Recenze

9 Majitel

Volkswagen Multivan

9.91 Uživatelé

Hodnoceno: 62× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Multivan, foto 1 Volkswagen Multivan, foto 2 Volkswagen Multivan, foto 3 Volkswagen Multivan, foto 4 Volkswagen Multivan, foto 5 Volkswagen Multivan, foto 6 Volkswagen Multivan, foto 7 Volkswagen Multivan, foto 8
Volkswagen Multivan, foto 9 Volkswagen Multivan, foto 10 Volkswagen Multivan, foto 11 Volkswagen Multivan, foto 12 Volkswagen Multivan, foto 13 Volkswagen Multivan, foto 14 Volkswagen Multivan, foto 15 Volkswagen Multivan, foto 16 Volkswagen Multivan, foto 17 Volkswagen Multivan, foto 18 Volkswagen Multivan, foto 19 Volkswagen Multivan, foto 20 Volkswagen Multivan, foto 21 Volkswagen Multivan, foto 22 Volkswagen Multivan, foto 23 Volkswagen Multivan, foto 24 Volkswagen Multivan, foto 25 Volkswagen Multivan, foto 26 Volkswagen Multivan, foto 27 Volkswagen Multivan, foto 28 Volkswagen Multivan, foto 29 Volkswagen Multivan, foto 30 Volkswagen Multivan, foto 31 Volkswagen Multivan, foto 32 Volkswagen Multivan, foto 33 Volkswagen Multivan, foto 34 Volkswagen Multivan, foto 35 Volkswagen Multivan, foto 36 Volkswagen Multivan, foto 37 Volkswagen Multivan, foto 38
 

Technické info

Přezdívka auta Volkswagen Multivan Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: nafta počet válců: 5 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 2461 výkon [kW]: 128 kroutící moment [Nm]: 400 zrychlení 0-100 km/h [s]: 12.5 maximální rychlost [km/h]: 185 počet rychlostí: 6 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 zavazadlový prostor [l]: 1210 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 9.8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "O.W.Grant".

Historie tohoto vozu sahá až do roku 1950, kdy z výrobní linky sjela první generace vozu Volkswagen Transporter. Od té doby uplynula dlouhá doba a tak se vystřídalo mnoho generací. Můj kousek patří už k páté generaci (s označením T5). Poslední dvě generace se začaly vyrábět nejen ve verzi Transporter (užitková verze - v několika provedeních od čistě nákladní verze až po verzi se třemi řadami sedadel až po prodloužené verze), ale světlo spatřily i dva typy, určené pro luxusnější přepravu více osob - Caravella a Multivan. Pátá generace Multivanu se vyrábí od roku 2003 a vyrábí se dodnes. Tolik k obecné historie, vraťme se k tomuto konkrétnímu kousku.

Pro obnovení vozového parku jsem se rozhodl, když tachometr mého starého Sharanu přesáhl číslici 200000. Začal jsem se tedy rozhlížet po nástupci. Chtěl jsem opět velké MPV v sedmimístném provedení. Auto slouží jako kancelář na kolech a několikrát do roka absolvuje rodinnou dovolenou. Takže jakého nástupce? V úvahu připadal opět VW Sharan, Ford S-MAX a francouzské trio Espace, C8, 807. Abych řekl pravdu, o ničem větším typu Multivanu popřípadě typově podobném autu, jsem nepřemýšlel. Situace se ovšem změnila poté, co jsem v jednom showroomu VW kde jsem se byl poptat na nabídku ohledně Sharanu uviděl Multivan. Byl v tmavé modré metalíze a vypadal moc krásně. Nedalo mi to a vyzkoušel jsem si ho. Úplně mě nadchnul. Poskytoval mnohem více prostoru a luxusu než Sharan. Hlavní rozdíl byl hlavně v tom, že využitelné na dlouhé cesty byly všechny tři řady sedadel. V Sharanu třetí řada rozhodně plnohodnotná nebyla. Takže jak říkám, nadchnul mě prostor a luxus, přičemž ovládání a jízdní vlastnosti mě velice příjemně překvapily, protože auto si zachovalo chování osobního auta (samozřejmě berte s rezervou) a vzhledem k Sharanu nebyl rozdíl nijak extrémní. Takže co říct? To auto jsem prostě chtěl. Při pohledu do ceníku na mě ovšem šly mrákoty. Základní cena něco přes 800000 se sice nezdála tak vysoká, ale výbava nebyla nikterak široká a navíc za tuto cenu dostanete jen benzínový 115k dvoulitr. Začal jsem se tedy poohlížet po bazarech. Po ani ne tak dlouhém pátrání jsem objevil krásný multivan 2,5TDI 4motion ve výbavě highline s necelými 70000 km. Při pohledu do ceníku VW jsem zjistil že nový je skoro o půl milionu (!) dražší. Původně jsem nechtěl za auto dát tak vysokou částku nicméně tento kousek mě opravdu nadchl, takže po zkušební jízdě už nebylo cesty zpět.

Tak, nějak moc jsem se rozepsal k výběru. Původně jsem chtěl ještě vypsat jaké motory se do Multivanu dávaly, ale to si kdyžtak zájemce sám vyhledá. Teď rychle k mému kousku. Takže jak jsem napsal výše, jde o Multivan 2,5 TDI (174k) 4 motion ve výbavě highline, což byla svého času (před příchodem výbavy Atlantis) nejvyšší výbava. Tomu odpovídá i výčet položek. K výbavě mého vozu tak patří například: autorádio s CD, dálkový centrál, vyhřívané přední sklo, samozřejmostí jsou okna a zrcátka v elektrice, dále pak aut. klima, střešní okno, vyhřívaná sedadla, kožené potahy, kožený multifunkční volant, 6 airbagů, parkovací senzory, litá kola, ABS, EDS, ASR, ESP, dešťový senzor, adaptivní tempomat a jako třešnička na dortu samočinné elektrické zavírání posuvných dveří. Prostě luxus ve všech ohledech. Chyběly snad jen xenony.

Design je věc subjektivní, proto ho tu popisovat nebudu. Můj osobní názor je, že pátá generace působí elegantně a svěže a navzdory svému "krabicoidnímu vzhledu" není moc okoukaná. Co se týče interiéru, tady jsem zaznamenal od mého minulého Sharanu slušný krok kupředu. Příjemně mě překvapilo, že přístrojovka a ovládací prvky "dodávky" mohou být tak krásně ergonomické a příjemné k používání. Přístrojovka je kvalitně zpracovaná, navíc nikde nic nevrže. Veškeré ovládání je intuitivní a není problém se s ním sžít. Prostě VW. Jedinou výtku bych měl k multifunkčnímu volantu. Vzhledem k charakteru auta je sice přiměřeně velký, kůže se dobře drží, ale ovladače na něm jsou občas trochu titěrné a člověk se neubrání sklopení zraku na volant a pohledu na to které tlačítko zrovna mačkáte. Naopak velmi bych chtěl vyzvednout možnost nastavit si výdechy klimatizace v podstatě pro každé sedadlo zvlášť. Stejně tak má každý cestující k dispozici vlastní stropní osvětlení. Samostatnou variantou je prostor a sedadla. V prvních dvou řadách je komfort bezchybný. Sedala jsou dostatečně dlouhá a ve všech směrech poskytují pro tělo dobrou oporu. Jsou tak akorát tvrdá/měkká a mají solidní boční vedení. Prostě parádní křesílka, ve ktrých absolvujete dlouhou cestu bez známky únavy. Třetí řada sedadel je v Multivanu formou lavice. Díky tomu se tu poměrně pohodlně svezou tři lidé, nicméně na druhou stranu sedadla postrádají výraznější boční vedení. Nicméně i tady se svezete velice pohodlně a ani po delší cestě nebudete nikterak rozlámaní. Posádka má navíc k dispozici všude velké množství odkládacích ploch a přihrádek, takže cestování v Multivanu je opravdu luxus. O prostoru snad není ani třeba se zmiňovat. Ve všech směrech je ho na rozdávání. Sedačky jsou navíc posuvné jak v podélném směru, tak (v případě druhé řady) do stran. Jinak k celkové variabilitě. Je skvělá a hrozná zároveň. Proč skvělá? Jednak kvůli výše zmíněné možnosti posunout sedadla a jednak také kvůli tomu, že v případě potřeby je možné se sedadly v prvních dvou řadách rotovat a můžete je tedy obrátit proti směru jízdy a v autě tak vznikne takový malý, avšak luxusní obýváček. Mezi sedadly v druhé řadě je navíc rozkládací "konferenční" stolek, pod kterým najdete i další úložné prostory. Jedinou nevýhodou je to, že za jízdy je skoro nepoužitelný, protože věci se po něm poměrně smekají a kloužou, tudíž po ostřeji projeté zatáčce budete původní obsah stolu hledat na podlaze. A proč hrozná? Hrozná uačíná být tehdy, když potřebujete z multivanu udělat stěhovák a vyndat zadní řady sedadel. Třetí řada je jak jsem říkal lavice, navíc poměrně těžká a tak je její vyjmutí, ale hlavně navrácení poměrně složitou záležitostí, při které se slušně nadřete. To samé, jen v o něco menší míře platí i o druhé řadě. Proto pro ty z vás, kteří vědí, že budou často vyndávat a následně zase nandávat sedadla, doporučuji spíše Caravellu nebo Transporter. Nicméně s trochou cviku a dvěma zručnými fyzicky zdatnými kolegy není manipulace se sedaly problém. Co se týče zavazadlového prostoru, ten je za každé situace obrovský a v závislosti na uspořádání sedadel se může pohybovat od 1210 do 4525 litrů. Tolik asi k interiéru.


Nyní motor a jízdní vlastnosti. Tady mě Multivan velice příjemně překvapil. Člověk čeká od skoro dva a půl tuny vážící krabice, která má skoro pět metrů na délku a dva na výšku to, že se v zatáčkách bude naklánět a jízda bude těžkopádná a neohrabaná. Možná kdysi. Multivan se řízením a jízdními vlastnostmi snaží přiblížit k normálním osobním autům. A musím říct, že se mu to docela daří. Je jasné že fyzikální zákony neobelstíte, nicméně do poslední chvíle se je auto snaží alespoň minimalizovat. Multivan samozřejmě není auto na projíždění okresek na hraně. To od něj samozřejmě ani nikdo nechce. Náklony v zatáčkách však nejsou nikterak obrovské a auto poměrně dobře drží stopu. Většinou vám spíš strach nedovolí jet ostřeji, ačkoli auto by mohlo. Věřím tomu, že jízdní vlastnosti by se ještě zlepšily s obutím větších kol. Nicméně to už by zase bylo na úkor pohodlí a co si budeme povídat, o pohodlném cestování je toto auto především. A tohotu úkolu se zhostí vždy velmi dobře. Chvíli po koupi jsem absolvoval dlouhou služební cestu do Německa a měl jsem tak možnost poznat, jak se auto chová. Jízdní vlastnosti jsou velice jisté a čitelné. I při vyšších rychlostech je Multivan stabilní a nenechá se skoro rozhodit. Dálniční cestování nad českými limity není vůbec žádný problém. Přenos hluku do kabiny není nikterak velký a ani při přejezdech nerovností podvozek nevydává žádné rány ani jiné pazvuky. Jediný rušivý prvek tak zůstává o něco větší aerodynamický hluk při vyšších rychlostech. Ale jinak jak říkám, luxus ve všech ohledech. Řidič má na cestu krásný rozhled a přesně víte, co se kde děje. Výhled vzad a do boků je o něco horší, ale s tím se v této kategorii musí počítat. Ve městě auto není nějak výrazně neohrbané, jen je potřeba pečlivě vybírat místo na parkování. Díky senzorům však není parkování takový problém, jak by se na první pohled mohlo zdát. Nyní k motoru. Můj Multivan je osazen známým koncernovým pětiválcem 2,5 TDI v jeho nejsilnější verzi, která dává 128kw (174k)a 400 Nm. Motor je spřažen s šestistupňovou manuální převodovkou a přenos síly se děje na všechna kola (klasický 4 motion od VW). Díky náhonu na všechna kola i díky větší zatížení zadní nápravy (narozdíl od prázdného Transporteru) jsou jízdní vlastnosti solidní a poměrně čitelné a náprava nijak neodskakuje. Šestistupňový manuál má poměrně krátké dráhy a všechy stupně jdou řadit lehce a s jistotou. Řadící páka je navíc poměrně krátká a krásně po ruce, tudíž jen podtrhuje příjemný pocit z řízení. Řízení samotné není nijak extrémně přeposilované, nicméně velké komunikační schopnosti od něj také nečekejte. To jsem docela odbočil, takže zpět k motoru. 174 koní uděluje dva a půl tuny těžkému auto slušnou dynamiku. Myslím, že pro Multivan je tento motor ideální volbou. Nabízí dobrý kompromis mezi jízdní dynamikou a provozními náklady. I s takto těžkým autem nemá problém zrychlit a má dostatek síly ve všech rychlostech tak do 150. Výše už ho přeci jen musíte přemlouvat o něco více. Benzínová šestiválcová třidvojka by jela určitě lépe, ale živit bych ji nechtěl. S tímto naftovým motorem jezdím v průměru slušně pod deset litrů, mimo město se dá s Multivanem jet kolem osmi litrů, ve městě si řekne i o 13 litrů nafty. Vše se samozřejmě odvíjí od stylu jízdy.

Tolik asi k mému vozu. Postupně budu přidávat nové zkušenosti, popřípadě pokud mě ještě něco napadne...

Silné stránky

Vnitřní prostor
Možnost rotovat a posunovat sedadla do všemožných směrů
Luxusní cestování na všec třech řadách sedadel
Pohodlná sedadla (obzvlášť první dvě řady)
Solidní jízdní vlastnosti
Řízení a ovládání skoro jako v osobním autě
4 motion
Celková užitná hodnota

Slabé stránky

Špatná manipulace se sedadly (pokud je třeba je vyjmout)
Pro někoho vzhled dodávky
Hledání místa k zaparkování ve městě

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Zatím žádné, mám ho chvíli

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Jednání na poměr autobazarů poměrně solidní

 


Přidat názorDiskuse: Volkswagen Multivan

Další vozy Volkswagen Multivan



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez jediného problému. Ale tak mám ho jen chvíli...

praktičnost
9

Velice praktické a prostorné auto. Překvapivě trošku horší variabilita (viz recenze)

prostornost
10

Tady není co řešit...

jízdní vlastnosti
9

Dávám devítku vzhledem ke kategorii. Bráno ve všeobecné rovině by to samozřejmě dopadlo jinak.

jízdní komfort
9

I po velmi dlouhé cestě se cítíte svěží. Na prvních dvou řadách je komfort skoro bezchybný.

provozní náklady
9

V normě...

náhradní díly
0

Mám ho jen chvíli, takže zatím nemusím posuzovat.

výkon motoru
9

Na auto co má dvě a půl tuny docela jede.

spotřeba
9

Adekvátní typu vozu.

hlučnost motoru
9

Motor je poměrně slušně odhlučněný a nijak výrazně posádku neobtěžuje.

kvalita sedadel
9

První dvě řady paráda. Ve třetí je jen lavice, tudíž chybí boční vedení.

brzdy
9

Vzhledem k hmotnosti vozu řekl bych dostatečné.

zavazadlový prostor
10

Obrovský...






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…