Recenze

Hynky (muž ) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Seat Ibiza Sport 1.9 TDI PD 96KW

9.73 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Ibiza, foto 1 Seat Ibiza, foto 2 Seat Ibiza, foto 3 Seat Ibiza, foto 4 Seat Ibiza, foto 5 Seat Ibiza, foto 6 Seat Ibiza, foto 7 Seat Ibiza, foto 8
Seat Ibiza, foto 9
 

Technické info

Přezdívka auta Divoký Španěl Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:120500 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 1897 výkon [kW]: 96 / 110 * kroutící moment [Nm]: 320 / 380 * zrychlení 0-100 km/h [s]: 9.6 / 9 * maximální rychlost [km/h]: 200 / 210 * počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 / 16 * pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7.2 / 6.3 *

Popis vozu

Seat Ibiza Sport je moje první vlastní auto, které jsem si koupil ve svých pětadvaceti letech. Předtím jsem využíval auto rodičů nebo převážně služební auto.
Asi se ptáte, jak jsem dospěl k tomu, že chci SEAT Ibiza. Rovnou přiznám bez mučení, že výběr mého prvního auta byl opravdu velice zdlouhavý proces. A vlastně každý týden jsem chtěl jiné auto, měl jsem týdny kdy jsem uvažoval emočně a chtěl jsem Alfu Romeo, pak jsem zas měl racionální týdny kdy jsem chtěl VW z toho zase bylo období, kdy jsem si říkal, že moje první auto musí být co nejvýkonnější bestie na víkendové ježdění po okreskách. Nepočítám období, kdy jsem tesknil a stále teskním po kabrioletu - tento symptom mě provází vždy, když je venku pěkné počasí.

Nakonec jsem se podíval na stav bankovního účtu a racionálním uvažováním sem si spočítal na jaké auto co se pořizovací ceny, servisu a provozních nákladů týká mám. A napsal jsem na papír základní kritéria. 1. výkon (aspoň 130 Koní), 2. šestistupňový manuál, 3. co nejnižší provozní náklady, 4. neatraktivnost pro zloděje, 5. servis + náhradní díly za rozumnou cenu. Jako první mě napadlo VW Polo GTD - ale záhy sem zjistil, že je jich jako šafránu a drží docela cenu a jsou tudíž mimo můj rozpočet. Jako druhé auto mě napadla Fabie RS první generace, ale překvapilo mě, jak si tohle auto drží cenu na tuzemském trhu i za poměrně zničená a tuningem zbastlená auta si bazaristi říkají přemrštěné částky. Jako třetí mě napadl Seat Ibiza FR resp. Sport.

Začal jsem se tedy po nějakém vhodném kousku dívat a jeden mě opravdu zaujal v jednom bazaru v Brně, zvednul jsem telefon, zavolal tam a domluvil si prohlídku a už se jelo směr Brno. Bohužel auto v reálu vypadalo katastrofálně, tak jsem se otočil na podpatku a přemýšlel, že pojedu domů, ale kamaráda napadlo, že když už jsme v Brně, tak se podíváme na Internet a zjistíme, jestli v okolí není jiná Ibiza, co by stála za zhlédnutí. A opravdu našli jsme jednu za Brnem u malého bazaristy, co se specializuje na BMW. Přijeli jsme tam, auto vyzkoušeli, vše bylo v pořádku, tak jsme začali řešit cenu. Bohužel jsme se nedomluvili a tak jsme jeli s nepořízenou domů. Ale mě to nedalo, napsal jsem prodejci email, kde jsem se ho snažil přemluvit a povedlo se…po pár emailech jsme nakonec našli společnou řeč a dohodli se na finální ceně. Pak stačilo jen zajít do banky a už sem si jel pro svoje první auto.

Ibizu aktuálně vlastním rok a půl a musím uznat, že jsem si na ní docela zvyknul, i když mám zvláště k pozici za volantem docela výhrady. Každopádně je to malé svižné auto, které vás dovede převést i na velké vzdálenosti za poměrně slušné peníze. Pokud někdo hledá levné rychlé auto, které ho finančně nevyždímá tak Ibiza Sport je dobrá volba. Pokud byste někdo měl jakékoliv dotazy, neváhejte mi napsat, rád zodpovím a poradím.

Silné stránky

Silný motor, zejména pak dostatek krouticího momentu.
Dobře se s ním parkuje.
Nenápadnost
Levný provoz
Nízká spotřeba
Levné náhradní díly
Skvěle držící se kožený věnec volantu
Přesná kulisa řazení

Slabé stránky

Nedotáčivost - těžký motor 1.9TDi
Horší sériové brzdy - doporučuji vyměnit
Docela tvrdý podvozek - použil jsem silenbloky z Cupry
Vysoký posez za volantem - špatně se hledá ideální poloha.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisováno z velké části v autorizovaném servise.
Na vozidle jsem po jeho koupi udělal rozvody, brzdy (kotouče,desky), silenbloky, ramena, levý kloub na poloose, naftové čerpadlo, nové hydraulické řízení, novou nádobku na chladící kapalinu, novou manžetu řadící páky, Seatek dostal nový celolak a mnoho dalšího.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Prodejce byl bazarista zaměřující se čistě na BMW, Ibiza Sport u něj byla jako vozidlo pro jeho manželku, která asi dostala něco lepšího a tak se Ibizi chtěl zbavit. Poměrně dlouho jsme licitovali o ceně, ale nakonec jsme se dohodli. Dalo by se říct, že co prodejce slíbil to dodržel.

 


Přidat názorDiskuse: Seat Ibiza Sport 1.9 TDI PD 96KW

Zatím nebyly vloženy žádné diskusní příspěvky.

Další vozy Seat Ibiza



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8

Až na problémy s imobilizérem, které byly způsobeny neodborným zásahem do elektroniky předchozím majitelem, jsem co se spolehlivosti týká spokojen.

praktičnost
5

Je to malý rychlý 3dv hatch. Praktičnost tu nehraje roli.

prostornost
5

Je to malý rychlý 3dv hatch. Prostor tu moc není, ale na prostornost jsou jiná auta :-)

jízdní vlastnosti
7

V přímce velmi rychlé auto s překvapivým pružným zrychlením. Sice je tu velký turboefekt, ale dá se na něj zvyknout a pracovat sním. Co se zatáček týká, tak to je předokolka s těžkým motorem na přední nápravě tzn. velká nedotáčivost.

jízdní komfort
6

Díky použití silenbloků z Cupry je podvozek poměrně tvrdý, ale dá se to snést a po čase si člověk zvykne.

provozní náklady
9

Provozní náklady naprosto minimální srovnatelné s Fábií.

náhradní díly
9

Je jich dostatek a za rozumnou cenu.

výkon motoru
9

Motor má 96Kw a co je důležitější 320NM. Takže výkonu je dostatek, já na vozidle nechal udělat chip a výkon se zvýšil na 110kw a 380Nm. Výkon je dostupný od 1700 ot/min do 3100 ot/min.

spotřeba
9

Při dlouhých přesunech po dálnici 5.3l/100km. Při svižnější jízdě po okreskách 7 litrů. A při opravdu rychlé jízdě 8 litrů ale přes ty se skoro nedá přehoupnout. Můj dlouhodobý průměr je 6.3.

hlučnost motoru
7

Na dnešní dobu hlučnější, ale stále snesitelný motor.

kvalita sedadel
6

O bočním vedení se u seriových sedadel nedá mluvit. Navíc s mojí výškou 195cm stále hledám vhodnou pozici za volantem. Není to úplně ideální.

brzdy
7

Seriové brzdy jsou dobré na běžné ježdění. Pokud, ale rádi vyjedete na okresky a máte těžší nohu na plynu rozhodně doporučuji vyměnit, zejména pak destičky.

zavazadlový prostor
5

Odpovídající velikosti auta, takže pro dva na dovolenou akorát.






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…