Recenze

10 Majitel

Ford Ka

9,90 Uživatelé

Hodnoceno: 73× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Ka, foto 2 Ford Ka, foto 3 Ford Ka, foto 4 Ford Ka, foto 5 Ford Ka, foto 6 Ford Ka, foto 7 Ford Ka, foto 8 Ford Ka, foto 9
Ford Ka, foto 10 Ford Ka, foto 11 Ford Ka, foto 12 Ford Ka, foto 13 Ford Ka, foto 14 Ford Ka, foto 15 Ford Ka, foto 16 Ford Ka, foto 17 Ford Ka, foto 18 Ford Ka, foto 19 Ford Ka, foto 20 Ford Ka, foto 21 Ford Ka, foto 22 Ford Ka, foto 23 Ford Ka, foto 24 Ford Ka, foto 25 Ford Ka, foto 26 Ford Ka, foto 27 Ford Ka, foto 28 Ford Ka, foto 29 Ford Ka, foto 30 Ford Ka, foto 31 Ford Ka, foto 50 Ford Ka, foto 51 Ford Ka, foto 52 Ford Ka, foto 53 Ford Ka, foto 54 Ford Ka, foto 60 Ford Ka, foto 61 Ford Ka, foto 62 Ford Ka, foto 63 Ford Ka, foto 64 Ford Ka, foto 65
 

Technické info

Přezdívka auta Kakáčko Rok výroby 1998 Koupeno ojeté najeto [km]:80000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 44 kroutící moment [Nm]: 105 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14,8 maximální rychlost [km/h]: 155 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 13 zavazadlový prostor [l]: 186 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Lady_Ka".

Moje nadšení pro toto vozítko se začalo hned jak jsem ho poprvé viděla na vlastní oči. Byly to právě jeho nechvalně známé velké plasty, které mně okouzlily a jeho tvar. Ideální auto "pro ženskou" - malé, hbité a ve skrze praktické. Vždycky když jsem ho potom viděla říkala jsem si "tak to si jednou pořídím". Ovšem to mi bylo kolem 12-ti let a realita byla trochu jiná... :-)

A tak jsem pár dní po 18-tých narozeninách obdržela řidičák a silnice jsem začala nelítostně trhat ve škodě 120, rok výroby 1980, ani náznak reznutí a najeto měla neskutečných 55 000km, naučila jsem se s ní hodně (co dělat když se auto uvaří, co dělat když auto nebrzdí, jak nastartovat na zpátečku, co se stane když neumíte používat sytič...), ovšem pro život v Praze nebyla pro mě tím pravým ořechovým. A tak jsem začala zvažovat koupi nástupce. Mé požadvky a možnosti byly neúprosné, pořizovací cena nesměla překročit 50.000Kč, auto muselo být snadno ovladatelné, spolehlivé, bezpečné, praktické a náhradní díly dostupné. Se sesumírováním kritérií mi pomáhal přítel a za to jsem mu moc vděčná, přeci jen spoustu paramentrů jsem nedovedla posoudit. V našem výběru nakonec ukotvil renault megane, nějaký čas jsme jej sháněli,ale stále ne a ne sehnat nějaký za to stojící kousek... ale pak jakoby náhodou padla řeč na "Ka". Do té doby jsem o něm slýchávala jen samé nechvalné věci o nespolehlivosti a časté poruchovosti, opak je ovšem pravdou (což ze své i když zatím poměrně krátké zkušenosti mohu potvrdit). A tak jsme začali brouzdat po internetu a shánět a shánět a shánět. Podařilo se nám snad nepodařitelné. Po dlouhém pátrání a brouzdání jsme našli teď již mé Kakáčko s výbavou o které se mi ani nesnilo. Kaka má v sobě:

1.centrální zamykání
2.elektrické stahování předních oken
3.originální CD přehrávač (RDS 6000)
4.manuální klimatizace
5.posilovač řízení
6.2x airbag
7.2x repro
8.imobilizér
9. a v neposlední řadě ABS, které je skutečně u těhle autíček z roku 98 raritou

samozřejmě splňuje i veškeré moje "design" požadavky černá barva "panther black" vypadá velmi dobře a to i na odhalených částech karoserie v interiéru. Interiér je tmavo-šedý (do Káček se totiž dělaly i interiéry modro-šedé, které celkový dojem z interiéru dle mého názoru velmi degradovaly). Interiér samotný mi přijde jednoduchý, decentní a v mezích možností takového prcka i praktický. Co se rzi týče nemá než pár drobných oděrek. Většina jezděných Káček měla hodně prorezlé části okolo víčka nádrže, které pak byly "maskovány" různými zpravidla nevzhlednými způsoby jako například "kráva styl, beruška styl, kytička styl" - no hrůza. Prorezavělé prahy také nejsou na těchto autíčkách vyjímkou - ale ani tímto moje netrpí. Jakmile přítel narazil na úplně čerstvý inzerát na internetu, zdálo se to být přesně "TO" co jsme hledali. Ještě ten den jsme se jeli na autíko podívat, zdálo se, že je to skutečně to "ONO". Na druhý den jsme si s majitelem domluvili projížďku v Ka. Všechno proběhlo jak má, v bazaru jsme zjistili, že Kaka má zpráchnivělý klínový řemen, což mě od koupě rozhodně neodradilo. Příteli se nezdál hluk od předních kol a pro koupi nebyl nakloněn, ale mě něco říkalo, že i tak ho mám koupit. A tak se Kakáčko skutečně koupilo, vyměnil se klínový řemen, olej, filtr a pár drobných kontrol jako test tlumičů a brzd, vše dopadlo v pořádku. Auto bylo na zimních pneu a tak se koupily letní pneu "Bridgestone B250 - 155/70 R13" a hned byl odhalen onen problém s hlukem od předních kol. Byly to pneumatiky, které ten hluk dělaly, měly oslabené bočnice - jak se nakonec ukázalo, tak Kaka přivezli na litých kolech, které samozřejmě v bazaru vyměnily za plecháče a dali na ně "prostě nějaké" pneu.. autíko delší dobu stálo, to se mu nedalo upřít... rez na brzdách byla znát, ale to přeci není nic co se nedá vyměnit a tak se taky stalo. Teď ma Kaka nové brzdy i nové pneu a vše je jak má být - časem by mohly přijít na řadu i litá kola (když bude Kaka hodné :-D )

Kakáčko bylo dovezeno ze Švýcarska, kde mělo údajně jednoho majitele a to ženu. Jeho stav tomu skutečně odpovídá i koberčky prošoupané od podpatků :-) Za tu dobu co jsme ho hledali jsme se velmi rychle naučili poznávat jestli má auto 80 000 km nebo 180 000 ono totiž bazary samozřejmě hrozně rády využívaly jen 5-ti místného počítadla kilometrů. Výhodou bylo, že autobazar kde jsem Kaka koupila nám byl schopen zprostředkovat jak technickou tak emise na něj i převod na čistopis nebo jak to rozumně napsat ;-) To byla pro mě konec konců nejpříjemněší varianta, protože jsem neměla a do teď ani nemám tušení co všechno je pro takový převod třeba. Mě osobně stačilo už jen to samotné konečné přihlášení auta na mě :-) Kaka mám od dubna 2009 a prožívám s ním jen příjemné zážitky a radosti s ním (tím myslím i nutné drobné úpravy, ale to k tomu přeci patří)

Silné stránky

- malé, praktické ideální pro parkování (hned jak jsem si ho přivezla z bazaru a poprvé s ním zaparkovala, byla jsem v sedmém nebi - šlo to samo)

- nízká spotřeba (dle techničáku 7,8 v městě, 4,8l mimo město a kombinovaná 5,9l)

- cenově velmi přijatelné náhradní díly (a to mluvím o originál Ford)

- snadno ovladatené, přesné řazení

- když je potřeba převeze i objemnější věci (sklopí se sedačky a najednou je z něj skoro náklaďák :-) vezla jsem v něm svoje 100 litrové akvárium i se stojanem a vybavením, stejně pak i svoje 2OO litrové akvárium, vozíme v něm 2 velké přepravky pro kočky a naše cestovní tašky :-) zatim co bylo potřeba se do něj vešlo)

- dobrá konstrukce auta - je velmi bezpečné v možnostech své velikosti (miniauto) a období v kterém bylo navrhnuté a může se pochlubit třemi hvězdičkami

- výborná světla - Kakáčko má jednu velkou výhodu a to čirou optiku světel, v noci vidím naprosto dokonale

- při stažených oknech se za a) dá normálně komunikovat a za b) člověk nemá hlavu ve víru, tak jak je zvykem ve většině aut, což je úplně úžasné, protože potom po jízdě nebolí hlava ani uši - za toto jednoznačně palec nahoru těm co jsou za to zodpovědní

- je to auto přesně pro mě

Slabé stránky

- palivoměr - všude možně se dočítám, že u káček je nepřesný, což zatím nevím z vlastní zkušenosti, ale musím se přiznat, že právě proto tankuji vždy za včasu... trochu mě také mrzí, že nemá "hladové oko" ale jak říkám, raděj natankuji dřív než to zkoušet :-D

- chybějící ukazatel teploty chladící kapaliny - po mé předchozí zkušenosti s věčně uvařenou škodovkou mě to trochu děsí, ale zatím jsem s tím problém neměla a tedy důvěřuji konstruktérům, že skutečně není třeba... (a to musím podotknout, že v létě v těch největších teplech jsem si nastála v zácpách...)

- nemá tónované skla... když do něj svítí slunko i s klimatizací to pěkně peče... (nu což časem dojde i na fólie)

- velikost v poměru s ostatními a to na silnici - většina ostatních řidičů si totiž myslí, že tím, že je Kaka malé, že ho můžou šikanovat což se ještě vygraduje tím, že ho řídí ženská, že...a přitom Kaka je ve městě velmi hbité (bohužel někteří řidiči jsou "velké auto - velké ego")

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Kakáčko jsem hned po koupi dala do autorizovaného servisu na základní "kontrolu" (test brzd a tlumičů) při které se nechal vyměnit klínový řemen, olej, filtr a vzduchový filtr, viz výše. Dále se mi samozřejmě nevyhnula koupě povinné výbavy. V servise jsem si rovnou nechala udělat duplikát klíče a přes internet objednala letní sadu pneumatik. Po pár měsících používání odešla žárovička v zadním světle (otázka chvilinky na benzínce :-) Úplnou náhodou jsme potom s přítelem zjistili, že mi praskla pružina na pravém předním kole a nejspíš jsem i věděla z čeho, u rodičů jsem vymetla opravdu hlubokou díru (byla za horizontem a už jsem se jí nevyhla) můžu jen mluvit o štěstí, že pružina nevystřelila a neprorazila mi kolo nebo že se mi něco podobného nestalo potom na cestě do Prahy a že se to zvládlo takhle bez čehokoli. Koupila jsem tedy pružiny "Monroe" a nechala je vyměnit v servisu Pneu Vulkán v Šeberově. Mám s nimi zatím jen dobré zkušenosti, mohu doporučit. Pak už následovali drobnosti jako výměna palivového filtru, nové stěrače a nesmím opominout geometrii po oné výměně pružin.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Kakáčko jsem koupila v autobazaru Rudná u Prahy - auto sice v něm bylo zaparkované, ale bylo ve vlastnicí podnikatele, který jak se zdá, tahá auta ze zahraničí a prostřednictvím tohoto autobazaru je nabízí k prodeji. Všechno proběhlo v pořádku, měla jsem z toho panickou hrůzu, člověk pořád slýchá v televizi a čte na internetu jak všude se lidi podvádí atp.. Nakonec jsem došla uklidnění a jsem za to ráda ;)

Upgrade

- krytka na zadní stěrač
- nové koberečky
- platíčko do kufru
- originál Ford prahové nerezové lišty s logem Ka
- zadní zástěrky
- třetí brzdové světlo

 

Novinky v recenzi

16.8.2010 22:17

tak a už konečně zase šlape jako hodinky...

kaka škubalo, doufala jsem v nepravidelnost tohoto škubání, aby to nebylo něco horšího, svíčky byly nové a tak co by to mohlo být? vylučovací metodou jsme nechali seřídit ventilové vůle a vyměnili zapalovací kabely, heuréka kaka šlape zase jako hodinky... Když už bylo v servisu provedl se servis klimatizace (čištění ozonem a doplnění) :-) horší už byla včerejší spoušť - krupobití :-( Kaka utržilo pěkný výprask a má na sobě také pěkné ďolíčky, ale co nestalo se nic horšího - skla vydržely a tak nebude potřeba žádný akutní servis, můžu mluvit o velkém štěstí, ZoniXx už tak dobře nedopadl a to auta stály vedle sebe :( je znát, že malé autíčko je menší terčem i pro velké kroupy

8.7.2010 23:42

Třetí brzdové světlo a zástěrky...

tak se Kaka dočkalo, už má konečně třetí brzdové světlo a zástěrky... slibuju si od toho hodně, jelikož zástěrky auto opticky zvětšují, tak mi svitla naděje, že se na mě přestanou lepit ostatní auta plná ambiciózních řidičů, kéž by :D! Když ani tohle nepomůže, tak si snad budu muset koupit Range Rovera :-(

6.6.2010 00:32

Žhavé novinky, Kaka obléklo nové přední brzdy...

tak už nadešla ona chvíle a Kaka dostalo své nové přední brzdy, spolu s nimi se rovnou vyměnily i svíčky, které už měly také své nalítáno, brzdová kapalina a podvozek ošetřen antikorózním sprejem... a tak teď už jen schází seřídit ventilové vůle a tramtarará Kaka bude zvolávat už jen viva, jaro léto podzim, jezdíme a drandíme :-D

7.4.2010 20:50

Zázraky na počkání, nemožné do tří dnů... aneb jak Kaka vstávalo po zimním spánku :-)

Přes zimu jsem s Káčkem nejezdila, na podzim jsme jej uložili k zimnímu spánku a jezdili pouze v eSTéčku, co se ovšem dalo očekávat, přetáhli jsme dobu, kterou vydrží baterka bez povšimnutí a tak už v lednu byla baterka totálně off. Minulý týden jsme se tedy pustili do znovuprobouzení Kaka. eSTéčko samozřejmě bylo k tomuto aktu nepostradalené a tak až při 4500tisících otáčkách (na ST) Kaka zabralo a nastartovalo! Jeli jsme ho projet, aby baterka měla šanci se trochu dobít, potom jsme jej nechali opět na parkovišti, zda se baterka nevzdá nebo jestli bude nutná výměna (a řekněme si upřímně, kdo by už nepočítal s koupí) nicméně dnes Kaka nastartovalo bez jediného zaváhání a to i poté na benzínové pumpě.... no není to úžasné ;-)


Přidat názorDiskuse: Ford Ka

Další vozy Ford Ka



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

10 dát nemůžu to podle mě nejsou schopná zaručit ani nová auta :-) ale věřím, že ve štychu mě nenechá (ani zatím nenechalo)

praktičnost
10

ideální pro všechny moje požadvky (parkování, převážení věcí, přesunutí se z bodu A do bodu B...)

prostornost
10

malé ale přesto prostorné :-)

jízdní vlastnosti
10

nemám výtek

jízdní komfort
9

až na to pohodlí sedaček paráda, autíko sedí, v zatáčkách mě nevysazuje :-)

provozní náklady
10

dají se zvládat a když ne, našetří se :-)

náhradní díly
10

snadno dostupné

výkon motoru
10

bugatti veyron to sice není.... ale autíko má 44 KW a i 140 KM/Hod zvládá bez sebemenších problémů, víc aktuálně nepotřebuju

spotřeba
10

ekonomická

hlučnost motoru
9

na to, že polovina interiéru je čistá karosérie je to super :-)

kvalita sedadel
6

po delší jízdě (hodina a víc) mě z nich poměrně bolí záda, dovedu si představit pohodlnější ;-)

brzdy
10

pro mě ideální (nevyhovuje mi, když se škrtnu o brzový pedál a skoro vylítnu čelním sklem)

zavazadlový prostor
10

v mezích možností Kakáčka mi naprosto vyhovuje, kdybych chtěla větší pořídím si kombíka ;)


Více o modeluFord Ka RBT (1996-2008)
Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi! Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi!

Malý pětidveřový hatchback se po vzoru Fiesty dočkal…

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

 





Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…