Recenze

10 Majitel

Ford Focus Ford Focus

9.84 Uživatelé

Hodnoceno: 19× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Focus, foto 1 Ford Focus, foto 2 Ford Focus, foto 3 Ford Focus, foto 4 Ford Focus, foto 5 Ford Focus, foto 6 Ford Focus, foto 7 Ford Focus, foto 8
Ford Focus, foto 9 Ford Focus, foto 10 Ford Focus, foto 11 Ford Focus, foto 12
 

Technické info

Přezdívka auta cous-cous Rok výroby 2011 Koupeno nové palivo: benzin převodovka: manuální pohon kol: přední

Popis vozu

Né, né, není to RS, není to ani ST. Je to atmosférická jednašestka. Musím to napsat hned, aby nebyl někdo pak sklamaný, když se to doví až po přečtení půlky recenze. Ale nenechte se odradit.


Jak jsem vybíral

Když jsem vybíral druhé auto do rodiny, hlavně na ježdění do práce, mělo splňovat mimo jiné jeden né až tak jasný parametr a to něco jako řidičská vstřícnost, sportovnost by bylo asi silné slovo, ale prostě aby projetí zatáčky byla radost a né starost. Byl jsem již vnitřně rozhodnut pro automobilku, pro níž je radost z jízdy reklamní slogan, ale nakonec neodolatelná nabídka a hlavně skrblík ve mně rozhodli tak, jak to dopadlo, a předesílám nelituji. Další, již nepodstatné parametry jako třeba čtyři/pět dveří už nebudu ani moc rozebírat.

Loni v létě vyšel článek o autech v jinak neautomobilovém deníku nazvaný "Nejlepší auta pro zábavu: od rodinných po supersporty", a oproti očekávání byl zřejmě autor osvícený člověk, jelikož co výběr, a co recenze, to zásah do černého. Ano, tušíte správně, komentář v nižší střední třídě v kategorii "Volba z rozumu" si vypůjčím od autora: "Ford Focus 1.6 – Obyčejný Focus s atmosférickou šestnáctistovkou je opravdu zábavné auto. Navíc nestojí moc peněz, nesežere vaši peněženku a nabízí 5 míst a velký kufr. My se jen modlíme, aby i nový Focus, který se představil v Detroitu, byl pořád tak dobrý." Tak tady by mohla moje recenze skončit, ale přidám ještě pár svých detailů.

Na tento článek jsem si vzpoměl, když jsem letos narazil na nabídku doprodeje skladových Focusů právě končící druhé generace. A jelikož jak je obecným jevem, každá modernizace aut v poslední době jde na úkor právě mnou oceňovaného parametru "řidičská vstŕícnost", zahlodala myšlenka "už nebudou" a já se jal konat.


Jak jsem kupoval

Záhy jsem si jel pro svůj výběhový focus do Chrudimi - poslední sklad, kde ho měli v bílé barvě. Kromě barvy vlastně nešlo ani nic jiného vybírat, jelikož doprodej představoval jedinou výbavu a jedinou motorizaci - naftový agregát pro mě nebyla alternativa. Navíc v době nákupu se již několik měsíců nevyráběl. Proto jsem za zlomek ušetřených peněz Focuse nechal přímo u prodejce malinko individualizovat a trochu zdůraznit sportovního ducha auta a řidiče:

- Snížení podvozku - sportovní pružiny Eibach, abych nejezdil moc rychle přes retardéry,
- 18" ST kola 225/40 abych měl řadný přehled o každém hrbolku a dírce na cestě,
- hlinikové pedály, nerez prahy a kryty zrcátek, aby bylo co leštit
- a fofr pruhy, aby to rychlejc jezdilo.


Jak jsem spokojen

Velmi. Přes předchozí nulovou citovou vazbu a sňatek víceméně z rozumu, jsem si focuse po pár společných chvílích zamiloval (víte jak to myslím). Hlavně pocit z řízení. Čistě hydraulické řízení dává do rukou plno informací, co se děje pod koly, dokonce i to, k čemu se v nejbližších chvílích auto chystá. Úplný pocit srůstu s autem se pak dostaví, když si ješté sundám boty.

Podvozek s Eibach pružinami a 225 mm kola dávají autu jistotu srovnatelnou se Z4, kterou jsem měl v létě na víkend půjčenou. Pravda, u focuse notný díl jistoty pramení i z toho, že motor, kterým je obdařen, je dalek toho, aby podvozek dostal do úzkých. (Nízká) váha motoru také přispívá k neutrálnímu chování, pracné tahání předku ze zatáček si neužijete.

Zrychlení ve směru jízdy není nikterak impozantní, i když kolem čtyř tisíc otaček motor už slušně simuluje sportovní projev. O to výce si vychutnávám zrychlení dostředivé, v otáčkách zpomaluju jen když se tam někdo přichomítne, stejně tak na kruhových objezdech.

Naopak se zpomalením nemá focus sebemenší problém, brzdy mají slušný nástup, účinnost i dávkovatelnost. Kvalita brzd se zde potkává s nízkou celkovou hmotností.

I přes narážku výše, pohodlí na 18" kolech příliš netrpí, a to zásluhou zejména skutečně povedeného podvozku. Teď po přezutí na zimní 16" 205/55, je ale citít změna, zejména na kočičích hlavách jsou vibrace nižší, no kdo by to byl čekal.

Z výše napsaného pramení, kde jsou moje priority, nejsem tedy žádný výbavový fetišista (nic proti nim, já jsem zas na něco jiného), takže rozšířená základní výbava (Trend plus) plně saturuje moje požadavky, co by mělo auto kromě jízdy poskytovat.


Ekonomika provozu

Je pro mě přijatelná. Dlouhodobá (zatím po pár tisících) spotřeba je 7,6l dle počítače, při cca 40/35/25 okresky/město/rychlostní silnice a to nepořádám žádné ekologické jízdy.


Prostor pro zlepšení...

Je vždy nějaký. Ale jediné co bych vyměnil je posez. Aby byl pocit z projetí zatáčky dokonalý, chybí pouze sedačka, v které bych byl více utopený. To je ale věc, která se dá pořešit, a pokud se nevyskytnou nějaké technické potíže (homologace a tak) nejspíš tak i učiním.

Většina majitelů má v této sekci také pouze pětirychlostní převodovou skříň, ale mému naturelu vyhovuje, mám rád, když se motor točí a atmosféra zvlášť. Navíc dálniční štreky (tam jedině by měla šestka smysl) s focusem nejezdím. Brečet nad tím, že by moh' být motor silnější, by byla už vůbec blbost, to sem si moh koupit jiné auto.

Silné stránky

- podvozek
- řízení
- brzdy
- motor i přes nízký výkon
- v rámci třídy sportovní vzhled

Slabé stránky

- posez

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Výborná, pan šéf Auto-INu v Chrudimi, byl vstřícný a velmi ochotný. Doporučuji auta kupovat na malém městě, kde budete většinou jednat přimo s majitelem/šéfem zastoupení. Zkušenost z nejménovaného obřího autosalonu Ford v Praze to jen potvrzuje, samozřejmě čest vyjímkám.

 


Další vozy Ford Focus



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
10

zatím bez výhrad

praktičnost
9

pro mé účely vice než dostatečná

prostornost
9

akorát

jízdní vlastnosti
10

dalších komentářů netřeba

jízdní komfort
9

s pŕihlédnutím k jizdním vlastnostem vynikající.

provozní náklady
9

zatím bez možnosti posoudit

náhradní díly
9

dtto

výkon motoru
9
spotřeba
9

uspokojivá

hlučnost motoru
9

nízká, nad 4t ot. až sportovní zvuk

kvalita sedadel
7

obecně dobrá, já mám však jiné nároky

brzdy
10

více než dostatečné

zavazadlový prostor
10

pro mé účely více než dostatečný






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…