Recenze

9 Majitel

Seat Toledo 1.9 TDi Magnus

9.85 Uživatelé

Hodnoceno: 39× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Toledo, foto 1 Seat Toledo, foto 2 Seat Toledo, foto 3 Seat Toledo, foto 4 Seat Toledo, foto 5 Seat Toledo, foto 6 Seat Toledo, foto 7 Seat Toledo, foto 8
Seat Toledo, foto 9 Seat Toledo, foto 10 Seat Toledo, foto 11 Seat Toledo, foto 12 Seat Toledo, foto 13 Seat Toledo, foto 14 Seat Toledo, foto 15 Seat Toledo, foto 16 Seat Toledo, foto 17 Seat Toledo, foto 18 Seat Toledo, foto 19 Seat Toledo, foto 20 Seat Toledo, foto 21 Seat Toledo, foto 22 Seat Toledo, foto 23 Seat Toledo, foto 24 Seat Toledo, foto 25 Seat Toledo, foto 26 Seat Toledo, foto 27 Seat Toledo, foto 28
 

Technické info

Přezdívka auta Toledo-man Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:302000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1896 výkon [kW]: 66 kroutící moment [Nm]: 200 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11 maximální rychlost [km/h]: 190 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 520 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 4.6

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Představím s menším odstupem času dvojici mých nových aut. Nyní, jak jste si sami vybrali se doufám dozvíte něco užitečného o voze, který po našich silnicích jezdí již pěknou řádku let a stále se najdou pěkné a zachovalé kusy. Jedná se o španěla z produkce Seatu s přesným označením Toledo 1.9TDi Magnus. Toledo každý chápe jako označení modelu, 1.9TDi je jasná věc a mezi Čechy dosti opěvovaná hlavně klady, na což já jsem háklivý, především v podání Škodovky. Nejde mi ani tak o vozy, ale o řidiče, kteří troubí na všechny strany, jak je jejich TDíčko silné, rychlé a má závodního ducha a předvádějí to denně na našich silnicích. Dejte ruku na srdce, kdo takový není? Tak to je můj člověk a jsem rád, že i zde na MA se tací najdou. Tak, to byla taková vsuvka a my pokračujeme dál v představování tohoto „jižana“. Dostáváme se k nápisu Magnus a mnozí nebudou vědět, o co se jedná. Po boku např. označení SXE, Sport apod.… je i označení výbavy Magnus, která je po královské verzi (kterých je neskutečně málo – sám jsem viděl pouze jedno v ČR a myslím si, že i poslední. Celokožený interiér, půlkou dřevěný volant a maximální možná výbava) nejvyšší stupněm výbavy v Toledu s označením 1L.
Španěl s tímto označením (1L) se začal vyrábět v roce 1991, kde se vyskytovaly známé benzinové jednotky 1.6, 1.8, 1.8 16V, 2.0 s výkony 52, 65, 92 resp. 85kW. Poslední zmiňovaný motor zná i Octavie a Fabie! Uf, asi to kvalitní motor, když se udržel v produkci jedno desetiletí (dobrá, drobné změny proběhly, ale to už by bylo hodně divné, kdyby ne). A z verzí pojídajících naftu bych neměl zapomenout na atmosférický motor s označením 1.9D podávající výkon 50kW. Pohonná jednotka k neutahání, téměř nezničitelná, spořivá a s jednoduchou konstrukcí. Takový je motor 1.9D, netrpí žádnými výraznými neduhy, kterými by tento motor vybočoval z řadu. Bez větších problémů mají dnes tyto vozy najeto přes 500tis km! Další naftovou jednotkou je 1.9TD. Motor bez zbytečností a to nese jeho hlavní minusy. Turbo není téměř cítit a vyšší namáhaní a tlaky způsobují i totální destrukci tohoto motoru. V roce 93 se posunuly výkony motorů pouze o pár kW vzhůru a u některých ani to ne. Například 1.8 vzrostla svým výkonem o pouhý 1kW na 66kW. Ale i tak byl tento výkon praktický normovaný u objemu blížící se k 1800ccm, a tak Toleda s tímto motorem nevybočovaly z řady, spíše do ní zapluly. Co ale vybočovalo z řady byl nový 2.0 s 16V a výkonem 110kW. Toleda se začaly označovat „magickými“ písmeny GT. S malou váhou vozu si tento motor poradil bez zaváhaní a Toledo se tak stalo sporťákem střední třídy po boku 405, Cromy a dalších podobných vozů. Ale jak by se dalo čekat, těchto vozů je jak šafránu.
Já se budu věnovat faceliftové verze Toleda a to od roku 1996 kde se změnila příď vozu, zadní partie vozu a další maličkosti. Ovšem nebylo by nic tak jednoduchého, a tak si ještě musíme poznamenat druhou polovinu roku 1995, kdy se začaly objevovat první motory TDI. Takže při výběru mého vozu jsem prohlížel inzeráty s Toledy se starou maskou a TDíčkovým motorem, což děla tak trochu nepořádek. Ale vraťme se k faceliftu, ten nesl nový přední nárazník, masku, zadní nárazník, světla, nové potahové látky v interiéru a také stupně výbavy. Takže sečteno podtrženo, Toledo se lehce omladilo a přidalo nové motory pod kapotu a to nejen vznětové. Mezi benzinovou novinku se řadí stokoňová 1.6, která uděluje Toledu slušnou dynamiku a s tím i spojenou spotřebu. Ale tím zážehové novinky končí a já přejdu ke vznětovým motorům pod označením TDi. Pro méně znalé se objevily dva nové motory s 66kW a s 81kW. Ale opak je pravdou a verze s 66kW se lišil v detailech, které dělaly motor spolehlivější a spolehlivější. Ale nejdříve si něco málo řekneme o silnější verzi s 81kW. Základ máme stále stejný, ale vezmeme jiné turbo s variabilními lopatkami, jiné čerpadlo, vstřiky a jinak řízené turbo a z 66kW je po změně řídící jednotky 81kW, samozřejmě zjednodušeně řečeno. Toledo s tímto motorem jede jako šíp, který k rozpohybování nepotřebuje příliš energie v podání nafty. Zátah je opravdu krásný a na lehký vůz je tento motor až až. Ale aby nebylo vše tak růžové, tak tyto motory více trpí na turba, o které se musí lépe starat, jsou zde také horší starty, a tak při pohledu do ceníku 81kW TDi v Toledu stojí méně než 66kW. Ovšem, mně přijít pod ruku jak AHU, tak AFN, tak mi to je celkem jedno. A teď 66kW. V prvních letech produkce narazíme na motory 1Z, ty jsem vynechal, a tak jsem se díval po mladších vozech s motory AHU, které se ještě liší dle čísla motoru. Řekněme, že přibližně od roku 98 byly AHU vybaveny silnějšími písty, které daleko lépe zvládají zvyšování, které se u nás často praktikuje. Ale k základní koncepci motoru, jedná se o jednoduchý motor, žádné naklápěcí lopatky. Rotační čerpadlo a mohutné stěny v motoru, které pomůžou při vysokém nájezdu kilometrů. Proto například taxikáři jezdí s AHU motory. Když bych měl porovnávat, tak zrychlení je o nepatrný kousek horší než u naší OII TDI 77kW, daleko lepší než u Scenica 1.9dCi a to vše při krásné spotřebě. Dlouhodobý průměr držím na 4,6l/100km a většinou se nedostávám při spěchání přes 5l/100km. Naopak při lehké noze se dá jet i za 3,6-4,1l/100km, což jsou skvělé hodnoty a podotýkám, že se nemusím plížit jako hlemýžď. Vozu dopřávám pravidelnou údržbu, tj. výměna oleje po 10tis km, žádný Castrol, čili Paramo, ale skutečné značky, které si nehrají jen na reklamu. Pokud nezapomenete na rozvody, tak už Vás jedině může nechat ve štychu pouze váha vzduchu. Velkou výhodu je u koncernu možnost diagnostiky doma, během pár minut. Jednoduše zjistíte, jak je nastaven předvstřik, hodnoty plnícího tlaku, stav váhy vzduchy anebo při poruše se Vám může diagnostika hodit jako detektiv, na co se podívat a kde začít při opravě. Mé Toledo má za sebou již patřičnou dávku km a to navzdory, že je to rok 99. 300tis km na tachometru je pro někoho noční můrou, já za ně jsem nesmírně rád. Nejen motor, ale i vůz je ve skvělé kondici, tlumice, kotouče, ramena a čepy jsou již měněné a motor šlape opravdu skvěle. Naskočí i při dnešních mrazech v -12 na cvaknutí, turbo nepíská a motor nevykazuje ani žádnou kouřivost. Tímto bych chtěl pozdravit všechny, které stáčí tachometry! Byl jsem se dívat na několik Toled při výběru, většinou měli „natočeno“ nebo spíš „stočeno“ od 74tis až do 170tis km. Nikdy víc, ale hučející ložisko na klice, špatné starty, neklidný chod motoru a modrý kouř z výfuku dával okamžitě najevo nájezd minimálně 400tis km. Ano, je to bohužel tak, byl jsem i u jednoho vozu, kde se nebáli ani zpět přidělávat kryt okolo tachometru po stočení. Proto bych radil všem, dbejte na důkladnou prohlídku hlavně motoru. Interiér je povětšinou zachovalý, já mám například kožený volant a ani tam není viditelné opotřebení. Na sedačkách již vůbec, jediné slabé místo je povlak ruční brzdy, což je běžné již po skutečných 100tis km. Ovšem opakem ve výdrži je například výfuk, který na mém Toledu je stále originální, pouze jsem si musel převařit vlnovec, ale to bylo vinnou bouračky, po které jsem Toledo koupil. Nebudu dále rozebírat nesmyslné myšlení některých lidí, kteří by na vůz, který má najeto víc jak 100km ani nesáhli a myslí si, že jejich cifry na tachometru jsou skutečné (u nás je tento podíl již více jak ½ stočených tachometrů!!).
Nechme motory motorama a pojďme se podívat na vůz jako takový. Jedná se o karoserii se šikmou zádí, tzv. liftback, stejně jako je Octavia. A stejně jako český konkurent nabídne i Toledo ohromný zavazadelník, který se dá velmi snadno využít. Co je bohužel nedostatkem u Toleda, je pouze dojezdové kolo, což je u Španělského výrobce již tradicí. Co je ale oproti českému soupeřovi chvályhodné, je místo na zadních sedačkách, kterého je více a to nejen vzadu, ale i vepředu. Ovšem při dalším pohledu padne Španěl na „hubu“ a to ze zastaralého designu přístrojovky. Štít s budíky s diody jsou již dávno out a kdoví, jestli vůbec někdy byly in! Tlačítka na spouštění světel také nehýří posledními trendy módy. Jediné co trochu oživuje interiér jsou chromové kličky ve dveřích a také černo-červené semišové čalounění interiéru, které vypadá a je i opravdu moc příjemné. Ale opět k nedostatkům, zastaralá koncepce vozu je ve spojení s méně kultivovaným motorem lehká divočina, občas někde něco zarachtá a zavrní a na to u BMW nejsem zvyklý…
Co se týče výbavy, tak ta je řekněme jedna z těch vyšších. Vůz je vybaven klimatizací, tlakovým centrálem, palubním počítačem a elektrickými okýnky. Chybí zde tedy vyhř. sedačky a el. zrcátka.
Jak jsem se již zmínil, tak jsem vůz koupil jako havarovaný, ale jako vhodná nabídka mi přišlo ještě jedno toledo, a tak jsem havarovanou 99 složil za pomocí jiného Toleda, ve kterém dříve také „rachtalo“ TDI. Vůz byl bouraný na pravou přední stranu, ale opravdu zajímavě. Celá rána šla na světlo, a tak například nárazník je původní, mlhovkám se nic nestalo a i chladič na klimu byl ok. Ovšem oba airbagy byly venku a po sundání kapoty, blatníku a čela bylo jasné, že vůz půjde na stolici. Vlnka byla u štítku, na vrchní příčce, kam se šroubuje blatník, a tak jsem nechtěl žádnou prasečinu a obětoval jsem chvíli času a základní opravu udělal pořádně. Jinak samozřejmě geometrie sedí . Nechtěl jsem zase úplnou „totálku“, a tak jsem si vybral právě tento vůz. Jak je vidět na fotografiích, tak hýřím všemi barvami, takto zatím zůstane do léta, na zimu se mi nechce nic připravovat pod lak, a tak až bude pěkně, začne se pracovat na zevnějšku vozu. Chystá se nový lak od hlavy až k patě, protože si myslím, že v tech. stavu, jakém nyní vůz je, udělá ještě velkou službu a základ v podobě interiéru a motoru je více než slušný!

Silné stránky

motor a spotreba
cena nahradnich dilu
jednoduchost
vekly kufr
vnitrni prostor

Slabé stránky

zastaraly interier
zastarala elektroinstalace
zastaralost celkove:-)

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

moje dilna na vse vystaci, vcetne diagnostiky apod...

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

nebudu se k tomu raci vyjadrovat, bylo mi z toho az zle, jak jsem k tomu autu prisel:(

 

Novinky v recenzi

11.5.2009 12:37

letni upravy

Teplo klepe na dvere, proto prinasim par novych detailu. V prvni rade se jedna o vybavu. Nove mam vsechny okna v elektrice s komfortkou, el. zrcatka, dalkovy central a nejaky ty kolecka:-) A to co neni na prvni pohled videt je novy pravy roh auta, viz foto:) Do laku mi uz zbyva jen kapota, mam ted nove dvere, prah jsem si vytahnul, zadni lem opraveny, novy blatnik a mnoho dalsiho..


Další vozy Seat Toledo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

bez vyhrad

praktičnost
10

velky vnitrni prostor, velka svetla vyska

prostornost
10

bezva

jízdní vlastnosti
8

golf II podvozek:-( nic moc...

jízdní komfort
8

klepani plastu apod..:-(

provozní náklady
10

100% spokojenost

náhradní díly
9

dostupnost a cena tak akorat

výkon motoru
10

serie a plne dostatecne

spotřeba
10

bez vyhrad

hlučnost motoru
8

klasika.. TDi

kvalita sedadel
10

super!

brzdy
9

vzdy to muze byt lepsi

zavazadlový prostor
10

velky s velkym vstupnim otvorem






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…