Recenze

9 Majitel

Peugeot 5008

9,73 Uživatelé

Hodnoceno: 11× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Peugeot 5008, foto 1 Peugeot 5008, foto 2 Peugeot 5008, foto 3 Peugeot 5008, foto 4 Peugeot 5008, foto 5 Peugeot 5008, foto 6 Peugeot 5008, foto 7 Peugeot 5008, foto 8
Peugeot 5008, foto 9 Peugeot 5008, foto 10 Peugeot 5008, foto 11 Peugeot 5008, foto 12 Peugeot 5008, foto 13 Peugeot 5008, foto 14 Peugeot 5008, foto 15 Peugeot 5008, foto 16 Peugeot 5008, foto 17 Peugeot 5008, foto 18
 

Technické info

Přezdívka auta Peugeot 5008 Rok výroby 2011 Koupeno nové palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1598 výkon [kW]: 88 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 215 zavazadlový prostor [l]: 680 pohon kol: přední

Popis vozu

Jak jsem vybíral

Na místní poměry mám trochu větší rodinu. Pro její obsluhu jsem pořídil ultimátní a nekompromisní rodinný vůz. A to 7 místný autobus T5 long, 4Motion. No a problém byl právě v té nekompromisnosti. Jelikož s vozidlem musela jezdit i moje drahá polovička a ta měla občas výhrady k ovládání 5,3 metru dlouhé karoserie. Zželelo se mi tedy manželky a smířen s osudem, že budu muset svoje veškeré rozměrné sportovní nářadí zase převážet na střeše, jsem pořídil náhradní, tentokráte již kompromisní rodinný vůz. Přeci jenom bylo/bude auto používáno pro denní ježdění častěji než výlety a pro tyto účely bylo jemně řečeno naddimenzované.

S francouzskými auty jsem dosud neměl osobně čest. Když nepočítám všeobecnou rešerší při pořizování prvního rodinného vozu, při které si nešlo nevšimnout, že Francouzi mají při své produkci na mysli větší rodiny o něco více než jiné automobilky. Takže jsem se nechal přesvědčit, že posledními řadami výrobků se Peugeout odpoutává v designu, jízdních vlastnostech a snad i spolehlivosti od své historie/pověsti.

V této souvislosti mám jednu cca 7 let starou veselou příhodu z italské restaurace nedaleko sídla českého Peugeotu, kde jeden nebohý novinář nejmenovaného tištěného motoristického periodika u vedlejšího stolu dostával ukrutný čoud od manažerky CZ zastoupení této firmy, že o nich nepíší v porovnání s jinými automobilkami dostatečně vstřícně a dostatečně často.

Na MACZ není zatím přehršel recenzí na 5008, moje bude hlavně z pohledu schopnosti obsloužit 5-ti člennou rodinu. Je mi jasný, že tohle auto není žádný dreamcar, ale v jistém věku a rodinné konstelaci, by mohl být předmětem zájmu nejednoho potencionálního kupujícího.

Výběr modelu byl rychlý, základní výbava, základní benzínová motorizace (1,6 atmosféra, 120k). Preferuju benzínové motory a to i při nákupu rodinného auta. Není nás mnoho, 5008 si dle statistiky za říjen s benzínem koupilo jen cca 10% a to odhaduju s THP více než atmosféry. Před nákupem jsem totiž nenarazil na recenzi/zkušenosti s tímto motorem v tomto autě, tak pro případně zájemce viz níže. Navíc pouze Al kola a metalíza, šlo o auto, které bylo v době výběru již hotové a na cestě do ČR.

Co se mě líbí

Tak hlavní parametr, který jsem se snažil maximalizovat vyplývá z požadavků viz výše, a to (převozní kapacita osob + nákladu)/(vnější rozměry vozu)*(cena). Na to (no i díky tomu), že má 5008 původ v nižší střední, má tento ukazatel vynikající. Lepší už má snad jen Logan MCV ale měl jsem i jiné než kvantitativní požadavky.

Každá ze tří sedaček vzadu je stejně veliká, nezávisle posunovatelná v předozadním směru s polohovatelnými opěradly, izofixem a pojme pohodlně dětskou autosedačku a to i pokud s nimi zaplníte i zbylé dvě. Tento požadavek například diskvalifikoval Grand C-max z výběru.

Zavazadlový prostor je také relativně štědrý (680l), a postačující pro převoz krátkodobých základních potřeb 5-ti členné rodiny, Pro nadstandardní potřeby jsem pořídil orig. zahrádku u které oceňuji její aerodynamický design, bohužel do něj (díky té aerodynamice) nepasují standardní nosiče kol.

Jako bonus už hodnotím jízdní vlastnosti, které se bez rozpaku odvažuji (na danou kategorii) hodnotit jako velmi uspokojivé. Pohodlí podvozku nekompromituje jeho ovladatelnost a v cestovních rychlostech je příjemně neutrální. V kabině je slyšet trávu v okolí růst a to i při startu, samozřejmě pouze pokud vzadu neřvou děti.

Motor a jeho síla je dostatečný, ovšem nároky (hlavně manželky) na něj nejsou nikterak veliké. Všechny testy benzínové 5008, co jsem našel, byly s THP, kde byl výkon motoru hodnocen jako dostatečný až dobrý, s přihlédnutím k faktu, že většina motoristických novinářů jsou latentní závodníci, tak pro svůj účel a pro svou cílovou skupinu jde bez problému označit za dostatečný i 120k atmosféru. Při subjektivním hodnocení výkonu je třeba přihlédnout i k výše zmíněné akustice, výborné odhlučněni při 130 km/h ubere 20km/h na subjektivním pocitu. Od tohoto motoru na oplátku očekávám spolehlivost a nízké provozní náklady (nemyslím teď přímo spotřebu paliva).

Spotřeba paliva je v průměru lehce nad 8l při pár stech km celkového nájezdu, pod 8 po zajetí nebude problém se dostat.

5008 podobně jako Mitsubishi Grandis nebo Mazda 5 svůj MPV původ snaží zamaskovat kombi kabátem, u 5008 tento pocit neztratíte ani za volantem, tady samozřejmě záleží na gustu, mě to spíše vyhovuje, obzvlášť když si místa ve druhé řadě MPV charakteristiku ponechaly - vyšší paluba, bezbariérový pohyb pro pasažéry a rozměry.

Co chybí

Tak určitě bych ocenil posuvné dveře vzadu, kvůli tomu se mi zase grand C-max líbil a v T5 sem si na ně rychle zvykl. No tak si budu muset zase odvyknout. Holt ty kompromisy.

Je jasné, že krátce po nákupu by u většiny aut měly převažovat kladné stránky nad zápornými, Většinou až v průběhu delšího soužití a opadnutí počáteční euforie vyplavou i ty slabší místa, hlavně ve spolehlivosti, což není asi problematika výlučně aut. V případě/až se tak stane, tak rozšířím.

Silné stránky

- value for money
- vnitřní prostor versus vnější rozměry
- praktičnost, konfigurovatelnost prostoru
- jizdní vlastnosti, pohodlí na palubě
- odhlučnění
- relativně konzervativní vzhled

Slabé stránky

- nejsou posuvné dveře
- orig. zahrádka sice pěkná, ale málo kompatibilní
- až objevím další, dodám

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

zatím nic

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

AV Car Veleslavín, bez problému

 


Další vozy Peugeot 5008



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
9

zatím ne moc relevantní

praktičnost
10
prostornost
10

ve vztahu k vnějším rozměrům výborná

jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluPeugeot 5008
Peugeot 5008: Z MPV se stává konkurent pro kodiaq Peugeot 5008: Z MPV se stává konkurent pro kodiaq

Druhá generace Peugeotu 5008 je 4,64 metru dlouhým SUV,…

 






Blesk.cz

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Finále plesové sezóny? Za velké prachy valčík beznaděje

Sezóna plesů skončila a opět se ukázalo, že i na velkých a prestižních bálech, jakým byl i ten Česko Slovenský v…

Vyprošťování z kolejí a oživování ve vagónu: Drsné záběry z pádu ženy pod metro na I. P. Pavlova

Vyprošťování z kolejí a oživování ve vagónu: Drsné…

Ve středu odpoledne spadla třicetiletá žena pod metro ve stanici I. P. Pavlova, utrpěla těžké zranění hlavy.…

 

iSport.cz

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli přijet, hrozí blamáž

Slovensko se před MS bojí! Všichni z NHL odmítli…

Obavy jsou na místě. Slovenští fanoušci se před hokejovým šampionátem v Německu a Francii strachují o udržení…

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona smetla Osasunu 7:1

SESTŘIHY: Real vyhrál 6:2 v La Coruni, Barcelona…

Fotbalisté Realu Madrid a Barcelony se ve 34. kole La Ligy činili. „Bílý balet“ vyhrál na půdě La Coruni jasně…

 

Reflex.cz

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro děti? Můžete platit živou kozou či ovcí

Revoluční krok v Zimbabwe: Nemáte na školné pro…

V roce 1980 se obyvatelé někdejší britské kolonie Rhodesie dočkali vytoužené nezávislosti. Ovšem od roku 1987…

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí říkat „zakladatel míru a národní jednoty, vůdce národa...

Nová šílenost v Tádžikistánu: Prezidentovi se musí…

Autoritářští vládcové světa si zakládají i na svých nejrůznějších titulech, která pak používají především…