3, foto 65 Audi A3, foto 66 Audi A3, foto 67 Audi A3, foto 68 Audi A3, foto 69 Audi A3, foto 70 Audi A3, foto 71 Audi A3, foto 72 Audi A3, foto 73 Audi A3, foto 74 Audi A3, foto 75 Audi A3, foto 76 Audi A3, foto 77 Audi A3, foto 78 Audi A3, foto 79 Audi A3, foto 80 Audi A3, foto 81 Audi A3, foto 82 Audi A3, foto 83 Audi A3, foto 84 Audi A3, foto 85 Audi A3, foto 86 Audi A3, foto 87 Audi A3, foto 88
 

Technické info

Přezdívka auta A3 Rok výroby 2013 Koupeno nové najeto [km]:2780 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 250 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8.4 maximální rychlost [km/h]: 217 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.7

Popis vozu

Tuto recenzi bych chtěl začít čísly. Mám najeto od svých osmnáctin něco přes třičtvrtě milionu kilometrů. Jen za poslední rok a půl jich můj mozek zpracoval skoro devadesát tisíc. Vyzkoušel jsem za těch téměř dvacet let přes stovku aut, polovinu z nich jsem „ochutnal“ v množství větším než malém. Od nejhoršího (a zároveň nejvzrušivějšího) Moskviče, kterého jsem koupil za tisíc korun a kterému nešlo v mrazech zavřít přední okno až po Audi R8 nebo Ferrari F430. Do některých jsem se nevlezl (Porsche 911 nebo Nissan 350Z), některé jsem obrátil k modravé obloze čumákem vzhůru (Hummer H2). Chlubím se? Snažím se vás hned v úvodu přesvědčit, jak dokonalý jsem řidič? Ani jedno. Chci být a zůstat co nejobjektivnější. Jenže abych byl objektivní, potřebuji právě ony zkušenosti a léta za volantem. Potřebuji, abyste přijali fakt, že chvála na mé nové auto do města vyvěrá, ba přímo tryská z mozku a srdce zároveň. Potřebuji, abyste neodsuzovali vše chválené, jen proto, že JE TO chválené. Člověk má v sobě jakousi zdravou skepsi, která mu prostě nedovolí uvěřit v něco, co je vynášeno do nebes snůškou superlativních žvástů. Jenže to je věčný úděl, snad osud produktů, které jsou opravdu výjimečné.
Když jsem vybíral auto do města, měl jsem jasnou představu o hbitosti, mrštnosti a obratnosti, o jednoduchém parkování a skvělém ovládání. Volba padla na koncern, protože své peníze už nikdy nedám do chřtánu rozesmátých akcionářů BMW. Jinými slovy, nejsem tak bohatý, abych si pořídil další předražený vůz mnichovské značky. Tím končím na téma BMW. Vlastně, ještě snad jen malá vzpomínka na to, když jsem proti Audi A3 Sportback postavil BMW 114i. Chvějící se řadící páka (http://youtu.be/hmsnFW1iIWc) gumový chod, špatná ergonomie, materiály z osmdesátých let a celkové zpracování jsou naprosto výmluvné a já prostě milion (což byl můj maximální rozpočet pro malé auto do města) směrem k BMW nedám.
Koncernová auta mám rád, líbí se mi jejich snaha o kvalitu. Neoznačujte mě hned za fanatika, ostatně fanatik by nešel nikdy do konkurenční vyšší střední. Když jsem u Hellera v Ostravě vybíral, projel jsem důkladně nový Golf, Octavii, Leona a A3. Proč poslední jmenované auto nakonec zvítězilo je hned jasné všem, kteří podobný mix aut taky vyzkoušeli. Prostě když po OIII, Golfu a Leonu sednete do Audi, rázem je všechno jinak. Je to přehlídka dokonalosti na čtyřech kolech v rámci své třídy. Za několik dní jsem položil objednávku na A3 Sportback s motorem 1,4 TFSI 103 kW s technologií vypínání válců při nízkém zatížení motoru. Vybral jsem si sportovní verzi S-Line, přidávájící nádherná kola, nízký sportovní podvozek (o 25 mm snížený proti standardnímu a o 10 mm vůči sportovnímu) a nějaké prvky v interiéru. Původně jsem chtěl využít služeb Audi Exclusive, ale nakonec jsem si od Audi Quattro GmbH koupil „jen“ nádherně zpracovanou hliníkovou řadící páku. Ta se více než dobře hodí k ostatním ovladačům a jejich fantastickému zpracování.

Podvozek a brzdy

První kilometry, první šlápnutí na spojku, krásná vůně nového interiéru. Pamatuji si přesně každý okamžik a každý detail z předání vozu. Bylo krásné slunečné nedělní ráno, teploměr ukazoval podzimních deset stupňů a já jsem se snažil vnímat všemi smysly své nové auto. Svá auta vždy zajíždím s největší pečlivostí, proto jsem nepustil motor do přílišného ryku. Jízda samotná byla…jako se sportovním podvozkem. Jenže tlučení do zad ani natřásání se nekonalo. Auto drží perfektně zvolenou stopu, ale kupodivu není tvrdé. Je poddajné, jemné ve svém projevu. Podvozek má čtyřprvkové uchycení zadní nápravy, multilink už od nejslabších motorizací, přední McPhersony s pomocným hliníkovým rámem. V zatáčkách je to takový malý technologický orgasmus. Vše funguje perfektně, vše je sladěné a vy máte pocit dokonalého spojení. Jako byste byli sami uprostřed všech těch ocelových výztuží. Skutečně se jedná o nejlepší podvozek v rámci své třídy, který jsem kdy okusil. Nedotáčivost, daná koncepcí hnané nápravy a motorem vpředu se sice koná, ale až za hranici slušného chování k autu samotnému. A3 vám dovolí hodně, ESP zbytečně nezasahuje a dává vám potřebnou volnost. To v případě, že přepnete režim „drive select“ do pozice DYNAMIC. V ostatních nastaveních je to takové nijaké. Houbovité až kašovité řízení a chabá odezva na plyn vás nakonec přimějí fungovat ve zmíněném režimu stále. Když už je řeč o „drive select“, máte na výběr Auto, Comfort, Effeciency, Dynamic a Individual

http://youtu.be/R8JB1tp7l8w

Vše pak ovlivňuje reakce na plyn, řízení, ale třeba i tempomat. Mé auto není vybaveno tlumiči „magnetic ride“ (DCC u VW), pokud by bylo, změny se budou projevovat i na chování podvozku. Jízda v A3 je tedy pro mě skutečným zážitkem, který nemá v mé mysli konkurenci. Podobnou jistotu jsem cítil v roce 2003, kdy jsem měl na čas půjčené upravenou Imprezu VRW STi. Ta se ale chovala sebejistě i v daleko větších rychlostech, na to A3 prostě nemá. Alespoň ne standardní jednačtyřka s pohonem jedné nápravy. Ostatně já chápu nákup tohoto vozu jako takový předstupeň k RS3. Uvidíme 
Ještě pár slov v brzdám. Ty jsou na všech kolech pochopitelně koutočové, kotouče mají na přední i zadní nápravě vnitřní chlazení a jejich účinek odpovídá zaměření auta. Žádný zázrak nečekejte, dávkovat se ale dají s citem, bez problémů. ABS funguje výtečně.

Ergonomie a ovládání

Vše, co děláte v tomto autě, se dá realizovat přes MMI (Multi Media Interface). Funguje dobře, nemám k němu velké výhrady, ale konkurenční iDrive se mi zdá na ovládání prostě lepší.

Tlačítka rychlé volby v nočním režimu
http://youtu.be/NK16FJWZoZQ

Nevím, koho v Audi napadlo rolovat směrem dolů proti směru hodinových ručiček. Tady se ona dokonalost vytrácí jako pára nad hrncem. Abyste si užili dostatečně média v autě, můžete využít jak CD/DVD jednotku, tak dva SD sloty. Opět jsem nadával, měníc CD za jízdy někde v přihrádce spolujezdce. Je to divné a přivítal bych „škvíru“ na středovém panelu. Největší výtka ale míří vůči Audi tehdy, když chcete kabelem připojit iPhone nebo iPod. Musel jsem, chtě nechtě, koupit za dalších tisíc korun speciální kabel s výrobní cenou 15,60. Tohle je tak něco nechutného, že jsem měl sto chutí poslat prodejce i celé Audi do (však víte kam). Pokud totiž připojíte iPhone přes Bluetooth, nevidíte seznamy a vše si musíte nastavit předem na telefonu a pak pustit. Příšerné. Navigace je vůči základní ceně auta za pořádný balík. Chcete-li ji, připravte si 75000 korun. Dostanete mapy ve 3D včetně objektů, hlasové ovládání (které funguje na jedničku), hands free bluetooth a dotykovou plošku na zadávání písmen a číslic pohybem prstu (opět funguje perfektně).

Rozdíly mezi hlasovým a touch ovládáním naleznete zde:

http://youtu.be/HB2OMlmhTJk
http://youtu.be/h6fvBQiHO0s

Chcete-li lepší zvuk, pořiďte si Bang&Olufsen sound system, který se skládá z celkem 14 reproduktorů, včetně subwooferu v rezervě v kufru. Zvuk má tento systém přesný, čistý a lokalizace jednotlivých nástrojů funguje lépe než v BMW. Nicméně zázrak jménem Car High Fidelity se nekoná. Možná jsem prostě moc náročný. Večerní poslechy Sennheiser HD800 by tomu nasvědčovaly.

Chcete vědět jak BO hraje? Zde:
http://youtu.be/3JutL39uVOU

K ovládání tři podstatné výtky. Ovladač světel a hlavně mlhovek (podzim je tady) je moc utopený, špatně se na něj “šmátrá”. Druhá věc jsou páčky blinkrů a stěračů. Jsou prostě moc daleko od volantu. Alespoň že mají poctivou mechanickou vazbu. Třetí problém je nastavování (respektivě zvyšování a snižování) rychlosti na tempomatu. O jeden kilometr za hodinu to jde snižovat/zvyšovat ťuknutím do páčky pod volantem. O deset kilometrů musíte páčku podržet, což je dost nepraktické. V passatu stejný systém funguje na separátní páčce mnohem lépe. Co se týče sedadel, jejich povrch je kombinací příjemné kůže a perforované alcantary, vše prošito kontrastní šedou nití. Mají nastavitelné sklon sedáku, opěradla, vzdálenosti od pedálů a elektrickou dvoudílnou bederní opěrku. Bohužel se mi v nich nesedí úplně nejlépe, ale zase to přisuzuji faktu, že jsem si prostě zvykl na bohatě nastavitelná křesla z BMW 5. Ocenil bych lepší boční vedení, tedy výraznější držení těla v zatáčkách, tady to není ideální. Zamykání a odemykání se provádí díky „advanced key“ jen přiložením prstu k horní částí kliky (uzamčení) nebo prostým zatáhnutím za kliku (odemčení). Není to moc přesné a musíte být s klíčkem opravdu hodně blízko. Už jsem raději několikrát auto zamknul přes klíček jako takový. Poslední zmínka je na téma volant. Je sportovní a multifunkční a jeho sportovnost se projevuje v použití dvou typů finálního zpracování kůže a zploštěním. Měl jsem zploštělý volant u GTI a tam mi to nevadilo, tady bych ale raději doporučoval klasiku.

Motor a převodovka

Benzínový čtyřválec s objemem 1,4 litru a technologií vypínání válců CoD (Cylinder on Demand – což je jen další marketingová snaha odlišit se od koncernového názvu ACT) má výkon 103 kW (při 5000 ot./minutu) a maximální kroutící moment pak 250 Nm (1500-3500 ot./minutu), což ve výsledku dává celému 1300 kg vážícímu autu nečekanou dynamiku, pokud se bavíme o rychlostech do dálničního limitu. Subjektivně pak vůz s tímto motorem působí opravdu velmi velmi dynamicky, spojujíc výbušnou sílu v nízkých otáčkách s chováním atmosferického motoru v otáčkách vysokých. Motor sám je posazen na speciálních silentblocích a perfektně odolává vibracím. Je to první motor, kde je radost používat start-stop systém, protože o něm prostě nevíte. Žádné nežadoucí vibrace jako u dieselu v BMW. Objektivně pak motor uděluje zrychlení 8.4 sekundy, což jsem si potvrdil sám několika testy přes GPS. Ekology zaujme plná připravenost na emsní normu EU6. Převodovka je manuální a šestistupňová. Řazení je přesné, s krátkými drahami a dobrou mechanickou vazbou. Čekal jsem to ale o něco málo lepší. Problémy jsou dva. Rozjezd je doprovázen dost velkým škubnutím, i když se snažím se spojkou zacházet jako s dítětem v peřince a zpátečka někdy nejde zařadit hned napoprvé. Auto se musí nepatrně pohnout. Toto je špatně a dost mě tím Audi zklamalo. Abyste dosáhli stokilometrové rychlosti, musíte řadit třiktrát, dvojka dává u omezovače rychlost 97 km/h. Sladění motoru a převodovky je jinak dobré, ale dobré je za tři.

Spotřeba

Spritmonitor uvádí spotřebu tohoto vozu cca sedm litrů v průměru. Já mohu říct, že s ještě nezajetým motorem můžete jet po libovolné dálnici za 6,5 a pokud chcete hrát na „eco“ strunu a snažíte se opravdu o co nejlepší spotřebu na okreskách a přes vesnice, počítejte s pětilitrovou spotřebou. Ostatně na přiložených videoklipech máte důkazy. Naopak pokud jedete na hranici omezovače, může spotřeba vyskočit až ke třinácti litrům. Víc jsem zatím nedokázal.


Interiér a prostor

Ukamenujte mě, ale neexistuje ve světě aut kvalitnější interiér než v A3 v rámci své třídy. Můžete pochopitelně cokoliv v rámci programu Audi Exclusive, ale i mimo něj máte široké pole působnosti. Chcete, aby se koleno pravé nohy zabořilo místo do plastu, do jemné kůže s kontrastní nití? Chcete levou ruku pokládat na madlo dveří v koženém provedení? Chcete si zvolit barvu kůže na volantu, barvu prošití nebo třeba bleděmodrou kůži na řadící páce? A co takhle dekory z pravého hliníku, jemně broušeného do matu nebo snad lešťeného prokládaného v několika vrstvách? Chcete mít ozdobné lišty v klavírním černém laku nebo spínače oken orámované pravým kovem? Jak je ctěná libost, ale platí se předem. Je toho opravdu hodně, co si můžete do A3 nakonfigurovat. Jenže vše stojí nehorázné peníze. Výsledek je ale ohromující. Když se pak setmí, rozehraje se pravý koncert. Držáky nápojů jsou jemné podsvíceny bílými trubicemi, stejně tak jako reproduktory ve dveřích. Na celý středový panel září dvě červené diody nepřímého osvětlení a kličky dveří jsou zaplněny měkkým bílým světlem. Luxusní prostředí v tom pravém slova smyslu. Tady utrácíte peníze, ale víte za co. Prostor na předních sedadlech je i pro hodně vysokého člověka dobře dimenzován, vzadu se za sebe se svými dvěma metry už neposadím. Trochu zklamáním byla velikost zavazadlového prostoru. Je sice na svou třídu dostatečně velký, ale jeho hloubku výrazně ubral příplatkový subwoofer. Myslete na to, až budete objednávat svůj kus.

Jízda v noci

Dostávám se tímto k používání A3 Sportback v noci. Chci ve zkratce říct, že xenonové výbojky fungují výborně, ale mohly by svítit o “kapánek” dále. Dálková světla pak jsou naprosto excelentní a perfektně osvětlují vozovku. Zadní světla tvoří diodové světlovodivé trubice. Přední LED osvětlení pro denní provoz je nejen elegantní, ale také velmi dobře ohraničuje vůz při denní jízdě v lesních úsecích. V interiéru se pak kromě zmíněného ambientního osvětlení ještě změní typ mapy v navigaci na “noční”. Můžete si měnit intenzitu osvětlení přístrojů, nepřímého osvětlení nebo jedním tlačítkem vypnout displej, který až neuvěřitelně tiše zajede někam do útrob přístrojové desky. Kdyby něco podobného stálo před inženýry s jiné, konkurenční prémiové automobilky, vsadím se, že by to vrzalo a na konci by se ozvalo slyšitelné žuchnutí. Napotřetí by displej možná ani nevyjel...

Závěr

Dostávám se k závěru. Bohužel musím prohlásit, že toto auto je zázrak. Je zpracováno na té nejvyšší úrovni, je perfektně nastaveno, výborně funguje ve všech režimech, je úsporné a živé zároveň a sladění všech jeho částí vytváří celek, který nemá momentálně konkurenci v rámci své třídy. Můžeme se hádat do krve o použití předního náhonu (i když veškeré pře vyřeší zaškrtnutí kouzelné položky Quattro v ceníku), můžeme cítit nenávist vůči těm zlým pojídačům dětí (rozuměj: řidičům “audin voe”) a můžeme čtyři kruhy zatracovat kvůli jejich promyšlenému marketingu. Jedno je ale jisté. A3 Sportback patří do kategorie aut, kterou bych nazval excelentní. Už jsem neřídil BMW 5 asi tři týdny a vůbec mi nechybí. Pětka teď patří ženě, která s daleko vyšší mírou tolerance přechází její nedostatky. Vše tedy končí happy-endem. Já jsem našel automobilovou nirvánu a mohu vám ji všem maximálně doporučit. Konečně o tom měla má recenze být. Jejím úkolem bylo probrat vůz skrz naskrz, odhalit jeho nedostatky a vyzdvihnout jeho přednosti. Snažil jsem se o maximální objektivnost, ne o fanatismus. Snad se to podařilo. Díky všem za přečtení.


Silné stránky

+ jednoznačně jízdní vlastnosti, řízení v režimu Dynamic

+ příjemný, dostatečně silný a přitom úsporný motor

+ pocit luxusu, pečlivost zpracování, nejlepší materiály v rámci třídy

+ relativní klid a ticho v kabině. Absence jakýchkoliv pazvuků

+ subjektivní pocit celistvosti, žádné kroucení karoserie

Slabé stránky

- k ergonomii a MMI rozhraní mám určité výhrady

- nehoráznost ve formě příplatku za malý, laciný kabel spojující auto s iPhonem

- cena příplatků (a to i v rámci prémiové třídy)

- sice relativní ticho v kabině, ale občas ruší hluk od 18” kol (možná záleží na výrobci pneu)

- převodovka by mohla být hodnocena jedničkou, nebýt podivně škubavých rozjezdů i při pečlivém zacházení se spojkou a plynem.

- brzdy by mohly být o něco málo silnější a agresivněji naladěné

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti se servisem? Děláte si srandu? Samosebou, že zatím žádné :)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u AutoHeller v Ostravě. Na nic si nemůžu stěžovat. Špičkové služby, solidní jednání. Velmi doporučuji.

Testovací jízda s A3

No, abyste správně rozuměli... Nesnažím se hrát na jezdce rallye. Ani jsem s autem nejel na limitu. Je to jen taková zábavna "sestřiženina", takové promo video :)

 

Novinky v recenzi

11.11.2013 08:23

Spotřeba Praha - Ostrava

Mám nyní necelé čtyři tisíce kilometrů a chtěl bych přispět spotřebou na dost známé trase Praha - Ostrava , kterou mnozí z vás z různých důvodů jezdí.
Teplota kolem 10 stupňů, průměrná rychlost včetně města byla 113 km/h, maximální rychlost v rámci limitů (130 km/h), tempomat. Na dálničních zúženích v rámci rekonstrukce se dalo jet normálně, provoz byl pod významem slova "minimální".
Celková spotřeba byla ve finále 6,9 litrů / 100 km. Odchylka palubního počítače je cca 0,5 litru. Realita je tedy někde mezi 7 - 7,5l/100 km.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Audi A3 Audi A3 Sportback

Další vozy Audi A3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Nepochybuji, že auto bude spolehlivé

praktičnost
8

Absence vícero schránek, MMI mohlo být uděláno podobně jako iDrive. Jinak v pořádku.

prostornost
7

V rámci třídy průměr

jízdní vlastnosti
10

Super

jízdní komfort
8

Podvozek je tvrdý, ale filtrování nerovností je špičkové. Neplave na podélných nerovnostech jako BMW5

provozní náklady
9

Pojistka bude vždy opatřena nálepkou čtyřech kruhů, ale dá se dojednat dobrá cena. Navíc povinné ručení je spíše cenová sranda.

náhradní díly
4

Zatím netuším, řadící páka na přání a pedály i s montáží vysály skoro deset tisíc z mého konta

výkon motoru
9

Na svoou objemovou kategorii je to hodně slušný výkon. Dostačuje pro běžné situace s přehledem.

spotřeba
10

Potřebuje 6,5 litrů s turbobenzinem nějaký komentář?

hlučnost motoru
8

Hlučný není, je tichý a kultivovaný. Na volnoběh o něm prakticky nevíte. Ve středních a vyšších otáčkách má náznaky sporotvního projevu

kvalita sedadel
7

No ideální to není, chybí lepší boční vedení, bolí mě z nich dost záda.

brzdy
8

Mohlo by to být o fous lepší, ale desítka v žádném případě

zavazadlový prostor
7

Dostačující. Na vše ostatní je tady BMW5






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…