Recenze

vondry87 (muž 31 let) Poslat zprávu
 
8 Majitel

Ford Ka

9,10 Uživatelé

Hodnoceno: 10× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Ka, foto 1 Ford Ka, foto 2 Ford Ka, foto 3 Ford Ka, foto 4 Ford Ka, foto 5 Ford Ka, foto 6 Ford Ka, foto 7 Ford Ka, foto 8
 

Technické info

Přezdívka auta Kačenka Rok výroby 1999 Koupeno ojeté najeto [km]:193000 palivo: benzin objem [cm3]: 1299 výkon [kW]: 36 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 5,2

Popis vozu

Zdravím všechny uživatele MA.CZ a přeji hodně štěstí v novém roce:-) Po dlouhém rozhodování jsem se rozhodl napsat recenzi na mnou a mou přítelkyní používanou Kačenku. Vůbec jsem to neplánoval, však káček je tu požehnaně. Takže proč to dělám? Vždycky se může najít zájemce o koupi podobného vozu, kterému mohou některé informace přijít vhod. Jak se říká, každá rada dobrá. Mým cílem rozhodně nebylo topovat zdejší statistiky, s tímto autem to ani není možné. Největším důvodem ale byla snaha vytvořit jakýsi memoár, do kterého si člověk může poznamenávat různé informace, příhody a zážitky (doložené v nejlepším případě fotografiemi), což mu vlastně umožní “zhmotnit“ své vzpomínky a v této formě je uchovat. Nemůžu se dočkat, až budu za pár let sedlat něco modernějšího a budu nostalgicky vzpomínat na své motoristické začátky:-) Asi jako 99% uživatelů tohoto webu i já už od mala pročítal všechny časopisy, hrál závodní hry a otáčel se za každým druhým autem, prostě motoristický fanda od narození. Přítelkyni občas leze na nervy, když se procházíme, ona mi něco povídá, pak si všimne mého nepřítomného výrazu a zeptá se : „Posloucháš mě vůbec? “ Já jen odvětím.. „Viděla si tu M3?“ No, asi lepší než koukat po jiných holkách :-D Pokud budu jednou jezdit alespoň v trochu zajímavých vozech, určitě bych o ně rád tento účet rozšířil a zdokumentoval tak celou svou “motoristickou historii“. Posledním důvodem bylo to, že jsem prostě hledal únik od učení a psaní diplomové práce a musel jsem nějak uspokojit touhu dělat něco tvořivého, zábavného a “užitečného“. Přemýšlím, jak ohodnotit auto v jednotlivých kategoriích, zda jde spíš o vlastní názor, nebo zda by mělo jít o teoretické srovnání s dokonalým autem. Samozřejmě srovnávat postarší káčko s moderním mercedesem není úplně relevantní, přesto se pokusím nějak spravedlivě auto ohodnotit. Obecně veškeré srovnávání bude velice relativní a bráno s nadhledem, protože při porovnání s moderními vozy by se klady asi hledaly velice těžko :-)

Jak líný Honza ke Kačence přišel..
Tuto sekci jsem chtěl začít popisem historie naší Kačenky. Po několika minutách tupého zírání do monitoru mi však došlo, že toho vlastně moc nevím. Narodila se v roce 1999 a většinu své služby si hrdě odkroutila v Německu, odkud si ji před pár lety přivezla maminka mé přítelkyně. Po několika letech každodenního dojíždění do zaměstnání došlo na koupi nástupce. Rodina řešila co s autem, už padlo pár náznaků, že bychom se snad mohli stát jeho majiteli. To jsme odmítali, protože jako studenti jsme nechtěli mít ještě další starost navíc. Auto už šlo skoro do bazaru, když jsme jednoho teplého letního večera notně posilněni alkoholem na nabídku kývli. Vlastní auto, další krok k dospělosti, to byl pocit! Přítelkyně začínala pracovat, takže naše finanční situace už nevypadala tak zoufale jako předtím, a hlavně jsme si spočítali, že při dnešních cenách autobusové dopravy cestování autem ve dvou vyjde mnohdy levněji. Zde musím zmínit, že jsme v našich výpočtech zapomněli předpovídat aktuální skok v cenách benzínu. A v součtu s celkově vyšší spotřebou v zimě.. zkrátka už se těšíme na jaro :-) Dále, auto nežere jen benzín, ale člověk si za to “pohodlí“ musí být ochoten něco připlatit. Celkově jsme při využívání autobusové dopravy (nebo později spolujízd s kamarády) dost ušetřili, na druhou stranu tohoto kroku vůbec nelitujeme :-)
Auto jsme nedostali úplně v nejlepším stavu. Dlouho stálo, nikdy nebylo garážované, STK i povinné ručení byly u konce. Stálo od zimy, kdy utrpělo pár šrámů při nezvládnutí řízení na sněhu :-D Výsledkem byl pomlácený přední nárazník, který byl po domácku sešroubován, a prdlé čelní sklo. Auto samozřejmě špatně startovalo. Vzhledem k nutnosti absolvování STK už mi hlava kalkulovala potřebné investice. Závěr mého mozku byl jasný – nebrat. Jelikož uvedení vozidla do jízdy schopného stavu bylo součástí dárku a tudíž odpadla nutnost se na opravě finančně podílet, šli jsme do toho. Sklo se vyměnilo a auto jsme převezli k nám, kde jsme se na něj chtěli s taťkou pořádně mrknout. To zbývalo pár dní do konce STK. Zjistili jsme, že auto skoro nebrzdí. Rozebrali jsme bubny a zjistili, že s čelistmi si někdo hrál, bylo to podomácku opravované, křivě uložené a nerovnoměrně sjeté. To skorotchána naštvalo, protože při dovozu z Německa dal nemalé peníze do celkové generálky brzd, mělo tam být vše komplet nové. Auto šlo tedy do servisu, kde (jak už to tak bývá) našli mraky dalších věcí.. Celková investice byla asi na 50% celkové ceny auta, trochu mě to zarazilo. Ale jelikož je teď spousta věcí nových, auto snad bude nějakou dobu bez investic. Dodnes si pamatuji na slavnostní předávací den, kdy jsme poprvé odjížděli od rodiny přítelkyně naším vlastním autem. Asi po 100 metrech se rozsvítila kontrolka baterky, vrátili jsme se a doma už na nás čekali s klíňákem v ruce. Rozkousaný od koček. Jak auto nebylo garážované, kočky jej prý rády okusovaly. Takže auto prošlo STK, kde se vyměnilo snad všechno, a my nakonec neodjeli kvůli řemenu za 100 kč, který samozřejmě nebylo možné v neděli sehnat. Slavnostní odjezd se tedy zopakoval o 14 dní později. Ve vzduchu byla cítit nervozita, ale odjeli jsme :-) Auto je starší, takže má pár vad. Co mi asi jako jediné vadí, je rozbitý zámek na straně řidiče. Žádný centrál nehrozí, takže jedinou možností dostat se do auta je ze strany spolujezdce. S přítelkyní už to máme nacvičené. Jsme sehraní, v momentě, kdy jí přihraju klíče, se již hrnu ke svým dveřím. Ona mezitím odemkne své dveře a už mi otevírá, takže časová ztráta je minimální :-) Na lidi, kteří nás neznají, to asi musí působit komicky, ale my už jsme zvyklí :-) Taky to ale chtělo trochu času. Jednou jsem nacouval k nám do vjezdu a abych s autem moc nepřekážel, nacouval jsem natěsno pravou stranou k plotu. Až při odjezdu mi došlo, že jsem zablokoval cestu do auta. V momentě, kdy jsem se snažil nasoukat kufrem do auta a vyřvával cosi o zadních partiích, přiběhla naštěstí přítelkyně a protáhla se tou centimetrovou škvírkou dveřmi spolujezdce do auta a odemkla. Dodnes nechápu, jak to udělala, ale je jasné, že být hubený není jen zdravé, ale i praktické. Zámek jsme se pokoušeli vyměnit, rozmontovali jsme dveře, ale pořádně se k němu dostat se nám nepodařilo. Do servisu jsme to dávat nechtěli a protože dveře zamykat jdou normálně a na nemožnost odemykání jsme byli již částečně zvyklí, dále jsem to neřešil. Další vadou je rozbitý display u rádia. Člověk vlastně ladí naslepo. Ale mně to nevadí, to je práce přítelkyně, alespoň má za jízdy co dělat  Tato vada je ale čerstvě odstraněna za pomoci Ježíška, který nám nadělil nové. Díky ti! Dále bylo rozbité zadní okénko, které se po uzamčení klíčů v zapalování bohužel stalo jedinou cestou dovnitř. Okno se vyměnilo, ale zůstal rozbitý mechanismus, takže bylo napevno zavřené. To se nám podařilo podomácku opravit a už funguje  Další nepříjemností je to, že auto poměrně dost rezne. Hlavně prahy, místo kolem hrdla nádrže a uchycení zadního stěrače. Před námi to nikomu nevadilo, takže jsem to musel odrbat a přestříkat, jednu díru v prahu dokonce vykitovat. Nevypadá to moc pěkně, koupili totiž omylem jinou barvu, ale nám to nevadí. Spodek jsem taky pečlivě odrbal a natřel gumoasfaltem a resistinem. Myslím, že ten teď vydrží hodně :-)

Design
Design tu asi zbytečně nebudu rozebírat, kdo chce, mrkne se na fotky. Však obrázek řekne víc, než tisíc slov. Více fotek přidám případně později. Jak jsem psal na začátku, neměl jsem v plánu nic psát, proto jsem žádné pořádné fotky nepořídil a v tomto počasí asi ani nepořídím :-( Takže pár fotek z mobilu musí pro ilustraci stačit :-) Jen zde musím doplnit, že naše káčko bylo ozdobeno elegantními vinyly. Moc z nich sice už nezbylo, ale jsou tam, takže to není úplná tuctovka :-D Design i velikost vozu jasně říkají, že toto auto nebude úplně pro chlapáky. Nikdy jsem proto nečekal, že za mnou budou chodit kamarádi a auto mi chválit. A kupodivu ani nechodí :-) Na druhou stranu darovanému koni na zuby nehleď. A po půl roce ježdění musím přiznat, že jsem si na auto neuvěřitelně zvykl a jezdí se mi s ním moc dobře, dokonce se mi i líbí.. Přesto je to ale očividně ženské auto. Mrňavé, takže parkovat s ním je radost. Na druhou stranu absence posilovače řízení věc malinko komplikuje, ale člověk alespoň úplně nezleniví :-) Přesuńme se na chvíli do vozu, přesněji řečeno za volant. Interiér je jednoduchý, ale žádný ošklivoun to také není. Co mi ale vadí víc jsou sedadla, při delších cestách mě z nich bolí záda. Nikdo jiný si zatím nestěžoval, takže je možné, že sedadla jsou tvarovaná dobře, jen má záda jsou poněkud atypická :-D Úplně praktickou věcí není ani pětimístné počítadlo ujetých kilometrů. To naše ukazuje asi 93 tis. km., najeto bude mít ale nejspíše 193 tis. Méně určitě ne, více doufám že ne, na tak vysoký nájezd by si Němec takovéto auto určitě nekoupil :-) A Bůh ví, jestli by takový nájezd vůbec vydrželo. Podsvícení budíků je také poměrně odfláklé. Ne, že by se jednalo o nějakou fatální chybu, čitelné to v noci je, ale takové podsvícení Felicie je proti tomu zázrak. Nyní se z auta rozhlédneme kolem sebe. Díky “velikosti“ vozu máte z interiéru dokonalý přehled o dění kolem vozu, žádný mrtvý úhel nehrozí. Vidíte všude, takže člověk nemá pocit, že jede s velkou od okolí izolovanou krabicí a že musí pořád dávat pozor, jestli se za čelním sloupkem náhodou neschovává kamion. Cítí se prostě více součástí okolního dění. Což by asi většina lidí mohla považovat za nevýhodu, samozřejmě je moderní mít co nejlépe odhlučněné auto ladně překonávající jakoukoliv nerovnost, nicméně toto „sžití“ má také něco do sebe. Co se týče prostornosti.. Kufr je opravdu mrňavý, ale kdo by čekal opak. Pár tašek se tam vejde a když je problém, zadní sedadla poslouží dobře. Vepředu si na místo rozhodně nestěžuju . A co mě hodně příjemně překvapilo, je místo vzadu. Opět opakuji, relativně, dlouhé coupé na tom asi bude lépe :-) Ale když to porovnám s kamarádovým Meganem, kde jsou zadní sedadla dělaná pro osoby s amputací pod koleny.. a kde pokud invalidou nejste, a stejně se pokusíte se na zadní sedadla dostat, tak při jejich vrácení do přirozené polohy se jím stoprocentně stanete. Oproti tomu se v Ka opravdu nechají vzadu dvě osoby převézt, důkazem jest můj bratr, který ač není žádné tintítko, dobrovolně s námi pravidelně absolvuje týden co týden cestu do Prahy (70 km), a nikdy jsem zezadu neslyšel žádné sténání ani jiné projevy nespokojenosti. Snad to není jen poměrně hlučnějším motorem :-D

Jízda a spotřeba
Motor je (překvapivě:-)) slabší, na druhou stranu na normální ježdění pro nenáročné lidi postačuje. Auto je lehounké, takže jízdní vlastnosti jsou lepší, než by se mohlo na první pohled zdát. Z kopečka se předjíždí (kupodivu) parádně, na rovince také, když je trochu (víc) místa. Do kopce to ale raději nezkoušejte. Vyšší výkon by se rozhodně hodil, auto má totiž problémy na dálnici udržet do kopce rozumnou rychlost. Nízký výkon a hmotnost jdou ruku v ruce se spotřebou, která pro nás byla (a stále je.. a ještě dlouho bude, dokud nezačnu makat :-)) velice důležitá. Rovnou musím zmínit velice nepřesný palivoměr. Samozřejmě člověka potěší, když ujede 50 km a ručička se ani nehne. Z auta budete mít obrovskou radost v prudkých kopcích, kdy “vyrábí benzín“. O to víc pak ale naštve skok třeba o šestinu nádrže při několikakilometrové cestě. Ručička si zkrátka dělá, co chce, a palivoměr je tedy nutné brát s velkou rezervou. Když jsme u té rezervy.. Žádná kontrolka rezervy také neexistuje, což je průšvih pro člověka, který řeší vše, co nejpozději to jde. Na druhou stranu, nádrž by měla mít 40l, při ujetí cca 33l však ručička ukazuje prázdno. Při této situaci většinou jedu nejkratší cestou k benzínce, protože člověk nikdy neví :-) Co se samotné spotřeby týče, zde mě auto poměrně příjemně překvapilo. Jezdíme většinou cesty Praha- domov po okreskách a spotřeba se pohybovala okolo 5,2l/100 km. Změřeno samozřejmě na čerpačce, protože auto nemá palubní počítač. A i kdyby mělo, tomuto údaji úplně nevěřím, takže radši přeměřuji. Dodávám, že jezdím čistě ekonomicky. Ono to vlastně s tímto motorem ani jinak nejde. A pak, proč pořád drtit plyn a snažit se probořit podlahu, když na polovinu plynu to jede skoro stejně. Přesto si troufám tvrdit, že brzdou provozu rozhodně nejsme, 90-100 km/h je na okreskách pro toto auto akorát :-) U tohoto vozu hraje tedy nízká spotřeba prim, na vyblbnutí si snad v budoucnu pořídím něco lepšího :-D V prosinci jsme koupili dálniční známku a přezuli na zimní pneu. Od té doby jezdíme za cca 6l/100 km, přičemž na dálnici jezdím většinou 110-120 km/h viz. dále :-) Při posledním tankování jsem byl natolik deprimován rostoucí cenou benzínu, že jsem natankoval u levnější čerpačky. Auto v zimě hůř chytá, subjektivně i hůř jede a předpokládám, že se i zvedne spotřeba. Takže příště zase k OMV.. Obecně se mi jízdní vlastnosti na tak malé, kulaté a tedy vyloženě nesportovní auto zdají velice dobré. Jednou jsem při ostřeji projeté zatáčce od bráchy slyšel.. koukám, že už víš, kde má auto hranice. To nebyla pravda, auto má hranice ještě mnohem dál :-) Takže podle mě sedí dost dobře, “ostřejší“ průjezd zatáčkami není problém. Jen bych ocenil silnější brzdy. Když pak člověk jede s něčím novějším a porovnává, je to dost znát. A to je máme teď nové.. Na druhou stranu, k tomuto motoru asi nejsou potřeba keramické :-D
Výbava
Auto nemá bohužel asi nic. Z počátku mi chvíli chyběl posilovač řízení, palubní počítač, klimatizace, elektrické stahování oken a centrál. ABS by taky občas přišlo vhod, ale člověk si zvykne na vše. Aby tento odstavec nebyl tak krátký, zmíním jednu “vychytávku“, kterou toto auto má. Je jím tempomat. No dobře, “tempomat“. Nazývám tak něco přes 50 kg vážící brunetu sedící na místě spolujezdce. Zapíná se sám hlavně na dálnici. Naprosto spolehlivě pozná jakékoliv překročení rychlosti 110 km/h a nepřetržitým vydáváním nepříjemného hlasitého dokola se opakujícího zvuku vás donutí zpomalit. Občas se zapomene, ale o to větší peklo nastává při uvědomění si stavu aktuální rychlosti. Asi jako všechno, i můj tempomat má plusy i mínusy. Člověk nemusí sledovat tachometr a jistě potěší i příznivější spotřeba, nevýhodou je poněkud depresivní atmosféra během cestování. Toto je jediná pomůcka, kterou plánuji přenést i do příštího vozu, proto doufám, že se v modernějším autě sám přenastaví na vyšší hodnoty :-)))

Silné stránky

Jízdní vlastnosti, nízká spotřeba, místo na zadních sedačkách, snadné parkování, dobrý výhled

Slabé stránky

Velikost kufru, koroze, slabý výkon, nepřesný palivoměr, nepohodlná sedadla

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Bez problémů, ani jsem nemusel smlouvat :-D

 


Další vozy Ford Ka



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:

Další auta majitele

Hodnocení
spolehlivost
8

Až na výměnu skoro všeho zatím bez problémů :-) Vzhledem k tomu, že šlo o běžně měněné díly, zatím spokojenost. Nicméně těžko soudit po půl roce používání.

praktičnost
5

Praktické auto to rozhodně není. Pro mladý pár však ideální.

prostornost
8

Na velikost vozu dobrá.

jízdní vlastnosti
8

Zde také spokojenost.

jízdní komfort
6

Starší malé auto, je třeba nečekat zázraky.

provozní náklady
10

Zatím jen benzín :-)

náhradní díly
8

Naštěstí nejsou nejdražší..

výkon motoru
3

Slabota :-(

spotřeba
9

5,2 v létě, 6 v zimě, naprostá spokojenost.

hlučnost motoru
7

Starší auto, ale ujde. Oproti stodváce nádhera :-)

kvalita sedadel
5

Za lepší bych se určitě nezlobil.

brzdy
7

Na normální ježdění stačí, ale udržování bezpečné vzdálenosti není od věci. Auta jedoucí před vámi totiž v krizové situaci většinou brzdí rychleji :-)

zavazadlový prostor
3

Je to prcek, co víc dodat :-)


Více o modeluFord Ka RBT (1996-2008)
Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi! Ford Ka+ prošel faceliftem. Láká na nový motor a terénní verzi!

Malý pětidveřový hatchback se po vzoru Fiesty dočkal…

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

 





Blesk.cz

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze Spyro Reignited Trilogy

Fialový dráček frčí na nostalgické vlně. Recenze…

Před rokem způsobil poprask remake původní trilogie legendárního Crashe Bandicoota. Vydavatelský dům Activision…

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije jako pračlověk: Do jeskyně vodí turistky na sex!

Lechtivé eskapády Thajce, který chodí nahý a žije…

Doma chodí zásadně nahý, žije v opuštěné jeskyni, bez nábytku, elektřiny a přívodu vody jako v době kamenné. A…

 

iSport.cz

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží smlouvu, Souček zůstává

Slavia posiluje! Přijde Ševčík. Stoch prodlouží…

Fotbalový středopolař Petr Ševčík v zimě zamíří z Liberce do Slavie. Podle předsedy představenstva Pražanů…

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil krásným gólem Schick

Česko – Slovensko 1:0. Cenné vítězství zařídil…

Léčba Jaroslavem Šilhavým úspěšně pokračuje dál! Čeští fotbalisté v rámci Ligy národů porazili v Edenu Slovensko…

 

Reflex.cz

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla chránit hitlerovské Německo

Architektura smrti: Betonová monstra, která měla…

„Válka bude vyhrána nebo prohrána na plážích. Máme jen jednu šanci zastavit nepřítele, a to když je ve vodě a…

Češi bodovali na

Češi bodovali na "mistrovství světa bagristů". To…

Tomáš Sooky (29) z Lipence u Loun obsadil sedmé místo na prestižní soutěži Caterpillar Operator Challenge ve…