Škoda Octavia (2007)
4.11.2007Původním autorem recenze je uživatel s nickem "admiral". Úvodom tejto recenzie by som rád podotkol, že nasledovné riadky budú predovšetkým subjektívnym…
Škoda Octavia (admiral)
Zařazení: Všechna fóra > Diskuse v MOJE.auto.cz
-
ViktorMPI 12.11.07 18:26
« Re: Re: Pěkné auto
Dík za info. Ty přeplňovaný benzíny jsem ještě neměl možnost vyzkoušet a rád bych, protože to musí být skutečně parádní. 2.0 TFSI v RSu bude lítačka, ale 1.8 TSI podle mně musí úplně dostačovat. Musím někdy opravdu prubnout a v přístím autě bych rád takový motor měl, ale to je asi daleká budoucnost, zatím mi bohatě stačí 1.6 :). -
"-- skrytý --" 12.11.07 10:50
« Re: Pěkné auto
Ahoj, 1.8 TSI sa chystam serioznejsie prevetrat v dohladnej dobe, aby vysledky testu v roznych jazdnych rezimoch mali aj nejaky zmysel. Zatial som mal takto na celodenne testovanie k dispozicii 1.4 TSI 103 kW 6st. manual v Golfe hatchback.
Skusenosti:
1) Jeden z najtizsich benzinovych stvorvalcov, v beznych otackach 2000-3500 prakticky nepocutelny, vyssie otacky pekny sportovy zvuk, bez obtazujuceho basoveho podmasu. Ked som nasledne presadol do svojej Octavie, pripadala mi chvilu strasne tazkopadna a hlucna.
2) Tah je linearny, ale predsa len je postrehnutelny isty prechod od kompresora k turbu (aj zvukovo pri otvorenom okne), az od 3000 je to ten spravny dravec. Miernym sklamanim bola oneskorena reakcia na plyn v nizsich otackach, mozno iba vlastnost konkretneho kusu.
3) Vyborna presna prevodovka, relativne dlhe stupne, 3-ku mozno tocit takmer do 150 tacho, co staci prakticky na akekolvek predbiehanie na okreske. Na dialnici pri 130 tacho toci na 6-ku cca 3100 ot., parada. 6-ka je uz vyslovene na ekonomicku jazdu, zrychlenie uz nezvlada, ale nie je problem ani na dialnici tam fuknut za 4 a slapes vpred.
4) Spotreba vyborna, pri razantnej jazde na okreske (priemer 115 km/h vratane obci) 9.1, pri economy run 4.5, bezna jazda do 6. Mesto medzi 7-8, dialnica v limitoch 6-7.
Keby Ta zaujimalo nieco viac, smelo sa pytaj.
-
ViktorMPI 08.11.07 23:50
« Pěkné auto
Zdravim. Taky mě mrzí, že 1.6 FSI v Octavce nedisponuje 6-tistupňovou převodovkou, cenový rozdíl je celkem velký a toto by mnohem víc přimnělo zákazníka uvažovat o tomto agregátu. Věřím, že 1.8 TSI musí být skvělý motor, osobně by mi vyhovoval ze všech dostupných motorizací asi nejvíc (diesel se na moje ježdění moc nehodí) .. můžeš víc popsat zkušenosti s testem tý 1.8? Chválím barvu, storm se mi moc líbí, přesto jsem zvolil praktičtější a pro mně neméně elegantní diamantovou metlu. Tlačítko "OFF" jsem vyřešil obdobně :yes: , bohužel VW v těhle detailech bude mít vždycky asi navrch, pochybuju, že by Škoda šetřila jednou diodou. ECON používám dost taky, ale spíš kvůli spotřebě, když často stojím na volnoběhu, protože ECON pak sníží otáčky až o 200 otáček, jak jsem občas pozoroval; že by měl až takový vliv na výkon se mi moc nechce věřit. Souhlas, že 6ka by se na dálnici hodila. O rozměrech kol už jsem ti psal. Přeju dobré zážitky s autem, ať jezdí :yes: -
"-- skrytý --" 08.11.07 22:20
« Re: slusne
Nie je to tragicka spotreba, ale pokial je v silach motora aj nizsia a sabotuje to prevodovka, tak to trochu hneva.
Ad Tvoja masina - testoval som X3 s tymto motorom a slusne to s nim cvicilo. BMW je vobec uz trochu ina liga (aby aj nie za tu cenu), najvacsi odvaz som absolvoval s M5... king of the road, opojny pocit >:-[] -
"-- skrytý --" 08.11.07 22:08
« Re: okafka f plne palbe
Diky... no a ak mam byt presny, tych 24000 som najazdil za 8 mesiacov ;-) Faktom je, ze v lete som jazdil dost vela, usilovne zabehaval, k tomu cesta k moru a pod... teraz som uz trochu zvolnil.
A preco nie diesel? Lebo mam rad benzin aj svoje usi ;-) Rocny najazd na to nema u mna ziadny vplyv. Uvidime ako sa v realnej prevadzke uchyti nova generacia maloobjemovych (1.4-1.8) TSI motorov. Mal som tu moznost testovat - dynamika, spotreba, zvuk... pre niekoho s mojim narokmi jednoducho skvele. Uz len nech sa par rokov na trhu etabluju, vychytaju sa muchy a idem do toho. -
Mexican82 08.11.07 20:56
« okafka f plne palbe
aby ma tu nebrali ako notorickeho odporcu Schade, tak som sa rozhodol kuknut na tutu recenziu. plno fotiek a velmi detailne popisana recenzia. A zrejem to clovek caka, kde si chce precitat o aute.. vyborna praca..
BTW 24 000 km za rok je fakt pecka, to uz by sa ti oplatil aj ten diiizl.. alebo zeby nafta patri do kamen? ;-)