Recenze

10 Majitel

BMW řada 3 330e

10,00 Uživatelé

Hodnoceno: 15× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW řada 3, foto 1 BMW řada 3, foto 2 BMW řada 3, foto 3 BMW řada 3, foto 4 BMW řada 3, foto 5 BMW řada 3, foto 6 BMW řada 3, foto 7 BMW řada 3, foto 8
BMW řada 3, foto 9 BMW řada 3, foto 10 BMW řada 3, foto 11 BMW řada 3, foto 12 BMW řada 3, foto 13 BMW řada 3, foto 14 BMW řada 3, foto 15 BMW řada 3, foto 16 BMW řada 3, foto 17 BMW řada 3, foto 18 BMW řada 3, foto 19 BMW řada 3, foto 20 BMW řada 3, foto 21 BMW řada 3, foto 22 BMW řada 3, foto 23 BMW řada 3, foto 24 BMW řada 3, foto 25 BMW řada 3, foto 26 BMW řada 3, foto 27 BMW řada 3, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta 330e Rok výroby 2017 Koupeno nové najeto [km]:11500 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1995 výkon [kW]: 184 kroutící moment [Nm]: 420 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6,1 maximální rychlost [km/h]: 227 počet rychlostí: 8 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 17 zavazadlový prostor [l]: 380 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 2,1

Popis vozu

Je tma. Vlastně jsem už vzhůru. Tma a vibrace. Pomalu se otáčím z nepřirozené polohy na bok a snažím se zaostřit na mobil. Neznámé číslo. Fajn, tak co se včera na ochutnávce whisky přihodilo? Za pár sekund se to dozvím. Slečna na druhém konci ale není z oblíbeného baru. Ptá se mě na důvody pro výběr nového vozu BMW a sladkým hlasem podává pomocnou ruku v podobě jasně definovaných možností. Snažím se být trpělivý, každý z nás přece vydělává peníze jinak a já nechci být na to něžné stvoření hrubý. Druhou rukou nahmatám ovladač elektrických žaluzií, čehož výsledkem je oslepnutí z přívalu denního světla. Digitální budík na druhé straně postele ukazuje jedenáctou a já marně uvažuju, kde že jsem to měl dneska už být. Poslední otázka je až komická. Slečna se mě ptá, (s akcentem vítězství nad dalším dokončeným dotazníkem) co bylo hlavním důvodem ke koupi. Ekonomická otázka? Směju se při představě celkové ceny. Ekologie? Možná, ale vzhledem k mým autům bych to neviděl jako téma. Mladá dáma postupně vyčerpala všechny možnosti. „Tak co tam mám tedy napsat?“ Zní poněkud zděšeně. „Napište tam…“ Přemýšlím déle, než je zdrávo. „Napište tam, že si prostě rád hraju.“


Dovolte mi po krátkém úvodu vás zasvětit do tajů jednoho z nejpovedenějších aut, která jsem za poslední roky řídil. Chtěl jsem totiž koupit auto ženě. Na převoz dětí do škol a školek. Na rychlé vyřízení pošty, nákupů a taky na zábavu. Chtěl jsem jí vybrat auto, které bude milovat. Ne příliš malé, ne příliš velké. Auto, které se neničí více, než je zdrávo při krátkém popojíždění mezi obchody a úřady. Původně to měla být i3, ale našel jsem něco lepšího. Něco, co dostanu se slevou prodejce (což je u i3 a i8 v podstatě nemožné). Našel jsem BMW 330e. Bohužel vás zklamu, i přes skoro až legendární název, je pod kapotou přeplňovaný benzinový čtyřválec. Tomu sekunduje elektromotor a celkový systémový výkon se dostal na 252 koní. Na hybrid jsou tato čísla vskutku zajímavá. Neméně zajímavé je taky zrychlení. Na stovku se dostanete za 6 sekund, 160 tam je za 13 vteřin. Právě dynamika jakoby vůbec nekorespondovala s vozem, který se pohybuje pomalu a líně na čistě elektrický pohon. Tady BMW, věrno svým tradicím, udělalo z 330e opravdu ostré a dynamické auto. Dynamika je naprosto shodná s modelem 330d a ten, kdo s 330d jezdil nebo jezdí mi dá za pravdu. 330e je prostě až nečekaně rychlé auto. V jakékoliv rychlosti se díky efektivitě a výhodám obou pohonů sune dopředu s razancí rozzuřeného zvířete.

POHON A REŽIMY JÍZDY

BMW 330e umí taky měnit svou tvář. Záleží na tom, co od něj zrovna očekáváte a jakou náladu máte. Když chcete jezdit v tichu a klidu po městě, nabídne režim MAX eDrive a nepustí za žádnou cenu ke slovu benzinový motor. Takto můžete jezdit v závislosti na podmínkách i několik desítek kilometrů čistě elektricky. V tomto autě jsem najezdil zatím jedenáct tisíc kilometrů a tak bych měl být schopen říct, jaký je reálný dojezd. Záleží na počasí, naložení vozu, ale i na okolním provozu. Nejméně jsem ujel v hornatém terénu při velmi nízké teplotě, plně naloženém autě, klimatizaci a v dešti. Přesně 17 kilometrů. Na opačném konci stojí 44 kilometrů v noci v Praze, s velkým podílem tunelů a jízdě kolem Vltavy bez velkých převýšení. Nejvíce reálných je ale 28-33 kilometrů. Máte-li možnost nabíjet, pak není problém ujet i sto padesát kilometrů za den čistě elektricky. Zásluhu na tom má speciální wallbox s proudem 32A a třemi fázemi, který vám baterie nabije do plna za necelé dvě hodiny. Ano, můžete nabíjet i pomocí benzinového motoru, ale tato nejrychlejší možnost je taky bohužel nejdražší. Za 50 minut máte z nuly 90 procent, ale za cenu extrémní spotřeby paliva. To vše umožňuje další z režimů, SAVE Battery. Umí držet kapacitu 50-60% akumulátorů v klasických režimech nebo až 91% v režimu SPORT.
Dálkové trasy jsou s 330e možné a kromě pohody za volantem nemusíte trpět depresemi z nedostatku nabíjecích stanic po cestě. Zapněte si poslední režim AUTO eDrive, zadejte svůj cíl do navigace a vyrazte. Tempomat, Eco pro mód a data o elevaci vám zcela jistě pomůžou ke spotřebě, začínající pětkou. AUTO eDrive velmi inteligentně rozděluje pohony mezi elektřinu a benzin, nechá vás jet po městě bez vibrací spalovacího motoru, na dálnici zase podle délky trasy podporuje čtyřválec určitým výkonem elektromotoru. Oba tedy pracují současně, ale odběr z akumulátoru je velmi malý (cca 1-3 kWh).
Jistě všichni znáte u automatických převodovek režim „kick down.“ Malé tlačítko pod pedálem plynu slouží k maximální akceleraci. Převodovka podřadí na co nejnižší možný stupeň a elektronika dá oběma motorům pokyn k maximální akceleraci. V tu chvíli je odběr 36-40 kWh a vy máte k dispozici to nejlepší z obou světů, konstantní tah elektromotoru, podpořený po otáčkách prahnoucím benzinovým motorem. Jen pozor, aby taková jízda nebyla příliš dlouhá, po odčerpání energie z baterií se dostanete na dynamiku modelu 320i a k tomu pěkně obtloustlé verze. To je vlastně další rozdíl oproti bratrům ze stejné stáje. Díky bateriím vzrostla hmotnost na 1730 kilogramů (dle výbavy ještě více) a akumulátory ukrojily velký kus zavazadlového prostoru (tedy jeho hloubky). Snížila se i kapacita nádrže na 41 litrů, takže dojezdy při velkém zatížení motoru mohou klesnout dost nepříjemně. Jenže pokud jezdíte po městě naprosto bez vibrací, v úplném tichu, jsou nevýhody dost rychle zapomenuty.

INTERIÉR

Interiér jsem si po zkušenostech s testovací 330e nechal vybavit kůží individual a prodejce jsem vyloženě prosil o to, ať je kůže na všech možných místech. Díky krémové barvě a kombinaci kontrastní černé, je interiér opravdu nádherný. Vše je doplněno head up displejem, elektricky nastavitelnými sedadly, kamerami kolem celého auta, hifi systémem, connected službami a vyspělou navigací. Suma sumárum je zde auto, které vychází na nemalých 1,6 miliónu korun a takovou investici prostě neospravedlníte nějakým šetřením na elektřině. Naštěstí jsou tady možné slevy a proto je celek hodně zajímavý například jako alternativa ke zmiňované i3. K ítrojce ještě jedna poznámka. Zatímco tady máte auto, které je excelentně odhlučněné, které používá standardní tlumící materiály, určené řadě 3, u modelu i3 je třeba jízda po dálnici z akustického hlediska dost nepříjemná. Právě utlumení se podepsalo za něčím dost neobvyklým a to je ticho při rozjezdech a při jízdě. V i3 prostě slyšíte bzučení motoru, zde je to o dvě třídy lepší a až strach nahánějící.
Materiály jsou na výborné úrovni, zpracování taky. Je to pro mě až nečekaný posun a pro BMW velká pochvala. Jediné, co mi vadí je páka převodovky. Působí na mě jako čínská hračka pro děti a do koncepce BMW Individual se absolutně nehodí. Ergonomie je pak opět dotažená do konce. Dejte ruce na loketní opěrku a zcela přirozeně chytnete prsty věnec volantu. Nastavení sedadel, tedy hlavně rozsahy příplatkových sportovních, je prostě vynikající. Za oněch 15 tisíc navíc stojí nejen posun sklonu sedadla, ale taky dofukování bočnic, které z pohodlného křesla udělá téměř skořepinu. Věřte, že nepřeháním. Ovladače jsou tam, kde je po paměti hledáte. Naštěstí tady stále není dotyková obrazovka, velké LCD tak nemáte ušpiněné od prstů.

INFOTAINMENT

Samostatnou kapitolou je infotainment. Pro rok 2017 zvolila značka BMW nový systém, známý například z řady sedm. Jde o 6 dlaždic s aktivním zobrazováním. To znamená, že v hlavní nabídce bude u dlaždice media screenshot alba Metallicy, pokud ji zrovna posloucháte. Navíc je tady skvělé propojení s aplikací na telefonu. Na dálku můžete auto řídit pomocí funkcí ODEMKNOUT, ZAMKNOUT, HOUKAČKA, SVĚTLA a KLIMATIZACE. Můžete si doma zadat cíl do navigace a jakmile vyjedete z garáže, bez ptaní se tento cíl nastaví do navigace a spustí navádění. Lze sledovat dobíjení, předpokládaný čas dobití do sta procent, nastavit nabíjení na noční hodiny nebo sledovat servisní požadavky vozidla. K infotainmentu patří taky služby Connected a RTTI (zkratka pro Real Time Traffic Informations). Právě RTTI je docela dobrým společníkem, využívá sedmi zdrojů dat o dopravní situaci (údajně i WAZE) a dokáže navrhovat alternativní trasy a to dokonce s výpočtem úspory času. Do auta jsem si nechal instalovat klasický HiFi systém, i s přihlédnutím k tomu, že na dálkové trasy budeme využívat Bang Olufsen v druhém autě. HiFi systém byl pro mě nakonec docela příjemným překvapením. Zatímco od Harman Kardon v M3 jsem čekal asi více, než bylo v jeho silách, zde jsem neměl očekávání žádná. HiFi v 330e neumí prokreslovat detaily, chybí trochu středy a lokalizace nástrojů. Na druhou stranu basy jsou výborné, neduní, ale jsou přesné a výšky jsou taky na dobré úrovni.

JÍZDNÍ VLASTNOSTI

Když vezmete 330e na dálnici nebo ji proženete po okreskách, ucítíte jednoznačně geny sportovní značky. Musíte jí více chytnout po krkem, motor musí jít do vyšších otáček a pak se odmění. Přepněte do režimu sport a snažte se cítit, co se děje pod koly. Cítíte to v prstech a je to až nečekaně zábavné. V zadní části těla zase jasně pozorujete koncepci rozdělení hmotnosti, kdy 51 procent díky akumulátorům připadá na zadní nápravu. Celkově vás pak ve větším rozletu bude limitovat hlavně komfortní nastavení tlumičů a pouze sedmnácti palcová kola. S M paketem a na větších kolech si rozhodně užijete ještě více zábavy. Ostatně to platí i o brzdách. Jsou naladěny řekl bych tak akorát. Při opravdu drsném zacházení se bohužel nemůžete spolehnout, že budou podávat adekvátní výkon. A brzdit budete muset při rychlé jízdě často, protože podvozek je v této konkrétní specifikaci opravdu spíše komfortní. Jistý, nezáludný, ale se sklony pustit hmotu vozu přes tlumiče až zbytečně moc nízko.
Vážně jsem přemýšlel nad tím dopoledním rozhovorem se slečnou z agentury. Nechtěl jsem ji odbýt. Kdyby mi zavolala ještě jednou, asi bych našel více důvodů. Nejlepší na celém autě je ticho a nulové vibrace. Start stop systém tam neexistuje. Na křižovatce se jakoby zastaví čas. Čekáte a pak se v naprostém tichu rozjedete. Vše nenuceně a díky tahu elektromotoru cítíte, že auto je snad lehčí než pírko. Druhá nejlepší věc je zábava. Takové to sledování spotřeb, kombinování a zapojování obou motorů. Je to jiný druh zábavy, ale je tady a vtáhne vás do děje. A třetí důvod. Pojedu-li se studeným osmiválcem pár kilometrů na poštu, pak dva kilometry do obchodu a nakonec pro dcerku do školy, motor se ani nezahřeje a já ho startuju a vypínám, startuju a vypínám. Prostě bylo by mi ho líto. Elektromotoru to zřejmě až tak vadit nebude. No nic, zkusím vstát a neopařit se čajem. Děkuji za přečtení a hodně štěstí s vašimi miláčky…

Silné stránky

+ Hybridní pohon a jeho efektivita
+ Dokonale zpracovaný interiér
+ Dynamika a sladěnost pohonů
+ Velmi příjemné jízdní vlastnosti
+ Excelentní provozní náklady

Slabé stránky

- Více informací a analýz jízdy by neškodilo.
- Řadící páka je kanadský žertík konstruktérů.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

žádné

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Má cenu se opakovat? Libor Michalus je opravdu ideální obchodní partner. V CarTecu stačí naznačit a vše je předem dojednáno. Velmi milí lidé a přátelské prostředí.

 


Další vozy BMW řada 3



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

Předčasné hodnotit, zatím super

praktičnost
9

Větší hloubka by znamenala menší kapacitu baterií. Větší kapacita baterií by znamenala menší hloubku kufru. Takto je to ideální.

prostornost
9

Je to řada 3, ale i tak nabízí dost pohodlí čtyřem cestujícím.

jízdní vlastnosti
10

Záleží, co očekáváte. Sportovat se úplně nedá, M3 to není a nebude. Komfort ale zajistí naprosto fantastický.

jízdní komfort
10

Jemné, klidné, jisté. Takové jsou vlastnosti auta z hlediska komfortu.

provozní náklady
10

Ujel jsem 1500 kilometrů na jednu 41 litrovou nádrž. Recept? Nabíjet a jezdit v dosahu nabíjecích stanic.

náhradní díly
10

Bez komentáře

výkon motoru
10

Na své určení je to opět excelentní. Dynamika je až neuvěřitelná. Na úrovni 330d

spotřeba
10

Od 0,2 litru až po 11 při přesunu po autobahnu. Vybere si každý...

hlučnost motoru
10

Největší překvapení. Nejsem někdy schopen poznat, kdy jedu na elektromotor a kdy už se zapojil ten spalovací.

kvalita sedadel
10

Veškeré dostupné nastavení, sportovní sedadla. Ráj v rámci své třídy a určení. Vynikající opěrky hlavy.

brzdy
8

Účinek není stoprocentní. Možná stojí za zvážení objednat M brzdy.

zavazadlový prostor
8

Je omezený akumulátorem. Ale na své určení městského vozidla stačí.


Více o modeluBMW řada 3 F30/F31 (2012-)
BMW 330e – Pobaví, nebo jen uspoří? BMW 330e – Pobaví, nebo jen uspoří?

Když se řekne hybrid, řada lidí si vybaví Toyotu Prius či…

Nové BMW 3 Nové BMW 3

Ještě než začnete tento článek číst, chtěli bychom vás…

 





Blesk.cz

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice: Kolik stojí vánoční stromky?

Fronta na jedle v Ikee a dražší smrk nebo borovice:…

Už máte koupený vánoční stromeček, nebo ještě váháte? Prodejci už čekají na zákazníky od konce listopadu a na…

Štíbrová ztrapnila polonahou Kristelovou! Opravdu nevědomky?

Štíbrová ztrapnila polonahou Kristelovou! Opravdu nevědomky?

Aniž by to Nikol Štíbrová (31) tušila, pořádně si rýpla do moderátorky Kateřiny Kristelové (38). A zrovna ve…

 

iSport.cz

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu, slibuje Berbr odchod

Čtyři roky a konec. Příště kandidovat nebudu,…

Kontroverzní Roman Berbr (63) přiznal, že pomýšlí na funkcionářský důchod a vyklizení pozic ve vrcholovém…

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal se s Čechy i koučem

Napětí ve Slovanu! Hološka vyřadili z kádru, hádal…

Pohoda v bratislavském Slovanu rozhodně nepanuje. Důkazem je dění během posledních dvou kol slovenské Fortuna…

 

Reflex.cz

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

Kam na dovolenou? Zkuste tu mateřskou, radí moderní fotr

„Mateřská, ale ne dovolená.“ Tohle je poslední dobou zaklínadlo nejedné matky, která je na mateřské dovolené.…

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína s HBO a na cestu přibalte soundtrack

Hledáte tip na seriál? Vydejte se dvakrát do Berlína…

Berlín se dvakrát zhmotnil v seriálu, který na tuzemských obrazovkách uvádí stanice HBO; oba už jsou komplet…