Recenze

7 Majitel

Ford Fiesta 1.4 16V

9,72 Uživatelé

Hodnoceno: Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford , foto 1 Ford , foto 2 Ford , foto 3 Ford , foto 4 Ford , foto 5 Ford , foto 6 Ford , foto 7 Ford , foto 8
Ford , foto 9 Ford , foto 10 Ford , foto 11 Ford , foto 12 Ford , foto 13 Ford , foto 14 Ford , foto 15 Ford , foto 16
 

Technické info

Přezdívka auta Fordík Rok výroby 2004 Koupeno ojeté najeto [km]:134000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1388 výkon [kW]: 59 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7,5

Popis vozu

Zdravím vespolek. Chtěl bych se s vámi podělit o zkušenosti s mým stávajícím přibližovadlem. Jedná se o Fiestu 1.4 16V, tedy o takovou střední variantu pro tento hatchback.

Auto jsem si pořídil již před cca 3mi roky v jednom nechvalně známém autobazaru. Mělo najeto něco kolem 100tis, nějakou tu kosmetiku a také pár chybiček, které jsem zjistil při zkušební jízdě. Avšak jelikož se nenechám jen tak odbýt a auto se mi jinak velice zamlouvalo, domluvil jsem se s autobazarem, že veškeré mé požadavky do druhého dne vyřeší a tak se také stalo. Když jsem si pro auto druhý den dojel, mělo nové pneumatiky (původní byly dosti zpuchřelé a sjeté) a nové přední kotouče vč. destiček (původní kotouče byly ohnuté a destičky brzdily pomalu již kovem). Od té doby bylo auto moje. Auto bylo pořizováno v průběhu léta, takže kromě prvotní výměny oleje a filtrů jsem se do ničeho vážnějšího nepouštěl (jen pro info, že výměna oleje po zakoupení je dobrá věc - vypouštěný olej vypadal asi jako horká čokoláda z automatu na kávu, tudíž další výměna oleje a filtru následovala cca po najetí dalších 8tis km). Během léta a nudného brouzdání po internetu jsem narazil na prodej originálních litých kol Ford, takže následovala další větší investice, jelikož ke kolům bylo nutné také dokoupit novou sadu pneumatik, ačkoliv letní obutí bylo zánovní (měnili jej v autobazaru - viz výše) avšak koupě litých kol znamenal přechod z 14" na 15". Před zimou následovalo další koupení gum, tentokrát zimních 14" a studené starty mě dotlačili také ke koupi nové autobaterie. Toto všechno by se dalo považovat za prvotní investice spojené s koupí "nového" auta.

Dále se jezdilo poměrně bez větších problémů či strastí. Jediný problém, který stále řeším už pomalu od koupě je špatné startování - resp. nutnost startovat s trochou plynu, jinak sem tam motor neudrží otáčky a chcípne. Průběžně celé ty roky řeším příčiny, nakonec zůstala poslední možná - nutnost seřízení škrticí klapky + její vyčištění. Proběhla totiž výměna svíček a kabelů ke svíčkám - což byl mimochodem nakonec také dobrý počin, jelikož po sundání kabelů od svíček se na mě vyvalil rezavý prach. Svíčky i gumové konce kabelů byly kompletně zanesené rzí a nakonec to bylo opět způsobeno zacházením autobazaru, kdy motor myjí vapkou, takže voda zatekla ke svíčkám, kde stála když vozidlo stálo vystavené v bazaru. Takže pro příště, další dobrá věc na okamžitou výměnu :-)
Avšak na startování s plynem jsem si už tak nějak zvykl, ale brzy zkusím vyřešit ještě tu klapku a uvidíme.

Dále tedy k projevu auta jako takového. Společně máme za sebou už nějaké ty 3 roky, několik desítek tisíc kilometrů zatím musím říct, že auto mě nikde nenechalo. Vše funguje jak má, jede na své poměry docela slušně, spotřeba průměrná (spíš vyšší průměr, neumím jezdit pomalu :-) ). Co se výkonu týče, na to, k čemu má auto sloužit, si myslím, že ho má tak akorát. Dynamičtější jízda vyžaduje trochu více práce s převodovkou, ale když se chce, tak to jde. Jízda na dálnici je díky pouze 5.st převodovce trochu neúsporná a hlučná, ale při cestování po čechách se to přežít dá. Jinak na okreskách super, 15" kola se 195 pneumatikou a tužším podvozkem auto docela drží, dá se užít i trochu svižnější jízdy se spoustou zábavy, ač motor se musí trochu točit a tím se zvedá i spotřeba, ale co by člověk pro trochu zábavy neudělal.
Jízdní vlastnosti jsou tedy fajn, na podvozku od koupi nic netluče, nebouchá, vyměněny byly akorát nezávisle na sobě přední tlumiče vč pružin (kvůli prasklé pružině na jedné straně) a zadní tlumiče vč. pružin (jeden tlumič vytekl). Opravy celkově za pár korun a to i při použití tlumičů od TRW.
Samozřejmostí bylo při nájezdu cca 120tis udělat rozvody, které také nejsou bůh ví jakým zásahem do financí.

Ač se to na první pohled nemusí jevit úplně zřejmé, tak auto je to značně univerzální. Jezdím často na kole, takže po sklopení zadních sedaček a sundání předního kola (na bicyklu) se tam kolo v klidu vejde, při správném umístění lze převést dokonce i 2 spolucestující a kolo. Dále se se mnou Fordík také podíval do míst, kam by si průměrný Čech netroufl ani s jeho SUV či crossoverem, takže za to u mě má také velké plus. Opravdu mě zatím nikde nenechal a to všichni opakují to jejich klasické "Fordem tam, vlakem zpátky". Upřímně, pokud mi tohle někdo řekne při cestě v autě, tak ten, kdo jede zpátky vlakem, je dotyčná osoba :-)

Výbava:
Centrální zamykání (bohužel bez dálky)
Originál rádio na CD s regulací hlasitosti podle rychlosti
2x airbag
Přední okna v elektrice
Výškově nastavitelná sedačka řidiče a volant

Před nedávnem dodělána LED světla pro denní svícení s funkcí parkovaček. Aktuálně svítí i jako parkovačky přední blinkry (US Look - lze vidět na jedné fotografii)

Foto budu postupně doplňovat vč. infa co mě v průběhu našich společných zážitků napadnou.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Nejčastěji servisuji v servisu poblíž mého bydliště, jsem s nimi spokojen, vždy vše rychle vyřídí a za velice příznivou cenu. O jejich nadání svědčí i fakt, že jejich objednací lhůty činí zpravidla 14dní...

Poruchy na autě (zkusím to chronologicky):
Sjeté pneumatiky a zkroucené př. kotouče - odstraněno již v bazaru
Nová baterie Varta
Nový vzduchový filtr, svíčky a kabely k nim
Nové zadní tlumiče vč. pružin TRW
Rozvody vč. vodní pumpy
Vyměněny obě lambda sondy
Nový zadní díl výfuku
Nové přední tlumiče vč. pružin TRW
Přetěsnění motoru kvůli úniku oleje
K tomu všemu samozřejmě pravidelné výměny oleje vč. filtru po cca 10-15tis (teď poslední byla po cca 8tis díky úniku)

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Auto jsem kupoval v nechvalně známém autobazaru. Neměl jsem s tím nejmenší problém, přesně jsem věděl co chci, kolik za to chci utratit a nenechal jsem se na nic ukecat. Celé auto jsem si podrobně prohlédl, vč. spodku auta na zvedáku, takže já neměl nejmenší problém a s autem jsem do teď velice spokojený a s jejich přístupem také.

 


Další vozy Ford



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
8
praktičnost
7
prostornost
7
jízdní vlastnosti
8
jízdní komfort
7
provozní náklady
7
náhradní díly
8
výkon motoru
6
spotřeba
6
hlučnost motoru
5
kvalita sedadel
8
brzdy
6
zavazadlový prostor
6

Ford Ka 1,3 - Ka-marád Ford Ka 1,3 - Ka-marád

Na začátku tohoto roku nezasvěcené motoristy Ford…

Ford Puma - divoké zvíře Ford Puma - divoké zvíře

Dnes začnu perličkou. Když byl u Fordu schválen projekt…

 






Blesk.cz

29 let od smrti Menšíka: Lékařka popsala tragický konec! Herec krvácel a dusil se!

29 let od smrti Menšíka: Lékařka popsala tragický…

Před 29 lety, 29. května 1988, zemřel komik a herec Vladimír Menšík (†58). Bohužel, svět opustil kvůli těžkému…

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z nejkrásnějších koutů našich sousedů!

Divočina jménem Slovenský ráj: Jeden z…

Rokliny a kaňony, které jsou opatřeny žebříky, stupničkami a podobně, to je Slovenský ráj, místo, kde můžete…

 

iSport.cz

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole, Veselý senzačně postoupil

Rychlý konec! Šafářová v Paříži vypadla v 1. kole,…

SOUHRN FRENCH OPEN | Parádní úspěch se podařil českému tenistovi Jiřímu Veselému na grandslamovém French Open.…

Stramaccioni a jeho trenérský tým ve Spartě? Vyjdou na 57 milionů ročně

Stramaccioni a jeho trenérský tým ve Spartě? Vyjdou…

Benvenuto, mister, Sparta vítá nového trenéra. Včera po dlouhých jednáních uzavřel největší český klub dvouletou…

 

Reflex.cz

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví predátoři, je třeba mít se na pozoru!

Do Botswany za krokodýly: Když se páří čtvrttunoví…

Botswanské léto se zbavuje posledního listí a vše začíná žloutnout. Příroda se mění a smutný pohled na…

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z kategorií si odváží film Lerd

Češi zabodovali v Cannes. Hlavní cenu v jedné z…

Nový film režiséra Mohammeda Rasoulofa, v Cannes již oceněném Cenou za nejlepší režii v roce 2011 za film…