Recenze

9 Majitel

Ford Fiesta NA PRODEJ-Trend 1.4TDCi 50kW Durashift EST

9,65 Uživatelé

Hodnoceno: 25× Ohodnoťte toto auto - přihlašte se

Ford Fiesta, foto 1 Ford Fiesta, foto 2 Ford Fiesta, foto 3 Ford Fiesta, foto 4 Ford Fiesta, foto 5 Ford Fiesta, foto 6 Ford Fiesta, foto 7 Ford Fiesta, foto 8
Ford Fiesta, foto 9 Ford Fiesta, foto 10 Ford Fiesta, foto 11 Ford Fiesta, foto 12 Ford Fiesta, foto 13 Ford Fiesta, foto 14 Ford Fiesta, foto 15 Ford Fiesta, foto 16 Ford Fiesta, foto 17 Ford Fiesta, foto 18 Ford Fiesta, foto 19 Ford Fiesta, foto 20 Ford Fiesta, foto 21 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 22 Ford Fiesta, foto 23 Ford Fiesta, foto 24 Ford Fiesta, foto 25 Ford Fiesta, foto 26 Ford Fiesta, foto 27 Ford Fiesta, foto 28 Ford Fiesta, foto 29
 

Technické info

Přezdívka auta Ford Fiesta Rok výroby 2003 Koupeno ojeté najeto [km]:62000 palivo: nafta počet válců: 4 počet ventilů na válec: 4 objem [cm3]: 1399 výkon [kW]: 50 kroutící moment [Nm]: 160 zrychlení 0-100 km/h [s]: 15,5 maximální rychlost [km/h]: 164 počet rychlostí: 5 převodovka: automatická průměr kol [palce]: 15 zavazadlový prostor [l]: 284 pohon kol: přední spotřeba [l/100km]: 5

Popis vozu

Původním autorem recenze je uživatel s nickem "kubahas".

Psal se rok 2006,když jsme uvažovali o koupi nějakého malého městkého vozu s malou spotřebou.Favoritem byl Citroen C3,už málem jsme ho dovezli domů,ale naštěstí jsme ještě počkali.O Fiestě jsme ani neuvažovali,ale jednou jsme se jen tak zašli podívat do bazaru a tam stála-stříbrná Fiesta na nájezdech a najednou jsme měli tak nějak jasno.
Tenhle kousek byl dovezený z Francie,tam sloužilo jako druhé auto v rodině,a za 3 roky provozu s ním najezdili pouze 20tkm.Auto vypadalo jako nové,postavené na 15" kolech z lehkých slitin na pneumatikách 195/50H.Cena byla velmi dobrá,po třech letech stála 220 000Kč i s přihlášením.Cena nového auta se pohybovala cca 550 000Kč(podle francouzského serveru ford,v dané výbavě a přepočítáno na koruny)
Výbava byla dostačující: -manuální klimatizace
-přední el. okna
-el.nastavitelná a vyhřívaná zrcátka
-4xairbag
-ABS
-rádio na CD s ovládáním pod volantem
-lítá kola
-celolakované nárazníky
-tažné zařízení
-mlhovky...
Podle údajů prodejce bylo lehce nabourané na pravý přední blatník-výměna blatníku,nárazníků a jednoho disku.Vše jsme prohlídli, projeli a nakonec odvezli domů.

Moje Fiesta má robotizovanou automatickou převodovku DURASHIFT EST s 5stupni.Tato kombinace automatu a vznětového motoru se k nám ani nedovážela.Motor si s převodovkou docela rozumí a především do městkého provozu zcela ideální.

Motor je taky prerfektní,malá spotřeba cca 5l/100km,dobrý kroutící moment,tichý chod(common rail).Vrcholu točivého momentu dosahuje při 2000ot./min a táhne do 4000ot a potom definitivně zvadne.Samozdřejmě že 50kW není žáden zázrak,ale ve srovnání s benzínem je rozhodně lepší.Jednou jsme měli na víkend půjčeného Roomstera 1.4 16V 63kW a jen tak z legrace jsme si dali závody s Fiestou a výkony byly naprosto srovnatelné,naopak v kopci měla fiesta navrch.
Pokud jedu v pěti lidech,je to vykoupeno vyšší spotřebou a větší nutností motor točit do vyšších otáček,ale to je daň malých objemů.

Podvozek je zkrátka BEZ CHYBY.Je to téměř sportovní podvozek.Nádherně drží stopu a projíždět zatáčky je radost.S tímhle autem si dovolím v zatáčce daleko více něž se silnější octavii.
Ale abych jen nepěl chválu,na nerovné silnici je cítit každá nerovnost a auto má tendenci poskakovat a rány od kol rezonují v interiéru.Schází mi ESP.

Brzdy jsou velmi účinné a neslábnou,díky výborným brzdám a dobrým pneumatikám sem se už několikrát vyhnul ťukanci na přižovatce.

Interiér je povedený,ale tvrdé plasty jsou náchylné na poškrábání ale kupodivu celý interiér nepůsobí lacině.
Velkou nevýhodou jsou sedačky,přední ještě ujdou, sice mají krátké sedáky ale budiž.Vzadu to nejsou sedačky ale sprostá lavice bez jakéhokoliv tvarování a bočního vedení.
Prostornost interiéru je velkorysá ve všech směrech,dokonce i na zadních sedačkách.Místo pro kolena je stejné jako u Octavie 1.generace a když srovnáme jaké jsou to dvě rozdílné třídy-tak je to dobré.
Celkově jsem spokojený,až na nepříjemnost kdy asi po 10tkm jsme museli nechat vyměnit na přední nápravě těhlici,ložisko,čidlo ABS..,protože ta boračka nebyla jen plechařina ale měnili i tyhle díly a zřejmě použili díl z jiné motorizace nebo modelu a to zlobilo.Výměna s kompletní geometrií a vyrovnání 1 disku stála 23 000,-.Prodejce se k tomu nepostavil čelem a začalo klasické vymlouvání jeden na druhého.Původně sem celou záležitost chtěl předat právníkovi,ale nakonec jsem od toho upustil-potřeboval sem auto.Ale vím že už si v tom bazaru auto nekoupím.
Jinak bez poruchy.Doufám že tomu tak bude ještě dlouho.

Silné stránky

- podvozek
- brzdy
- točivý moment motoru
- automat
- spotřeba paliva

Slabé stránky

- tvrdé plasty v interiéru
- nekvalitní lité disky Ford
- tvrdý podvozek na nerovnostech
- nekvalitní obšití volantu(ford tomu říká "kůže")
- nemám palubní počítač
- nepohodlné zadní sedačky

Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):

Servisuji v CRU servisu Karviná-Bosch servis.Zde servisujeme i Transita a vše v pořádku.

Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)

Samotný prodej byl bez problémů ale reklamace dopadla fiaskem.No autobazar Styl v Ostravě vedle Stavebnin Janík.

DURASHIFT EST

Mechanická pětistupňová převodovka s automatickým řazením Durashift EST.
Řadicí páka na podlaze / Hydraulická automaticky ovládaná spojka bez spojkového pedálu / Možnost volby manuálního sekvenčního řazení nebo automatického řazení s funkcí "kickdown" / Režim pro jízdu do kopce a možností brzdění motorem.
Celkově pracuje dobře,jen někdy váhá z řazením,někdy motor podtáčí a někdy zbytečně vytáčí do vysokých otáček.Vše záleží na tom jak šlapete na plyn.Převodovka se to naučí ale je to o tom zžít se s autem.
Není to klasický automat a nedá se to srovnávat,ale je to rozhodně pohodlné.Pokud si řadíte manuálně sekvenčně,tak při rozjezdu z křižovatky jste zaručeně nejrychlejší(oproti manuálu)

 

Novinky v recenzi

28.1.2011 09:00

Na prodej

Přišel čas se s Fiestou rozloučit.Pokud by někdo měl zájem,napište SZ.

5.3.2010 20:01

Oprava karoserie

Jak jste si určitě všimli na fotkách je Fiesta lehce obouchaná.Minulý měsích jsem ji nechal opravit.Vyměnil jsem přední a zadní nárazník,nalakovat kapotu a LP blatník.Konečně to vypadá zase jako auto.Chystal jsem se o víkendu tento nový stav zdokumentovat ,ale vzhledem k počasí to asi opravdu nechám až na JARO.
Jinak převodovka zatím funguje, za což sem nesmírně rád.:-))

2.11.2009 19:56

Zatracená převodovka

Najednou zničeho nic Fiesta přestane řadit.Zařadí neutrál jako nouzový režim a tím to hasne.Takhle mě vypekla několikrát za sebou a tak si říkám ,že zajedu do Fordu ať to dají na diagnostiku.Diagnostika hlásila chybu na řadící modul-jenže tahle legrace stojí 14 000 bez DPH a chlapci ve Fordu mi nezaručili jestli se výměnou problém vyřeší.Proto se rozhodli ,že s autem budou jezdit a sledovat diagnostiku.Po týdnu čekání mi došla trpělivost a zavezl jsem auto do Ostravského servisu automatických převodovek.Tam mi slibovali ,že do týdne bude auto jezdit.Akorát zapoměli říct ,že ty týdny budou 4.Po neustálém telefonování a bombardování sem se po měsíci auta dočkal.Nakonec po rozebrání převodovky zjistili ,že došlo k poškození synchronu na 5.převod.stupni což zřejmě způsobilo nedořazováním rychlostí.
Nyní mám převodovku jinou a zatím jezdí v pořádku.Ale nedokážete si představit jak mě Ford zklamal.

8.3.2009 18:24

Servis

Už máme najeto 60 000km a proběhla výměna oleje a filtru. Jinak se všechno zdá být v pořádku.Fiesta jezdí jak ztrhaná :-).Ale už se nesmírně těším na jaro až přezuju na letní kola, udělám jarní úklid a hlavně si nechám opravit ty odřené nárazníky aby byla Fiesta zase kočka:-).Už aby to bylo...

4.1.2009 00:00

Dneska sem ještě něco nafotil jen mi do toho trošku sněžilo,ale lepší než nic.Musím počkat na jaro

3.1.2009 00:00

Fotečky ještě doplním,až umyju auto od soli.Doplním ještě fotky z interiéru.Tak buďte hodní s hodnocením :-).Venku je špatné počasí.Zatím sem tam dal starší foto.


Další vozy Ford Fiesta



Vyhledat podle modelu
Vyhledat pouze:


Hodnocení
spolehlivost
10
praktičnost
9
prostornost
10
jízdní vlastnosti
10
jízdní komfort
9
provozní náklady
10
náhradní díly
10
výkon motoru
10
spotřeba
10
hlučnost motoru
9
kvalita sedadel
8
brzdy
10
zavazadlový prostor
9





Blesk.cz

Pokémon Go je zpět s velikonočním eventem. Bonusy potrvají celý týden

Pokémon Go je zpět s velikonočním eventem. Bonusy…

Do mobilního hitu Pokémon Go se opět po roce vrací populární event Eggstravanza. Ten se zaměřuje na klubání…

Nestíháte? Velikonoce zachrání nekynutý mazanec i rychlí beránci

Nestíháte? Velikonoce zachrání nekynutý mazanec i…

Pokud se vám do pečení velikonočních dobrot moc nechce, necháváte vše na poslední chvíli, nezoufejte. I když se…

 

iSport.cz

Program ligové nadstavby: skupina o titul vyvrcholí derby Slavia - Sparta

Program ligové nadstavby: skupina o titul vyvrcholí…

Jízdní řád historicky první nadstavbové části fotbalové FORTUNA:LIGY se už začíná plnit! Po 29. kole už pět týmů…

Tak slaví Kladno! Jágra chce mít na bankovce, sprchovalo se šampaňským

Tak slaví Kladno! Jágra chce mít na bankovce,…

Extraligoví, extraligoví, my jsme zase extraligoví. Přesně tuto větu mnohokrát a s velkým nadšením skandovali…

 

Reflex.cz

Babiš hovoří o spiknutí a politickém procesu proti němu, za své problémy si ale může sám

Babiš hovoří o spiknutí a politickém procesu proti…

Některé rozhovory s Andrejem Babišem budou v budoucnosti zajímavým podkladem pro zkoumání v oboru psychologie.…

Velikonoční neděle v Norsku: Vraždy a zločin, kam se podíváš

Velikonoční neděle v Norsku: Vraždy a zločin, kam se podíváš

Co si vybavíte, když se řekne Norsko? Soby a polární záři? Sociální stát?  Barnevernet? Severské krimi? Právě…