Diskuse

Ford Mondeo (2011)

26.9.2011

Po cca 7 letech ježdění se Škodou Octavia I a II, vždy s motory 1,9 TDI (66, resp. 77 kW) jsem dostal příležitost inovovat a rozhodl jsem se pro změnu.…

 

Ford Mondeo (patr007)

Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz


  • 00 Reagovat !

    foto iudex

    iudex 26.09.2011  12:11

    Spotreba

    Fajn recenzia na dobré auto; chýbajú ale fotky, ktoré vypovedia tiež dosť (z priloženého PC rendera sa nedá poriadne určiť ani farba - Lunar Sky?).
    Ad spotreba: samozrejme že Ti spotreba pôjde dole, čo čakáš pri 1400 km? Mne spotreba plynule klesala do 10000 km, a to mám benzín, dízel si "sadá" ešte dlhšie. Aj keď od 200 koňovej dvedvojky poháňajúcej takmer päťmetrové auto nemôžeš čakať spotrebu Octavie 1,9TDI. Ale ešte liter dole podľa mňa môžeš čakať.
    Tak nech dobre jazdí a pridaj foto. ;-)
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 26.09.2011  14:17

      « Re: Spotreba

      Ale on píše 14.000 km a to je docela rozdíl. ;-) Osobně taky počítám s průměrkou tak 7.5 až 8 litrů. Uvidíme.
      • 00 Reagovat !

        foto iudex

        iudex 26.09.2011  15:26

        « Re: Re: Spotreba

        Mea culpa, jednu nulu som prehliadol. :*) 14t už je na slušný zábeh dosť; tak platí len tá moja štvrtá veta.
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 26.09.2011  15:57

          « Re: Re: Re: Spotreba

          Je to tak, hmotnost auta, objem motoru a jeho výkon ( a s ním související jízdní styl) prostě nedovolí s takovou károu jezdit za 5 litrů. V mém případě se ještě přidá automat a chtělo by to mít za strýčka šejka Al Ahmeda. >:D

          • 00 Reagovat !

            foto iudex

            iudex 27.09.2011  10:36

            « Re: Re: Re: Re: Spotreba

            No tiež som zvedavý, až to bude, či nebudem jazdiť s benzínom za menej, ako Ty. :-)
            • 00 Reagovat !

              foto woody-alien

              woody-alien 27.09.2011  12:04

              « Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba

              Já si žádný iluze nedělám, s Vitarou jsem byl spokojenej, když jsem se dostal pod osm litrů. Je to sice něco jinýho (stálý AWD), ale prostě jsem na podobný hodnoty duševně připraven. ;-)

              Švagr jezdí svižně s S-Maxem 2.0TDCi 103kW za 7.5 litru a stále kvůli tomu skučí. O to zajímavější je, že s o hodně těžší H1 s 2.5l motorem, často naloženou až po střechu, jezdím dlouhodobě za 8.6. A to jezdím podle svý chuti, čili spíš rychleji. To je naprosto úžasný. :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto patr007

      patr007 04.10.2011  17:09

      « Re: Spotreba

      Pokusím se sem dát nějaké moje fotky, nějak jsem to auto ještě nefotil. Je to ale barva Lunar Sky, podle techničáku "hnědá základní" :-) a lepší fotky, než se najdou na webu Fordu asi stejně neudělám. Pokusím se ale...
    • 00 Reagovat !

      foto patr007

      patr007 16.11.2011  19:50

      « Spotreba

      Tak už chvíli jezdím s menšími a užšími koly - z letních pneumatik 235/45 R18 jsem přesedlal na zimní 215/50 R17 a dlouhodobější průměrná spotřeba klesla z původních 8,0 l/100 km na nynějších 7,65 l/100 km. Počítač ukazuje sice 7,4 l/100 km, ale to je třeba přepočítat na menší kola, která počítač při těchto i jiných výpočtech docela matou (jak píšu i jinde, tachometr nyní ukazuje o cca 10 km/h vyšší rychlost, než je rychlost reálná, přičemž s původními 18" koly to bylo jen o cca 5 km/h). Takže sice ani teď to není žádná sláva, ale spotřeba o něco nižší opravdu je. Kdyby ty užší gumy byly letní, možná by to bylo ještě o něco méně, to už ale nejspíše nevyzkouším.
      Pozn.: Rozdíl v obvodu 18" a 17" kol ve výše uvedených rozměrech je cca 7 cm, což je 3,3 %.
    • 00 Reagovat !

      foto patr007

      patr007 21.03.2012  13:01

      « Re: Spotreba

      Tak spotřeba po 30.000 km je stále stejná, tedy průměrně do 8 l/100 km na zimních kolech. Absolvoval jsem také jízdu do Rakouska ve čtyřech lidech, spousta zavazadel, rakev s 5 páry lyží na střeše, rychlost po německých dálnicích cca 160 km/h a průměrná spotřeba za tuto cestu byla 8,6 l/100 km. To mě příjemně překvapilo, čekal jsem klidně i 10 l. Asi je to tím, že pro tenhle motor (2,2 TDCi/147kW) není ta zvýšená hmotnost a aerodynamický odpor zas tak velký problém.
    • 00 Reagovat !

      foto Guzma

      Guzma 03.06.2013  08:31

      « Re: Spotreba

      Já jezdím s Mondeem 2.0EcoBoost 178kw za 8,6L dle PP, ty údaje zde uváděné jsou real nebo dle PP? Pokud dle PP, tak rozdíl je hodně malý.
  • 00 Reagovat !

    foto STomas

    STomas 26.09.2011  14:46

    Spotřeba

    Gratuluji k novému vozu. Dle mého názoru spotřeba není, až tak špatná. Když se podíváte na podobně výkonné vozy, tak se spotřebou na tom nejsou lépe. Já mám 2,0 TDCI a taky se nedostanu na spotřebu výrobcem... Každopádně si brousím zuby na stejný vůz s 2,2 TDCI 147kw a výbavě enterprise. Budu se zájmem sledovat další poznatky.
    • 00 Reagovat !

      foto czvlkoun

      czvlkoun 26.09.2011  16:21

      « Re: Spotřeba

      Pak dám vědět, jak to vypadá u stejně výkonného Ecoboostu. Doufám, že o moc hůř ne :-)
      • 00 Reagovat !

        foto sir

        sir 28.09.2011  11:34

        « Re: Re: Spotřeba

        No s Ecoboostem budes tak o litr nahoru se spotrebou...coz, ale v porovnani s vykony , tichosti , moznosti krasne tocit....je paráda :-) Aspon dle mych 65 tis km zkusenosti :-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 28.09.2011  18:42

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          Hmm, cirou nahodou mam stejny motor jako ty a opravdu nevim, jak zvladas jezdit 160-220 km/h za 10,5l. Kdyz jedu konstantne 160km/h na dalnici(165tacho), tak je spotreba 11-13 litru podle profilu a vetru. S 2.2TDCi predfacelift jsem jezdil za 8-8,5 litru pri podobne rychlosti. Spotreba 8.3 odpovida u benzinu tempomatu nastavenem na 120 km/h. Proste je to tak, ze do dalnicnich limitu je rozdil pomerne maly, ale se vrustajici rychlosti se nuzky rozeviraji cim dal tim vic. Stejne jako nechapu tu zminku o vykonu. Rozdil 147Kw(420Nm) a 149 KW(300Nm) pri rozdilu vahy 1599kg vs 1569kg a zrychleni 0-100 za 8.1 vs 7.9 je opravdu hrozne velky. Mel by si sundat ruzove bryle a prestat vysilat do sveta nesmysle. Lidi jsou pak akorat zklamany a nedoceni opravdove vyhody benzinu.
          • 00 Reagovat !

            foto czvlkoun

            czvlkoun 29.09.2011  09:35

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

            Přiznám se, že teď nevím na co to byla reakce. Zejména to s těma brýlema a nesmyslama do světa.
            Často vychvalované vyšší krouťáky u nafty padnou na vrub težším převodům, proto jsou jízdní výkony podobné přijde mi.
            Já osobně mám rád benzíny hlavně kvůli tichosti a rozsahu použitelných otáček.
          • 00 Reagovat !

            foto sir

            sir 17.10.2011  09:37

            « Re: Re: Re: Re: Spotřeba

            Já nikde nepsal že při kosntatní rychlosti 160-220 je spotřeba 10,5 l :-) týkalo se to celé dlouhé cesty, kde byly okresky...viz. tak jak jsem to popsal.

            Jinak ano souhlasím, že čím víc tomu šlapeš na krk, tím je větší rozdíl spotřeby diesl vs benzin.

            Ke zbytku..není nad to vzít jen jedno slovo z celé věty :))

            To jako kdybych řekl, no můžeme za menší cenu porovnávat 2,0Ecoboost s 240 koni a 2,2 diesl s automatem..pak to provnání výkonu atd. bude zas jinde :-)

            Mě jde spíše o kultivovanost...ne nadarmo u 2,2 Tdci jsou trosku výtky na turbodiru a malo vyuzitelne otacky...a kde je radost s jízdy?

            Závěr jen je, že Ecoboost je dobrá volba..dám litránek dva navíc co se týče spotřeby..ale taky mě to poskytne možnost mít radost s jízdy a nebo když jedu klidně.tak téměř neslyšitelný motor. (nebudu brát rychlější ohřívání v zimě atd.)

            Tak hdoně štastných km...to je to nejdůležitejší.
    • 00 Reagovat !

      foto dislike

      dislike 26.09.2011  17:05

      « Re: Spotřeba

      mam slabsi dvoulitr (120kW) neb v dobe koupe nemeli MY2011 2.2tdci s automatem (a nemaji ani ted, 2.2. nema dvouspojku, jen menic), a co se spotreby tyce - pokud pojedu okrsky, podle predpisu, dostanu se na 4.6 .. ale jakykoli mestsky provoz nebo dalnice a je tam 7.5.. ale uz to neresim.. najeto mam 23.000km a nemam pocit, ze by spotreba klesla.

      btw - docela by me zajimalo, jestli jsi nasel jizdni rezim (treba 130km/h, 2500ot), kde ten motor huci - pri vyssich nebo nizsi otacka je zase ticho.. udajne..
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 28.09.2011  18:41

        « Re: Re: Spotřeba

      • 00 Reagovat !

        foto patr007

        patr007 04.10.2011  17:06

        « Re: Re: Spotřeba

        V žádném jízdním režimu se mi nezdá, že by motor hučel. Na docela nepříjemné hučení právě někde kolem 140 km/h si pamatuji z předchozí Octavie, a jsem na to dost citlivý, takže tady můžu prohlásit, že nic. Nutno ovšem dodat, že při trochu vyšších rychlostech se už docela dost ozývají pneumatiky, což celkem významně smazává výhodu odhlučněného motoru. Kdyby tedy motor trochu hučel, tak to nemusím slyšet přes pneumatiky. Ale to by pak asi nebylo významné hučení.
        • 00 Reagovat !

          foto dislike

          dislike 24.10.2011  23:50

          « Re: Re: Re: Spotřeba

          ono kdyby to "moje" huceni bylo od pneu, tak by se to se zmenou otacek motoru neztratilo - coz tady bohuzel tak funguje - dam na 2500ot - hukot - podradim na manualu dolu/nahoru - hukot zmizi - pritom jedu porad stejne rychle.. takze kola to nejsou na 100% .. z auta zacinam byt spis nestastnej
  • 00 Reagovat !

    foto czvlkoun

    czvlkoun 26.09.2011  16:19

    Stupeň výbavy

    Můžu se zeptat proč dnes TITANIUM S?
    Já už netrpělivě čekám, až mi taky dorazí nové Mondeo, ale osobně jsem šel do Enterprise, která mi přišla v ceníku dost zajimavější vzhledem k akční slevě.
    • 00 Reagovat !

      foto patr007

      patr007 04.10.2011  17:00

      « Re: Stupeň výbavy

      Na výběr auta jsem měl jedno čtvrteční odpoledne a vybíral jsem ho vlastně po telefonu. Podmínkou bylo, že to auto bude ihned k odběru. A výbava Enterprise mi nabídnuta nebyla.
  • 00 Reagovat !

    foto RKa

    RKa 08.10.2011  23:01

    Mondeo

    Pozrel som si foto a to auto je krásne krásne krásne a krásne. Výbava - najlepšia. Motor výborný. Proste toto je pre mňa dokonalosť od fordu. Prajem veľa štastných km s týmto autíčkom

    PS(upravil som aj svoje hodonotenie a teda 3x10 bodov)
  • 00 Reagovat !

    foto woody-alien

    woody-alien 09.10.2011  09:18

    Bratři v triku

    Zdravím,

    gratuluju k výbornému autu. Mám necelých 14 dní taky kombi, stejný motor, jen s 6.st.automatem a výbavu Enterprise. V podstatě jsi udělal recenzi i za mě. >:-[] Jízdní vlastnosti výborné, motor s velkou rezervou síly, komfort a ticho uvnitř, pneumatiky mám menší 215/50 17", možná proto mi hukot od nich ani nepřijde. Kufr je opravdu spíš průměrný přesto, že mám minirezervu. Pokud se týká spotřeby, ze začátku mi to ukazovalo hrozný hausnumera, ale jde to rychle dolů.

    Přeju ať dobře slouží :yes:
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 09.10.2011  11:29

      « Re: Bratři v triku

      Ten plýtký kufr Mondea úplně nechápu, zvlášť proto, že se Mondeo dělá jen s předním náhonem, který je pro větší hloubku zavazadlového prostoru optimální, třeba A6 allroad má kufr (papírový objem 560 l) také dost plytký, ale tam je to logicky omezeno především aplikací 4x4, zčásti také dvojitým dnem (trendová podlaha v rovině s nakládací hranou kufru, čehož rozhodně nejsem příznivcem, já raději co největší hloubku), dále prostor kufru na výšku (v zadní části) omezuje i více položené (na kar. kombi) sklo pátých dveří.
      Naopak třeba v Golfu s předním pohonem je hloubka kufru doslova skvělá a dokáže obvykle až překvapivě (do značné míry) nahradit jak menší hodnotu objemu v litrech, tak délku kufru.
      Mondeo s předkem by tedy mělo mít logický předpoklad jak hlubšího (přední náhon), tak delšího/širšího (délka/šířka Mondea) zavazadlového prostoru. Na to jak "přerostle" (na stř. třídu) Mondeo působí, je to docela paradox.
      Ohledně rozměru pneu bude pro české (často poškozené s vyjetými koleji) cesty vhodnější šířka 215mm na 17" kolech (navíc bonus v podobě menší spotřeby), i když na opticky velkou hmotu současného Mondea bude vypadat disk s průměrem 18"/19" vyváženěji.
      Spotřeba se u dieselu obvykle "usadí" někde po cca 20 tis. km a pak už případně klesá výrazně pomaleji...
      • 00 Reagovat !

        foto woody-alien

        woody-alien 09.10.2011  12:15

        « Re: Re: Bratři v triku

        Ten kufr je určitě trochu "prošustrovanej". Šířka a hloubka úplně v pohodě, malá výška naopak praští okamžitě do očí. Pod roletkou můžeš vozit tak tiskoviny, pokud jich nebude moc na sobě. >:-[] Jenže mně to stačí a docela dobrý je, že roletku můžeš strčit pod dno, má tam svoje místo. U Vitary si jí můžu strčit tak leda víš kam, a to bych nerad. 8-s >:D

        Pravda je že ani 17" kola úplně opticky neladí s opulentní karosérií. Jaký je rozdíl ve spotřebě vůči širším 18" nebo 19" by mě docela zajímalo, ale už teď ani ne po 1000 km jsem se na 17" s automatem dostal výrazně pod osm litrů. Pravda zatím bez provozu po dálnici, ale zase bez omezování. Jezdím jak se mi líbí a rozhodně to u nás nevypadá jako někde u Kolína. Takže zatím spokojenost. Uvidíme co bude dál.

  • 00 Reagovat !

    foto white-label

    white label 09.10.2011  13:13

    Konfigurace recenzovaného vozu

    Myslím, že konečná volba karoserie kombi prospěla nejen celkové praktičnosti vozu, ale i jeho vzhledu, mnoho třídních konkurentů Mondea vypadá také lépe ve verzi kombi (např. Passat/Superb), než s karoserií sedan/liftback.
    Líbí se mi tmavý sprotovnější interiér, zejména kombinace alcantara/kůže, na kterou osobně nedám dopustit. Trošku na hraně mi přijde až lehce "hothatchovské" kompletní kontrastní prošívaní červenou nití, ale to je detail, který se asi bude spíš mnoha lidem líbit.
    Velká kola jsou k poměrně "opulentní" (viz woody) karoserii Mondea opticky téměř nuntností a vozu svědčí, jejich design vypadá stále dobře, ale Ford by už mohl konečně přijít (u větších průměrů kol) i s něčím novým/jiným, z tohoto designového stylu kol (ala Lambo) už žije Ford poměrně hodně dlouho a ve velké modelové šíři...
    Zvolená barva karoserie je na některých fotkách tmavě šedá, na jiných jde víc do béžova. Ta temně šedá se ke sportovnějšímu tmavému interiéru Mondea hodí lépe, než odstín posunutý do béžova.
    S autem s touto motorizací a převodovkou jsem nedávno jel a řekl bych, že facelift mu celkově prospěl (nejen interiéru) a ani na 18" kolech mi nějak zvlášť tvrdý nepřipadal, náklony v rychlejších zatáčkách rozhodně byly, i když určitě v míře zcela přijatelné, žádný rodinný SS to logicky není, jak se člověk často dočte v diskusích pod články na auto.cz.
    Velkou výhodou Mondea je tato dieselová motorizace 2,2 TDCi (200PS/420Nm) ke které aktuálně nemá Passat/Superb zcela odpovídající alternativu. Motor sice "trpí" výraznější spodní turbodírou, což se dá řešit "hlídáním" otáček (aby nepadaly úplně dolů), nebo konfigurací v kombinaci s automatem, který tohle z velké části hlídá za řidiče a k celkovému charakteru vozu/motorizace se (podle mě) hodí o něco lépe... Naopak velkou slabinou (nejen) Mondea je absence možnosti 4x4, na druhou stranu poměr cena/výkon/výbava je u Mondea (zvlášť s touto motorizací) to, co obvykle nejvíc rozhodne pro jeho koupi a objektivně se tomu nelze vůbec divit...
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 10.10.2011  15:02

      « Re: Konfigurace recenzovaného vozu

      Velmi dobré zhodnocení :yes:

      Jak jsem ostatně konstatoval už ve svých dojmech, Mondeo v této konfiguraci je především dostatečně komfortním a velmi prostorným (míněno pro pasažéry) dostavníkem s dostatečnou výkonovou rezervou. To že z něj občas někdo v diskuzi dělá málem hot-hatch, je dáno spíš nepochopením charakteru auta nebo přehnaným nadšením nad skutečně velmi dobrými jízdními vlastnostmi. Pokud mohu mluvit za sebe, já jsem přesně s výše zmíněným zaměřením Mondea spokojen, přesně to jsem od něj chtěl.

      Pod závěrečnou větu se klidně můžu podepsat. Cenová nabídka na takto nakonfigurované Mondeo obvykle zadupe zbytky pochybností do země silou bucharu, zvlášť porovnáme-li s přímou konkurencí ve srovnatelné výbavě.
  • 00 Reagovat !

    foto superkutil

    superkutil 09.10.2011  14:17

    Spotřeba

    Mám Mondeo 2.2TDCI 114kW z roku 2006 a teď mám nejeto 130tis.km. Když jsem auto koupil, tak byla spotřeba někde kolem 7,5 litru, možná to bylo stylem jízdy, předtím jsme měl Mondeo benzínové, ale nemohl jsem se se spotřebou dostat dolů. Po cca 20tis.km se snížila na 6,9 litru, ale níž se nedalo. A auto se pořád chovalo divně. Třeba při plném plynu docházelo ke kolísání zrychlení (jakési propady). Dal jsem to i na motorovou brzdu na Jarov a na grafu byly propady taky vidět. Nakonec jsem daleko za polárním kruhem pochopil, kde je problém. Z výroby byl totiž vadný EGR ventil a místo aby v servisu hledali závadu, tak mi stále tvrdili, že je to jen můj pocit. Takže mi ve 40tis.km vyměnili EGR a auto se rázem změnilo a spotřeba začala klesat. Dnes se pohybuji mezi 5,5 - 6 litry podle PP. Je to ale o stylu jízdy. Pokud se motor točí do 2000ot, šlape se lehce na plyn a nejezdí se víc jak 110km/h, tak se dá udržet do 5,5 litru. Pokud jedu na dálnici 130km/h a na střeše mám kola, tak jedu za 9,5 litru. Také stání ve městě na červenou dělá hodně - prostě na volnoběh žere.

    Motory TDI a TDI PD jsou, pokud jde o spotřebu, bezkonkurenčně lepší, TDCI a HDI jsou zase tišší. A nové motory TDI CR jsou už také větší žrouti. Za zvýšení spotřeby může i snaha o snížení emisí a DPF.

    Kolega má Mondeo 2.2TDCI 125kW a také má problémy se spotřebou, prostě motor živěji reaguje na plyn ale taky víc žere. A na tu turbo díru si u 2.2TDCI 147kW stěžuje kde kdo. Už je motor prostě moc plněný a potřeboval by biturbo nebo kombinaci mechanického a turbo kompresoru.
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 09.10.2011  14:43

      « Re: Spotřeba

      S tím závěrem v podstatě určitě souhlasím, jen u dieselu se kombinace klasického turba a kompresoru (poháněného motorem) nepoužívá, takže bych v tomto případě zůstal u možnosti twinturba/biturba...
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.10.2011  15:50

    Spotreba

    Podle mne ta spotreba jeste klesne, pockal bych az ke 20 000. Ja mam 2.2 TDCi Mondeo rok 2009 a spotreba klesla az kolem dvacitky. Turboprodlevu mohu taky potvrdit, holt dokonaly motor to neni. Chipovani jsem delal po roce a neco, ma to neco kolem 158 kW a 482 Nm na valcove brzde. Dlouhodobou spotrebu mam 6.8. Nejmin jsem mel prumernou psotrebu 6,4, kdyz jsem se par mesicu opravdu snazil. Ale to bylo opravdu s velkym sebezaprenim. Kdyz to melo pod 20 000, tak jsem jezdil s prumerem 7,2, co si pamatuju. Jeste bych tomu nejaky cas nechal, ono to pude dolu.
  • 00 Reagovat !

    foto sir

    sir 17.10.2011  09:46

    Dotaz navigace

    ....čte ti to TMC bez problémů? Já mám sice starší model (používá mapy na DVD místo na SD kartě jak je u tebe) a právě mě to funguje jen v zahraničí a v čr vůbec ne. Reklamuju to skoro rok a teď mě dali novou navigaci (ten stejný model) a samozřejmě žádná změna, v čr mě to nejede :-(
    • 00 Reagovat !

      foto patr007

      patr007 17.10.2011  12:25

      « Re: Dotaz navigace

      Ano, RDS-TMC to čte a zobrazuje některé problémy na silnici, kolony apod. Člověk si musí trochu zvyknout na symboliku a rozeznávání toho, jestli např. navigace signalizuje, že začátek práce na silnici teprve přijde nebo jestli už je tam, kde je příslušný symbol, ale funguje to. Jiná otázka je reálná užitečnost těchto informací - často přijedu na místo se signalizovaným problémem a nic tam není, ale párkrát se to už i trefilo. To ale, samozřejmě, není o přístroji, ale o datech, která jsou přes TMC publikována. Moc jsem se této věci nevěnoval, tak ani nemám přehled, kde všude se v ČR dá TMC zachytit a jak je území ČR pokryto informacemi. Navigaci mám v autě jako doplněk, se kterým jsem původně vlastně ani nepočítal (jak jsem již někde uvedl, auto jsem kupoval víceméně po telefonu), a ani s ní příliš často nepracuji. Základní funkce to má, pár funkcí mi v ní chybí (nejvíc asi neexistence editovatelného seznamu oblíbených destinací), ale jinak celkem OK. Tedy až na neaktuální mapy. A ty mapy jsou rozhodně starší, než ten 1 rok, který uvádí Ford. První aktualizace pro násl. rok by snad měla být zdarma, za každou další se ale platí, tuším, 9.000,- Kč, což je trochu moc. A to, že je navigace na SD kartu, taky nevidím jako výhodu. SD karta je ukryta někde pod přístrojem, rozhodně není "normálně" přístupná a jakákoli případná manipulace je tedy možná jen v servisu (alespoň pro mě).
      • 00 Reagovat !

        foto sir

        sir 17.10.2011  16:46

        « Re: Re: Dotaz navigace

        U te SD karty, vidím rozdil snad v rychlosti? U mě po delsi dobe stani (noc) trva nez vyhleda prvni cíl/cestu..a to celkem hodne...pak uz je to s vyhledavanim cesty ok.

        Jinak ja to TMC beru taky jen jako doplnek..jezdim dlouhe trasy a tak jsem rad, kdyz muzu kouakt kde se co semlelo :-) Pripadne , jestli to pomuze ohledne nhod na D1, at je clovek na to pripraven.

        Jinak ten editovatelny seznam oblibenych destinaci tam je. Tedy pokud mame namysli to stejne: ukládám si ty destinace, ktere vim, ze pouzivam nejcasteji (vcetne jejich pojmenovani). Pak je volim pres volant a je to mnohem rychlejsi.

        Ja ji vybiral i kvuli tomu, ze bez ni se me design stredoveho panelu moc nezdal esteticky
        • 00 Reagovat !

          foto patr007

          patr007 18.10.2011  10:10

          « Re: Re: Re: Dotaz navigace

          Rychlost vyhledávání tras (včetně první trasy) je, podle mě, srovnatelná s rychlostí samostatné navigace (mohu srovnat s Garmin nuvi 750). Zaujala mě ovšem tvoje zmínka o editovatelném seznamu oblíbených cílů. Na to jsem opravdu nepřišel a jediné, co používám, je automatický seznam naposledy hledaných cílů. Možná je to tím, že nečtu manuály, i když tohle Mondeo je první auto, u kterého jsem opravdu přečetl návod k použití, protože bez toho bych na některé věci prostě nepřišel (třeba odemknutí a nastartování auta, když v tom klíči bez klíče dojdou baterie - obecně programování a užití toho klíče/neklíče je na samostatnou vysokou školu). K navigaci mám samostatnou knihu, tak ji asi taky budu muset přelousknout. Ještě dneska na to mrknu. Díky.
          • 00 Reagovat !

            foto sir

            sir 19.10.2011  11:19

            « Re: Re: Re: Re: Dotaz navigace

            Tak aspoň zapracovali na té rychlosti, mě opravdu okamžitě po nastartování trvá hoodně dlouho než se probere k životu...posléze během cesty už je to rychlé.

            Koukni na to, dají se ukládat editovat, a má to více možností..něco jako waymarks atd. Největší legrace je ovšem zadávání adres pomocí hlasu :-)
        • 00 Reagovat !

          foto patr007

          patr007 20.10.2011  09:31

          « Re: Re: Re: Dotaz navigace

          Tak jsem na to kouknul, dokonce jsem se podíval i do manálu a našel jsem skutečně položku Waymarks, což je jistý editovatelný seznam cílů. Jde do něj ale uložit cíl pouze jedním způsobem, a to uložením aktuální pozice. Nenašel jsem způsob, jak tam např. zadat seznam cílů podle známých adres apod., aniž bych do daného cíle musel nejdříve fyzicky dorazit. Ale OK, nějaká funkce to je, složku "Oblíbené" v běžných navigacích to ale stále nanahrazuje.
          • 00 Reagovat !

            foto sir

            sir 21.10.2011  15:49

            « Re: Re: Re: Re: Dotaz navigace

            Nene waymarks je něco jiného. Zkusim to popsat z hlavy. Najedeš do navigace s tím , že chceš zadat cíl cesty, než vybereš zdali přes zadání adresy nebo pomocí mapy, tak je tam pod tím další možnost (nemyslím ted "Laste destination", z hlavy nevím jak se jmenuje (memory cosi ?) , když tak upravím až vlezu do auta. Na to klikneš a máš tam možnost výběru uložených destinací...buď normálně nebo abecedně atd. ...a když klineš na edit....tak pak tam máš přidat destinaci "Add destination" a to bud zas pomocí adresy...nebo výběru z posledních destinací atd. Můžeš si je pak i přejmenovat atd.
  • 00 Reagovat !

    foto patr007

    patr007 27.10.2011  21:57

    Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

    Právě jsem přezul z letních 18" kol (pneu Bridgestone Potenza 235/45 R18) na zimní 17" (pneu Nokian WR A3 215/50 R17) a mám zatím tři poznatky:
    1. Pozitivní: Rozdíl v jízdě je malý a spíše příjemný. Zatím jsem jel jen na suchu, ale tyhle zimní gumy jsou zatím dokonce tišší, než ty letní tvrďáky. Je to o něco měkčí, ale ne nepříjemně.
    2. Neutrálně zajímavý: Menší vnější obvod kol (o cca 7 cm oproti 18palcovým) se projevuje tím, že tachometr lže dvakrát víc, než s osmnáctkami. U 18palcových kol tachometr ukazuje cca o 5 km/hod více, než je skutečnost, u 17palcových je to cca o 10 km/hod více. To je docela velký rozdíl. Ten rozdíl oproti realitě je prakticky nezávislý na rychlosti (i když s vyšší rychlostí přece jen trochu roste).
    3. Negativní: Auto s těmi koly vypadá dost pitomně. Je to také nic moc ráfky (Enzo W), ale to, že jsou kola o palec menší, se projevuje na estetice více, než jsem čekal. Podle mě jsou 17palcová kola na takhle opulentní auto prostě malá. Zkusím pořídit nějaké fotky a dát je do galerie.
    • 00 Reagovat !

      foto woody-alien

      woody-alien 27.10.2011  23:50

      « Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

      No a teď si představ, že my na těch pitomých 17" i když s lepšími ráfky jezdíme i přes léto. >:D Ale jo, máš pravdu, ani ty sedmnáctky ještě nejsou úplně přiměřený velikosti karosérie Mondea.

      Zajímalo by mě, jak to budeš mít se spotřebou. Bude horší počasí, pojedeš na měkčí zimní směsi, na druhou stranu na menších a užších kolech. Jsem zvědavej, jak se to u tebe projeví na spotřebě.
      • 00 Reagovat !

        foto patr007

        patr007 28.10.2011  08:50

        « Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

        Upřímně se omlouvám, nechtěl jsem urazit nikoho se 17" koly. To, že jsem si k počítači sednul hned, jak jsem se probudil, bylo hlavně proto, že jsem chtěl tuto moji formulaci zjemnit. Už jsem to ale zjevně nestihl. Už včera jsem si říkal, že i mně se líbí Mondea na menších průměrech ráfků, a to, že se mi to právě to moje auto na nich opravdu moc nelíbí, je asi dáno především tím relativním přechodem z větších na menší, těmi ráfky samotnými a pak dodatečným oplastováním verze Titanium S, které tu karoserii ještě více nafoukne. Nejvíc se na tom asi podílí lišta na prazích, která práh opravdu dost sníží (a je také komplikací při potřebě auto zvednout na heveru). Velmi vážně jsem zvažoval 16" a třeba by to dokonce dopadlo esteticky lépe, protože by vnější průměr byl stejný jako na 17", ale bylo by tam "více gumy", což dělá ta kola opticky mohutnější. Hodně jsem to zvažoval (taky, samozřejmě, kvůli penězům), ale nakonec jsem se, hlavně kvůli jízdním vlastnostem, rozhodl pro ty 17".
        • 00 Reagovat !

          foto woody-alien

          woody-alien 28.10.2011  11:39

          « Re: Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

          Není se za co omlouvat. Je pochopitelné, že přechod z 18" na 17" musí být nezvyk a vyvolávat dojem nepatřičnosti. Obzvlášť když Titanium S je ještě o něco "nafouklejší".Já mám Mondeo na originál 17", byl jsem přesvědčen že to bude dostatečný, a dnes zjišťuju, že z některých úhlů to prostě není úplně ono. O 18" jsem uvažoval, příplatek nebyl vysokej, spíš mě odradil cenovej rozdíl pneumatik a (oprávněně) předpokládaná vyšší spotřeba. ;-)
      • 00 Reagovat !

        foto patr007

        patr007 29.10.2011  22:34

        « Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

        Tak jsem do galerie dal pár obrázků, na kterých je vidět přímé srovnání vzhledu Mondea Titanium S s 18" a 17" koly. Úhly záběrů nejsou vždy úplně totožné, ale nějaký dojem to dává. Taky už jsem trochu vychladl a podíval se na to za plného denního světla a nezdá se mi to tak hrozné, jako včera, odvaz to ale prostě není. Ale jezdí se na tom dobře, jen je na ty zimáky docela vedro ;-\ .
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 30.10.2011  18:42

          « Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

          Já bych se na to podivné doporučení Fordu vykašlal a příští zímní pneu koupil 215/55!/17". Dostaněš se tak na prakticky stejný obvod kola jako u letních 235/45/18" auto nebude na zimu tak nízké, vyplní se ti víc mezera v podbězích (stejně jako u letních) a ušetříš podvozek i auto lepším tlumením vyššího profilu pneu. Obvodem menší kolo na zimu má částečnou výhodu jen při častějším používání sněhových řetězů.
          • 00 Reagovat !

            foto patr007

            patr007 02.11.2011  08:44

            « Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

            Souhlasím. Bylo by to nejlepší i proto, že v rozměru 215/55 R17 je větší výběr pneumatik, než 215/50 R17. Jen to holt nemám v techničáku, ale to by se tam možná mohlo nechat dopsat (když tam mohou být ty 18" a dokonce 19"). Btw: Výběr pneumatik v rozměrech, které Ford doporučuje, je opravdu nevelký, až na 215/55 R16 to nejsou zrovna nejběžnější rozměry, a tak nejen že nemůžu vždycky chtít pneumatiku, která by se mi líbila, ale leze to trochu zbytečně i do peněz. No nic, očekávám, že tyhle gumy za jednu zimu sjedu a pro příští sezónu se nad tím znova zamyslím.
          • 00 Reagovat !

            foto Bully-

            Bully_ 16.08.2012  13:56

            « Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

            Vyborny napad. Vykaslete se na vyrobce, na STK, pokuty od policie a v pripade havarie vam i pojistovna nerekne nic na nepovoleny rozmer pneu >:D Ma vazne vyznam takhle bastlit?
            Edit- kdyz si ale propocitam vsechny obvody kol s rozmery co podle vas Ford oficialne doporucuje, davam vam za pravdu ze jde vazne o nesmyslna doporuceni :no:
      • 00 Reagovat !

        foto patr007

        patr007 16.11.2011  19:41

        « Re: Re: Z letních osmnáctek kol na zimní sedmnáctky

        Spotřeba se po přechodu na menší a užší kola opravdu snížila - viz můj příspěvek, který jsem přidal k diskusi na téma spotřeba nahoře.
  • 00 Reagovat !

    foto dislike

    dislike 30.10.2011  01:21

    "dratky" v oknech

    jsou integrovana antena radia :-)
    • 00 Reagovat !

      foto patr007

      patr007 30.10.2011  18:29

      « Re: "dratky" v oknech

      Díky za vysvětlení, to mě opravdu nenapadlo a přitom jsem si říkal, kam že to chlapi ve Fordu tu anténu ukryli...
      • 00 Reagovat !

        foto dislike

        dislike 30.10.2011  19:06

        « Re: Re: "dratky" v oknech

        no, obcas premyslim, kam chlapi od Fordu ukryli dobrou povest mondea :-(
        • 00 Reagovat !

          foto sTiLL

          sTiLL 16.08.2012  12:52

          « Re: Re: Re: "dratky" v oknech

          to bol vtip nie? dratky v prednom skle su na rozmrazovanie
  • 00 Reagovat !

    foto sTiLL

    sTiLL 16.08.2012  12:51

    skrabka na predne okno....omg

    ahoj,
    mam podobne auto, neviem preco mas problem s rozmrazovanim. aj v najvacsej zime som nemal dovod pouzit skrabku, stacilo nastartovat a zapnut odmrazovanie predneho okna, pockat 2-3min a vsetko stieklo prec pripadne som to odhrnul lahko jednym zaberom stieracov. super vec.

    co sa tyka spotreby, mne paradoxne dost pomohol chip (realne 0,5l dole). problem s hlaskami ohladom oleja je zase asi v DPF filtry. oosobne s tym problem nemam ani pri 167 000km (povodny filter) ale uz sa tesim ako ho odtial vyhodim ked sa pokazi, tak isto klesne spotreba a olej aj dlhsie vydrzi. samozrejme sa musi upravit software v riadiacej jednotke aby sa nesnazil regenerovat.
  • 00 Reagovat !

    foto roox

    roox 01.06.2015  08:48

    fajn kára...

    ..a zdařilá recenze psaná s pohlem na užitnou hodnotu... a to se mi líbí! Proto těch 10/10/10. Jo, z tvýho výběru bych já tedy osobně bral M6, ale jsem do japonců zamilovanej, takže to nenání směrodatný ;-). Tak ať dobře slouží a dělá kupu radostí a málo starostí ;-)
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!


Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…