Recenze
Škoda 1000 MB De Luxe
Technické info
Přezdívka auta embéčko Rok výroby 1967 Koupeno ojeté najeto [km]:74000 palivo: benzin počet válců: 4 počet ventilů na válec: 2 objem [cm3]: 998 maximální rychlost [km/h]: 110 počet rychlostí: 4 převodovka: manuální průměr kol [palce]: 14 pohon kol: zadní spotřeba [l/100km]: 7
Popis vozu
Původním autorem recenze je uživatel s nickem "Joch".
Embéčko je velice krásně zachovalý stroj, který strávil asi většinu svého života pěkně v garáži, v teploučku a suchu. Najít starou škodovku v tomto stavu je dnes už spíše poklad a jako takový je také s embéčkem nakládáno. Právě prodělává kompletní renovaci.
Embéčko bylo vyrobeno v roce 1967.
Silné stránky
Spolehlivost - pokud se o tohle auto jen trošku staráte, odmění se Vám nekonečnými kilometry spolehlivé jízdy. Mí rodiče jeli v sedmdesátých letech v embéčku do Bulharska, Německa a bez jakýchkoliv problémů.
Poctivá, silná karoserie - tohle se se nedá srovnat s "alobalovýma" karoseriema dnešních vozů :o)
Jednoduchost - vše si opravíte sami, pokud jste jen trochu zruční..
Krásné a ladné tvary prvního vozu Škoda se samonosnou karosérií a motorem vzadu.
Slabé stránky
Jednookruhové brzdy, nemožnost otevřít zadní okna dveří.
Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy):
Všechen servis dělám sám ( tedy renovaci) a během těch asi 100km co jsem na embéčku před renovací najezdil jsem žádnou poruchu neměl.
Zkušenosti s prodejcem (autosalon / autobazar)
Embéčko jsem koupil od klučiny na Olomoucku, který vlastnil škodovky dvě. Našel jsem auto na i-veteránu a tak jsem se hned zajel na škodovku podívat. Prolezl jsem ji celou komplet a dokonce jsem ji i podlazil. No to mě podržte = žádná rez, žádná hniloba či rakovina. Beru to!!!! Cena byla parádní - 7000Kč. Nádrž byla totálně vycucnutá a tak jsem tam nalil benzín z kanistříku. Napumpoval jsem benzín do karbecu, zatáhnul sytič a otočil klíčkem. Motor se otočil o půl otáčky a hned naskočil. Super!!! Vydal jsem se na první jízdu s embéčkem. Trasa Olomouc - Ostrava. Auto jelo pohodově a moje drahá ženuška mě trpělivě následovala v naší Felicii. Do Ostravy jsme dojeli v pohodě, jen v kopci u Kozlova se motor nějak začal zahřívat, ale nezavařil. No prostě dobrý kup!!!
Co dál?
Rozhodnul jsem se embéčko zrenovovat. Začal jsem od zadu. Vymontoval motor, převodovku a nápravy. Na motoru jsem udělal komplet generálku a převodovku jen přetěsnil. Polonápravy komplet rozebrány a přetěsněny, nové ložiska, gufera, brzdové válečky... Nové trubky brzd a spojky,nová spojková lamela, ložisko, proste všechno rozebrat, zrenovovat a dát zase dohromady.
Když jsem dokončil zadní část agregátů, tak jsem se vrhnul na motorový prostor. Očistit, odmastit, nastříkat ochranným nátěrem "BODY" a nechat namíchat originální odstín. Pro nástřik jsem použil PPG akrylátovou dvousložkovou barvu, originální odstín SK1013 - levandulová šeď. Jak se mi to povedlo, posuďte sami na fotkách...
No a člověk míní, osud mění. Dostal jsem exlusivní nabídku práce v USA a tak jsem se odstěhoval na jižní Floridu. Embéčko samozřejmě s náma. Teď na něm pokračuju pomalu, ale jistě. Před pár dny jsem dodělal chladič ,zrenovoval ventilátor topení a zapojil elektriku. Tak se těším, že už ten motor konečně nakopnu... Motor vypadá jedovatě - kukněte na foto. Leskne se to jak psíííí kulky....No a pak přední náprava, karoserie, vnitřek a nový lak...tak už aby to bylo!!!
Brzy zkusím natáhnout video...
4.6.09 jsem namontoval dokončený ventilátor topení s pylovým filtrem a gumovou manžetou. Manžetu jsem stáhnul páskama (ziptajdy)- není to sice origoš, ale praktické. Ani se to nehne. Na záklopku jsem nalepil novou bílou mechovku - vypadá squele :o), jako z Mladé Boleslavi... No a barvu jsem použil kladívkovou ve spreji - není to origoš odstín, ale je hodně podobný...Před jízdou nezapomenout navlhčit pylový filtr olejem pro větší efektivnost!!! :o)))Kukněte na fotky!!
6.6.09 jeeee,děkuju všem za hodnoceníííí, moje embéčko předběhlo i Barunku ( a to si myslím, že embéčko zatím nevypadá ani zdaleka tak krásně jako Barunka). Hned jak budou nějaké nové fotky,určitě je natáhnu na web. Ještě jednou dík...
9.6.09 Tak dneska jsem poprve po generálce před skoro 9 měsíci nakopnul motor. Paaanoveee( nevím, jestli to čtou i dámy), to je zvuk. Sešteloval jsem karbec a předpal a fakt si krááásně pobrukuje, plynulá akcelerace a krásně drží volnoběh tak kolem 700 (měřeno podle poslechu...) Jediné co mi pokazilo radost je fakt, že mi teče vodní pumpa. Netěsní asi ucpávka protože to valí z odkapávací dírky vespod. Když jsem ji renovoval, dal jsem tam úplně novou ucpávku ze stodvacítky, ale v obchodě mi říkali, že pasuje na stovku. Je trošku vymakanější, ale pasuje i když je tvarově trošku jiná. tak nevím... Zkusím to rozkuchat a prozkoumat.
09/09 jsem si zacal pohravat s nahradnim motorem co jsem si privezl s sebou na Floridu. Očistit,přetěsnit, opravit poškozené díly, nalakovat a smontovat. Tak si tady po večerech hraju..kukněte na fotky.
No ale ta největší NOVINKA: Podařilo se mi v ČR zakoupit krásně zachovalou Š100L. Je po prvním majiteli, celý život garážována a udržována.Ihned jak mi dorazí fotografie, tak je natáhnu. Samozřejmě že i "stofka" pojede na Floridu. Tak se už těším..
Novinky v recenzi
Výměna prahů
Tak jsem se po dlouhé době zase trošku pověnoval embéčku. Abych mohl dát auto do laku, musím kromě přípravy věech blatníků a karoserie vyměnit prahy. Potom už snad dám tu svářečku někam do kouta do garáže...
Tak jsem se do toho pustil. Odbrousit a odsekat a připravit k navaření nových prahů, které jsem sehnal ještě před odjezdem z ČR. Chtěl jsem hned nový práh navařit, ale déšť mě zahnal do garáže, kde nemám momentálně dosti místa na práci. Tak snad příště.
Ale hned druhý den jsem to dokončil.Takže práh jest hotov...
Koukněte na foto..
Luxusní nálepky!!
Dneska jsem do motorového prostoru nalepil luxusní nálepky, které mi poslala z ČR moje sestřička! Má reklamní agenturu a tak pro ni výroba těchto nádherných replik dobových nálepek byla otázkou pár dnů... Jsou nádherné a v motorovém prostoru se krásně vyjímají. Kukněte na foto..
Testovací jízda
20.2.2010
Jéééé - dneska jsem konečně dal dohromady všechny systémy (brzdy,spojku,palivo) a vytáhnul ještě zdaleka nedokončenou škodovku na první testovací jízdu ... no zážitek. Kukněte na foto!
Oprava přední části karosérie
19.1.2010
No a tak jsem se do toho pustil. Hniloba kastle je sviňa a jak začnete do toho tím šroubovákem píchat, tak se Vám ježí vlasy na hlavě. Takže k podběhům přibyla shnilá podlaha jak u řidiče tak u pasažéééra. Spodek byl celkem dobře zakonzervovaný tlumexem, ale bohužel to shnilo zevnitř. Inu je tomu už 43 let, co tato škodověnka sjela z výrobní linky v Mladé Boleslavi.
Od kamaráda jsem si zajel půjčit MIG svářečku, nakoupil jsem plechy a huráááá na to. Levou stranu už mám hotovou a pustil jsem se do pravé. Tam jsem zjistil, že si už tam někdo se svářečkou (tedy ještě autogenem) hrál. Horní část podběhu byla už vyvařena v minulosti.Tak doufám, že už brzo natáhnu nějaké fotky hotových podběhů... Zatím kukněte na fotky hotové nápravy a jak tam řádím se svářečkou :o)
26.1.2010
Tak je to vyvarene. Kdyz uz to budu natirat, tak tou barvou nastrikam i vnitrek kufru a misto pro rezervu. Koupil jsem za 50 $ specialni barvu na restaurovani starych aut. Podle popisu barva chemicky reaguje s korozi a pod svou vrstvou ji neutralizuje... no to je parrraaaada :o) tak ted jeste odstranit ty vrstvy ruznych barev z toho kufru :o) Odstranovacem ve streji to bude hotovo raz dva. No a pak uz nanest pekne tu barvu :o) uz at to je...
7.2.2010
Dneska jsem dokončil přední část karoserie, takže teď už makám na brzdovém vedení, ať tam můžu nasadit tu krásně zrenovovanou nápravu. Nechal jsem si namíchat opět originální barvu a nastříkal jsem podběhy a přední čelo. Vnitřek kufru musí ještě počkat, páááč se mi tam udělaly rybííí oka....hmmm. Ale už to mám znovu v základu a zítra koupím odmašťovač a nastříkám i vnitřek kufru... kukněte na fotky!
Generálka přední nápravy
1.11.09
Tak jsem se konečně rozhoupal a začal s generálkou té přední nápravy. Když jsem auto zvednul a nápravu vykuchal ven, tak jsem zjistil, že je celkem dosti porezlá, takže odmontuju řízení a nechám ji celou jak je opískovat. Pak ještě nevím, jestli do černého komaxitu a nebo jen nalakovat... Zatím jsem teda rozebral, vyčistil a nastříkal nehořlavou černou barvou brzdové čelisti ( teda rozumí se pouze kovové části ), komplet rozebral a přetěsnil brzdové válečky. Taky jsem je pěkně nastříkal červenou barvou... Takže další krok bude to pískování. Kukněte na fotky a já doufám, že brzo natáhnu fotky krásné zrenovované nápravy ...
23.11.2009 jsem si dovezl díly přední nápravy z opískování. To je neuveřitelné, co to pískování dokáže.Použití jemného média způsobil dokonalý vzhled a tak teď náprava vypadá jako nově vyrobená = celá kovově stříbrná. Musím to hned nalakovat, ať mi to nezrezaví. Tento týden to snad dám dohromady tak natáhnu nějaké foto. Zatím kukněte na opískovanou nápravičku :o)
27.11. jsem trošku popracoval na té nápravě. Už ji mám v lakum tak to dávám celé dohromady. Teď pracuju na řídícím soutyčí a svislých čepech. Čekám každým dnem balík dílů z ČR na dokončení nápravy. Kukněte na fotku nápravy. Vypadá celkem dobře...
25.12.09
Dneska jsem si kromě oslavení vánočního svátku udělal čas a popracoval na nápravě. Poskládal jsem levou stranu nápravy. Celkem jsem se zapotil u stlačení pružiny, ale dalo se to. Kukněte na fotky a já co nejdříve popracuju na pravé straně... Přeju všem šťastný nový rok !
19.1.2010
Tak náprava je hotova. Mám radost - zase kousek blíže k vysněnému prvnímu výjezdu embéčka po renovaci...
Nicméně po očištění podběhů jsem zjistil celkem fatální skutečnost. Oba podběhy jsou prohnilé... Takže můj plán "vyčistit a natřít barvou na spodky karosérií" se odkládá a mění na "vyčistit, vyvařit, obrousit a natříííít".
Přidat názorDiskuse: Škoda 1000 MB De Luxe
- To je pecka 09.02.2013 00:16 Rambo-x
- sen 01.03.2012 12:25 zaneta
- šupa 11.10.2011 10:00 luzeus
- Nálepky 22.09.2011 23:56 Gregy79
- Re: Re: Veterán 07.06.2010 21:29
- Re: Veterán 06.06.2010 13:02
- Re: USA 08.03.2010 03:52
- USA 08.03.2010 02:36 miroussm
- Re: Che! Pěkně se proháníš po Floridě bez světel a bez dveří! 21.02.2010 13:15
- Che! Pěkně se proháníš po Floridě bez světel a bez dveří! 21.02.2010 07:34 Poustnik
- Re: Re: Re: Převoz 21.02.2010 02:04
- Re: Re: Převoz 17.02.2010 02:44 Poustnik
- Re: Re: Re: Převoz 17.02.2010 02:33
- Re: Re: Převoz 16.02.2010 10:50
- Re: Převoz 12.02.2010 03:56
- Převoz 08.02.2010 13:51
- Re: vynikající 02.12.2009 03:50
- Re: Skvost 02.12.2009 03:45
- Skvost 01.12.2009 22:57 Jeronimo_
- vynikající 01.12.2009 17:43 Jack1989
- Re: Muzeum Škoda a Aligátor 04.11.2009 00:01
- Muzeum Škoda a Aligátor 02.11.2009 11:41 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: Re: Re: JAR 11.10.2009 21:30
- Re: Re: Re: Re: Re: JAR 08.10.2009 02:50 Poustnik
- Re: Re: Re: Re: JAR 08.10.2009 02:00
- Re: Veterán 08.10.2009 02:00
- Re: jeste 08.10.2009 01:58
- Re: Re: Re: JAR 27.07.2009 19:26 Poustnik
- Veterán 12.07.2009 21:54 JOB
- jeste 12.07.2009 20:09 Prase
Další vozy Škoda 1000 MB
-
Škoda 1000 MB (1967) Majitel: Prase
Přidáno: 31.5.2007 64710 Majitel 9.94 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1968) Majitel: jenda.z.brna
Přidáno: 25.3.2010 1310 Majitel 9.92 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1965) Majitel: parkoviště
Přidáno: 19.10.2007 8110 Majitel 9.81 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1967) Majitel: Prase
Přidáno: 14.8.2007 8610 Majitel 9.69 Uživatelé
-
Škoda 1000 MB (1968) Majitel: Stepix
Přidáno: 14.8.2012 29 Majitel 9.55 Uživatelé