Recenze

9 Majitel

Hyundai i30

9,80 Uživatelé

Hodnoceno: 41× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Hyundai i30, foto 0 Hyundai i30, foto 1 Hyundai i30, foto 2 Hyundai i30, foto 3 Hyundai i30, foto 4 Hyundai i30, foto 5 Hyundai i30, foto 6 Hyundai i30, foto 7
Hyundai i30, foto 9 Hyundai i30, foto 10 Hyundai i30, foto 11 Hyundai i30, foto 12 Hyundai i30, foto 13 Hyundai i30, foto 14 Hyundai i30, foto 15 Hyundai i30, foto 16 Hyundai i30, foto 17 Hyundai i30, foto 18 Hyundai i30, foto 19 Hyundai i30, foto 20 Hyundai i30, foto 21 Hyundai i30, foto 22 Hyundai i30, foto 23 Hyundai i30, foto 24 Hyundai i30, foto 25 Hyundai i30, foto 26 Hyundai i30, foto 27 Hyundai i30, foto 28 Hyundai i30, foto 29 Hyundai i30, foto 30 Hyundai i30, foto 31 Hyundai i30, foto 32 Hyundai i30, foto 33 Hyundai i30, foto 34 Hyundai i30, foto 35 Hyundai i30, foto 36 Hyundai i30, foto 37 Hyundai i30, foto 38 Hyundai i30, foto 39 Hyundai i30, foto 40 Hyundai i30, foto 41 Hyundai i30, foto 42 Hyundai i30, foto 43 Hyundai i30, foto 44 Hyundai i30, foto 45 Hyundai i30, foto 46 Hyundai i30, foto 47 Hyundai i30, foto 48 Hyundai i30, foto 49 Hyundai i30, foto 50 Hyundai i30, foto 51 Hyundai i30, foto 52 Hyundai i30, foto 53 Hyundai i30, foto 54 Hyundai i30, foto 55 Hyundai i30, foto 56 Hyundai i30, foto 57 Hyundai i30, foto 58 Hyundai i30, foto 59 Hyundai i30, foto 60 Hyundai i30, foto 61 Hyundai i30, foto 62 Hyundai i30, foto 63 Hyundai i30, foto 64 Hyundai i30, foto 65 Hyundai i30, foto 66 Hyundai i30, foto 67 Hyundai i30, foto 68 Hyundai i30, foto 69 Hyundai i30, foto 70 Hyundai i30, foto 71 Hyundai i30, foto 72 Hyundai i30, foto 73 Hyundai i30, foto 74 Hyundai i30, foto 75 Hyundai i30, foto 76
 

Technické info

Přezdívka auta Hyundai i30 1,4 CVVT Classic Rok výroby 2008 Koupeno nové najeto [km]:40000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1396 výkon [kW]: 80 kroutící moment [Nm]: 137 zrychlení 0-100 km/h [s]: 11,7 maximální rychlost [km/h]: 187 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 340 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 6,8

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "I30_Martin".

Odkojen 5-tiletým studentským soužitím s Fiestou, kterou mi rodiče pořídili během mých studií na VŠ jsem se nemohl dočkat, až si pořídím vlastního mazlíčka. Fiestička byla sice úplné holátko - 3-dveřáček v základní výbavě doplněné jen o rádio a poháněna docela solidním motorem 1,3 8V s 51 kW, ale sloužila naprosto spolehlivě a nikdy mě nezradila. Nikdy nás nenechala ve štychu. Když tak na ní vzpomínám, za celých 5 let denního provozu a cca 70 000km neměla žádnou poruchu (kromě výměny dvou žárovek v zadních světlech). Měla fantastický podvozek a výkon motoru na běžné ježdění v 1-2 lidech bohatě stačil. Užili jsme si spolu spoustu nádherných km a nyní slouží věrně dál ve službách mého mladšího bráchy. Když se blížil konec mých studií, začínal jsem se čím dál víc zabývat myšlenkou, jaké autíčko nahradí mou milovanou Fiestičku. A že bylo z čeho vybírat. Už v té době se začali prodejci se slevami předvádět. V úvahu připadala dvojice Fordíků – Fiestička a Fusion (oba super výbava za dobrou cenu, ale nic moc motor), Renault Clio, Hyundai Accent CRDi (Solidní cena, super motor, ale nic moc podvozek) a velký favorit Citroen C4. C4 má i má teta a po několika projížďkách a slibně vypadající akci byla málem doma. No a nakonec Hyundai I30. K němu sem se dostal spíš náhodou. Jeho cena se už pohybovala za hranicí limitu, který jsem již nechtěl překročit. Ale i přesto mě taťka vzal do prodejny, abychom se na něj podívali blíže. Prvně jsem z téhle myšlenky moc nadšený nebyl, ale teď jsem šťastný, že jsem jej tenkrát poslech. Nechali jsme si vypracovat leasingovou kalkulaci a světle div se,vyšel nejvýhodněji ze všech konkurentů  (kouzlo nulového leasingu). Bylo rozhodnuto a do týdne jsem jej měl doma. Nádherný Hyundai I30 1,4 CVVT Classic v krásné červené barvě. Dodnes nezapomenu ty tři červnové dny roku 2008, co už jej měli v prodejně a já kolem něj jezdil každý den do práce a už se nemohl dočkat dne, kdy budu mít v rukou jeho klíče. Od prvních kilometrů mě fascinoval samotný motor. Proti dosavadní 1,3 ve Fordíkovi byl co do objemu rozdíl pouhých 0,1 l, ale rozdíl ve výkonu byl skvělých 30 kW. A to jsem jej cca 2 000 km ani pořádně nevytočil, aby se dobře zajel. To léto mě z něj nikdo málem nedostal. Pořád sem s ním jezdil a jezdil a nyní po 7 měsících už mám krásných 15 600 km. Podnikli jsme spolu spoustu výletů a provedli spoustu fotek.

Motor

Jak sem už psal – motor je třešničkou na dortu tohoto autíčka. Na to, že se jedná pouze o 1,4 , umí toho hodně moc předvést. A hlavní je, že za své výkony si toho moc nevezme. S Fiestičkou jsem jezdil za úplně stejných 6,8 l/100km, ale o hodně nižšími rychlostmi. Zkrátka 80 kW se hold někde musí projevit.

Podvozek

Podvozek je dalším velkým +. Nečekal jsem, že i Korejci umí udělat zábavné a zároveň komfortní a pohodlné auto. Ano, není to sporťák, ale na běžný model nižší střední třídy toho svede více než dost. Je zkrátka problém jej dostat do úzkých. Aby jste neřekli, že jízdní vlastnosti opěvuji jen proto, že je to mé auto, musím říct, že dosud jsme doma měli jen samé Fordy (4x Mondeo a 1x Fiesta) a jak se ví, Fordíci mají jedny z nejlepších podvozků. A když Íčko nedosahuje zábavnosti a kvality jízdy, jako Mondeo, je jízda s ním velice zábavná a v zatáčkách si nechá líbit téměř vše. Jediné, co by mu šlo vytknout je odhlučnění podběhů. S trochou nadsázky je v nich slyšet každý kamínek, přes který přejedete. Na tom by se mohlo ještě popracovat.

Vnitřní prostor

Vnitřní prostor je další silnou stránkou Íčka. Ještě sem seseděl v tak prostorném autě nižší střední třídy. Díky jeho obrovskému rozvoru se necítíte stísněně ani na zadních sedadlech. Mám 184 cm a když se posadím za řidičovo sedadlo, ještě pořád mám za sedadly mezeru a nemasíruji řidiče koleny. A komu je ještě tohle málo ať se posadí do kombi I30 CW. Ten má díky ještě většímu rozvoru náprav vzadu doslova přebytek místa.

Výbava

Na to, že se jednalo o základní verzi, mělo toto autíčko neuvěřitelně rozsáhlou výbavu. ABS, 6 airbagu, el. přední okna, senzační rádio s RDS a CD + možnost přehrávání Ipodu a hudebních souboru s USB disku, atd. Jediné, za co jsem si musel ještě připlatit, byla manuální klimatizace (k mé „radosti“ byla těsně po koupi v akci zdarma).

Převodovka

Ta jako jediná pro mě byla trochu zklamáním. Přesná a hladká je, ale 1.stupeň a zpátečka se nedaří zařadit vždy na poprvé. Tohle Fordíci nedělali. Nejspíše se jedná o poddimenzované synchrony převodovky. Když auto stojí, tak nikdy ještě nebyl problém jedničku zařadit, ale jakmile se jen trošku pohne, už se jedničce moc nechce. Mnohdy musím v zájmu zachování plynulosti provozu potrápit spojku a rozjet z těchto nizoučkých rychlostí auto na dvojku.

V létě přibudou nová litá kola. Fotky dodám později.

=================================================================

NOVINKY 2009

5.4.2009
========
Tak a konečně je to tady. Čas přezouvání zimních pneumatik na letní. Už sem se nemohl dočkat. A tak jak jsem již v recenzi slíbil, pořídil jsem svému červenému 4-kolovému miláčkovi a krásné lité kola. Vybíral jsem je opravdu dlouho (cca půl roku) a nakonec si vybral. Snad se Vám budou líbit alespoň z poloviny jako mě. Myslím že I30 opravdu sluší. A aby toho nebylo málo, pořídil jsem si i nové textilní koberečky, které nahradily prodejcen dodané, ale jemně řečeno vzhledově méně povedené gumové provedení. A dle mého očekávání nabyl interiér o trošku luxusnější podobu. Moc se mi líbí.

Silné stránky

Motor, motor a motor
Výbava
Komfort
Vnitřní prostor
Spotřeba

Slabé stránky

Převodovka

 

Novinky v recenzi

3.3.2010 21:42

Nové fotky

Tak jsem se po dlouhatánské době rozhodl zase oprášit svou recenzi a přidat cca 30 nových fotek po zimním umytí.

A jak čas plyne, tak kilometry přibývají a přibývají. Včera jsem překročil rovných 40 000 a absolvoval 2. garanční prohlídku. Za cca 4 600.- CZK mi vyměnili olej, filtry, svíčky, brzdovou kapalinu a chladídí kapalinu, atd ...

Doufám, že příštích 40 tkm bude stejně pohodových jako těch dosavadních :-)

29.5.2009 22:21

29.5.2009

Přidány nové fotky z výletu

9.5.2009 20:13

8.5.2009

Přidány nové fotky z výletu.

BTW: Zkusil jsem jet podle předpisů a motor zbytečně nevytáčet a spotřeba ??? .... 5,5 l/100km. Už jsem tak absolvoval cca 3 výlety a najezdil cca 600 km a spotřeba pořád stejná :-) A pak, že benzín neumí být i úsporný :-P


Další vozy Hyundai i30



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:







Blesk.cz

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu prohrála boj s rakovinou slinivky

Zemřela Aretha Franklin (†76): Královna soulu…

Zemřela Aretha Franklin (†76), slavná americká soulová zpěvačka, skladatelka a pianistka. Podlehla rakovině…

Vondráčková přiznala, že před rozchodem za ní domů chodili muži! I Matěj Hádek...

Vondráčková přiznala, že před rozchodem za ní domů…

Jako většina rozcházejících se párů i Lucie Vondráčková (38) a Tomáš Plekanec (35) tvrdí, že jejich vztah…

 

iSport.cz

Radikální reforma Davis Cupu! Soutěž vyvrcholí týdenním turnajem

Radikální reforma Davis Cupu! Soutěž vyvrcholí…

Na zasedání Mezinárodní tenisové federace (ITF) v Orlandu byla schválena radikální reforma Davis Cupu. Tradiční…

Pogba se hádá a chce do Barcelony. Vadilo mu jedno Mourinhovo slovo

Pogba se hádá a chce do Barcelony. Vadilo mu jedno…

Přestupy směrem do Premier League už jsou uzavřeny, anglické lize ale stále hrozí jeden hvězdný transfer směrem…

 

Reflex.cz

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu podlehla rakovině slinivky

Zemřela zpěvačka Aretha Franklinová. Královna soulu…

Ve věku 76 let zemřela dnes americká zpěvačka Aretha Franklinová. Informovala o tom s odvoláním na rodinu…

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte, jak také může vypadat kriminál

Od špinavých klecí po „luxusní hotel“. Neuvěříte,…

Po celém světě je v nápravných zařízeních vězněno přes 10 miliónů lidí. Od roku 2000 vzrostl počet uvězněných…