Recenze
Seat Ibiza 1.4 Sport
Technické info
Přezdívka auta bez (přez) dívky Rok výroby 2004 Koupeno nové najeto [km]:32000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1390 výkon [kW]: 74 kroutící moment [Nm]: 126 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11.2 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.5 (udávaná)spotřeba naměřená:
Popis vozu
Někdo se pro značku Seat rozhodne pro „sportovní geny“, jak zní jeden ze sloganů.. Pro jiné je to karosářsky emocionálnější a nápaditější škodovka. A existují i tací, kteří si touto formou vyřeší nějakou šíleně složitou finanční transakci, vyplývající z předchozí podnikatelské činnosti..
A tak jsem se k Ibize dostal i já. Nebylo jiného zbytí, než vzít zavděk tímto zcela novým autem, nepočítám-li variantu přijít o identický finanční obnos zcela.. Nejdříve jsem sondoval, jak se jí po nabytí vlastnictví ihned zbavit, ale pak (a také po zjištění, o kolik by se snížila její cena ihned po vyjetí z prodejny) jsem ji vzal na milost jako své auto do města, kterým snadno zaparkuji a kterým, snad, nebudu nikoho provokovat..
No, a po pár letech se toto původní manželství z rozumu stalo celkem příjemným vztahem, kde jsem se já zavázal k tomu, že na sportování budu z garáže vytahovat přeci jen jiný stroj a Ibiza mi to oplácí vcelku bezporuchovým provozem.
Ve své době se jednalo o téměř nejvyšší výbavu doplněnou o firemní sportovní paket, vymezující se sportovními sedačkami, kotoučovými brzdami na všech kolech, tvrdším nastavením pružin, sportovním volantem, 15“ litými disky a motorem čipnutým na rovných 100 koníků. Komfortnost doplňovala digitální klimatizace, lepší rádio s CD, kožené obšití volantu, šaltpáky a ruční brzdy, lepší přední světla a téměř veškerá elektrická výbava vč. computeru ..
Motor má objem 1.4 benzín a 100 koní. Pokud dodržujete následující zásady, pak se dá hovořit v mezních situacích i o slušné dynamice jízdy.. Zásadami tedy jsou: benzín 98 oktanů, auto bez posádky (resp. maximálně s nepříliš nasyceným řidičem), vypnutá klimatizace, zahřátý motor a správně zvolený směr jízdy po větru.. Zajímavou kapitolou je spotřeba. Dá se jezdit za méně, než 6 litrů, ale pokud si zazávodíte po městě, není problém se dostat nad 12..
Převodovka je na rozdíl od například francouzských vozů stejné třídy zcela přesná, nemám výhrad. Jen při zajíždění auta mi sem tam dělalo problém zařadit zpátečku.
Podvozek je rovněž příjemný, tedy míním hlavně pro ty, kteří očekávají tvrdší nastavení bez velkých náklonů v zatáčkách..
Karoserie s příplatkovou metalízou se mi docela líbí, zatím jsem se nesetkal ani s žádnou korozí. 15“ elektrony jsou svou velikostí k autu akorát a designově rovněž.
Interiér se mi líbí svou ergonomií, podle mě je nápaditější a příjemnější, než ve Fabii, se kterou rovněž tu i tam příjdu do styku. Jako vždy, na závěr popisu auta ještě připojím veselou historku. Jakožto zkušený řidič jsem na počátku odmítl studovat poměrně tlustou brožuru nesoucí hrdý název „manuál k použití Seatu Ibiza 1.4 Sport“. První dva roky provozu jsem měl nepříjemný pocit z dynamiky auta a z jeho neadekvátně vysoké spotřeby. Poté jsem přeci jen „manuál“ otevřel, a zjistil, že je důležité vypnout klimatizaci, pokud ji nezbytně nepotřebuji.. Poté jsem tedy zavřel manuál, klimatizaci, a od té doby je vše v pořádku!
Poruchy a provoz. Pokud nepočítám několik výměn halogenových žárovek, vyskytla se jen jediná závada. Na palubovce se objevila červená ikonka motoru signalizující problem tamtéž. V servisu vyměnili tuším kabely a svíčky a od té doby je zase vše OK. O spotřebě benzínu jsm již psal, úbytek oleje i při sportovní jízdě nepřesáhne 0.5 l na 1.000 km..
Silné stránky
jednoduchost ovládání, údržby a provozu
Slabé stránky
zatím jsem se s žádnými významnými nesetkal
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
zatím pouze výměna žárovek a náplní dle servisních intervalů. Jediným větším problémem byla diagnostikovaná závada v okruhu elektroniky ovládání motoru (viz. příslušná kontrolka na palubní desce) - odstraněno značkovým servisem výměnou kabelů a svíček
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
vcelku slušné zacházení, ostatně jako vždy při prodeji nového vozu. Ceny servisních prací i některých doplňků by mohly být s ohledem na zařazení auta do nižší třídy levnější. Nyní po záruce to řeším klasicky, t.j. návštěvou neznačkového, ale kvalitního servisu
Novinky v recenzi
Ibiza je na prodej
Seátek musí uvolnit místo v garáži svému nástupci.. tak pokud by někdo chtěl (nebo věděl o někom, kdo by chtěl) auto po prvním majiteli s 65.000 km, dejte vědět do SZ. Dík!!
převlekač kabátů Švihák
s ohledem na chameleonské manýry Šviháka Dylana musím modifikovat profilovou fotku tak, aby barevně lépe odpovídala nové realitě.. :))
Ložisko
dnes, 4.4.2011, došlo k události, nad kterou náš servisák opět kroutí hlavou.. Zřejmě se Ibiza rozhodla mě zaskočit pravidelným každoročním aprílovým žertíkem.. Tentokráte mě stál spolu s olejovým servisem, dotlakováním klimatizace a výměnou brzdových destiček na přední nápravě 5.800 plus DPH. Co je tedy nového tentokráte?? Bylo nutné vyměnit ložisko na pravém předním kole, což je jev, ke kterému dochází obvykle až po ujetí více, než 100.000 km. U mě k tomu došlo při 40.000. No, teď je ale zase v autě klid. Hučení ustalo. Tedy, než se "probudí" ložisko v levém předním kole.. :) Budu informovat.. :)
Pružina
dnes, 15.4.2010, došlo k události, nad kterou náš servisák ještě teď kroutí hlavou. Nejen u našich aut (Fabia, Octavia, Seat), ale ani u žádných dalších koncernových, ještě nikdy neviděl to, co jsem vyfotil a instaloval do galerie - a sice prasklou pružinu na pravém předním kole Ibizy. Podotýkám, že auto má najeto 38.000 kilometrů.. :(( Španělští soudruzi holt udělali někde chybu!
Video
Přímý odkaz na video.
Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza 1.4 Sport
- Re: Re: zpráva o stavu české ekonomiky 31.12.2011 14:04 Dylan McKay
- Re: zpráva o stavu české ekonomiky 31.12.2011 14:02 s-mike (RSKa)
- Re: Re: zpráva o stavu české ekonomiky 31.12.2011 13:54 Dylan McKay
- Re: zpráva o stavu české ekonomiky 31.12.2011 13:50 s-mike (RSKa)
- Re: Re: zpráva o stavu české ekonomiky 31.12.2011 13:32 Dylan McKay
- Re: zpráva o stavu české ekonomiky 31.12.2011 11:35 s-mike (RSKa)
- Re: Re: Re: zpráva o stavu české ekonomiky 30.12.2011 22:04 Dylan McKay
- Re: Re: zpráva o stavu české ekonomiky 30.12.2011 18:25 s-mike (RSKa)
- Re: zpráva o stavu české ekonomiky 30.12.2011 18:07 Martin911Turbo
- zpráva o stavu české ekonomiky 30.12.2011 13:26 s-mike (RSKa)
- Re: Ukroucená hlava 05.04.2011 08:57 s-mike (RSKa)
- Ukroucená hlava 05.04.2011 00:01 Ronault.
- Re: Re: foto 10.07.2010 16:52 talio2
- Re: foto 10.07.2010 15:50 s-mike (RSKa)
- foto 10.07.2010 15:34 talio2
- Re: HDR jídelna 18.04.2010 12:11 s-mike (RSKa)
- Re: HDR jídelna 18.04.2010 09:49 white label
- Re: HDR jídelna 18.04.2010 08:18 s-mike (RSKa)
- Re: HDR jídelna 17.04.2010 23:51 white label
- Re: Re: HDR jídelna 17.04.2010 22:42 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: HDR jídelna 17.04.2010 21:53 s-mike (RSKa)
- Re: Re: HDR jídelna 17.04.2010 21:45 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: HDR jídelna 17.04.2010 21:44 s-mike (RSKa)
- HDR jídelna 17.04.2010 21:43 Mojito (s Feferonkou)(RSKa)
- Re: Neuvěřitelná pružina... 16.04.2010 12:11 s-mike (RSKa)
- Re: Re: Neuvěřitelná pružina... 16.04.2010 11:55 zip2016
- Re: Neuvěřitelná pružina... 16.04.2010 11:48 white label
- Re: Re: Re: Re: Neuvěřitelná pružina... 16.04.2010 11:37 zip2016
- Re: Re: Re: Neuvěřitelná pružina... 16.04.2010 11:36 Ronault.
- Re: Re: Neuvěřitelná pružina... 16.04.2010 11:33 zip2016
Další vozy Seat Ibiza
-
Seat Ibiza (2008) Majitel: monious
Přidáno: 7.4.2008 16510 Majitel 9.91 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2002) Majitel: parkoviště
Přidáno: 29.7.2010 1210 Majitel 9.84 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2003) Majitel: parkoviště
Přidáno: 7.8.2009 7410 Majitel 9.82 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2003) Majitel: Pepas
Přidáno: 5.4.2009 129 Majitel 9.77 Uživatelé
-
Seat Ibiza (2003) Majitel: Hynky
Přidáno: 12.9.2013 08 Majitel 9.73 Uživatelé