Recenze

7 Majitel

Mazda 2 CE Pro

6,17 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Mazda 2, foto 1 Mazda 2, foto 2
 

Technické info

Přezdívka auta Mazda 2 Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:11170 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1349 výkon [kW]: 55 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 168 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 zavazadlový prostor [l]: 250 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,1

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "docasny".

Zakoupeno červenec 2008 v Auto Palace Praha 4. Ve výbavě mech. klimatizace,v el. přední okna,dokoupeno -mlhovky, parkovací asistent zadní, autorádio audio kit. Celková cena 315.000,-Kč

Silné stránky

dobře odladěný podvozek, dobré jízdní vlastnosti při průjezdu zatáčkami - vede dobře stopu i při vyšších průjezdních rychlostech.

Slabé stránky

neuvěřitelně vysoká spotřeba při popojíždění převážně se studeným motorem.(rekord při popojíždění při -15°C, 60 km za 9 l) Auto naprosto nevhodné pro ženy na popojízdění na krátké vzdálenosti.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

1. (po roce)garanční prohlídka v Auto Palace Praha 4 , 3.860,-Kč za výměnu mot. oleje, olej. filtru, prohlídku karosérie (nehorázná cena, rovněž tak i za olej 1l za 466,-Kč bez DPH)

Jak jsem se k autu dostal

Auto mi zůstalo loni v červnu po tátovi, který nečekaně zemřel. Rychle jsem musel řešit roční prohlídku, protože v té době dobíhal akorát jeden rok od koupě.(koupeno 7.7.) Mazda měla najeto 3 tis. km. Objednal jsem se na prohlídku, termín jsem dostal za 10 dní. Ráno v sedm auto přistaveno, odpoledne v 15 h vyzvednuto. Protože jsem nenašel k autu návod k obsluze, při návratu ze servisu jsem měl první nečekaný zážitek. Cestou jsem zastavil v zelenině a koupil meloun o váze necelých 6 kg. Spokojeně nasedl, meloun položil na sedadlo spolujezdce, rozjel se a začalo to. Houkání, které nehodlalo přestat. Kouknu na budíky před sebou a nic nesvítí, ale houkání pokračuje. Tak zastavím u krajnice, více se předkloním a na palubce u spolujezdce svítí kontrolka na nezapnuté pásy. Síla. Nenapadlo mě, že tlakový spínač je tak citlivý. Zapnul jsem pás přes meloun a pokračoval dále. Tentokrát byl v kabině už klid. Konečně nic nehoukalo a v klidu jsem dojel domů.
Protože jsem si auto nevybral, nesdílím prvotní nadšení z vozidla, jako když si auto vyberete a pak si ho koupite a máte radost z toho, že už ho máte. Moje zážitky, které budu postupně zveřejňovat budou spíše kritické, protože mě některé věci na novém autě překvapily.

 

Novinky v recenzi

9.1.2011 21:57

Dálkové ovládání

Po dvou a půl létech přestalo pomalu pracovat dálkové ovládání. Nejdříve to nešlo zamykat, za 14 dní přestalo fungovat úplně. Před Vánocemi jsem chtěl na opravu, v servisu mi řekli, že mně nevezmou, až v lednu, protože přecházejí na nový software a teď nikoho neberou. Tak se půjdu objednat až v lednu a napíšu co to bylo.

17.4.2010 17:49

Konstrukční nedostatky z pohledu uživatele

1. stěrače
a) přední – pravý je menší, takže nestírá na čelním skle pravý horní roh. To je obvyklé u všech aut, ale u tohoto nechá nesetřený prostor o šířce 43 cm. To je docela hodně. Když k tomu přičtu silný přední sloupek, tak se mi občas stane, že v něm a špinavém čelním skle, v pravém horním rohu, občas někoho nebo něco přehlédnu. Nějaké to auto nebo chodce.
b) zadní- je umístěný asymetricky, je posunutý více vpravo. Levý horní roh zadního okna rovněž nestírá. Je s podivem, že i zde nesetřená plocha má v nejširším místě 43 cm. Když k tomu rovněž tak přičtu i nezvykle silný-široký zadní sloupek, tak se stává, že rovněž tak při letmém pohledu vlevo vzad může člověk něco přehlédnout.

2. tvar karosérie (přes úžasně líbivý vzhled má nějaké nedostatky)
a) prolisy v bočních dveřích způsobují, že od předního kola se špiní přední dveře do ¾ šířky od prahu na rozdíl od ostatních aut, které mají špinavou pouze spodní třetinu dveří. Část špíny dosáhne až do poloviny zadních dveří (viz. foto v galerii). Má to jednu výhodu, nemusíte auto skoro vůbec umývat, protože za dva dny po umytí je opět špinavé jako před mytím.
b) tvar zadních světlometů, které mírně vystupují z roviny zadní karosérie,způsobuje při jízdě za sněžení, že když se sníh sesunuje po kapotě dolů, tak se na horní hraně zadních svítilen zachytí a začne postupně namrzat. Takže po určité době se stane, že u zadní svítilen přestane být vidět že svítit i když svítí. Namrzlý sníh je v podstatné části překryje.
c) sesouvající sníh u zadních dveří kufru, tím jak jsou zapuštěny do karosérie způsobí, že začne postupně namrzat na spodní hraně u nárazníku a postupně se na ní vrší. Pak se stane, že zadní dveře do kufru postupně zamrznou v důsledku přimrzlého sněhu na zadním nárazníku.
d) celkově navržený tvar vozidla při pohledu zevnitř ven z místa řidiče vzad – šířka oken u bočních zadních dveří postupně se zužující směrem dozadu, široké zadní sloupky a tvar okna ve dveřích od kufru, kdy dolní hrana okna má tvar v podobě písmene V – způsobuje řidičovu špatnou orientaci při couvání. Některé lidi dokonce nutí couvat šikmo. Zkoušel jsem to na několika lidech, kteří nikdy neseděli v Mazdě 2. Auto jsem jim půjčil, aby si vyzkoušeli zacouvat.

Další negativní postřehy z užívání Mazdy 2 někdy příště, až zase budu mít trochu času.


Další vozy Mazda 2



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Zatím vždy dovezlo na místo. Pouze jeden problém - v -19°C přestal navíjet pravý zadní bezpečnostní pás, v -15°C navíjel, ale nedovíjel posledních 50cm.

praktičnost
7

menší kufr na nákupy, vyšší spotřeba na kratší vzdálenost

prostornost
9

V autě vezeni dva volejbalisté 190 cm výšky za sebou, vešli se bez problému

jízdní vlastnosti
10

dobře odladěný podvozek, v zatáčkách dobře vede stopu

jízdní komfort
8

ve vozidle max. 4 hod v kuse, sedadla neutrální, ani tvrdá ani měkká, vyšší hlučnost od kamínku odražených v předních podbězích

provozní náklady
8

díky vyšší spotřebě zvýšené

náhradní díly
0

zatím nekupované

výkon motoru
7

průměrný

spotřeba
6

hodně vzdálená od udávané výrobcem

hlučnost motoru
9

prostor kabiny odhlučněn dobře, nad 140 km/h začíná stoupat

kvalita sedadel
7

neunaví, ale obzvášť pohodlné nejsou

brzdy
7

pro člověka, který je zvyklý na brzdy jenom ťuknout a brzdit, tak nastane překvapení. Při brždění nutno šlapat hodně.

zavazadlový prostor
5

průměrný, v roce 2010 již spíše podprůměrný






Blesk.cz

Evropská komise začala vyšetřovat Amazon. Z podobných důvodů jako Google

Evropská komise začala vyšetřovat Amazon. Z…

Zatímco europoslanci volili předsedu nové Evropské komise, ta stávající ještě přichystala nové antimonopolní…

Poslední přání Alžběty II. (93) odhaleno: Splní jí ho Meghan s Harrym?!

Poslední přání Alžběty II. (93) odhaleno: Splní jí…

Poslední přání Alžběty II. (93), které je odkazem pro její královskou rodinu, bylo konečně odhaleno. Podle Tima…

 

iSport.cz

Páník: Zápas bolel, ale fotbal nám to vrátil. Chválil brankáře Budinského

Páník: Zápas bolel, ale fotbal nám to vrátil.…

Velká úleva nejen z pozitivního výsledku, ale i rapidně zlepšenému přístupu byla znát na trenéru Baníku Bohumilu…

Vrba: Olympiakos je jako Trondheim či Kodaň. Snad se Řekové neurazí

Vrba: Olympiakos je jako Trondheim či Kodaň. Snad se…

Už dvakrát provedl Plzeň ošidnými předkoly Ligy mistrů až do základní části. V úterý začne Pavel Vrba proti…

 

Reflex.cz

Strana prezidenta Zelenského získala v ukrajinských volbách parlamentní většinu

Strana prezidenta Zelenského získala v ukrajinských…

Ukrajinská prezidentská strana Sluha národa získala jistou parlamentní většinu – po sečtení 80 procent hlasů z…

Okřídlená duha z těl kolibříků: Tohle není Photoshop, ale příroda v celé své kráse

Okřídlená duha z těl kolibříků: Tohle není…

Australský umělec a fotograf Christian Spencer žije už devatenáct let v brazilském národním parku Itatiaia,…