Recenze

9 Majitel

Volkswagen Golf Joker

9,51 Uživatelé

Hodnoceno: 24× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Volkswagen Golf, foto 1 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 2 Volkswagen Golf, foto 3 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 4 Volkswagen Golf, foto 5 Volkswagen Golf, foto 6
Volkswagen Golf, foto 7
 

Technické info

Přezdívka auta Golfík Rok výroby 1996 Koupeno ojeté najeto [km]:150000 tuning/stylingoznačené * palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 1 výkon [kW]: 44 zrychlení 0-100 km/h [s]: 14 maximální rychlost [km/h]: 180 počet rychlostí: 5 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 15 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 7 / 7,5 *

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "JaSk".

Myslím, že trojkového golfa, jakožto tehdehší etalon a o něco lepší konkurenci felicie nemusím jistě představovat. Ale přece:
Malý hatchback se solidní a poměrně odolnou technikou se začal vyráběr v roce 1992 a sjížděl z výrobních pásů až do roku 1996. (Variant 1997, Cabrio dostalo facelift). Motory jsou docela jednoduché a spolehlivé, nadruhou stranu ovšem nevynikají kdovíjakými výkony a dynamikou (vyjma VR6). Vůz je slušně ovladatelný a to dokonce i verze bez posilovače. Všelijaká bezpečnostní vylepšení jako jsou airbagy (ve vrcholné verzi 4 - řidič, spolujezdec a boční v sedadlech recaro) spolu s předpínači pásů a ABS se sériově montovaly až v pozdějších letech výroby, ale napřání jste je mohli mít od začátku.

A TEĎ JAK HONZA KE GOLFÍKOVI PŘIŠEL:
Je tomu už nějaký ten rok, co sem si šel pro čerstvý řidičák. Jen, co byla růžová kartička moje, začal jsem se poohlížet po nějakém tom přibližovadle do Prahy. Na radu kamaráda šel jsem po Opelu Astra první generace (Proboha!). Žádný slušný exemplář snad neexistoval, až asi po měsíci, kdy už sem nedoufal, jsem našel jednu astru v nejmenovaném bazaru.... Tak ve zkratce: "nebourané auto po babce co jezdila o víkendech do kostela" mělo nový předek a už při 50km/h silně táhlo do protisměru - ideál začínajícího řidiče. Teprve zpátky v bazaru jsem zahlédl vrohu schovaného, stříbrně vyvedeného, trojového golfíka. Hned následovala zkušební jízda a po vyřízení papírů byl můj.

PROČ?
Výbava činila dva airbagy, ABS elektrický šíbr a tři dveře. Jinak zhola nic - sedadla jak z trabantu, špinavý interier, bez centrálu, klimy (chyběl i vnitřní okruh) a na rezivých plecháčích
Bonus byl motor 1,4 44kW (!)
- no ale byla to trojka golf!

TUNING?!
A co by to bylo za mladého vocasa, kdyby svojí novou káru pořádně neztunil... a taky že jo - lepicí páska, lihovka, folie z tesca a modrý žárovičky - to bylo!

Pak jsem konečně dostal alespoň trochu rozumu, a ikdyž jsem tunil dál, tak jsem se sažil pojmout to aspoň trošku na úrovni.
Golfík dostal litá kola 15", tmavé přední lapmy, masku bez znaku, křidélko nad kufr, světla dozadu a prahy (fuj, to byla práce). Následoval výfuk hučivý a konečně snížený "sportovní" podvozek.
Podle některých auto vypadalo dobře, někdo řikal, že je děsné. Ale mě se líbilo a snad sem byl i pyšný!
Následně přišel na řadu "motor" - dostal "sporovní" filtr a svíčky Denso.
Jako bombonek nakonec následoval velmi vzácný dvoubarevný interier doplněný o řadičku z S3, který v trojce jentak neuvidíte - ten se líbil vesměs všem.


Velký dík patří skvělým lidem z VW-clubu...
www.vw-club.cz

Na závěr se omlouvám všem majitelům Opelu Astra první generace.

Silné stránky

Jednoduchost - snadná opravitelnost.
Na svoju dobu poměrně bezpečné auto.
Tuning - každý si ho udělá takového, jakého chce.
Motor VR6 je při správné údržbě skvělý.
Ovladatelnost a předvídatelnost.

Slabé stránky

Jednoduchost - motory nemají zrovna přebytek výkonu a 1,4 je opravdu slabá.
Neudržované VR6 po pitomcích.
Tuning - každý si ho udělá takového, jakého chce.
Poměrně strohý interier.

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Opotřebená spojka, tlumiče a lambdasonda. Servis jedině u soukromníka, velké servisy kradou jak straky!

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Autobazar, co dodat. Vyzkoušeno, otestováno, prohlídnuto. Už bych tam nekupoval...

Co bylo to bylo

Tak sem chci doplnit, že Golfíka jsem již prodal a snad dobře poslouží novému majiteli. Asi ho nikdo nikde nezahlédne, protože jsem ho prodal jako uplnou seriovku jen sníženou :)

 


Další vozy Volkswagen Golf



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
9

Běžné "spotřební" věci jako spojka, kotouče, atd... z druhovýroby nic nevydrží.

praktičnost
7

Na praktičnost jsou kombiky

prostornost
6

Je to docela malinký vevnitř

jízdní vlastnosti
7

Jen ten motor...

jízdní komfort
8

Bum, prásk, bum, prásk. Zas má člověk pocit trošku "kontaktu se silnicí"

provozní náklady
9

Malé, za míéně jedou už jen dízly, ale ty chrochtaj

náhradní díly
10

Za babku, ale cena = kvalita

výkon motoru
2

Neni to nejhorší, stále jede líp než HTP

spotřeba
9

Na tento typ motoru zcela očekávatelná, ikdyž by mohla být o litr nižší...

hlučnost motoru
10

Jak se mi to líbí!

kvalita sedadel
2

Hrozná!

brzdy
10

Člověk by u tohohle auta tak ostré brzdy nečekal. Nevadnou nějak rychle.

zavazadlový prostor
7

Je to třídvéřový hatchback. Sedáky lze sklopit, ale pokud pod nimi máte povinnou výbavu, tak ne do roviny :D






Blesk.cz

Slovenská prezidentka Čaputová očima Františky: Ženskost porazila

Slovenská prezidentka Čaputová očima Františky:…

Pětačtyřicetiletá občanská aktivistka, donedávna v podstatě neznámá politička s titulem právničky Zuzana…

Nejkrásnější hrady a zámky Česka: Jihomoravský a Zlínský kraj

Nejkrásnější hrady a zámky Česka: Jihomoravský a…

Turistická sezona na hradech a zámcích už je téměř v plném proudu a jako každým rokem se očekává, že i letos…

 

iSport.cz

Šéf ligy o dluzích Chomutova: Proč dostal licenci, na co stačí záruky?

Šéf ligy o dluzích Chomutova: Proč dostal licenci,…

V pondělí vznesl ředitel extraligy Josef Řezníček požadavek k bankovnímu ústavu, aby proplatil pohledávky…

Slavia roste, Tvrdík z toho někdy nespí. Cílem je LM i skončit bez ztráty

Slavia roste, Tvrdík z toho někdy nespí. Cílem je LM…

Mají za sebou sezonu snů. Tak ji nazval i předseda představenstva Jaroslav Tvrdík. Slavia už se ale kouká…

 

Reflex.cz

Miloš Zeman zakázal Jiřímu Ovčáčkovi Twitter. Tráví na něm moc času, měl by si raději hrát venku s vrstevníky, tvrdí

Miloš Zeman zakázal Jiřímu Ovčáčkovi Twitter. Tráví…

Druhá první dáma Jiří Ovčáček se v těchto dnech potýká s nepříjemností. Prezident Miloš Zeman mu zakázal…

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení Trikolóry – neukojené ambice jako společný prvek

Mariánský sloup atakovaný rudou nenávistí a ustavení…

Minulé dny byly ve znamení událostí se společným jmenovatelem. Tím jmenovatelem jsou mýty. Na základě jednoho –…