reklama


Recenze

8 Majitel

Renault Clio 1.5 dCi 48kW

9,79 Uživatelé

Hodnoceno: 14× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Renault Clio, foto 1 Renault Clio, foto 2 Renault Clio, foto 3 Renault Clio, foto 4 Renault Clio, foto 5 Renault Clio, foto 6 Renault Clio, foto 7 Renault Clio, foto 8
Renault Clio, foto 9 Renault Clio, foto 11 Renault Clio, foto 12 Renault Clio, foto 13 Renault Clio, foto 14 Renault Clio, foto 31 Renault Clio, foto 32 Renault Clio, foto 33
 

Technické info

Přezdívka auta Kliouš Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:128000 tuning/stylingoznačené * palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1461 výkon [kW]: 48 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15 maximální rychlost [km/h]: 163 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 / 16 * zavazadlový prostor [l]: 255 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4,3

Popis vozu

Clio již nevlastním...

-----------------------------
Mám tohle Clio fakt rád, původně jsem k němu byl skeptický, ale velmi mile mě překvapilo - je to takové přijemné auto, nevim v čem to je, prostě má duši...

Mám na něm 16" kola z Clia Sport, původně tam byly 14" plecháče. Více níže. Jinak originální stav.

Silné stránky

Motor - zdá se silnější než je (48 kW), má dobrý průběh toč. momentu, velmi dobře táhne již od 1500 ot., pružný, skoro bez turboefektu, na diesel velmi tichý.

Velmi nízká spotřeba - nejvíce jezdím Praha a dálnice za cca 5l, rekord při klidné jízdě 3,4l, cesta do Chorvatska za 3,9l. Nádrž 50 litrů, takže akční rádius je opravdu slušný :-)

Dobré jízdní vlastnosti, díky nízké hmotnosti je to velmi mrštné auto, ovzvlášť ve městě, dobré brzdy.

Moc pěkný a přijemný interiér, sportovní sedačky s skvělým bočním vedením.

Dobrá výbava, akční model Extreme. ABS, 4x airbag, rádio s CD, s 6 repro a ovládáním pod volantem, el. okna a zrcátka, central na dalku... I takove prijemne drobnustky jako automaticka regulace hlasitosti radia dle rychlosti jizdy, kdyz prsi a mate zapnute sterace, pri zarazeni zpatecky automaticky zapne zadni stirac... Chybí snad pouze klimatizace.

Levný provoz - servisní interval 30 tis. km, ani jednou nebylo potřeba dolít olej - motor nesežral za 95 tis. km žádný olej...

Asi i relativně dobrá pasivní bezpečnost - 4 hvězdy na svou dobu byly nadpůměr, má 4 airbagy...

Slabé stránky

Méně prostoru na zadních sedadlech. Ale jezdíme v 98% max. ve 2, takže mě to nevadí.

V zimě trochu drnčí interiér - nemá rád nízké teploty, asi ztuhnou plasty, po zahřátí je to ok.

V zimě se pomalu zahřívá, trvá tak 5 km než začne topit. Asi daň za úsporný motor s nízkým vyprodukovaným teplem (a samozřejmě také absence nezávislého topení)...

Pokud je zahřátý motor, někdy (cca 1 z 5 pokusů) se stane, že motor napoprvé nenaskočí. Napodruhé ok. Dělá to od začátku, ale neřešil jsem... Pokud jste se s tím setkali, podělte se o zkušenosti.

Nic dalšího mě nenapadá...

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

V 70 tis. odešlo ložisko zadního kola, vyměněny obě zadní najednou. Jednou se zasekla ruční brzda, nešlo odbrzdit. Jinak bez poruch, mění se jen spotřebák na garančkách + žárovky.

Dobré zkušenosti se servisem v Turnově (teď nevím název) a Auto Kout Mělník. Moc se mi nezdál přístup prodejce náhradních dílů v Renaultu Autoavant v Praze - ne moc přijemné jednání, ale nekonec dobrý výsledek - to víčko viz. níže.

Nevím, jak je to možné, ale ztratil jsem víčko od nádrže (nebo ho někdo ukrad). V Renaultu byly schopní běhěm 2 týdnů vyrobit a dodat podle nějakého kódu (asi VIN) víčko, do kterého pasuje originální klíček - to mě docela překvapilo.

Relativne levné garančky 4000 Kc (30 tis. km), 8000 Kc (60 tis. km), 3500 tis. Kč (90 tis. km)...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno nové v Auto Koutek Liberec - bez problému.

Kola Clio Renault Sport & Srovnání s Fabií

Jak jsem zmínil na začátku - mám na Cliu na léto 16" originální disky z Clia Renault Sport (na zimu 14" plecháče). Narazil jsem na ně náhodou (běžně inzerci neprocházím) v Annonci, nešlo nekoupit... Koupil jsem na ně nové pneumatiky Pirelli Pzero Nero 195/45 R16. Tyto gumy si zatím pochvaluju, zajímavá cena, sedí a jsou tiché.

Ty kola a pneumatiky mají zásadní vliv na jízdní vlastnosti. Na hladkém asfaltu se to s nimi chová skoro jak motokára, ale přesto je znát těžší motor na přední nápravě - je to nedotáčivé.

Auto je s 16" tvrdší, je citlivé na vyjeté "koleje", které "tahají" za volant.

Spotřeba je s těmito koly o cca 0,2-0,3l vyšší. V zimě na 14" jezdím (nejvíce Praha a dálnice na Turnov) za cca 4,8l, v létě za 5-5,1l. Ale může to být i tím, že na letních si díky jejich vlastnostem a lepšímu počasí daleko víc dovolím... Rekordu 3,4l jsem dosáhnul na 16"...

Mám teď možnost často jezdit v původní Fabii Combi 1.4 TDI - od funglovky po cca 20 tis. km. Napadlo mě, že pro někoho může být zajímavé srovnání těchto aut, například pří nákupu ojetiny.

Poznámka: dříve jsem jezdil s Cliem, takže na některé věci jsem "zvyklý", takže o to více mi třeba ve Fabii chybí. Je to vždy subjektivní...

Srovnávám tedy:
- Clio 1.5 dCi, 48 kW, výbava Extreme, rok výroby 2002, najeto přes 100.000 km
- Fabia Combi 1.4 TDI, 59 kW, výbava Elegance, rok výroby 2007, najeto cca 20.000 km

Moje postřehy z dlouhodobějšího provozu:
- Motor - kultivovanost: čtyřválec v Cliu se po zahřátí akusticky chová při běžné jízdě téměř jako benzínový motor, na volnoběh se ale diesel nezapře. Tříválec ve Fabii duní a "chrochtá". Rozdíl je opravdu hodně veliký.

- Motor - pružnost: Clio táhne plynule a bez protestů od volnoběhu, velmi dobře pak od 1500 až do 3500 kdy začíná pomalu vadnout. Motor Fabie mezi volnoběhem a 2 tis. otáčkami prakticky vůbec netáhne a dává to najevo i velmi nepříjemným duněním. Naopak ve 2 tis. velmi ožívá a táhne do cca 3 tis., pak začíná pomalu vadnout.

- Jízdní vlastnosti, řízení: Fabia je více nedotáčivá, hlavně na mokru je to více znát, má tendenci jet rovně. Možná je to dané tím, že jde o Combi. Fabia je také taková "houpavá", hodně se naklání, Clio je překvapivě tvrdší (i na standardních kolech). U Fabie jsou celkově znát kila navíc, není tak mrštná jako Clio.

- Řízení, řazení: Clio má strmější řízení, ve Fabie je nutné více točit volantem. Fabia má o dost menší poloměr otáčení, což je příjemné při parkování. Fabie má lépe vyřešené řazení - je přesnější, v Cliu je gumovější. Ve Fabii jde lehčeji spojkový pedál. Clio má ostřejší brzdy, brzdí hned.

- Interiér - prostornost: Fabie je daleko prostornější, hlavně na šířku.

- Interiér - oblíbené "plasty": Fabie má lépe slícované díly v interiéru. Plasty v Cliu občas zadrnčí, ve Fabii výrazně méně. U Fabie se mi nelíbí "gumová" přístrojová deska, to moc luxusním dojmem nepůsobí. Clio tam má úplně jiný "měkký" plast, který působí hodnotnějším dojmem.

- Interiér - sedadla: sedadla v Cliu mají lepší boční vedení. Ve Fabii má řidičovo zase výškové nastavování, v Cliu ne. Fabia má velmi špatně řešené nastavování sklonu sedáku - je nutné točit kolečkem, které je navíc špatně přístupné. Clio to má řešené "páčkou" - uvolním ji a tělem si nastavím sklon. Je cca tak 3x rychlejší.

- Interiér - celkový dojem: Interiér Fabie působí chladně, je nudný a strohý, ale je prostornější. Clio je "útulné". Ale toto může být subjektivní.

- Servisní interval - 30.000 km Clio vs 15.000 km Fabia. Servis u obou zatím bez problémů, ani u jednoho auta se zatím neobjevily zásadnější problémy.

- Spotřeba - Fabie má o cca 0,5 litru vyšší spotřebu, ale je třeba zvážit, že se jedná o Combi...

- Dynamické vlastnosti - díky rozdílu v hmotnosti a lepší pružnosti dCi jsou vyrovnané. V mětském provozu vítězí Clio, na silnicích je to vyrovnané, na dálnici dosáhne větší rychlosti Fabia.

Praktické rozdíly, které pocítíte "každý den":
- Fabie má celkově prostornější "vzdušnější" interiér. Nevýhoda ale je, že ve Fabii do pravé nohy tlačí středová konzole.

- Clio je daleko tišší. Je to rozdíl třídy. U Fabie je hluk motoru celkem nepříjemný.

- Pružnost motoru Clia. V Cliu se jezdí o jeden rychlostní stupeň výše (kde Fabie vezme 3., tam se v Cliu jede na 4.). Nemusí se tolik podřazovat... Rozjezdy např. na křižovatkách zvládá Clio daleko lépe - ve Fabii je potřeba daleko více plynu a déle ji držet "na spojce". Motor 1.4 TDI je velmi dýchavičný na volnoběh a v nízkých otáčkách, tak divně se "dusí" - nepříjemné při parkování a rozjezdech. Rozdíl je znát i v zimě, Clio má díky plynulému náběhu točivého momentu lepší trakci. Ve Fabii když sepne ve 2 tis. turbo, tak se to nedá moc udržet a už chápu proč tam dávají kontrolu trakce.

- Clio má velký centrální display, kde se zobrazují udaje autorádia, venkovní teplota a čas (zobrazují se neustále). Dále má display palubního počítače pouze s jedním řádkem. Fabia nemá centrální display, ale má dva displaye palubního počítače, může tedy zobrazovat více údajů palubního počítače nejednou. Bohužel je to nedomyšlené, takže třeba čas se nedá zobrazit, když si zobrazuji venkovní teplotu. Navíc když klesne teplota pod 4°C Fabia vždy na displayi zobrazí teplotu a přestane zobrazovat čas, což je otravné, musí se přepínat zpět na čas ručně.

- Autorádio je v Cliu daleko praktičtěji integrované - display je centrální, umístěný nahoře, lépe na očích, všechny důležité funkce se u rádia ovládají pod volantem bez nutnosti sundat ruku z volantu. Originální rádio ve Fabii má display přímo na rádiu, ovládání pouze na rádiu. Rádia hrají srovnatelně, v obou je "lepší" ozvučení se 4-6 reporuktory.

- Centrální zamykání - klíček Clia má na dálkovém ovládání jedno tlačítko, které střídavě zamyká a odmyká, nedá se splést. Fabie má dvě tlačítka na zapnutí a vypnutí, takže je nutné hledat správné tlačítko. Fabie má sklopný klíč, do kapsy je to praktické. U Clia je možné vypnout nebo zapnout automatické zamykání za jízdy. U Fabie ne - prý to jde pouze v servisu přes diagnostiku.

- Clio má o dost větší schránku před spolujezdcem, Fabie má na středovém panelu praktický "šuplík".

- Elektrické "vychytávky" - ve Fabii je možné blikat bez "zapnutí blikačů", jen částečným vychýlením páčky 3x blikne, v Cliu nelze. Fabia má kontrolku docházející kapaliny v ostřikovačích a kontrolku prasklé žárovky ve světlech - to je praktické, Clio to nemá. Clio zase při puštěných předních stěračích zapne při zařazení zpátečky zadní stěrač - také praktické, Fabie to nemá. Airbag spolujezdce je u Clia možné vypnout klíčkem, u Fabie prý pouze v servisu. Fabie kumunikuje více "zvukem" - např. pokud se rozsvítí rezerva nebo klesne teplota pod 4°C nebo je čas servisní prohlídky, je to indikováno akusticky - "ding" zvukem. Clio pípá pouze při nevypnutí světel. Fabia pípá nelogicky ikdyž necháte při vypnutí zapalování zapnuté blikače - přitom blikače ve skutečnosti neblikají, jen je v této poloze páčka - celkem mi tvralo než mi došlo v čem je vůbec problém.

- Clio má lepší volant - třipaprskový Clia má menší průměr a lépe padne do ruky. Má také příjemnější kůži, to co je ve Fabii, ani jako kůže nevypadá (ale prý to kůže je). Čtyřpaprskový volant Fabie je šišatý nebo není uchacený ve středu (v ose), protože při otáčení, třeba při parkování, se "pohybuje" nahoru a dolů.

- Fabie má lepe vyřešený plastový "středový tunel", neboli prostor pod řadící pákou a ruční brzdou. U Clia tento "tunel" končí za řadící pákou, ruční brzda je již umístěna mimo něj. Ve Fabii je to protáhnuté až dozadu - pod ruční brzdu se dají odložit drobnější věci a vzadu mezi opěradly sedadel je držák na 2 nápoje. To je praktické. Clio má 2 méně praktické držáky na nápoje před řadící pákou.

- Pro sklopení zadních sedadel je nutné ve Fabii vytáhnout opěrky hlavy ze sedadel, v Cliu je stačí zasunout do dolní polohy. V této poloze je mám v Cliu pořád (vzadu téměř nikdy nikoho nevozím), díky tomu je dozadu daleko lepší výhled. Ve Fabii to nelze, jedině je dát úplně pryč.

- Opomíjím srovnání velikosti kufru - u verzí hatchback a combi to nelze. U Fabie mě ale zarazilo jak těžce se otevírají a zavírají zadní dveře. Navíc velmi nepraktické je vnitřní textilní "ucho", v kterém při zavíraní mají tendenci zůstávat prsty, což je někdy i bolestivé. Clio má pevné plastové madlo, s kterým se dveře zavíraji daleko snadněji. U Fabie se při otevirání kufru také více umažete.

- S Cliem jste díky menší spotřebě a 50 l nádrži (Fabie tuším 42 l) u benzínky daleko méně častěji. O to větší darda to pak ale je :-)

 
reklama

Novinky v recenzi

28.7.2009 09:54

Vůz byl prodán...

16.7.2009 19:51

Přidány fotografie s 15" koly - tak jak je vůz na prodej.

4.7.2009 09:53

Clio je na prodej. Aktuálně najeto 128 tis. km. Popis viz výše, kontakt XXX XXX XXX.

8.10.2008 00:00

Najeto 117 tis. Problém s předními mlhovkami jsem byl nucen kvůli STK vyřešit. Nakones se ukázalo, že se jedná o úplně stejný problém, který měl kolega hedgehog_:), viz níže. Prostě prasklý drát vedle páčky, který autoelektrikář opravil za 200 Kc :-)

12.1.2008 00:00

Přidal jsem srovnání s Fabií, po dlouhodobějších zkušenostech.

4.11.2007 00:00

Najeto přes 105 tis. Byl jsem v servisu na vyměnu na zimní 14" plecháče (ach jo). Podsvětlení topení vyřešili výměnou žárovky, celkem za 100 Kč ;-) Nefunkční mlhovky jsou prý způsobeny vadným modulem páčky směrovek (pojistky, žárovky, kabeláž prý v pohodě) - cena prý kolem 4.000 Kč - to mě již potěšilo méně :-( Zkusím, zda by nezafungovala oprava dle kolegy http://moje.auto.cz/hedgehog-/tekroud.html.

4.7.2007 00:00

No mám najeto přes 100 tis. a objevily se 2 problemy. Prestaly fungovat predni mlhovky, pritom pojistka je ok. A prestala mi svitit prava polovina podsviceni ovladani topeni. Nevite nekdo co se tim da svepomoci udelat?

21.4.2007 00:00

Přidal jsem další fotky - zepředu, interiéru a motoru. Bohužel v době focení Clio nebylo zvenčí zrovna v nejčistším stavu a dost pražilo slunce, takže se to na něktrých fotkách podpsalo - až budou vhodnější podmínky, zkusím to napravit...

8.4.2007 00:00

Vzhledem k dotazům v diskuzi jsem přidal "povídání" o 16" kolech :-). Díky za skvělé hodnocení, to jsem vážně nečekal.


Další vozy Renault Clio


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

Az na tu poruchu ruční brzdy nikdy nezklamalo.

praktičnost
9

Pro dva lidi do přažského provozu ideální...

prostornost
4

Asi nejslabší stránka - vpředu ok, vzadu to na dlouhé cesty není.

jízdní vlastnosti
7

Velmi dobré, trochu je znát těžší motor na přední nápravě - nedotáčivé. Velmi přijemné v zimě, kdy se dá vodit smykem.

jízdní komfort
8

Na svou třídu nadprůměrný - ve srovnání třeba s Fabii...

provozní náklady
10

Tady fakt exceluje...

náhradní díly
10

Viz. to víčko nádrže...

výkon motoru
7

Subjektivně lepší než papírové hodnoty. Určitě jede líp než Fabia 1.4 TDI 55kW, která je asi dost těžká a má strašněj turbo-efekt... Výborná pružnost.

spotřeba
10

Tady fakt exceluje...

hlučnost motoru
8

Nadprůměrně tichý a kultivovaný diesel.

kvalita sedadel
8

Sportovní s bočním vedením.

brzdy
8

Rychlý nástup, ostřejší... ABS s urchlovačem...

zavazadlový prostor
5

Asi průměr.


Více o modeluRenault Clio X65 (1998-2012)
Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán Renault Clio 0.9 TCe – Tříválcový elegán

Renault v rámci modernizace clia ladil jen detaily. Bude…

Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel Renault Clio prochází faceliftem: Přivítejte diody a silný turbodiesel

Po vzhledové stránce se clio tolik nezměnilo. K dispozici…

 

reklama





Blesk.cz

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí výrobou autíček i skládaček

Petr (24) sedí za pokus o vraždu. Čas si krátí…

Barevná autíčka, domečky, puzzle nebo skládačky pro děti z mateřských školek. I takové jsou nevinně vypadající…

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se bojí a jak to řešit?

Radek mobilní bankovnictví razantně odmítá. Čeho se…

Radek (39) pracuje jako IT expert. Jeho práce a zkušenosti jej učinily nedůvěřivým k různým operačním systémům,…

 

iSport.cz

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět těžce skládá obranu

Bohemka nám to zkomplikovala, řekl Pivarník. Opět…

Čiší z něj odhodlání pobít se o třetí místo ve skupině, zároveň je vidět i zklamání, že Viktoria Plzeň už nemůže…

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod, Leicester dostal PĚT gólů

Dortmund vydřel v Lize mistrů na Realu bod,…

Fotbalisté Realu Madrid si v 6. zápase skupinové fáze slavné Ligy mistrů remizovali s Dortmundem a ve skupině F…

 

Reflex.cz

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

Je JXD vyhulenej? Provedli jsme experiment!

V divadle Venuše na pražském Žižkově probíhala nádherná akce Hack the Brain - několikadenní společná práce…

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další drogy v nacistickém Německu

Hitler v rauši: Pervitin, opiáty, kokain a další…

Po pětiletém studiu v německých a amerických archívech vydal berlínský spisovatel Norman Ohler (46) bestseller…

 
 
reklama