Recenze

9 Majitel

Saab 9000 Naprodej

9.86 Uživatelé

Hodnoceno: 17× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Saab 9000, foto 1 Saab 9000, foto 2 Saab 9000, foto 3 Saab 9000, foto 4 Saab 9000, foto 5 Saab 9000, foto 6 Saab 9000, foto 7 Saab 9000, foto 8
Saab 9000, foto 9 Saab 9000, foto 10 Saab 9000, foto 11 Saab 9000, foto 12 Saab 9000, foto 13 Saab 9000, foto 14 Saab 9000, foto 15 Saab 9000, foto 16 Saab 9000, foto 17 Saab 9000, foto 18 Saab 9000, foto 19 Saab 9000, foto 20 Saab 9000, foto 21 Saab 9000, foto 22 Saab 9000, foto 23 Saab 9000, foto 24 Saab 9000, foto 25 Saab 9000, foto 26 Saab 9000, foto 27 Saab 9000, foto 28 Saab 9000, foto 29 Saab 9000, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta SAAB 9000 CSE Rok výroby 1995 Koupeno ojeté najeto [km]:244000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1985 výkon [kW]: 136 kroutící moment [Nm]: 277 zrychlení 0-100 km/h [s]: 7.5 maximální rychlost [km/h]: 230 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 487 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 9

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "venturi".

--- Vůz je naprodej, vice zde: http://www.sauto.cz/detail-vozu/osobni/saab/9000/7338367 ---


- Nebudu se tu rozepisovat o historii, kterou naleznete zde: (http://magazin.auto.cz/historie/saab-9000-severan-s-italskym-strihem.html , http://mari.blog.auto.cz/2006-12/saab-9000-nesmrtelny-viking/ )
- Ale jen ve zkratce SAAB 9000 pocházi z projektu Tipo 4 (Croma, 164 a Thema). Seriová výroba začala v roce 1984, 1991 proběhl facelif a poslední kus z linky sjel v roce 1998, ano vůz se vyráběl neskutečných 14 let, což na auto této třídy nebývá zvykem.

Výbava:
- když vezmeme v potaz, že 9000 je auto vyšší střední třídy ze začátku 90 let (beru v potaz, že to stejně bylo i v 91), tak je vcelku dobře vybavený. Kožené sedačky v elektrice a s pamětí, digitální klima, 2x airbagy, ABS, všechna okna a zrcátka v elektrice a mnohé další blbiny. U mého kousku mi už jen k dokonalosti chybí tempomat:)

Vnitřní prostor:
všude je hodně místa
perfektní sedačky lepší už jsou jen v Aeru, snad každý si najde svoji polohu (přední jsou nastavitelné v 10 směrech). Navíc přední sedačky mají i lehátkovou úpravu. Nemají sice dofoukávání boků, odvětrávání a masaže, ale to v té době neměl nikdo:)
vzadu se též pěkne sedí a prostoru je dost, ale tam stejně nesedím.
obří kufr, po sklopení sedaček tam vleze snad vše (až 1600 litrů), dá se tam i přespat
jen musím zkritizovat málo odkládacích přihrádek, tedy snad kromě dveří a pod opěrkou tam žádné ani nejsou

Komfort:
auto je velmi pohodlné, je to hold kočár, ale přece jen na přejezdech vetších nerovností jde cítit lehké rázy, hold není to XM či S-klase.
Oproti autům nižší třídy je auto tišší, ale taky bych si dokázal představit lepší odhlučnění, ne že by bylo „hlučné“ je asi stejně „hlučné“ jak auta stejné třídy ze začátku 90s. Ale i pří 200Km/h se dá v autě normálně mluvit.
V každém případě je auto perfektní na dlouhé cestování.
Nic nevrže a kvalita materialu je velmi dobrá.
Ve městě je auto taky komfortní, ale přece jen líp se cítí na dálnici nebo na okreskách.

Jízdní vlastnosti:
velmi dobré. Je to prostě limuzína a nečekám od toho podvozek M5 :)
Příjemně se s nim jede i přes 200 Km/h a bezpečně
díky motoru dokáže byt pěkně živé


Motor:
motor je z mnoha věcí co SAABa odlišuje oproti konkurenci (Omega, XM, 605 a základní A6, 5er a td) a posouvá ho trochu výš. Je prostě perfektní (na 2 litr). Zátah Turba je parádní a krásně plynulý, žádné škubnutí, prostě klidná síla a skoro pořád. Dá se jezdit klidně a vůbec turbo neškádlit a pak na to dupnout a málo aut vám stačí. Prostě turbomotory saab velmi dobře umí.
Perfektní pružnost ve všech rychlostech, na trojku a valit k 5000 ot. se mi stala návykovou záležitostí.
Když se dodržují předpisy, tak velmi dobrá spotřeba.
Při stažení oken nemá auto zrovna nejlepší zvuk a je taky trošku hlučnější (ale mnohem mín jak TDi). Hold není to V8:)
na to, že motor má ¼ mil. Km, tak je pořád v perfektní kondici a předpokládám, že do 400 tis. Km bude jezdit bez problému.
Otáčky (dálnice na 5st a podle GPS) 130 – 3050 ot, 200- 5000 ot., pokaždé je komfortní cestování a hluk nijak výrazně neruší.
200 Km/h je na prázdné dálnici trvale udržitelní pohodlné cestovíní.

Spotřeba:
pochopitelně záleží jak se nechám unést turbem, ale při normalní poklidné jízdě (50, 100, 140) : Město (Brno) 11, mimo město 7, Dalníce D1 za 8,5. Při 200 je to v rozmzí 13-14 , při 220 přes 15

Silné stránky

-svérazný design a jistá individualita, prostě nejsem příznivcem octavek a pašíků.
-Motor
-komfortní cestováni
-kvalitně vyrobené auto
-nic nevrže ani po 14 letech
-perfetní sedačky
-ohromný zavazadlový prostor
-bezpečnost
-naprosto nenápadné auto
-nezájem zlodějů

Slabé stránky

-málo odkládacích přihrádek, které by nebyly na očích všem
-lehké rázy na nerovnostech (ale lepší než v octavia ale na citroen to nemá:)
-nemá dálkové ovládaní
-radio nemá ovládání na volantu (nebo pod), což má i mé staré Kangoo
-slabé světlomety
-ovládaní oken uprostřed
-není to kočkolap:)

Pár čísel:

Rozměry: 4761 x 1778 x 1420 mm
Rozvor: 2672 mm
Hmotnost: 1375 Kg , max. povolená 1930 Kg
Max. krouták: 277 Nm při 2800 ot/min.

 


Další vozy Saab 9000



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10

Zatím bez problému.

praktičnost
9

je to limuzína né MPV

prostornost
9
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
9
provozní náklady
9
náhradní díly
9
výkon motoru
9

na 2 litr je perfektní

spotřeba
9

Při normální jízdě: Město (Brno) 11, mimo město 7, Dalníce za 8,5.

hlučnost motoru
8

Trošku je hlučnjěší, ale pořád dobrý oproti TDi

kvalita sedadel
9

prostě perfektní

brzdy
9

Dobré, ale mohli by být ještě o trošku lepší

zavazadlový prostor
10

Kufr ohromný a po sklopení zadních sedaček vznikne prostor o obsahu 1600 litrů






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…