Recenze

9 Majitel

Seat Toledo 1,2 TSI 63kW

9,61 Uživatelé

Hodnoceno: 18× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Seat Toledo, foto 1 Seat Toledo, foto 2 Seat Toledo, foto 3 Seat Toledo, foto 4 Seat Toledo, foto 5 Seat Toledo, foto 6 Seat Toledo, foto 7 Seat Toledo, foto 8
Seat Toledo, foto 11 Seat Toledo, foto 12 Seat Toledo, foto 13 Seat Toledo, foto 14 Seat Toledo, foto 15 Seat Toledo, foto 16 Seat Toledo, foto 17
 

Technické info

Přezdívka auta Nemá Rok výroby 2014 Koupeno nové najeto [km]:2100 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1197 výkon [kW]: 63 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 16 pohon kol: přední

Popis vozu

Jednovaječné dvojče Rapida

Proč zrovna Seat?
Jako majitel Škody Fabia kombi 1,4 16V r.v. 2012 jsem si myslel, že další auto bude alespoň Rapid nebo Oktávka.

Ne, že bych s Fabií nebyl spokojený, ale oproti velkým výhodám:
- nenápadné a spolehlivé auto
- dost prostorný interiér (pro dva dospělé, nepřerostlé - čti štíhlé, cca 175 cm vysoké osoby
- ve verzi kombi dost velký kufr i pro 2 kola - na výšku - nebo běžky - na délku
- jednoduchý, málo žíznivý a spolehlivý motor 1,4 16V
- dobrá výbava i v základní verzi (motor, volant, kola, 2 airbagy, ABS) ale na druhou stranu okna se švihadly a hlavně nevyhřívané zrcátka
má jednou dost značnou nevýhodou
- hlučností při rychlosti nad 100km/h, kdy se motor do té doby nepostřehnutelný, začínal ozývat hlubším hlasem a kolem 130tky už pronikal do interiéru výrazně

jsem začal pokukovat o nějaké náhradě.

Letní akce Auto Heller v Ostravě na Seat Toledo vypadala velmi dobře:
k základu:
- 15" ocelová kola (pneu 185/60)
- ABS
- Airbag řidiče a spolujezdce
- Bezpečnostní šrouby litých kol
- Boční a hlavové airbagy vpředu
- Centrální zamykání s dálkovým ovládáním
- Chromové prvky v interiéru
- Deaktivovatelný airbag spolujezdce
- Dojezdové rezervní kolo
- Držák nápojů ve středové konzoli
- Dvoutónový klakson
- Dělená zadní sedadla
- ESP + EBA
- Elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka
- Elektricky ovládaná přední okna
- ISOFIX + Top Tether
- Imobilizér
- Klimatizace
- Nárazníky lakované v barvě vozu
- Osvětlená přihrádka před spolujezdcem
- Osvětlení interiéru
- Palubní počítač
- Pneumatiky 195/55 R15 pro motorizace od 77kW výkonu
- Prodloužený servisní interval
- Přední halogenové světlomety s dvojitou optikou
- Rádio SEAT Sound systém 1.3 + AUX-in + ovládání na volantu + 4 reproduktory
- SEAT Service® Mobility
- Schránka na brýle
- Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu řidiče a spolujezdce
- Sluneční clona řidiče a spolujezdce
- Světla pro denní svícení
- Tónovaná skla
- Třetí hlavová opěrka vzadu
- Tři tříbodové bezpečnostní pásy vzadu
- Tříbodové, výškově nastavitelné přední bezpečnostní pásy
- Vnější zpětná zrcátka a kliky dveří v barvě vozu
- Výškově nastavitelné sedadlo řidiče

za 255 tis.Kč slibovali dost věcí:

AKČNÍ PAKET REFERENCE PLUS:
- 16" kola z lehkých slitin (pneu 215/45)
- Rádio SEAT Sound systém 2.1 + AUX-in/USB + ovládání na volantu + 6 reproduktorů + handsfree Bluetooth s hlasovým ovládáním + palubní počítač High
- Paket Komfort: tempomat + přední mlhovky s integrovanou funkcí odbočovacích světel
- Paket Schránky: přední a zadní loketní opěrka, fixační síť, háčky a přihrádky v zavazadlovém prostoru
- Stěrač zadního okna
- Tmavá okna od B sloupku
- Zadní kotoučové brzdy (sériově pro 1.4 TSI)
- Plnohodnotné rezervní kolo
- Cherry červená metalíza, Denim modrá metalíza, Capuccino béžová metalíza

Nakonec jsem se dozvěděl, že metalíza je za příplatek a cena je garantována jen při financování od Škofinu, ale i tak dostat se k novému a vybavenému autu za 273 tis.Kč mi přišlo docelá dobra investice

No a vyrábí se na stejné lince jako Rapid, takže je to v podstatě české auto :o)
Zkušební jízda:
Nabídku na testovací jízdu jsem využil a po cca 5 kilometrovém okruhu ve městě, rychlostní silnici a okrskách bylo rozhodnuto.
Líbila se mi jistota podvozku a dobré tlumení rázů z nerovností, motor byl ještě syrový, ale poskytoval dobrou zábavu při kroužení v zatáčkách, řazení bylo předpisově přesné a brzdy měly příjemný nástup s razantním dobržděním v případ potřeby
Jediný mínus jsem viděl v blbém výhledu vzad při couvání, ale to je otázkou zvyku, případně se dají dokoupit senzory...

A tak šla Fabka na protiúčet (za 173 tis.Kč) a 2 letou splátkou včetně pojištění s 1000 Kč spoluúčastí necelých 5 tisíc je Toledo naše.

Silné stránky

Zkušenosti s provozem:
Mám najeto něco přes 2 tisíce km a prozatím převyšuje nadšení
- podvozek je naladěn sportovněji (16" kola), ale dobře tlumí nerovnosti a nenechá se rozhodit nějakou roletou a ani nezatížený kufr v zatáčkách naodskakuje
- motor se teprve zajíždí, prozatím ho moc nehoním do otáček, ale za plynem jde hezky a oproti 1,4 z Fabie má hrubší zvuk a i poznatelný vyšší kroutící moment
- hluk od kol je málo výrazný a ani aerodynamický neruší, motor při klidné jízdě téměř není slyšet, dálniční rychlosti trochu hluk zvyšují, ale není to nepříjemný hukot jak u Fabie, ale jen znatelné bručení dobře naladěného tahouna, při požadavku na zrychlení je samozřejmě ve voze odpovídající zvuková kulisa, které by nikdo nehádal 1,2 litru obsahu...
- řazení jde pěkně zlehka (i spojka) a je přesné, oproti Fabce nenutí nápověda řadit pětku už v rychlosti pod 50km/h, ale nechává prostor až do 60-65km/h - převody jsou poznatelně delší, což je poznat i při dálniční 130tce, kdy motor točí necelých 3000 ot/min, oproti 1,4 z Fabie, která již měla cca 3400
- tempomat je asi nějaký jiný model, než jsem byl zvyklý z firemního VW, pro přidávání rychlosti se musí držet po celou dobu, kdežto u VW stačí mačkat horní knoflík a rychlost se zvyšuje o 5 km/h
- zábava - autorádio je skvěle vybaveno, výkon i repro stačí pro poslouchání běžné muziky (duc-duc moc tedy nemusím), ale třeba Bruce Sprengsteen, Sting, Mig21, Wohnouti a další oblíbenci hrají krásně a v basech středech i výškách a provoz auta (aerodynamický hluk, motor a odvalování pneumatik) téměř neruší (třeba) koncertní atmosféru
- komunikace - Buetooth jsme spárovali všechny rodinné telefony a hlavně děcka byly nadšené z možností přímého přehrávání skladeb z telefonu přes reporto auta
- handsfree - jak to napsat? Naprosto úžasné hlasové vytáčení: "volat Karel mobil" - asistentka: "chcete volat Karel mobil?" - "Ano" a už se točí číslo, vše prosté a samozřejmé ;o)
- interiér je v tmavém čalounění, ale údržba je jednoduchá, blondýny ani světlé psy nebo kočky nevozíme a tak stačí jednou za měsíc vyluxovat hlavně koberečky (jsou látkové), sedadla a kufr
- plasty jsou, jak již bylo zmíněno u Rapida, neměkčené a oproti Fabii nejsou čalouněné dveře, ale ozdobné chromované prvky střídmě umístěné na výduších a klikách posouvají interiér na vyšší úroveň
- ovládací prvky ventilace, klimatizace, vnitřní cirkulace a topení už někdo u Rapida kritizoval - taky bych si představoval bytelnější (Fabie je třeba měla) a s vyšším zdvihem
- volant je sportovní tříramenný a i když není obšitý kůží, svou funkci splňuje dobře.
- kufr - musím vymyslet jak do něj naskládat kola, ať nemusím kupovat střešní nosič, jinak je velmi prostorný a síťový program dobře omezuje pohyb jednotlivých kousků + úložný prostor za podběhy na kapalinu do ostřikovače a pár drobností

Spotřeba:
v autě je palubní počítač, ale já jsem zvyklý sledovat dlouhodobou spotřebu a celkové náklady v Excelu, tak spíše porovnání:
PP prozatím 5,7 l/100km proti "papírové" dokumentaci, kde jsme na 6,24 l/100km (po 1800 km, kdy se na spotřebě podepsala dojezdová rezerva, se kterou jsem auto přebíral (snad poslední deci...) - teď tankuji vždy po cinknutí, tak to určitě půjde dolů
Ad dojezd podle palubního počítače - celkem jsem byl ve stresu, když jsem auto přebíral a ručička byla téměř na nule a PP hlásil dojez 20km, ale k benzice jsem dojel a dál to neřeším
Palivo se snažím čerpat u Benziny, kdy oproti stejné značce na Rudné ulici je ta naše ve Staré Vsi nad Ondřejnicí o 1,0 - 1,2 Kč cenu nižší (aktuálně 35,90 Kč/l), ale po zkušenostech s Fabii se nebojím brát od Eurobitu ve Staré Bělé nebo u Frýdlantských mostů - stejná cena a ani v kultuře běhu motoru jsem nenašel rozdíl a jak je mým zvykem, jednou za čas načepuji aditivované palivo od Shellky nabo Agipu abych se přesvědčil, že to je jen marketingový tah ;o)

Slabé stránky

Možná výhled vzad při couvání - chce to trochu cviku a hlavně necpat se někam, kde jsou nízké sloupky nebo vysoké obrubníky.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

neměly by být žádné, ale spíše úsměvná událost z posledního týdne, kdy se začalo ozývat šplouchání ze zadu auta, jakoby od nádrže, tak jsem šel zeptat čím by to mohlo být a vysvětlení mě docela pobavilo - chybou v tvaru těsnící lišty se drží v pravých zadních dveřích zatečená voda (ono bylo poslední dny deštivo) a stačí odchlípnout těsnění a nechat vodu vytéct.
Škoda snad k tomu svolává Rapida do servisu, Seat to opraví na vyžádání - prozatím tedy budu po deštích vylévat ručně ;o)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

naprosto pohodový přístup obou pánů z autosalonu Seat u Auto Heller Ostrava, všechno vysvětlili a vyřídili (protiúčet, úvěr i přihlášeni na DI) a já si v pohodě odvezl auto už na značkách.

 

Novinky v recenzi

31.7.2018 10:27

50 000km

Po čtyřech letech mám najeto 50 000 a s tím taky nutnost dojít na STK + Emise.
Vše proběhlo v pořádku, jen zadní brzdy byly mimo toleranci, ale to technik posoudil s tím, že to auto dlouho stálo - jezdím do práce na kole a víkendový provoz je minimální...
Horší to bylo, když na přejezdu v Polance nad Odrou zůstalo auto stát - před závorami jsem vypl motor a po jejich zvednutí jsem už nenastartoval. Nechal jsem se odtáhnout - v pojistce mám 100km odtah zdarma a v servise zjistili (překvapivě), že baterka je úplně kaput.
Kdyby mi soused s Fabii nedávno neříkal, že po 4 letech musel vyměnit baterku, tak to beru, že se prostě stane, ale tak to vypadá, že se výroce v Boleslavi moc s kvalitou baterií nepáře a dává tam co nejlevnější...

15.2.2016 17:00

Najeto 22 000 km

Tak skoro po roce jsem si vzpoměl na doplnění novinek:

1) přelakování blatníku bylo nakonec provedeno i s výměnou, bylo to na spoluúčast, tak to vzali v servise šmahem všechno - cena 21 000.- spolúčast 1 000,-

2) v pravé straně přístrojovky se začly ozývat zvuky, jako když mačkáš PET láhev - na vině byl motorek lamel ventilace - v rámci záruky vyměněno

Jemné praskání v pravé straně auta nepřestalo, tak to zkusím zmínit při servisce, aby se nedělal jen olej a filtry

Spotřeba stále kolem 6l/100km, moc to nehoním ani po dálnici ani po okrskách a ve dvou to opravdu jede hezky.

Zmiňované plavání jsem zaregistroval taky, ale dávám za vinu zimním pneumatikám 185/60 R15, na letních R16 jsem si ničeho nevšiml.

14.3.2015 11:26

Najeto 10000

Tak mám najeto 10000, spotřeba stále kolem těch 6l/100km (6,089013361) takže spokojenost. Ani po přezutí na zimní se spotřeba dramaticky nezvýšila. Možná to je i tím, že jsme letos nikam daleko nejeli, lyžovačku v Rakousích už nejezdíme a do Jesníku to není až taková dálka.
Co je nemilé, že se začaly ozývat z pravé strany od sloupku B nějaké pazvuky, možná rezonuje něco ve dveřích nebo kapse?
Po drobné kolizi mám trochu poškrábané dveře a levý blatník, ale s úvěrem je spojené pojištění s 1000,- Kč spoluúčastí, tak to nechám na jaro přelakovat.

8.11.2014 13:59

Najeto 5000

Tak mám najeto prvních 5000km a prozatím velká spokojenost. Motor je už po záběhu a odvděčuje se dobrou dynamikou spolu s přiměřenou spotřebou (cca 6l/100km) a na konci října jsem se nazul do zimních Barumek s 15" plechy, ale cena nebyla lidová (necelých 11kKč...)


Přidat názorDiskuse: Seat Toledo 1,2 TSI 63kW

Další vozy Seat Toledo



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
10
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
10
provozní náklady
9
náhradní díly
10
výkon motoru
8
spotřeba
9
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
10
brzdy
10
zavazadlový prostor
10

Více o modeluSeat Toledo KG (od 2012)
Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan Seat Toledo 1,9 TDI (81 kW) - Z rodinného hatchbacku živý sedan

Především je třeba říci, že novou řadou Toledo dala…

Seat Bolero 330 BT Seat Bolero 330 BT

Pokud chcete mít alespoň trošku představu o tom, jak bude…

 





Blesk.cz

Meghan ztrácí, Kate získává: Plusové body si pojistila v dětské nemocnici

Meghan ztrácí, Kate získává: Plusové body si…

Zatímco oblíbenost těhotné Meghan Markle (37) strmě klesá, jak postupně vyplouvají na povrch všechny její…

Hádka o zmláceného Tunu: Klub i ochranka se brání, moderátor hledá svědky

Hádka o zmláceného Tunu: Klub i ochranka se brání,…

Kontroverzní moderátor Jan Tuna (45) skončil po firemním vánočním večírku v nemocnici, protože prý podle…

 

iSport.cz

Dorostenci Plzně v Youth League končí. AS Řím podlehli i kvůli vlastním gólům

Dorostenci Plzně v Youth League končí. AS Řím…

Plzeňští fotbalisté do 19 let v závěrečném šestém utkání Youth League doma podlehli AS Řím 2:4 a vypadli ve…

Spasitel Alisson. Dvě miliardy? Dal bych za něj dvojnásobek, jásal Klopp

Spasitel Alisson. Dvě miliardy? Dal bych za něj…

Přesně kvůli takovým momentům přicházel. Brankář Liverpoolu Alisson Becker klíčovým zákrokem v nastavení zápasu…

 

Reflex.cz

10 let okupace: Sovětský ústup z Afghánistánu na působivých snímcích

10 let okupace: Sovětský ústup z Afghánistánu na…

Plány na stažení vojsk začaly v Moskvě získávat reálné obrysy krátce po nástupu Michaila Gorbačova. Nový…

Jak porostou platy politiků? Prezident bude mít přes 270 tisíc. Podívejte se, kdo kolik bude příší rok brát

Jak porostou platy politiků? Prezident bude mít přes…

Platy vrcholných politiků vzrostou příští rok pravděpodobně pouze o devět procent, jak to schválila Sněmovna.…