Recenze

10 Majitel

Škoda 175/505.03

9,54 Uživatelé

Hodnoceno: 43× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Škoda , foto 1 Škoda , foto 2 Škoda , foto 3 Škoda , foto 4 Škoda , foto 5 Škoda , foto 5 Škoda , foto 7 Škoda , foto 8
Škoda , foto 9 Škoda , foto 10 Škoda , foto 11 Škoda , foto 12 Škoda , foto 13
 

Technické info

Přezdívka auta hehe Rok výroby 2002 Koupeno nové najeto [km]:2000 palivo: benzin počet válců: 1 objem [cm3]: 174 výkon [kW]: 8 maximální rychlost [km/h]: 90 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 8 zavazadlový prostor [l]: 20 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Kovar".

Nejspíš to bude smazáno, ale tak jsem to alespoň zkusil - čtyři kola to má, volant taky, tak co by ne:) Jen mam problém najív seznamu Značky "Home made" tak jsem dal Škoda (snad se na mě příznivci této značky nebudouu zlobit?).

Hned na úvod bych Vám rád popsal historií tohoto vozítka. Vžíte se do kůže 15letého kluka, kterého od malička zajímají auta a už jen čeká až bude mít v ruce řidičák a bude moct jezdit. No jo, jenže co když jste stejně netrpělivý jako já? Tak to budete moct řešit dvěma způsoby: a) jezdit autem bez papíru b) něco si postavit na čtyřech kolech a jezdit stejně bez papíru:/ No ja jsem zvolil druhou cestu. Postavil jsem si něco jako motokáru. Nosný rám je z trubek s profilem čtverce. Řízení hřebenové z trabanta. Brzdy bubnové z Jawy 250/353. Motor? O tom pozdějí, protože to je na dýl... Sedačka ze Škdoy 100 - pozor, včetně opěrky hlavy!:) Budíky ze Škody 120 a kola z malého vleku nebo zahradního kolečka. To zhruba stačí k postavení takového vozítka.

****MOTOR****
řekl bych, že spotřeba motorů předčila spotřebu pohonných hmot. Ze začátku zde vydržel motor cca měsíc. Důvod? Chvění, velký odpor a vytáčení, na to stařičké motory české produkce nebyly zvyklé a ani stavěné, takže nebylo od věci, když se rozštipl ve válci píst, o kroužkách ani nemluvě a seřizování odtrhu a předstihu byla na každodenním pořadku. Celkem se zde vystřídalo 5 motorů. Až na jeden byly všechny s obsahem 174ccm a výkonu od 8-11k. První motory měly označení 175/356, byla to základní verze z motocyklu "kývačka" Bohužel jsem dříve neměl tolik znalostí, které jsem nasbíral až po letech opravování, čtení literatury a procházení různých příspěvků ve foru. Takže nebylo vyjimkou, že jsem jezdil s výfukem z Felicie, příruba na karburatoru byla vetší než v motoru, různé prohazovaní klikovek, karterů a válcu bez jakéhokoli problému se cca první půl rok také děly. Poté jsem si řekl, že už to není možné, že to nic nevydrží. Začal jsem pečlivě vše procházet a ladit. Nakonec se povedlo usadit motor přesně takový jak měl vypadat. Vše v originalu, pro maximální výdrž. Ano, byl to úspěch, cca 3 měsíce s jedním motorem, to bylo nečekané. Stále startoval na první našlápnutí, ale ke konci se mu již nechtělo v terénu do prudkého stoupání, udusil se a chcípnul. Bylo jasné, že jeho výkon bude hodně slaby, a tak musel i on pryč. Týden jsem sháněl novou motorizaci a mezi tím jsem poupravil další věci, které mě postupem času vadily. Nakonec se naskytla nabídka na odkup 3 motorů ze 175 (všechny rozpůleny) a jeden závodní speciál ze 150. Na ten jsem se těšil nejvíce. Po optání na internetu jsem věděl, že jsem koupil speciálně upravený motor se čtyřstupňovou převodovkou (klasické 150 měly pouze 3 stupně), sníženou ojnicí, valcem a zvětšenou kompresí. Výkoným zapalováním a jinou spojkou. Dále jsem zjistil za pomocí člena jednoho klubu na internetu, že se jedná o motor, který dříve jezdil závody motokár a měl na svém štíte několik prvenství! Mé očekávání na první svezení s tímto motorem nedosáhlo ůspěchu. Dříve než se mi ho podařilo složit a rozchodit, tak jsem ho prodal. Důvdem bylo mnoho práce jak na rámu tak na seřízení celého agregátu. Proto si ho odvezel neznámý sběratel a já se vrátl ke svým 175. Na dva roky jsem měl motoru dost:)
Po dvou letech se zásoby krátily a já jsem si sehnal motor z tzv. Rikši. Také 174ccm, ale výkon 10k a hlavně dynamostartér. Netrvalo dlouho a motor jsem složili, seřídil a uložil do rámu motokáry. Bohužel mě čekala další úskalí s přeměnou z 6V na 12V, což s sebou obnášelo instalaci autobaterie, výměna relátek, odporů v otáčkoměru a všech žárovek. Nicméně první pocity z otočení klíčku a nastartování byly nezapomenutelné! Větší výkon motoru byl znát a to se mi libilo. S tímto motorem jsem také celý stroj prodal.

****JÍZDNÍ VLASTNOSTI****
Se šipovými koly na silnici hrůza. Ze zatáčky se muselo vyjíždět hodně pomalu, jinak hrozil smyk. Na sjetých bantamech to bylo lepší, ale zase jsem téměř nic nevyjel v terénu. Ale co bylo výhdou je řízení, které šlo krásně lehce a s tím spojená přední naklápěcí náprava, která udržovala všechna čtyři kola na zemi. Ale občas se jí to nedařilo, no spíš mně a pár kotrmelců se mi také povedlo....

Silné stránky

jedinečnsot

Slabé stránky

poruchovost

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

ruce jsem měl vždycky solidně špinavy:)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

autosalon/bazar? hmm tam tohle asi nikdy nevideli:D

 


Přidat názorDiskuse: Škoda 175/505.03

Další vozy Škoda



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
1

každou chvílí něco...

praktičnost
1

na pole a nikam jinam!

prostornost
10

jo sedačka byla poměrně široká, takže jsem si nestěžoval

jízdní vlastnosti
8

byste muslei zažit:)

jízdní komfort
2

jediné tlumení bylo čalounění sedačky

provozní náklady
1

spotřeba jak motorů tak benzinu byla velka

náhradní díly
10

stačí objet vesnice a máte na rok vystaráno

výkon motoru
6

občas by se hodilo neco navíc, ale jde o to, zda by to vydržela hřídel...

spotřeba
10

prostě to jelo pod plným plynem porad, takze co se dalo cekat:)

hlučnost motoru
1

malinko hůř slyšim na pravé ucho:))

kvalita sedadel
6

jj jediné pohodlí!

brzdy
10

buben nikdy nezklamal! a obložení jsem měnil pouze jednou

zavazadlový prostor
10

na kladivo,šroubovak, svíčky, kabely, klíče a další náhradní díly dostačující... na nákup těžko:D


Škoda Felicia Combi 1,3 Škoda Felicia Combi 1,3

Po testu Octávie 1,8 SLX přišla na řadu i "stará známá"…

Škoda Felicia Škoda Felicia

Ve čtvrtek 12.2. v 15,30 byla českým a slovenským…

 





Blesk.cz

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5 hodiny! „Hodně aut zhaslo, čekáme na vlky...“

Peklo na D1: Filmaři Honza a Honza tu strávili 13,5…

„Začíná tu být tma, hodně aut zhaslo. Čekáme na vlky.“ Tuhle lehce humornou zprávu posílali mobilem domů ve…

Dohra Dědíkova prohlášení o těle Tomicové: Schneiderová nemohla mlčet!

Dohra Dědíkova prohlášení o těle Tomicové:…

Pouhé dva dny zbývají do velkého finále taneční soutěže StarDance, kam se probojovala i Pavla Tomicová s Markem…

 

iSport.cz

Návrat tam, kde se dařilo? Schicka chce z AS Řím získat Sampdoria

Návrat tam, kde se dařilo? Schicka chce z AS Řím…

Sampdoria Janov by v zimě ráda přivedla zpět do svého kádru českého fotbalistu Patrika Schicka. Podle italského…

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT míst v pohárech

KOEFICIENT: Skvostný český týden! Kluby bojují o PĚT…

Zatímco v průběhu podzimu stále více hrozilo, že český fotbal bude mít za dva roky jen čtyři zástupce v…

 

Reflex.cz

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než kvůli střetu zájmů. Tady jde o mnohem víc

Babiš by měl přijít o dotace z jiného důvodu než…

Ačkoli se na první pohled týká verdikt Evropského parlamentu o „zastavení“ dotací pro společnost Agrofert z…

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce Mayové. Ta věří, že od EU získá další záruky k brexitu

Jste mlhavá, řekl prý Juncker britské premiérce…

Britská premiérka Theresa Mayová je přesvědčena, že je i nadále možné získat od Evropské unie další dodatečné…