Recenze

9 Majitel

Citroën Xsara Picasso 1.6 HDi 80kW/110 HP

9,85 Uživatelé

Hodnoceno: 13× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Citroën Xsara Picasso, foto 1 Citroën Xsara Picasso, foto 2 Citroën Xsara Picasso, foto 3 Citroën Xsara Picasso, foto 4 Citroën Xsara Picasso, foto 5 Citroën Xsara Picasso, foto 6 Citroën Xsara Picasso, foto 7 Citroën Xsara Picasso, foto 8
Citroën Xsara Picasso, foto 9 Citroën Xsara Picasso, foto 10 Citroën Xsara Picasso, foto 11 Citroën Xsara Picasso, foto 12 Citroën Xsara Picasso, foto 13 Citroën Xsara Picasso, foto 14 Citroën Xsara Picasso, foto 15 Citroën Xsara Picasso, foto 16 Citroën Xsara Picasso, foto 17 Citroën Xsara Picasso, foto 18 Citroën Xsara Picasso, foto 19 Citroën Xsara Picasso, foto 20 Citroën Xsara Picasso, foto 21 Citroën Xsara Picasso, foto 22 Citroën Xsara Picasso, foto 23 Citroën Xsara Picasso, foto 24 Citroën Xsara Picasso, foto 25 Citroën Xsara Picasso, foto 26 Citroën Xsara Picasso, foto 27 Citroën Xsara Picasso, foto 28 Citroën Xsara Picasso, foto 29 Citroën Xsara Picasso, foto 30
 

Technické info

Přezdívka auta Pika Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:161068 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1560 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 240 zrychlení 0-100 km/h [s]: 10,8 maximální rychlost [km/h]: 183 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 550 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5,1 (udávaná)spotřeba naměřená:Spritmonitor.de

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Keymag".

Auto jsem zakoupil v Plzeňském autobazaru na Jateční v 5.6.2008 se servisní knížkou a s najetými 108.770km. Byli velmi ochotní, udělali jsme zkušební jízdu a ukázali mě celé auto a funkce.
Ihned po koupi jsem musel jet na STK, auto bylo staré skoro přesně 4roky. Prošlo úplně bez problému, jen koroze na výfukovém potrubí.

Auto mě velmi zaujalo hlavně svojí výbavou označenou exclusive: ABS, ASR, ESP, EBD, digi klima, klimatizovaná přihrádka, termoreflexivní čelní sklo, lehce tónovaná skla, přední zadní mlhovky, tempomat, 4x airbag (u spolujezdce zle vypnout), 4x el. okna, orig. radio s CD, 6x repro, el. zrcátka s výhřevem(el. sklopná), výškově nastavitelný volant, dálkový centrál, zamykání řadící páky, automatické rozsvícení světel, nastavitelná přední sedadla s loketními operkami, při rozjezdu nad 10km/h se auto uzamkne, ruční uzamknutí či odemknutí vozu zevnitř, 4 parkovací senzory. Parkovací senzory jsem si nechal dodatečně namontovat. Při couvání to pěkně pípá a hned se mi lépe a rychleji parkuje.
Zavazadlový prostor je 550 litrů a když se demontují zadní sedadla, objem se zvětší na 2128 litrů.

Uvažoval jsem o koupi i modelu s jiným motorem. Do benzínu se mi moc nechtělo, i když je teď levnější nežli nafta. A nafta nabízí tří verze: 2.0HDi 66kW, 1.6HDi také s 66kW nebo výkonnější 1.6HDi 80kW. Rozdíly mezi zmíněnými 1.6HDi jsou: ve výkonu, kotoučové brzdy vzadu, vyšší max. rychlost, max. točivý moment vetší o 25nm, atd. Ve spotřebě by ale měli být +- na stejné úrovni.
Uvažoval jsem i o jiné značce vozu ve verzi kombi (octavie, passat), ale problém je s trošku vyšší cenou a na parkováním jsou trošku delší. Auto používám též do práce a nejen pro rodinné výlety.

Prostě potřebovali jsme rodinný vůz jelikož se naše rodina rozrůstá a naskytla se možnost koupit tento vůz ve výkonnější verzi, tak jsem neváhal.

Silné stránky

Dobrý je obsah motoru 1.6HDi poskytuje výhody nižší pojistky a vyšší výkon a nižší spotřebu oproti 2.0HDi:

http://www.spotreby.cz/profil.php?id=274

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/306869.html

Celkem velký kufr, ale do výšky. Má hodně přihrádek a volného prostoru. Výhodou asi o proti kombi je parkování.
Jelikož jsem silnější postavy dobře se mi do auta dobře nastupuje i vystupuje.

Slabé stránky

Slabé stránky. Někdo říká je to Citroen, ale to je každého věc.
Jinak čekal jsem trochu tišší motor. Samozřejmě místo klasických budíků digi ukazatel ve středu palubovky. Ale člověk si celkem rychle zvykne. Trošku mi pořád dělá problém velký prostor na palubovce a daleko přední sklo s bočními průhledy. Hůř se mi odhaduje vzdálenost volného místa vpředu.
Kufr to má velký, což je přednost, ale do výšky. Což kombi je asi lepší.
Chybí mi otáčkoměr. :(
Ještě mě mate spotřeba paliva. Palubní počítat mi hlásí dlouhodobou spotřebu 4,9 litru (v TP píší kombinovaná spotřeba 5,1 litru), ale mé výpočty jsou o 0,6 vyšší (tedy 5,5 litru).
viz. http://www.spotreby.cz/profil.php?id=274

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Už 2x za sebou mi odešla žárovka v levém předním světle. Uvolnil se mi spoj na přívodu filtrovaného vzduchu od turba, stačilo dotáhnout sponu.
Jinak do servisu pojedu při 120.000km tak uvidíme do tam najdou. Díval jsem se do servisní knížky, měli by toho měnit dost, tak by mohla i spotřeba klesnout. Až provedu servis, tak se určitě podělím o informace a své dojmy.
Návštěva provedena 18.12.2008 při 118.872km - viz novinky.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Nemám žádné výtky. Opravdu velmi spokojený. Specializují se na dovoz ojetin hlavně ze Švýcarska, ale moje auto bylo zakoupeno a provozováno v ČR.

www.spotreby.cz

http://www.spotreby.cz/profil.php?id=274

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/306869.html

Tady jsou podrobnosti o spotřebě auta.

 

Novinky v recenzi

4.7.2010 22:51

Nové brzdy

31.10.2009 Zimní pneu, brdzové kotouče a destičky (brzdy na všech kolech)

4.7.2010 22:48

2. rok na cestách

5.6.2010 Po dalsím roce najeto: 17.436km :)

5.6.2009 19:45

1. rok na cestách

Po prvním roce najeto: 19.654km :)

31.3.2009 16:58

Přehození pneu

Změna pneu ze zimních na letní při 124.459km

25.2.2009 14:39

Mimořádná cesta

23.-25.2.2009 mimořádná služební cesta z Plzně do Moravce a zpět. Auto téměr plné, čtyři lidé se zavazadly. Jízda téměř výhradně po dálnici. Najeto 532km, natankování paliva před i po absolvování jízdy po hrdlo nádrže, 35 litrů, což znamená průměr 6,58 l/100km. Po dálnici se jelo celkem v pohodě, bez kolon (kromě Prahy) na tempomat cca 130 km/h. Průměr rychlost 94 km/h a spotřeba 6,1 dle palubního počítače. Samozřejmě se zapnutou automatickou klimatizací.

30.1.2009 17:21

Problém odstraněn

Dnes 30.1.2009 při 120.407km auto funkční. Výměna: lamela na spojce 6.700 a setrvačník 16.200 + práce = 26.200,-

28.1.2009 13:46

Problém

Dne 28.1.2009 při 120.381km auto přestalo jet. Teď se v servisu. Uvidíme co to bylo a kolik to bude stát. Tak to vypadá na lamelu a setrvačník. :(

18.12.2008 00:00

Návštěva autorizovaného servisu Citroën v Holýšove k servisní prohlídce při 120.000km (stav tachometru 118.872km). Výměna oleje, brzdové kapaliny, filru: olejového, vzduchového, pylového a palivového.
V servisu velmi ochotní a vstřícní. Nemůžu si stěžovat. Uvidíme jak to pojede po tomto servisu.
Viz. - foto záznamu ve fotogalerii

1.12.2008 00:00

Dne 1.12.2008 118016 km přezuto na nové zimní pneu Winter+ MASTER STEEL 185/65 R15 88T M+S.


Další vozy Citroën Xsara Picasso



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Auto zatím bez větších problémů. Jen sem tam nějaká únava materiálu.

praktičnost
9

Pohodlný, prostorný.

prostornost
9

Spoustu místa jak pro cestující tak pro zavazadla. Hodně přihrádek, které nejsou malé. Velmi pohodné pro vysoké lidi.

jízdní vlastnosti
8

Měkký podvozek.

jízdní komfort
9

Paráda, pokud auto používáte pro co bylo stvořeno. Sporťák z toho nikdy nebude.

provozní náklady
9

Nízká spotřeba nafty. Nižší pojistka za 1.6HDi.

náhradní díly
8

S těmi je to horší, originály jsou drahé. Ještě že je druhovýroba.

výkon motoru
9

U mé 1.6HDi se nestěžuji. S 80kW tedy 110koni to jezdí pěkně. Když je potřeba tak má sílu.

spotřeba
10

Nízká spotřeba nafty. To se moc fajn. Palubní počítač ukazuje 4.9 litru, ale skutečnost je o trošku vyšší. viz: http://www.spotreby.cz/profil.php?id=274 http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/306869.html

hlučnost motoru
8

V autě to tolik znát není, ale když člověk stojí vedle auta tak je slyšet.

kvalita sedadel
9

Sedadla příjemná, velká a pohodná. Velké možnosti nastavení předních sedadel.

brzdy
9

Brzdy odpovídající velikosti auta. Ani málo ani moc.

zavazadlový prostor
9

Kufr velký 550 litrů, ale o proti kombi je to do výšky. Při demontování zadních sedadel se objem zvětší na 2128 litrů.






Blesk.cz

Bývalé vedení Prahy 1 prodalo byty pod cenou, městská část přišla o 40 milionů, ukázal posudek. Policie politiky obvinila

Bývalé vedení Prahy 1 prodalo byty pod cenou,…

Policie obvinila kvůli prodeji městských bytů v Praze 1 přes 30 lidí. Jsou mezi nimi zejména členové bývalého…

Jaromíre, máš už novou holku? Jágr na férovku řekl, jak to teď má!

Jaromíre, máš už novou holku? Jágr na férovku řekl,…

Sotva v sobotu oznámil, že Veronika Kopřivová už není jeho partnerkou, řada fanynek hokejisty Jaromíra Jágra…

 

iSport.cz

Totti skončil v AS a sjel klub: Chtěli vyhnat Římany z Říma

Totti skončil v AS a sjel klub: Chtěli vyhnat Římany z Říma

Fotbalový mistr světa z roku 2006 Francesco Totti skončil jako technický ředitel AS Řím. Bývalý útočník a…

Bombastická smlouva pro Součka na pět let: Slavia odmítla 310 milionů!

Bombastická smlouva pro Součka na pět let: Slavia…

Fotbalová Slavia oznámila velkou zprávu. Tomáš Souček navzdory enormnímu zájmu ze zahraničí zůstává.…

 

Reflex.cz

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení Trikolóry – neukojené ambice jako společný prvek

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení…

Minulé dny byly ve znamení událostí se společným jmenovatelem. Tím jmenovatelem jsou mýty. Na základě jednoho –…

Naši klekli na FAU, řekl Babiš před lety. Spor s firmou teď stát u soudu prohrál na celé čáře

Naši klekli na FAU, řekl Babiš před lety. Spor s…

Opavská společnost FAU uspěla u soudu se čtyřmi z pěti žalob proti rozhodnutí finanční správy a celníků, uvedl…