reklama


Recenze

10 Majitel

Ford Mondeo Titanium X 2.0TDCi 6AT

9,91 Uživatelé

Hodnoceno: 69× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Mondeo, foto 1 Ford Mondeo, foto 2 Ford Mondeo, foto 3 Ford Mondeo, foto 4 Ford Mondeo, foto 6 Ford Mondeo, foto 7 Ford Mondeo, foto 8 Ford Mondeo, foto 9
Ford Mondeo, foto 10 Ford Mondeo, foto 11 Ford Mondeo, foto 12 Ford Mondeo, foto 13 Ford Mondeo, foto 14 Ford Mondeo, foto 15 Ford Mondeo, foto 16 Ford Mondeo, foto 17 Ford Mondeo, foto 18 Ford Mondeo, foto 19 Ford Mondeo, foto 20 Ford Mondeo, foto 21 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 22 Ford Mondeo, foto 23 Ford Mondeo, foto 24 Ford Mondeo, foto 25 Ford Mondeo, foto 26 Ford Mondeo, foto 27 Ford Mondeo, foto 28 Ford Mondeo, foto 29 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 30 Ford Mondeo, foto 31 Ford Mondeo, foto 32 Ford Mondeo, foto 33 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 34 Ford Mondeo, foto 35 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 36 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 37 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 38 Ford Mondeo, foto 55 Ford Mondeo, foto 56 Ford Mondeo, foto 57 Ford Mondeo, foto 58 Ford Mondeo, foto 59 Ford Mondeo, foto 60 Ford Mondeo, foto 61 Ford Mondeo, foto 62 Ford Mondeo, foto 62 Ford Mondeo, foto 63 Ford Mondeo, foto 64 Ford Mondeo, foto 64 Ford Mondeo, foto 65 Ford Mondeo, foto 65 Ford Mondeo, foto 66 Ford Mondeo, foto 66 Ford Mondeo, foto 67 Ford Mondeo, foto 67 Ford Mondeo, foto 68 Ford Mondeo, foto 68 Ford Mondeo, foto 68 Ford Mondeo, foto 69 Ford Mondeo, foto 69 Ford Mondeo, foto 70 Ford Mondeo, foto 70 Ford Mondeo, foto 70 Ford Mondeo, foto 70 Ford Mondeo, foto 71 Ford Mondeo, foto 71 Ford Mondeo, foto 71 Ford Mondeo, foto 100 Ford Mondeo, foto 101 Ford Mondeo, foto 102 Ford Mondeo, foto 103 Ford Mondeo, foto 104 Ford Mondeo, foto 105 Ford Mondeo, foto 106 Ford Mondeo, foto 107 Ford Mondeo, foto 108 Ford Mondeo, foto 109 Ford Mondeo, foto 110 Ford Mondeo, foto 111 Ford Mondeo, foto 112 Ford Mondeo, foto 113 Ford Mondeo, foto 114 Ford Mondeo, foto 115 Ford Mondeo, foto 116 Ford Mondeo, foto 117 Ford Mondeo, foto 118 Ford Mondeo, foto 119
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium X 6AT Rok výroby 2009 Koupeno nové najeto [km]:2800 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1997 výkon [kW]: 103 kroutící moment [Nm]: 340 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,4 maximální rychlost [km/h]: 203 počet rychlostí: 6 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 528 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,6

Popis vozu

Ford Mondeo Titanium X 2.0TDCi 6AT.

Rozměry a hmotnost:
- celková délka: 4778
- celková šířka včetně zrcátek: 2078
- celková výška: 1500
- rozvor: 2850
- objem kufru: 528l/1448l
- hmotnost 1592 kg, max. přípustná hmotnost 2190 kg

Motor:
- 2.0 Duratorq TDCi s DPF
- 103 kW (140k) při 4000 ot/min
- 320/340 Nm v rozmezí 1740 – 2240 ot/min
- max. rychlost 203 km/h
- zrychlení 10,4 s
- vznětový řadový čtyřválec, DOHC, 16 V, vysokotlaké vstřikování paliva common rail, turbodmychadlo s proměnlivou geometrií, mezichladičem a funkcí overboost, filtr pevných částic, elektronicky řízená škrtící klapka, dvouhmotový setrvačník

Převodovka:
- Durashift 6-tronic
- možnost volby sportovního režimu
- sekvenční řazení, převodovka udrží zvolený stupeň až k omezovači, podřazení ťuknutím směrem vpřed
- při plně automatickém režimu D převodovka řadí v rozmezí 2100 – 2500 ot/min, podle stylu předešlé jízdy
- to stejné platí v režimu S, kdy se ale otáčky přehoupnou přes 3200 – 3600 ot/min
- řazení je plynulé a v režimu S dodává vozu i dostatečnou dynamiku

Spotřeba:
- město 9,7 l
- mimo 5,5 l
- kombinovaná 7,1 l
- auto má po pár dnech najeto 2600 km a průměrná spotřeba se ustálila na 7,6 l/100km, provoz byl kombinací město a dálnice
- objem nádrže 70 l



Jak to všechno začalo, po 4,5 letech měla Octavia II 1.9TDi na tachometru 150 000 km a tak nastal čas na to, abych se podíval po novém autě. S O II jsem byl spokojen, výbava Elegance a příplatky jako xenony, dešťový senzor, rádio s CD atd. mi postačovaly a nechtěl jsem nic horšího. Hned na úvod bych rád řekl, že jsem si přál automat a benzín (ve výsledku jsem vzal naftu). První volba padla na Mercedes C, bohužel jsem vyššího vzrůstu a auto pro mne bylo prostě malé, úzké, v neposlední řadě mne odrazovala vysoká cena a velmi drahé příplatky. O Vánocích jsem měl možnost se svézt s Hondou Accord, v té době jsem myslel že je rozhodnuto, 2.4 benzín s 5AT, při pohledu na spotřebu jsem se vyděsil, ale dobře, při plnění snů musí člověk něco překousnout, ale auto jsem chtěl až na jaře, potažmo v létě. V mezičase jsem zkusil značky jako Jaguar, Saab, což bylo neuvěřitelné zklamání. Kamarád přišel s tím (vlastní Ford Focus), že bych se mohl podívat na Mondeo, sedl jsem do auta a jel do showroomu Ford, předváděcí jízda mne nadchla, Ford Mondeo 2.0TDCi Trend s 6 manuálem, motor prostě „nebyl“ slyšet (vylezl jsem z OII) a já změnil názor na naftu, prodejce mi při odchodu nabídl slevu 20% a bylo skoro rozhodnuto, jen ještě projít ceník a výbavy. Celou noc mi to leželo v hlavě a po pár dnech jsem zašel do nejbližšího Fordu pro další informace, prodejce mne ale dostal na záda nabídnutou cenou, sleva 35% z auta ktré půjde do výtoby! Bylo to štěstí, protože pán odřekl rezervaci a auto se uvolnilo, začali jsme skládat. Auto šlo do týdne na výrobní linku a do měsíce jsem v rukách držel klíčky od nového auta (celkem překvapení, jelikož na objednanou Octavii jsem čekal skoro 4 měsíce)!
Výsledek byl Ford Mondeo Titanium X 2.0TDCi 6AT + příplatky o kterých níže. Dokonce se na mě usmálo štěstí a prodejce měl předváděcí vůz s automatem, po projížďce jsem byl už definitivně rozhodnut pro 2.0TDCi s automatem.
Volba výbavy byla taky jasná, Ghia má hrozný dekor, sám prodejce nad tím kroutil hlavou a tak jediná volba byla Titanium a rozhodnout se pro X, nebo S. Jelikož nepovažuji 2.0TDCi za sportovce a nechtěl jsem snížený podvozek, padla volba na Titanium X, volba to byla dobrá.

Obsah výbavy Titanium X:
- IPS*airbag řidiče a spolujezdce*stropní, boční, kolenní airbag*startování KeyFree*16‘minirezerva*elektricky ovládaná vnitřní zrcátka*vyhřívané zadní, čelní sklo*modře tónovaná skla*stěrač se senzorem deště*zadní stěrač s cyklovačem*denní svícení*mlhová světla*zpožděné zhasínání světel*duální klimatizace*zadní výdechy klimatizace (B sloupek)*automatické stmívání vnitřního zrcátka*přední a zadní okna elektrická s funkcí globálního otvření/zavření*sportovní přední sedadla*čalounění kůže/alcantara*koberečky*Convers+*tempomat*vyhřívaná přední sedadla

Příplatková výbava:
- Regulace rozjezdu do kopce HLA*dvojité centrální zamykání, obvodový alarm s prostorovým čidlem a dva pasivní klíčky se systémem KeyFree*18‘ kola s pneu 235/40 R18 tvar Y*elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka*Bi-xenonové světlomety se statickými odbočovacími světly, ostřikovače světlometů*audiosystém Sony 6CD/MP3, 8 reprodukrotů, Bluetooth handsfree, USB port v přihrádce před spolujezdcem*parkovací asistent přední a zadní*monitorování tlaku v pneumatikách*reflexní čelní sklo s protihlukovou fólií

První krůčky vedly z Prahy do Liberce, kdy jsem auto pěkně šetři a těšil se, až bude najetých tak 1500 km a vyzkouším co auto umí, jak jsem zjistil tak najet 1500 km není vůbec problém a mohu říci, že s autem se jede krásně, automatická převodovka řadí plynule a časem se člověk naučí, jak si hrát s plynem, aby dělala přesně to co chce. Při dálniční rychlosti 130 km/hod motor točí kolem 2200 ot/min a spotřeba se pohybuje kolem 6 l. Mezi silné stránky považuji ticho, ano možná že někomu přijde 2.0TDCi hlučné, ale jeli jste někdy s TDi? Kultivovanost motoru a díky automatické převodovce i naprosto plynulé stoupání rychlosti je někdy až matoucí, člověk si vůbec neuvědomí, kolik vlastně jede a rychle opouští noha plynový pedál. Poloha za volantem je velmi příjemná, i když bych uvítal ještě snížení sedadla řidiče, jelikož měřím skoro 2 metry, lituji toho, že jsem nedal pár korun za stavitelné sedadlo spolujezdce, bral jsem to jako standart, ale bohužel. Pro vyšší postavy je poloha sedadla moc vysoko, ale nehrozí nabourání o strop. Na zadních sedadlech je ve všech směrech dostatek místa, snad jen nad hlavou vede combi jelikož nemá tak sníženou střechu. Na rozdíl od jiných výrobců beru u Forda jako veliké plus jeho řízení, volant výborně padne do rukou a hlavně dává dobře znát co se děje na silnici, sic i zde je posilovač až dost silný, ale kdo by se chtěl dřít s 1.5 tuny bez posilovače, ale pořád oproti konkurenci dává dostatečnou odezvu od kol. Jelikož jsou na aute 18‘ kola s pneu 235/40, měl jsem strach, zdali nebude jízda moc tvrdá, jak se auto bude chovat na nerovnostech atd., naštěstí se mé očekávání nenaplnilo a s autem se dá jet i po kostkách „relativně“ v klidu, rázy od kol jsou dostatečně utlumené a do volantu nepřechází v takové míře, jaké jsem očekával. Jak již bylo všude napsáno, Mondeo se řadí mezi auta, kterým malá (15‘,16‘) kola opravdu nesluší a 18‘ kola s Y považuji za jedny z nejhezčích, možná krom Individuál, ale ty jsem naživo ještě neviděl, ale na fotkách vypadají dobře. Interiér v provedení černá kůže/alcantara dodává autu punc luxusu a navozuje spolu s Convers+ a audisystémem Sony velmi příjemnou atmosféru, interiér má dekor s imitací hliníku, který je na rozdíl od piano black (piano black je pohledově nejhezčí včetně DVD navigace) praktický na údržbu, nezůstávají zde otisky prstů. Úložných prostorů je zde dostatek, schránka před voličem rychlosti je hůře dostupná, loketní opěrka poskytuje velmi prostoru, má dvě schránky, vrchní třeba na peněženku, klíčky a telefon, spodní je hluboká a poskytne prostor pro vše ostatní, jako držák navigace, nabíjení navigace a telefonu, schránka není chlazená, ale nepovažuji to za mínus, jelikož jsem to nikdy v O II nepoužil, držák na nápoje je prostorný, vejde se do něj 1l lahev (2), 0.5l plastové lahve ale moc pevně nedrží, jen ve středu. Schránka na brýle pod střechou je prostorná a na rozdíl od stejné schránky v O II se mi tam brýle proti sluníčku vejdou. Jako plus považuji zásuvku na loketní opěrce pro zadní sedadla, ale zároveň postrádám zásuvku v kufru pro ledničku na dlouhé cesty, tuto výsadu má jen combi. Bohužel za loketní opěrkou na zadních sedadlech není průvlak na lyže, ale zadní opěrka alespoň obsahuje schránku (například na CD) a 2 držáky na nápoje. Zadní sedadla jsou pohodlná a poskytují dostatek pohodlí. Vůz je vybaven „sportovními“ předními sedadly, sedadla jsou optimálně tuhá, sedák dostatečně dlouhý, ale opěradlo by mohlo být o nějaký ten cm vyšší, pohodlnou polohu si najde každý a sedadlo je standardně nastavitelné ve všech směrech, výškově elektricky. Po ujetí 800 km v kuse jsem z auta vysedl bez známky únavy a věřím že za to mohou i sedadla, v zatáčkách mají dostatečné boční vedení (ale hodně dělá že drží člověk volant, spolujezdec říkal že vedení by mohlo být ještě větší, ale mohlo by to být na úkor pohodlí), vyhřívání jsem v letních měsících nezkoušel, ale jako + považuji možnost regulace, což měla i O II, některá auta tuto možnost nemají (dřívější Mazda 6) a buď topí, nebo ne. Po najetí 1600 km jsem se s autem dostal na německou dálnici kde jsem auto trochu projel, než se vrátil zpět do Čech, auto příjemně táhne až do rychlosti 180 km/hod ve sportovním režimu, 6 rychlostní stupeň řadí při rychlosti 160 km/hod a při rychlosti 200 km/hod motor točí 3500 ot/min (spotřeba 13,8 l), ale na českých dálnicích se při dodržení rychlosti dá jet za krásných 6 – 7 l, údaj skoro stejný jako z minulé O II. Je mi ale jasné, a s tím jsem do auta šel, že na spotřebu O II se nedostanu. Brzdy mají optimální účinek, nevadnou a nástup je plynulý, nejsou to žádné jedovky (jako například u jedničkové Octavie), na všech kolech jsou kotoučové brzdy, přední s ventilací. Brzdy jsem vyzkoušel na dálnici do Plzně, když se kamion rozhodl předjíždět.

Pár detailů:
- Bi-xenonové světla – svítí opravdu velmi silně (vše porovnávám oproti auto které jsem měl s podobnou výbavou, tedy O II, kde nebyla světla Bi-xenonová), dálková světla jsou výborná, statické odbočovací světla dostatečně osvítí zatáčku, ale adaptivní světla to nejsou, ty jsou v základu u výbavy Titanium X a jak jsem se dočetl, fungují výborně, nicméně jsem s volbou xenonových světel spokojen, statická odbočovací světla jsou integrovaná do hlavních světel, stejně tak jako světelná houkačka, dálková světla nejdou zapnout, pokud máte světla vypnutá a jedete jen s denním svícením, u této volby považuji za veliké plus, že nefungují ostřikovače světel a fungují až po regulérním zapnutí světel

- HLA – regulace rozjezdu do kopce, tento elektronický pomocník funguje velmi dobře, v prudkém svahu auto „stoji“ pár sekund ještě na brzdě, Convers+ o tom informuje a dá s nastavit buď plně automatický režim, nebo manuální, kdy se HLA aktivuje 2 sešlápnutím brzdového pedálu (možná někomu přijde tato funkce s kombinací s automatem zbytečná, ale když jsem vybíral výbavu, tak automat byl až na konci a o jeho volbě rozhodla konečná cena, takže jsem mohl za tuto el. věcičku ušetřit pár stovek)

- audiosystém Sony – rádio hraje výborně, kvalita reproduktorů je dostačující a nechrastí ani při hodně hlasité hudbě, měnič na 6CD a podpora formátu MP3 zaručují x hodin nepřerušované produkce hudby, ale jako největší plus povazuji USB vstup schovaný ve schránce před spolujezdcem, stačí MP3 nahrát na flashdisc a o zábavu je postaráno, obsluha je intuitivní a jednoduchá, MP3 se snadno obsluhují prostřednictvím Convers+ a tlačítek na volantu, jediné co bych rádiu vytknul jsou některá „titěrná“ tlačítka, ovládat lze i hlasově, ale přijde mi rychlejší zmačknout tlačítko na volantu. Rádie lze ovládat i iPod připojený do AUX vstupu, nebo jiný audio přehrávač. Rádio umí CD text a adresářovou strukturu na flashdiscu, reprodukce je velmi přesná a není problém poslouchat i mluvené slovo (s tím jsem měl u O II problém, nebylo skoro nic rozumět)

- tempomat – bohužel není adaptivní což by byla ideální volba s automatickou převodovkou, ale tím překročil svůj limit, standardní tempomat mi přijde intuitivně ovládaný a jeho ovládaní si člověk rychle osvojí

- dvojité zamykání a alarm, globální zavírání/otevírání oken. Klasické zamknutí auta proběhne při prvním zmačknutí zámku na klíči, auto se zamkne a dojde ke sklopení zrcátek, po opakovaném stisknutí dojde k druhému zamknutí a aktivaci alarmu (na displeji Convers+ se dá pohodlně nastavit alarm, konkrétně zdali se má zapnou prostorové čidlo, či jen obvodový alarm, také se dá nastavit, aby se auto zeptalo před odchodem, jaký druh zabezpečení se má aktivovat).O aktivaci alarmu auto signalizuje zablikáním, při prvním zamknutí nebliká. Odemknutí proběhne jedním stisknutím, pokud se neotevřou dveře, auto se po 45s zavře a pokud byl dříve aktivován alarm, aktivuje se znovu. Podobně funguje i otevření kufru, kdy se musí tlačítko zmačknout 2x, po zavření kufru se auto zavře a aktivuje předchozí nastavení. Globální zamykání funguje lépe než tomu bylo u Octávie, kde se muselo tlačítko držet po celou dobu stahování oken a stejně tak při zavírání (jakmile někdo vzal za dveře bylo po srandě), zde se tlačítko podrží na 2 – 3 s a okna se otevřou/zavřou automaticky

- Convers+ je přehledný, dobře čitelný a orientace na něm, potažmo v palubním počítači je intuitivní a jednoduchá, ovládá se křížem na volantu, všechny potřebné údaje jsou stále na očích, bohužel je nevyužitý a i základní zobrazení parkovacího asistenta by se hodilo. Na levé straně je část pro palubní počítač (aktuální spotřeba, průměrná spotřeba, dojezd na nádrž, průměrná rychlost), na pravé straně je prostor vyhrazený informačním hlášením, audiu, telefonu, AUX/USB, ve spodní části je teplota, čas a ujeté km. Ovládacím křížem se dá pohodlně listovat v telefonním adresáři, adresáři na flashdiscu a měnit CD

- kufr je obrovský, bohužel zapomněli na háky na tašky, jediné řešení je nákup naskládat do beden, nebo přes taky přehodit síť, oka pro uchycení sítě naštěstí jsou

- automatická klimatizace funguje přesně tak jak má, ventilátor je vcelku tichý a velmi rychle vychladí auto, moc jsem nevěřil kruhovým výdechům, ale vzduch ženou přesně tam kam člověk chce, jako plus považuji výdechy na zadní sedadla v B sloupku, škoda jen, že se ještě jedny nevešly na zadní stranu loketní opěrky

- parkovací asistent přední a zadní, senzory pokrývají velké okolí vozu, přední senzory jsou na nárazníku a pak schovány v mřížce pod značkou, zadní jsou v listě pod nárazníkem (nevím, zdali je to zrovna ideální řešení), bohužel nejsou vybaveny vizuální signalizací a člověk se může jen dovtípit, na které straně je překážka, přední jsou odlišeny tónem pípání, které mě osobně přijde až moc hlasité. Škoda že po zařazení zpátečky nedojde k vypnutí rádia, tak jak tomu bylo ve Škodovce

- funkce denního svícení funguje na jedničku, člověk už nemusí před odchodem z auta šmátrat po vypínači. Škoda jen, že při zapnutí normálních světel nejdřív dojde k vypnutí světel (poloha na parkovací světla) a pak opět k zapnutí. Při denním svícení je podsvícen displej klimatizace, rádia a kaplička přístrojů, nesvítí ovládací prvky, ty se rozzáří červenou barvou až po zapnutí klasických světel. Auto je vybaveno i automatickým zapnutím světel při šeru, kdy světla ovládá světelný senzor

- zatmívání vnitřního zrcátka, chvíli jsem hledal kde se zapíná (v O II na spodku zrcátka byl vypínač a zapnutí se signalizovalo zelenou diodou), ale nic jsem nenašel, nejspíš je zapnuté stále, nebo se aktivuje při zapnutí světel, ale funguje a to je hlavní

Silné stránky

- motor, chování, výkon, kultivovanost, nízký hluk pronikající do interiéru
- automatická převodovka
- ovládání, dynamika a jízdní vlastnosti vozu (vzhledem k velikosti, obsahu motoru a hmotnosti)
- velikost vnitřního prostoru, kufru
- audiosystém, el. pomocníci, Convers+
- komfortní sedadla (pření i zadní), potahy
- přístup do kufru
- vyhřívání čelního skla, světla, startovací tlačítko
- pneumatiky Bridgestone (velká spokojenost z O II, jak výdrž, tak ovladatelnost na suchy i vodě)
- dílenské zpracování, vše je dobře slícované, kvalita plastů je na dobré úrovni, na dotek příjemné měkčené plasty (snad jen poklop na schránce spolujezdce, kdo tohle vymyslel mi je záhadou..?), všechny ovládací prvky po ruce a nevím co bych vytknul (snad jen velikost některých ovladačů)

Slabé stránky

- občasné povrzání v palubní desce
- velikost vozu (nevím zdali to psát jako zápor nebo klad, každopádně do řady se s autem zajíždí špatně)
- parkovací asistent (nemá vizuální signalizaci, Convers+ je dostatečně veliký a mohl by to napravit nový software, akustická signalizace je taky šílená, přední a zadní má jiný tón, když zajíždíte do řady tak se jen modlíte aby jste tam byli a nebo signalizaci vypnete, naštěstí ne přístrojové desce je tlačítko)
- vrzaní magnetu který drží vrchní díl loketní opěrky
- rámeček kolem reproduktorů (myslím že v autě téhle třídy mohli ten chrom trochu lépe udělat)
- pasivní klíček (je to plus auta, ale zpracování klíčku je mínus, po týdnu se mi oloupala průhledná vrstva a chrom mezi tlačítky se ošoupal o kapsu, na klíčích mám jen klíč od zámku řazení a gumový přívěsek Ford, asi mám moc drsné kapsy)
- 18‘ kola (také těžké rozhodnutí, zda + nebo -, jsou nádherná a tak veliké auto si o ně říká, ale ubírají komfortu jízdy a v neposlední ředě je pneu drahé)
- některé dílenské zpracování, ale to se najde na každém sebelepším autě
- plynová vzpěra kapoty, kdy se tohle naučí konečně montovat, kdo si má špinit ruce šmátráním v zimě mezi mřížkou a kapotou, když chci dolít vodu do ostřikovačů
- střešní anténa, proč mi tohle Ford udělal, proč anténu nedal do zadního skla jako to má S-Max (snad se nepletu). Příjem rádia je výborný, zvolenou stanici udrží i tam, kde jsem dříve musel hledat CD, ale anténa se nedá ani sklopit, což by nevadilo do doby, než budu couvat do nízké garáže a zapomenu na to…

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zkušenosti s provozem budu doplňovat, stejně tak i zkušenost se servisem a vším co se na aute pokazilo, zatím to byla jedna věc, vypadl šroub držící kryt podběhu k blatníku, jel jsem kolem prodejce a ten mi řekl, že z výroby tam dali krátké šrouby a že to vyměnili i na druhé straně, od té doby vše v pořádku.

6. 11. - zkušenosti se servisem bohužel krajně negativní, servisní technici nevychází vůbec vstříc ani u auta 2 měsíce starého, nechci si ani představit, jak by to dopadlo, kdybych přijel s nějakým závažným problém.. Více jak 14 dní řeším problém s xenonama, stále neuzavřen a stále to stejné, nefunguje nastavení správné výšky, což znamená peklo každou jízdu večer. Byl jsem ujištěn servisem, že druhý den se ozvou, týden se nic neděje a pomalu mi dochází trpělivost. Takové jednání bych si nemohl dovolil, nemluvě o nepříjemném vystupování a toho, že jsem byl celý den bez auta a při předání mi jen oznámili, že světla proměřili a vše ok.. (žádal jsem o zavolání když bude auto hotové, vykonaný úkon zabere tak 5 minut, né celé odpoledne) Po odjezdu, vypnutí motoru a opětovném nastartování světla opět k zemi, což jest lepší, než když svítí nahoru! Ach jo, opět zbytečná cesta do servisu a čas bez auta..

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto bylo kupované jako nové auto, objednávalo se do výroby a prodejce nabídl velmi výhodnou cenu, jednání prodejce bylo vstřícné, pravidelně informoval o tom, kde auto je a velmi rychle došlo k předání auta od chvíle kdy překročilo hranice. Auto objednáváno v autosalónu Ford autoMOTOL BENI. Předání a představení auta proběhlo klasicky, rychlé seznámení se základníma věcmi, podepsaní pojistky a odjezd s přihlášeným vozem na SPZ, ještě zakoupení dálniční známky a (pro jistotu) lahve s olejem (vždy jsem ji vozil). Zkušenosti pozitivní a mohu doporučit, uvidíme jaké to bude se servisem, jelikož je pro mě Motol nejblíže. Nechci zde dělat reklamu, ale jednání s prodejcem, panem Zálešákem, je vždy vstřícné a je zde vidět, oproti jiným autosalónům (někdy i prodejcům), že má zájem o auta a snaží se vždy problém vyřešit co nejrychleji.

 
reklama

Novinky v recenzi

26.3.2016 13:37

Poslední km

Rok s rokem se sešel a Mondeo má najeto 180 000km, nejvyšší čas auto vyměnit.

Vesměs to byly příjemné km, problémů moc nebylo až na první km s xenonama, které žily vlastním životem.

Auto me stálo jen pravidelný servis po 20 000 km, dále se měníla zpětná klapka motoru, páčka ovládání blinkrů. Přední kotouče a desky se měnily ve 120 000 km, zadní desky ve 160 000 km. 2x sada letních a 2x sada zimních pneu, zimní pneu jsem měnil letošní zimu, takže nájezd na letních cca 70 - 80 000 km na sadu.

Nic víc, krom dolévání běžných tekutin a výše zmíněného, mě auto nestálo. Na karoserii žádné vady, auto vypadá jako nové. V interiéru jen kůže na sedačkách má svoji patinu, ale na 180 000 km vypadá opravdu dobře, hůře je na tom volnat, který i když nenosím žádné prsteny již na pár místech je nehezky ošoupaný, ale k tomu došlo v cca 140 000 km, do té doby nic, jak novej jen vyleštěný. :-)

Jinak musim říci, že mě Mondeo vozilo spousty km v klidu a pohodlně lapalo dlouhé dálniční kilometry. Snad ještě někomu bude párset tisíc km sloužit.

22.12.2011 22:53

Baterie v dálce

Po 2 letech mi MaxiDot ohlásil, že je na čase vyměnit baterku v klíčku.. Sic dálka fungovala pořád stejně a na stejnou vzdálenost, ale ok. Koukl jsem do návodu jak vyměnit baterku, bože kterej debil ten manuál dělal?!? Šroubovákem to opravdu otevřít nešlo, říkal jsem si že raději navštívím servis, abych zbytečně nezničil klíček. Dotaz na cenu baterie mě srazil na zem, bože můj za blbou baterku si Ford !!!!!bez výměny!!!!!!! účtuje 230Kč! Nejspíš má baterie ze zlata, jinak nevím co se skrývá za touto cenou. Rozloučil jsem se a odešel do hodinářství asi 100 metrů, kde již baterie stála 26Kč!! Klíček se nejlépe otvírá nožem, kdy stačí zajet špičkou pod lem v místě kde je prohlubeň na bohu, je tam zobáček, to stejné na druhé straně a klíček se rozpadne, nic se nezničí, nepoškodí. :-)

Nesnáším Ford za systém otvírání schránky před spolujezdcem, nejraději bych vnitřní mechanismus rozmlátil a vyhodil, nyní v zimě se nedá schránka skoro otevřít, mnohem raději bych byl, kdyby dolu spadla bez jakéhokoliv omezování. Jak je zima, tak prostě nefunguje, musí se použít dost velká síla na to, aby se schránka otevřela, jinak nesjede ani za 20 km, kdepak asi soudruh vynálezce udělal chybu?

Naštěstí po technické stránce auto šlape jak hodinky, každý problém je zatím jen kosmetický a dá se, sice obtížně v mém případě, s ním žít a jezdit.

30.10.2011 20:39

Blíží se servis

Auto se bez jediného problému přehouplo za 50 000km a blíží se pomalu k dalšímu servisu. Po technické stránce auto šlape jak hodinky, motor, převodovka, podvozek bez závady. Bohužel s dalším a dalším kilometrem víc a víc vrže sedačka řidiče, jakmile se krapet posune, tak je vše ok, dělá to zvedání sedadla, ale nechce se mi to rozdělávat. Další pazvuky se k řidiči dostávají z kufru, kufr jsem odstrojil a stejne to stále něco dělá, možná těsnící guma kolem 5tých dveří. Bohužel není co více napsat, vše je jak při zakoupení, interiér bez jakékoliv známky opotřebení, pneu původní a ještě jednu sezónu vydrží, spotřeba se ustálila kolem 7 litrů.

20.2.2011 23:45

Seřízená světla

Hurá, skoro bych měl chut oslavit že mé Mondeo má po jednom a půl roce seřízená světla, po xx reklamacích, žádostech o seřízení atd. se konečně světla povedlo seřídit. Po roce a půl již mohu s autem vyjet i v noci, aniž by mne někdo problikával po předjetí, či mi rozsvěcel mlhové světlo. Nyní se již nebudu muset vyhýbat cestám v noci. :-) Světla byla vynulovaná, nastavena na počítači a manuálně seřízena (předpokládám, že k manuálnímu seřízení nikdy předtím nedošlo, jelikož i po 4 seřízení pořád pravé světlo osvětlovalo i billboardy u dálnice).

12.2.2011 18:01

Zadní brzdy - výměna

Tak jsem včera vyhodil a to doslova vyhodil 3500Kč za zadní destičky. :-/ Když jsem umýval auto, zjistil jsem že na levé straně jsou sjeté úplně celé destičky (foto dodám časem), nelenil jsem a volal do servisu, objednal se a čekal co se bude dít. Doufal jsem v garanci, jelikož na druhé straně byly destičky jak nové.. Jenže stanovisko servisu, destičky přirezly a celé se sjely. :-( Jak k tomu došlo? Destičky mají kolem sebe plech, ten plech zarezl a i když se pístek vrátil, tak destička zůstala dole.. Takže nejen že mi pořád přibržďovalo levé zadní kolo, ale ještě to je věc, na kterou se nevztahuje záruka (sakra jak to asi mohu ovlivnit?)! Takže za nějaké 2 000 km destičky sjeté na hranu, auto má nějakých 35 000km a štve mě to, jelikož jsem obvykle destičky měnil kolem 90 - 120 000km! :-( Další závada, klepání od pravého předního kola se neprojevila. Je mi to záhadou, cvaká v něm jen když jsou teploty pod nulou, nevím, napadá mě jen, že tam může něco tvrdnout, ale kašlu na to.. Až to kolo upadne, tak mi možná servis dá za pravdu, že tam něco cvakalo. Další novinkou je nespočet škrábanců po celém autě a rýha na zadním nárazníku od pána, co parkuje vedle na hlídaném parkovišti. Dotaz v servisku, kolik by stála oprava? No my stříkáme jen celý nárazník, tohle neděláme. Takže objednaná laková tužka, opět není skladem a bude za týden (zlatá Škodovka a VW). Aby toho nebylo málo, tak po návštěvě servisu je na kapotě nová rýha 20 cm, jen taková ta, kdy si někdo na kapotu položil kabát a pak ho stáhl i s kamínky dolu. :-/ Když jsem si auto vyzvedl, tak jsem si samozřejmě nevšiml, až když jsem jej myl.

10.9.2010 09:17

Návštěva servisu

Včera jsem navštívil servis, nejdříve mi nikdo nechtěl věřit, že ten centrál blbne, padlo pár vět o tom, že je naprosto v pořádku, když auto nejde v režimu RND otevřít (trochu šílené tvrzení, jen jsem se smál), načež jsem se šli podívat do vystaveného auta.. Pak mi bylo sděleno, že se auto opravdu chová divně. Prý to vyřeší naprogramování jednotky, na naprogramování jednotky jsem čekal 2 hodiny!!, po dvou hodinách mi bylo sděleno, že jednotka je ok, ale zámek u dveří řidiče je špatný (tipuji že řídící jednotka bude součástí zámku a ta bude špatná, protože zámek funguje správně jen přestane fungovat po zařazení RND, tedy mechanická vada to nebude), dalších 30 minut jsem čekal na relaci na server Ford a objednání zámku. Představa, že původně jsem měl být objednán i na to naprogramování, čímž bych přišel o celý den a večer se dozvěděl že to nejde, že se musí objednat zámek.. Jsem rád, že to dopadlo takhle a hned mě vzali a přišlo se na problém. Nikdo se s tím prý ještě nesetkal, no mě to přišlo taky jak záhada. ;-)

Další věc, kterou se chystám reklamovat je potah sedačky, prý to lze opravit, je to častý problém u Focusu RS, ST, stačí to jen přilepit, ale mám strach, že pak již potah opěradla nebude dokonale natažen. Sundat jej ze sedačky, aniž by se ulomila nějaká packa prostě nelze!

Následovat bude zadní znak, pomalu ale jistě se začíná ze spodní části loupat, zatím jen bublinka, pokud se to rozjede tak tam hned frčím, již jsem viděl Mondeo, letošní rok nové co mělo celý znak oloupaný na stříbrný povrch.

Dále prkotina v podobě zatékání do světel na osvětlení zadní SPZ, zatéká tam v místě kde se střetává kovová a plastová část víka zavazadelníku, nejspíš si to ale vyřeším sám důkladným utěsněním, dříve prý byla tato světýlka uvnitř kovová (nyní plast) a ke všemu rezla.

8.9.2010 20:43

Centrální zamykání

Před pár dny jsem zde někomu psal, že se na autě nic neděje a že vše funguje výborně. Nejspíš jsem to zakřikl, protože zítra jdu navštívit servis, pobláznilo se mi centrální zamykání. Tedy přesněji, když se uvnitř auta zamknu, tak se již nedostanu ven. :-)

Pokud stojím na místě, vypnutý motor, zamknu se uvnitř páčkou u otvírání dveří a vezmu za kliku (uvnitř), tak vyskočí všechny páčky u všech dveří a auto se otevře. Jakmile nastartuji, zamknu se, vezmu za kliku, opět se vše otevře. Bohužel jakmile se zamknu, zařadím RND, tak se již nedostanu z auta, všichni ostatní jo, ale otevřou jen jejich dveře, tak jak se má. Mojí klikou neotevřu nic, je gumová a na nic nereaguje.. Musím vypnout motor a otevřít dálkou na klíčku (ta při zapnutém motoru nefunguje), pak mohu vystoupit. :-(

Prvně jsem si toho všiml předevčírem při kontrole, málem jsem na pana policajta lezl oknem, doklady jsem měl v kufru... No ještě že mě napadlo vypnout motor a zkusit dálku z klíčku, "orgán" nevěděl co si má myslet! :-) Říkal jsem si, že to bude náhoda, není, dělá to pořád. :-(

28.4.2010 09:53

Test po 100 000km (Auto Bild), na co se můžeme u Mondea těšit

- náklady na servis (přepočet z EURA) v klasickém intervalu, tedy po 20 000 km: 5600Kč, 5000Kř, 10800Kč, 9000Kč, 5800Kč
- závady po demontáži: uvolněná podlážka zavazadlového prostoru (jednalo se o kombi), viklající se sedadlo řidiče a středová konzola, vytahané čalounění, rozpadlá izolace motorového prostoru, popraskaný krycí plech výfuku v místě uchycení (nic závažného, ale na 2 roky staré auto? :-( )
- všechny mechanické součástky 2.0 TDCi vyhověly měřícím odchylkám, Mondeo má důkladnou konzervaci dutin a velikou pochvalu získala 6-st. převodovaka, na které nebyla žádná známka stárnutí
- výsledek? Mondeo se v jádru ukázalo v dobrém světle, ale detaily by měl Ford ještě hodně doladit a učit se od konkurence.

- prostě vše fungovalo jak mělo, krom některých částí elektroniky (navigace, sedadla atd.), škoda těch datilů.

- při pročítání jsem narazil na jednu větu: "Přibližně od 80 000km jednotka především v dešti vykazovala nerovnoměrný zátah, a to dost výrazně. Ani dvojnásobná návštěva servisu nepomohla (ani se nedivím), tento nešvar sužoval řidiče až do konce testu."

- koukám že pozornosti techniků neušlo ani zrcadlení výdechu v čelním skle a v bočních zrcátkách taky, je na místě otázka: "To to opravdu ve Fordu nikomu nevadí?" :-)
- obložení přístrojovky a výplně dveří hlasitě lupají, klasika již tolikrát popisovaná

- a na závěr pár vyjádření Fordu:
podlážka zavazadelníku: automobily již dostávájí vylepšenou součást, která je po celém obvodu sešitá
dráty u sedadla řidiče: kvůli chybné elektroinstalaci se změnil výrobní postup, problém byl odstraněn
problém se startováním: špatně zapojené kabely při prvomontáži způsobovaly u stojícího auta pomalé vybíjení baterky. Tato chyba se již vyřešila, výměna audiosoustavy a navigace byla zbytečná :-) (kdyby to nebylo v rámci záruky, tak by to stálo víc jak 40 000Kč)

19.4.2010 00:06

Pár změn z Lipska

Do galerie přidávám pár fotek, které ukazují maličkosti, co Ford za rok změnil u Mondea v interiéru.

- stříbrné ovladače světel (nevím, mě osobně se to nelíbí, nevím proč tohle udělal?)
- jiná vložka do držáku nápojů (u mého Mondea je dno šikmé, tedy lahve drží od sebe, zde bylo dno rovné)
- mřížka výdechů u předního skla (nejprve jsem si myslel, že to Ford udělal proto, aby se tolik neodrážela v čelním skle, ale z fotky je vidět, že se odráží snad ještě víc!)
- poslední fotky, na které to bohužel není moc vidět, je změna senzoru pro stmívání zpětného vnitřního zrcátka (senzor se přemístil nahoru na střed zrcátka, u mě je ve spodní hraně)

Omluvte kvalitu fotek, foceno mobilem, poslední dobou vždy něco zapomenu, teď to byl foťák. :-)

15.4.2010 17:11

Servis 21000 km

Po dlouhé odmlce pár novinek:

- tak v zimě jsem Mondeo šetřil, ale i tak pár km naskočilo rázem se šlo na servis
- Mondeo bez jedinného problému, vše jak má být, tělní tekutiny vyměněny a rázem je auto tišší :-)

První servis stal 6000, je tam olej, filtry, kontrola brzd, seřízení světel (na dotaz co to je, bylo řečeno že to je standartní postup a že to jsou směrnice Ford, pokud si to nepřeji, tak ať příště řeknu, což si taky řeknu), vzduchový filtr, pyl. filtr, největší částka ale byla "Údržba po 20000km" která z celkové částky ukousla 2200Kč. Oproti Octavii, Fabii je hodinová sazba skoro dvojnásobná, ale s tím asi nic neudělám. Jinak se servisem spokojenost, rychle objednán, rychle vyřízen, auto šlo hned na dílnu.

Při jízdě se začal ozývat cvakavý zvuk od spolujezde, je to jen někdy a hodně těžko se to identifikovalo, ale na jednom parkovišti jsem to zkoušel a dělají to dveře, nebo něco v nich, stačí pořádně promačkat a je na chvíli pokoj.

- jinak kola jsem si přehazoval svépomoci, bohužel jsem neměl po ruce pořádný hever a tak jsem musel použít ten, co je v autě. Nejhorší hever co jsem měl kdy v ruce, ať jsem se snažil, jak jsem se snažil tak jsem nekolikrát udeřil do auto, kdy mi ta "tyčka" vyletěla z ruky, naštěstí nic neudělala. 18' jsem nechal vyvážit když jsem přezouval na zimní, takže jsem nemusel do servisu, stejně si myslím, že by byla jestě ok, ale bylo to v rámci jedné ceny se zimníma kolama. Již opět funguje kontrola tlaku. :-)

- při přezouvání jsem narazil na další problém, jak sundat zimní kola, klíč co byl v autě byl o několik mm větší, než díry pro šrouby v kolech.. nakonec se mi podařilo sehnat klasický kříž a ten se tam večel s rezervou asi 1 mm, hrozně malé díry na šrouby, ještě jsem se s tím nesetkal. :-(

31.1.2010 21:28

Facelift Mondeo 2010

- nevím, zdali náhodou nejsou na auto.cz již fotky, ale tohle jsem našel při procházení autobildu. :-)

http://www.autobild.de/artikel/facelift-ford-mondeo-2010-_1044814.html

- řekl bych že facelift je celkem povedený, jen já jsem odpůrce diod (jediné autu, kterému prostě sluší je Audi A5), ale zase se bude šetřit xenon ve dne.
- naštěstí se Mondeo vyhnulo "zaoblování" a ponechává si svůj vzhled
- škoda že Ford neudělal nic s anténou na střeše a nedal ji do zadního skla jako u S-Maxe

26.1.2010 08:24

Navigace Nokia 5800

- dostal se mi do ruky tento telefon, v minulém týdnu Nokia uvolnila zdarma kompletní hlasovou navigaci, která byla dříve placená, chtěl jsem ji vyzkoušet a čekal, že budu muset připojovat BT externí GPS kvůli reflexnímu sklu, omyl. :-) Nevím zdali ma NK 5800 silnější přijímač, ale navigace (telefon) v autě najde signál za pár vteřin a funguje, což se mi předtím s žádnou GPSkou nepodařilo. :-) Ceny ostatních navigací poletí dolu, Nokia uvolnila mapy celého světa, pravidelnou aktualizaci zdarma (pro mé MIO aktualizace za pár tisíc, což už je lepší koupit novou navigaci), jediné co to chce, je mít v ČR neomezený internet, telefon tahá ze sítě data jako dopravní info., počasí, aktualizuje body zájmu atd.. Snad nebude vadit, že sem píši něco, co se přímo netýka Mondea, ale jsem rád, že už nemusím zdlouhavě tahat anténu ven. :-)

6.1.2010 18:17

Otvírání nádrže

- možná se to již někomu stalo, hrdlo nádrže zamrzlo!! Než začalo mrznout, tak jsem auto umyl, krapet vody nejspíš zateklo k hrdlu nádrže a zmrzlo.. Poklop nad nádrží šel v pohodě otevřít, ale hadici jsem tam nemohl dostat, prostě krytka mě tam nepustila! Zajel jsem do garáží, nechal hodinu stát a pak opět zajel k pumpě, vše šlo již v pohodě.. Systém tankování jsem vychvaloval, ale teď jej tak výborný již nevidím, zlaté klasické šroubovací víčko.

- při jízdě po nerovnostech začínám slyšet celkem nepříjemné klepavé zvuky od kol na levé straně auto, netuším co by to mohlo být, je to jen občas :-(

24.12.2009 10:42

PF 2010

Všem přeji příjemné a klidné Vánoce, do nového roku hodně najetých km bez nehod a poruch.

20.12.2009 10:17

2 fotky k diskusi ohledně světel

Je to hrozná kvalita fotek, ale pro představu to snad bude stačit (autofocus si s tím v telefonu neporadil :-) ). V diskusi jsme se bavili o dálkových světlech (bi-xenonech), zde je vidět jasny přechod mezi xenonem a halogenem, který blikne při světelné houkačce, takže ten halogen je jen doplňková žárovka pro houkačku + se zapne při dálkových světlech (alespoň podle mě) a v xenonu se změní optika.

19.12.2009 16:30

První zima, sníh, zlost na kufr a Policie ČR

Přišla zima a Mondeo prvně po 2 dnech startovalo do -16'C. První start je vždy o krapet delší kvůli žhavení, ale je to v řádech vteřin. Po krátkém protočení naskočí a než ometu sníh, tak je příjemně teplo uvnitř a hlavně usedám do vyhřáté sedačky. Ještě před pár auty jsem byl krajní odpůrce startování a nechání auta běžet na volnoběh, pro motor to není to pravé ořechové, ale lézt do prochladlého auta a usedat do chladivé kůže zase není nic pro mé ledviny, bundu na sobě v autě nesnesu. Mondeo je mé první auto, které má vyhřívání čelního skla (o OII se říkalo že má taky, ale pouze přesměruje všechen vzduch do výdechů na čelní sklo) a je to paráda, než ometu sníh, tak skla, zrcátka jsou bez snehu, ledu. Když už jsem u toho topení, tak mi přijde, že Mondeo se krapet pomaleji ohřívá a poloha na klimatizaci AUTO si s ohřátím interiéru moc neporadí, lepší je přepnout na ruční volbu prodění vzduchu, trochu přidat na rychlosti foukání a hned je teplo. :-)

Včera jsem se večer dostal na rozlehlé parkoviště, kde jsem si trochu "zablbnul" s autem, alespoň pak člověk trochu ví, jak se to auto bude chovat na sněhu a na silnici. Protiprokluz a ESP funguje na 1, když jsem ho vypnul tak jsem si pořádně zaklouzal. Také kladně hodnotím automat na sněhu, na chatě jsem s ním vyjel pěkně pomalu kopec, na který jsem se s dřívějšíma autama nemohl vyškrábat a to jsem měl hodně jemnou nohu na spojce, možná že to taky bude v pneumatikách. Vždy jsem měl pocit, že na zimu jsou užší pneumatiky lepší, ale asi opravdu jen na hlubší sníh, na těch zimních 235 to auto krásně sedí, ale řekl bych že to až moc klame.

Velké mínus má u mě Mondeo za to, když otevřu kufr, tak ta 100% špína kapa dolu, což znamená kape na mě, takže už jsem do kufru dal hadr. Další věc jsou vzpěry, u dřívějších aut mi tak moc nereagovaly na změnu teploty, teď ten kufr skoro nezvednou a nevytlačí až nahoru, což jsem již poznal na své hlavě, kdy jsem se zvednul přímo do víka, od té doby si na to dávám pozor. :-) No jo, nešikovné maso se musí otlouct.

Rád bych varoval všechny, kteří pojedou do Prahy a vůbec kamkoliv, Policie (nebo město) totiž potichounku odstranila skoro všechny značky, kde byla povolená 70km/h a všude platí 50km/h, samozřejmě že je nenapadne nic jiného, než přesně na těchto místech měřit a chytat. Všechny průjezdové radary na Jižní spojce jsou funkční, přidávají snad všude kde to jde další průjezdové radary a na 50% hlavního města máte značku pro měření rychlosti, takže pokud si nejste jisti rychlostí, která je v daném úseku povolena, tak raději nohu z plynu. Já jsem v listopadu doplati na Jižní spojku a na "posunutí" konce vesnice. :-( Opravdu si na mě pochutnali a již nevěřím veřejnému tajemství, že tolerují 10km/h překročení. Snažím se teď dodržovat předpisy (klesla spotřeba), předtím jsem je také dodržoval, ale byla tam tolerance těch 10km/h, nyní když jedu na 30ce asi 35, tak na mě všichni blikají a troubějí, ale už se mi to vyplatilo, na jedné 40 mě na dvojité plné čáře předjelo BMW a hned jsem viděl vyskočit čertíka od autobusové čekarný, slečna v X5ce měla co vysvětlovat. :-)

Po Vánocích mě čeká servis, blíží se 20 000km a jsem zvědav kolik bude stát, problém se zatím žádny nevyskytl, světla již šlapou výborně.

23.11.2009 23:13

Auto mám zpět, ale...

Tak se mi po 4 dnech vrátilo Mondeo, radostně jsem spěchal do servisu odevzdat Focus a vzít si své autíčko, jaké ale bylo zklamání, když mi pán z reklamace sdělil, že za čtyři dny se závada na světlech hlavnímu technikovi z Fordu neprojevila a že mi vlastně vrací zpět přesně to auto co jsem mu dal bez jediného zásahu, pouze o 1000 km více najeto. Hned jsem měl cestu do Plzně, jak úplný blázen jsem skoro na každém sjezdu sjel a vypnul motor a znovu nastartoval, za celou cestu mi ale vše fungovalo jak mělo a světla se seřídila. Bylo mi řečeno pár věcí, kterým zrovna moc nevěřím, jako třeba ať jezdím na polohu voliče v pozici AUTO, to je sice pěkné, ale za sluníčka to prostě nesvítí, rozsvítí se to až v tunelu, ok, teď na poudzim už to buzde asi svítit, ale rozdíl v tom jestli to je na AUTO nebo klasicky zapnuté být nemůže, vždyť to by pozbývalo úplně logiku. Stejně tak i tvrzení, že prý při denním svícení auto svítí méně, nezlobte se na mě, ale nechtěl bych podceňovat techniky u Forda, ale to je nesmysl, sic to byla i má původní myšlenka (né že to svítí méně), že by při poloze 0 a denním svícení světla svítila více k zemi, aby neoslňovala protijedoucí za dne, ale pak jsem si řekl, že přemýšlím nad hloupostí, tak to nemůže fungovat. Jako ok, auta co mají denní svícení mají většinou ještě žárovky navíc, nerozsvěcí hlavní světlo.

Jen pro představu kolikrát se zapne světlo při startování:
1. zapnu zapalování a počkám než zhasnou kontrolky, světla zatím naskočí
2. nastartuji, světla se vypnou a opět naskočí
3. večer přepnu do polohy zapnutých světel, což znamená že se světla opět vypnou a znovu naskočí

Pokud počítám s tím, že tak 10x za den někam za auta jdu, tak hned máme 30 zapnutí a vypnutí světel.. Sakra to to nemohli vymyslet jinak. :-( Nebojím se že by žárovky nevydržely, pár let to jistě bude ok, ale vadí mi to. Omlouvám se za takový SPAM ohledně světel, tahle vada mi úplně pokazila veškerou radost a jediné kolem čeho se td motají myšlenky je prodej auta, protože si již přijdu jak úplný blázen, sednu do auta a sleduji co ty světla udělají, když se ukáže ta vada, rychle volat servis, potažmo tam dojet a ukázat to, ale to jsem udělal a není důvod proč by mi nevěřili, také není jediný důvod, proč bych si něco takového vymýšlel. :-(

11.11.2009 20:11

Světla - novinky

V pondělí my bylo vyměněno levé přední (řídící) světlo, bohužel hned ten večer se závada objevila znovu. Jezdil jsem dál a jelikož auto používám skoro každý den a v tomhle počasí jsou světla to nej, kór když se vracím v noci domů, tak je hned vidět, že se špatně naství. Došla mi trpělivost a abych si sám sobě nepřipadal jak úplný vůl, co si něco vymýšlí (servis mi vždy věřil, nikdy neříkal že si vymýšlím i když diagnostika nic neukázala, tedy velké + pro servis), tak jsem vyrazil přes celé město do servisu, kde opravdu bylo vidět, že jsou světla k zemi, jakmile jsem nastartoval znovu světla se seřídila, uklidnilo mě to, jelikož už jsem viděl sám sebe v Bohnicich, protože si něco vsugerovávám. Je podán dotaz k Fordu, bohužel ten za týden nebyl schopný garančnímu technikovi říci co má udělat. Také jsem dnes říkal, že tam klidně nechám auto, ale požaduji náhradní auto (přeci jen je to něco jiného než třeba televize, není, postupuje se úplně stejně), bohužel na náhradní auto má člověk nárok až po 30 dnech, co běží klasická záruční doba.. Takže auto bych neměl a musel si půjčit buď za úplatek, nebo v rodině auto. Určitě bych ale požadoval nějakou kompenzaci, jelikož už to je x-tá reklamace na světla, pokud Ford nebude chtít dál komunikovat, předám případ právnímu zástupci a bude se jednat o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení auta, je úplně jedno kolik auto stálo, tohle nemůžou světla dělat ani u nejlevnějšího auta na světě. :-( Co jsem se bavil s ochotným technikem (servis se k tomu zatím staví čelem), tak je to poslední dobou celkem problém, mají tam Mondeo které zase svítí jen pořád nahoru (mě to sem tam udělá taky :-() a dřívější Mondea to nedělala, takže opět "inovace" úplně na nic, jako většinou.

Pomalu mi začíná vadit i startování tlačítkem, sem tam se stane, že se i při zapnutí zapalování protočí motor, což pro něj není zrovna to nejlepší, stačí tlačitko podržet o sekundu déle.. Připadám si jak "datel" co do toho jen ťukne a má strach aby autu neublížil. :-(

Další problém je občas s bluetooth handsfree, Convers+ hlasí že telefon není připojen, přitom na rádiu je a příchozí hovor oznámí jak rádio, tak Convers+, ale to je prkotina, přeci jen to programují lidi a lidi dělají chyby, tohle nebrání užívání, světla ano. :-(

Vypadá to, že zde píši jen negativa, tak to není, Mondeo je parádní auto a za tím si stojím, ale má mouchy, které se musí vychytat. :-) Až budou vyřešena světla, tak budu psát už jen pozitivní stránky autíčka.

Jinak problém s xenonama není jen u Fordu, prý Audi, BMW atd. dělají to samé. :-( Prostě elektronika která má vydržet vše, odchází jako první.

11.11.2009 15:31

iPhone audio BT

- chvíli jsem si hrál s iPhonem a zkoušel, zdali se dá pustit audio přez bluetooth, opravdu to jde, jakmile se telefon spojí, tak se v menu ukáže nabídka BT audio a přehrává se hudba co je v telefonu, nekdo v diskusi psal, že mu to nejde, nedalo mi to a zkusil jsem to.. Ale abych se tu zbytečně neradoval nad úspěchem, tak po 20 minutách se telefon odpojil, ale to mi bluetooth dělalo ve všech možných autech, takže mě to ani nepřekvapilo, dál raději zůstanu u USB :-)

8.11.2009 19:33

Vada světel, zimní kola

- přidávám celkem 4 fotografie, omlouvám se za kvalitu, ale je to focené MT
- na prvních 2 fotkách je vidět problém s nastavením xenonů, jednou světla zůstanou dole, jednou se nastaví správně, extrém je, když zůstanou úplně nahoře, je to pro zlost a velmi nebezpečné!
- na dalších 2 fotkách nová zimní kola, až bude čas tak auto opláchnu a fotky vyměním za kvalitnější, ale pro přestavu jistě bude stačit i toto foto, autu kola sluší a ET je krásně zarovnalo s blatníkem

26.10.2009 13:39

Výsledná kola

- takže konečně objednné disky a pneu, v pátek bude auto v nových dupačkách a na diskách Brock RC19 7.5x17 ET45, konečně kola která jsem sehnal skladem a zítra mi přijdou, o víkendu přidám foto. Nikdy bych si nemyslel, že bude takový problém sehnat kola, prostě to není koncernové auto, na které bych je sehnal hned. :-(

23.10.2009 22:57

První závada - xenony

- v jedné novince jsem psal, že jsem se setkal s tím, že se xenony neseřídily a zůstaly sklopené dolu, tedy svítily asi 3 m před auta, sem tam pomůže vypnout motor a nastartova. Zajel jsem do servisu, rychle byla naprogramovaná řídící jednotka, již se s tím setkali a když to u jednoho klienta udělali, tak to pomohlo a od té doby vše ok, bohužel u mě to tak není, po pár hodinách se závada projevila znovu, je to poznat i za šera, jelikož světla svítí na spodek nárazníku auta vpředu, normálně svítí skoro pod zadní okno. Kontaktoval jsem prodejce a snad se to vyřeší asi výměnou řídící jednotky (nevím přesně čeho, proto píši asi), nebo systémů nastavování xenonů.

15.10.2009 10:33

DVD, DVB-T

- nemáte s tímto někdo nějaké zkušenosti? Našel jsem to na YouTube, tedy i jiné, ale to i u CZ prodejce. Jelikož to má podporu všech map, TT, iGo atd., tak by to mohlo být lepší než standartní navigace od Fordu a umí to spousty věcí, nemluvě o TV a hudby na DVD + video, na YouTube jsou i videa, kdy je tam připojena couvací kamera, funkční ovládání na volantu atd.

Odkaz na CZ prodejce:
http://www.auknet.cz/p9998-dvd-autoradio-2din-ford-mondeos-max-model-yuk-8710-gb-s-gps-navigaci.html

http://www.auknet.cz/p8451-autoradio-dvd-gps-dvb-t-dual-zone-ford-mondeofocus.html (hledal jsem rozdíl, analogový tuner)

Ale chtělo by to zkušenosti majitele, jak je na tom reprodukce zvoku, jelikož Sony od Fordu hraje výborně. Zase velké plus je kompletní CZ a to i včetně navigace (sic asi všichni anglicky těch pár povelů chápou)
- víko kufru je plastové, tak by nemusel být až tak veliký problém tam přiděla (nějak pěkně skrýt) couvací kameru a nebo je zde toto řešení:

http://www.auknet.cz/p179-kamera-v-ramecku-pod-spz-eu.html

Ale ne v tom chromu, je tam v galerii i černá a obrázek na Focusu, sic je to asi krajní řešení.

15.10.2009 09:53

Zima je tu

- tak jsem dnes konečně, po dlouhém rozmýšlení a asi i díky počasí, které panuje venku, objednal nová kola na zimu, byl to trochu problém kvůli zvoleným pneu, sehnat ideální šířku na kola. Většinou se dělají kola 7x17, ale to mi pro 235 přijde moc úzké, sic Ford montuje 7,5. Výsledné kola jsou Ronal R48 (grafitová šeď) v rozměru 8x17 ET42, řekl bych, že budou pěkně lícovat s blatníkem díky ETčku a vypadají o palec větší, stejně jako dříve zmiňované Dezent F, které jsem již dříve jezdil, ale jelikož se nedělá ani 7,5, padla voba na tyto. Cenou i zpracováním jsou da dobré úrovni, nepočítám s tím, že to budou nějaká BBS, či OZ, ale na zimu stačit musí. Autíčko nazuji do dupaček značky Dunlop WinterSport 3D 235/45 (tak jak udává techničák, hroznej rozměr na zimu) a budu již klidnější, sic i nadále budu dávat pozor nejen na sebe, ale i na druhé řidiče. Přidávám obrázek kol a jakmile budou na autě, přidám pár fotek. (KOLA PADLA, VOLALI MI, ŽE BY BYLA AŽ V PROSINCI, TAKŽE VYBÍRÁM DÁLE :-()
- konečně byla možnost i vyzkoušet vyhřívání sedadel, funguje výborně a díky za možnost regulace výkonu, pro ideální pohodlí jsou 2 stupínky ideální. Topení a ventilace funguje taky na jedničku, proti OII (Mazdu raději nezmiňuji) topí rychleji, vyhřívání oken zase rychle odstraní zamlžení, takže pohoda, jsem zvědavej jak to bude se sněhem.
- opět si zanadávám na zpracování kufru, teď v sychravém počasí a častém dešti všechna voda po oteření kufru skončí uvnitř a z kraje kufru kape za krk :-), nedá se s tím nic dělat, v typově stejných autech je to vždy, sic Ford má oproti OII lepší zábranu proti tomuto efektu (těsnění kolem zadního okna), nepobere všehnu vodu.
- v minulém týdnu jsem měl možnost prožít pár chvil v náruči Ford Focus RS, opět jsem se přesvědčil o tom, že barva není silná stránka Fordu (ale po pravdě, kdo by tohle řešil, když se rozhodl pro RS), RS bylo v křiklavě zelené, úžasná barva, ale lakování všech plastů (narazníky, prahy) opět o odstím tmavší než zbytek karosérie, je to detail, ale stejně jako u mě, u auta z milón bych čekal trochu víc, nicméně ani barva RS neubírá na brutálním zvuku a výborných vlastnostech. :-)

5.10.2009 21:37

Kola na Mondeo

- takže dnes padla kola, na které jsem se těšil jak malej kluk. Přijel jsem k Fordu a čekala tam na mě poškrábaná kola, na jednom kole černá otlačená čárá, která nešla ničím dolu, na což jsem háklivej. Proto budu rád za každý tip na litá kola na zimu, 17", Mondeu sluší málo kol, proto se ptám a hledám radu zde, přeci jen kola si člověk zrovna moc vyzkoušet nemůže a v internetových konfigurátorech vypadá všechno dobře, děkuji.

28.9.2009 11:45

Světla

- ukazatel najetých km se přehoupl za 10 a auto šlape jako hodinky, byl jsem se podívat na autosalónu ve Frankfurtu, pořádně vymetl saze z filtru pevných částic a pěknou dobu postál v kolonách, Mondeo je slušný dálniční koráb. V garážích si na své přišlo HLA, které svou funkci plní na jedničku. Konečně jsem také vyzkoušel 6 CD changer, doposud zel prázdnotou.
- nevím čím to je, ale u některých čísel mi iPhone zobrazí jméno a u některých ne, je to u stejných jmen, takže chybu bych hledal u iPhonu, ne v handsfree
- cestou tam bylo se světlama vše ok, svítí nádherně, ani nejsou potřeba dálkové, ale cestou zpět (vyjížděli jsme za šera takže to hned nebylo vidět) zůstaly ve své dolní poloze a nenastavily se do normální polohy, pořád jsme si říkali, že svítí strašně krátce a silně.. Pak jsme se zastavili v koloně asi 300 metrů za dopravní nehodou (bohužel smrtelnou a jednou z nejhorších co jsem viděl), když jsem znova světla rozsvítil, tak už vše bylo v pořádku a od té doby je vše ok, stalo se to někomu?
- v motorovém prostoru vypadly 2 úchyty deklu na kapotě a nenávratně zmizely pryč
- ve Frankfurtu jsem se prolezl Mondeo a hledal nějaké změny, jednou bylo tlačítko s otevřeným zámečkem u kliky řidiče, kde je jen záslepka, ale mělo to tam jen jedno Mondeo a to vybavené bezklíčovým nastupováním, funkci ale nevím, možná nahradí otevření kličkou, když se auto zamkne

2.9.2009 20:05

Podsvícení displeje, iPhone

- v diskusi se řešilo, zdali displej v noci moc nezáří, po pár tisících km v noci mne opravdu začal obtěžovat, snížil jsem podsvícení a je to ok, měl jsem strach aby bylo vše čitelné i za dne, naštěstí na to u Forda mysleli (jedna z mála věcí) a při dením svícení podsvícení displeje nereaguje na ovládací kolečko a jede pořád naplno, takže je dobře čitelný i displej na rádiu a klimatizace
- snažil jsem se propojit iPhone (iPod) prostřednictvím USB konektoru, buhužel neúspěšně, ale jedno + to má, skrz USB se nabíjí a tak je zbytečná zvláštní nabíječka (kterou jsem již koupil), při připojení se ale na displeji nerozsvítí symbol pro iPod, nejspíš musí být připojen skrz audio konektor, a nebo iPhone pro Ford není iPod
- ještě jeden postřeh s iPhonem, pokud je používáno handsfree, tak se dá pohodlně listovat telefoním seznamem a je zde seznam posledních volaných čísel, ale při příchozím hovoru mi to zobrazuje neznámé číslo (s jiným telefonem je vše ok a zobrazí se jméno, nebo číslo), ani jméno uložené v telefonu
- pomalu se blíží zima, pokud má někdo na Mondeu kola velikosti 16' - 17' (mimo originálních)tak bych byl rád za každý tip pro výběr zimních kol, hlavně disků, které by nevypadaly malé, přeci jen je zde problém, jelikož 18' jsou akorát, takže něco co vypadá opticky větší (na OII jsem měl 15' Dezent F a autu, podle mě, slušely, ale na Mondeu by nebyly vidět)

27.8.2009 17:24

GPS a cvakání v loketní opěrce

- v jedné aktualitě jsem psal o problému reflexního skla a GPS, signál prostě neproleze a když, tak nevydrží. Za pár korun jsem koupil externí anténu, vytáhl "skulinou" mezi motorovým prostorem a kabinou a magnetickou anténku cvaknul zespod kapoty, je po problému, navigace chytne signál za pár sekund
- v loketní opěrce cvakal magnet, který "přidržoval" horní část, lehkým vycvaknutím jsem se ho zbavil, sic je tam teď po otevření díra, ale na funkci to vliv nemá a již to necvaká :o)
- na autě je pomalu najeto 10 000km, zatím paráda, spotřeba klesla k 7 litrům, čož mne mile překvapilo, jelikož s autem většinou jezdím po dálnici (pro město je přeci jen lepší MHD, všichni jistě víme, kolik šrámů si auto ž městského provozu odnese). Příjemně mě překvapilo audio, vždy (krom Fábie) jsem měl audio montované z výroby (podle mne méně kvalitní reproduktory) a jelikož nejsem žádný znalec, tak mi postačovaly montované "chrastítka" od výrobce, v Mondeu je audio Sony, po těch pár km si dovolím říci, že patří k nejlepšímu co jsem v autě slyšel (jistě audio Bose, Bang & Oluvsen jsou krapet jinde, ale i cena je "trochu" jinde).

15.8.2009 23:49

Kryt před spolujezdcem

- pro uživatele UW.Phoenix přidána fotka krytu před spolujezdcem, fotka není zrovna moc dobrá, ale je tam vidět, co je potřeba (napadá mne jeden rozdíl, nemám chlazenou schránku před spolujezdcem, ale že by kvůli klimatizované schránce Ford nemontoval kryt a nechal to takhle otevřené?)

9.8.2009 10:13

Navigace

- potřeboval jsem navigaci, jako vždy dám na sklo držák a hle, MIO hledá signál tak 30 minut, naskočí jen pár satelitů... Proč se prodejce nezmínil o tom, že reflexní sklo s vyhříváním je úžasná Faradayova klec, která nepustí signál dovnitř? :-( Ano, mohlo mě to napadnout, ale kdo by v eufórii z nového auta nad takovou věcí přemýšlel? Včera jsem zkusil externí anténu, bohužel měla kratoučký kabel a nedosáhla na zadní plato nad kufrem, kam bych ji dal, pod střechou je špatný signál, i když GPS modul Nokia v OII neměl problém. Dalším řešením (né zrovna ideální) je navigaci instalovat pod střechu vedle zpětného zrcátka, tam není sklo vyhřívané ani pokovené pvůli senzoru deště, signál je tam o hodně lepší, umístění na boční okno toho taky moc nevyřešilo, navigací to není, jakmile jsem venku signál chytne hned.
- jeden postřeh z provozu, u OII nešlo poděkovat blinkry za strany na stranu, prostě trojblik, u Mondea je taky trojblik, ale jestliže blinkr jednou blikne a hned dáte blinkr na druhou stranu, blikne na každé straně jen jednou
- bluetooth handsfree si moc nerozumí s Windows mobile 5 (možná je to telefonem), klasický telefon, Symbian, či iPhone žádný problém

1.8.2009 11:31

Slabá stránka

- odraz přístrojové desky na čelním skle, nevím zdali je to reflexním čelním sklem, ale na sluníčku se odráží horní výdech (pod sklem) ventilace na čelním skle, možná že je udělán z lesklého plastu
- odraz bočních kruhových výdechů na boční skla, dělá to ozdobný chromovaný rámeček, jakmile se člověk podívá do zrcátka, vidí stříbrný kroužek (je to hloupost, ale než si na to člověk zvykne, tak to odvádí pozornost)

27.7.2009 15:02

Viko kufru, voda

- stejně jako u Octavie a možná všech lift(hatch)backu opět při otevření kufru vešeká voda skončí uvnitř (obrazně řečeno), u Mondea je to trochu lepší, jelikož kolem okna je odvodný kanálek z těsnění, ale i tak. Kufr je tvarovaný tak, že se na víku prostě voda drží a při sebeopatrnějším zvednutí následuje vodopád na karosérii => následně na věci v kufru. Nejspíš se tomu nedá zabránit, snad jen setřít vodu před otevřením, ale kdo by to dělal..
- zadní nárazník je opravdu hluboký a při dešti pod víkem zůstává voda, na víku kufru ja tvarovaný plastový díl, kde se opět drží voda a při otevření odkapává, ale asi jsem si již zvykl z dřívějších aut

25.7.2009 23:49

Jízda

- Ujeto dalších pár tisíc km, auto šlape jako hodinky a zatím žádný problém. Dnes jsem auto protáhl v okolí Křivoklátu, příjemné svezení a člověk si užil i pár pěkných zatáček. Po zkušenosti s jinými auty, kdy spousta z nich měla výborný podvozek a dostat je na hranu byl problém, jsem myslel že mne Mondeo nepřekvapí jízdními vlastnostmi, ale Mondeo je opět posunulo o kus dále. Nevěřil jsem kamarádům, když básnili o kvalitách podvozku a ovládání Fordů, ale je to tak. Člověk rychle zapomene, i se „slabším“ motorem, že jede na 1,5 tuně „železa“, auto se s přehledem vrhá do zatáček a jistě i díky pneumatikám 235/40 drží jak na kolejích. Škoda že se s automatem neděla 2,2 litrový motor, jistě by to bylo ještě o kus lepší svezení.
- Přemýšlím, proč Ford nepřešel na elektronickou parkovací brzdu v autě, které je plné elektroniky, nevadí mi to (zažil jsem problém s Passatem, kdy se brzda kousla a už se volala odtahová služba), ale ruční brzda je jedna z věcí, které se mi v interiéru moc nezamlouvají, sic je pěkně schovaná, naštěstí Ford nezvolil styl ruční brzdy z S-Maxe.

21.7.2009 18:27

Barva interiéru, klíček

- jeden poznatek po srovnání s jiným Mondeem. Letos Ford udělal výbornou věc a to změnil barvu všech plastů v interiéru, dřívější Mondea i se stejnou výbavou měli všechny měkčené plasty v interiéru šedive, až namodralé a neladilo to se zbytkem, naštěstí v mém autě je zabarvení opravdu černé, nebije se v interiéru tolik tmavých odstínů. Jestliže Ford změní i "dřevěný" dekor, tak bude stát za to i výbava Ghia. Mě to uhodilo do očí až ve chvíli, kdy stála 2 Mondea vedle sebe, nyní plasty vypadají kvalitněji a oceňuji i měkčený plast na spodní strane přístrojové desky. Pokud by se ale člověk zaměřil na detaily, tak zde bych Fordu spousty věcí vytknul, stačí se jen sklonit pod volnat (ale kolikrát za život to člověk udělá?) a je vidět, že tady se sakra hodně šetřilo. Pokud mohu srovnat s OII a Mazdou, tak nejdále ve zpracování je OII, Mazda má vše zakryté, ale kvalita, pro mne, špatná. Ale plus je, že při běžné prohlídce nic člověk nevidí, jen já to prolejzám, když je čas, ze všech stran.
- ohledně klíčku, možná jsem se někde výše zmínil, že se po pár dnech začal loupat průhledný lak, nyní se již lak kompletně oloupal a vypadá to, že by mohl pokračovat tak, že zmizí znak, což nechci. Myslím že v servisu by na mne koukali jak na exota, takže ke slovu přijde černý piano black lak a průhledný krycí lak, snad to bude vypadat lépe a hlavně to určitě něco vydrží.

16.7.2009 23:39

Co bych změnil a taky nějaká chvála

- velikost sedadel, jsem vyšší postavy a sedadla i pro sebe považuji velmi pohodlná (mluvím o sportovních u výbavy Titanium a dál), základní sedadla mne moc nenadchla. O vyšším opěradle jsem již psal, ale osobně bych uvítal i širší sedák, délka je dobrá, ale pokud jede člověk delší dobu, tak si pořád poposedávám, nevím, zdali je to tím, že vlastně levou nohu nepoužívám, ale při pohodlné poloze mne po chvíli začne tlačit vytvarovaná boční část sedáku, naštěstí není tak moc tvrdá, jak by se na „sportovní“ sedačku slušelo, ale člověk si musí poposednout. Pokud mohu porovnat sedačky, tak Mazda 6 má, pro mne, velmi nepohodlná sedadla, Octavia II má výborná klasická i sportovní sedadla, rozměrově ideální (je prostě dělaná pro normální lidi), moc pohodlná sedadla má Audi A4. Zajímalo by mne, zdali má někdo zkušenost s odvětráváním sedadel v Mondeu, byl to už moc drahý příplatek, ale ve střední třídě se to vidí velmi málo.
- lituji že jsem si nedal do auta elektrické střešní okno, byl to největší oříšek před koupí, stále jsem přemýšlel, ale nakonec jsem si jej tam nedal, důvod byl ten, že mi prodejce na jednom Mondeu střešní okno ukázal, v porovnání s dnes normální prosklenou střechou, mi přišlo okno malé a ani se mi nelíbilo ovládací tlačítko (vím, hlouposti), černé plastové, laciné tlačítko na světlém stropu, ovládání okna má mnohem lépe vymyšlený koncern VW. Ale je příjemné vidět nad sebou oblohu, člověk se cítí skoro jako v kabrioletu, ale ten pocit se nedá dohnat otevírací střechou. Ale lituji toho, řekl bych že je to jedna z věcí, která je při případném prodeji dosti žádaná.
- lišty na dveřích, náraznících. Nejspíš by auto nebylo tak hezké, ale O II měla lišty a byla pěkná, nebudu si na dveře dávat nalepovací odrazky na kraje a podobné věci co opravdu ničí auto a když to člověk vidí na novém MB tak mu je z toho zle, ale při vzpomínce jak byly lišty omlácené od okolních lidí tak mám strach, jak bude lak vypadat po pár měsících. Stačí jen párkrát navštívit obchodní středisko a je to hned. Spousta lidí v centru (je tu prostě málo parkovacích míst) parkuje do řady způsobem na doraz, ano nárazník je od slova narážet, ale.. OK, na přední části je SPZ, která je vystouplá, ale co vzadu, na O II byla lišta, Mazda ji neměla (bylo to vidět) a Mondeo také nemá, nedá se ale nic dělat.
- pochvalu si zaslouží dojezdové kolo, sice rezerva není plnohodnotná, ale pořád lepší než sada na opravu pneumatik. Podařilo se mi jednou roztrhnout bok pneumatiky o plech, který nebyl vidět, 5 cm díru neopraví sebelepší sada na opravu, alespoň vím, že když se něco takového (snad už nikdy) stane, tak budu moci pokračovat dál a nebudu muset volat odtahovku. Dojezdové kolo je rozměru 125/90 R16.
- malá velikost nálevky na vodu do ostřikovačů a objem nádržky na vodu (přesný objem bude asi někde v návodu, ale po ohlášení docházení vody jsem dolil asi 2 l), jelikož je auto vybaveno ostřikovači světel, myslel jsem že bude nádržka větší, alespoň O II měla nádržku s ostřikovači na 5 l kapaliny. Alespoň že je auto inteligentní a když jsou rozsvícena světla denního svícení, tak světla neostříkne, k ostříknutí dojde až když je vypínač světel v poloze zapnuto, nevím v jakých cyklech pak dojde k ostříknutí, ale ne při každém použití ostřikovačů (OII to měla po každém 5 umytí skla). Uvítal bych ale větší objem, přeci jen v létě myji sklo na dálnici často kvůli hmyzu.
- filtr pevných částic funguje na výbornou, auto za sebou již nenechává klasický černý kouř patřící k dieslovému motoru (zkoušeno s kamarádem co jel za mnou)

16.7.2009 22:39

Pár fotek

Spíše jen detaily o kterých jsem již dříve psal, ale na předešlých fotkách nebyly vidět.

14.7.2009 22:43

Zkušenosti (dalších 1000 km)

Tak a na tachometru je další 1000 km ujetých km, většinou na dálnici. Pořád mám stracxh autu pořádně šlápnout na plyn, ale když na to zapomenu a plyn přišlápnu, auto se mi odmění slušnou dynamikou a zrychlením, z 80 na 130 km/h je člověk hned a spotřeba se pomalu snižuje, snad každých pár set km o decku. Chvíli jsem si zvykal na automat, ale nyní kdž chce člověk zařadit vyšší stupeň, tak stačí jen krapet ubrat plyn a utomat zaředí, v opačném případe, pokud je potřeba dynamika, i v režimu klasické D automat podředí o 2 stupně a žene 1,5 tuny kupředu. Kroutící moment je k takovému autu dostačující, závoďák to ale není, nicméně i plně naloženému auto nedělá problém udržet do kopce rychlost mnohem vyšší než jsou limity na českých silnicích. Veliké plus si u mne získala klimatizace, chladí velmi rychle a po pár minutách dojde k útlumu i větráku, takže je opět v autě klid, v předešlé O II jiz klimatizace potřebovalo naplnit, chlazení bylo pomalé, ale pořád fungovala výborně a snad tomu bude i ve Fordu. Po pár vyřízených hovorech chválím funkci BT handsfree, výbornou spolupráci s telefonem a jednoduché intuitivní ovládání, výbornou reprodukci hlasu a i druhá strana si na nic nestěžovala a slyšela mne vždy dobře, je to mé první handsfree, dříve jsem používal "bondovku" a nebo vyřizoval hovory po zastavení, jelikož nechávám většinou telefon v kufru, nyní s tím problém není, do pár sekund je telefon spárovaný. Díky nádrži na 70 litru není potřeba k pumpě jezdit často a na normální ježdění je dostačující, PP zobrazuje dojezd po kilometrech, v O II skákal po 10 km. V autě vše funguje na výbornou, zmiňované povrzávání jsem odstrani zavřením schránky v zadní loketní opěrce, takže teď je v autě ticho, ale věřím tomu, že časem se něco najde co nedá pokoj. Jinak pochvalu si zaslouží reflexní čelní sklo, přístrojová deska není tak rozpálená a při jízdě proti sluníčku není v autě takové vedro, protihlukovou fólii nedokáži posoudit, auto mi přijde výborně odhlučněné.

13.7.2009 12:28

Přidáno pár fotek, pohled do minulosti

Škoda Octavia 1.9TDi
Mazda 6 2.0CD


Přidat názorDiskuse: Ford Mondeo Titanium X 2.0TDCi 6AT

Další vozy Ford Mondeo


reklama

Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
8
provozní náklady
7
náhradní díly
7
výkon motoru
8
spotřeba
8
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
9
brzdy
9
zavazadlový prostor
10

Více o modeluFord Mondeo III (2007-dosud)
Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný Ford Mondeo Vignale 2.0 EcoBoost – Krok víc než odvážný

Zkrášlit auto, vylepšit zákaznický servis a chtít za to…

Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR Ford zmodernizoval Fusion i pro NASCAR

Speciály modrého oválu pro sérii NASCAR nesou jméno…

 

reklama





Blesk.cz

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Užijte si zimu v teple: Goa, klenot západního pobřeží Indie

Kam v zimě k moři? Rozhodování je teď o něco těžší, protože k tradičním destinacím přibývají další. Jako třeba…

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci. Ekologové: „Obojí nejde“

Brabec chce místo skládek spalovny a recyklaci.…

Skládkování v Česku by mělo do osmi let, tedy rokem 2024, skončit. Podle šéfa resortu životního prostředí…

 

iSport.cz

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují, až budou hrát poháry

Mazuch: Holoubek byl impuls. Ať v Hradci kritizují,…

Zůstane v novém roce hlavním kormidelníkem Sparty David Holoubek, nebo přenechá otěže někomu zkušenějšímu…

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání, variantou je Vrba

Kdo povede Spartu? Trpišovský ukončil jednání,…

Kdo bude trénovat Spartu na jaře? Už krátce po konci ligového podzimu odpadl jeden z hlavních kandidátů.…

 

Reflex.cz

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se zdrcující pointou ukazuje, co našim očím uniká

Video, které si zaručeně pustíte dvakrát. Reklama se…

I když z videa můžete mít pocit, že sledujete klišé z romantického filmu, opak je pravdou. To důležité vám totiž…

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy Braunové a dalších nacistů se prodaly v dražbě

Neznámé fotografie Hitlera, jeho milenky Evy…

Na svatbě v paláci Mirabell v rakouském Salzburku, která se konala 3. června 1944, se sešla tehdejší nacistická…

 
 
reklama