Recenze

9 Majitel

Mercedes-Benz S + VIDEO

9.92 Uživatelé

Hodnoceno: 90× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mercedes-Benz S, foto 1 Mercedes-Benz S, foto 1 Mercedes-Benz S, foto 1 Mercedes-Benz S, foto 1 Mercedes-Benz S, foto 2 Mercedes-Benz S, foto 2 Mercedes-Benz S, foto 3 Mercedes-Benz S, foto 4
Mercedes-Benz S, foto 5 Mercedes-Benz S, foto 6 Mercedes-Benz S, foto 7 Mercedes-Benz S, foto 8 Mercedes-Benz S, foto 9 Mercedes-Benz S, foto 10 Mercedes-Benz S, foto 11 Mercedes-Benz S, foto 12 Mercedes-Benz S, foto 13 Mercedes-Benz S, foto 14 Mercedes-Benz S, foto 15 Mercedes-Benz S, foto 16 Mercedes-Benz S, foto 20 Mercedes-Benz S, foto 21 Mercedes-Benz S, foto 22 Mercedes-Benz S, foto 23 Mercedes-Benz S, foto 24 Mercedes-Benz S, foto 26 Mercedes-Benz S, foto 27 Mercedes-Benz S, foto 28 Mercedes-Benz S, foto 29 Mercedes-Benz S, foto 31 Mercedes-Benz S, foto 32 Mercedes-Benz S, foto 33 Mercedes-Benz S, foto 34 Mercedes-Benz S, foto 38 Mercedes-Benz S, foto 39 Mercedes-Benz S, foto 40 Mercedes-Benz S, foto 41 Mercedes-Benz S, foto 42 Mercedes-Benz S, foto 43 Mercedes-Benz S, foto 44 Mercedes-Benz S, foto 45 Mercedes-Benz S, foto 46 Mercedes-Benz S, foto 47 Mercedes-Benz S, foto 48 Mercedes-Benz S, foto 49 Mercedes-Benz S, foto 50 Mercedes-Benz S, foto 51 Mercedes-Benz S, foto 52 Mercedes-Benz S, foto 53
 

Technické info

Přezdívka auta Motýlek Rok výroby 2005 Koupeno nové najeto [km]:320000 palivo: benzin počet válců: 8 počet ventilů na válec: 3 objem [cm3]: 4966 výkon [kW]: 225 kroutící moment [Nm]: 460 zrychlení 0-100 km/h [s]: 6 maximální rychlost [km/h]: 250 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 18 zavazadlový prostor [l]: 500 pohon kol: 4x4 spotřeba [l/100km]: 13

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Tizy (famousbmw.autofun.cz)".

Vracím auto jako novou recenzi, protože jsem ji předělal a dodal nové fotografie, auto mám již přes rok tak mám více zkušeností. Zveřejňuji ho teda znova, snad to nebude vadit, ale viděl jsem, že to tu udělalo více uživatelů...

Loni nastal čas řešit nové auto do rodiny. Priority byly jasné: velké, pohodlné, výkonné auto, které většinu času bude trávit na dálnici mezi Zlínem a Prahou. Také věrnost značce Mercedes-Benz měla být zachována. Objektů bylo více. Do reálného výběru se však dostalo SUV ML, třída E a S. ML jsem vyloučil, jelikož na dalnice není až tak vhodné jako klasické sedany. Volbu mezi E a S jednoznačně vyhrál motýlek. Velkou výzvou pak byl výběr motorů. Musel to být navíc benzín. I přes veškerou kultivovanost současných dieselů se mi toto palivo příčí. Benzín je benzín.

Začal jsem se tedy soustředit na S 500, které se zdálo jako ideální volba. Většina si bude myslet, že jsem se musel zbláznit, protože v této republice má většina lidí představu, že taková motorizace musí žrát i trávu kolem cesty a že celkové náklady jsou astronomické. Není tomu tak, opravdu ne. Vůz byl přímo u autorizovaného dealera Mercedes-Benz v Ostravě. Stačilo pár telefonátů a za týden se pro něj jelo. Přístup prodejce byl vynikající a vše proběhlo bez nejmenších potíží a auto bylo v perfektním stavu.

Pojďme se ale mrknou na to, jak se s tím jezdí.

Vůz je na svou velikost velmi dobře manévrovatelný a má výborný rejd. Není problém otáčení a parkování ve stísněných prostorech.
Problém je trošku s odhadem velikosti auta. Je to fakt loď. Pochopitelně je to automat, takže ještě teď před zatáčkou mávám pravčkou po interiéru. Každopádně do tohoto auta sedí více než manuál. Překvapila mě citlivost převodovky. Řadí sametově a při klidné jízdě ani neškubne a posádka přeřazení téměř necítí. I ve sportovním módu jde jako po másle. Přijemnou věcí je možnost sekvenčního manuálu.

Multifunkční volant je příjemný a má ideální velikost, nicméně zpětná vazba je pro Mercedes tabu a navíc se mi zdá poněkud přeposilované. Je pravda, že tyto auta se staví tak, aby je uřídila kdejaká milenka a to se podepsalo téměř na všem.

Pomalinku se dostávám k tomu zajímavému - motor. Osmiválec o obsahu 5 litrů s 306 koňmi pod kapotou a s téměř 500 Nm je zajímavý údaj, ale jen do doby než si uvědomíte, že auto váží dvě tuny. Při jízdě má tendenci auto lákat spíše k pomalé jízdě a užívání si nevídaného komfortu. Prostě jen tak se poflakovat ulicema, nenuceně. Ale všechny zajímá stejně, co přichází společně s plynem zaraženým v koberci.

Zátah vozu je monumentální. Nepřestává mě fascinovat fakt, že tak těžké auto může tak rychle odstřelit. S každým pohybem kotníku cítite vyšší a vyšší sílu, co vás tlačí do sedadel. K tomu si připočítejte vzrušující basový chraplák, který při tom vůz vydává a jste v extázi. Není divu, že půl dne pak člověk jezdí po opuštěné ploše a oddává se této blažené činnosti - znova a znova.

Kdo neokusil poškádlit takový motor, nepochopí.

Předjíždění s tímto výkonem je naprosto delikátní. Snadno se necháte unést: držite se v blizkosti vozidla před vámi a ve vhodný okamžik prostě zamáčknete plyn do podlahy, tak silně, jak jen to jde. Ten odstřel co následuje bere dech a auto předjedete velmi velmi rychle a stejně rychle se ztratíte z dohledu.
Pokud automatickou převodovku pustíte do režímu sport, znamená to jedno - zrychlí se odezva na plyn, ztuhne podvozek, řízení a převodovka vás pustí do červených čísel. Tady již řadí trhavěji, ale není to nic strašného. Pochopitelně se dá řadit i manualně pohyby do stran.

Výkon vozu vás lehce zláká, řidičák zelená hrůzou a úsměv na tváři se prohlubuje.

Nicméně, jak jsem již napsal, S 500 je limuzína, která nabízí nestandardní výbavu, komfort, jízdní vlastnosti a také výkon. Po většinu času stejně přijdete na chuť plynulé pohodlné nenucené jízdě, pro kterou je auto stvořeno. Je ale dobré vědět, že každá mince má dvě strany.

Výbava vozu zabere několik A4, takže to vezmu stručně.

Bílá kůže je sice velmi nepraktická, ale dává interiéru světlost, vzdušnost a vypadá o tolik lépe než černá, že jí tu špinivost rádi odpustíte. Ergonomie ovládacích prvků je lehce nad průměrem. Sedadla jsou vyhřívané, odsávané a masážní. Každé seadlo obsahuje paměť, kde si přednastavíte sklon, výšku, délku sedící části atd. V interiéru je vše v elektrice, včetně opěrek hlavy (těším se až se to začne sypat:).

Výbavu píši dole v samostatné sekci, proto bych raději zmínil jízdní komfort.

Vůz je výborně odhlučněn. Nemalý vliv na to mají také vícevrstvé okna. 50ka v S 500 je naprosto šibeniční rychlost, protože díky tomu, že neslyšíte žádný hluk a ani motor, přijde vám, že téměř stojíte na místě. V každé rychlosti se celá posadka domluví bez nutnosti zvýšení hlasu. Při 250 je aerodinamický hluk jen jemně slyšitelný - úžasné. Dokázal bych s tímto autem jet snad i na konec světa.

Auto je doma už rok a půl a během této doby s nim nebyl žádný technický problém až na pár drobností - začala vrzat zadní náprava (jak typické u MB) což vyřešila výměna jednoho silentbloku za ehm 16.000 a jednou se zkazilo automatické dovírání dveří řidiče. Jinak se jenom lil olej a měnili pneu, které toto auto doslova žere.

Absolvoval jsem s ním i první zimu a čtyřkolka se ukázala jako fajn doplněk, nikde mě auto nenechalo a dostalo se všude.

Co se týká světlého interiéru, vše stále vypadá tak, jak když bylo koupeno, takže ta praktičnost není tak zlá, navíc se přiznám, že jsem kůži moc neudržoval.

Spotřeba: To asi zajímá všechny. Dlouhodobě se pohybuji kolem 12 litrů při svižné jízdě. Na takový motor skvělý výsledek. MB opravdu umí ekonomické motory už dlouho oproti konkurenci. Pchopitelně zácpa, nebo sportovní jízda se pohybuje kolem 20l.

Poprve mi chtěl auto také někdo ukrast. Tady se úkazal satelitné ochrana jako úžasná věc a na dálku centrála vše vyřešila a nezmizelo ani auto ani výbava. Vždy jsem si říkal proč to platím a teď to můžu jen všem doporučit.

S autem jsem stále spokojen a jsem jím nadčen. Je neuvěřitelné jak dokáže stále reprezentovat a vypadat mladistvě a luxusně.

Motor V8 5.0 se ukázal jako nejlogičtější volba v rámci poměrz výkon a náklady. Jedině V8 nabídne takovou kultivovanost chodu. Dobrou volbou bylo i koupeni auta z konce výroby místo prvních kusů nové generace.


Silné stránky

- mamutí zátah motoru za všech okolností
- pohon všech kol
- jízdní vlastnosti, stabilita
- brzdy
- jízdní komfort a odhlučnění kabiny
- vyhřívané odvzdušněné masážní sedáky jsou prostě výtečné
- spotřeba

Slabé stránky

- velikost :)
- image
- horké zboží zlodějů

Pochopitelně auto budí pozornost všude, kde se ukážete. Řeči lidí pramenící ze závisti budete slýchat běžně a všude. Česká republika stále nechápe, že i poctivou prací se dájí peníze vydělat a že vše je v rukách každého jedince.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servis jsem vyzkoušel v MB Moravia, kde je zcela tragický. Na zadní béžovou kůži mi položili použité pneumatiky a nic pod to nedali, dodnes tam mám celý otisk 18. palcového obvodu kola a nejde to odstranit, ikdyž se v rámci záruky o to sami pokoušeli. Auto vždy dostanu špinavé a neuklizené. Ceny jsou víceméně drastické. Výměna oleje cca 20,000 Kč a tak podobně. Spotřeba sice nízká, ale servis a pojištění je opravdu moc. Jednou bylo auto také v MB Chodov a tam to bylo mnohem mnohem lepší.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Koupeno u autorizovaného prodejce MB Moravia Centrum. Jednání bylo rychlé a na úrovni.

Výbava

Pneumatický stavitelný podvozek, Active Body Control ABC, adaptivní brzdy ADAPTIVE BRAKE s funkcí HOLD a asistentem pro rozjezd do kopce, adaptivní brzdová světla, adaptivní stěrače s funkcí stírání kliknutím a dešťovým senzorem se 2 stupni citlivosti, airbagy s vícestupňovou citlivostí naplnění a předními a zadními bočními airbagy a okenními airbagy, levé a pravé vnější zpětné zrcátko elektricky nastavitelné a sklopné, osvětlení při vystupování ve dveřích, brzdový asistent BAS, systém COMAND s integrovaným rádiem, 8 palcovým barevným displejem, mechanikou DVD, pomoc při nastupování EASY ENTRY vpředu, s automatickým přestavením volantu při nastupování a vystupování, lišty prahů dveří z ušlechtilé oceli s nápisem Mercedes-Benz, elektricky ovládaná parkovací brzda s komfortní funkcí odbrzdění, elektronický stabilizační program ESP včetně ABS a ASR, snímač intenzity vnějšího osvětlení, elektrické ovládání oken, 4násobné, s funkcí zavření PRE-SAFE, dřevěné prvky v interiéru, vnitřní a levé vnější zpětné zrcátko s automatickou změnou odrazivosti, intelligent Light System včetně bixenonových světlometů, světel pro odbočování (integrovaných v hlavních světlometech) a rozšířené funkce mlhových světel, ukotvení dětských sedaček ISOFIX na zadních sedadlech, automatická klimatizace, kožené čalounění, kola z lehkých slitin, paměťový paket pro přední sedadla, sloupek řízení a zrcátka, metalický lak, sklopná střední loketní opěrka vpředu a vzadu, vpředu s úložnou schránkou, multifunkční volant, parametrické řízení, utěsňovací prostředek TIREFIT s elektrickým kompresorem, kontrola tlaku vzduchu v pneumatikách, ukazatel servisních intervalů ASSYST PLUS a počítač údržby, bezpečnostní pásy, tříbodové, čtvery, s komfortní automatikou, vpředu výškově nastavitelné, přední sedadla s bederní opěrkou, elektricky výškově a podélně nastavitelná, polohování PRE-SAFE pro spolujezdce, vyhřívaná přední sedadla, plynulá aretace dveří, TEMPOMAT s variabilním omezovačem rychlosti SPEEDTRONIC, tepelně a zvukově izolovaná vrstvená skla odrážející infračervené záření ve všech oknech, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a zabezpečením proti neoprávněné jízdě, kola z lehkých slitin s pneumatikami 255/45 R18 , aktivní komfortní sedadla vpředu včetně odvětrávání, vyhřívání a masážní funkce , výklopné a sklopné opěrky hlavy vzadu navigační systém, parkovací asistent, automatické dovírání dveří, aparatura BOSE, TV Tuner, dofukování sedadel dle zatáček, tak aby vás vždy drželi v přímce, PRE SAFE system, který si vás nastaví před nehodou do ideální pozice. (bourat v tomto voze je velmi komfortní:)a další.

 

Novinky v recenzi

20.10.2009 11:57

Tak po delší době update: asi po 100 000 km navíc přesněji :) právě se se mnou rozloučil podvozek Airmatic a spolu s nim dali sbohem i Command (komplet), parkovací senzory, automatické dovíraní dveří, dofuky sedaček do zatáček a začíná cukat automat. Asi ma chudák auto slabou chvilku, která bude na jednom servisu ukončena sumou cca 200 000. Ať žijou vlajkové lodě

28.11.2008 00:00

Nezapomeňte mrknout na video, ať máte představu jak jede a zní.

Video

Přímý odkaz na video.


Přidat názorDiskuse: Mercedes-Benz S + VIDEO

Další vozy Mercedes-Benz S



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
9
jízdní komfort
10
provozní náklady
8
náhradní díly
6
výkon motoru
10
spotřeba
9

Na výkon motoru je výborna. Svižná jízda do 200 km/h za 12,5

hlučnost motoru
10
kvalita sedadel
10
brzdy
9
zavazadlový prostor
8





Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…