Recenze

petr16 (muž 34 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Suzuki Swift GTi

9,65 Uživatelé

Hodnoceno: 78× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Suzuki Swift, foto 1 Suzuki Swift, foto 2 Suzuki Swift, foto 3 Suzuki Swift, foto 4 Suzuki Swift, foto 5 Suzuki Swift, foto 6 Suzuki Swift, foto 7 Suzuki Swift, foto 8
Suzuki Swift, foto 9 Suzuki Swift, foto 10 Suzuki Swift, foto 11 Suzuki Swift, foto 12 Suzuki Swift, foto 13 Suzuki Swift, foto 14 Suzuki Swift, foto 15 Suzuki Swift, foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta svišťák Rok výroby 1991 Koupeno ojeté najeto [km]:151000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1286 výkon [kW]: 74 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,6 maximální rychlost [km/h]: 196 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

"PRODÁNO:("

Toto malé autíčko jsem zakoupil před třemi roky s najetými 100 000 km bylo mi 20 let a hledal jsem něco malého, sportovně vyhlížejícího a rychlého, ale jsem student tak za málo peněz. V tomto segmentu není zase tak moc na výber možná ještě peugeot 205 Gti. Měl jsem štěstí v jednom autobazaru. Auto vypadalo velmi zachovale, jen byl místy na blatníku popraskaný lak a lemy byly trochu orezlé,což ale nebyl problém Po svezení bylo rozhodnuto. Tento prcek s 800 kily a 101 koňmi je dáblík na silnici, bylo možnost ho při zkušební jízdě protáhnout po letišti a po projíždce jsem ho okamžitě vzal.

Design: nejlíp vypadá v boční profilu a zezadu, dvě chromované koncovky a lehce rozpláclý zadek přidává na sportovnosti

Podvozek: je velmi trvdý a na svůj věk ve kterém byl swift vyroben skvěle drží v zatáčkách. Přidaná rozpěra ho jen skvěle doplňuje

Motor a jízda: Kdo s tímto Gti nejel tak se to pokusím aspon slovně popsat, i když na jízdu s ním to asi nemá:) zapomeňte na jakoukoliv elektroniku, posilovače, pomocné asistenty a jiné vymoženosti nové techniky. Tady je to pouze o syrovosti a skvělé odezvě. Motor je třináctistovka 16 ventil a v nízkých otáčkách se tak i chová. Do dvou třech tisíc byste v něm cokoliv sportovního těžko hledali. Zábava začíná až za touto hranící,do pěti tisíc už to jede velmi slušně, ale za touto hraníce je to takové malo peklo, motor řve a auto se dere drtivě vpřed, těch 74kw je položeno až v 6250 otáčkách a motor chce točit,točit a točič. Omezovač zasahuje až v 8000 otáčkách.
Drží velmi dobře v zatáčkách,čemuž napomáhají výborné anatomy a sportovní podvozek s tvrdšími pružinami. Auto se chová nedotáčivě, drží velmi dobře až po překonání určitého krajního bodu pneumatik a podvozku klouže ven, takže není těžké mez najít. V uzavřených zatáčkách často dochází k prokluzu vnitřního kola, které je odlehčené, což vadí při rychlém výjezdu.
Brzdy: jsou na všech kolech koutočové,takže si s muší váhou snadno poradí, přesto bych čekal asi lepší účinek,po rychlé jízdě dochází k vadnutí

Pneu: 180/60 R14, možná by tomu více slušely R15 195/50

Kufr - o tom bych raději ani nemluvil, vejde si mi tam tak taška na fotbal nebo 4 přepravky vody, v platě jsou reproduktory takže je ještě zmenšen

Spotřeba: Se velmi liší, po městě si vezme okolo 9 litrů což mi přijde docela v pohodě(není to žádná 1,3 s 40kw) mimo město se dá jezdit za 6 litrů. To jsem mluvil ale o normální jízdě. Při svižné jízdě si svištík vezme 9 litrů a při jízdě kdy se točí k omezovači 13 litrů, za víc se mi nikdy jet nepodařilo.
Není to žádný dálniční expres, ale auto na okrsky. Do 140km/hod je dobře ovladatelné, za touto hranicí už se auto horko těžko drží na silnici a jízda není moc příjemná,a hluk v autě citelně stoupá,odpor větru už je silný a s 800 kily si to dělá co chce.
Maximálka leží lehce pod 200km/hod což na 1.3 docela ujde:) Zrychlení 0-100 za 8,6 sek

Silné stránky

Spolehlivost - doposud naprosto bez problémů
Motor - nejlepší věc na swiftovi, podle mě nejlepší 1.3 bez turba
Podvozek
Design - na 16 let staré auto pořád vypadá velmi dobře
Sedačky - skvélé anatomy, které nemají chybu
Spotřeba
Levné náhradní díly
Nenápadnost

Slabé stránky

Stabilita ve vyšších rychlostech
Větší spotřeba oleje
Chybí kontrolka hladového oka
Bezpečnost - v takovém autě se bourá asi jen jednou :(

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Za dobu co auto mám, jsem měnil lamelu spojku, prostřední část výfuku - holt ureznul, brzdový kotouče a destičky a to je vše. Pak bylo ještě nutné vykytovat a vybrousit podběhy a spravit přední nárazník

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Docela dobrý,ukecal jsem i slevu a bylo mi možno sjet se po letišti,takže hodnotím jednoznačně kladně

Prodej

prodáno novýmu týpkovi, už ho má asi rozebranýho v garáži a renovuje, už se těším na výsledek

 

Novinky v recenzi

10.11.2007 00:00

Nový majitel autíčko pěkně protáhl a do mírného kopce jel... viz video:), a kolik by to jelo z kopce?o 30víc??? na jedna trojku bez turba a rok 1991 je to slušný ne?

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Suzuki Swift GTi

Další vozy Suzuki Swift



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

doposud bez problémů

praktičnost
6

je to auto pro dva,sedačky vzadu jsou jen na krátké trasy, o kufru raději nemluvě

prostornost
6

vepředu naprostá pohoda,vzadu utrpení

jízdní vlastnosti
9

jsou vynikající

jízdní komfort
6

na kratší vzdálenosti super, na delší vadí hluk při vyšších rychlostech a tvrdý podvozek

provozní náklady
9

jsou minimální

náhradní díly
9

dostupnost na jakémkoliv vrakovišti a není problém ani se sháněním nových dílů

výkon motoru
10

užasný a plně dostačující

spotřeba
8

vzhledem k výkonu motoru velmi dobrá

hlučnost motoru
7

ve vyšších otáčkách při konstatní jízdě vadí, při sportovní jízdě je předností

kvalita sedadel
10

anatomy vepředu skvěla v zatáčkách drží

brzdy
8

na to že jsou to 4 kotoučové bych čekal lepší účinnost

zavazadlový prostor
2

velmi špatný, tak pro tašku na fotbal


Více o modeluSuzuki Swift
Suzuki Swift oficiálně: Nový svišť s maskou Audi nabízí hybrid i turbo-tříválec Suzuki Swift oficiálně: Nový svišť s maskou Audi nabízí hybrid i turbo-tříválec

Nová generace Swift dostala masku podobnou vozům Audi.…

Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě Suzuki Grand Vitara 2.0 TD - test ve sněhové kalamitě

Při přebírání i předávání vozu v Praze pršelo a o tom, co…

 





Blesk.cz

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů. Výstava upozorňuje na její nedostatek

Ženy a děti v Africe chodí pro vodu i pět kilometrů.…

Jsme zvyklí otočit kohoutkem a napustit si pitnou vodu. Jsme zvyklí se umýt, jíst z čistého nádobí. Neumíme si…

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu doopravdy patří!

Tajný byt Hany Gregorové: Šokující zjištění, komu…

Jako by nestačily skandály, které na Hanu Gregorovou (65) v jednom kuse vytahuje její bývalý milenec Ondřej…

 

iSport.cz

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Sport Magazín: Jednoduchý je chytrý, slyšel Rutta od Keitha

Nikdy nepůsobil v cizině. Nebyl draftovaný. Před třemi lety hrál v první lize proti Šumperku nebo Benátkám. A…

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů jsem očekával víc

Naštvaný Vrba: Byli jsme pomalí, od některých hráčů…

PŘÍMO Z LUCERNU | Selhání. Jinak se výkon Plzně proti Luganu označit nedá. Viktoria lehla pod nohy velmi…

 

Reflex.cz

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova západního pobřeží Severní Ameriky

Na treku Vancouverem: Za krásami největšího ostrova…

Ostrov Vancouver byl naším domovem více než půlrok. Stihli jsme tu nejen pracovat a poznat místní způsob života,…

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost nejvyššího stupně

Ekonom Vladimír Pikora: Po volbách přijde naštvanost…

Něco vám řeknu – nikdy slepě nespoléhejte na čísla! Já jsem to udělal jednou a ovlivnilo to zbytek mého života.