reklama


Recenze

patr007 (muž 46 let) Poslat zprávu
 
9 Majitel

Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi, 147 kW

9,92 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 5 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 9 Ford Mondeo, foto 10
Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 39 Ford Mondeo, foto 40 Ford Mondeo, foto 41 Ford Mondeo, foto 42 Ford Mondeo, foto 43 Ford Mondeo, foto 44 Ford Mondeo, foto 45 Ford Mondeo, foto 46 Ford Mondeo, foto 47 Ford Mondeo, foto 48 Ford Mondeo, foto 49 Ford Mondeo, foto 50 Ford Mondeo, foto 51 Ford Mondeo, foto 52 Ford Mondeo, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Rok výroby 2011 Koupeno nové najeto [km]:37000 palivo: nafta počet válců: 4 objem [cm3]: 2179 výkon [kW]: 147 kroutící moment [Nm]: 450 zrychlení 0-100 km/h [s]: 8,2 maximální rychlost [km/h]: 225 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 490 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 8,5

Popis vozu

Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem dostal příležitost inovovat a rozhodl jsem se pro změnu. Je třeba podotknout, že jsem byl s Octaviemi spokojený, ale změnu to přece jen chtělo. Rozhodl jsem se zůstat u "normálního" osobáku, chtěl jsem ale povýšit třídu. Do výběru jsem zahrnul tyto vozy: Škoda Superb, Opel Insignia, Mazda 6, Peugeot 508 a Ford Mondeo. To jsou auta, která mě něčím zaujala, ostatní ve mě nevyvolala žádné emoce nebo prostě nebyla v danou chvíli po ruce. Výběr bylo třeba provést velmi rychle, a tak jsem musel vsadit na vozy, které jsou již vyrobeny a prakticky okamžitě k odběru. To značně ovlivnilo rozhodování. Superb vypadl téměř okamžitě kvůli nedostupnosti a, společně s pětsetosmičkou i kvůli nejnižší míře "šmrncovnosti" v mých očích, Mazda 6 nezabodovala výbavou, Insignia v liftbacku, který by se mi líbil, vzadu neuveze mého na toto auto příliš vysokého syna. Takže jsem skončil u Mondea, i když do soutěže nevstupoval jako můj favorit. Nejvýznamnějším plusem Mondea oproti konkurenci byl poměr výkon/výbava/cena. Akční sleva 24 % snížila cenu nejvyšší výbavy Titanium S obohacené ještě dalšími doplňky (oproti standardu výbavy Titanium S je v/na voze navíc výbava v celkové ceně 110.000,- Kč) z ceníkových 970.000,- na konečných 735.000,- Kč včetně DPH, čemuž mohli v danou chvíli konkurenti jen těžko vzdorovat, pokud začnete srovnávat výbavu.
Měl jsem na výběr provedení liftback nebo kombi. Přesto, že se mi více líbí liftback, rozhodl jsem se pro kombi, a to proto, že ve výbavě Titanium S je standardně plnohodnotné rezervní kolo, což je, samozřejmě, výhoda, nicméně zavazadlový prostor je tím zmenšen na cca 480 l a v kombinaci s karoserií liftback je pak už znatelně méně praktický. Poměrně malý, resp. mělký kufr v tak velkém autě je asi jediné negativum, se kterým jsem se musel smířit, a to i ve srovnání s Octaviemi (se Superbem se to vůbec neodvažuji srovnávat). Když jsem ten menší kufr překousl, tak už mě čekala jen pozitiva. Auto má, samozřejmě, i některé další "mouchy", klady ale výrazně převažují.

Za nejvýznamnější kladnou vlastnost Mondea považuji vynikající jízdní vlastnosti. Ty srovnávám především s Octavií. Ta jezdila výborně, ale s tím, jak sedí na silnici a jak se ovládá Mondeo, se srovnávat nemůže. Ono tohle srovnání ale není vůči Octavii zcela fér, protože Mondeo má nejen jiné všechny rozměry, ale ve verzi Titanium S má i sportovní podvozek a byl mi dodán s pneumatikami Bridgestone Potenza 050 v rozměru 235/45 R18 (Octavia měla standard 195/65 R15), takže srovnávám tak trochu hrušky a jablka. Řízení Mondea je ale opravdu zábava, motor 2.2 TDCi 147 kW/420-450 Nm ho dokáže pěkně rozhýbat a řízení dává velmi dobrou odezvu. Kombinace sportovního podvozku, velkých kol a nízkých pneumatik ale určitě nebude vyhovovat těm, kteří hledají koráb vyhlazující všechny nerovnosti. Tady si na každé příčné nerovnosti drncnete, podélná se zase bude snažit vytrhnout vám volant z rukou, ale já jsem přesně tohle chtěl. Ve skutečnosti je jízda o dost komfortnější, než jsem čekal. Čeho si budete také užívat, je ticho. Motor v běžných otáčkách neslyšíte, aerodynamický hluk je minimální. Pracující motor se ovšem projevuje lehkými, ne však nepříjemnými, vibracemi volantu i řadicí páky. Jediné, co opravdu slyšet je, to jsou pneumatiky. Při jejich rozměrech a tvrdosti se ale nedá nic dělat. Trochu jsem se bál kvality interiéru (podle jiných Fordů, které mám "po ruce"), ale i v tomto jsem byl příjemně překvapen. Prostor pro posádku je velkorysý a komfortní, výbava je opravdu bohatá. Z toho, co se do auta dá napěchovat, chybí asi jen spec. multimediální systém, adapativní tempomat, hlídání jízdního pruhu a parkovací kamery.

Nepříjemným překvapením byla tedy asi jen reálná spotřeba. Na tabulkové hodnoty se reálně nedá dostat. Nejnižší reálnou hodnotou dlouhodobější průměrné spotřeby bylo dosud 7 l na 100 km, což je stále o cca 1 litr více, než říká teorie, to ovšem jedině při maximálně zdrženlivé jízdě mimo město, po rovině, v rychlosti o 90 km/h a řazením "nahoru" při 1600 otáčkách, bez jakéhokoli zrychlování. Při "normální" jízdě, kombinaci města, meziměsta i dálnice jezdím běžně za 8 až 8,5 litru. Nejpodstatnější vliv na spotřebu má dálnice. Již při 130 km/h Mondeo jede za bezvětří po rovině min. za 8,5 l, každý kilometr rychlosti navíc pak spotřebu významně zvyšuje. Hodně se na tom asi podílejí široké pneumatiky. Zde je třeba poznamenat, že zpočátku byla spotřeba ještě cca o 1 litr na 100 km vyšší, ale to jsem později přičetl mému stylu jízdy, který se časem trochu uklidnil a teď využívám overboost už jen když je to opravdu potřeba (i když jezdit s tímhle autem na spotřebu a nevyužít tak řady jeho vlastností, kvůli kterým se takováto auta kupují, by byl vlastně hřích).

Svoje dosavadní zkušenosti bych shrnul asi takto: I po 14000 ujetých km hodnotím volbu jako dobrou, neměl jsem s autem dosud žádné problémy, jízdní vlastnosti jsou vynikající, řízení zábavné. Spotřeba prý ještě v budoucnu klesne, uvidíme tedy, kolik kilometrů motor potřebuje, aby přestal být v záběhu, s dosažením tabulkových hodnot (7,8/5,0/6,0 l/100 km) ale nepočítám. Snížení ambicí v rozměrech pneumatik na zimu by se také mohlo na spotřebě pozitivně projevit. Je se také třeba smířit s tím, že pneumatiky v prakticky všech rozměrech a rychlostních a hmotnostních indexech zapsaných v technickém průkazu (215/50 R17 95W, 235/45 R17 94V, 235/40 R18 95V, 235/45 R18 98W, 235/40 R19 96Y) nejsou v pneuservisech běžně na skladě a nepatří mezi nejlevnější. Za jediný celkem standardní se dá počítat rozměr 215/55 R16 93V, který mi k tomu autu ale nějak nesedí. Díky hmotnosti a charakteru auta se také pneumatiky poměrně rychle sjíždějí. Při troše hledání se ale i náklady na pneumatiky dají udržet v rozumné výši.

Silné stránky

- jízdní vlastnosti
- prostor pro posádku
- kvalita interiéru, materiálů i zpracování
- výkon a pružnost motoru
- odhlučnění interiéru
- odezva řízení
- bohaté multimediální schopnosti
- výborné sedačky vč. koženého potahu
- vnější design
- těžko definovatelný šmrnc
- bezklíčové zamykání
- startování
- vysoké max. přípustné zatížení

Slabé stránky

- vyšší spotřeba při "normální" jízdě
- znatelný turbo efekt motoru
- neergonomické ovládání tempomatu
- zap/vyp ESP hluboko v menu
- nepraktické stmívání displejů (hlavně toho centrálního)
- chybí funkce automatické informace o další prohlídce
- odstávající stropní čalounění vzadu
- chudý a nedůvěryhodný palubní počítač
- relativně malý (mělký) kufr
- poměrně málo mechanicky odolný koberec v kufru
- auto neumí česky (pro mě nepodstatné)
- neaktuální mapy v navigaci

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Dosud (37000 km) žádná závada, se servisem jsem řešil jen výměnu palivového filtru po zamrzlé naftě a poškrábané IR čelní sklo při nízkých teplotách - detaily uvádím v novinkách.
Přístup servisu (Ford Charouz Hradec Králové) aktivní a vstřícný.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Vše OK, auto se prodalo vlastně samo, přístup prodávajícího vstřícný a rychlý (Ford Charouz Hradec Králové)

Kola a pneumatiky

Auto jsem koupil na originálních 18" kolech (8Jx18) s pneumatikami 235/45 R18. Z důvodu úspory nákladů jsem na zimu koupil ráfky Enzo 17" a pneumatiky 215/50 R17. Po sjetí (po )21000 ujetých km!) původních letních pneumatik jsem, opět z důvodu úspory nákladů, přešel na letní rozměr 235/40 R18. Obě změny - 17" a užší zimní kola a nižší letní pneu oproti standardu v době koupě - hodnotím jako dobré. Auto se chová dobře, na těch zimních je to o něco větší komfort a jsou také tišší, žádný rozdíl v jízdě mezi 235/45 a 235/40 není znát. Jediné, na co je třeba pamatovat, je to, že techometr je zjevně kalibrován na větší kola a na těch s menším vnějším obvodem se reálná rychlost od té, co udává tachometr, liší skoro o 10 km/h.
Poznámka na závěr: Pokud nemusíte řešit náklady, pak jděte do co největších kol, které si můžete dovolit (podle techničáku až 235/40 R19), to auto s nimi bude vypadat prostě lépe.

 
reklama

Novinky v recenzi

31.5.2015 18:09

Po 4 letech a 140.000 km

Po delší době přidávám zprávu o autu po 4 letech každodenního užívání a 140.000 ujetých kilometrů:
a) Zatím jsem neřešil vůbec žádnou závadu, neměnil jsem ani žárovku, vše vypadá i funguje jako na začátku.
b) Nedávno jsem poprvé měnil čelní okno ... 35.000,- Kč včetně DPH (v ceně je započtena i práce); pojistka pokrývající tuto částku s 500,- Kč účastí stojí cca 4.500,- Kč/rok.
c) Dlouhodobě jezdím za 8 l nafty na 100 km (90 % dálnice)
d) Udělal jsem špatnou zkušenost se zimními pneumatikami Nokian WR A3 115/50 R17. Vydžely 4 sezóny, tj. cca 60.000 km (což je samo o sobě důkaz přílišné tvrdosti směsi), ale smekaly se a smekaly, a to hlavně na mokré silnici při teplotách kolem nuly či lehce nad nulou, tedy při typické české zimě
e) Jediné, na co si stále musím dávat pozor (a někdy na to zapomenu), je nizoučká světlost předního spojleru (mám na něm přídavné plasty, které světlost standardního spojleru ještě snižují), takže ho mám zespodu opravdu odrbaný od obrubníků při příčném parkování
Shrnutí: Jsem až překvapen, že jsem zatím neřešil jediný problém, a to přesto, že auto nijak nešetřím. Takže palec nahoru.

22.6.2012 11:47

Změna rozměru letních pneu

Po 21000 ujetých kilometrů jsem byl nucen vyměnit letní pneu - nic moc. Bridgestone Potenza RE050A v rozměru 235/45 R18 toho tedy moc nevydrží. Je to daň za to, že perfektně drží na silnici, ale přesto mohly vydržet déle. Rozhodl jsem se jednat ekonomicky a hledal jsem levnější řešení, aniž bych musel jít do nějaké číny. V rozměru 235/45 R18 se moc ušetřit nedá, tak jsem snížil profil o 5 % a otevřely se mnohem širší možnosti za mnohem nižší ceny. V rozměru 235/40 R18 se dají koupit pneumatiky již od cca 2500,- Kč/ks, rozumnost pak začíná na cca 3500,- Kč/ks. Já jsem se nakonec rozhodl pro Michelin Pilot Sport 3 za 3900,- Kč/ks. Ušetřil jsem cca 1000,- Kč na 1 kolo a s jízdou jsem velmi spokojen. To 5% snížení profilu na jízdě není znát, jen tachometr teď "kecá" skoro o 10 km/h. Stále ovšem platí, že čím větší celkový průměr kola s pneu, tím auto vypadá lépe, ale i takto je to zkousnutelné, a to tím spíše, že je to významně ekonomičtější řešení.

12.4.2012 11:59

Ceny náhradních dílů a servisu

V rámci úvahy o prozovních nákladech při delším používání auta jsem zjišťoval přibližné ceny některých originálních náhradních dílů, jejichž výměna by mě mohla v budoucnu čekat:
- brzdy ... komplet cca 20.000,-
- filtr pevných částic ... 60.000,-
- palivový filtr ... 3.500,- (už jsem měl tu čest měnit)
- čelní sklo ... 33.000,- (vyhřívané, IR), 25.000,- (vyhřívané, bez IR) - čelní sklo měním poměrně často, tak jsem zvědav na reálnou cenu (dám tam ale určitě sklo bez IR)

Obecně: Některé náhr. díly jsou překvapivě drahé (třeba ten palivový filtr!) a je třeba počítat s tím, že s bude člověk v servisu často setkávat s tím, co já, tedy s reakcí "Jó, to je tenhle model, ten tady moc často nemáme. Tak to nebude 500,-, jak jsem vám říkal do telefonu, ale 3.500,-."

21.3.2012 13:03

Spotřeba se zatíženým autem s rakví na střeše

Tak spotřeba po 30.000 km je stále stejná, tedy průměrně do 8 l/100 km na zimních kolech. Absolvoval jsem také jízdu do Rakouska ve čtyřech lidech, spousta zavazadel, rakev s 5 páry lyží na střeše, rychlost po německých dálnicích cca 160 km/h a průměrná spotřeba za tuto cestu byla 8,6 l/100 km. To mě příjemně překvapilo, čekal jsem klidně i 10 l. Asi je to tím, že pro tenhle motor (2,2 TDCi/147kW) není ta zvýšená hmotnost a aerodynamický odpor zas tak velký problém.

3.2.2012 08:44

Poškrábané IR sklo

Tak jsem prakticky zjistil, že pokovený povrch IR skla má významně nižší odolonost proti oděru, než "normální" sklo. Mechanickým odstraňováním námrazy pomocí umělohmotné škrabky v -10°C jsem kompletně poškrábal celé čelní sklo. Super. Sklo stojí něco přes 30.000,- Kč. Na tuto vlastnost jsem nebyl nijak upozorněn, a tak již s prodejcem řeším, jak to vyřešit. Nevím, kde je hranice bezpečného použití škrabky na IR skle, ale -10°C je už zjevně pod touto hranicí. Ať to u mě dopadne jak chce, tak upozorňuji na tuto skutečnost ostatní uživatele takovýchto skel.
V každém případě si tam nechám dát sklo bez IR vrstvy, protože nejsem ochoten sklo vyměňovat pokaždé, když ho budu potřebovat mechanicky oškrábat (to přeháním jen malinko), protože vyhřívání čelního skla je, alespoň v mém autě, poměrně málo účinné v případě skutečné námrazy a odmrazení tímto způsobem trvá velmi dlouho.

14.12.2011 21:01

První servis - pravidelná údržba po 20000 km

Tak jsem byl na prvním servisu. jednalo se o pravidelnou údržbu po 20000 km. Nic se neřešilo, vyměnili mi olej a to bylo vše. Takže OK, jenom... Taková blbost - po několika desítkách km ujetých po servisu se mi na displeji objevila zpráva, že mám provést výměnu oleje. Po telefonické poradě se servisem jsem provedl speciální trojhmat (brzda, plyn, startovací tlačítko) a zprávu jsem vymazal, ale chlapy od Fordu za to nechválím. S tou zprávou totiž nejde nic dělat, dokud se sama neobjeví. A pak se může objevit, jako mně, kdykoli, a to přesto, že byl olej chvíli předtím vyměněn. Že by auto neměřilo vlastnosti oleje, ale jen počítalo kilometry, aby vyzvalo k výměně? No, je to možná drobnost, ale důvěru to ve mě nevzbuzuje.

29.10.2011 22:37

Přidány fotografie přímého srovnání vzhledu na 18 a 17palcových kolech

Tak jsem galerii doplnil o pár fotek, na kterých je přímé srovnání vzhledu Mondea na 18" a 17" kolech. Ve fotografiích jsou popisy, o jaké ráfky a pneumatiky se vždy jedná. Úhly záběrů nejsou vždy úplně totožné, ale nějaý dojem to jistě dává.

28.10.2011 09:45

Detaily po 17000 km

Po 17000 ujetých km přidávám pár poznámek k detailům, které sice nebývají podstatné, ale názor na auto dokreslit mohou:

1. POZITIVNÍ
- Ani po 6 měsících každodenního ježdění nikde nic nevrže, nehučí, neskřípe, neteče, neupadává.
- Odkládací prostory v interiéru - je jich hodně a jsou opravdu využitelné, a to jsem se připravoval na to, že budu muset značně snížit odkládací ambice oproti Octavii. Nemusím, ba naopak.
- Multimediální schopnosti - bezproblémové přehrávání z CD, USB, BT, AUX, bohaté možnosti nastavení zvuku. Zvuk ze standardních repro je slušný. Ani mi nechybí CD changer, 95 % muziky mimo rádio jde z USB Flash disku.
- Zvenku nikde nekouká anténa (ani ploutev), což je skutečně elegantní oproti řadě konkurentů. Kdyby pánové od Forda ještě někam schovali trysky ostřikovačů předního skla, tak by to bylo dokonalé.

2. NEUTRÁLNÍ
- Mondeo nemá díru mezi zadními sedadly do kufru, což jsem v Octavii s oblibou užíval pro prostrčení lyží bez nutnosti dávat cokoli na střechu, i když jsme cestovali ve čtyřech. Původně jsem to Mondeu nechtěl odpustit, ale teď to hodnotím spíše jako příspěvek k bezpečnosti (a manželka s dětmi se mnou stejně už na lyže jezdit nechtějí).
- Auto neumí česky. Na bezproblémové ovládání všech někdy dost komplikovaně dosažitelných funkcí je třeba umět anglicky, a to nemluvím o hlasovém ovládání auta. Mně osobně to nevadí a auto rozumí i mojí angličtině, ale konkurence většinou česky umí.

3. NEGATIVNÍ
- Zvuk (muzika, rádio) nejde vypnout, pokud chcete mít zapnutou třeba navigaci. Pokud chcete koukat na mapu, ale nechcete nic poslouchat (teď nemluvím o hlasové navigaci), musíte přepnout na nějaký multimediální zdroj, kde nemáte nic připojeného, nebo ztlumit hlasitost na nulu. Jinak je buď vše zapnuté nebo vypnuté.
- BT telefon - handsfree systém v seznamech přijatých či volaných hovorů nezobrazuje jména, ale jen čísla (jména zobrazuje jen ve Phone booku). Pro hledání v seznamu jmen lze využít jen první písmeno a pak klikat na posuvník, což je otravné a pozornost od řízení odvádějící. Chtělo by to mít možnost vyťukat více písmen jména.
- Parkovací senzory mají jen zvukovou signalizaci, chybí grafické znázornění vzdálenosti a směru překážky, které je běžné i u mnohem levnějších aut.
- Doplňková lišta na prazích je možná sportovně elegantní (i když...), v každém případě je to ale komplikace při potřebě zvednout auto na hever. Záklopky otvorů v liště umožňující přístup k bodům pro umístění heveru je třeba otevírat hrubou silou a mně se dokonce dvě ze čtyř vůbec otevřít nepodařilo, spíš jsem oddělával celou lištu z prahu. V pneuservisu to nějak vyřešili bez odnímání záklopek, ruční hever ale bez toho použít asi nepůjde. No, snad nepíchnu...
- Vzadu na hraně kufru stále odstává stropní čalounění. Materiálu je tam málo, takže ho gumová lišta neudrží a vypadá to opravdu hrozně. To bych vytknul asi i autu desetkrát levnějšímu. V téhle kategorii je to ale opravdu ostuda.

27.10.2011 21:58

Z letních osmnáctek na zimní sedmnáctky

Právě jsem přezul z letních 18" kol (pneu Bridgestone Potenza 235/45 R18) na zimní 17" (pneu Nokian WR A3 215/50 R17) a mám zatím tři poznatky:
1. Pozitivní: Rozdíl v jízdě je malý a spíše příjemný. Zatím jsem jel jen na suchu, ale tyhle zimní gumy jsou zatím dokonce tišší, než ty letní tvrďáky. Je to o něco měkčí, ale ne nepříjemně.
2. Neutrálně zajímavý: Menší vnější obvod kol (o cca 7 cm oproti 18palcovým) se projevuje tím, že tachometr lže dvakrát víc, než s osmnáctkami. U 18palcových kol tachometr ukazuje cca o 5 km/hod více, než je skutečnost, u 17palcových je to cca o 10 km/hod více. To je docela velký rozdíl. Ten rozdíl oproti realitě je prakticky nezávislý na rychlosti (i když s vyšší rychlostí přece jen trochu roste).
3. Negativní: Auto s těmi koly se mi moc nelíbí. Je to jistě také nic moc ráfky (Enzo W), ale to, že jsou kola o palec menší, se projevuje na estetice více, než jsem čekal. Podle mě jsou 17palcová kola na takhle opulentní auto nafouknuté doplňkovými plasty prostě malá. Zkusím pořídit nějaké fotky a dát je do galerie.

9.10.2011 10:22

Zimní kola

Vyřešil jsem nákup kompletu zimních kol. Rozhodl jsem se zkombinovat čtyři základní parametry:
1. Velikost 17"
2. Co nejnižší cena
3. Homolgace ráfku
4. Důvěryhodnost značky pneumatik
Výsledkem je kombinace ráfků Enzo W 17" (2.654,- Kč vč. DPH/ks) a pneumatik Nokian WR A3 215/50 R17 (3.217,- Kč vč. DPH/ks). Doufám, že se neukáže, že to bylo až moc levné. Kdyžtak dám vědět.

8.10.2011 12:03

Přidány fotografie

Tak jsem přidal fotografie reálného vozu, který popisuji. Snažil jsem se ukázat to, co se na oficiálních fotkách leckdy nedá najít. Doufám, že omluvíte, že jsem auto před fotografováním moc nesmejčil.


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium S, 2.2 TDCi, 147 kW

Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

37000 km a stále jede

praktičnost
9

Velmi dobrý poměr sportovnosti a praktičnosti.

prostornost
10

Široký a dlouhý interiér

jízdní vlastnosti
10

Jistý a čitelný podvozek, komunikativní řízení

jízdní komfort
8

Sportovnější provedení (Titanium S) = méně jízdního komfortu díky nízkoprofilovým pneumatikám a tvrdšímu podvozku. Jedná se ale o velmi dobrý kompromis mezi sportovnem a komfortem jízdy.

provozní náklady
7

Trochu vyšší spotřeba (prům. 8,5 l/100 km), dražší pneumatiky (235/45 R18 cca 5000,- Kč/1 ks nebo 235/40 R18 za cca 4000,- Kč/1 ks) i náhradní díly.

náhradní díly
8

Některé originální díly jsou opravdu předražené (čelní sklo, palivový filtr, kola, ...)

výkon motoru
9

147 kW/420-450 Nm je slušný výkon i na tak poměrně těžké auto. Klidně by tam mohlo být ale i víc koníků. A taky bych přivítal zahlazení velké turbodíry (co třeba biturbo?).

spotřeba
7

Průměrných 8,5 l/100 km (i po 37000 ujetých km) je celkem dost. Kladem je, že při větším zatížení spotřeba nijak výrazně nestoupá.

hlučnost motoru
9

Za studena je to klasický traktor, po zahřátí je ale celkem kultivovaný. V kabině je slyšet motor jen při rozjezdu, při normální jízdě je téměř neslyšitelný.

kvalita sedadel
10

Není co vytknout - skvělé tvarování, boční vedení, vynikající potah (kombinace hlazené kůže a perforované semiše).

brzdy
9

Mohly by být drobet tvrdší, ale objektivně jsou OK

zavazadlový prostor
9

Díky plnohodnotné rezervě je kufr mělčí a tajké je čalouněn poměrně málo odolným kobercem.


Více o modeluFord Mondeo III (2007-dosud)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi rapidně ubylo turistů

Turci zavírají hotely a masově propouštějí. V zemi…

Turecké hotely bojují s vážnými problémy, protože jejich obsazenost prudce klesla a je nejnižší v Evropě. Hotely…

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše Nobelovku. Ministr je na prášcích

ONLINE: Zeman chválil rozpočet a chce pro Babiše…

Miloš Zeman ve středu přišel do Poslanecké sněmovny u příležitosti schvalování státního rozpočtu pro příští rok.…

 

iSport.cz

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem Beckerem

Šest grandslamů a dost. Djokovič se rozešel s koučem…

Srbský tenista Novak Djokovič po sezoně, v níž přišel o post světové jedničky, ukončil spolupráci s koučem…

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí, Barcelona i Kyjev nadělovaly

Basilej padla s Arsenalem a v Evropě končí,…

Švýcarská Basilej s Tomášem Vaclíkem a Markem Suchým prohrála v posledním utkání základní skupiny Ligy mistrů s…

 

Reflex.cz

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív fotografovali zesnulí

Krásné, nebo morbidní? Podívejte se, jak se dřív…

Morbidní, nebo kouzelné? Zvyk, který přivedla na svět Daguerrotypie, neboli předchůdce moderní fotografie,…

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Vánoční úvěry na dárky? Produkt pro slabomyslné!

Na Mikuláše Česká televize zveřejnila naprosto pekelná čísla o finanční uvážlivosti našeho národa. Je těžké si…

 
 
reklama