Recenze

10 Majitel

BMW Z4

9,93 Uživatelé

Hodnoceno: 45× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

BMW Z4, foto 1 BMW Z4, foto 2 BMW Z4, foto 3 BMW Z4, foto 4 BMW Z4, foto 5 BMW Z4, foto 6 BMW Z4, foto 7 BMW Z4, foto 8
BMW Z4, foto 9 BMW Z4, foto 10 BMW Z4, foto 11 BMW Z4, foto 12 BMW Z4, foto 13 BMW Z4, foto 14 BMW Z4, foto 15 BMW Z4, foto 16 BMW Z4, foto 81 BMW Z4, foto 82 BMW Z4, foto 83 BMW Z4, foto 84 BMW Z4, foto 85 BMW Z4, foto 86 BMW Z4, foto 87 BMW Z4, foto 88 BMW Z4, foto 89 BMW Z4, foto 90 BMW Z4, foto 91 BMW Z4, foto 92 BMW Z4, foto 93 BMW Z4, foto 94 BMW Z4, foto 95 BMW Z4, foto 96 BMW Z4, foto 97 BMW Z4, foto 98 BMW Z4, foto 99 BMW Z4, foto 100 BMW Z4, foto 101 BMW Z4, foto 102 BMW Z4, foto 103 BMW Z4, foto 104 BMW Z4, foto 105 BMW Z4, foto 106 BMW Z4, foto 107 BMW Z4, foto 108 BMW Z4, foto 121 BMW Z4, foto 122 BMW Z4, foto 123 BMW Z4, foto 124 BMW Z4, foto 125 BMW Z4, foto 126 BMW Z4, foto 127 BMW Z4, foto 128 BMW Z4, foto 129 BMW Z4, foto 130 BMW Z4, foto 131 BMW Z4, foto 132 BMW Z4, foto 133 BMW Z4, foto 134 BMW Z4, foto 135 BMW Z4, foto 136 BMW Z4, foto 137 BMW Z4, foto 138 BMW Z4, foto 139 BMW Z4, foto 140 BMW Z4, foto 141 BMW Z4, foto 142 BMW Z4, foto 143 BMW Z4, foto 144 BMW Z4, foto 145 BMW Z4, foto 146 BMW Z4, foto 147 BMW Z4, foto 148 BMW Z4, foto 149 BMW Z4, foto 150 BMW Z4, foto 151 BMW Z4, foto 152 BMW Z4, foto 153 BMW Z4, foto 154 BMW Z4, foto 155 BMW Z4, foto 156 BMW Z4, foto 157 BMW Z4, foto 158 BMW Z4, foto 159 BMW Z4, foto 160 BMW Z4, foto 161 BMW Z4, foto 162 BMW Z4, foto 163 BMW Z4, foto 164 BMW Z4, foto 169 BMW Z4, foto 170 BMW Z4, foto 171 BMW Z4, foto 172 BMW Z4, foto 173 BMW Z4, foto 174 BMW Z4, foto 175 BMW Z4, foto 176 BMW Z4, foto 177 BMW Z4, foto 178 BMW Z4, foto 179 BMW Z4, foto 180 BMW Z4, foto 181 BMW Z4, foto 182 BMW Z4, foto 183 BMW Z4, foto 184 BMW Z4, foto 185 BMW Z4, foto 186 BMW Z4, foto 187 BMW Z4, foto 188 BMW Z4, foto 189 BMW Z4, foto 190 BMW Z4, foto 191 BMW Z4, foto 192 BMW Z4, foto 204 BMW Z4, foto 205 BMW Z4, foto 206 BMW Z4, foto 207 BMW Z4, foto 208 BMW Z4, foto 209 BMW Z4, foto 210 BMW Z4, foto 211 BMW Z4, foto 212 BMW Z4, foto 213 BMW Z4, foto 214 BMW Z4, foto 215 BMW Z4, foto 216 BMW Z4, foto 217 BMW Z4, foto 218 BMW Z4, foto 219 BMW Z4, foto 224 BMW Z4, foto 225 BMW Z4, foto 226 BMW Z4, foto 227 BMW Z4, foto 244 BMW Z4, foto 245 BMW Z4, foto 246 BMW Z4, foto 247 BMW Z4, foto 248 BMW Z4, foto 249 BMW Z4, foto 250 BMW Z4, foto 251 BMW Z4, foto 252 BMW Z4, foto 253 BMW Z4, foto 254 BMW Z4, foto 255 BMW Z4, foto 256 BMW Z4, foto 257 BMW Z4, foto 258 BMW Z4, foto 259 BMW Z4, foto 260 BMW Z4, foto 261 BMW Z4, foto 262 BMW Z4, foto 263 BMW Z4, foto 264 BMW Z4, foto 265 BMW Z4, foto 266 BMW Z4, foto 267 BMW Z4, foto 268 BMW Z4, foto 269 BMW Z4, foto 270 BMW Z4, foto 271 BMW Z4, foto 272 BMW Z4, foto 273 BMW Z4, foto 274 BMW Z4, foto 275 BMW Z4, foto 276 BMW Z4, foto 277 BMW Z4, foto 278 BMW Z4, foto 279 BMW Z4, foto 280 BMW Z4, foto 281 BMW Z4, foto 282 BMW Z4, foto 283 BMW Z4, foto 284 BMW Z4, foto 285 BMW Z4, foto 286 BMW Z4, foto 289 BMW Z4, foto 300 BMW Z4, foto 301 BMW Z4, foto 302 BMW Z4, foto 303 BMW Z4, foto 304 BMW Z4, foto 305 BMW Z4, foto 306 BMW Z4, foto 307 BMW Z4, foto 308 BMW Z4, foto 309 BMW Z4, foto 310 BMW Z4, foto 311 BMW Z4, foto 312
 

Technické info

Přezdívka auta Manfred von Richthofen Rok výroby 2012 Koupeno ojeté najeto [km]:15000 palivo: benzin počet válců: 6 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 2979 výkon [kW]: 250 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 4,8 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 7 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 19 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 12,6

Popis vozu

Přiznám se, že kabriolety byly dlouho zavrhovanou kategorií aut a míjely se s mou garáží. Asi jsem tušil, že jejich čas teprve přijde, že k nim člověk musí dozrát, tak nějak životně zpomalit.. protože v otevřeném voze rychlá jízda vlastně ani není moc příjemným zážitkem. Co jsem tehdy netušil byl fakt, že mužům ve středních letech se navíc může přihodit něco, co se označuje jako krize těchto středních let (to zas pak ale vnímáte, jak je ten život rozmanitý – každý den vás nasere někdo jiný).. Tam pak už kabriolet není otázkou zda ano či ne, ale kdy. Protože auto bez střechy je bezesporu lékem na tento typ krize. A léčba, má-li být účinná, musí být nasazena včas!

Z výše uvedeného plyne, že potenciální nákup vozu se sundávací střechou jsem zvažoval až v poslední době a nebyl jsem tak díkybohu konfrontován s předchozími BMW modely, s jejichž pořízením bych býval mohl mít vnitřně problém. Mám na mysli BMW Z3 E36 a Z4 E85. Ani jeden se mi moc nelíbily a nelíbí a nejsou navíc konstruovány pro celoroční provoz.. nemají pevnou skládací střechu, což byla jedna z mých podmínek. Naproti tomu, do modelu E89 jsem od jeho uvedení beznadějně zamiloval. Byl jsem od začátku přesvědčen, že k sobě patříme, jako Čuk s Gekem (Geka z této ruské pohádky nezaměňovat s Gordonem Gekkem z Wall Streetu). Pro jistotu jsem se ještě byl projet s SLK od Mercedesu (mizerná převodovka), F-Typem od Jaguaru (plátěná střecha, šílená cena) a Nissanem Micra Cabriolet (to jak jsem měl ten zánět mozkových blan).

S klidným srdcem jsem se pak věrně vrátil k výběru konkretní zet čtyřky. Měl jsem tu představu, že si pořídím základní model sDrive 23i, tj. s 6ti válcem, objem 2.5 litru, atmosféra, výkon 205 koní, krouťák 250 Nm, manuál, nejlíp modrá barva a světlý interier. Pro toho, kdo by nesouhlasil, nezná mě odsud z MA, a poukazoval by například na nedostatek výkonu, mám jednoduché vysvětlení – na opravdu rychlou jízdu mám jiné, dostatečně silné kupé, a od Z4 jsem požadoval jen ten bonus v podobě skládací střechy. A dál ještě šest válců, samozřejmě. Protože aktuální filozofie BMW, a sice náhrada 23i za 18i a 20i s turby a redukcí válců ze šesti na čtyři, se nesetkala s mým pochopením (zvukový projev nových modelů je pak totiž stejně rozpačitý jako u vozů současné „daunsajzingové“ F1). Nastalo asi dvouleté období vyhledávání toho jedině správného auta. Čas mě nikam netlačil, těšit se na novýho miláčka má taky svoje kouzlo. A co se svleče, neuteče. Nebo tak nějak..

Auta mi ale přišla docela drahá a žádné mi nepadlo do oka. Krom toho, modrých bylo snad úplně nejméně. Samá bílá, černá.

Jednoho dne na jaře 2013 jsem měl cestu do Olomouce. Jen z důvodu, že mi zbyl nějaký volný čas, jsem se byl podívat k dealerovi Fordů, firmě Autobusch, kde pan majitel nabízel k prodeji krom všech možných Focusů a Mondeí i svou soukromou Z4. Byl to ale nejvyšší model 35iS, pro mě zbytečně silné auto s podivnou kombinací červeného exteriéru (červený Báwo.. no kdo to kdy viděl??!) s černo – žlutou alcantarou uvnitř. Kroutil jsem nad tím hlavou, ale tato barevná kombinace interieru je kupodivu součástí originální BMW příplatkové výbavy, paketu „Design Pure Traction“. Projel jsem se, podíval se na cenovku, zavrávoral, poděkoval a odjel.

Další dva měsíce věnovány opět studiu inzertních webů. V červnu 2013 jsem se o jednom víkendu zase začetl do Tipcaru a zmiňované červené BMW na svém místě, tj. skoro na konci seznamu při vzestupně řazeném filtru podle ceny, již nebylo. Pomyslel jsem si, že to za tu cenu snad fakt nejakej cvok koupil. Jak jsem se vracel seznamem na začátek, nevěřícně zírám na důvěrně známé auto o několik stránek blíže směrem k levnějším nabídkám. Sleva ze dne na den byla 260 tisíc. Váhání trvalo asi 15 minut. A pak jsem se s lačným úsměvem, mnouce si škodolibě dlaně, dopustil jednoho ze smrtelných hříchů. Chamtivosti (normálně na to beru prášky. A beru jich hodně, moc!!). Tu hříšnou slevu neshrábne někdo jiný!

Od 18. června 2013 (auto mimochodem bylo do provozu uvedeno 18. června 2012) jsem tedy majitelem něčeho ale úúúplně jinýho, než jsem původně hledal. Nejvyšší model 35iS, 6 válců, objem 3 litry, 2 turba, výkon 340 koní, krouťák 450 Nm, dvouspojková 7mi stupňová DCT M-ková převodovka s pádly pod volantem, adaptivní podvozek, M - paket. Jako bonus ještě fakt, že se jedná o vůz kupovaný v brněnském Renocaru (tedy původ bez jakýchkoli pochyb), 5ti letý servis zdarma, v okamžiku prodeje tachometr ukazoval 7.000 km a stav se nedal nazvat jinak, než jako nové auto. Ten kontrast mezi záměrem a výsledkem mi vzdáleně připomenul jednu absurdní historku o chlapovi, co dostal chuť na pivo a místo orosenýho půllitru si pořídil pivovar..

Motor, zvuk

Souhlasím s poměrně kategorickým názorem, že v konfiguraci motoru vpředu (navíc na přední nápravě, nikoli za ní) a pohonu na zadek spolu s měkčím vyladěním podvozku pro komfortnější jízdu, je Z4 35iS s 340 koňmi přemotorované auto, snad až nebezpečné, pokud by si je pořídil nezkušený řidič. Jistým prvkem pro prevenci před touto hrozbou je pak defaultově nastavený režim převodovky do běžného módu Normal, kde fungují všichni protikluzoví asistenti a reakce motoru na sešlápnutí plynu je taková hodně mdlá, gumová. Ideální do městského poposkakování.. S dalšími dvěma přepnutími už končí legrace a začíná soustředění na jízdu (poloha Sport), případně na vyhledávání likvidátora pojistných událostí (poloha Sport +). Každopádně samostatnou kapitolou je vyladěný, sytý a hluboký zvuk přeplňovaného šestiválce. Při běžné jízdě o něm až tak nevíte, neobtěžuje. Na dlouhé cestě by to navíc bylo únavné. Ovšem při akceleraci je to bomba.. kam se hrabe Hirošima! Připomíná hrůzu nahánějící nálet střemhlavého bombarďáku Luftwaffe - Junkerse JU 87 Stukka s náporovou sirénou. O jízdě v tunelu nemluvě už vůbec!! Tuneláře jsem neměl v lásce, ale to už neplatí. A to nasraný prskání do výfuku, když sundáte nohu z plynu a dobržďujete z vysokých otáček motorem! Infantilní, že..? Ono se ne nadarmo říká, že chlapci a muži se liší jen velikostí svých.. hraček..

Spotřeba

Klást důraz na spotřebu mi u tohoto auta příjde jako když se prostitutka dívá na hodinky.. Spotřeba je silně závislá na způsobu jízdy. Dá se jet i za 7.5 litru mimo město, když držíte hormony na uzdě. Já mám kombinovanou spotřebu 11.9 litru. Bude to i tím, že po městě mám najety asi tři čtvrtiny celkově ujeté vzdálenosti a tam motor papá přirozeně s větším apetitem. Motorový olej nemusím řešit do roku 2017 (viz. poznámka o servisu zdarma), nicméně jsem zaznamenal, že při občas drsnější jízdě se dolévá v přepočtu asi litr na 5.000 km.

Převodovka

Pádla pod volantem, intuitivně členěné řazení dolu - vlevo, nahoru - vpravo, v komfortu a logice ovládání o generaci jinde, než „kolébkový“ předchůdce. Neskutečně rychlé sázení rychlostí, směrem dolů s nezbytným meziplynem. Módy popsány výše.

Jízda, podvozek

Někdo by mohl konstrukci podvozku Z4 vytknout přílišné zaměření na komfort, který ubírá stabilitě a jisté sportovnosti projevu. Pokud zrovna ale nejste okruhoví entuziasté a většinu času trávíte na běžné silnici, toto naladění oceníte. Sám jsem měl trochu obavu, jak se mi bude jezdit se sériovými 19“ M-kovými koly. Ale je to nakonec pohodlnější, než na předchozím autě s 18“. I když.. srovnání komfortu s daleko sportovnějším 996 Turbo samozřejmě není zcela na místě. Jediné, co by se dalo autu jednoznačně vyčíst i v běžném provozu, je nestabilita, neposednost a odskakování zadní nápravy při přejíždění terénních nerovností (např. kolejí nebo „roletek“) v zatáčce. Při jízdě rovně si ale můžete vychutnat návykové zrychlení. Stovku zvládnete za 4.8 s. V manuálu jsem si početl i o extrémní hračce, tj. možnosti použít Launch Control. Ne, nevyzkoušel jsem to. Bojím se. Je to moje třináctá komnata. Řízení je přesné, dle mého názoru mírně přeposilované, volant nádherně padnoucí do ruky. Tuhost karoserie typu kabrio je dostatečná, jediné slabé povrzávání přichází od gumového těsnění na řidičových dveřích. Aerodynamický hluk se střechou nahoře nulový i při vyšších rychlostech.

Design

Pro mě nádherný a elegantní kabriolet s neskutečně dlouhou přídí. Červená (Melbourne red) je velmi výrazná, umocňuje jeho dravost, a autu sluší. Nechápu, že jsem o ni zpočátku pochyboval.. teď bych neměnil!!! Sám nevím, jestli se mi Z4 líbí víc se střechou nebo bez ní. Pokud je složená v kufru, autu dominují dva stříbrné oblouky za hlavami pasažérů. A tady vidím snad jediné minus. Jak povrch těchto oblouků, tak stříbrných krytů zpětných zrcátek je proveden ve velmi lacině působícím plastu, zcela neadekvátním třídě a výkonům Z4. Budu to řešit přefoliováním.. V interieru je design podřízen funkčnosti. Nemyslím to vůbec pejorativně, právě naopak! Je to funkční, přehledné, intuitivní, krásné a luxusně zpracované dohromady. Dokonalý interier doplňující nebo spíš tvořící nedílnou součást dokonalého exteriéru. Prostě dokonalé německé auto. Poslední poznámkou tohoto odstavce budiž ta o multimediích. Nemám bohužel tu úplně NEJ vychytávku, a sice TV tuner (ano, vím, dodatečné odstranění tohoto nedostatku je otázkou cca 11.000 korun). Jinak je ale muzika (rádio, CD, flashka), DVD player a navigace, vše zobrazované ve výklopném panelu a ovládané joystickem na středovém panelu, dalším prvkem, který rozmazluje řidiče a který mu dává důvod se za volant opět těšit.

Zkušenosti, tuning

Pro zpravodajskou úplnost ještě dodávám, že jde o dvoumístný roadster s omezeným kufrem, zejména když máte střechu poskládanou dole. Pokud se s vámi žena rozvádí, protože jí třeba zahýbáte se Z4, kufry jí budete muset přestěhovat jiným vozem. Ale to není nic nového. Myslím fakt, že získat ženu je podstatně jednodušší, než se jí zbavit.

S autem jsem zatím neměl nejmenší problém, pouze dolévám benzin (stačí mu kupodivu 95 oktanů) a olej. Mohu tak zatím potvrdit, že krásné 5. místo v letošním TUV reportu v kategorii aut stáří 2 – 3 roky pro Z4 není náhoda!!

Snahy o vylepšení auta bych spočítal na prstech jedné ruky pyrotechnika. Čeká mě polepení plastových dílů, zrcátka a oblouků. Za sebou už mám výměnu původních klasických žárovek H8 za LED diody. Nelíbilo se mi, že Angel Eyes svítily do žluta, zatímco xenonový střed světlometu bíle. Teď už jsem spokojen!

Silné stránky

design
motor
převodovka
cestovní komfort

Slabé stránky

odskakování zadní nápravy

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

do roku 2017 to (doufám) není zajímavé téma - viz. text

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

chovají se ke mně pěkně

 

Novinky v recenzi

24.5.2015 20:45

Ibiza po 12ti letech našla nového majitele..

.. a uvolněné místo v garáži zaplní Toy GT86 nebo Sub BRZ. Pokud byste někdo tohle auto měl na prodej nebo věděl o někom takovém, dejte mi prosím vědět.. Měli byste u mě jedno velké nesmazatelné plus. Dík předem!! Mike

6.4.2015 21:12

Barvou Velikonoc je.. červená.. ne?? :)

Aneb setkání s kámošem z nejbližších.. a s jeho "divoškou" .. červenou Fabií RS..

16.7.2014 10:00

Rudá záře nad Brnem..

.. aneb setkání s Martinem a jeho Toy GT86.. :)

4.7.2014 08:54

Stretko s Nismem..

.. a jedním dlouholetým recenzentem MACZ :)

20.6.2014 16:29

vypálil jsem na Pálavu..

1. je tam krásně
2. 18/6/2014 jsme měli s Manfredem výročí, rok spolu!
3. už jsem tam dlouho, tj.cca 7 dní, nebyl..

13.6.2014 18:20

Na Kaskádě je blaze..

.. kór vedle krásnýho mnichovskýho sourozence jménem Grankupé. No a taky jedno srovnání..

5.6.2014 19:20

pohled pod sukni..

.. aneb Z4 v lakovně s odřeným nosem. Je holt móóóc dlouhej. Ale krásnej. :)

26.5.2014 08:29

stretko 25.5.2014

potkali se.. ale ne u Kolína, nýbrž u Olympie. Prima pokec a prohlídka nové Z06. No a nezbytná fotodokumentace, samozřejmě.. :)

21.5.2014 14:44

Servis 15.000 km

U příležitosti předepsané výměny oleje a filtrů při 15.000 km jsem v Renocaru reklamoval dvě závady. Jednak auto za dobu, co ho vlastním, asi dvakrát zacukalo ve chvíli, kdy se po něm chtěl plný výkon. Pak už ale bez viditelného problému. A za druhé se na displeji objevila hláška "FTM System Error!", "Driving stabilization failure!". Proběhla záruční oprava spočívající:

1. v přeprogramování řídících jednotek
2. ve výměně všech 6 svíček
3. ve výměně všech vstřikovačů

Teď už je auto opět perfektní, takže jsem OKAMŽITĚ odjel na testovací jízdu do Bílovic - viz. foto :)

8.5.2014 20:15

Bismarck x Manfred von Richthofen

při příležitosti vyhánění pavouků z 850ky jsem postavil dědečka a vnuka vedle sebe v souboji dvou fotogenických vozů.. Nevím, kdo vyhrál. Asi oba. Druhou várku fotek jetě zpracovávám a přidám příští týden pod Bismarcka.

27.4.2014 19:54

vejlet do Telče 27/4/2014

fakt úžasný město.. doporučuji navštívit a fotit a fotit..!! Taky jsem párkrát zmáčkl spoušť :)

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: BMW Z4

Další vozy BMW Z4



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím zcela bez závad, TUV report nelhal

praktičnost
5

kolonka praktičnost u tak výsostně nepraktického auta, jako je kabriolet?? No, do kufru se cosi vejde.. tak dávám polovinu bodů..

prostornost
5

dtto. s předchozím odstavcem

jízdní vlastnosti
9

dal bych 10, nebýt toho poskakování zadku do zatáček. Jinak perfektní!

jízdní komfort
9

Není to limuzína, ale jinak i přes obří kola je jízda velmi příjemná. Srovnávám ale s jinými sporťáky. Nikoli třeba s A8..

provozní náklady
10

do roku 2017 dávám 10 bodů. Pak to bude horší.. :)

náhradní díly
10

dtto. s předchozím odstavcem

výkon motoru
10

výkon motoru je možná až zbytečně vysoký. Fakt jsem to napsal?? Nepoznávám se..

spotřeba
10

na výkony, které auto podává, je spotřeba výborná

hlučnost motoru
10

výborné odstupňování/dávkování hluku (resp. ticha) při klidné jízdě a v kontrastu k tomu řev predátora, když je plyn u podlahy!

kvalita sedadel
10

nebolí mě záda, to je zásadní parametr. A kdyby ještě BMW dělalo ofukování krku teplým luftem, jako Mercedes, dal bych 11 bodů!

brzdy
10

brzdí výborně. Ještě kdyby se tak nešpinila kola!!

zavazadlový prostor
5

v zavazadlovým prostoru vozím nejčastěji střechu. Vejde se tam, to je hlavní. Jinak opět zbytečná otázka v případě kabrioletu..


Více o modeluBMW Z4 E89 (2009-dosud)
Nástupcem BMW Z4 se nestane model Z5 Nástupcem BMW Z4 se nestane model Z5

BMW Z4 je od loňského léta minulostí a jeho nástupce se…

BMW 528i - Auto téměř dokonalé BMW 528i - Auto téměř dokonalé

Nová pětka od BMW je opravdovým zástupcem vyšší střední…

 





Blesk.cz

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila zloděje, se bojí vězení

Toho zmetka bych bodla znovu! Seniorka, která zabila…

Jarmila Miklušová (67) z Ostravy je veřejně známou hrdinkou poté, co se neohroženě a s nožem v ruce ubránila…

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí za češtinu!

Manželka Miloše Formana přiznala: Naše děti se stydí…

Oscarový režisér Miloš Forman (85) žije již léta s rodinou v Americe a do Čech se už zřejmě nikdy nevrátí. Jeho…

 

iSport.cz

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla vyšší než v poháru

Plzeň není o jednom hráči, těší Vrbu. Kvalita byla…

Příliš sdílný nebyl, v očích se mu ale zračila spokojenost. Trenér Plzně Pavel Vrba mohl kvitovat, jak jeho tým…

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu, jako by byl náš!

Dojemné loučení Poláků: Přivítejte Jakuba Jandu,…

PŘÍMO Z POLSKA | Jako by se loučil doma a před vlastními fanoušky. Jakub Janda se ve svém posledním závodě…

 

Reflex.cz

Staletí starý příběh má pořád grády!

Staletí starý příběh má pořád grády!

Rónin je samuraj bez pána a příběh, který právě vyšel zpracovaný do komiksové podoby v nakladatelství Crew,…

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale mají zvýšit úroky u vkladů, mají hromadu výmluv, proč to nejde

Tuzemské banky holí své klienty jako ovce. Když ale…

Růst české ekonomiky trhá rekordy a centrální bankéři již nahlas varují, že nastává čas zchladit pádící…